Νέα

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα petroskonstantinou17
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 725
  • Εμφανίσεις 29K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

zac123

Μέλος
Εγγρ.
20 Σεπ 2008
Μηνύματα
531
Κριτικές
8
Like
143
Πόντοι
6
Καλό να τονιστεί ότι ο φιλελληνισμός ήταν φαινόμενο κυρίως εβρισκώμενο σε ορισμένους κύκλους διανοούμενων, όπως ήταν ο Βύρων, κι όχι γενικώς απαντώμενο.

στην αρχή ναι. όταν όμως άρχισαν να γράφονται ποιήματα και να ζωγραφίζονται πίνακες με θέμα την επανάσταση, το θέμα έγινε πιο γνωστό. και γενικά για μένα η επιτυχία της επανάστασης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παρακμή των οθωμανών και την αλλαγη των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων. αν δεν γινόταν η ναυμαχία του ναυαρίνου η ιστορία ίσως ήταν διαφορετική.σε συνδυασμό με τον αγώνα των ελλήνων φυσικά. συν αθηνά και χείρα κίνει.
 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
στην αρχή ναι. όταν όμως άρχισαν να γράφονται ποιήματα και να ζωγραφίζονται πίνακες με θέμα την επανάσταση, το θέμα έγινε πιο γνωστό. και γενικά για μένα η επιτυχία της επανάστασης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παρακμή των οθωμανών και την αλλαγη των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων. αν δεν γινόταν η ναυμαχία του ναυαρίνου η ιστορία ίσως ήταν διαφορετική.σε συνδυασμό με τον αγώνα των ελλήνων φυσικά. συν αθηνά και χείρα κίνει.

Οι λόγοι της επιτυχίας της επανάστασης ήταν δύο. Τον έναν τον αναφέρατε ήδη υπάρχει όμως και δεύτερος:

Η διάλυση του Οθωμανικού στόλου κι η ανικανότητα των Τούρκων να τον αναπληρώσουν. Αυτό άρχισε ακόμη κι απ' τα αποτυχημένα Ορλωφικά, με αποκορύφωμα την ναυμαχία του Ναυαρίνου στην οποία έπεσε και το φέρετρο στο καρφί της Οθωμανική αυτοκρατορίας γενικά γιατί καταστράφηκε σχεδόν όλος της ο στόλος απ' την τριπλή δύναμη που δέχτηκε. Καλό ν' αναφέρω πως το πλήγμα που δέχτηκε ο τούρκικος στόλος πρωτύτερα από τον Κανάρη ήταν η αρχή του τέλους μιας κι έκανε πιο διάσημη την τεχνική του μπουρλότου... μ' αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τα πλοία ακόμα και προσαραγμένα.

Η αλλαγή των συμφερόντων είχε να κάνει πλέον με το ποιος θ' απελευθέρωνε την Ελλάδα που αποτέλεσμα είχε το ν' αναμιχθεί ενεργά υπέρ μας ο ΑγγλοΓαλλικός άξονας ώστε να εμποδισθεί η Ρωσία, εξ αιτίας τούτου μάλιστα είχαν κυνηγηθεί πολλοί οπλαρχηγοί μετά από την κυβέρνηση επειδή ήταν ρωσόφιλοι, με πρώτο και κύριο τον Κολοκοτρώνη. Αυτό που έγινε δηλαδή ήταν ότι κατάλαβαν ότι με την Οθωμανική αυτοκρατορία να είναι τόσο αποδυναμωμένη και το στόλο της σε κακό χάλι η Ελλάδα θ' απελευθερωνόταν το θέμα ήταν από ποιον.

Μία περαιτέρω σημείωση, άσχετη με το θέμα, οποτεδήποτη Η Τουρκία έχει δυνατότερο στόλο απ' τον Ελληνικό η οποιαδήποτε αναμέτρηση εναντίον της θα είναι πάντα αυτοκτονία. Στη μικρασιατική λόγου χάρη δεν υπήρχε περίπτωση νίκης εφόσον οι Τούρκοι κατάφεραν να λάβουνε τα δύο γερμανικά θωρηκτά, τώρα το πως το κατάφεραν αναφέρεται στο "τα δύο βήτα" αλλά δεν τολμάει η Βενιζελικιά συγγραφέας να το εξηγήσει: επί της ουσίας τ' άφησε να ανεφοδιαστούν ώστε πάνε εκεί ο Βενιζέλος με σκοπό των Άγγλων να εκμηδενίσουν την πιθανότητα της Ρωσίας ν' αποκτούσε άμεση πρόσβαση στη Μεσόγειο. Αλλά γενικά ό,τι και να κάνει η Τουρκία εφόσον έχουμε καλό στόλο μπορούμε να την περιορίσουμε, προς Θεού δεν μιλάω να της πάρουμε το όπιο κομμάτι προς αποφυγήν παρεξηγήσεων.
 

Επισκέπτης
Αν και το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ξεκίνησε με την ήττα στο Ματζικερτ το 1071
Όντως μετά το πέρας της Μακεδονικής Δυναστείας άρχισε η σταδιακή αποσύνθεση του πάλαι ποτέ κραταιού Βυζαντίου και στο Μυριοκέφαλο 100 χρόνια περίπου αργότερα το 1176 μπήκε η ταφόπλακα υπό την έννοια η μόνιμη εγκατάσταση των σελτζούκων στη Μικρά Ασία. Έτσι άρχισαν τα γνωστά παιδομαζώματα - γεννίτσαρους κλπ κλπ....
Κι αν δε μεσολαβούσαν διάφορα γεγονότα θα είχε πέσει νωρίτερα η Κων/πολη => ο Βαγιαζίτ την είχε βάλει στο μάτι, αλλά λόγω Ταμερλάνου......

Για πολλούς ορθοδόξους ο Πάπας είναι ο Σατανάς ή ο Αντίχριστος.
Μα γιαυτό θεωρώ το παππαδαριό υπεύθυνο για την πτώση του Βυζαντίου. Κι από τα δύο δόγματα για να είμαι ξεκάθαρος. Και τώρα, 5 αιώνες μετά αντί να υπάρξει μια τυπική ένωση αυτοί το χαβά τους. Και γεννοβολάνε οι μουσουλμάνοι στη Δύση.......
Μπας και ξαναζούμε την επερχόμενη πτώση της Πόλης με νέους παραστάτες;
Θα δείξει ο χρόνος......
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Προσοχή στους Τουρκομερίτες του σήμερα οι οποίοι μάλλον δεν είναι από την Ανατολή αλλά κυριαρχούν στη Ελληνική πολιτική σκηνή.Τρεις  εξ'αυτών είναι από την Πελοπόννησο.Γνωστοί Τουρκολάγνοι και ξεπουλητές των εθνικών θεμάτων αλλά και της σημερινής Ελλάδας.Σημίτης από το νομό Ηλίας , Παπαβλάκας από τον νομό Αχαΐας ,Γιαννάκου από τον νομό Λακωνίας. :S
  Τον Σημίτη ναι, αν και λένε ότι το πραγματικό του επώνυμο είναι Αρόν Αβουρής.
Λένε ...
Ο παπα... μόνο έλληνας δεν είναι , γεννημένος στη Μινεσσότα, από Αμερικανίδα μητέρα και Εβραιοπολωνό- έλληνα πατέρα. Ο Ανδρεας ήταν ο πλέον μισότουρκος, όλοι τού τό καταλογίζουν, δεν ήθελε να ακούει για Τουρκική φιλία και αρνίοταν πεισματικά να συνατνηθεί έστω και τυπικά με τους Τούρκους. Πάλευαν οι Αμερικάνοι αλλά τίποτα. Θυμάστε και την περιπέτεια με το ''Χόρα '' και τον παρολίγο πόλεμο του 1987..

Η Γιαννάκου είναι απλά αφασία. Εντάξει είναι 2 άτομα, Σημίτης και Γιαννάκου από κάτω αλλά αυτό δεν σημαίνει και κάτι ...
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Κανεις λάθος για τη ...στιβαρη εθνική συνειδηση!
Οι επαναστασεις στην Οθωμανικη Αυτοκρατορια ήταν παμπολες, αλλά του 21 ευδοκίμησε γιατί:

1. Η παρακμή των Οθωμανων ειχε πιασει πατο!

2. Η Γαλλικη Επανασταση συνταραξε ολα τα ευρωπαικα εθνη προς αναζητηση εθνικων ταυτοτήτων- το ορθοδοξος δεν αρκουσε πια, τωρα ο καθενας ενιωθε και Ελληνας και Βουλγαρος και Σερβος κοκ αναλογως υη γλωσσα που μιλουσε.

3. Ο Αλη Πασας ειχε τραβηξει τον ικανοτατο Χουρσιτ κι ολο τον στρατο του στα Ιωάννινα για να τον αντιμετωπισουν. Ετσι ο Κολοκοτρώνης βρηκε την τουρκικη αμυνα σημαντικα μικροτερη απο οτι υπο κανονικες συνθηκες.

4. Ο ιδιος ο Χουρσιτ δολοφονηθηκε στη συνεχεια, με εντολη της πυλης για να μην απειλησει με τη σειρα του το σουλτανο οπως ο Αλη Πασάς. Ο αντικαταστάτης του ήταν η χειροτερη επιλογη - ο Δραμαλης αποδειχθηκε πιο ηλιθιος κι από καβαλίνα οταν μπηκε στον αργολικο καμπο.

5. Η Πελοπόννησος ηταν το τελειο μερος για τη  έναρξη της επαναστασης. Ηταν στο αλλο ακρο της βαλκανικης χερσονησου και μπορουσε να προσεγγιστει μονο απο ξηρας, που σημαινε ...αιωνες πεζοπορειας με τις συνθηκες εκεινης της εποχης απο τη μ Ασια που σταθμευε ο κυριος ογκος του οθωμανικου δυναμικου. Το ελληνικο ναυτικο ειχε κυριαρχησει στη θαλασσα κι η Πελοπόννησος δεν ηταν φλατ, οπως οι παραδουναβιες ηγεμονιες για να επαναληφθει η αποτυχια του Υψηλαντη ή μαχες τυπου Πετα. Ακομη κι οταν την πατησε  ο Ιμπραημ, ο Κολοκοτρώνης μπορουσε να αντεξει με τον κλεφτοπολεμο.

6. Το 21 ευτυχησε να εχει μια πληθωρα καπετανεων -διαμαντιών, με εξεχοντα τον Κολοκοτρώνη,  ενω ολες οι προηγουμενες εξεγερσεις δεν ειχαν κανεναν του στρατηγικου διαμετρηματος του Κολοκοτρώνη κι ουτε την ιστορικη συγκυρια. Πχ το ελληνικο ναυτικο ανδρωθηκε με τους ναπολεοντειους πολεμους και τα τρελα λεφτα που εβγαλαν οι καπεταναιοι.

7. Να μην ακουω μαλακιες για εθνικη ομοψυχια κι αρχιδια μαντολες, γιατι οι στερεοελλαδιτες βαρκαρηδες περνούσαν τα τουρκικα φουσατα στο Μωρια για τα λεφτά κι ο Κολοκοτρώνης τους εβρησκε ξαφνικα μπροστα του, οι Ρουμελιωτες κατεσφαξαν ευχαριστως τους Πελοποννησιους στους εμφυλιους γιατι ηταν πολλα τα λεφτα Άρη (αγγλικες λιρες), οι μισοι οπλαρχηγοι σφαχτηκαν απο εμας με εντολες των μουνοπανων Μαυροκορδάτου και Κωλετη, γιατι αυτο ευνοουσε τους αγγλους κοκ

8. Η Εκκλησια - Πατριαρχείο αναθεματιζαν οσο μπορουσαν και διακινουσαν τα προσκυνοχαρτια.

9. Οι αγγλογαλοι συνταχθηκαν με εμας, αν και προσπάθησαν να μας ψαλιδισουν οσο γινοταν, για να προλάβουν την ορθοδοξη ρωσσικη αυτοκρατορια που ειχε ξεκινησει την εθνικη συνειδηση των Σλαβων στα βαλκανια.

10. Ο φιλελληνισμος στη Δυση επαιξε κι αυτος μεγα ρολο. Κατι η σφαγη της χιου και του Μεσολογγίου,  κατι οι ντελακρουαδες, η ιερα συμμαχια καταλαβε οτι οι βαλκανιοι ραγιαδες θα ελευθερωθουν αργα η γρηγορα κι ηταν αγωνας δρομου ποιος θα τους δεσει στο αυτοκρατορικο του αρμα.

11. ΚΑΜΙΑ αναφορα σε ενδοξο παρελθον δε μας ενεπνευσε... αυτα τα ενοιωθε ο Κολοκοτρώνης,  ο λαος ηταν αμορφωτος και σε ημιζωωδη καταδυναστευση. Το ξαναλεω οτι η μεγαλη αποσταση κι η μορφολογια του εδαφους ηταν το κλειδι στην Πελοποννησο. Οι αλλοι λαοι ηταν πολυ εγγυτερα στην Πολη και στη μικρα ασια κι αυτο τους γονατιζε πιο ευκολα. Οι δικοι μας ηταν τυχεροι απο πολλες πλευρες αλλα σιγουρα το άξιζαν γιατι επεδειξαν τετοιο μεγαλείο ψυχης και πεισμα που δεν το εδειξαν οι αλλοι λαοι μεχρι εκεινη τη στιγμη.

Ολο και κατι θα ξεχναω παλι, αμα το θυμηθω θα το βαλω.
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.470
Like
854
Πόντοι
96
Προκειμένου να κάνουμε μια σύνθεση αυτού του πολύ σημαντικού θέματος και για καταλάβετε τι εννοώ θα παρομοιάσω τον ελληνισμό με έναν άνθρωπο που το δεξύ του πνειμόνι είναι η βορειοδυτική Μικρά Ασία (πέρα από τα παράλια , βάζω και τον Πόντο) , η καρδιά είναι το Αιγαίο πέλαγος , το αριστερό πνευμόνι είναι το σημερινό Ελλάντα (κουτσουρεμένο χωρίς Βόρεια Ήπειρο , Βορεια Μακεδονία , Ανατολική Ρωμυλία και εγκέφαλο την Κωνσταντινούπολη με την Θρακική ενδοχώρα.Σήμερα αυτός ο άνθρωπος έχει χάσει κεφάλι , το ένα πνευμόνι και κινδυνεύει να χάσει και την καρδιά του.Μπορεί να ζήσει μόνο με ένα πνευμόνι;΄΄Οχι φυσικά .Δεν είναι τυχαίο ότι μώλις μετά από 180 χρόνια το κρατίδιο μας σβήνει δημογραφικά , οικονομικά , βιολογικά, ηθικά κ.α.Αυτή είναι η πραγματική Άλωση και για αυτή δεν φταίνε ούτε οι Φράγκοι ούτε οι Τούρκοι , αλλά η κεφάλα μας.Κάποιοι φίλοι μου κρυφά ελπίζουν ότι δίνοντας σιγά σιγά τα άλλα εναπομείνοντα κομμάτια στους Τούρκους σιγά σιγα ανά διαστήματα 30 χρόνων θα περνάμε καλά στην Αθήνα και κάτω από το αυλάκι.Είναι γελασμένοι.Θα τα πάρει όλα η μπάλα.  :s&m_1:
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Κανεις λάθος για τη ...στιβαρη εθνική συνειδηση!
Οι επαναστασεις στην Οθωμανικη Αυτοκρατορια ήταν παμπολες, αλλά του 21 ευδοκίμησε γιατί:

1. Η παρακμή των Οθωμανων ειχε πιασει πατο!

2. Η Γαλλικη Επανασταση συνταραξε ολα τα ευρωπαικα εθνη προς αναζητηση εθνικων ταυτοτήτων- το ορθοδοξος δεν αρκουσε πια, τωρα ο καθενας ενιωθε και Ελληνας και Βουλγαρος και Σερβος κοκ αναλογως υη γλωσσα που μιλουσε.

3. Ο Αλη Πασας ειχε τραβηξει τον ικανοτατο Χουρσιτ κι ολο τον στρατο του στα Ιωάννινα για να τον αντιμετωπισουν. Ετσι ο Κολοκοτρώνης βρηκε την τουρκικη αμυνα σημαντικα μικροτερη απο οτι υπο κανονικες συνθηκες.

4. Ο ιδιος ο Χουρσιτ δολοφονηθηκε στη συνεχεια, με εντολη της πυλης για να μην απειλησει με τη σειρα του το σουλτανο οπως ο Αλη Πασάς. Ο αντικαταστάτης του ήταν η χειροτερη επιλογη - ο Δραμαλης αποδειχθηκε πιο ηλιθιος κι από καβαλίνα οταν μπηκε στον αργολικο καμπο.

5. Η Πελοπόννησος ηταν το τελειο μερος για τη  έναρξη της επαναστασης. Ηταν στο αλλο ακρο της βαλκανικης χερσονησου και μπορουσε να προσεγγιστει μονο απο ξηρας, που σημαινε ...αιωνες πεζοπορειας με τις συνθηκες εκεινης της εποχης απο τη μ Ασια που σταθμευε ο κυριος ογκος του οθωμανικου δυναμικου. Το ελληνικο ναυτικο ειχε κυριαρχησει στη θαλασσα κι η Πελοπόννησος δεν ηταν φλατ, οπως οι παραδουναβιες ηγεμονιες για να επαναληφθει η αποτυχια του Υψηλαντη ή μαχες τυπου Πετα. Ακομη κι οταν την πατησε  ο Ιμπραημ, ο Κολοκοτρώνης μπορουσε να αντεξει με τον κλεφτοπολεμο.

6. Το 21 ευτυχησε να εχει μια πληθωρα καπετανεων -διαμαντιών, με εξεχοντα τον Κολοκοτρώνη,  ενω ολες οι προηγουμενες εξεγερσεις δεν ειχαν κανεναν του στρατηγικου διαμετρηματος του Κολοκοτρώνη κι ουτε την ιστορικη συγκυρια. Πχ το ελληνικο ναυτικο ανδρωθηκε με τους ναπολεοντειους πολεμους και τα τρελα λεφτα που εβγαλαν οι καπεταναιοι.

7. Να μην ακουω μαλακιες για εθνικη ομοψυχια κι αρχιδια μαντολες, γιατι οι στερεοελλαδιτες βαρκαρηδες περνούσαν τα τουρκικα φουσατα στο Μωρια για τα λεφτά κι ο Κολοκοτρώνης τους εβρησκε ξαφνικα μπροστα του, οι Ρουμελιωτες κατεσφαξαν ευχαριστως τους Πελοποννησιους στους εμφυλιους γιατι ηταν πολλα τα λεφτα Άρη (αγγλικες λιρες), οι μισοι οπλαρχηγοι σφαχτηκαν απο εμας με εντολες των μουνοπανων Μαυροκορδάτου και Κωλετη, γιατι αυτο ευνοουσε τους αγγλους κοκ

8. Η Εκκλησια - Πατριαρχείο αναθεματιζαν οσο μπορουσαν και διακινουσαν τα προσκυνοχαρτια.

9. Οι αγγλογαλοι συνταχθηκαν με εμας, αν και προσπάθησαν να μας ψαλιδισουν οσο γινοταν, για να προλάβουν την ορθοδοξη ρωσσικη αυτοκρατορια που ειχε ξεκινησει την εθνικη συνειδηση των Σλαβων στα βαλκανια.

10. Ο φιλελληνισμος στη Δυση επαιξε κι αυτος μεγα ρολο. Κατι η σφαγη της χιου και του Μεσολογγίου,  κατι οι ντελακρουαδες, η ιερα συμμαχια καταλαβε οτι οι βαλκανιοι ραγιαδες θα ελευθερωθουν αργα η γρηγορα κι ηταν αγωνας δρομου ποιος θα τους δεσει στο αυτοκρατορικο του αρμα.

11. ΚΑΜΙΑ αναφορα σε ενδοξο παρελθον δε μας ενεπνευσε... αυτα τα ενοιωθε ο Κολοκοτρώνης,  ο λαος ηταν αμορφωτος και σε ημιζωωδη καταδυναστευση. Το ξαναλεω οτι η μεγαλη αποσταση κι η μορφολογια του εδαφους ηταν το κλειδι στην Πελοποννησο. Οι αλλοι λαοι ηταν πολυ εγγυτερα στην Πολη και στη μικρα ασια κι αυτο τους γονατιζε πιο ευκολα. Οι δικοι μας ηταν τυχεροι απο πολλες πλευρες αλλα σιγουρα το άξιζαν γιατι επεδειξαν τετοιο μεγαλείο ψυχης και πεισμα που δεν το εδειξαν οι αλλοι λαοι μεχρι εκεινη τη στιγμη.

Ολο και κατι θα ξεχναω παλι, αμα το θυμηθω θα το βαλω.

Στιβαρή εθνική συνείδηση υπάρχει κυρίως στην Πελοπόννησο και ομολογείται γραπτώς από το 1400 μ.Χ. και από τον μεγάλο Σπαρτιάτη φιλόσοφο Γεώργιο Πλήθωνα Γεμιστό που στέλνει επιστολή λίγο πριν την άλωση της Πόλης στον Γεννάδιο με πλήρες σχέδιο αναμόρφωσης του κράτους με βάση την Αρχαία Ελλάδα και τα σχετικά πρότυπα και τις αναφορές στο αρχαίο ένδοξο παρελθόν. Γράφει επιστολή και στον Παλαιολόγο λέγοντας του αυτολεξεί  ΄΄΄μήν ξεχνάς ότι είσαι κύριος και των ένδοξων Λακεδαιμονίων, των Ελλήνων ... '' .
Αναγεννητικό λίκνο του Ελληνισμού η Πελοπόννησος, γιατί αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση να κρατήσει η επανασταση στο Μωριά και να εδραιωθεί τόσο ευκολα. ...

1. Η παρακμή των Οθωμανών δεν είχε πιάσει πάτο το 1821, ναι υπήρχε παρακμή , αλλά μήν ξεχνάς τί εφεδρείες είχαν.. Από Τουρκαλβανούς μέχρι τον πανίσχυρο και με δυτικά πρότυπα οργανωμένο στόλο του Ιμπραήμ με τους Αραπάδες. Δεν συζητάμε για τους Γενίτσαρους, και τους λοιπούς εκπαιδευμένους στρατιώτες της Πύλης. .Πάντως μία από τις μεγαλύτερες και πιο σεβαστες δυνάμεις ήταν, μία από τις 3-4 αυτοκρατορίες του καιρού του στην Ευρώπη, και σίγουρα μία από τις μεγαλύτερες στρατιωτικές δυνάμεις της εποχής.



2.Ναι αλλά άλλο το να είσαι Έλληνας, στο ξαναλέω γιατί έχω διαβάσει . Αλλιώς μετράει ο Έλληνας και αλλιώς ο Βούλγαρος στο εξωτερικό.

3. Σωστό, γενικά.

4. Δεν ήταν βλάκας ο Δράμαλης, μήν ξεχνάς ότι και όλοι οι Έλληνες οπλαρχηγοί δεν στηριξαν τον Κολοκοτρώνη στο να μείνει στα Δερβενάκια. Απλά ο Κολοκοτρώνης ήταν στρατιωτική ιδιοφυία, έβλεπε την μάχη σε πραγματικό χρόνο, και σχεδίαζε την μάχη και εκείνη τη στιγμή στο πολεμικό πεδίο, με αυτοστιγμής παρεμβάσεις ( βλέπε το ''κώλο με κώλο'' της Τρίπολης), και χίλια δύο άλλα. Επίσης τις περισσότερες νίκες τίς  έπαιρνε με στρατηγήματα και αυτοσχεδιάζοντας. Δεν νικήσαμε τους Οθωμανούς επειδή ήμασταν καλύτερα εκπαιδευμένοι, καλύτερα εξοπλισμένοι ή επειδή αριθμητικά υπερτερούσαμε.

5. Σωστά, αλλά αυτό δεν αναιρεί την εθνική στιβαρή συνείδηση που έγραψα. Το θεωρώ ΒΑΣΗ όμως. ΕΑΝ δεν υπήρχει ελληνική εθνική συνείδηση στην Πελ/σο , δε θα μιλούσαμε κάν για εθνική επανάσταση αλλά απλά για εξέγερση ή στάση.

6.Σωστό, ήταν καλή συγκυρία με σοβαρές μορφές σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο.

7. ΣΩστό, αλλά ποιός μίλησε για εθνική ομοψυχία ΚΑΘΟΛΗ την διάρκεια του Αγώνα. Στην αρχή όμως είχαμε ομονοήσει. Μετά είχαμε την τραγωδία με τους 2 εμφυλίους.

8. Λάθος. Το Πατριαρχείο δεν μπορούσε να κάνει και αλλιώς γιατί είχε μπροστά στα πόδια του 3-4 εκ Ελληνες σε Ιωνία- Πόντο- Πόλη κλπ .Για λόγους τακτικής έγιναν όλα, για να περισώσουν ό,τι μπορούσαν. Και το ξαναγράφω, είναι ΑΛΛΟ το ότι διαχρονικά η Εκκλησία και το Πατριαρχείο είχαν περίεργο και ύποπτο ρόλο στην υποδούλωση του Ελληνισμού στοους πασάδες και τους σουλτάνους.
Κάτι άλλο, μήν ξεχνας ότι οι Τούρκοι έκαιγαν πρώτα τις μονές γιατί αυτές συχνά έδιναν άσυλο στην κλεφτουριά αλλά και η ορεινή Αρκαδία ( βλέπε Δημητσάνα - Στεμνίτσα κλπ ) ήταν γεμάτη με μπαρούτι λόγο και των Μονων- μπαρουδατοαποθηκών ....

Θα μπορούσε βέβαια η Εκκλησία να έχει κάνει περισσότερα για τον Αγώνα, αλλά μήν ξεχνάμε ότι ήταν σημείο αναφοράς του αγώνα η ορθοδοξία. ''Υπέρ πίστεως και πατρίδος ''. Δεν ήταν επανάσταση καρμπονάρων όπως έλεγε ο ίδιος ο Γέρος του Μωριά, αλλά εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας ...

9. Σωστό αλλά με αστερίσκους ...

10. Ο Φιλελληνισμός έπαιξε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο, να μήν τα ξαναλέμε. Δείτε τα και σε ντοκυμαντέρ, διαβάστε τα σε βιβλία. παντού.
ΟΤαν ξεκίνησε ο Αγώνας η Ιερή Συμμαχία συσκεπτόταν για να ΚΑΤΑΣΤΕΙΛΕΙ Η ΙΔΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ την επανασταση μας !!!
Η ιδιοφυία και οι διασυνδέσεις του Καποδίστρια μάς έσωσαν στην Σλοβενία στο συνέδριο ...

11. ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ΄. Δηλ. λές ότι ο Μωριάς ελευθερώθηκε γιατί ήταν ορεινό το έδαφος. ;;; ΣΕ ΡΩΤΩ , τότε γιατί δεν είχε προ-απελευθερωθεί η Πίνδος να φτιάξει ''κράτος του βουνού ΄'' όπως έκαναν οι αντάρτες το 1944 με πρωτεύουσα τους Κορυσχάδες ;;;

Προφανώς, γιατί δεν ήταν το έδαφος η βάση, η βάση ήταν η ελληνικότατη και αδιάκοπη ιστορία της Πελ/σου και η στρατιωτική προετοιμασία της με ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΟΥΣ τους Μανιάτες και τους Αρκάδες τουλάχιστον . Αυτά γράφει η Ιστορία. Τα ομολογεί και ο Φωτάκος στα απομνημονεύματα του Κολοκοτρώνη. ..
Το έδαφος ήταν ένας παράγοντας διευκόλυνσης αλλά όχι ο βασικότερος λόγος.
Ο Λαός δεν έιχε χάσει την αναφορά του στο ένδοξο παρελθόν.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ λίγο πριν την έναρξη του αγώνα : '' Ρε σείς βλέπω έχετε αρχίσει να βαφτίζετε τα παιδιά σας πλεόν Λεωνίδες, Αλέξανδρους, Οδυσσέες κλπ ενώ μέχρι τώρα χρησιμοπιιούσατε χριστιανικά ονόματα. Δεν μού το βγάζετε από το μυαλό ότι κάτι ετοιμαζετε '' . Το  επιβεβαιώνει ο ίδιος ο Αλή Πασάς λοιπόν. Αυτό δε σημαίνει οτι ο μέσος Αρκάς βοσκός γνώρζε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια αλλά ήξεραν ότι είναι Έλληνες και όχι κάποιοι Ρουμανόβλαχοι ποιμένες της Πίνδου πού ψάχνουν να βρούν από πού κατάγονται ...  Κατά τά αλλα που γράφεις γενικά συμφωνώ.
 

Kman2

Σπουδαίος
Εγγρ.
18 Ιουλ 2010
Μηνύματα
20.997
Κριτικές
1
Like
14.002
Πόντοι
2.606
Στιβαρή εθνική συνείδηση υπάρχει κυρίως στην Πελοπόννησο και ομολογείται γραπτώς από το 1400 μ.Χ. και από τον μεγάλο Σπαρτιάτη φιλόσοφο Γεώργιο Πλήθωνα Γεμιστό που στέλνει επιστολή λίγο πριν την άλωση της Πόλης στον Γεννάδιο με πλήρες σχέδιο αναμόρφωσης του κράτους με βάση την Αρχαία Ελλάδα και τα σχετικά πρότυπα και τις αναφορές στο αρχαίο ένδοξο παρελθόν. Γράφει επιστολή και στον Παλαιολόγο λέγοντας του αυτολεξεί  ΄΄΄μήν ξεχνάς ότι είσαι κύριος και των ένδοξων Λακεδαιμονίων, των Ελλήνων ... '' .
Αναγεννητικό λίκνο του Ελληνισμού η Πελοπόννησος, γιατί αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση να κρατήσει η επανασταση στο Μωριά και να εδραιωθεί τόσο ευκολα. ...

1. Η παρακμή των Οθωμανών δεν είχε πιάσει πάτο το 1821, ναι υπήρχε παρακμή , αλλά μήν ξεχνάς τί εφεδρείες είχαν.. Από Τουρκαλβανούς μέχρι τον πανίσχυρο και με δυτικά πρότυπα οργανωμένο στόλο του Ιμπραήμ με τους Αραπάδες. Δεν συζητάμε για τους Γενίτσαρους, και τους λοιπούς εκπαιδευμένους στρατιώτες της Πύλης. .Πάντως μία από τις μεγαλύτερες και πιο σεβαστες δυνάμεις ήταν, μία από τις 3-4 αυτοκρατορίες του καιρού του στην Ευρώπη, και σίγουρα μία από τις μεγαλύτερες στρατιωτικές δυνάμεις της εποχής.



2.Ναι αλλά άλλο το να είσαι Έλληνας, στο ξαναλέω γιατί έχω διαβάσει . Αλλιώς μετράει ο Έλληνας και αλλιώς ο Βούλγαρος στο εξωτερικό.

3. Σωστό, γενικά.

4. Δεν ήταν βλάκας ο Δράμαλης, μήν ξεχνάς ότι και όλοι οι Έλληνες οπλαρχηγοί δεν στηριξαν τον Κολοκοτρώνη στο να μείνει στα Δερβενάκια. Απλά ο Κολοκοτρώνης ήταν στρατιωτική ιδιοφυία, έβλεπε την μάχη σε πραγματικό χρόνο, και σχεδίαζε την μάχη και εκείνη τη στιγμή στο πολεμικό πεδίο, με αυτοστιγμής παρεμβάσεις ( βλέπε το ''κώλο με κώλο'' της Τρίπολης), και χίλια δύο άλλα. Επίσης τις περισσότερες νίκες τίς  έπαιρνε με στρατηγήματα και αυτοσχεδιάζοντας. Δεν νικήσαμε τους Οθωμανούς επειδή ήμασταν καλύτερα εκπαιδευμένοι, καλύτερα εξοπλισμένοι ή επειδή αριθμητικά υπερτερούσαμε.

5. Σωστά, αλλά αυτό δεν αναιρεί την εθνική στιβαρή συνείδηση που έγραψα. Το θεωρώ ΒΑΣΗ όμως. ΕΑΝ δεν υπήρχει ελληνική εθνική συνείδηση στην Πελ/σο , δε θα μιλούσαμε κάν για εθνική επανάσταση αλλά απλά για εξέγερση ή στάση.

6.Σωστό, ήταν καλή συγκυρία με σοβαρές μορφές σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο.

7. ΣΩστό, αλλά ποιός μίλησε για εθνική ομοψυχία ΚΑΘΟΛΗ την διάρκεια του Αγώνα. Στην αρχή όμως είχαμε ομονοήσει. Μετά είχαμε την τραγωδία με τους 2 εμφυλίους.

8. Λάθος. Το Πατριαρχείο δεν μπορούσε να κάνει και αλλιώς γιατί είχε μπροστά στα πόδια του 3-4 εκ Ελληνες σε Ιωνία- Πόντο- Πόλη κλπ .Για λόγους τακτικής έγιναν όλα, για να περισώσουν ό,τι μπορούσαν. Και το ξαναγράφω, είναι ΑΛΛΟ το ότι διαχρονικά η Εκκλησία και το Πατριαρχείο είχαν περίεργο και ύποπτο ρόλο στην υποδούλωση του Ελληνισμού στοους πασάδες και τους σουλτάνους.
Κάτι άλλο, μήν ξεχνας ότι οι Τούρκοι έκαιγαν πρώτα τις μονές γιατί αυτές συχνά έδιναν άσυλο στην κλεφτουριά αλλά και η ορεινή Αρκαδία ( βλέπε Δημητσάνα - Στεμνίτσα κλπ ) ήταν γεμάτη με μπαρούτι λόγο και των Μονων- μπαρουδατοαποθηκών ....

Θα μπορούσε βέβαια η Εκκλησία να έχει κάνει περισσότερα για τον Αγώνα, αλλά μήν ξεχνάμε ότι ήταν σημείο αναφοράς του αγώνα η ορθοδοξία. ''Υπέρ πίστεως και πατρίδος ''. Δεν ήταν επανάσταση καρμπονάρων όπως έλεγε ο ίδιος ο Γέρος του Μωριά, αλλά εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας ...

9. Σωστό αλλά με αστερίσκους ...

10. Ο Φιλελληνισμός έπαιξε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο, να μήν τα ξαναλέμε. Δείτε τα και σε ντοκυμαντέρ, διαβάστε τα σε βιβλία. παντού.
ΟΤαν ξεκίνησε ο Αγώνας η Ιερή Συμμαχία συσκεπτόταν για να ΚΑΤΑΣΤΕΙΛΕΙ Η ΙΔΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ την επανασταση μας !!!
Η ιδιοφυία και οι διασυνδέσεις του Καποδίστρια μάς έσωσαν στην Σλοβενία στο συνέδριο ...

11. ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ΄. Δηλ. λές ότι ο Μωριάς ελευθερώθηκε γιατί ήταν ορεινό το έδαφος. ;;; ΣΕ ΡΩΤΩ , τότε γιατί δεν είχε προ-απελευθερωθεί η Πίνδος να φτιάξει ''κράτος του βουνού ΄'' όπως έκαναν οι αντάρτες το 1944 με πρωτεύουσα τους Κορυσχάδες ;;;

Προφανώς, γιατί δεν ήταν το έδαφος η βάση, η βάση ήταν η ελληνικότατη και αδιάκοπη ιστορία της Πελ/σου και η στρατιωτική προετοιμασία της με ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΟΥΣ τους Μανιάτες και τους Αρκάδες τουλάχιστον . Αυτά γράφει η Ιστορία. Τα ομολογεί και ο Φωτάκος στα απομνημονεύματα του Κολοκοτρώνη. ..
Το έδαφος ήταν ένας παράγοντας διευκόλυνσης αλλά όχι ο βασικότερος λόγος.
Ο Λαός δεν έιχε χάσει την αναφορά του στο ένδοξο παρελθόν.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ λίγο πριν την έναρξη του αγώνα : '' Ρε σείς βλέπω έχετε αρχίσει να βαφτίζετε τα παιδιά σας πλεόν Λεωνίδες, Αλέξανδρους, Οδυσσέες κλπ ενώ μέχρι τώρα χρησιμοπιιούσατε χριστιανικά ονόματα. Δεν μού το βγάζετε από το μυαλό ότι κάτι ετοιμαζετε '' . Το  επιβεβαιώνει ο ίδιος ο Αλή Πασάς λοιπόν. Αυτό δε σημαίνει οτι ο μέσος Αρκάς βοσκός γνώρζε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια αλλά ήξεραν ότι είναι Έλληνες και όχι κάποιοι Ρουμανόβλαχοι ποιμένες της Πίνδου πού ψάχνουν να βρούν από πού κατάγονται ...  Κατά τά αλλα που γράφεις γενικά συμφωνώ.

Ηταν το κόλπο Grosso της φιλικής Εταιρίας.Είπαν στον Ντιμιτρέσκου κάνε επανάσταση και θα έρθει ο Υψηλάντης να σε βοηθήσει να γίνει η Ρουμανία ανεξάρτητη,στον Αλή Πασά είπαν κάνε επανάσταση και οι Σουλιώτες θα σε στηρίξουν ενώ παράλληλα ετοίμαζαν τον Κολωκοτρώνη να ξεσκίσει τους Τούρκους στην Πελοπόνησσο.Ετσι με τη σειρά τράβηξαν τρεις τουρκικές στρατιές από τα Βαλκάνια δύο εναντίον Υψηλάντη και Ντιμιτρέσκου στη Ρουμανία και μία εναντίον Αλή στην Ηπειρο ώστε η Πελοπόνησσος έμεινε ακάλυπτη και ενώ οι οπλαρχηγοί είχαν ορκιστεί πίστη στο Χουρσίτ πριν εκστρατεύσει εναντίον Αλή επαναστάτησαν και έσφαξαν τους Τούρκους της Πελοποννήσου ενώ ο Χουρσίτ έσφαζε τους Αλβανούς του Αλή και οι Τούρκοι περιποιούνταν τους Ρουμάνους.Ετσι ξεκίνησε το πάρτυ.Πιστεύω αν στο colpo έμπαιναν Σέρβοι και Βούλγαροι τα αποτελέσματα θα ήταν ακαριαία.Δε θα έμενε ζωντανός Τούρκος στα Βαλκάνια.Τότε κώλωσαν οι Σέρβοι γιατί τους είχαν πρόσφατα αποκεφαλίσει στην εξέγερση του Βελιγραδίου το 1816.
Γενικά το Blitz στα Βαλκάνια κάνει τεράστια εντύπωση,η Δύση δεν έχει χωνέψει ακόμα τους βαλκανικούς πολέμους του 1912 ή του 1996 Σρεμπρένιτσα κι έτσι.Απλά κουφαίνονται,δε δέχονται το αποτέλεσμα.
Για αυτούς είναι κάπως κάποιοι ύποπτοι μαλάκες έσφαζαν μουσουλμάνους στα Βαλκάνια.
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Ηταν το κόλπο Grosso της φιλικής Εταιρίας.Είπαν στον Ντιμιτρέσκου κάνε επανάσταση και θα έρθει ο Υψηλάντης να σε βοηθήσει να γίνει η Ρουμανία ανεξάρτητη,στον Αλή Πασά είπαν κάνε επανάσταση και οι Σουλιώτες θα σε στηρίξουν ενώ παράλληλα ετοίμαζαν τον Κολωκοτρώνη να ξεσκίσει τους Τούρκους στην Πελοπόνησσο.Ετσι με τη σειρά τράβηξαν τρεις τουρκικές στρατιές από τα Βαλκάνια δύο εναντίον Υψηλάντη και Ντιμιτρέσκου στη Ρουμανία και μία εναντίον Αλή στην Ηπειρο ώστε η Πελοπόνησσος έμεινε ακάλυπτη και ενώ οι οπλαρχηγοί είχαν ορκιστεί πίστη στο Χουρσίτ πριν εκστρατεύσει εναντίον Αλή επαναστάτησαν και έσφαξαν τους Τούρκους της Πελοποννήσου ενώ ο Χουρσίτ έσφαζε τους Αλβανούς του Αλή και οι Τούρκοι περιποιούνταν τους Ρουμάνους.Ετσι ξεκίνησε το πάρτυ.Πιστεύω αν στο colpo έμπαιναν Σέρβοι και Βούλγαροι τα αποτελέσματα θα ήταν ακαριαία.Δε θα έμενε ζωντανός Τούρκος στα Βαλκάνια.Τότε κώλωσαν οι Σέρβοι γιατί τους είχαν πρόσφατα αποκεφαλίσει στην εξέγερση του Βελιγραδίου το 1816.
Γενικά το Blitz στα Βαλκάνια κάνει τεράστια εντύπωση,η Δύση δεν έχει χωνέψει ακόμα τους βαλκανικούς πολέμους του 1912 ή του 1996 Σρεμπρένιτσα κι έτσι.Απλά κουφαίνονται,δε δέχονται το αποτέλεσμα.
Για αυτούς είναι κάπως κάποιοι ύποπτοι μαλάκες έσφαζαν μουσουλμάνους στα Βαλκάνια.

Αυτό δεν το γνωρίζω, εάν έχεις πηγές βάλε ή εάν το έχεις ακούσει σε κάποια χώρα άλλη, πές.

Στο Μωριά ο Αγώνας ξεκίνησε με το σύνθημα ''ΤΟΥΡΚΟΣ ΜΗ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ ΜΗΔΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΛΟ''.

Οσον αφορά τη Δύση και τη Σεμπρένιτσα και τους μεμέτηδες, να πάνε να γαμηθούνε και αυτοί και οι αραπάδες τους.

Εάν το 1682 , στη 2η πολιορκία της Βιέννης δεν υπήρχε το Πολωνικό ιππικό και ο Τζον Σομπιέσκι, οι Τούρκοι θα είχαν φτάσει στην Μάγχη και την Κοπεγχάγη. Εκεί παίχτηκαν όλα,. Αλλά ποιός σύγχρονος Ευρωπαίος ασχολείται με αυτά ;; Τούς έχεις φάει η φλωριά του political corect και τους έχει μαμήσει η μαλθακότητα και η ανέχεια σε όλα.

Το πρόβλημα της σημερινής Ευρώπης είναι ότι δεν έχει ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ της ιστορίας της, του σκοπού της , του πολιτισμού της, της διαφορετικότητας της. Λές και η Ευρώπη είναι ένα Χαλιφάτο του Ευρώ που σκοπό έχει να καταστήσει τη Γερμανία πρώτη εξαγωγική δύναμη στον κόσμο. Σαν να ξεκινά και να τελειώνει εκεί το Ευρωπαϊκο όνειρο, λιμνάζοντας συγχρόνως σε γραφειοκρατίες Βρυξελλών με άρωμα Σοβιετίας.


 

Carlos Romero

Μέλος
Εγγρ.
25 Μαΐ 2017
Μηνύματα
470
Like
6
Πόντοι
1
Πάντως, αυτό που εχω καταλάβει απο τη γύρα που έχω κάνει σε βαλκάνια είναι οτι γενικά με τους τουρκους ούτε οι Βούλγαροι έχουνε πρόβλημα (αν και τώρα θα έχουν) ούτε οι Σέρβοι (αν και οι Υπηρεσίες ξέρουν το ρόλο της τουρκίας στην αλβανία).

 

Kman2

Σπουδαίος
Εγγρ.
18 Ιουλ 2010
Μηνύματα
20.997
Κριτικές
1
Like
14.002
Πόντοι
2.606
Τι να γνωρίζεις?Ταυτόχρονα εξεγερθηκαν το 1820-1821 Αλή Πασάς,Ντιμιτρεσκου,Υψηλάντης,Κολοκοτρώνης κατά της Πύλης.Ολοι είχαν τα δικά τους σχέδια.Μπορει ο Αλή να νόμιζε ότι θα έφτιαχνε αλβανικό κράτος αφου οι Τούρκοι θα στρεφονταν κατά Κολοκοτρώνη στην Πελοπόννησο και θα ζητούσαν τη βοήθεια του Αλή.Απλα θεωρησαν τον Αλή μεγαλύτερο κινδυνο για την αυτοκρατορία από τους Έλληνες και ζήτησαν τη συμμαχία των Ελλήνων που είχαν υποφέρει από τους Τουρκαλβανους του Αλή.Οι Έλληνες υποσχέθηκαν και στον Αλή και στο σουλτάνο ότι θα τους βοηθήσουν και τους γαμησαν και τους δύο,τους προδοσαν δηλαδή.Αν χωνονταν και οι Σέρβοι τότε ήταν τελειωμένη υπόθεση,δεν ήταν τόσο πολλοί οι Τούρκοι στα Βαλκάνια,ίσοι ήμασταν.
Μάλιστα ο Χουρσιτ φίλησε το κεφάλι του Αλή πασά όταν του το έφεραν σε πεσκέσι και ευχήθηκε να έχει εξίσου ηρωικό θάνατο.Που είχε βέβαια λίγο αργότερα όταν πληροφορήθηκε την ήττα και αυτοκτονια του Δράμαλη και ότι ο σουλτάνος ζήτησε το κεφάλι του επειδή δεν του έστειλε το θησαυρό του Αλή συνεπώς θεωρηθηκε ότι τον σουφρωσε.
 

Carlos Romero

Μέλος
Εγγρ.
25 Μαΐ 2017
Μηνύματα
470
Like
6
Πόντοι
1
Αν χωνονταν και οι Σέρβοι τότε ήταν τελειωμένη υπόθεση,δεν ήταν τόσο πολλοί οι Τούρκοι στα Βαλκάνια,ίσοι ήμασταν.

Γιατί κατα την εκτίμησή σου δε χώθηκαν και τώρα πάνε και παιζουνε Φενερ και πανηγυρίζουν αμα μας κερδίζουν με τουρκική σημαία;
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Τι να γνωρίζεις?Ταυτόχρονα εξεγερθηκαν το 1820-1821 Αλή Πασάς,Ντιμιτρεσκου,Υψηλάντης,Κολοκοτρώνης κατά της Πύλης.Ολοι είχαν τα δικά τους σχέδια.Μπορει ο Αλή να νόμιζε ότι θα έφτιαχνε αλβανικό κράτος αφου οι Τούρκοι θα στρεφονταν κατά Κολοκοτρώνη στην Πελοπόννησο και θα ζητούσαν τη βοήθεια του Αλή.Απλα θεωρησαν τον Αλή μεγαλύτερο κινδυνο για την αυτοκρατορία από τους Έλληνες και ζήτησαν τη συμμαχία των Ελλήνων που είχαν υποφέρει από τους Τουρκαλβανους του Αλή.Οι Έλληνες υποσχέθηκαν και στον Αλή και στο σουλτάνο ότι θα τους βοηθήσουν και τους γαμησαν και τους δύο,τους προδοσαν δηλαδή.Αν χωνονταν και οι Σέρβοι τότε ήταν τελειωμένη υπόθεση,δεν ήταν τόσο πολλοί οι Τούρκοι στα Βαλκάνια,ίσοι ήμασταν.
ότι όλα αυτά ήταν (?) οργανωμένα από την Φιλική Εταιρεία.
Δεν προκύπτει κάτι τέτοιο με εξαίρεση την επανάσταση στο Μωρία και την Μολδοβλαχία. Μόνο που η επανάσταση στο Μωριά ξεκίνησε επειδή δεν πέτυχε η επανάσταση στην Μολδοβλαχια.
 

Νεαρχος Κουκης

Σεβαστός
Εγγρ.
22 Οκτ 2014
Μηνύματα
11.412
Κριτικές
15
Like
6.092
Πόντοι
1.496
Όντως μετά το πέρας της Μακεδονικής Δυναστείας άρχισε η σταδιακή αποσύνθεση του πάλαι ποτέ κραταιού Βυζαντίου και στο Μυριοκέφαλο 100 χρόνια περίπου αργότερα το 1176 μπήκε η ταφόπλακα υπό την έννοια η μόνιμη εγκατάσταση των σελτζούκων στη Μικρά Ασία. Έτσι άρχισαν τα γνωστά παιδομαζώματα - γεννίτσαρους κλπ κλπ....
Κι αν δε μεσολαβούσαν διάφορα γεγονότα θα είχε πέσει νωρίτερα η Κων/πολη => ο Βαγιαζίτ την είχε βάλει στο μάτι, αλλά λόγω Ταμερλάνου......
Μα γιαυτό θεωρώ το παππαδαριό υπεύθυνο για την πτώση του Βυζαντίου. Κι από τα δύο δόγματα για να είμαι ξεκάθαρος. Και τώρα, 5 αιώνες μετά αντί να υπάρξει μια τυπική ένωση αυτοί το χαβά τους. Και γεννοβολάνε οι μουσουλμάνοι στη Δύση.......
Μπας και ξαναζούμε την επερχόμενη πτώση της Πόλης με νέους παραστάτες;
Θα δείξει ο χρόνος......
Εχω κανα δυο γνωστους φανατικους Χριστιανους Ορθοδοξους και φιλορωσους που δε θελουν ουτε να ακουνε για Παπα.Θεωρουν οποιον παει να επισκεφθει,να χαιρετησει,να μιλησει με Παπικους,μεγαλο παραβατη.Δε το θελουν καθολου.Σαν να ειναι αυτο το υπαριθμον ενα προβλημα και κινδυνος για την Ελλαδα και το εθνος.Αφου ειχε παει ενας μητροπολιτης απο το Πατριαρχειο Κωνσταντινουπολεως για να επισκεφθει τους Αλβανοφωνους χριστιανους ορθοδοξους στη Κατω Ιταλια.Χρονια στον ελλαδικο χωρο,πιστοι στην ελληνορθοδοξια,αναγκαστηκαν καποια στιγμη διωγμενοι απ τους Τουρκαλβανους να καταφυγουν στην Ιταλια.Κρατουν τις παραδοσεις τους,εχουν κρατησει αρκετες ελληνικες λεξεις στο λεξιλογιο τους και τη λειτουργια τη κανουν στα αλβανικα,ιταλικα και ελληνικα.Ελληνικα ιδιως στις μεγαλες γιορτες αφου το θεωρουν οτι ετσι συνεχιζουν τη παραδοση.Πηγε λοιπον ο εκπροσωπος απο το Φαναρι και τον υποδεχτηκαν με τιμες,αγαπη,συγκινηση,σεβασμο.Του φιλουσαν το χερι με δεος και θαυμασμο αφου γι αυτους η Κωνσταντινουπολη σημαινει πολλα.Ο Επισκοπος τους μονο τουμπες δεν εκανε απο τη χαρα του που τους εκανε τη τιμη να τους επισκεφθει.Ιδιως οταν τους ειπε οτι ως Ελληνας και Κωνσταντινουπολιτης, χαιρεται να συναντα στην Ιταλια αδερφους ελληνορθοδοξους που σεβονται και αγαπουν την Ελλαδα και την Ορθοδοξια.Ελα ομως που λογω των πιεσεων και των απειλων που δεχτηκαν απο αιωνες,εχουν υιοθετησει ορισμενα λατινικα στοιχεια.Μαζι με τις βυζαντινες εικονες εχουν και αγαλμα του αγιου,κατι που συνηθιζεται στη Δυση.Αντι να μνημονευουν τον Πατριαρχη,μνημονευουν τον Παπα.Επειδη λοιπον οι φανατικοι ορθοδοξοι τους θεωρουν Ουνιτες βριζουν τον Πατριαρχη με τα χειροτερα λογια για αυτες τις κινησεις.Αντι να χαιρονται που τονωνεται το εθνικο αισθημα στους ξενιτεμενους αυτους Αρβανιτες που τους διεκδικουν Καθολικοι και Αλβανοι,αντιθετα δε τους νοιαζει τιποτα,μακρια απο Παπικους.
 

Επισκέπτης
Kαι για το μητροπολίτη της Μεσσηνίας επειδή έκανε μεταπτυχιακά στη Ρώμη λόγω υποτροφίας της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας όσες μπαμπόγριες γνωρίζω και τυγχάνει να είναι θρησκόληπτες δεν τον πάνε....
Οπότε επαναλαμβάνομαι ότι δε διδαχθήκαμε ποτέ μα ποτέ από την Ιστορία.


Προς λοιπούς σχολιαστές: ρε παιδιά δεν είμαι ο θεματοθέτης, αλλά εδώ μέσα συζητάμε για την Άλωση, άντε να πούμε και τις συνέπειες - αίτια, μη φτάνει η συζήτηση στο 1821 και το 1922 :grin: υπάρχουν αντίστοιχα θέματα για να τα λέμε εκεί.
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.470
Like
854
Πόντοι
96
Έχεις ένα δίκιο , αλλά η πόλη ουσιαστικά χάθηκε τη δεκαετία του 1920 αφού ο ελληνισμός έπαψε να την κατοικεί εκτός από κάποιες χιλιάδες που οι Τούρκοι αποτελείωσαν στα 1950 και 1960.Αυτή είναι η πραγματική άλωση αφού η πολη έπαψε να είναι ελληνική οριστικά.Πριν, την κατακτούσαν οι Ρωμαίοι , οι Φράγκοι , οι Τούρκοι αλλά η πλειοψηφία των κατοίκων παρέμενε ελληνική.Με την προδοσία (κατ'εμέ) που επικυρώθηκε με τη συνθήκη του Μούδρου όπου ο Ελληνικός στρατός φεύγει χωρίς να υπήρχε πραγματικά λόγος αφού οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν ούτε την πόλη ούτε την Ανατολική Θράκη μπαίνει οριστική ταφόπλακα στην παρουσία του ελληνισμού εκεί ύστερα από χιλιάδες χρόνια.Αυτή είναι η πραγματική μαύρη αλήθεια , αυτή είναι η ουσιαστική άλωση και φταίνε οι ξενόδουλοι έλληνες ηγήτορες της εποχής και κανέις άλλος .Αυτοί είναι οι πορθητές! :S
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.470
Like
854
Πόντοι
96
Μια διόρθωση.Η συνθήκη ήταν των Μουδανιών και όχι του Μούδρου. :uglystupid:
 

glaskos

Σεβαστός
Εγγρ.
25 Δεκ 2011
Μηνύματα
15.126
Like
7.968
Πόντοι
1.206
ειχαμε μια ευκαιρια το 1500 και εφοσον ειχαμε ολοι οι βαλκανιοι υποκυψει κατω απο την μποτα των τουρκων, να εισβαλουμε ολοι μαζι τουρκοι ελληνες βουλγαροι αλβανοι..κλπ  στο βατικανο για να ξεπληρωθει το γραμματιο των σταυροφοριων

εαν ειχαμε ενωθει ολοι το βατικανο θα ηταν  το τοτε ναγκασακι η χιροσιμα

 

midas69

Μέγας
Εγγρ.
22 Φεβ 2012
Μηνύματα
15.964
Like
12.114
Πόντοι
3.656
γι αααυτα που λεει η γρια αρβελερ ,εβραια ειναι? τι γνωμη εχετε?

«Βρισκόμαστε στα μέσα του 15ου αιώνα, γύρω στο 1450. Η Πόλη είναι μια μικρή πόλη πια- έχει δεν έχει 70.000 κατοίκους, όταν άλλοτε είχε περάσει το μισό εκατομμύριο» αφηγείται στα «ΝΕΑ» η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ, επιχειρώντας να βάλει για λογαριασμό μας τα πράγματα στη θέση τους, να καταγράψει αλήθειες και μύθους της Αλωσης έτσι όπως μόνο μία βυζαντινολόγος με τη δική της διαδρομή μπορεί να κάνει. «Η Πόλη έχει αποδεκατιστεί από την πανώλη και τις αλλεπάλληλες πολιορκίες των Τούρκων. Αλλά και από τις διαμάχες των Δυτικών, αφού οι προστριβές Γενοβέζων και Βενετσιάνων γίνονταν στο λιμάνι της μέσα. Υπήρχε και μια τάση ανεξαρτητοποίησης των λίγων χωρών που παρέμεναν ελεύθερες- όχι μόνο του Μυστρά που παρεμπιπτόντως έπεσε το 1460, επίσης στις 29 Μαΐου! Η κατάσταση ήταν μιας ανασφάλειας γενικής».

Ο διχασμός. Και σαν να μην έφθαναν αυτά, «υπήρχε μια μεγάλη ενωτική και ανθενωτική διαμάχη, υπέρ και εναντίον της Ενωσης των Εκκλησιών. Οι αντίθετοι στην Ενωση συμμαχούσαν και με τους Τούρκουςήταν οι λεγόμενες παρά φύσιν συμμαχίες. Οι υπέρμαχοι της Ενωσης διακήρυσσαν: “Οταν οι δύο Ρώμες ήταν ενωμένες διαφεντεύαμε τον κόσμο. Οταν διχάστηκαν, χάσαμε τα πρωτεία”. Με αυτή την έννοια η πραγματική πτώση της Πόλης χρονολογείται από το 1204 και μετά. Η ανθενωτική διαμάχη πήρε μάλιστα τεράστιες διαστάσεις μετά το 1438 και τη Σύνοδο της Φερράρας. Εκεί ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ ξεσήκωσε την Εκκλησία σε μια τελευταία προσπάθεια Ενωσης, αλλά ενώ η διανόηση ήθελε να είναι αναγεννησιακή, η Εκκλησία παρέμενε προσηλωμένη στα πάτρια κατά τρόπο φανατικό, αν όχι τίποτα παραπάνω», λέει χωρίς να μασάει τα λόγια της η ελληνίδα βυζαντινολόγος, η πρώτη γυναίκα πρύτανης της Σορβόννης στα 700 χρόνια ιστορίας του μεγάλου γαλλικού πανεπιστημίου.

Και συνεχίζει: «Υπήρχε όμως ακόμη ένας παράγοντας παρακμής. Ηταν η γενική δεισιδαιμονία που τρεφόταν από τις προφητείες. Ηδη από τον 6ο αιώνα υπήρχαν προφητείες, τότε ήταν όμως αισιόδοξες. Τώρα προφήτευαν το τέλος της Πόλης και μαζί το τέλος του κόσμου και της Ιστορίας. Αυτό ήταν, λοιπόν, το κλίμα στην Κωνσταντινούπολη της εποχής. Δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά. Οι Βυζαντινοί ζούσαν σε μια πόλη ερημωμένη. Και στα ανάκτορα του Πορφυρογέννητου πολύ λίγα δωμάτια χρησιμοποιούνταν. Οπως λέει και ο Παλαμάς στον “Δωδεκάλογο του Γύφτου”: “Και ήταν οι καιροί που η Πόλη/ πόρνη σε μετάνοιες ξενυχτούσε/ και τα χέρια της δεμένα τα κρατούσε/ και καρτέραγ΄ ένα μακελάρη (...) Και καρτέραγε τον Τούρκο να την πάρει”».
-
 

midas69

Μέγας
Εγγρ.
22 Φεβ 2012
Μηνύματα
15.964
Like
12.114
Πόντοι
3.656
Και συνεχίζει: «Υπήρχε όμως ακόμη ένας παράγοντας παρακμής. Ηταν η γενική δεισιδαιμονία που τρεφόταν από τις προφητείες. Ηδη από τον 6ο αιώνα υπήρχαν προφητείες, τότε ήταν όμως αισιόδοξες. Τώρα προφήτευαν το τέλος της Πόλης και μαζί το τέλος του κόσμου και της Ιστορίας. Αυτό ήταν, λοιπόν, το κλίμα στην Κωνσταντινούπολη της εποχής. Δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά. Οι Βυζαντινοί ζούσαν σε μια πόλη ερημωμένη. Και στα ανάκτορα του Πορφυρογέννητου πολύ λίγα δωμάτια χρησιμοποιούνταν. Οπως λέει και ο Παλαμάς στον “Δωδεκάλογο του Γύφτου”: “Και ήταν οι καιροί που η Πόλη/ πόρνη σε μετάνοιες ξενυχτούσε/ και τα χέρια της δεμένα τα κρατούσε/ και καρτέραγ΄ ένα μακελάρη (...) Και καρτέραγε τον Τούρκο να την πάρει”».


Το κλίμα της εποχής ήταν: δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά

«Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει πολύ νωρίτερα»

Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει στα χέρια των Τούρκων πολύ νωρίτερα. «Ο λόγος που δεν έγινε αυτό και ανάσανε για πενήντα χρόνια ήταν ότι ο Βαγιαζίτ έπεσε στα χέρια των Μογγόλων» λέει η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία δεν μπορούσε να σταθεί μόνη της όρθια. Ο Μανουήλ έτρεχε να δει τους Καρόλους, ο Ιωάννης πήγε στη Φερράρα. Είναι η εποχή των επαιτών αυτοκρατόρων. Πήγαιναν επαίτες στη Δύση, έστω και αν τους δέχονταν εκεί με τιμές και δόξες. Κάτι που συνήθως οι Ελληνες δεν δέχονται είναι ότι ο Πάπας προσπάθησε να βοηθήσει. Διέθεσε τις ιντουλγκέντσιες- τα επί πληρωμή συγχωροχάρτια- του 1450, που ως ιντουλγκέντσιες Ιωβηλαίου ήταν πιο προσοδοφόρες, στον πόλεμο κατά των Τούρκων. Αλλο αν αυτό δεν ήταν αποτελεσματικό, αφού έδωσε τα χρήματα στους Αραγωνέζους που τα χρησιμοποίησαν για δικούς τους σκοπούς.

Πολλοί λένε ότι η Δύση δεν βοήθησε. Οταν όμως μιλάμε για Δύση τι εννοούμε; Οι Βυζαντινοί ήταν όλη η Ανατολή. Η Δύση ήταν πολυδιασπασμένη και ο Πάπας είχε ένα σχίσμα στην πλάτη του και την Ανατολική Εκκλησία εναντίον του. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Παλαιολόγος πολεμάει τους Τούρκους μαζί με τον απεσταλμένο του Πάπα, Ισίδωρο του Κιέβου, και τους Γενοβέζους, ο Γεννάδιος- ο Γεώργιος Σχολάριος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Αλωσητοιχοκολλούσε ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου. Και επίσης: μετά την πτώση της Πόλης, οι Δυτικοί έτρεμαν. Οταν ανέλαβε Πάπας ο Ενιο Σίβλιο Πικολομίνι, δηλαδή ο Πίος Β΄, έγραψε μια πραγματεία για την Αλωση στην οποία μιλούσε για καταστροφή της Χριστιανοσύνης. Αντίθετα οι Ρώσοι, που είναι μάλιστα φανατικοί ανθενωτικοί, δεν γράφουν σχεδόν τίποτα για την πτώση της Πόλης. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσουν οι σλαβικοί θρήνοι. Εκείνοι που θρήνησαν από την αρχή για την Πόλη είναι στην Τραπεζούντα. “Πάρθεν η Πόλη, πάρθεν η Ρωμανία”, έλεγαν».

Κάτι που συνήθως οι Ελληνες δεν δέχονται είναι ότι ο Πάπας προσπάθησε να βοηθήσει

Η συμφωνία του σουλτάνου με τον Πατριάρχη

Το Ρούμελι Χισάρ, το κάστρο που έχτισε ο Μωάμεθ το 1452 για να ελέγχει το πέρασμα ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Μαρμαρά, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην έκβαση της πολιορκίας, λέει η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Διούλκησε και τον στόλο περνώντας τα πλοία του στον Κεράτιο. Από την άλλη πλευρά, μόνο 3-4 πλοία γενοβέζικα πέρασαν και αυτά για να φέρουν τροφή στους πολιορκημένους». Βέβαια, δεν ήταν μόνο αυτή η αιτία της ήττας των Βυζαντινών. «Ο Μωάμεθ είχε μαζέψει Σέρβους, Αλβανούς, Τούρκους. Απέναντι στους τουλάχιστον 100.000 άντρες του- μερικοί μιλούν για 120.000, άλλοι τους ανεβάζουν σε 200.000- αντιπαρατάσσονταν περίπου 4.500 άνθρωποι το πολύ, μαζί με τους ξένους. Και πολλοί ήταν παιδιά και γυναίκες που πολεμούσαν με αγκωνάρια. Μεγάλη ήταν η βοήθεια των Γενοβέζων, αλλά όταν σκοτώθηκε ο Τζουστινιάνι έχασαν το ηθικό τους και υποχώρησαν. Οσοι πολέμησαν, πάντως, πολέμησαν ηρωικά. Οταν ο Μωάμεθ έστειλε αποκρισάριο στον Παλαιολόγο ζητώντας του να παραδώσει την Πόλη, πήρε την απάντηση ότι η Πόλη δεν είναι δικό του πράγμα και πως “με τη δική μας θέληση αποφασίσαμε να πεθάνουμε”. Ακόμη και ο περίφημος Νοταράς που είχε τρεις υπηκοότητες και όλη του την περιουσία στο εξωτερικό, και που είπε ότι είναι καλύτερο το τουρκικό καφτάνι από τη λατινική τιάρα, πολέμησε και εν τέλει εκτελέστηκε από τους Τούρκους. Χαρακτηριστικό του ηρωισμού είναι ότι όταν στην Πύλη του Ρωμανού οι Τούρκοι άρχισαν να ανεβαίνουν πάνω και πέρασαν μέσα, έψαχναν τους αντίπαλους πολεμιστές και δεν πίστευαν ότι ήταν τόσοι λίγοι. Και πρέπει να πούμε και για τον Μωάμεθ, που συνηθίζουμε να τον ταυτίζουμε με τη βαρβαρότητα, ότι δεν ήταν βάρβαρος ή δεν ήταν μόνο βάρβαρος. Ηταν από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές της Τουρκίας. Ηξερε τι ήθελε και πώς να το κάνει». Οσο για την Κερκόπορτα... «Ανοιγμένη ή ξεχασμένη. Αστεία πράγματα. Ηταν χιλιάδες έξω, τα καράβια τους στον Κεράτιο, οι Γενοβέζοι έφευγαν. Τι να πεις για την Κερκόπορτα; Σε συμβολικό επίπεδο μόνο μπορείς κάτι να πεις. Αλλά είναι σαν να λέμε ότι αντί να σκοτώνονταν τρεις Τούρκοι κατά την είσοδό τους στην Πόλη, θα σκοτώνονταν δέκα αν η πόρτα ήταν κλειστή. Και λοιπόν; Αφού είχαν ανεβάσει σκάλες και έμπαιναν από όπου ήθελαν». - See more at:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom