Τι έκανε λέει;;;;;
Να χαρακτηρισθεί άγονη γραμμή η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες;;;;
Αυτό αγαπητέ πρώτη φορά το ακούς; Εμ, που να το ακούσεις στο ομφαλοσκοπικό περιβάλλον της Αττικής. (Θεωρώ από το ύφος που γράφεις ότι μένεις εκεί).
Πολύ καλά, ευχαριστούμε, το ίδιο ευχόμαστε και για εσάς.
Δηλαδή να πληρώνει ο έλληνας φορολογούμενος για να μπορεί να πηγαίνει άνετα ο Σαλονικιός διακοπές στις Κυκλάδες;;;;;;
Ενώ, το να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος για να ενημερώνεται ο Αθηναίος οδηγός για την κίνηση στους δρόμους του είναι αποδεκτό, έτσι;
Ακτοπλοϊκή σύνδεση δε σημαίνει μόνο διακοπές. Σημαίνει και μεταφορά εμπορευμάτων επίσης ή και επαγγελματικά ταξίδια, ταξίδια ανάγκης (πχ νοσηλεία σε νοσοκομείο) κα.
Αλλά που να το καταλάβουν αυτό μερικοί Αθηναίοι που νομίζουν ότι τα νησιά είναι μόνο διακοπές... Είπαμε, η υπόλοιπη Ελλάδα είναι απλά "επαρχία".
Επίσης, μια ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν είναι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, είναι για ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι όλη η βόρεια Ελλάδα, ας ξεκολλήσουμε λίγο.
Θα μου πεις πολύ σωστά, γιατί να επιδοτείται μια τέτοια σύνδεση; Την απάντηση θα τη διαβάσεις παρακάτω.
Ρε φιλλλάρα, οι άγονες γραμμές εξυπηρετούν ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τους κατοίκους των απομονωμένων νησιών και όχι αυτούς που θέλουν να πάνε διακοπές.
Αυτό πες το στους εφοπλιστές που τους συμφέρει να βάζουν σαπιοκάραβα για να κάνουν Θεσσαλονίκη-Σαντορίνη σε 24 ώρες (μετρημένες με το ρολόι) και να τσεπώνουν τα λεφτά της επιδότησης. Διάβασε όμως και παρακάτω.
Τι άλλο θέλετε ρε καρντάσηδες;;;;; Μήπως να σας βάλλουμε παπόρι για την Ζάκυνθο ή την Κεφαλονιά για να σας διευκολύνουμε και να μην διασχίζετε οδικώς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα;;;
Επιδοτούμενο και αυτό, εεεεεεεεε, για να μην ξεχνιόμαστε.
"Ρε φιλάρα" (που λες και εσύ αλλά εγώ το προφέρω με ένρινη Αθηναϊκή προφορά σαν να έχω βαμβάκι στη μύτη) η υπόλοιπη Ελλάδα γιατί έχει επιδοτήσει ένα σωρό έργα στην Αθήνα; Με αυτή τη λογική γιατί οι δρόμοι ή το μετρό της Αθήνας πληρώθηκαν/πληρώνονται από την "επαρχία"; Σε αυτό γιατί δεν απαντάει κάποιος; "Τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου;"
Τώρα, να σου εξηγήσω και ποια είναι η λογική του χαρακτηρισμού ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης ως άγονη γραμμή: οι πλοιοκτήτες του Πειραιά (οι οποίοι είναι κράτος εν κράτει) δεν ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν γραμμές στη Θεσσαλονίκη. Λογικό. Προτιμούν να έρχονται οι βορειοελλαδίτες και τα εμπορεύματά τους ως τον Πειραιά ή τη Ραφίνα και από εκεί να παίρνουν το καράβι για να πάνε σε κάποιο προορισμό του Αιγαίου. Θα έβαζαν καράβια στη Θεσσαλονίκη μόνο αν υπήρχε επιδότηση. Αν δεν υπάρχει επιδότηση οι πλοιοκτήτες αυτοί σκέφτονται: "Τι σκατά θα φάνε οι βορειοελλαδίτες, θέλουν δε θέλουν θα κατέβουν στην Αττική για να πάνε στο Αιγαίο". Δεν υπάρχει business case γι'αυτούς δηλαδή.
Από την άλλη, γιατί δεν αναλαμβάνει ναυτιλιακή της βόρειας Ελλάδας να κάνει τις συνδέσεις αυτές με καλά καράβια; Επειδή όταν θα κάνει την επένδυση και θα βάλει τα καράβια να κάνουν τα δρομολόγια, θα κόψει πολλή πελατεία από τις ναυτιλιακές του Πειραιά. Οπότε θα βάλουν και αυτές καράβια ακόμη και σε τιμές κάτω του κόστους (έχοντας ήδη τσεπώσει επιδοτήσεις από τα προηγούμενα χρόνια και έχοντας το περιθώριο να το κάνουν) προκειμένου να "σβήσουν" αυτόν που τους χάλασε την πιάτσα. Μέχρι και συνέργειες μεταξύ τους θα κάνουν οι εταιρίες του Πειραιά προκειμένου να το πετύχουν αυτό. Και όταν τον βγάλουν τον αντίπαλο από τη συγκεκριμένη αγορά (των γραμμών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δηλαδή) τότε θα κόψουν και αυτοί πάλι τις γραμμές τους με τη δικαιολογία ότι τους είναι ασύμφορες.
Άρα δε μένει άλλος δρόμος από την επιδότηση αυτή τη στιγμή.
Για να μή μπω σε βάθος και σε ένα άλλο παράλληλο θέμα, μια άλλη ομάδα επιχειρήσεων που δε θέλουν σωστή ακτοπλοϊκή σύνδεση της βόρειας Ελλάδας είναι και διάφορες άλλες βιομηχανίες (όπως πχ του κλάδου των τροφίμων) που εδρεύουν σε νοτιότερες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας. Λογικό είναι να μή θέλουν ανταγωνισμό στην πελατεία τους από επιπλέον εταιρίες. Ακόμη και σε μερικές εταιρίες χερσαίων μεταφορών δε συμφέρει μια τέτοια ακτοπλοϊκή σύνδεση, γιατί θα τους κόψει αρκετά δρομολόγια από και προς βόρεια Ελλάδα.
Ελπίζω τώρα να κατάλαβες γιατί χαρακτήρισα ως "πόλεμο" το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης σε προηγούμενο post. Μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, όταν θα ωριμάσει η αγορά των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με Θεσσαλονίκη καθώς ο κόσμος θα την έχει μάθει και θα τη χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις και τα εμπορεύματά του, τότε δε θα είναι απαραίτητη η επιδότηση πλέον.
Επίσης, η λέξη "Θεσσαλονίκη" ας μην αποτελεί κόκκινο πανί για κάποιους Αθηναίους: μια ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι αμφίδρομη. Δηλαδή δεν εξυπηρετεί μόνο τους βορειοελλαδίτες, εξυπηρετεί και νησιώτες του Αιγαίου που κάνουν ταξίδια ή στέλνουν εμπορεύματα στη βόρεια Ελλάδα ή σε κάποιες βαλκανικές χώρες.
Τέλος, παρόλο που δεν ψηφίζω Ψωμιάδη και τον θεωρώ γραφικό, όσοι νομίζουν ότι τα νέα που βλέπουν στα Αθηναϊκά ΜΜΕ είναι τα μόνα πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, ας δούνε και λίγο τί λέει ο "Ζορρό" για το θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης:
Πρόσεξε λίγο στο κείμενο τη φράση κλειδί: "
αποκλειστική εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών"...
Για το θέμα αυτό όμως τα Αθηναϊκά ΜΜΕ κάνουν τουμπεκί γιατί δεν συμφέρει η προβολή του ζητήματος... Όταν όμως ο Ψωμιάδης καβαλάει κάνα γαϊδούρι ντυμένος Ζορρό, το αναβαθμίζουν σε μείζον ζήτημα.
Έτσι καταλήγουμε στο σημείο κάποιοι Αθηναίοι να νομίζουν ότι απλά στη βόρεια Ελλάδα θέλουμε καράβια για να κάνουμε ευκολότερα τις διακοπές μας...