Νέα

Αθήνα Vs Θεσσαλονίκη!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα loukritia!
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 1K
  • Εμφανίσεις 32K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

boomb

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιαν 2009
Μηνύματα
16.435
Like
18
Πόντοι
166
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν είναι ηλίθιοι επειδή ψηφίζουν Ψωμιάδη. Οι Έλληνες όλοι είμαστε ηλίθιοι γιατί δεν ψηφίζουμε με βάση το παρελθόν και τις προγραμματικές δηλώσεις ενός υποψηφίου, αλλά με βάση κομματικά κριτήρια, κριτήρια καταγωγής & φύλλου, αναγνωρισιμότητας, κλπ.

Αλλά αυτά είναι συζητήσεις για άλλο thread...
Ε μα πια, αυτό πρέπει να ακούγεται πιο συχνά.
Πολλοί ξέρουμε να βλέπουμε τα στραβά στους άλλους χωρίς να βλέπουμε τι κάνουμε εμείς (ειδικά και γενικά ως σύνολο)
 

povel

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2008
Μηνύματα
2.200
Κριτικές
4
Like
3
Πόντοι
16
Ε μα πια, αυτό πρέπει να ακούγεται πιο συχνά.
Πολλοί ξέρουμε να βλέπουμε τα στραβά στους άλλους χωρίς να βλέπουμε τι κάνουμε εμείς (ειδικά και γενικά ως σύνολο)

Καλως την αγανακτηση Κινετας...
:2funny: :2funny: :2funny:
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Ugabuga,

“Ου με πείσεις καν με πείσεις” τελικά … δεν νομίζω ότι μπορεί να βγει άκρη από αυτή την κουβέντα αφού και οι δύο έχουμε ξεκάθαρες και διαφορετικές απόψεις για το θέμα, κλείνω λοιπόν με δύο σχόλια και δεν επανέρχομαι:

Οι τρελοκρητικοί που ανέφερες πάσχουν από παθολογικό, πλην όμως παραγωγικό, τοπικισμό έχοντας να επιδείξουν πολυάριθμες δράσεις με επίκεντρο το ίδιο τους τον τόπο - παρά την αδιαφορία και την αναποτελεσματικότητα της κεντρικής διοίκησης (αναφέρω μόνο την ίδρυση της ΑΝΕΚ και τών Μινωϊκών Γραμμών που ξεκίνησαν ως εταιρίες λαϊκής βάσης για να συνδέσουν το νησί με τον έξω κόσμο) - σκέψου το τι αντίστοιχο έχουν να επιδείξουν οι μονίμως διαμαρτυρόμενοι βορειοελλαδίτες.

Όσο για την ένταση της δουλειάς τα έγραψα και παραπάνω, δεν έχει νόημα να επανέλθω, προφανώς έχουμε διαφορετικές εμπειρίες. Απλά κάνε την εξής προβολή (με τον κίνδυνο της άστοχης γενίκευσης πάντα, αφού άλλο η Κηφισιά και άλλο το Περιστέρι):

Πόσοι, αναλογικά, αθηναίοι πιστεύεις ότι θα ήταν πρόθυμοι να εργαστούν μόνιμα στην Θεσσαλονίκη και πόσοι θεσσαλονικείς στην Αθήνα (σε αντίστοιχες με τις τωρινές τους δουλειές)? Η απάντηση λέει πολλά για το κατά πόσο οι Αθηναίοι είναι όντως ευνοημένοι σε επίπεδο εργασιακών συνθηκών και συνολικής ποιότητας ζωής από το Κράτος Των Αθηνών που τόσο εξοργίζει τους πολυπληθείς Μακεδόνες ψηφοφόρους του Έλληνα Ζορό …

 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Αντικειμενικός φίλε σίγουρα δεν είμαι και ούτε ξέρω κανέναν που να είναι απόλυτα αντικειμενικός και κάτοχος της απόλυτης αλήθειας , η οποία ούτως ή άλλως δεν υπάρχει. Όλοι υποκειμενικές απόψεις εκφράζουμε. Απλώς με ενοχλεί η απαξίωση πολλών Αθηναίων για την Θεσσαλονίκη (Τεμπέληδες, Κομπλεξικοί ,Βούλγαροι ,Βλαχομακεδόνες), και η άποψη ότι οι Αθηναίοι είναι περισσότερο Έλληνες . Αν πρόσεξες σε αυτά προσπαθώ να απαντήσω και όχι να μειώσω την Αθήνα η οποία δεν θεωρώ ότι μου φταίει σε τίποτα , ούτε έχω να μοιράσω τίποτα και ούτε την ζηλεύω.
Υ.Γ Και εγώ όποτε κατέβηκα Αθήνα για δουλειά μια χαρά ξεκουράστηκα.     

1. Δεν εχεις αδικο περι αντικειμενικοτητας...Αυτο το εγραψα μονο κ μονο για την λογικη των απαντησεων σου..γιατι απλα
αποφευγεις να απαντησεις σε κατι που δε σε συμφερει (μαλλον). Δες παραπανω....Αυτα
2. Δεν υπαρχει τετοια απαξιωση που λες στην αθηνα,Πιστεψε με.Αυτα λεγονται για πειραγμα στο ποδοσφαιρο κυριως (κακως)
Οπως βεβαια εχω ξαναγραψει υπαρχει κατα τη ταπεινη μου αποψη 1 σχετικο κομπλεξ, το οποιο ειναι δικαιολογημενο.
Γιατι ξαναγραφω οτι οι θεσ/νικεις ειναι σιγουρο ασχολουνται περισσοτερο απο τους αθηναιους για τη καταγωγη, και σε
καμμια περιπτωση δε θα σου σπασουν το αυτο σου.Ουτε καν ξερουν τι πινακιδες εχει η θεσ/νικη.Αμα θες το πιστευεις..
Αυτα...Αν δε σε πειραζει πες μου και για τα τυρια απο περιεργια και μονο...χωρις σε παρακαλω να αλλαξεις θεμα....στα
καλαμακια-σουβλακια π.χ. που εχω γραψει παραπανω τη γνωμη μου.
 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Ugabuga,

“Ου με πείσεις καν με πείσεις” τελικά … δεν νομίζω ότι μπορεί να βγει άκρη από αυτή την κουβέντα αφού και οι δύο έχουμε ξεκάθαρες και διαφορετικές απόψεις για το θέμα, κλείνω λοιπόν με δύο σχόλια και δεν επανέρχομαι:

Οι τρελοκρητικοί που ανέφερες πάσχουν από παθολογικό, πλην όμως παραγωγικό, τοπικισμό έχοντας να επιδείξουν πολυάριθμες δράσεις με επίκεντρο το ίδιο τους τον τόπο - παρά την αδιαφορία και την αναποτελεσματικότητα της κεντρικής διοίκησης (αναφέρω μόνο την ίδρυση της ΑΝΕΚ και τών Μινωϊκών Γραμμών που ξεκίνησαν ως εταιρίες λαϊκής βάσης για να συνδέσουν το νησί με τον έξω κόσμο) - σκέψου το τι αντίστοιχο έχουν να επιδείξουν οι μονίμως διαμαρτυρόμενοι βορειοελλαδίτες.

Όσο για την ένταση της δουλειάς τα έγραψα και παραπάνω, δεν έχει νόημα να επανέλθω, προφανώς έχουμε διαφορετικές εμπειρίες. Απλά κάνε την εξής προβολή (με τον κίνδυνο της άστοχης γενίκευσης πάντα, αφού άλλο η Κηφισιά και άλλο το Περιστέρι):

Πόσοι, αναλογικά, αθηναίοι πιστεύεις ότι θα ήταν πρόθυμοι να εργαστούν μόνιμα στην Θεσσαλονίκη και πόσοι θεσσαλονικείς στην Αθήνα (σε αντίστοιχες με τις τωρινές τους δουλειές)? Η απάντηση λέει πολλά για το κατά πόσο οι Αθηναίοι είναι όντως ευνοημένοι σε επίπεδο εργασιακών συνθηκών και συνολικής ποιότητας ζωής από το Κράτος Των Αθηνών που τόσο εξοργίζει τους πολυπληθείς Μακεδόνες ψηφοφόρους του Έλληνα Ζορό …

Φανταζομαι οι περισσοτεροι αθηναιοι πανε θεσ/νικη η καλυτερα χανια, καβαλα, κλπ....απλα δεν θα εχουν τις
ιδιες απολαβες..απλουστατα.Γι αυτο ολοι ερχονται αθηνα..
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Οι τρελοκρητικοί που ανέφερες πάσχουν από παθολογικό, πλην όμως παραγωγικό, τοπικισμό ...

Τελικά διαπιστώνεις πως και άλλοι "πάσχουν από τοπικισμό". Αν μαζέψουμε όλους τους τόπους της Ελλάδας που "πάσχουν από τοπικισμό" όπως λες, σαν πολλοί δεν αρχίζουν να μαζεύονται αυτοί που έχουν πρόβλημα με την Αθηναϊκή νοοτροπία; Αν σύμφωνα με σένα ο Κρητικός είναι "τρελός", ο βορειοελλαδίτης είναι "κομπλεξικός", τί έχεις να πεις για το Φλωρινιώτη, το Σερραίο ή τον Κοζανιώτη; Τελικά μόνο ο Αθηναίος μένει να είναι εντάξει; 

Οι τρελοκρητικοί που ανέφερες πάσχουν από παθολογικό, πλην όμως παραγωγικό, τοπικισμό έχοντας να επιδείξουν πολυάριθμες δράσεις με επίκεντρο το ίδιο τους τον τόπο - παρά την αδιαφορία και την αναποτελεσματικότητα της κεντρικής διοίκησης (αναφέρω μόνο την ίδρυση της ΑΝΕΚ και τών Μινωϊκών Γραμμών που ξεκίνησαν ως εταιρίες λαϊκής βάσης για να συνδέσουν το νησί με τον έξω κόσμο) - σκέψου το τι αντίστοιχο έχουν να επιδείξουν οι μονίμως διαμαρτυρόμενοι βορειοελλαδίτες.

Α, όλα κι όλα. Ειδικά για το θέμα ακτοπλοϊκών συνδέσεων οι βορειοελλαδίτες έχουν να πουν πολλά παράπονα. Οι Κρητικοί κινήθηκαν πιο γρήγορα γιατί μένουν σε νησί και είναι λογικό να το λύσουν πιο γρήγορα το θέμα, εφόσον δεν έχουν οδική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Μιας και το ανέφερες το θέμα λοιπόν, αυτή τη στιγμή συζητιέται το θέμα του χαρακτηρισμού της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με νησιά του Αιγαίου (κυρίως των Κυκλάδων) ως άγονη. Μπορείς να μαντέψεις που έχουν την έδρα τους οι περισσότερες εταιρίες που δεν τους συμφέρει να έχει σοβαρή ακτοπλοϊκή σύνδεση η Θεσσαλονίκη; Στην πόλη του αρχίζει από "Πει" και τελειώνει σε "ραιά". Το ότι οι Κρητικοί έλυσαν το θέμα τους γρηγορότερα απλά τους κάνει πιο μάγκες και μπράβο τους.

Όμως το ότι στην πραγματικότητα γίνεται πόλεμος για να μη μπορεί η βόρεια Ελλάδα να συνδέεται απ'ευθείας με τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά των Κυκλάδων παρά μόνο μέσω Πειραιά το είχες φανταστεί ποτέ; Δε νομίζω. Όπως και δε νομίζω να έχεις υπολογίσει τί αντίκτυπο έχει σε κάθε πτυχή της ζωής της βόρειας Ελλάδας η ελλιπής σύνδεση με τις Κυκλάδες και το Αιγαίο γενικότερα.

Αυτή η νοοτροπία είναι λοιπόν που καταδικάζω: το να κατηγορείται η βόρεια Ελλάδα για απραξία ενώ έχουν γίνει σοβαρές κινήσεις απαξίωσης πολλών δραστηριοτήτων εις βάρος των κατοίκων της.

Η έλλειψη ενδιαφέροντος για οτιδήποτε συμβαίνει εκτός Αττικής ή δεν την επηρεάζει άμεσα έχει οδηγήσει αρκετούς κατοίκους της να μας λένε και μαλάκες από πάνω ενώ ζούνε στην κοσμάρα τους πιστεύοντας πως "Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα" για να παραφράσω τον τίτλο μιας παλιάς εκπομπής της κρατικής τηλεόρασης.


Πόσοι, αναλογικά, αθηναίοι πιστεύεις ότι θα ήταν πρόθυμοι να εργαστούν μόνιμα στην Θεσσαλονίκη και πόσοι θεσσαλονικείς στην Αθήνα (σε αντίστοιχες με τις τωρινές τους δουλειές)? Η απάντηση λέει πολλά για το κατά πόσο οι Αθηναίοι είναι όντως ευνοημένοι σε επίπεδο εργασιακών συνθηκών και συνολικής ποιότητας ζωής από το Κράτος Των Αθηνών που τόσο εξοργίζει τους πολυπληθείς Μακεδόνες ψηφοφόρους του Έλληνα Ζορό …

Δεν καταλαβαίνω καλά την ερώτηση οπότε αν θέλεις δώσε και την απάντηση για να μπω στο νόημα...

Αυτό που ξέρω είναι ότι αν ο Θεσσαλονικιός έχει δουλειά εδώ, θα θέλει να μείνει εδώ. Αν δεν έχει δουλειά, θα ψάξει να βρει οπουδήποτε, όπως κάθε άλλος. Δε ξέρω κανέναν που να έχει πει "δε φεύγω από τη Θεσσαλονίκη γιατί εδώ κωλοβαράμε".

Οι Αθηναίοι από την άλλη γιατί δε φεύγουν από την Αθήνα για να έρθουν να τεμπελιάσουν εδώ και να περνάνε μια χαρά;

Στην Αθήνα ο εργαζόμενος δουλεύει πάνω από το προβλεπόμενο 8ωρο; Στη Θεσσαλονίκη δουλεύουμε λιγότερο από 8ωρο; Μήπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες στη Θεσσαλονίκη κρατάνε τα μαγαζιά τους ανοιχτά για λιγότερες ώρες μέσα στην ημέρα;

Άραγε, στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ώρα αφιερωμένη στο φραπέ κατά την οποία αφήνουμε τη δουλειά μας και πηγαίνουμε για αραλίκι;

Τα αφεντικά σου που εδρεύουν στην Αθήνα δε θα είχαν πρόβλημα αν οι εργαζόμενοι που έστελναν στη Θεσσαλονίκη δεν έβγαζαν την ίδια δουλειά που έβγαζαν στην Αθήνα;

Μήπως τελικά μπερδεύεις τους γρήγορους και αγχωτικούς ρυθμούς της ζωής γενικότερα με τους ρυθμούς της εργασίας; Γιατί άλλο είναι το ένα και άλλο το άλλο. Στην ΑΘήνα η ζωή ολόκληρη είναι πιο πιεστική και είναι λογικό. Η δουλειά όμως, είναι σε ποσότητα η ίδια, κατά τη γνώμη μου.

Ίσως αυτό να εξηγεί τη φράση των συναδέλφων σου που πιστεύουν ότι θα ξεκουραστούν αν πάνε στη Θεσσαλονίκη. Το ότι θα ηρεμήσουν από τους ηπιότερους ρυθμούς ζωής αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Το αν θα δουλεύουν λιγότερο όμως, αυτό αν συμβαίνει μάλλον οφείλεται στο αντικείμενο της δουλειάς τους και όχι στο ότι οι Θεσσαλονικείς δουλεύουν λιγότερο (δες παραπάνω την ερώτηση σχετικά με το αν δέχονται τα αφεντικά σου να δουλεύουν οι υπάλληλοι της Θεσσαλονίκης λιγότερο).

...Μακεδόνες ψηφοφόρους του Έλληνα Ζορό …

Δυστυχώς με αυτόν το χαρακτηρισμό σε βρίσκω εμπαθή και προκατειλημμένο.

:(
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Ugabuga,

Όπως έγραψα και παραπάνω δεν πρόκειται να επανέλθω επί της ουσίας, δεν έχει νόημα - απλώς για να μην διαστρέφονται τα όσα έγραψα περί τρελοκρητικών, μια διευκρίνιση:

Το αυταπόδεικτο γεγονός του υπερβολικού τοπικισμού μεγάλου μέρους του πληθυσμού της μεγαλονήσου δεν υπονοεί ότι αποδέχομαι τους ισχυρισμούς σου περί ακραίας εμπάθειας τους εναντίον της Αθήνας. Απλά επισήμανα ότι αυτός ο τοπικισμός οδηγεί σε παραγωγικές δράσεις (Minoan Lines - έτος ιδρύσεως 1972, ΑΝΕΚ Lines - έτος ιδρύσεως 1967 και πάμπολλα ακόμα παραδείγματα) εν αντιθέσει με τον μεμψίμοιρο επαρχιώτικο κλαψομουνισμό πολλών βορείων - ο οποίος εξαντλείται σε ρηξικέλευθες επαναστατικές δράσεις όπως η κατασκευή και το πέταγμα του μεγαλύτερου χάρτινου αετού, η παρασκευή του μεγαλύτερου φραπέ στην μέχρι τώρα γνωστή ανθρώπινη ιστορία κτλ.

 

komodino001

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιαν 2009
Μηνύματα
220
Κριτικές
6
Like
0
Πόντοι
1
Ugabuga,

Όπως έγραψα και παραπάνω δεν πρόκειται να επανέλθω επί της ουσίας, δεν έχει νόημα - απλώς για να μην διαστρέφονται τα όσα έγραψα περί τρελοκρητικών, μια διευκρίνιση:

Το αυταπόδεικτο γεγονός του υπερβολικού τοπικισμού μεγάλου μέρους του πληθυσμού της μεγαλονήσου δεν υπονοεί ότι αποδέχομαι τους ισχυρισμούς σου περί ακραίας εμπάθειας τους εναντίον της Αθήνας. Απλά επισήμανα ότι αυτός ο τοπικισμός οδηγεί σε παραγωγικές δράσεις (Minoan Lines - έτος ιδρύσεως 1972, ΑΝΕΚ Lines - έτος ιδρύσεως 1967 και πάμπολλα ακόμα παραδείγματα) εν αντιθέσει με τον μεμψίμοιρο επαρχιώτικο κλαψομουνισμό πολλών βορείων - ο οποίος εξαντλείται σε ρηξικέλευθες επαναστατικές δράσεις όπως η κατασκευή και το πέταγμα του μεγαλύτερου χάρτινου αετού, η παρασκευή του μεγαλύτερου φραπέ στην μέχρι τώρα γνωστή ανθρώπινη ιστορία κτλ.

ΧΑΧΧΑΑΧΧΑΑΑ :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Ugabuga,

Όπως έγραψα και παραπάνω δεν πρόκειται να επανέλθω επί της ουσίας, δεν έχει νόημα - απλώς για να μην διαστρέφονται τα όσα έγραψα περί τρελοκρητικών, μια διευκρίνιση:

Το αυταπόδεικτο γεγονός του υπερβολικού τοπικισμού μεγάλου μέρους του πληθυσμού της μεγαλονήσου δεν υπονοεί ότι αποδέχομαι τους ισχυρισμούς σου περί ακραίας εμπάθειας τους εναντίον της Αθήνας. Απλά επισήμανα ότι αυτός ο τοπικισμός οδηγεί σε παραγωγικές δράσεις (Minoan Lines - έτος ιδρύσεως 1972, ΑΝΕΚ Lines - έτος ιδρύσεως 1967 και πάμπολλα ακόμα παραδείγματα) εν αντιθέσει με τον μεμψίμοιρο επαρχιώτικο κλαψομουνισμό πολλών βορείων - ο οποίος εξαντλείται σε ρηξικέλευθες επαναστατικές δράσεις όπως η κατασκευή και το πέταγμα του μεγαλύτερου χάρτινου αετού, η παρασκευή του μεγαλύτερου φραπέ στην μέχρι τώρα γνωστή ανθρώπινη ιστορία κτλ.

ΟΚ λοιπόν, ας μιλήσουμε τότε για τις τοπικές πρωτοβουλίες & παραγωγικές δράσεις της Αττικής και τα έργα υποδομής που φτιάχτηκαν σε αυτήν καθαρά και μόνο από την τσέπη των κατοίκων της.

Πρώτο και καλύτερο έχουμε το μετρό. Αυτό φτιάχτηκε με χρήματα μόνο των Αθηναίων ή με χρήματα όλων των Ελλήνων;

Δεύτερο έχουμε τα έργα υποδομής (δεν αναφέρομαι στις αθλητικές εγκαταστάσεις) για τους Ολυμπιακούς του 2004 που κυριολεκτικά μεταμόρφωσαν την Αθήνα προς το καλύτερο. Αυτά φτιάχτηκαν μήπως μόνο με χρήματα του Δήμου Αθηναίων; Μήπως πήρε πρωτοβουλία η τοπική κοινωνία της Αθήνας και τα έφτιαξε;

Το ότι η Θράκη για παράδειγμα έχει ρημάξει, και αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη σου στο ότι είναι απλά τεμπέληδες και εκεί όπως στη "Φραπεδούπολη" τη Θεσσαλονίκη και ότι η τοπική κοινωνία δεν κάνει κάτι για να λύσει τα προβλήματά της;

Και ένα άλλο μικρό αλλά πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα στο οποίο αναφέρθηκα σε προηγούμενα post: το δελτίο κίνησης στους δρόμους της Αθήνας στο ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ2 που τον πληρώνουν όμως και τον ακούν όλοι οι Έλληνες υποθέτω πως και αυτό είναι πρωτοβουλία της τοπικής κοινωνίας των Αθηνών; Μήπως θεωρούν ότι η ΕΡΤ2 είναι δημοτικός ραδιοφωνικός σταθμός της Αττικής; Μήπως απλά δείχνει τη νοοτροπία ότι σε μεγάλο βαθμό η κοινωνία της Αθήνας θεωρεί την υπόλοιπη Ελλάδα τσιφλίκι της;

Και μόνο ο χαρακτηρισμός της υπόλοιπης Ελλάδας ως "επαρχία" είναι αντιπροσωπευτικός.

Το ότι στα διάφορα τηλεοπτικά κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας (που σημειωτέον έχουν έδρα που αλλού; Στην Αθήνα) το μόνο που ακούγεται σαν νέα από την υπόλοιπη Ελλάδα είναι παπαριές του τύπου "κατασκευή του μεγαλύτερου χαρταετού" αυτό δε σημαίνει ότι αυτά είναι τα μοναδικά πράγματα που γίνονται στην "επαρχία". Απλά σημαίνει ότι είνα αυτά που επιλέγονται να προβληθούν.

Άλλωστε στο Δήμο Αθηναίων δεν είναι που προσπαθούν κάθε Χριστούγεννα να έχουν το μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ευρώπη; Αυτό για να μή λέμε ότι ανούσια πράγματα συμβαίνουν μόνο στην "επαρχία".

Η λίστα μπορεί να συνεχίσει για πολύ ακόμη με παραδείγματα περιπτώσεων που η Αθήνα είχε οφέλη από λεφτά που προέρχονταν από όλη την Ελλάδα.

Άρα να μη λέμε ότι η "επαρχία" πρέπει να παίρνει τοπικές πρωτοβουλίες για να λύνει τα προβλήματά της. H "επαρχία" πληρώνει με πολλούς τρόπους για να συντηρεί ένα κράτος και από αυτό περιμένει κάποια πράγματα ως ανταπόδοση.

Αλλά δυστυχώς αυτό που παρατηρεί πολύς κόσμος είναι ότι η Αθήνα μένει ελεύθερη να αρμέγει την "επαρχία" προς όφελός της και να λύνει τελικά τα δικά της προβλήματα με λεφτά των άλλων. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η "επαρχία" να κατηγορείται για κλαψομουνισμό και μεμψιμοιρία από πάνω... "Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι!"
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Α, όλα κι όλα. Ειδικά για το θέμα ακτοπλοϊκών συνδέσεων οι βορειοελλαδίτες έχουν να πουν πολλά παράπονα. Οι Κρητικοί κινήθηκαν πιο γρήγορα γιατί μένουν σε νησί και είναι λογικό να το λύσουν πιο γρήγορα το θέμα, εφόσον δεν έχουν οδική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Μιας και το ανέφερες το θέμα λοιπόν, αυτή τη στιγμή συζητιέται το θέμα του χαρακτηρισμού της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με νησιά του Αιγαίου (κυρίως των Κυκλάδων) ως άγονη. Μπορείς να μαντέψεις που έχουν την έδρα τους οι περισσότερες εταιρίες που δεν τους συμφέρει να έχει σοβαρή ακτοπλοϊκή σύνδεση η Θεσσαλονίκη; Στην πόλη του αρχίζει από "Πει" και τελειώνει σε "ραιά". Το ότι οι Κρητικοί έλυσαν το θέμα τους γρηγορότερα απλά τους κάνει πιο μάγκες και μπράβο τους.

Όμως το ότι στην πραγματικότητα γίνεται πόλεμος για να μη μπορεί η βόρεια Ελλάδα να συνδέεται απ'ευθείας με τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά των Κυκλάδων παρά μόνο μέσω Πειραιά το είχες φανταστεί ποτέ; Δε νομίζω. Όπως και δε νομίζω να έχεις υπολογίσει τί αντίκτυπο έχει σε κάθε πτυχή της ζωής της βόρειας Ελλάδας η ελλιπής σύνδεση με τις Κυκλάδες και το Αιγαίο γενικότερα.

Τι έκανε λέει;;;;;

Να χαρακτηρισθεί άγονη γραμμή η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες;;;;

Πάμε καλλλλλλλλλά;;;;;

Δηλαδή να πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος για να μπορεί να πηγαίνει άνετα ο Σαλονικιός διακοπές στις Κυκλάδες;;;;;;

Ρε φιλλλάρα, οι άγονες γραμμές εξυπηρετούν ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τους κατοίκους των απομονωμένων νησιών και όχι αυτούς που θέλουν να πάνε διακοπές.

Τι άλλλλλο θα ακούσουμε εδώ μέσα.............

Ο άλλος ήθελε ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Θάσου.

Τι άλλο θέλετε ρε καρντάσηδες;;;;; Μήπως να σας βάλλουμε παπόρι για την Ζάκυνθο ή την Κεφαλονιά για να σας διευκολύνουμε και να μην διασχίζετε οδικώς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα;;;
Επιδοτούμενο και αυτό, εεεεεεεεε, για να μην ξεχνιόμαστε.
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Τι έκανε λέει;;;;;

Να χαρακτηρισθεί άγονη γραμμή η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες;;;;

Αυτό αγαπητέ πρώτη φορά το ακούς; Εμ, που να το ακούσεις στο ομφαλοσκοπικό περιβάλλον της Αττικής. (Θεωρώ από το ύφος που γράφεις ότι μένεις εκεί).


Πάμε καλλλλλλλλλά;;;;;

Πολύ καλά, ευχαριστούμε, το ίδιο ευχόμαστε και για εσάς.


Δηλαδή να πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος για να μπορεί να πηγαίνει άνετα ο Σαλονικιός διακοπές στις Κυκλάδες;;;;;;

Ενώ, το να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος για να ενημερώνεται ο Αθηναίος οδηγός για την κίνηση στους δρόμους του είναι αποδεκτό, έτσι;

Ακτοπλοϊκή σύνδεση δε σημαίνει μόνο διακοπές. Σημαίνει και μεταφορά εμπορευμάτων επίσης ή και επαγγελματικά ταξίδια, ταξίδια ανάγκης (πχ νοσηλεία σε νοσοκομείο) κα.

Αλλά που να το καταλάβουν αυτό μερικοί Αθηναίοι που νομίζουν ότι τα νησιά είναι μόνο διακοπές... Είπαμε, η υπόλοιπη Ελλάδα είναι απλά "επαρχία".

Επίσης, μια ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν είναι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, είναι για ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι όλη η βόρεια Ελλάδα, ας ξεκολλήσουμε λίγο.

Θα μου πεις πολύ σωστά, γιατί να επιδοτείται μια τέτοια σύνδεση; Την απάντηση θα τη διαβάσεις παρακάτω.

Ρε φιλλλάρα, οι άγονες γραμμές εξυπηρετούν ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τους κατοίκους των απομονωμένων νησιών και όχι αυτούς που θέλουν να πάνε διακοπές.

Αυτό πες το στους εφοπλιστές που τους συμφέρει να βάζουν σαπιοκάραβα για να κάνουν Θεσσαλονίκη-Σαντορίνη σε 24 ώρες (μετρημένες με το ρολόι) και να τσεπώνουν τα λεφτά της επιδότησης. Διάβασε όμως και παρακάτω.

Τι άλλο θέλετε ρε καρντάσηδες;;;;; Μήπως να σας βάλλουμε παπόρι για την Ζάκυνθο ή την Κεφαλονιά για να σας διευκολύνουμε και να μην διασχίζετε οδικώς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα;;;
Επιδοτούμενο και αυτό, εεεεεεεεε, για να μην ξεχνιόμαστε.

"Ρε φιλάρα" (που λες και εσύ αλλά εγώ το προφέρω με ένρινη Αθηναϊκή προφορά σαν να έχω βαμβάκι στη μύτη) η υπόλοιπη Ελλάδα γιατί έχει επιδοτήσει ένα σωρό έργα στην Αθήνα; Με αυτή τη λογική γιατί οι δρόμοι ή το μετρό της Αθήνας πληρώθηκαν/πληρώνονται από την "επαρχία"; Σε αυτό γιατί δεν απαντάει κάποιος; "Τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου;"

Τώρα, να σου εξηγήσω και ποια είναι η λογική του χαρακτηρισμού ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης ως άγονη γραμμή: οι πλοιοκτήτες του Πειραιά (οι οποίοι είναι κράτος εν κράτει) δεν ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν γραμμές στη Θεσσαλονίκη. Λογικό. Προτιμούν να έρχονται οι βορειοελλαδίτες και τα εμπορεύματά τους ως τον Πειραιά ή τη Ραφίνα και από εκεί να παίρνουν το καράβι για να πάνε σε κάποιο προορισμό του Αιγαίου. Θα έβαζαν καράβια στη Θεσσαλονίκη μόνο αν υπήρχε επιδότηση. Αν δεν υπάρχει επιδότηση οι πλοιοκτήτες αυτοί σκέφτονται: "Τι σκατά θα φάνε οι βορειοελλαδίτες, θέλουν δε θέλουν θα κατέβουν στην Αττική για να πάνε στο Αιγαίο". Δεν υπάρχει business case γι'αυτούς δηλαδή.

Από την άλλη, γιατί δεν αναλαμβάνει ναυτιλιακή της βόρειας Ελλάδας να κάνει τις συνδέσεις αυτές με καλά καράβια; Επειδή όταν θα κάνει την επένδυση και θα βάλει τα καράβια να κάνουν τα δρομολόγια, θα κόψει πολλή πελατεία από τις ναυτιλιακές του Πειραιά. Οπότε θα βάλουν και αυτές καράβια ακόμη και σε τιμές κάτω του κόστους (έχοντας ήδη τσεπώσει επιδοτήσεις από τα προηγούμενα χρόνια και έχοντας το περιθώριο να το κάνουν) προκειμένου να "σβήσουν" αυτόν που τους χάλασε την πιάτσα. Μέχρι και συνέργειες μεταξύ τους θα κάνουν οι εταιρίες του Πειραιά προκειμένου  να το πετύχουν αυτό. Και όταν τον βγάλουν τον αντίπαλο από τη συγκεκριμένη αγορά (των γραμμών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δηλαδή) τότε θα κόψουν και αυτοί πάλι τις γραμμές τους με τη δικαιολογία ότι τους είναι ασύμφορες.

Άρα δε μένει άλλος δρόμος από την επιδότηση αυτή τη στιγμή.

Για να μή μπω σε βάθος και σε ένα άλλο παράλληλο θέμα, μια άλλη ομάδα επιχειρήσεων που δε θέλουν σωστή ακτοπλοϊκή σύνδεση της βόρειας Ελλάδας είναι και διάφορες άλλες βιομηχανίες (όπως πχ του κλάδου των τροφίμων) που εδρεύουν σε νοτιότερες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας. Λογικό είναι να μή θέλουν ανταγωνισμό στην πελατεία τους από επιπλέον εταιρίες. Ακόμη και σε μερικές εταιρίες χερσαίων μεταφορών δε συμφέρει μια τέτοια ακτοπλοϊκή σύνδεση, γιατί θα τους κόψει αρκετά δρομολόγια από και προς βόρεια Ελλάδα.

Ελπίζω τώρα να κατάλαβες γιατί χαρακτήρισα ως "πόλεμο" το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης σε προηγούμενο post. Μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, όταν θα ωριμάσει η αγορά των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με Θεσσαλονίκη καθώς ο κόσμος θα την έχει μάθει και θα τη χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις και τα εμπορεύματά του, τότε δε θα είναι απαραίτητη η επιδότηση πλέον.

Επίσης, η λέξη "Θεσσαλονίκη" ας μην αποτελεί κόκκινο πανί για κάποιους Αθηναίους: μια ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι αμφίδρομη. Δηλαδή δεν εξυπηρετεί μόνο τους βορειοελλαδίτες, εξυπηρετεί και νησιώτες του Αιγαίου που κάνουν ταξίδια ή στέλνουν εμπορεύματα στη βόρεια Ελλάδα ή σε κάποιες βαλκανικές χώρες.

Τέλος, παρόλο που δεν ψηφίζω Ψωμιάδη και τον θεωρώ γραφικό, όσοι νομίζουν ότι τα νέα που βλέπουν στα Αθηναϊκά ΜΜΕ είναι τα μόνα πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, ας δούνε και λίγο τί λέει ο "Ζορρό" για το θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης:



Πρόσεξε λίγο στο κείμενο τη φράση κλειδί: "αποκλειστική εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών"...

Για το θέμα αυτό όμως τα Αθηναϊκά ΜΜΕ κάνουν τουμπεκί γιατί δεν συμφέρει η προβολή του ζητήματος... Όταν όμως ο Ψωμιάδης καβαλάει κάνα γαϊδούρι ντυμένος Ζορρό, το αναβαθμίζουν σε μείζον ζήτημα.

Έτσι καταλήγουμε στο σημείο κάποιοι Αθηναίοι να νομίζουν ότι απλά στη βόρεια Ελλάδα θέλουμε καράβια για να κάνουμε ευκολότερα τις διακοπές μας...
:headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
 

teris3

Μέλος
Εγγρ.
8 Αυγ 2006
Μηνύματα
543
Like
1
Πόντοι
6
Ugabuga,

Τέτοιον βαθμό κομπλεξισμού όπως αυτόν μεγάλης μερίδας θεσσαλονικέων εναντίον της πρωτεύουσας δεν τον παρατηρεί κανείς σε καμία άλλη περιοχή της Ελλάδας που προσωπικά έχω επισκεφθεί (και που λόγω δουλειάς, πίστεψε με, είναι πολλές) – είναι τόσο προφανές αυτό το εμπειρικό δεδομένο που η οποιαδήποτε απόπειρα αμφισβήτησης του καταντά σχεδόν γραφική.

Kαι εγώ έτσι νόμιζα....
Πάνε μια βόλτα μέχρι την Κρήτη...Εκεί θα δεις τί μίσος έχουν για την Αθήνα...απλά η Θεσσαλονίκη ως πιο μεγάλη ακούγεται πιο πολύ...
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Από την άλλη, γιατί δεν αναλαμβάνει ναυτιλιακή της βόρειας Ελλάδας να κάνει τις συνδέσεις αυτές με καλά καράβια; Επειδή όταν θα κάνει την επένδυση και θα βάλει τα καράβια να κάνουν τα δρομολόγια, θα κόψει πολλή πελατεία από τις ναυτιλιακές του Πειραιά. Οπότε θα βάλουν και αυτές καράβια ακόμη και σε τιμές κάτω του κόστους (έχοντας ήδη τσεπώσει επιδοτήσεις από τα προηγούμενα χρόνια και έχοντας το περιθώριο να το κάνουν) προκειμένου να "σβήσουν" αυτόν που τους χάλασε την πιάτσα. Μέχρι και συνέργειες μεταξύ τους θα κάνουν οι εταιρίες του Πειραιά προκειμένου  να το πετύχουν αυτό. Και όταν τον βγάλουν τον αντίπαλο από τη συγκεκριμένη αγορά (των γραμμών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δηλαδή) τότε θα κόψουν και αυτοί πάλι τις γραμμές τους με τη δικαιολογία ότι τους είναι ασύμφορες.

Πολύ κλάμα ρε παιδί μου...

Οι Κρητικοί πάντως...δεν είχαν προβλήματα σαν αυτά που αναφέρεις.
 

azaas

Ανώτερος
Εγγρ.
13 Μαΐ 2006
Μηνύματα
671
Κριτικές
11
Like
8
Πόντοι
5.765
...
Είπαμε, η υπόλοιπη Ελλάδα είναι απλά "επαρχία".
...

Αρέσει, δεν αρέσει, έτσι είναι.
Περαιτέρω ψάξιμο προκαλεί ανούσια δυσκοιλιότητα.

Κοιτάξτε εκεί πάνω να δουλεύετε και λιγάκι, δεν είναι όλη η ζωή ποδόσφαιρο και μπουζούκια. Κι ανοίχτε τα μάτια σας, όποιος Αθηναίος, Ηπειρώτης, Πελοποννήσιος κλπ έχει τραβηχτεί εκεί πάνω έχει κονομήσει. Αλλά εσείς γαμάτε καλύτερα μουνιά, ρίχνετε πιο πολύ ξύλο και ξέρετε να περνάτε καλύτερα.
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366

Ακτοπλοϊκή σύνδεση δε σημαίνει μόνο διακοπές. Σημαίνει και μεταφορά εμπορευμάτων επίσης ή και επαγγελματικά ταξίδια, ταξίδια ανάγκης (πχ νοσηλεία σε νοσοκομείο) κα.

Ξεκίνησα να γράφω μία σοβαρή απάντηση σημείο προς σημείο αλλά δεν......

Να ρωτήσω μόνον ετούτο: Δηλαδή αν αρρωστήσει κάποιος στην Σέριφο ή στην Νιό (που δεν έχουν αεροδρόμιο) καταχείμωνο θα περιμένει να πάρει το καράβι για να ανεβεί στο ΑΧΕΠΑ και όχι για να πάει σε ένα νοσοκομείο της Αθήνας ή του Πειραιά (που πάνε οι περισσότεροι νησιώτες γιατί εκεί μένουν οι συγγενείς τους) ;

Εντάξει, το τέλος της λογικής...........
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Αρέσει, δεν αρέσει, έτσι είναι.
Περαιτέρω ψάξιμο προκαλεί ανούσια δυσκοιλιότητα.

Συγχαρητήρια, μόλις έκραξες την υπόλοιπη Ελλάδα χαρακτηρίζοντάς την "επαρχία". Κλασσικός Αθηναίος...

Κοιτάξτε εκεί πάνω να δουλεύετε και λιγάκι, δεν είναι όλη η ζωή ποδόσφαιρο και μπουζούκια.

Φαίνεται έβλεπες πολύ Λαζόπουλο παλιότερα... Έκανε ένα σκετσάκι με φραπέ και το κάναμε καραμέλα... Και τί σας έχει πιάσει στην Αθήνα με την εργατικότητα; Έχετε την εντύπωση πως γίνεστε πιο εργατικοί επειδή είστε όλη τη μέρα στην πρίζα για το πως θα μετακινηθείτε από το σπίτι στη δουλειά;

Γιατί δε μου απαντάς καλύτερα: στην Αθήνα έχετε 8ωρο και 5ήμερο εργασίας όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα; Ή μήπως δουλεύετε 15ωρο και 7ήμερο; Κάπως πρέπει να μου δικαιολογήσεις το πώς στην Αθήνα ο κόσμος δουλεύει περισσότερο.

Κανείς όμως μέχρι στιγμής δεν το έχει κάνει.

Μιας και "εμείς" είμαστε όλο μπουζούκια, για πες μου λίγο, γιατί τότε όταν δείχνουν στις ειδήσεις πλάνα από γεμάτα νυχτερινά μαγαζιά δείχνουν πλάνα της Αθήνας; Επειδή οι Αθηναίοι δουλεύουν όλη μέρα, ε;

Κι ανοίχτε τα μάτια σας, όποιος Αθηναίος, Ηπειρώτης, Πελοποννήσιος κλπ έχει τραβηχτεί εκεί πάνω έχει κονομήσει.

Σε ποιανού τα όνειρα έγινε αυτό;

Αλλά εσείς γαμάτε καλύτερα μουνιά, ρίχνετε πιο πολύ ξύλο και ξέρετε να περνάτε καλύτερα.

Τί είναι αυτό πάλι; Καινούργιοι αστικοί μύθοι;


Επιτέλους, έχει κανείς να πει κάτι σοβαρό στα ερωτήματα που έχω θέσει τόσες φορές σε αυτό το thread; Για ποιο λόγο λένε μερικοί ότι στην Αθήνα δουλεύουν περισσότερο ενώ στη βόρεια Ελλάδα κάθονται;
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Ξεκίνησα να γράφω μία σοβαρή απάντηση σημείο προς σημείο αλλά δεν......


Θα προτιμούσα μια σοβαρή απάντηση σημείο προς σημείο αν έχεις την καλοσύνη προκειμένου να κάνουμε μια καλύτερη συζήτηση.


Να ρωτήσω μόνον ετούτο: Δηλαδή αν αρρωστήσει κάποιος στην Σέριφο ή στην Νιό (που δεν έχουν αεροδρόμιο) καταχείμωνο θα περιμένει να πάρει το καράβι για να ανεβεί στο ΑΧΕΠΑ και όχι για να πάει σε ένα νοσοκομείο της Αθήνας ή του Πειραιά (που πάνε οι περισσότεροι νησιώτες γιατί εκεί μένουν οι συγγενείς τους) ;

Εντάξει, το τέλος της λογικής...........

Μίλησε κανείς για επείγουσα κατάσταση; Σε τέτοιες περιπτώσεις πιθανώς ούτε και ο Πειραιάς να είναι αρκετά κοντά.

Δηλαδή δεν έχεις ακούσει καν για κόσμο από άλλα μέρη της Ελλάδας που πρέπει να πάει συγκεκριμένα στο ΑΧΕΠΑ, στο Διαβαλκανικό, στο Παπαγεωργίου ή το Παπανικολάου για κάποια ειδική εξέταση, θεραπεία, εγχείρηση κλπ;

Ε, που να ακούσεις... Μιας και μιλάς για λογική λοιπόν ξανασκέψου τη δική σου με τα δεδομένα της προηγούμενης παραγράφου.

Αλλά είπαμε στη βόρεια Ελλάδα είμαστε τεμπέληδες και επαρχιώτες...
 

ugabuga

Μέλος
Εγγρ.
5 Ιαν 2007
Μηνύματα
239
Like
0
Πόντοι
1
Πολύ κλάμα ρε παιδί μου...

Οι Κρητικοί πάντως...δεν είχαν προβλήματα σαν αυτά που αναφέρεις.

Μερικοί είναι πραγματικά απίστευτοι. Ακόμη και μετά από μια ανάλυση "σεντόνι" το μόνο που έχουν να πουν είναι "πολύ κλάμα"... Δεν παίζονται με τίποτα.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom