Νέα

Παγκόσμια ΗΛΙΘΙΟΚΡΑΤΙΑ !

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Κώστας Λαδάκης
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 937
  • Εμφανίσεις 34K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 24 άτομα (0 μέλη και 24 επισκέπτες)

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
Και μετά ήρθαν οι μέλισσες.

Πρώτα είχαν τον κόσμο και τα αγαθά του πιάτο στο τραπέζι τους γιατί έγιναν κοσμοκρατορία. Η έννοια Αγγλική τράπεζα συνελήφθη για να γίνει λαϊκό δάνειο να κάνουν τον πιο μοντέρνο της εποχής στόλο. Στα ναυπηγεία ανέπτυξαν την βιομηχανική τεχνική. Για πόλεμο. Στραβάδια πειρατές δουλέμποροι δολοφόνοι ξεκίνησαν νωρίτερα με τον Ντρέικ σε κάτι άθλια καραβάκια. Λεηλατώντας παράκτιες πόλεις και καράβια Ισπανικά και πουλώντας σκλάβους. Είδαν τον εύκολο πλούτο και κάναν όρεξη. Ο διαβόητος El Draque.

Ο επιτυχής ναυτικός πόλεμος έφερε τα λάφυρα και την ευχέρεια όχι ιδέες πολιτών. Αυτές είναι το βερνίκι που μπαίνει στην ισχύ μετά αφού υπάρχουν οι πόροι. Που στην τελική Ανατολικό πνευματικό δάνειο σε Ελληνικό ομόλογο ήταν.
Tο είχα αναφέρει αρκετά ποστ νωρίτερα πως η ευμάρεια δεν έρχεται κλέβοντας πλούτο.

Όταν οι συναλλαγές είναι βίαιες τότε είναι zero sum game. Όταν οι συναλλαγές είναι εθελοντικές τότε ο πλούτος αυξάνεται.

Αν μη τι άλλο, οι αποικίες έκαναν τον μέσο Άγγλο λιγότερο πλούσιο (το αναφέρει και ο Adam Smith στο κεφάλαιο 10 του πλούτου). Σου προτείνω για μια πιο σύγχρονη ανάλυση να διαβάσεις το studies on international trade του σπουδαίου Jacob Viner.

Οι κλοπές, οι πειρατείες, οι αποικίες δεν βοήθησαν. Χαρακτηριστικό είναι πως όταν χαλάρωσαν οι αποικίες και μόνο ξεκίνησε η βιομηχανική επανάσταση.

Η βάση της πνευματικής ξελασπουριάς ήταν η Αναγέννηση με τη μόρφωση που έφεραν οι Άραβες και οι δάσκαλοι από την πτώση της Κων/πολης κυρίως σε Νότιες χώρες. Αυτή η πτώση έφερε και την ανάγκη για νέα θαλάσσια πλοήγηση. Επειδή έκλεισε το Ανατολικό εμπόριο.  
Ούτε καν γνήσια δικές τους ήταν οι φιλελεύθερες οικονομικές ιδέες πολύ αργότερα. Μερκαντιλισμό βαράγανε. Γερμανούς και Γάλλους οικονομικούς πρωτοποριακούς μελέτησε στα ταξίδια του ως δάσκαλος και παρουσίασε ο Σμιθ. Αλλιώς δεν θα λεγόταν Laissez Faire. Θα είχε Αγγλικό όνομα.
Μήπως εννοείς διαφωτισμό; Ο Γαλλικός διαφωτισμός δεν είναι κάτι αμιγώς Δυτικό. Έχει βαθιές ρίζες στον προστατευτισμό της κοινωνίας και τον Μερκαντιλισμό - δηλαδή τον προστατευτισμό των εμπόρων. Είναι αυτό που απόμεινε από τα Φέουδα που "προστάτευαν" τους δουλοπάροικους. Η Σκωτσέζικη αναγέννηση όμως ήταν κάτι σπουδαίο.

Επειδή λες για Adam Smith, τις βασικές του ηθικές και οικονομικές ιδέες τις πήρε από Locke, Hume, Mandeville, Burke και κυρίως Francis Hutcheson, και στην ηθική και στην οικονομική φιλοσοφία.

Στον ίδιο τόνο συνεχίζει η Αμερική. 150 χρόνια ανάπτυξης σε παρθένους πόρους μιας νέας ηπείρου με γενοκτονία ιθαγενών, μετά δύο νικηφόροι παγκόσμιοι πόλεμοι, και δύο ωκεανοί για αμυντικοί τάφροι. Σε 800 στρατιωτικές τους βάσεις στην υδρόγειο πατάει το οικονομικό σύστημα. Αλλά ναι, το κάνει για την διάδοση της ελευθερίας και της δημοκρατίας. :grin:
Όχι δεν πατάει εκεί το οικονομικό σύστημα. Εκεί πατάει το military industrial complex που έχει να κάνει με συμφέροντα από πολιτικούς που βγαίνουν από την πολιτική άγνοια των ψηφοφόρων.

Αυτό είναι δικό μου επιχείρημα. Εγώ λέω πως θέλω αναρχία, έτσι ώστε να ΜΗΝ υπάρχουν βάσεις και πύραυλοι κλπ. Εσύ από την μια θέλεις κράτος και από την μια δεν θέλεις βάσεις. Δεν γίνεται και τα δυο.

Ε, άμα δεν προχώραγε παράλληλα η τεχνική και η οικονομικο-πολιτική ιδεολογία μέσα σε τόσες νέες ιστορικές ευκαιρίες, άφθονο νέο υλικό, και απίστευτη πνευματική αλληλεπίδραση λαών λόγω κινητικότητας μέσω τεράστιας δύναμης πυρός, έπρεπε να ήταν εντελώς πίθηκοι.
Εντελώς ανεξάρτητα το ένα με το άλλο. Αν η κρατική έρευνα δίνει κάποια εναύσματα για εξέλιξη τεχνολογιών τώρα δεν σημαίνει πως χωρίς αυτήν δεν θα υπήρχε έρευνα. Το iphone είναι από κάποια κρατική υπηρεσία;

Αντι-Δυτική δεν είναι η πολιτισμική αυτογνωσία, η αλήθεια δεν απαξιώνει τίποτα, μόνο βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Αντι-Δυτική λογική είναι μόνο η παραμύθα.
Η αναζήτηση της αλήθειας δεν είναι μόνο Δυτικό φαινόμενο αλλά το δικό σου bias δεν είναι αυτό. Το bias σου είναι αντι-Δυτικό. Το αποτέλεσμα είναι πως δεν δέχεσαι δεδομένα που σου αρέσουν μόνο για να ικανοποιήσουν αυτό το bias (confirmatin bias), η εξέταση που κάνεις στα δεδομένα σου είναι έχει bias και βγάζεις λάθος συμπεράσματα.

Π.χ. υπήρχαν αποικίες, αλλά κατά πόσο αυτές συνέβαλλαν στην εξέλιξη της βιομηχανικής επανάστασης; Εσύ λες πως έπαιξαν σημαντικό ρόλο (είμαι 100% σίγουρος πως δεν είσαι οικονομολόγος για να το λες αυτό). Αντί να ασχοληθείς λίγο πιο εντατικά για να έχεις πιο ακαδημαϊκή άποψη, επειδή, βρε αδερφέ, δεν το έχεις σπουδάσει και μπορεί να μην ισχύει αυτό που έχεις στο μυαλό σου, δέχεσαι το bias σου και το υποστηρίζεις.


Κάνουμε κύκλους, όλα αυτά τα έχουμε ξαναπεί και με εσένα και με άλλους. Απλά τα ξαναλέτε.
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
ΔΕΝ σε κατηγορώ, για το ότι  ήθελες να γλυτώσεις το στρατό.
Αν ήσουν απλώς λουφαδόρος, ΔΕΝ θα ήσουν κοινωνικά ηλίθιος.
Αλλά όταν είπες ότι...κανείς δεν πρέπει να πάει στο στρατο..
τότε φάνηκε ότι η περίπτωσή σου είναι εγκεφαλικά ανίατη...
Δεν ήθελα να πάω στρατό επειδή δεν δίνω δεκάρα για την έννοια του κράτους. Αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Δεν προσβάλλομαι επειδή καταλαβαίνω πως είσαι λίγο απότομος γενικά και η λέξη "ηλίθιος" είναι εύκολο να ειπωθεί από εσένα.

Όμως εγώ νομίζω πως ισχύει για εσένα ακριβώς αυτό που κατηγορείς εμένα. Αυτά δηλαδή που έγραψα στο προηγούμενο ποστ.
Άγνοια οικονομίας, οικονομίας της ιστορίας και ιστορία.
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
Για το ότι όμως υποστηρίζεις τον καταστροφικό νεο-φιλελευθερισμό,
δηλαδή προωθείς τους καταστροφείς της κοινωνίας,
γι' αυτό χρειάζεσαι πολλές σφαλιάρες, και κλωτσιές ,
και κάποιος θα σου ρίξει ξύλο στο μέλλον , αν επιμένεις
στην επικίνδυνη χαζομάρα σου.
Αν ένας που νομίζει πως έχει δίκιο αρχίζει και κλωτσάει και ρίχνει σφαλιάρες, τότε έχει πρόβλημα.
Δεν συνηθίζω να μιλάω με τέτοιους.
Ελπίζω να μην είσαι ένας από αυτούς.

Ο νεο-φιλευθερισμός είναι καταστροφή της κοινωνίας.
Είναι σαν να καταργούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα φορτηγά και γενικά τα μεγάλα οχήματα,
θα προκαλούν συνέχεια ζημιές στα μικρά οχήματα και
στις μοτοσυκλέτες .
Δεν είναι αυτό ο νεοφιλελευθερισμός. Δεν έχεις ιδέα τι είναι καν ο φιλελευθερισμός γιαυτό το λες. Κάτσε διάβασε και μετά κάνε κριτική.
Οι νεο-φιλελεύθεροι υποστηρίζουν κοινωνικό κράτος και έλεγχο του πληθωρισμού και της ανεργίας μέσω του μονοπωλίου του τυπώματος του χρήματος.

Εγώ είμαι φιλελεύθερος, προς τον κλασικό φιλελευθερισμό και τον αναρχοκαπιταλισμό. Μην μπερδεύουμε τις έννοιες. Δεν είναι δα τόσο δύσκολα διαχωρίσιμες.

Το πιο κάτω βίντεο δεν μπορούν να το καταλάβουν κοινωνικά ΗΛΙΘΙΟΙ
Παίρνεις κάποιους οικονομολόγους με Μαρξιστικές επιρροές.
Προφανώς θα σου πουν πως ο καπιταλισμός είναι κακός.

Γενικά υπάρχουν παντού καταστροφολόγοι και αυτοί που "προβλέπουν τις κρίσεις". Ακόμα και η Αυστριακή σχολή που είναι φιλελεύθερη σχολή το μόνο που κάνει είναι να βλέπει φούσκες παντού.


Επίσης, χαλάρωσε, όσοι δεν συμφωνούν με εσένα δεν είναι αναγκαστικά ηλίθιοι, μπορεί εσύ να είσαι ηλίθιος, αυτό το έχεις σκεφτεί;

Σοβαρά, σου έχει περάσει από το μυαλό πως μπορεί αυτά που νομίζεις να μην ισχύουν και να πέφτεις σε λογικές παγίδες από τους οικονομολόγους που ακούς;
 

Επιρρεπής

Ανώτατος
Εγγρ.
11 Ιουν 2014
Μηνύματα
4.108
Κριτικές
52
Like
17.778
Πόντοι
10.686
Δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω με οικονομικές θεωρίες,σχολές,ρεύματα,κλπ,παραμένει όμως αναπάντητο επί της ουσίας ένα θεμελιώδες ερώτημα για μένα:πώς εννοούν και φαντάζονται  οι αναρχοκαπιταλιστές την ανάπτυξη που χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται δομές,γνώσεις,εργασία κλπ άλλων παραγωγικών συλλογικών φορέων;
 

talladmirer

Μέλος
Εγγρ.
27 Δεκ 2007
Μηνύματα
2.777
Like
19
Πόντοι
16
Η Ινδία "παίζει" πολύ με τη υψηλή τεχνολογία περισσότερο νομίζω. Και έχει από τα καλύτερα πανεπιστήμια στο κόσμο νομίζω επίσης.
Χάρβαρντ Σορβόνη Ζυρίχη Λομονόσοφ νομίζεις μήπως πως είναι της πλάκας?
 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
Καμία. Έχει σχέση όμως που είδα ότι το έχουνε σκεφτεί και άλλοι το κουφό και γούσταρα  :rockon:

413fESq4WsL._SX322_BO1,204,203,200_.jpg

Ωραία η κουβέντα αλλά βολοδερνα τις τελευταίες 10  μέρες στο Angkor Wat στη Καμπότζη και δεν είχα χρόνο !!

Toν είχες ακούσει τον Bryant στην Αγγλία καθόλου ?? Είχε περάσει απο Umist και Cambridge σαν προσκεκλημένος.

Το Cambridge μάλιστα είχε καλέσει και τον αμφισβητία του τον Sollner !!

O πριγγκοζίν στα τελευταία του πάνω στη  μοντελοποίηση των ''αρχών'' του Bryant δούλευε !!

Πολύ ιντριγκαδόρικη η προσομοίωση της εντροπίας με το χρήμα !!!

Πιστεύω έχει πολύ ''ψωμί'' ακόμα το θέμα αλλά θέλει δουλειά !!
 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
Tο είχα αναφέρει αρκετά ποστ νωρίτερα πως η ευμάρεια δεν έρχεται κλέβοντας πλούτο.

Όταν οι συναλλαγές είναι βίαιες τότε είναι zero sum game. Όταν οι συναλλαγές είναι εθελοντικές τότε ο πλούτος αυξάνεται.
Οταν οι συναλλαγές είναι βιαιες είναι zero sum game in short term !!
Το τί γίνεται μακροπρόθεσμα είναι άλλη υπόθεση. Να σου θυμίσω ότι η έκφραση '' Η ιστορία γράφεται απο τους νικητές'' δεν είναι και τόσο αθώα όσο αρχικά φαίνεται !!

Σε όλες τιε περιπτώσεις φούσκας οι συναλαγές ειναι ''εθελοντικότατες'' !! Το αν ο πλούτος δημιουργείται η κλέβεται σε αυτές τις περιπτώσεις το αφήνω στη κρίση σου !!

Απο το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και έπειτα ό πλούτος συγκεντρώνεται κυρίως μέσα απο τα λεγόμενα Ponzi schemes που στήνουν κατα καιρούς εκλεκτές ολιγαρχίες παγκοσμίως !!!

Ολο το τραπεζικό σύστημα δανεισμού ενα Ponzi scheme είναι. Και όταν στα ponzi schemes η βάση της πυραμίδας παύει να διευρύνεται τότε όλο το scheme καταρέει !!  Εν ολίγοις μια καπιταλιστική οικονομία που παυει να παράγει δάνεια απλά καταρέει. Το χρήμα είναι δάνειο, πολύ περισσότερο από όσο το δάνειο είναι χρήμα.

Σε αυτες τις περιπτώσεις ένας ωραίος πόλεμος λύνει το ''πρόβλημα''.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.440
Κριτικές
3
Like
3.412
Πόντοι
786
@sparkling

Αν δεν είχαν πρόσβαση στο βαμβάκι δεν θα είχαν λόγο πως να το υφάνουν καλύτερα να κάνουν τη βιομηχανική επανάσταση να προσθέσουν αξία. Πρακτικές επινοήσεις χωρίς αντικείμενο δεν υφίστανται. Πρώτα είχαν ασφαλείς ναυτικούς εμπορικούς δρόμους που έλεγχε το Βασιλικό ναυτικό και πρόσβαση σε βουνά ξένων πρώτων υλών και μετά κάποτε επιτέλους πέτυχαν πως να τα εκμεταλλευτούν και κινήσουν αποδοτικότερα. Πρώτα είχαν ιδρύσει την Τράπεζα της Αγγλίας για να κάνουν στόλο. Πρώτα είχαν αναπτύξει τεχνολογική αντίληψη φτιάχνοντας ανταγωνιστικά καράβια. Πρώτα είχαν τον κόσμο στο τσεπάκι.

Η ιδεολογική ανάπτυξη των πολιτών της Ευρώπης ξεκίνησε με την Αναγέννηση. Πρώιμος μοντερνισμός. Ο Σαίξπηρ Ελληνικές τραγωδίες διάβασε. Ο διαφωτισμός είναι αδύνατος ιστορικά χωρίς την Αναγέννηση πριν. Έγινε η επανάσταση της λογικής πρώτα.

Ο Σμιθ ήταν ηθικός φιλόσοφος και οι βόρειες επιρροές του κυρίαρχα φιλοσοφικές. Οικονομικά έγγραψε βάση της γνωριμίας του με τον Φρανσουά Κενέ.

"Adam Smith, though himself a plagiarist of considerable dimensions, also had a Columbus complex, often accusing other people unfairly of plagiarizing him. In 1755 he actually laid claim to having invented the concept of laissez-faire, or the system of natural liberty, asserting that he had taught these principles since his Edinburgh lectures in 1749. That may be: but the claim ignores previous such expressions by his own teachers as well as by Grotius and Pufendorf, to say nothing of Boisguilbert and the other French laissez-faire thinkers of the late seventeenth century."

Murray N. Rothbard

Το Δυτικής αντίληψης μοντέρνο κράτος είναι σημαντικότατο όργανο της ιδιωτικής οικονομίας. Είναι το ίδιο πράγμα, οι ίδιοι άνθρωποι το ουσιαστικό του συμβούλιο. Το κόλπο είναι ότι ένα ισχυρό κράτος είναι πανάκριβο και το προτιμά η οικονομία να είναι δημόσια εταιρία να το πληρώνουν όλοι. Ότι λειτουργία του νομίζει ότι μπορεί να είναι επικερδής του την παίρνει. Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα την φορτώνει πίσω.
Οι τεχνολογικές έρευνες για στρατό και NASA έθεσαν τις βάσεις να φτιαχτούν στο τέλος και κινητά. Άλλο κατακτώ τη γη και βολτάρω στο διάστημα και άλλο νοικιάζω τη Foxconn να μου συναρμολογεί φτηνά ωραία μπλιμπλίκια σε ένα άλλο μέρος που το κράτος του έδωσε φτήνια γη και εργάτες και δάνεια. Ο ατομισμός αρμέγει σε πολλές περιπτώσεις τον κολεκτιβισμό και πουλάει την καρδάρα με το γάλα. Αλλαξοκωλιές.

Δεν θέλει η ιδιωτική οικονομία να επιστρέψει σε εμβρυακές της φάσεις όπως το laissez faire γιατί έχει αναπτυχθεί πολύ σε μέγεθος και πολυπλοκότητα πέραν αυτού. Ο κλασικισμός είναι ειδυλλιακή προβολή του παρελθόντος στο μέλλον για να έχει αγνούς οπαδούς η ιδιωτική πρωτοβουλία και αποδιοπομπαίο τράγο το σκιάχτρο της πολιτείας για όποτε τα σκατώνει. Θέατρο σκιών.

Κάνουμε κύκλους, όλα αυτά τα έχουμε ξαναπεί και με εσένα και με άλλους. Απλά τα ξαναλέτε.

Τι να κάνουμε φίλε δεν έχουμε όλοι το πρίσμα του market fundamentalist. Ούτε οι οικονομολόγοι είναι ερμηνευτές των πάντων ούτε καν είναι όλοι της αγαπημένης σου ερμηνευτικής σχολής. That's life.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.440
Κριτικές
3
Like
3.412
Πόντοι
786
:hi:
Τύπε mindreader την επόμενη φορά που θα ανοίξεις GPS η GLONASS στο ιδιωτικής παραγωγής κινητό σου να βρεις σύντομο δρόμο για το ξενοδοχείο που σου έδωσε η βίζιτα ενώ άργησες κάνε και μια μικρή σπονδή στον άγνωστο φορολογούμενο του κόσμου για τα διαστημικά προγράμματα :grin:
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
Δεν μπορώ να επιχειρηματολογήσω με οικονομικές θεωρίες,σχολές,ρεύματα,κλπ,παραμένει όμως αναπάντητο επί της ουσίας ένα θεμελιώδες ερώτημα για μένα:πώς εννοούν και φαντάζονται  οι αναρχοκαπιταλιστές την ανάπτυξη που χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται δομές,γνώσεις,εργασία κλπ άλλων παραγωγικών συλλογικών φορέων;
Μα αν δεν υπάρχουν κρατικοί φορείς θα υπάρχουν ιδιωτικοί φορείς που θα παρέχουν δομές, γνώσεις, εργασία.

Απλά δεν θα είναι παραγωγικοί συλλογικοί φορείς αλλά παραγωγικοί ιδιωτικοί φορείς.
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
Οταν οι συναλλαγές είναι βιαιες είναι zero sum game in short term !!
Το τί γίνεται μακροπρόθεσμα είναι άλλη υπόθεση. Να σου θυμίσω ότι η έκφραση '' Η ιστορία γράφεται απο τους νικητές'' δεν είναι και τόσο αθώα όσο αρχικά φαίνεται !!
Εννοείς πως οι βίαιες συναλλαγές in long term, δεν είναι zero sum game; Μπορείς να μου δώσεις παραδείγματα που αυτό συμβαίνει ή έχει συμβεί;

Σε όλες τιε περιπτώσεις φούσκας οι συναλαγές ειναι ''εθελοντικότατες'' !! Το αν ο πλούτος δημιουργείται η κλέβεται σε αυτές τις περιπτώσεις το αφήνω στη κρίση σου !!
Μα δεν ισχυρίζομαι πως ο καπιταλισμός είναι τέλειος. Δεν υπάρχει τέλειο σύστημα. Καίτοι είναι το αποδοτικότερο και ηθικότερο. Τα καλά του καπιταλισμού επί 200 χρόνια οδηγούν σε περισσότερη ευμάρεια ολοένα και περισσότερους από τους 7 δις ανθρώπους, όταν τα προηγούμενα 100000 χρόνια ήταν μέσα στην λάσπη, την πείνα και την καταπίεση για λιγότερους ανθρώπους.

Απο το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και έπειτα ό πλούτος συγκεντρώνεται κυρίως μέσα απο τα λεγόμενα Ponzi schemes που στήνουν κατα καιρούς εκλεκτές ολιγαρχίες παγκοσμίως !!!
Και επίσης το βιοτικό επίπεδο του μέσου ανθρώπου ανεβαίνει με τεράστιους ρυθμούς. Αν το τίμημα της καλύτερης ζωής είναι τα ponzi schemes, τότε τα θέλω και μου αρέσουν! Άσε που δεν μετριάζουν την ελευθερία μου.

Όταν δεν τα είχαμε επί 1000 χρόνια φεουδαρχίας τι καταφέραμε; Όταν δεν τα είχαμε επί 200 χρόνια απόλυτης μοναρχίας τι καταφέραμε;

ΖΗΤΩ ΤΑ PONZI SCHEMES λοιπόν.
(ντάξ, βρίσκω λάθη στον συλλογισμό σου, αλλά ακόμα και με λάθη, τα επιχειρήματά σου δεν είναι ισχυρά για να δώσουν αντικαπιταλιστική αύρα).

Ολο το τραπεζικό σύστημα δανεισμού ενα Ponzi scheme είναι. Και όταν στα ponzi schemes η βάση της πυραμίδας παύει να διευρύνεται τότε όλο το scheme καταρέει !!  Εν ολίγοις μια καπιταλιστική οικονομία που παυει να παράγει δάνεια απλά καταρέει. Το χρήμα είναι δάνειο, πολύ περισσότερο από όσο το δάνειο είναι χρήμα.
Μα από τότε που ξεκίνησαν να κάνουν τέτοια πράγματα οι τράπεζες ο κόσμος έγινε καλύτερος. Πως μπορείς να το αγνοείς αυτό;[URL unfurl="true"]https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Divergence#/media/File:Maddison_GDP_per_capita_1500-1950.svg[/url]

Σε αυτες τις περιπτώσεις ένας ωραίος πόλεμος λύνει το ''πρόβλημα''.
Μπορείς να μου δώσεις ένα τέτοιο παράδειγμα κύρηξης και διεξαγωγής πολέμου από οικονομία που καταρρέει;
Θέλω όμως να το στηρίξεις με γραφικές παραστάσεις, όχι επειδή "έτσι το νιώθεις πως είναι σωστό". Θέλω γραφικές παραστάσεις οικονομίας (GDP, GDP per capita, GDP per capita PPP, debt to GDP, Government debt) που να πέφτουν ίδια περίοδο με κήρυξη πολέμου σε άλλη χώρα;

Πρέπει κάποια στιγμή να μάθουμε να μιλάμε με δεδομένα.


Επίσης ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ!!!!
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
@sparkling

Αν δεν είχαν πρόσβαση στο βαμβάκι δεν θα είχαν λόγο πως να το υφάνουν καλύτερα να κάνουν τη βιομηχανική επανάσταση να προσθέσουν αξία. Πρακτικές επινοήσεις χωρίς αντικείμενο δεν υφίστανται. Πρώτα είχαν ασφαλείς ναυτικούς εμπορικούς δρόμους που έλεγχε το Βασιλικό ναυτικό και πρόσβαση σε βουνά ξένων πρώτων υλών και μετά κάποτε επιτέλους πέτυχαν πως να τα εκμεταλλευτούν και κινήσουν αποδοτικότερα. Πρώτα είχαν ιδρύσει την Τράπεζα της Αγγλίας για να κάνουν στόλο. Πρώτα είχαν αναπτύξει τεχνολογική αντίληψη φτιάχνοντας ανταγωνιστικά καράβια. Πρώτα είχαν τον κόσμο στο τσεπάκι.
Μα φυσικά η Αγγλία ήταν πρώτα αποικιοκράτης και μετά φιλελεύθερη. Όμως δεν ήταν και τα δυο ταυτόχρονα.
Δεν υποστηρίζω πως η Μερκαντιλιστική και αποικιοκρατική Αγγλία ήταν καλή. Υποστηρίζω πως η φιλελεύθερη Αγγλία ήταν καλή.

Δεν καταλαβαίνω το επιχείρημά σου.

Η ιδεολογική ανάπτυξη των πολιτών της Ευρώπης ξεκίνησε με την Αναγέννηση. Πρώιμος μοντερνισμός. Ο Σαίξπηρ Ελληνικές τραγωδίες διάβασε. Ο διαφωτισμός είναι αδύνατος ιστορικά χωρίς την Αναγέννηση πριν. Έγινε η επανάσταση της λογικής πρώτα.
Όλη η ιστορία είναι δεμένη. Δεν έχει φέουδα χωρίς επιθέσεις από Βίκινγκς. Δεν έχεις μοναρχία χωρίς φέουδα και δεν έχεις δημοκρατίες χωρίς μοναρχίες.

Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε κομβικά σημεία που δίνουν αρχή στα σημεία που αναζητάμε.

Ο διαφωτισμός δεν θα υπήρχε χωρίς αναγέννηση όπως και ο υπολογιστής σου δεν θα υπήρχε αν κέρδιζαν οι Μουσουλμάνοι στις πύλες τις Βιέννης. Τι σημαίνει αυτό; Πως θα δοξάσουμε την δουλεία επειδή χωρίς αυτήν δεν θα υπήρχε η κατάργησή της;

Ο Σμιθ ήταν ηθικός φιλόσοφος και οι βόρειες επιρροές του κυρίαρχα φιλοσοφικές. Οικονομικά έγγραψε βάση της γνωριμίας του με τον Φρανσουά Κενέ.

"Adam Smith, though himself a plagiarist of considerable dimensions, also had a Columbus complex, often accusing other people unfairly of plagiarizing him. In 1755 he actually laid claim to having invented the concept of laissez-faire, or the system of natural liberty, asserting that he had taught these principles since his Edinburgh lectures in 1749. That may be: but the claim ignores previous such expressions by his own teachers as well as by Grotius and Pufendorf, to say nothing of Boisguilbert and the other French laissez-faire thinkers of the late seventeenth century."

Murray N. Rothbard
Ενδιαφέρον που βρήκες τα λόγια του Rothbard για τον Smith. Ο άνθρωπος ήταν εχθρικός ακόμα και στον Fridman! Τα bold που σημείωσα λένε για τον δάσκαλό του, αν έχεις διαβάσει όλο το κεφάλαιο και όχι μόνο αυτό που έκανες paste επειδή μάλλον το έκανες google search, έρχονται από το "An Austria perspective on the history of economic thought" του Rothbard. Το έχω διαβάσει (και διαφωνώ σε πάρα πολλά).

Όπως και να έχει, ο Rothbard αποδίδει την οικονομική σκέψη του Smith σε αυτόν που ανέφερα στο προηγούμενο μου ποστ προς εσένα, δηλαδή τον Francis Hutcheson.

Ενδιαφέρον έχει πως διαφωνείς με οτιδήποτε άλλο έχει πει ο Rothbard και συμφωνείς μόνο με αυτό που επιβεβαιώνει την άποψή σου περί Smith.

Δεν είναι ορθός τρόπος σκέψης.

Το Δυτικής αντίληψης μοντέρνο κράτος είναι σημαντικότατο όργανο της ιδιωτικής οικονομίας. Είναι το ίδιο πράγμα, οι ίδιοι άνθρωποι το ουσιαστικό του συμβούλιο. Το κόλπο είναι ότι ένα ισχυρό κράτος είναι πανάκριβο και το προτιμά η οικονομία να είναι δημόσια εταιρία να το πληρώνουν όλοι. Ότι λειτουργία του νομίζει ότι μπορεί να είναι επικερδής του την παίρνει. Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα την φορτώνει πίσω.
Αυτό δεν φωνάζω και εγώ; Πως δεν θέλω κράτος; Με παρακολουθείς; Ή μήπως πιστεύεις πως είμαι σοσιαλιστής;

Οι τεχνολογικές έρευνες για στρατό και NASA έθεσαν τις βάσεις να φτιαχτούν στο τέλος και κινητά. Άλλο κατακτώ τη γη και βολτάρω στο διάστημα και άλλο νοικιάζω τη Foxconn να μου συναρμολογεί φτηνά ωραία μπλιμπλίκια σε ένα άλλο μέρος που το κράτος του έδωσε φτήνια γη και εργάτες και δάνεια. Ο ατομισμός αρμέγει σε πολλές περιπτώσεις τον κολεκτιβισμό και πουλάει την καρδάρα με το γάλα. Αλλαξοκωλιές.
Υποθέτεις πως δεν θα υπήρχαν εφευρέσεις χωρίς τους στρατούς. Αυτό λέγεται αλλιώς και πίστη.

Δεν θέλει η ιδιωτική οικονομία να επιστρέψει σε εμβρυακές της φάσεις όπως το laissez faire γιατί έχει αναπτυχθεί πολύ σε μέγεθος και πολυπλοκότητα πέραν αυτού. Ο κλασικισμός είναι ειδυλλιακή προβολή του παρελθόντος στο μέλλον για να έχει αγνούς οπαδούς η ιδιωτική πρωτοβουλία και αποδιοπομπαίο τράγο το σκιάχτρο της πολιτείας για όποτε τα σκατώνει. Θέατρο σκιών.
Δεν θέλει να επιστρέψει επειδή έχουν συμφέροντα που μπορούν να τα υλοποιήσουν μόνο με την βοήθεια του κράτους. Χωρίς κράτος πως θα έχουν καρτέλ οι φαρμακευτικές και οι Αμυντικές βιομηχανίες;

Και άλλο επιχείρημα υπέρ εμού. Μήπως είσαι αναρχοκαπιταλιστής;

Τι να κάνουμε φίλε δεν έχουμε όλοι το πρίσμα του market fundamentalist. Ούτε οι οικονομολόγοι είναι ερμηνευτές των πάντων ούτε καν είναι όλοι της αγαπημένης σου ερμηνευτικής σχολής. That's life.
Τι σχέση έχει με το ότι ανακυκλώνουμε τις ίδιες συζητήσεις αυτό;
Επίσης δεν είμαι market fundamentalist. Αναγνωρίζω αδυναμίες της ελεύθερης αγοράς, ξέρω πως υπάρχουν και που υπάρχουν και ποιες συνθήκες τις κάνουν μεγαλύτερες.

Από την δική μου πλευρά, εσύ που δεν είσαι επίσης market fundamentalist:
- Είσαι σοσιαλ-δημοκράτης, ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζεις πως τα κράτη συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις για να φτιάχνουν καρτέλ και όμως τα υπερασπίζεσαι.

- Δεν αναγνωρίζεις τον τεράστιο πλούτο που έχει φέρει ο καπιταλισμός και από την άλλη το αναγνωρίζεις αλλά δεν σου αρέσει επειδή λες πως δεν έγινε με καλές προθέσεις αλλά με κακές προθέσεις.

Εσύ είσαι anti-market fundamentalist.
 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
:hi:
Τύπε mindreader την επόμενη φορά που θα ανοίξεις GPS η GLONASS στο ιδιωτικής παραγωγής κινητό σου να βρεις σύντομο δρόμο για το ξενοδοχείο που σου έδωσε η βίζιτα ενώ άργησες κάνε και μια μικρή σπονδή στον άγνωστο φορολογούμενο του κόσμου για τα διαστημικά προγράμματα :grin:
Πως ξέρεις πως με ιδιωτική πρωτοβουλία δεν θα υπήρχαν δορυφόροι; Γιατί αυτή η εικασία;

Το αυτοκίνητο ήταν κρατική υπόθεση;
Η ατμομηχανή;
Η ιατρική;

Έχετε μεγαλώσει με μια καραμέλα που την αναμασάτε συνέχεια.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.440
Κριτικές
3
Like
3.412
Πόντοι
786
Μα φυσικά η Αγγλία ήταν πρώτα αποικιοκράτης και μετά φιλελεύθερη. Όμως δεν ήταν και τα δυο ταυτόχρονα.
Δεν υποστηρίζω πως η Μερκαντιλιστική και αποικιοκρατική Αγγλία ήταν καλή. Υποστηρίζω πως η φιλελεύθερη Αγγλία ήταν καλή.

Δεν καταλαβαίνω το επιχείρημά σου.
Όλη η ιστορία είναι δεμένη. Δεν έχει φέουδα χωρίς επιθέσεις από Βίκινγκς. Δεν έχεις μοναρχία χωρίς φέουδα και δεν έχεις δημοκρατίες χωρίς μοναρχίες.

Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε κομβικά σημεία που δίνουν αρχή στα σημεία που αναζητάμε.

Ο διαφωτισμός δεν θα υπήρχε χωρίς αναγέννηση όπως και ο υπολογιστής σου δεν θα υπήρχε αν κέρδιζαν οι Μουσουλμάνοι στις πύλες τις Βιέννης. Τι σημαίνει αυτό; Πως θα δοξάσουμε την δουλεία επειδή χωρίς αυτήν δεν θα υπήρχε η κατάργησή της;
Ενδιαφέρον που βρήκες τα λόγια του Rothbard για τον Smith. Ο άνθρωπος ήταν εχθρικός ακόμα και στον Fridman! Τα bold που σημείωσα λένε για τον δάσκαλό του, αν έχεις διαβάσει όλο το κεφάλαιο και όχι μόνο αυτό που έκανες paste επειδή μάλλον το έκανες google search, έρχονται από το "An Austria perspective on the history of economic thought" του Rothbard. Το έχω διαβάσει (και διαφωνώ σε πάρα πολλά).

Όπως και να έχει, ο Rothbard αποδίδει την οικονομική σκέψη του Smith σε αυτόν που ανέφερα στο προηγούμενο μου ποστ προς εσένα, δηλαδή τον Francis Hutcheson.

Ενδιαφέρον έχει πως διαφωνείς με οτιδήποτε άλλο έχει πει ο Rothbard και συμφωνείς μόνο με αυτό που επιβεβαιώνει την άποψή σου περί Smith.

Δεν είναι ορθός τρόπος σκέψης.
Αυτό δεν φωνάζω και εγώ; Πως δεν θέλω κράτος; Με παρακολουθείς; Ή μήπως πιστεύεις πως είμαι σοσιαλιστής;
Υποθέτεις πως δεν θα υπήρχαν εφευρέσεις χωρίς τους στρατούς. Αυτό λέγεται αλλιώς και πίστη.
Δεν θέλει να επιστρέψει επειδή έχουν συμφέροντα που μπορούν να τα υλοποιήσουν μόνο με την βοήθεια του κράτους. Χωρίς κράτος πως θα έχουν καρτέλ οι φαρμακευτικές και οι Αμυντικές βιομηχανίες;

Και άλλο επιχείρημα υπέρ εμού. Μήπως είσαι αναρχοκαπιταλιστής;
Τι σχέση έχει με το ότι ανακυκλώνουμε τις ίδιες συζητήσεις αυτό;
Επίσης δεν είμαι market fundamentalist. Αναγνωρίζω αδυναμίες της ελεύθερης αγοράς, ξέρω πως υπάρχουν και που υπάρχουν και ποιες συνθήκες τις κάνουν μεγαλύτερες.

Από την δική μου πλευρά, εσύ που δεν είσαι επίσης market fundamentalist:
- Είσαι σοσιαλ-δημοκράτης, ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζεις πως τα κράτη συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις για να φτιάχνουν καρτέλ και όμως τα υπερασπίζεσαι.

- Δεν αναγνωρίζεις τον τεράστιο πλούτο που έχει φέρει ο καπιταλισμός και από την άλλη το αναγνωρίζεις αλλά δεν σου αρέσει επειδή λες πως δεν έγινε με καλές προθέσεις αλλά με κακές προθέσεις.

Εσύ είσαι anti-market fundamentalist.

Ήταν και τα δύο ταυτόχρονα μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Το επιχείρημα μου είναι ότι ο φιλελευθερισμός είχε ήδη το συγκεντρωμένο κεφάλαιο και το διεθνή ζωτικό χώρο της βίαιης Αγγλικής κοσμοκρατορίας να πατήσει. Ότι ακόμα και το τότε laissez faire ήταν πάντα ένα με το κράτος του και είναι αντιφατικό να χτίζεται η ιδέα ότι είναι πράγματα αντίθετα. Διότι τα κέρδη πάντα οδηγούν στην συγκέντρωση ισχύος και στην αντιπροσώπευση της από κάποιο καταπιεστικό μηχανισμό. Ιδιωτικό η δημόσιο δεν κάνει διαφορά παρά μόνο στην έκταση στο κόστος και στο ρεφενέ. Το τότε κομβικό σημείο είναι ότι όπως από την εποχή του Φράνσις Ντρέικ που έβαλε συνέταιρο το θρόνο στις πειρατικές του εξορμήσεις, το Αγγλικό κρατικό κατεστημένο είχε μάθει ότι είναι προσοδοφόρο να συνεργάζεται με τολμηρούς ιδιώτες. Όταν τους έπεισαν πάλι για ένα νέο τρόπο να αυγατίσουν τα λεφτά τους τον δοκίμασαν και αυτόν. Ουκ ολίγοι λόρδοι και δούκες έβαλαν τα κεφάλαια τους και την κατάλληλη νομοθεσία στην νέα φιλελεύθερη οικονομία όταν είδαν το πρώτο καλό παραδάκι.

Δεν θα σου φαινόταν παράξενο ότι γνωρίζω για τον ιστορικό ρεβιζιονισμό του Ρόθμπαρντ αν θυμόσουν ότι από πρώτη στιγμή σου ανέφερα ότι τον έχω κοιτάξει αρκετά στο παρελθόν. Είχα βάλει και σατυρική φωτό που εγκρίνει τα παιδιά για πούλημα κλπ. Είχα πει και για απόψεις Αυστριακού ιστορικού πρίσματος περί Αρχαίων Ελλήνων και αρετής νομίζω. Πιο πολύ εντύπωση μου έκανε εμένα όταν τότε σου ανέφερα την πραξεολογία και είπες ότι δεν σε ενδιαφέρει και πολύ ο Μίσες. Κουφάθηκα γιατί αυτή είναι μία από τις κύριες βάσεις του Ρόθμπαρντ. (Σημ. Ο πατέρας της θεωρίας του Αναρχοκαπιταλισμού για όσους δεν έχουν ακουστά).

Πρώτα ανέφερα ότι οι επιρροές του Σμιθ ήταν κυρίως βόρειες φιλοσοφικά. Εκεί τοποθετείται και ο Hutcheson που είχε την έδρα της ηθικής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο. Όπου ο Σμιθ υπήρξε φοιτητής. Ο Σμιθ αρχικά έγγραψε βιβλίο φιλοσοφίας μάλιστα που πάντα θεωρούσε το σημαντικότερο έργο του. Δεν στάθηκες όμως στο βασικό μου θέμα. Για τον Γάλλο. Το κομμάτι από τον Ρόθμπαρντ το έβαλα ακριβώς για το κύριο ζήτημα του laissez faire να τονίσω ότι δεν ήταν ιδέα του Σμιθ. Από το ταξίδι του στη Γαλλία και την γνωριμία του με τον Κενέ έγινε η δουλειά, εκεί ήταν το όλο ζουμί. Δυστυχώς δεν τον ονομάζει ούτε στο κεφάλαιο εκείνο που ανήκει το απόσπασμα. Λέει ωστόσο και κάτι γενικό για λοιπούς Γάλλους διανοητές του 17ου αιώνα στο απόσπασμα.

Δεν είναι επιχείρημα υπέρ της λύσης σου η διαπίστωση του συστημικού κράτους και από εμένα. Όλοι το βλέπουν. Αφού δεν έχεις πειστική λύση. Το far west παρελθόν του ίδιου συστήματος για μέλλον δεν είναι πρόταση λύσης, επανάληψη είναι. Αν ξεκινήσει χωρίς κράτος θα απαιτήσει σύντομα να γίνει ξανά. Και μόνο που όταν σε είχα ρωτήσει για την περίπτωση πολέμου πως θα την αντιμετωπίσει και μου είχες απαντήσει προϋποθέτει παγκόσμια αναρχία, φτάνει. Ούτε υπερασπίζομαι την κατάσταση κράτος των ολίγων με λεφτά των πολλών. Την αναφέρω ως τυπική κατάληξη.

Οι στρατοί είναι για να προάγουν κυριαρχίες και άμυνες για διάφορους λόγους αλλά ένας από αυτούς είναι ότι δεν θα έχει σίγουρα ασφαλή εμπορικό δίαυλο και διεθνή επιβολή η φιλελεύθερη οικονομία. Τους χρησιμοποίησε και τότε και τώρα. Δεν είναι τυχαίο ότι καθιερώθηκε με την ιμπεριαλιστική Αγγλία και συνέχισε με την ιμπεριαλιστική Αμερική.

Δεν είναι θέμα πίστης σε στρατούς και κράτη αλλά δεδομένων. Τα μεγάλα τεχνικά άλματα χρηματοδοτήθηκαν συλλογικά κοινωνικά για την άμυνα σε όλη την μοντέρνα ιστορία. Δεν με ενδιαφέρουν οι ιδεολογίες. Θα μπορούσαν να γίνουν και από ιδιωτικούς φορείς αν ποτέ ανελάμβαναν ιδιώτες το ρίσκο τέτοιας μεγάλης κλίμακας χρηματοδότησης ανοιχτής έρευνας χωρίς την εγγύηση των φόρων. Με ROI τύπου εξερεύνηση του διαστήματος θα δούμε ίσως κιόλας για κέρδη κάποτε. Χλωμό.

Δεν έχουν σημασία οι προθέσεις, και έχουμε πει ξανά ότι ο Άνταμ Σμιθ ήταν καλός άνθρωπος. Δεν είναι ότι δεν φέρνει πλούτο η φάμπρικα το εμπόριο και η σπέκουλα. Δεν έφερε ποτέ και κάτι που δεν το παίρνει πίσω όμως. Το επιχείρημα η πλημμυρίδα σηκώνει όλες τος βάρκες είναι μισό. Πάει πακέτο με την άμπωτη και κάθονται πάλι όλες κάτω. Εκτός από αυτές που έφυγαν. Μετακόμισαν στην Ασία. Άμα θέλεις να λες κάποιον αντι-καπιταλιστή, αντι-Ανατολικό να τον λες πλέον. :grin:


 

sparkling_water

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Μαρ 2010
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
11
Like
171
Πόντοι
2.287
Ήταν και τα δύο ταυτόχρονα μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.
Έχεις δίκιο, το επιχείρημά μου σκόπευε αλλού. Να τονίσω πως οι αποικιοκρατίες και οι φόροι όχι μόνο δεν ενισχύουν τον πλούτο τον κατοίκων τις χώρας που έχει τις αποικίες, αλλά κάνουν τους κατοίκους της φτωχότερους. Πως είναι άσχετο το ένα με το άλλο.
Μπορείς να έχεις φιλελεύθερη πολιτική και αποικίες και να πάνε καλά τα πράγματα, αλλά αν δεν έχεις φιλελεύθερη πολιτική τίποτα δεν θα πάει καλά.

Το επιχείρημα μου είναι ότι ο φιλελευθερισμός είχε ήδη το συγκεντρωμένο κεφάλαιο και το διεθνή ζωτικό χώρο της βίαιης Αγγλικής κοσμοκρατορίας να πατήσει.
Και λοιπόν; Αυτό δεν του κόβει από την δόξα. Είναι σαν να λες πως κάποιος άνθρωπος είναι κακός επειδή ο πατέρας του ήταν κακός.

Ότι ακόμα και το τότε laissez faire ήταν πάντα ένα με το κράτος του και είναι αντιφατικό να χτίζεται η ιδέα ότι είναι πράγματα αντίθετα. Διότι τα κέρδη πάντα οδηγούν στην συγκέντρωση ισχύος και στην αντιπροσώπευση της από κάποιο καταπιεστικό μηχανισμό.
Όταν δεν θέλεις άδεια για να φτιάξεις εργοστάσιο ή βιοτεχνία, όταν δεν θέλεις άδεια για να εισάγεις οτιδήποτε θέλεις χωρίς έγκριση από το κράτος, όταν δεν σε υποχρεώνει κάποιος να πληρώνεις κατώτατο μισθό, όταν μπορείς να απολύσεις όσους και όποτε θέλεις από την επιχείρησή σου, όταν οι καινούριες εφευρέσεις που βγαίνουν δεν χρειάζονται έγκριση, τότε, που παρεμβαίνει το κράτος;

Το σκέφτεσαι λίγο συνωμοσιολογικά το ζήτημα, όπως ο Mindreader με αυτούς που μας κυβερνάνε. Το laissez faire είναι η απουσία του κράτους στις δουλειές μας, είναι αντιφατικό να πεις πως χρειάζεται το κράτος. Ο ορισμός του είναι η μη-ύπαρξη του κράτους.

Ιδιωτικό η δημόσιο δεν κάνει διαφορά παρά μόνο στην έκταση στο κόστος και στο ρεφενέ.
Κατηγορηματικά ΟΧΙ, το ιδιωτικό σημαίνει ΜΗ-ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ. Κάνει όλη την διαφορά στα πάντα. Σημαίνει πως μπορούν να βγουν ανταγωνιστικοί φορείς που να παρέχουν ίδιες υπηρεσίες και ΑΝ κρίνεις πως θέλεις κάτι τότε μπορείς να πας όπου θέλεις.

Το τότε κομβικό σημείο είναι ότι όπως από την εποχή του Φράνσις Ντρέικ που έβαλε συνέταιρο το θρόνο στις πειρατικές του εξορμήσεις, το Αγγλικό κρατικό κατεστημένο είχε μάθει ότι είναι προσοδοφόρο να συνεργάζεται με τολμηρούς ιδιώτες. Όταν τους έπεισαν πάλι για ένα νέο τρόπο να αυγατίσουν τα λεφτά τους τον δοκίμασαν και αυτόν. Ουκ ολίγοι λόρδοι και δούκες έβαλαν τα κεφάλαια τους και την κατάλληλη νομοθεσία στην νέα φιλελεύθερη οικονομία όταν είδαν το πρώτο καλό παραδάκι.
Όταν λες πως έβαλαν τα λεφτά τους στην φιλελεύθερη οικονομία ακούγεται σαν να έπαιξαν σε μετοχές. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
Ξαναλέω, το σκέφτεσαι με θεωρίες συνωμοσίας.
Όταν ένας άνθρωπος, εν απουσία φόβου κυβέρνησης βλέπει μια ευκαιρία για να βγάλει λεφτά, θα το κάνει, τι σημασία έχει αν είναι λόρδος;

Δηλαδή όλοι οι άνθρωποι που εκμεταλλεύτηκαν το σύστημα και έγιναν 8000 φορές καλύτερα δεν μετράνε; Σε ενδιαφέρει που μερικοί λόρδοι το έκαναν αυτό;
Ασυνέπεια.

Δεν θα σου φαινόταν παράξενο ότι γνωρίζω για τον ιστορικό ρεβιζιονισμό του Ρόθμπαρντ αν θυμόσουν ότι από πρώτη στιγμή σου ανέφερα ότι τον έχω κοιτάξει αρκετά στο παρελθόν. Είχα βάλει και σατυρική φωτό που εγκρίνει τα παιδιά για πούλημα κλπ. Είχα πει και για απόψεις Αυστριακού ιστορικού πρίσματος περί Αρχαίων Ελλήνων και αρετής νομίζω. Πιο πολύ εντύπωση μου έκανε εμένα όταν τότε σου ανέφερα την πραξεολογία και είπες ότι δεν σε ενδιαφέρει και πολύ ο Μίσες. Κουφάθηκα γιατί αυτή είναι μία από τις κύριες βάσεις του Ρόθμπαρντ. (Σημ. Ο πατέρας της θεωρίας του Αναρχοκαπιταλισμού για όσους δεν έχουν ακουστά).
Έχεις δίκιο δεν το θυμόμουν. Όπως και να έχει, η ιδέα του ελεύθερου εμπορίου είναι καθαρά Hutcheson.
Η πραξεολογία του Μίζες δεν με ενδιαφέρει επειδή η Αυστριακή σχολή μου φαίνεται λίγο παιδαριώδης. Σαν ιδεολόγος ο Μίζες μου φαίνεται αρκετά δογματικός.
Ο Ροθμπαρντ από την άλλη γράφει καλά αλλά και αυτός με αφήνει λίγο αδιάφορο.
Δεν μου αρέσει κάποιος να απορρίπτει όλα τα νεοκλασικά οικονομικά επειδή πιστεύει πως οι πράξεις των ανθρώπων δεν είναι μετρήσιμες. Τόσες και τόσες έρευνες δείχνουν πως ΟΚ, δεν είναι μετρήσιμες αλλά μπορούμε με διάφορες θεωρίες να έχουμε πολύ καλά προσεγγιστικά αποτελέσματα (αυτό είναι συζήτηση για τεχνικά οικονομικά όμως).

Πρώτα ανέφερα ότι οι επιρροές του Σμιθ ήταν κυρίως βόρειες φιλοσοφικά. Εκεί τοποθετείται και ο Hutcheson που είχε την έδρα της ηθικής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο. Όπου ο Σμιθ υπήρξε φοιτητής. Ο Σμιθ αρχικά έγγραψε βιβλίο φιλοσοφίας μάλιστα που πάντα θεωρούσε το σημαντικότερο έργο του. Δεν στάθηκες όμως στο βασικό μου θέμα. Για τον Γάλλο. Το κομμάτι από τον Ρόθμπαρντ το έβαλα ακριβώς για το κύριο ζήτημα του laissez faire να τονίσω ότι δεν ήταν ιδέα του Σμιθ. Από το ταξίδι του στη Γαλλία και την γνωριμία του με τον Κενέ έγινε η δουλειά, εκεί ήταν το όλο ζουμί. Δυστυχώς δεν τον ονομάζει ούτε στο κεφάλαιο εκείνο που ανήκει το απόσπασμα. Λέει ωστόσο και κάτι γενικό για λοιπούς Γάλλους διανοητές του 17ου αιώνα στο απόσπασμα.
Έχεις να μου δώσεις κάποια πηγή για αυτό;

Δεν είναι επιχείρημα υπέρ της λύσης σου η διαπίστωση του συστημικού κράτους και από εμένα. Όλοι το βλέπουν. Αφού δεν έχεις πειστική λύση.
Μα δεν λέω πως είναι εφαρμόσιμο.

Το far west παρελθόν του ίδιου συστήματος για μέλλον δεν είναι πρόταση λύσης, επανάληψη είναι. Αν ξεκινήσει χωρίς κράτος θα απαιτήσει σύντομα να γίνει ξανά.
Αν γίνει κάτι τέτοιο, δεν μπορώ να πω με σιγουριά πως δεν θα γυρίσουμε πίσω. Όμως πλέον ο κόσμος απαιτεί μεγαλύτερη και περισσότερη ελευθερία και η τεχνολογία το επιτρέπει. Που ξέρεις, ίσως αν γίνουμε far west να μην γυρίσουμε πίσω στο κράτος!
Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα γίνει.
Και μόνο που όταν σε είχα ρωτήσει για την περίπτωση πολέμου πως θα την αντιμετωπίσει και μου είχες απαντήσει προϋποθέτει παγκόσμια αναρχία, φτάνει.
Όπως σου είπα, γνωρίζω πως δεν θα γίνει ποτέ.
Ούτε υπερασπίζομαι την κατάσταση κράτος των ολίγων με λεφτά των πολλών. Την αναφέρω ως τυπική κατάληξη.
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει αυτό.

Οι στρατοί είναι για να προάγουν κυριαρχίες και άμυνες για διάφορους λόγους αλλά ένας από αυτούς είναι ότι δεν θα έχει σίγουρα ασφαλή εμπορικό δίαυλο και διεθνή επιβολή η φιλελεύθερη οικονομία. Τους χρησιμοποίησε και τότε και τώρα. Δεν είναι τυχαίο ότι καθιερώθηκε με την ιμπεριαλιστική Αγγλία και συνέχισε με την ιμπεριαλιστική Αμερική.
Μα αυτό δεν είναι κακό. Το ελεύθερο εμπόριο είναι ελευθερία. Αν ο σκοπός του στρατού είναι να εμποδίσει κάποιον να μου δώσει ελευθερία τότε και εγώ το θέλω. Όμως δεν είναι έτσι.

Δεν είναι θέμα πίστης σε στρατούς και κράτη αλλά δεδομένων. Τα μεγάλα τεχνικά άλματα χρηματοδοτήθηκαν συλλογικά κοινωνικά για την άμυνα σε όλη την μοντέρνα ιστορία. Δεν με ενδιαφέρουν οι ιδεολογίες. Θα μπορούσαν να γίνουν και από ιδιωτικούς φορείς αν ποτέ ανελάμβαναν ιδιώτες το ρίσκο τέτοιας μεγάλης κλίμακας χρηματοδότησης ανοιχτής έρευνας χωρίς την εγγύηση των φόρων. Με ROI τύπου εξερεύνηση του διαστήματος θα δούμε ίσως κιόλας για κέρδη κάποτε. Χλωμό.
Τότε γιατί έκανες το ειρωνικό σχόλιο για το GPS;

Δεν έχουν σημασία οι προθέσεις, και έχουμε πει ξανά ότι ο Άνταμ Σμιθ ήταν καλός άνθρωπος. Δεν είναι ότι δεν φέρνει πλούτο η φάμπρικα το εμπόριο και η σπέκουλα. Δεν έφερε ποτέ και κάτι που δεν το παίρνει πίσω όμως. Το επιχείρημα η πλημμυρίδα σηκώνει όλες τος βάρκες είναι μισό. Πάει πακέτο με την άμπωτη και κάθονται πάλι όλες κάτω. Εκτός από αυτές που έφυγαν. Μετακόμισαν στην Ασία. Άμα θέλεις να λες κάποιον αντι-καπιταλιστή, αντι-Ανατολικό να τον λες πλέον. :grin:
Τι εννοείς δεν έφερε κάτι που δεν το παίρνει πίσω; Δεν σε καταλαβαίνω.
Όχι φίλε μου, εσύ είσαι αντι-Δυτικός και άρα και αντι-καπιταλιστής. Δεν θα την γλυτώσεις έτσι εύκολα. Αντι-ανατολικός δεν ξέρω αν είσαι, πρέπει να μου αναπτύξεις τις σκέψεις σου για την Ασία.
 

Obi-Wan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
3 Απρ 2007
Μηνύματα
9.440
Κριτικές
3
Like
3.412
Πόντοι
786
Έχω κάτι μάγισσες να κάψεις, σε πoιό αίθριο εμπορικού κέντρου να στις φέρω;  :2funny:

Περί Σμιθ λόγω Κενέ: "Smith's intellectual challenge was again French. His book had to better the work of François Quesnay, author of “La Physiocratie”, and the man to whom Smith would have dedicated “The Wealth of Nations” had he lived."

 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
Εννοείς πως οι βίαιες συναλλαγές in long term, δεν είναι zero sum game; Μπορείς να μου δώσεις παραδείγματα που αυτό συμβαίνει ή έχει συμβεί;

Μπορώ να σου απαντήσω ότι το θέμα έχει λυθεί απο τον Ηράκλειτο χιλιετίες πριν όταν έγραφε

''Πόλεμος πατήρ πάντων''.

Η βία και η σύγκρουση είναι γενεσιουργός αιτία της εξέλιξης γενικότερα !!!

Δεν υπάρχει συναλλαγή χωρίς σύγκρουση ακόμη και αν αυτή φαίνεται ότι γίνεται σε ''πολισμένα πλαίσια''.
Σε κάθε συναλλαγή κάποιος κερδίζει και κάποιος χάνει !!! Εξ' ορισμού !!!

Αρα πιο zero sum game ?? To ''zero sum game'' είναι ένας αγγλοσαξωνικός νεολογισμός άνευ ουσίας !!!

Και αυτό γιατί νοητικά συγκρούεται με την ίδια τη φύση του καπιταλισμού !!



 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom