Νέα

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα petroskonstantinou17
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 725
  • Εμφανίσεις 29K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

ave.

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Νοε 2020
Μηνύματα
2.490
Like
2.837
Πόντοι
456
προασπαθησε να καταλαβεις οτι η πολη επεσε γιατι πρωτα ειχε διαλυθει ολη η αυτοκρατορια και εμεινε μονο η κωνσταντινουπολη ελευθερη ενα μικρο νησακι σε μια λαοθαλασσα βαρβαρων.
αυτο δεν συνεβει ξαφνικα το 1453 αλλα προηγηθηκε σταδιακη αποσαθρωση της αυτοκρατοριας τα προηγουμενα 100- 200- 300 χρονια που οφειλοταν σε οικονομικη κακοδιαχειρηση και σοβαρα κοινωνικα προβληματα
Αυτο το γνωριζω
Η διαδοχη κατασταση παιζοταν αναμεσα σε τουρκοκρατια η ενωση με τους καθολικους
Ο Αυτοκρατορας ηθελε την ενωση αλλα το παπαδαριο που ειχε τεραστια επιρροη στον λαο οδηγησε την κατασταση στην τουρκοκρατια
Προσωπικα θεωρω πως η καλυτερη διαδοχη κατασταση θα ηταν η ενωση με την υπολοιπη Ευρωπη
 

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
Αυτο το γνωριζω
Η διαδοχη κατασταση παιζοταν αναμεσα σε τουρκοκρατια η ενωση με τους καθολικους
Ο Αυτοκρατορας ηθελε την ενωση αλλα το παπαδαριο που ειχε τεραστια επιρροη στον λαο οδηγησε την κατασταση στην τουρκοκρατια
Προσωπικα θεωρω πως η καλυτερη διαδοχη κατασταση θα ηταν η ενωση με την υπολοιπη Ευρωπη

η ιστορια δικαιωσε το παπαδαριο. η ενωση με τους δυτικους εχθρους μας θα ειχε πολυ γρηγορα σε ολον τον ελληνισμο τα αποτελεσματα που ειχε η κατοχη των δωδεκανησων απο καθολικους, που ΄πολυ γρηγορα αναγκαστηκαν να γινουν καθολικοι και μαλιστα οσο ηταν κατακτημενοι απαγορευονταν να μιλουν και την ελληνικη γλωσσα δημοσιως. ποσα χρονια νομιζεις μπορουσαν να αντεξουν ακομα;
με τους οθωμανους οι διαφορες ηταν πολυ πιο εντονες και μπορεσε και κρατηθηκε ο ελληνισμος παρολο που ουσιαστικα δεν ειχε εθνικη κρατικη παιδεια και προλαβε και την επανασταση του 21

για σκεψου τι ζορι τραβηξαν οι αλβανοι που μεχρι πριν λιγα χρονια αλλα πολλοι ακομα και τωρα λενε οτι ειναι τουρκοι, και τι ζορι τραβανε μεχρι σημερα οι κουρδοι που εχοντας ακομα και ιδια θρησκεια με τον κατακτητη τους δεν μπορεσαν ουτε μια σοβαρη επανασταση να κανουν, αντιθετα οταν ολοι οι αλλοι επαναστατουσαν αυτοι σφαζαν ελληνες στην ασια μαζι με τα μογγολια.
 

sex volcano

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
15 Οκτ 2012
Μηνύματα
27.296
Κριτικές
184
Like
45.322
Πόντοι
22.266
Αυτο το γνωριζω
Η διαδοχη κατασταση παιζοταν αναμεσα σε τουρκοκρατια η ενωση με τους καθολικους
Ο Αυτοκρατορας ηθελε την ενωση αλλα το παπαδαριο που ειχε τεραστια επιρροη στον λαο οδηγησε την κατασταση στην τουρκοκρατια
Προσωπικα θεωρω πως η καλυτερη διαδοχη κατασταση θα ηταν η ενωση με την υπολοιπη Ευρωπη
Σωστοτατα κ επειδή ήδη τότε αρχές 16 του αιώνα ξεκινούσαν αποσχιστικές τάσεις εκκλησίας καθολικής ,το πιο πιθανό να μη μας πίεζαν να αλλάξουμε δόγμα δλδ καθολικοί κ να παραμεναμε ορθόδοξοι
Βέβαια η αλήθεια είναι ότι οι Σελτζούκοι οσμανληδες είχαν επεκταθεί κ πολύ δύσκολα θα κρατούσαμε την Πολη αλλά ίσως σπελευθερωμασταμ πιο νωρίς από το 1700 αλλά κ αυτό εικασία ειναι
 
  • Like
Αντιδράσεις: ave.

ave.

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Νοε 2020
Μηνύματα
2.490
Like
2.837
Πόντοι
456
η ιστορια δικαιωσε το παπαδαριο. η ενωση με τους δυτικους εχθρους μας θα ειχε πολυ γρηγορα σε ολον τον ελληνισμο τα αποτελεσματα που ειχε η κατοχη των δωδεκανησων απο καθολικους, που ΄πολυ γρηγορα αναγκαστηκαν να γινουν καθολικοι και μαλιστα οσο ηταν κατακτημενοι απαγορευονταν να μιλουν και την ελληνικη γλωσσα δημοσιως. ποσα χρονια νομιζεις μπορουσαν να αντεξουν ακομα;
με τους οθωμανους οι διαφορες ηταν πολυ πιο εντονες και μπορεσε και κρατηθηκε ο ελληνισμος παρολο που ουσιαστικα δεν ειχε εθνικη κρατικη παιδεια και προλαβε και την επανασταση του 21

για σκεψου τι ζορι τραβηξαν οι αλβανοι που μεχρι πριν λιγα χρονια αλλα πολλοι ακομα και τωρα λενε οτι ειναι τουρκοι, και τι ζορι τραβανε μεχρι σημερα οι κουρδοι που εχοντας ακομα και ιδια θρησκεια με τον κατακτητη τους δεν μπορεσαν ουτε μια σοβαρη επανασταση να κανουν, αντιθετα οταν ολοι οι αλλοι επαναστατουσαν αυτοι σφαζαν ελληνες στην ασια μαζι με τα μογγολια.
Ποια δικαιωση ρε φιλε, που καταντησαμε το βορειοτερο αφρικανικο κρατος?
Το βυσμα και οι συντεχνιες που καταστρεφουν την Ελλαδα ειναι νοοτροπιες που ριζωθηκαν απο τοτε
Στα επτανησα εχασαν την ταυτοτητα τους οι Ελληνες?
Την εχασαν σιγουρα πολλοι που εξισλαμισθηκαν στην Ελλαδα
Τα αγορια που τα επαιρναν για Γενιτσαρους
Τα κοριτσια που τα επαιρναν στα χαρεμια
Το παπαδαριο δεν το ενδιεφερε και πολυ για τους βιασμους των κοριτσιων αυτων φαινεται
Την κουταλα τους να κρατουσαν και ας γαμουσαν ανηλικες ελληνιδες οι Τουρκοι
Δεν με ενδιαφει αν την κουταλα της εκκλησιας την κρατανε ορθοδοξοι η καθολικοι
Ετσι και αλλιως οι ιουδαικες θρησκειες ειναι ξενες ως προς το ελληνικο πνευμα
 
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.859
Like
14.780
Πόντοι
3.656
αγαπητε συμφορουμητη, σχετικα με το 1 εχω να σχολιασω οτι ναι η αυτοκρατορια ηταν πολυεθνικη αλλα κουμαντο σε αυτην δεν εκαναν ουτε οι εβραιοι ουτε οι βουλγαροι ουτε η αλβανοι αλλα οι ελληνες που οταν δεν αυτοαποκαλουντουσαν ετσι, ελεγαν οτι ειναι γρεκοι.

οσον αφορα τα αγαλματα τους ναους κτλ θα σχολιασω οτι εγιναν καταστροφες στα πρωιμα χρονια της βυζαντινης αυτοκρατοριας αλλα οχι στον βαθμο που νομιζει ο πολυς ο κοσμος και σε καθε περιπτωση οταν αυτη την αυτοκρατορια την ηλεγχαν οι δυτικοι ρωμαιοι οι κατακτητες μας δηλαδη και οχι εμεις.

ο χριστιανισμος δεν επεβληθει τοσο δια της βιας αλλα οι ελληνες μαζικα αλλαξαν πιστη οταν η προηγουμενη οπως λεει και ο παυσανιας ειχε σταματησει να υφισταστε και οι περισσοτεροι νεοι τηρουσαν τα τελετουργικα της περισσοτερο λογω παραδοσης και οχι γιατι πιστευαν σε αυτην.
τωρα σχετικα με τον αθλητισμο, την φιλοσοφια κτλ θα σχολιασω οτι βαθμιαια και σε βαθος χρονου εκλειψαν και οχι γιατι πολεμηθηκαν απο το κρατος. ας πουμε και σημερα στο νεοελληνικο κρατος το ιδιο δεν συμβαινει;
στο διαδικτυο υπαρχει αυτο με τα προτοτυπα αποσπασματα για το τι σκεφτονταν οι ελληνες επι βυζαντινης αυτοκρατοριας και οχι το τι σκεφτονται οι σημερινοι ιστορικοι , κοινωνιολογοι αναθεωρητες κτλ σκουπιδιαριδες. ειναι ενα πραγματικος θησαυρος περι του θεματος μας.

https://www.phorum.com.gr/viewtopic.php?f=11&t=260
δεν ξέρω από που παίρνεις αυτές τις πληροφορίες. Οι Ναοί ισοπεδώθηκαν με το Διάταγμα < εις έδαφος φέρειν > του Αρκάδιου. Οι πρόγονοί μας αναγκάστηκαν να αλλαξοπιστήσουν, αλλιώς η ποινή ήταν θάνατος, το πρώτο στρατόπεδο συγκέντρωσης ήταν η Σκυθόπολη, σχετικά αναφέρει ο Ροίδης στην Πάπισσα Ιωάννα. Η απαγόρευση των Ολυμπιακών Αγώνων έγινε με διάταγμα του Θεοδόσιου. Ο Ελληνισμός με το Χριστιανισμό είναι άκρα αντίθετα. Λάτρευαν τη Θεά της Αγάπης (Αφροδίτη) και το γιό της, τον Έρωτα, ενώ για το χριστιανισμό το σεξ πρέπει να γίνεται μόνο για αναπαραγωγή. Οι Ιέρειες της Αφροδίτης (Ιερόδουλες) ήταν Ιερές και δεν τολμούσε να τις αγγίξει κανείς. Στο Χριστιανισμό θα καίγονται αιώνια στην κόλαση. Ειδικά για το δωδεκάθεο, υπήρχαν έξι Θεοί και έξι Θεές, ισότητα λοιπόν, όχι σεξισμός. Αξιοσημείωτο ότι η Θεά της Σοφίας και του κυνηγιού ήταν γυναίκες. Κάνε αναζήτηση στο Google, είχαμε αθλήτριες, μαθηματικούς, φιλοσόφους, ποιήτριες, ακόμα και την Τελέσιλα την πολεμίστρια. Η πρώτη γυναίκα που εξάσκησε ιατρική ήταν η Αγνοδίκη, φυσικά Αθηναία. Και τι ωραία φαντασία, η πηγή κάθε ωραίας τέχνης, ήταν μια ωραία γυναίκα, μια μούσα, που ψιθύριζε στο αυτί κάθε καλλιτέχνη την έμπνευση! Κάνε ανάλογη αναζήτηση για ανάλογες γυναίκες των γραμμάτων / αθλητισμού / φιλοσοφίας στο Χριστιανισμό (πριν τη Γαλλική επανάσταση). ΚΑΜΙΑ!!!!!
 

Sokol.Ndreu

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2021
Μηνύματα
1.640
Like
1.419
Πόντοι
216
οι παππαδες παρουσιαζαν την επερχομενη τουρκοκρατια ως θελημα θεου καθως οι καθολικοι θα τους επαιρναν την κουταλα
για αυτο ταχθηκαν κατα της βοηθειας απο την δυση


“Πάψετε το χερουβικό κι ας χαμηλώσουν τα άγια, παπάδες πάρτε τα γιερά και σεις κεριά σβηστήτε, γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει».


Η συμβολή του ορθοδόξου κλήρου στην πτώση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε καθοριστική και οφείλουμε να του την αναγνωρίσουμε. Το γεγονός επιτεύχθει με συντονισμό 4 παραγόντων:

α) Αποψίλωση του στρατού λόγω μοναχισμού

β) Ψυχολογικό πόλεμο πως η Πόλη πέπρωται να πέσει

γ) Παρασκηνιακές συνεννοήσεις και αυτομολήσεις με και προς τον εχθρό

δ) Σαμποτάζ της βοήθειας των δυτικών

Πρωταγωνιστής αυτής της θεάρεστης προσπάθειας υπήρξε ο μοναχός Γεννάδιος, που αργότερα εισέπραξε την ανταμοιβή του, προαγόμενος από τον Σουλτάνο σε πατριάρχη, φορτωμένος με τιμές και προνόμια.

Την ώρα που ο Ουνίτης αυτοκράτορας Κων. Παλαιολόγος Δραγάτσης και ο πελοποννήσιος καρδινάλιος Ισίδωρος, πολεμούσαν, ο Γεννάδιος οι καλόγεροι και ο όχλος υπονόμευαν την άμυνα σκορπίζοντας με τις κατάρες και τις προφητείες τους ηττοπάθεια και μοιρολατρία. Χολωμένοι που στον πατριαρχικό θρόνο κάθισε και χοροστάτησε ο Ισίδωρος.

Ο τελευταίος, όντας διορισμένος από την Πόλη προκαθήμενος της ρωσικής Εκκλησίας, δραπέτευσε από τον μαινόμενο τσάρο που τον φυλάκισε ως προδότη της Ορθοδοξίας και στάλθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Πάπα που μετά την οικουμενική Σύνοδο της Φλωρεντίας ήταν πια αρχηγός όλης της χριστιανοσύνης.

Αποστολή του να επικυρώσει την Ένωση των Εκκλησιών και να βοηθήσει στην άμυνα. Από τα χέρια του κοινώνησε ο αυτοκράτορας στην οικουμενική λειτουργία που τελέστηκε στην Αγία Σοφία, όπου μνημονεύθηκε ο Πάπας.

Οι ορθόδοξοι έβριζαν λέγοντας πως η εκκλησία κατάντησε “καταφύγιον δαιμόνων και βωμός ελληνικός”, θυσιάζοντας την Πόλη τους, την τιμή τους, τα παιδιά τους, την περιουσία τους, τη ζωή τους, την ελευθερία τους στο βωμό των δογματικών ανοησιών.

Ο Διον. Κόκκινος στηλιτεύοντας την προδοσία του Αγ. Όρους στην επανάσταση του 21, την συγκρίνει με αυτήν των καλόγερων της Πόλης που “αντί να λάβουν τα όπλα και να ενισχύσουν τον Παλαιολόγον .. …κατηγορούσαν τον βασιλέα και ωμιλούσαν περί της επικειμένης πτώσεως ως επί μοίρας αναποφεύκτου”.
Μόλις 5.000 άνδρες ήταν ο στρατός της Κων/πολης, κατά ένα μέρος μάλιστα μισθοφορικός, ενισχυμένος και από 200 άντρες του Ισίδωρου και 700 Γενουάτες εθελοντές του Ιουστινιάνη.

Όπως όμως επισημαίνει ο κορυφαίος ιστορικός Vasiliev, αν στρατολογούνταν 20-30.000 ορθόδοξοι -η Κωνσταντινούπολη είχε την δυνατότητα αυτή- η Πόλη δεν θα έπεφτε. Αυτή όμως “Σαν πόρνη εκαρτέραγε τον Τούρκο να την πάρει” (Κ.Παλαμά, «Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου»).

Ο φανατισμός της πλειοψηφίας των Ορθόδοξων (Ουνίτες* έγιναν ελάχιστοι κληρικοί, άρχοντες και ο αυτοκράτορας) εκδηλωνόταν σε κάθε ευκαιρία, σε βάρος της άμυνας.

Όπως γράφει ο ιστορικός της Άλωσης Φρατζής, ο Μεγάλος Δούκας Νοταράς αρνήθηκε να δώσει στον καθολικό σύμμαχό του Ιουστινιάνη τα δυο πυροβόλα που του ζήτησε για την άμυνα της Πύλης του Ρωμανού.

“Προδότη, δεν ξέρω τι με εμποδίζει να σε σφάξω τώρα …;”, ήταν η απάντηση του ηρωϊκού Γενουάτη που τραυματίστηκε θανάσιμα.

Ο φανατικός ορθόδοξος Νοταράς προτιμούσε να να δει στην Πόλη “φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων, ή καλύπτραν λατινικήν”. Δεν είχε υπολογίσει πως ο 14χρονος “ευειδής” γυιός του θα άρεσε στον Σουλτάνο. Η άρνησή του να τον παραδώσει, έγινε αιτία να χάσει το κεφάλι του.

Ο Νοταράς πάντως φαίνεται πως υπερασπίστηκε μαχόμενος την Πόλη, αν και έχει κατηγορηθεί για κρυφές συνεννοήσεις με τον Σουλτάνο, ο οποίος τον δέχτηκε με φιλοφρονήσεις μετά την Άλωση.

Πάντως οι κατηγορίες για προδοσία του Νοταρά δεν επιβεβαιώνονται ξεκάθαρα, πέρα από τις εκδηλώσεις που μπορούμε να αποδώσουμε στον τυφλό φανατισμό του.

Είναι όμως γεγονός πως πολλοί καλόγεροι και παπάδες αυτομόλησαν στις γραμμές των Οθωμανών. (Βλ.”Ιστορία της Πόλης”, του Τούρκου ιστορικού της άλωσης Ταρίχ μουν Χεβατί. Το αναφέρει και ο Γερμανός βυζαντινολόγος Α. Μορντμαν στο “Πολιορκία και άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως”, ελλ. μτφρ 1893, σ.145, βασιζόμενος στον Τσελεμπή. και σ.33, βασιζόμενος στον Τούρκο ιστορικό της Άλωσης Σακαϊκούλ Νoυμάνι. Το αναφέρει ο κορυφαίος Γάλλος βυζαντινολόγος Σλουμπερζέ, που μεταφράστηκε από τον Σ. Λάμπρου.

Τέλος η άποψη των κρυφών συνεννοήσεων κληρικών με τους Τούρκους, βρίσκεται και στο ιστορικό μυθιστόρημα του Άγγλου ιερέα και άριστου γνώστη της ελληνικής και μεταφραστή Neale: “Theodora Phranza or, the Fall of Constantinople”. By John Mason Neale New York: E.P. Dutton, 1913. First published London: J. Masters, 1857. Εδώ δεν έχουμε ιστορική μαρτυρία, αλλά την μεταφορά της προσωπικής γνώμης του ιστοριοδίφη συγγραφέα. Είναι γεγονός πως η μετάφραση του έργου του το 1901 από τον Χ.Α.Παρμενίδη, αναβαθμίστηκε αυθαίρετα στις μέρες μας σε ιστορικό ντοκουμέντο και μερικοί μάλιστα αναγνώρισαν στο πρόσωπο του προδότη μοναχού Ιωάσαφ τον τρίτο μετά την άλωση πατριάρχη).

Ο Γεννάδιος βυσσοδομούσε και απεργαζόταν την πτώση. Παλιός δικαστής με το όνομα Γεώργιος Σχολάριος, έκαιγε βιβλία εθνικών φιλοσόφων όπως ο Πλήθων.

(“Τρέμε γύφτε, κ’ οι άπιστοι όλοι!
Καίμε το βιβλίο τ’ αφορισμένο,
το κακούργο, το γραμμένο απ’ το Γεμιστό …”, Κ.Παλαμάς)

και έδινε διαστροφικές συμβουλές βασανιστηρίων: « …; τους γουν δυσσεβείς και αλάστορας Ελληνιστάς και πυρί και σιδήρω και ύδατι και πάσι τρόποις εξαγάγετε τής παρούσης ζωής …; ράβδιζε, είργε, είτα γλώτταν αφαίρει, είτα χείρα απότεμνε καν και ούτω μένη κακός, θαλάττης πέμπε βυθώ.» ).

Φανατικός αρχικά οπαδός της Ένωσης τόσο ώστε να αναγκαστεί ο βασιλιάς να του συστήσει αυτοσυγκράτηση (Ν.Τωμαδάκη “Περί αλώσεως …;” ), επιστρέφοντας από την Φεράρα, όταν διαπίστωσε το ανθενωτικό φρόνημα του όχλου, εξελίχθηκε σε αρχηγό των ανθενωτικών κερδίζοντας έτσι την εύνοια του Πορθητή.:

“Άθλιοι Ρωμαίοι εις τι επλανήθητε και απεμακρύνατε εκ της ελπίδος του Θεού, και ελπίσατε εις την δύναμιν των Φράγκων, και συν τη πόλει εν η μέλλει φθαρήναι, εχάσατε και την ευσέβειάν σας;

Ίλεώς μοι Κύριε. Μαρτύρομαι ενώπιόν σου, ότι αθώός ειμι του τοιούτου πταίσματος. Γινώσκετε άθλιοι πολίται, τι ποιείτε; και συν τω αιχμαλωτισμώ, ός μέλλει γενέσθαι εις υμάς, εχάσατε και το πατροπαράδοτον, και ωμολογήσατε την ασέβειαν; ουαί υμίν εν τω κρίνασθαι” έγραφε σύμφωνα με τον Δούκα σε προκήρυξή που θυροκόλλησε στο κελί του, προσπαθώντας να σπάσει το ηθικό των πολιορκημένων εμφανίζοντας την άλωση ως νομοτέλεια της θείας δίκης.

Ήταν ένας κληρικός με μεγάλη μόρφωση, φανατικός ορθόδοξος. Ο ίδιος δήλωνε: “Έλλην ων τη φωνή ουκ αν ποτε φαίην Έλλην είναι”, και συμπλήρωνε “Δεν ονομάζω τον εαυτό μου Έλληνα γιατί δεν πιστεύω ότι πίστευαν οι Έλληνες” (Στήβεν Ράνσιμαν “Η μεγάλη Εκκλησία …;” ).

Ο Γεννάδιος αργότερα, αυτοεξόριστος στο αγ. Όρος σε έναν επικήδειο που εκφώνησε το 1456 στον νεκρό ανηψιό του αποκαλεί τους Έλληνες «το πιο επιφανές έθνος της οικουμένης».

Ίσως μέσα στην σκληρή σκλαβιά, ο βάρβαρος δικαστής και ο φανατικός καλόγερος να υποχώρησαν μπροστά στον λόγιο. Άλλωστε με την ίδια ευκολία είχε μεταστραφεί από ενωτικός σε ανθενωτικό.

Η στροφή του βέβαια δεν αντιπροσώπευε την Εκκλησία της εποχής, που όπως έγραψε στο περιοδικό “Εστία” (τ. 387-1883) ο καθηγητής της Νομικής Παύλος Καλιγάς, αποκαλούσε τους Τούρκους “νέους Έλληνας” διότι γι αυτήν “το όνομα Έλλην ην τότε συνώνυμον τώ αντιχρίστω”.

Η Άλωση δεν βρήκε απροετοίμαστους τους καιροσκόπους κληρικούς, που έγκαιρα είχαν επιλέξει στρατόπεδο.

Το 1397, ο δεσπότης Σαλώνων, με αφορμή την αρπαγή από Φράγκους μιας ανηψιάς του, έγραψε στους Τούρκους να τους παραδώσει την πόλη, λέγοντας “καλύτερα να δουλεύουμε Τούρκους παρά Φράγκους” (Χρονικό Γαλαξειδιού, εκδ.1944 Βαλέτας).

Για τον ηγούμενο Βλατάδων Θεσσαλονίκης (Τσαούς μαναστήρ), υπάρχουν στοιχεία (Κ. Ν. Σάθα Μεσαιωνική Βιβλιοθήκη Βενετία 1872) τ. Α’ πως συνεργάστηκε με τους Οθωμανούς.

Οι καλόγεροι με επιστολή τους το 1430 στον Μουράτ Β΄ που πολιορκούσε την Θεσσαλονίκη, τον συμβούλεψαν να αποκόψει τους σωλήνες του υδραγωγείου της πόλης που ερχόντουσαν από τον Χορτιάτη.

Ο Σουλτάνος ακολούθησε τις οδηγίες τους, η Θεσσαλονίκη έπεσε και ευγνωμονών τους έδωσε τσαούση με φρουρά και φοροαπαλλαγές.

Είναι κλασσικός καλογερίστικος χαμαιλεοντισμός.

Σύμφωνα με το “Χρονικό του Νέστορα” και το 988 στην Χερσώνα, ο μοναχός Αναστάσιος, μετέπειτα επίσκοπος Κίεβου, πρόδωσε στον τσάρο Βλαδίμηρο, το μυστικό υδραγωγείο της πολιορκημένης πόλης, η οποία έπεσε και οι κάτοικοί της κατασφάχτηκαν.

Σε πολλά σουλτανικά φιρμάνια που σώζονται στα αγιορείτικα μοναστήρια γράφεται: “Επειδή οι Αγιορείται προ των άλλων ραγιάδων εδέχθησαν την υπηκοότητα και απέκτησαν την ασυδοσίαν …”.

Οι Αθωνίτες, βλέποντας την πτώση της Πόλης, έστειλαν αντιπροσωπεία στον Σουλτάνο Ορχάν, “προφητεύοντας” την τουρκική κατάκτηση, δηλώνοντας υποταγή, και εισπράττοντας προνόμια.

Ο περιηγητής R.Walpole είδε στις Καρυές στις αρχές του 19ου αι. το σχετικό φιρμάνι. Ανανέωση των προνομίων πέτυχαν το 1430 στέλνοντας πρεσβεία στον Μουράτ Β΄ και υπαγόμενοι σε τουρκική κατοχή. Το 1453 ζήτησαν και πήραν προστασία από τον Μωάμεθ τον Πορθητή. Αυτή ήταν η πάγια τακτική του Όρους που επαναλήφθηκε και με την δουλική του επιστολή προς τον Χίτλερ.

Μετά την άλωση, ο πατριάρχης ανυψώθηκε από τον Πορθητή ως Εθνάρχης (Μιλιέτ Μπασής) του έθνους (μιλιέτ) των Ορθοδόξων Τούρκων, Ελλήνων, Βλάχων, Σλάβων. Αλβανών και Αράβων της αυτοκρατορίας.
Το παπαδαριο ανέκαθεν λειτουργούσε σαν Πέμπτη φάλαγγα
 

ave.

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Νοε 2020
Μηνύματα
2.490
Like
2.837
Πόντοι
456
Το παπαδαριο ανέκαθεν λειτουργούσε σαν Πέμπτη φάλαγγα
και το 1821 τα ιδια εκαναν


Στην υπόθεση αναφέρεται αναλυτικά ο Διονύσιος Κόκκινος, ο οποίος δεν μπορεί να κατηγορηθεί για μεροληψία εις βάρος των μονών. Στον δεύτερο τόμο του κλασικού του έργου «Η Ελληνική Επανάστασις» (εκδ. Μέλισσα, 1957), βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών, αναφέρεται στην απροθυμία των Αγιορειτών να συνδράμουν τον αγώνα: «Αι μοναί, πλην των ακινήτων περιουσιών των, κατείχαν όχι μόνο χρήματα, αλλά και θησαυρούς ανεκτιμήτους από αφιερώματα χρυσά και αργυρά και κοσμήματα με πολυτίμους λίθους συσσωρευμένα εκεί από αιώνων. Επρόκειτο περί ανυπολογίστου πλούτου».

Μάταια ο Υψηλάντης τούς ζητούσε με αυστηρό ύφος να ενισχύσουν «με σώματα και με χρήματα» τον αγώνα που είχε ξεσπάσει στην περιοχή της Χαλκιδικής, με επικεφαλής τον Εμμανουήλ Παπά. Οπως αναφέρει ο Κόκκινος, «οι καλόγηροι δεν εννοούσαν να θίξουν ούτε τα χρήματα των μονών ούτε τα εκ χρυσού και αργύρου νεώτερα αφιερώματα που δεν είχαν την σημασίαν ιστορικών κειμηλίων και τα οποία αποτελούσαν ολόκληρον θησαυρόν, ικανόν ν' αποβή πηγή ενισχύσεως σοβαράς όχι μόνο του μακεδονικού, αλλά και του όλου αγώνος».

Είναι απολύτως ενδεικτική για την κατάσταση η επιστολή που απηύθυνε στις 19 Ιουνίου 1821 ο οπλαρχηγός Ρήγας Μάνθος προς τον Παπά: «Μα τι να κάμη κανείς την μικρολογίαν των Αγίων Πατέρων. Αυτή η στυγερά ανελευθεριότης και μικροπρέπεια αυτών μάς εμπόδισεν από πολλά ωφέλιμα και από πολλά αναγκαία. Αμποτε να μεταβάλη ο αναλλοίωτος Θεός την διάθεσίν των, να τους αποδείξη ευσπλάχνους, κριτικούς, γενναίους και ελευθερίους και με δόκιμον νουν. [...] Πλην κανένα γενναίον δεν εύρον εις αυτούς παρά μίαν επίπλαστον πολίτικαν. [...] Φροντίζουν μόνο διά την ασφάλειαν των ιδίων. [...] Φοβούμαι μήπως ο λαός από την πείναν και τας πολλάς θλίψεις του εφορμήση εναντίον των και δεν δυνηθώμεν ν' απαντήσωμεν εις την ορμήν των».

Στα τέλη Ιουνίου οι Αγιορείτες αντιλήφθηκαν τον κίνδυνο που διέτρεχαν οι ίδιοι και κάλεσαν με επιστολή τους τον Παπά να υπερασπιστεί το Αγιον Ορος. Ηταν όμως αργά. Οταν μάλιστα εκστράτευσε στη Χαλκιδική για να καταπνίξει την επανάσταση ο Αβδούλ Αμπούδ, οι Αγιορείτες ήταν έτοιμοι να του προσφέρουν γην και ύδωρ. «Οι καλόγηροι», γράφει ο Κόκκινος, «οι εξ αρχής δυσφορούντες διά το ζήτημα των δαπανών, συνηθισμένοι πάντοτε να δέχωνται προσφοράς και από τους πτωχοτέρους πιστούς, χωρίς αυτοί να προσφέρουν ποτέ τίποτα, δεν είχαν συγκινηθή ούτε από τας αυστηράς απαντήσεις του Υψηλάντη και της Υδρας και των Ψαρών προς τας πτωχοπροδρομικάς εκκλήσεις των, ούτε αντελήφθησαν την υποχρέωσίν των, όταν ήλθε η κρισιμωτάτη ώρα της εξαντλήσεως του Παπά και του εκ των Τούρκων κινδύνου. Ο πατριωτισμός των είχε σταματήσει προ της θυσίας των χρημάτων των μονών, τα οποία επί τέλους παρέμεναν νεκρά εις τα χρηματοκιβώτια και άχρηστα εις την κοινωνικήν οικονομίαν και ο πρώτος ενθουσιασμός των διά τον Παπάν μετεβλήθη εις εχθρότητα. Αντί να ενισχύσουν τον ηρωικόν αρχηγόν εις τας τελευταίας αγωνιώδεις προσπαθείας του, συνεσπειρώθησαν περί τας μονάς των και τον κατηρώντο ως υποκινητήν της επαναστάσεως και υπεύθυνον του κακού».

Μοναδική εξαίρεση ο ηγούμενος Ιωακείμ τής (πάντα ξεχωριστής) Μονής Εσφιγμένου, που είχε μυηθεί στη Φιλική Εταιρεία και πρόσφερε καταφύγιο στον Παπά και τους πολεμιστές του. Ομως στις 11 Νοεμβρίου 1921 μαζεύτηκαν οι ηγούμενοι των άλλων 19 μονών και ζήτησαν με επιστολή να παραδοθεί ο Παπάς στους Τούρκους και όσοι μοναχοί τον ακολουθούν «να επιστρέψουν στα κελιά τους».

«Η πράξις αυτή», καταλήγει ο Κόκκινος, «δεν είχε δικαιολογίαν και όλα τα καθηγιασμένα ύδατα του Αγίου Ορους δεν είναι δυνατόν ν' αποπλύνουν από αυτό το αίσχος τους δεκαεννέα ηγουμένους που υπέγραψαν την άνω επιστολήν, διά της οποίας έσπευδαν να παραδώσουν εις τον πασάν ένα θύμα τόσης περιωπής διά να μετριάσουν τους άλλους όρους της υποταγής και κυρίως τον αφορώντα την χρηματικήν αποζημίωσιν».

Το συμπέρασμα του ιστορικού είναι ότι «η αλήθεια διά την διαγωγήν των καλογήρων εκείνων είναι πολύ θλιβερά. Ανίκανοι να αισθανθούν κατ' αρχάς την ανάγκην γενναίας προσφοράς διά τον αγώνα, που τον ήθελαν, αλλά με θυσίας των άλλων, έφθασαν εις την ατολμίαν, εκύλισαν εις την ανανδρίαν και κατήντησαν ικανοί διά την χειροτέραν προδοσίαν. Εδέχθησαν να παραδώσουν εις τον εχθρόν ως πρωταίτιον της επαναστάσεως τον Εμμανουήλ Παπάν, τον οποίον προ ολίγων μηνών είχαν ανακηρύξει προστάτην και αρχηγόν της Μακεδονίας αυτοί οι ίδιοι, χωρίς να αγνοούν ότι η τοιαύτη παράδοσίς του ήτο ταυτόσημος με παράδοσιν προς θάνατον».

Τελικά ο Εμμανούλ Παπάς κατόρθωσε να διαφύγει «καταδιωκόμενος από Τούρκους και Ελληνες», όπως αναφέρει ο ιστορικός, αλλά εξαντλημένος από τις κακουχίες πέθανε στο καράβι που τον μετέφερε στην επαναστατημένη Υδρα.

Σ' αυτή την ανοιχτή προδοσία στηρίζονται λοιπόν τα δικαιώματα της Μονής Βατοπεδίου και των άλλων αγιορείτικων μονών από την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Πάει πολύ να επικαλούνται αυτή τη θλιβερή ιστορία ακόμα και σήμερα οι συντάκτες των διαβόητων συμβολαίων ως τίτλο κυριότητας για τη λίμνη Βιστονίδα.
 

μορφονιος

Σπουδαίος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2013
Μηνύματα
10.220
Κριτικές
2
Like
9.271
Πόντοι
2.456
Οι τράγοι ανέκαθεν είχαν προτεραιότητα τα χρυσόβουλα..
Ακόμα κ σήμερα κάνουν τουμπεκί, να μην τα χάσουν..
Είναι μέσα στις λιμουζίνες κ στα χρυσά..
Δεν έχουν καμία σχέση με τον απλό κλήρο που παλεύει καθημερινά, όπως ο παπουλης στην κιβωτό..
 

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
σαν σημερα πριν αρκετα χρονια μαυροι βαρβαροι κατεκτησαν την Κωνσταντινουπολη.

Εμεις οι Ελληνες δεν ξεχναμε οτι το 1/3 του ελληνικου πληθυσμου καταγεται απο την σκλαβωμενη και αλυτρωτη Μικρα Ασια, Ποντο, Καπαδοκια, Κυπρο που τωρα βρωμιζουν βαρβαροι κατακτητες ζωα εγκληματιες που εκμεταλευτηκαν δικες μας αδυναμιες για να σκλαβωσουν την Γη που γεννηθηκαν οι προγονοι μας.

Εμεις οι ελληνες δεν ξεχναμε ποτε αυτη την επετειο γιατι με την πρωτη ευκαιρια και με την βοηθεια του Χριστου και της Παναγιας θα απελευθερωσουμε οτι μας πηραν αυτοι αδικα σφαζοντας τους προγονους μας.

Ακομα δεν ξεχναμε οτι οι μεγαλυτερες πολεις, εκλησσιες, αρχαιοι ελληνικοι ναοι, μνηματα των προγονων μας αγαλματα, θεατρα, γυμνασια, ειναι κατακτημενα απο τους βαρβαρους που φοβουνται τοσο πολυ εμας τους Ελληνες και το παρελθον μας που δεν τολμουνε να πουνε οτι ειναι Ελληνικα και τα ονομαζουν Ρωμαικα.
Η ιστορια θα μας δικαιωσει εφ οσον δεν ξεχασουμε το κακο που μας καναν οι βαρβαροι σφαζοντας καιγοντας γρεμιζοντας οσα περισσοτερα δικα μας μπορεσαν.

agia-sofia-1.jpg


DSC_1445pho.jpg


https://www.youtube.com/channel/UC_7W0Dit6BmvTow_XwpDFjA
ενα απο τα πολλα καναλια ποντιων στην σημερινη τουρκια που προσπαθουν να κρατησουν την γλωσσα τους
 

argyrotoxos

Ανώτερος
Εγγρ.
16 Σεπ 2010
Μηνύματα
36.705
Κριτικές
63
Like
46.993
Πόντοι
9.297
Οι ίδιοι οι Τούρκοι ξέρουν ότι είναι ξένοι στα χώματα που έχουν καταλάβει...τους το υπενθυμιζουν οι αρχαίες επιγραφές τα θέατρα και όλα τα ερείπια που συναντούν τριγύρω τους.Δεν μπόρεσαν ούτε τα ονόματα των πόλεων να αλλάξουν...κάπου μέσα τους ξέρουν ότι θα έρθει η ώρα να γυρίσουν πίσω στις μογγολικες στέπες όπου ανήκουν.
 

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
Δεν μπόρεσαν ούτε τα ονόματα των πόλεων να αλλάξουν...κάπου μέσα τους ξέρουν ότι θα έρθει η ώρα να γυρίσουν πίσω στις μογγολικες στέπες όπου ανήκουν.
τα τοπονυμια εχουν παραμεινει ιδια δηλαδη ονοματα πολεων βουνων κτλ και κυριως υδρονυμια δηλαδη ονοματα ποταμων γιατι στα παραλια που κατακτησαν ο πληθυσμος ειναι ελληνικης προελευσης. βεβαια και αυτοι κανουν οτι μπορουνε αλλα τα σημαντικα δεν μπορουν να τα αλλαξουν.

ας πουμε στην ποταμια του ποντου τα μικρο τοπονυμια εχουν παραμεινει τα ιδια αλλα το ονομα της επαρχιας εχει αλλαξει και καποια στιγμη θα ξεχαστει οταν χαθει και η γλωσσα
 

kontolagnos

Ανώτερος
Εγγρ.
2 Μαρ 2007
Μηνύματα
31.651
Κριτικές
1
Like
36.058
Πόντοι
6.256

Παντα επικαιρο το γεγονος που δειχνει την ανικανοτητα και τη διχονοια της δύσης
 

perseas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Νοε 2006
Μηνύματα
2.079
Κριτικές
7
Like
3.910
Πόντοι
736
"Εάλω η Πόλις"
 

spipis71

Ανώτατος
Εγγρ.
16 Απρ 2018
Μηνύματα
7.962
Κριτικές
34
Like
14.891
Πόντοι
18.546
Το παπαδαριο ανέκαθεν λειτουργούσε σαν Πέμπτη φάλαγγα

Ένα σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο από τον ΓΙΓΑΝΤΑ Λιαντίνη επί του θέματος , Παπαδαριό :vomit: ... η κατάρα του Ελληνισμού

 

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
Ένα σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο από τον ΓΙΓΑΝΤΑ Λιαντίνη επί του θέματος , Παπαδαριό :vomit: ... η κατάρα του Ελληνισμού

μαλακιες λεει προφανως ειναι προκατειλημενος με την θρησκεια.
μην τον εχεις και πολυ στην υποληψη σου.
δες εδω τι λεει για το ελληνικο αλφαβητο και για ποιον λογο πρεπει να το αντικαταστησουμε το το...........
λατινικο
κουραφεξαλα!!
 

spipis71

Ανώτατος
Εγγρ.
16 Απρ 2018
Μηνύματα
7.962
Κριτικές
34
Like
14.891
Πόντοι
18.546
προφανως ειναι προκατειλημενος με την θρησκεια
κουραφεξαλα!!

μάλλον εσύ τα έχεις κάνει κουραφέξαλα στο μυαλό σου, άλλο θρησκεία και άλλο κλήρος... δεν καταφέρετε ο Λιαντίνης εναντίων της θρησκείας αλλά του κλήρου και μάλιστα του υψηλόβαθμου για τον ρόλο του στην Τουρκοκρατία.
Αντί λοιπών να προσπαθήσεις να αποδημήσεις αυτά που λέει ο Λιαντίνης για τον ρόλο του υψηλόβαθμου κλήρου στην Τουρκοκρατία μου φέρνεις ένα άσχετο βίντεο (του οποίου και δεν καταλαβαίνεις και πολύ καλά το νόημα του) προσπαθώντας και καλά να αποδημήσεις την αξία του Λιαντίνη , κλασική γκεμπελίστικη μέθοδός , όταν δεν μπορείς να αποδημήσεις τα λεγόμενα κάποιου προσπαθείς να αποδημήσεις αυτόν που τα λέει και να τον παρουσιάσεις σαν αναξιόπιστο.
 

Maximilien

Ανώτερος
Εγγρ.
28 Δεκ 2018
Μηνύματα
24.382
Κριτικές
8
Like
34.836
Πόντοι
6.536
Η πραγματική Άλωση έγινε το 1204.
Τότε διαλύθηκε στην ουσία.
Τότε κλάπηκαν τα σημαντικότερα κειμήλια και πλούτη της Πόλης.
Το 1453 είχε καταντήσει απλά μια πόλη αδύναμη και ανίσχυρη.
4000 ανατολικοί Ρωμαίοι και 3000 Γεννουάτες και Βενετοί την υπερασπίστηκαν.
Ο Μωάμεθ είχε πολλαπλάσιους χριστιανούς υποτελεις στον στρατό του.
Σε όλα τα ορθόδοξα μοναστήρια υπηρχαν γύρω στους 100.000 άνδρες σε στρατεύσιμη ηλικία....
Απλά ενημερωτικά......
 

Maximilien

Ανώτερος
Εγγρ.
28 Δεκ 2018
Μηνύματα
24.382
Κριτικές
8
Like
34.836
Πόντοι
6.536
μάλλον εσύ τα έχεις κάνει κουραφέξαλα στο μυαλό σου, άλλο θρησκεία και άλλο κλήρος... δεν καταφέρετε ο Λιαντίνης εναντίων της θρησκείας αλλά του κλήρου και μάλιστα του υψηλόβαθμου για τον ρόλο του στην Τουρκοκρατία.
Αντί λοιπών να προσπαθήσεις να αποδημήσεις αυτά που λέει ο Λιαντίνης για τον ρόλο του υψηλόβαθμου κλήρου στην Τουρκοκρατία μου φέρνεις ένα άσχετο βίντεο (του οποίου και δεν καταλαβαίνεις και πολύ καλά το νόημα του) προσπαθώντας και καλά να αποδημήσεις την αξία του Λιαντίνη , κλασική γκεμπελίστικη μέθοδός , όταν δεν μπορείς να αποδημήσεις τα λεγόμενα κάποιου προσπαθείς να αποδημήσεις αυτόν που τα λέει και να τον παρουσιάσεις σαν αναξιόπιστο.
Μου αρέσει που απαντάς σε κάποιον που δεν θα καταλάβει ποτέ.....
Δεν είμαστε άξιοι καν να σχολιάζουμε τον Λιαντίνη....
 

spipis71

Ανώτατος
Εγγρ.
16 Απρ 2018
Μηνύματα
7.962
Κριτικές
34
Like
14.891
Πόντοι
18.546
Η πραγματική Άλωση έγινε το 1204.
Τότε διαλύθηκε στην ουσία.
Το 1453 είχε καταντήσει απλά μια πόλη αδύναμη και ανίσχυρη.

ακριβώς , φόρου υποτελείς ήταν το 1453 το βυζάντιο (η μάλλον τα απομεινάρια του) στον Σουλτάνο, μάλιστα το γεγονός ότι δεν μπορούσε να πληρώσει το φόρο υποτέλειας αποτέλεσε το πρόσχημα για την άλωση
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom