company of heroes tho
Γλομπεάρχης
- Εγγρ.
- 28 Μαΐ 2014
- Μηνύματα
- 5.806
- Κριτικές
- 184
- Like
- 18.626
- Πόντοι
- 30.558
Το παρασκήνιο της κακής εξέλιξης για την ΕΑΒ και οι δυσάρεστες εκπλήξεις από το νομοσχέδιο Μενέντεζ - Ρούμπιο
Σε αυτοχειριασμό οδηγείται η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), καθώς η συμμετοχή της ως υποκατασκευαστή σε διεθνή προγράμματα παραγωγής έχει ήδη υποστεί σοβαρό πλήγμα και επιπρόσθετα οι συνδικαλιστικές αντιδράσεις παρεμποδίζουν ακόμη και την εφαρμογή προσωρινών λύσεων για την ομαλή υλοποίηση των έργων που έχουν αναληφθεί.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, πριν από περίπου δύο μήνες η Lockheed Martin ενημέρωσε γραπτώς την ΕΑΒ, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και γενικά την κυβέρνηση ότι για την παραγωγή απαρτίων (μερών και εξαρτημάτων) του F-16 η ΕΑΒ παύει να αποτελεί μοναδικό προμηθευτή («sole source») για όλα τα αεροσκάφη του τύπου που παράγονται για την παγκόσμια αγορά, λόγω αδυναμίας της κρατικής εταιρίας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αυξημένης παραγωγής. Μάλιστα, τονίστηκε ότι δεν πρόκειται να αφαιρεθεί υφιστάμενο έργο από την ΕΑΒ, αλλά δεν πρόκειται να ανατεθεί πρόσθετο παρά μόνον αν είναι απόλυτα διασφαλισμένη η ικανότητα ομαλής και έγκαιρης υλοποίησής του.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η απώλεια του καθεστώτος «sole source» είναι οδυνηρή, καθώς πλέον η ΕΑΒ θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό σε τιμές, τήρηση χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων και ποιότητα κατασκευής του άλλου υποκατασκευαστή που θα επιλεγεί.
Σήμερα το προσωπικό της ΕΑΒ ανέρχεται σε περίπου 1.400 άτομα (σε σύγκριση με τα 3.400 που ήταν το υψηλότερο επίπεδο απασχόλησης). Ας σημειωθεί ότι σήμερα γίνονται προσλήψεις στην ΕΑΒ. Συγκεκριμένα, 171 άτομα προβλέπεται να προληφθούν μέχρι τα τέλη του μήνα και η πρόσληψη επιπλέον 111 ατόμων έχει δρομολογηθεί για τον Ιούλιο, αλλά οι συνολικές ανάγκες υπερβαίνουν τα 400 άτομα.
Όμως για να ενταχθούν οι νεοπροσληφθέντες στην παραγωγική διαδικασία απαιτείται να εκπαιδευθούν και να πιστοποιηθούν, διαδικασίες που απαιτούν χρόνο και διάθεση πόρων.
Η αξία του δομικών συγκροτημάτων ανέρχεται σε περίπου 1.600.000 δολάρια ΗΠΑ ανά αεροσκάφος και οι εργασίες της ΕΑΒ περιλαμβάνουν την τελική συναρμολόγηση και βαφή. Αν, μάλιστα, η ΕΑΒ διέθετε τις δυνατότητες για την κατασκευή των δομικών συγκροτημάτων από την πρώτη ύλη (το μέταλλο), η αξία του έργου ανά αεροσκάφος θα διπλασιαζόταν (3.200.000 δολάρια ΗΠΑ).
Από τραγική σύμπτωση η δυνατότητα αυτή θα αποκτηθεί από την ΕΑΒ σε περίπου 12 μήνες. Η υλοποίηση του έργου γίνεται στο πλαίσιο υποχρέωσης της Lockheed Martin για την υλοποίηση προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (offsets) του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο Viper. Πρόσφατα έγινε η θεμελίωση του κτιρίου και με την ολοκλήρωση του έργου η ΕΑΒ θα έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης διεργασιών επιμετάλλωσης, ανοδίωσης κλπ.
Επίσης, τραγική σύμπτωση αποτελεί το γεγονός ότι η υποβάθμιση του ρόλου της ΕΑΒ στην παγκόσμια παραγωγή του F-16 γίνεται καθώς οι πωλήσεις του μαχητικού την τελευταία τριετία καταγράφουν ισχυρή δυναμική και οι μελλοντικές προοπτικές είναι πολύ θετικές. Το Μπαχρέιν, το Μαρόκο, η Ταϊβάν, η Βουλγαρία και η Σλοβακία είναι μεταξύ των χωρών που την τελευταία τριετία παρήγγειλαν μαχητικά F-16.
Για την ανάγκη αύξησης της παραγωγής και τη δημιουργία δεύτερης και ενδεχομένως τρίτης βάρδιας, η Lockheed Martin είχε εγκαίρως και επανειλημμένως ενημερώσει την εταιρία, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και την εκάστοτε κυβέρνηση.
Ως λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος επιλέχθηκε να προσληφθούν από την αγορά, για περιορισμένο διάστημα (9-12 μήνες) και με κύριο έργο την εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων, περί τα 20 άτομα, τα οποία αυξήθηκαν σε 40 ύστερα από εισήγηση της διοίκησης της ΕΑΒ. Η Lockheed Martin διεξήγαγε διαγωνισμό και επέλεξε εταιρία που ανέλαβε να προσλάβει τις αναγκαίες ειδικότητες προσωπικού.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι εκ των πραγμάτων δεξαμενή του εξειδικευμένου, πιστοποιημένου και έμπειρου προσωπικού αποτελούν απόστρατοι της Π.Α., συνταξιούχοι της ΕΑΒ και εργαζόμενοι από δύο τρεις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο.
Δεκαετίες εγκληματικών λαθών και παραλείψεων, παρωχημένων αντιλήψεων και πρακτικών κατάφεραν να οδηγήσουν την ΕΑΒ «εκτός νυμφώνος» στο πρόγραμμα παραγωγής των F-16 και μάλιστα, τη στιγμή που οι παραγγελίες αυξάνονται παγκοσμίως και πιθανόν (ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθούμε) εκτός της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Δηλαδή, στην απαξία και την ανυπαρξία.
Δυστυχώς, σε όσες από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το όφελος για την Ελλάδα μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, αυτό δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του μικρότερου… εταίρου, δηλαδή της χώρας μας, ο οποίος στο κείμενο χαρακτηρίζεται ισχυρός σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και πυλώνας σταθερότητας στην ανατολική Μεσόγειο.
Για παράδειγμα, οι πιστώσεις του προγράμματος ERIP είναι ανεπαρκείς για την αποδέσμευση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων από ρωσικά οπλικά συστήματα, φυσικά με την υποσημείωση αν αυτό είναι επιθυμητό από την ελληνική πλευρά.
Ακόμη και στην περίπτωση του προγράμματος IMET η αναφορά που εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο δημιουργεί προβληματισμό: «Οι ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα στρατιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (IMET) με την Ελλάδα και η κυβέρνηση της Ελλάδας έχει δεσμευτεί να παρέχει (συνεισφέρει) τρία δολάρια για κάθε δολάριο που επενδύουν οι ΗΠΑ στο πρόγραμμα». Δηλαδή, για τα 5.000.000 δολάρια που θα καταβάλλουν οι ΗΠΑ για την πενταετία 2022-2026, η Ελλάδα έχει συμφωνήσει να καταβάλει 15.000.000
Σε αυτοχειριασμό οδηγείται η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), καθώς η συμμετοχή της ως υποκατασκευαστή σε διεθνή προγράμματα παραγωγής έχει ήδη υποστεί σοβαρό πλήγμα και επιπρόσθετα οι συνδικαλιστικές αντιδράσεις παρεμποδίζουν ακόμη και την εφαρμογή προσωρινών λύσεων για την ομαλή υλοποίηση των έργων που έχουν αναληφθεί.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, πριν από περίπου δύο μήνες η Lockheed Martin ενημέρωσε γραπτώς την ΕΑΒ, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και γενικά την κυβέρνηση ότι για την παραγωγή απαρτίων (μερών και εξαρτημάτων) του F-16 η ΕΑΒ παύει να αποτελεί μοναδικό προμηθευτή («sole source») για όλα τα αεροσκάφη του τύπου που παράγονται για την παγκόσμια αγορά, λόγω αδυναμίας της κρατικής εταιρίας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αυξημένης παραγωγής. Μάλιστα, τονίστηκε ότι δεν πρόκειται να αφαιρεθεί υφιστάμενο έργο από την ΕΑΒ, αλλά δεν πρόκειται να ανατεθεί πρόσθετο παρά μόνον αν είναι απόλυτα διασφαλισμένη η ικανότητα ομαλής και έγκαιρης υλοποίησής του.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η απώλεια του καθεστώτος «sole source» είναι οδυνηρή, καθώς πλέον η ΕΑΒ θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό σε τιμές, τήρηση χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων και ποιότητα κατασκευής του άλλου υποκατασκευαστή που θα επιλεγεί.
Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Κύρια αιτία για τη δυσάρεστη εξέλιξη είναι η έλλειψη εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού παραγωγής, απόρροια των αθρόων συνταξιοδοτήσεων των προηγούμενων ετών και του σημαντικού περιορισμού των προσλήψεων (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) κατά τη διάρκεια των Μνημονίων.Σήμερα το προσωπικό της ΕΑΒ ανέρχεται σε περίπου 1.400 άτομα (σε σύγκριση με τα 3.400 που ήταν το υψηλότερο επίπεδο απασχόλησης). Ας σημειωθεί ότι σήμερα γίνονται προσλήψεις στην ΕΑΒ. Συγκεκριμένα, 171 άτομα προβλέπεται να προληφθούν μέχρι τα τέλη του μήνα και η πρόσληψη επιπλέον 111 ατόμων έχει δρομολογηθεί για τον Ιούλιο, αλλά οι συνολικές ανάγκες υπερβαίνουν τα 400 άτομα.
Όμως για να ενταχθούν οι νεοπροσληφθέντες στην παραγωγική διαδικασία απαιτείται να εκπαιδευθούν και να πιστοποιηθούν, διαδικασίες που απαιτούν χρόνο και διάθεση πόρων.
Η πορεία από το 2004
Η απώλεια του καθεστώτος «sole source» αποτελεί τη θλιβερή κατάληξη μιας πορείας που άρχισε την περίοδο 2004-2006 όταν στην ΕΑΒ αποδόθηκε από τη Lockheed Martin το εν λόγω καθεστώς για δομικά συγκροτήματα (θύρες προσιτότητας του κινητήρα, αεραγωγοί, δεξαμενές καυσίμων, πλευρικά πλαίσια δεξαμενών καυσίμων, οπίσθια άτρακτος του αεροσκάφους) της παγκόσμιας παραγωγής του F-16.Η αξία του δομικών συγκροτημάτων ανέρχεται σε περίπου 1.600.000 δολάρια ΗΠΑ ανά αεροσκάφος και οι εργασίες της ΕΑΒ περιλαμβάνουν την τελική συναρμολόγηση και βαφή. Αν, μάλιστα, η ΕΑΒ διέθετε τις δυνατότητες για την κατασκευή των δομικών συγκροτημάτων από την πρώτη ύλη (το μέταλλο), η αξία του έργου ανά αεροσκάφος θα διπλασιαζόταν (3.200.000 δολάρια ΗΠΑ).
Από τραγική σύμπτωση η δυνατότητα αυτή θα αποκτηθεί από την ΕΑΒ σε περίπου 12 μήνες. Η υλοποίηση του έργου γίνεται στο πλαίσιο υποχρέωσης της Lockheed Martin για την υλοποίηση προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (offsets) του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο Viper. Πρόσφατα έγινε η θεμελίωση του κτιρίου και με την ολοκλήρωση του έργου η ΕΑΒ θα έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης διεργασιών επιμετάλλωσης, ανοδίωσης κλπ.
Επίσης, τραγική σύμπτωση αποτελεί το γεγονός ότι η υποβάθμιση του ρόλου της ΕΑΒ στην παγκόσμια παραγωγή του F-16 γίνεται καθώς οι πωλήσεις του μαχητικού την τελευταία τριετία καταγράφουν ισχυρή δυναμική και οι μελλοντικές προοπτικές είναι πολύ θετικές. Το Μπαχρέιν, το Μαρόκο, η Ταϊβάν, η Βουλγαρία και η Σλοβακία είναι μεταξύ των χωρών που την τελευταία τριετία παρήγγειλαν μαχητικά F-16.
Αύξηση παραγωγής
Ως αποτέλεσμα των νέων παραγγελιών η παραγωγή των συγκροτημάτων του F-16 στην ΕΑΒ, από τα αρχικά 18 αεροσκάφη ανά έτος (μία βάρδια ημερησίως), εκτιμάται ότι τελικά θα ανέλθει σε 56 αεροσκάφη ανά έτος (τρεις βάρδιες ημερησίως).Για την ανάγκη αύξησης της παραγωγής και τη δημιουργία δεύτερης και ενδεχομένως τρίτης βάρδιας, η Lockheed Martin είχε εγκαίρως και επανειλημμένως ενημερώσει την εταιρία, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και την εκάστοτε κυβέρνηση.
Το 80% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις ΗΠΑ
Σήμερα στην ΕΑΒ, σε συνεργασία με τη Lockheed Martin υλοποιούνται τέσσερα προγράμματα:- Παραγωγή δομικών συγκροτημάτων για το μαχητικό F-16.
- Παραγωγή δομικών συγκροτημάτων (κατασκευή και συναρμολόγηση των mid panels, plug floors και top/side panels) για το αεροσκάφος τακτικών μεταφορών C-130J.
- Εκσυγχρονισμός των μαχητικών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) στο επίπεδο Block 72 Viper. Το πρωτότυπο εκτελεί με επιτυχία το πρόγραμμα δοκιμών στις ΗΠΑ, ενώ τέσσερα αεροσκάφη βρίσκονται ήδη στην ΕΑΒ (μέχρι το τέλος του χρόνου θα αυξηθούν σε εννέα). Ο ετήσιος ρυθμός εκσυγχρονισμού προβλέπεται να είναι 12 έως 14 αεροσκάφη, που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, απαιτούν τουλάχιστον 240-280 εργατοτεχνίτες για την ομαλή υλοποίησή του.
- Εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού. Ας σημειωθεί ότι μόνο για αυτό το πρόγραμμα και την ομαλή υλοποίησή του απαιτούνται 200 εργατοτεχνίτες. Όμως, την τελευταία τριετία διατίθενται μετά βίας 60 άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ως λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος επιλέχθηκε να προσληφθούν από την αγορά, για περιορισμένο διάστημα (9-12 μήνες) και με κύριο έργο την εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων, περί τα 20 άτομα, τα οποία αυξήθηκαν σε 40 ύστερα από εισήγηση της διοίκησης της ΕΑΒ. Η Lockheed Martin διεξήγαγε διαγωνισμό και επέλεξε εταιρία που ανέλαβε να προσλάβει τις αναγκαίες ειδικότητες προσωπικού.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι εκ των πραγμάτων δεξαμενή του εξειδικευμένου, πιστοποιημένου και έμπειρου προσωπικού αποτελούν απόστρατοι της Π.Α., συνταξιούχοι της ΕΑΒ και εργαζόμενοι από δύο τρεις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο.
Δεκαετίες εγκληματικών λαθών και παραλείψεων, παρωχημένων αντιλήψεων και πρακτικών κατάφεραν να οδηγήσουν την ΕΑΒ «εκτός νυμφώνος» στο πρόγραμμα παραγωγής των F-16 και μάλιστα, τη στιγμή που οι παραγγελίες αυξάνονται παγκοσμίως και πιθανόν (ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθούμε) εκτός της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Δηλαδή, στην απαξία και την ανυπαρξία.
Δυσάρεστες εκπλήξεις από το νομοσχέδιο Μενέντεζ – Ρούμπιο
Η πρόσφατη κατάθεση του νομοσχεδίου των γερουσιαστών Μπομπ Μενέντεζ (Δημοκρατικός της πολιτείας του Νιου Τζέρσι), πρόεδρου της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ και Μάρκο Ρούμπιο (Ρεπουμπλικάνος, της πολιτείας της Φλόριντα), με σκοπό την προώθηση του «αμερικανικοελληνικού αμυντικού συνεταιρισμού», επιφύλαξε δυσάρεστες εκπλήξεις για τη χώρα μας.Δυστυχώς, σε όσες από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το όφελος για την Ελλάδα μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, αυτό δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του μικρότερου… εταίρου, δηλαδή της χώρας μας, ο οποίος στο κείμενο χαρακτηρίζεται ισχυρός σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και πυλώνας σταθερότητας στην ανατολική Μεσόγειο.
Για παράδειγμα, οι πιστώσεις του προγράμματος ERIP είναι ανεπαρκείς για την αποδέσμευση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων από ρωσικά οπλικά συστήματα, φυσικά με την υποσημείωση αν αυτό είναι επιθυμητό από την ελληνική πλευρά.
Ακόμη και στην περίπτωση του προγράμματος IMET η αναφορά που εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο δημιουργεί προβληματισμό: «Οι ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα στρατιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (IMET) με την Ελλάδα και η κυβέρνηση της Ελλάδας έχει δεσμευτεί να παρέχει (συνεισφέρει) τρία δολάρια για κάθε δολάριο που επενδύουν οι ΗΠΑ στο πρόγραμμα». Δηλαδή, για τα 5.000.000 δολάρια που θα καταβάλλουν οι ΗΠΑ για την πενταετία 2022-2026, η Ελλάδα έχει συμφωνήσει να καταβάλει 15.000.000
Πετούν εκτός την ΕΑΒ από την παγκόσμια παραγωγή του F-16! Η Lockheed Martin έπαυσε την εταιρεία από προμηθευτή
Πετούν εκτός την ΕΑΒ από την παγκόσμια παραγωγή του F-16! Η Lockheed Martin έπαυσε την εταιρεία από προμηθευτή | F-16, Lockheed Martin, αμυντική συνεργασία,
www.newsbreak.gr