Νέα

Aιθιοπία

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kiri77
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 84
  • Εμφανίσεις 19K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 7 άτομα (0 μέλη και 7 επισκέπτες)

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Καλύτερη εποχή

Ο καιρός είναι γλυκός με ήπιες θερμοκρασίες (γύρω από τους 20 C) ολόκληρο το χρόνο. Βροχές πέφτουν από το τέλος Ιουνίου μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου γι αυτό είναι καλύτερα να αποφύγετε τους μήνες αυτούς. Τους υπόλοιπους μήνες, η Αιθιοπία είναι υπέροχη, ιδιαίτερα στο τέλος της βροχερής περιόδου που τα τοπία είναι καταπράσινα και γεμάτα λουλούδια.
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Κόστος & χρήματα

Όπως και σε πολλές άλλες αφρικανικές χώρες το ερώτημα για το κόστος μετατίθεται στο ερώτημα αν θα ταξιδέψει κανείς ως Αφρικανός ή ως λευκός. Τα δωμάτια που υπάρχουν για τους ντόπιους είναι κάτι παραπάνω από φτηνά (δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε δωμάτιο με 2-3 € / άτομο) ενώ το ίδιο ποσό θα ξοδέψετε για φαγητό. Οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία είναι επίσης πολύ οικονομικές και αντίστοιχα άβολες και κουραστικές. Το ταξίδι με συνθήκες ...αφρικανού, δεν είναι για τον καθένα και αυτό ισχύει στην Αιθιοπία περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Τα μεσαίας κατηγορίας ξενοδοχεία (συνήθως κρατικά) με αρκετές ανέσεις, θα σας στοιχίσουν  γύρω στα 50 € και υπολογίστε άλλα 12 € για φαγητό. Για να οργανώσετε κάποια δραστηριότητα, όπως σαφάρι, επίσκεψη σε φυλές, τρέκκινγκ κλπ. στην Αιθιοπία θα σας στοιχίσουν πολύ ακριβά. Η απουσία τουριστών, δεν επιτρέπει τον ανταγωνισμό και θα σας ζητήσουν εξωπραγματικές τιμές για αυτές τις δραστηριότητες. Παρόλα αυτά, αν ταξιδεύετε με παρέα 3-4 ατόμων, έχετε αρκετές πιθανότητες ρωτώντας τριγύρω και εξαντλώντας τις διαπραγματευτικές σας ικανότητες να πετύχετε τουλάχιστον μια αποδεκτή τιμή.
Οι ξένοι ( ή φαράντζι, όπως τους αποκαλούν οι ντόπιοι) θα πληρώσουν τις ακριβότερες τιμές που ισχύουν μόνο για τους ξένους, είτε πρόκειται για κρατικά ξενοδοχεία, είτε για εισόδους σε εθνικά πάρκα και αρχαιολογικούς χώρους. Όλοι όσοι συναλλάσσονται με ξένους στην Αιθιοπία θα σας ζητήσουν αρκετά αυξημένες τιμές από αυτές που θα πλήρωνε ένας Αιθίοπας. Αυτό συμβαίνει σε πολλές χώρες της Αφρικής, πριν όμως αρχίσετε να εξοργίζεστε, αναλογιστείτε ποιο είναι το εισόδημα ενός εργαζόμενου στην Αιθιοπία. Μια πολιτική ίσων τιμών για όλους, θα σήμαινε ότι ότι οι λευκοί πρακτικά δεν θα πλήρωναν (σχεδόν) καθόλου.
Όταν επισκεφτήκαμε τη χώρα το Ευρώ δεν είχε μπει στην κυκλοφορία και για αυτό δεν έχουμε πληροφορίες για την αποδοχή του. Το αμερικανικό δολάριο πάντως είναι παντού ευπρόσδεκτο, είτε σαν μετρητά είτε σαν ταξιδιωτική επιταγή. Επειδή οι πιθανότητες κλοπής δεν είναι μικρές, σας συμβουλεύουμε να έχετε μαζί σας μόνο ταξιδιωτικές επιταγές και ίσως κάποιο μικρό ποσό σε μετρητά. Η αξία των επιταγών ή των μετρητών καλό είναι να είναι μεγάλη (50 ή 100 $) για να είναι εύκολα αποδεκτά.
Την πιστωτική σας κάρτα αφήστε στο σπίτι. Δεν νομίζουμε ότι θα μπορέσετε να τη χρησιμοποιήσετε στην Αιθιοπία. Φροντίστε να μην ξεμείνετε από χρήματα στην Αιθιοπία για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. από κλοπή), γιατί είναι απίστευτα δύσκολο και χρονοβόρο να σας στείλει κάποιος χρήματα.

ισοτιμίες

Ενδεικτικές τιμές :


οικονομικά δωμάτια : 3 - 10 €
ξενοδοχείο μεσαία κατηγορίας: 10 - 50 €
οικονομικό γεύμα : 2 - 3 €
γεύμα σε εστιατόριο: 3 - 8 €
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Κίνδυνοι

Οι κλοπές είναι κάτι το συνηθισμένο στην Αιθιοπία ιδιαίτερα στην Αντισαμπέμπα, στη Dire Dawa, στο Gonder και στο Bahir Dar. Η πιο συνηθισμένη τακτική, είναι 2 ή 3 γεροδεμένοι άνδρες να σας ακινητοποιήσουν για μερικά δευτερόλεπτα και μέχρι να αντιδράσετε ο τρίτος έχει αδειάσει το περιεχόμενο από τις τσέπες σας ή έχει αρπάξει την τσάντα σας. Εμείς δεχτήκαμε 2 τουλάχιστον επιθέσεις αυτού του τύπου στην Αντισαμπέμπα και η καλύτερη συμβουλή (που ευτυχώς ακολουθήσαμε) είναι να αφήσετε τα χρήματά σας, φωτογραφικά κλπ στο safe του ξενοδοχείου και να μην έχετε μαζί σας τίποτα παραπάνω από μερικά ψιλά (χύμα στην τσέπη σας και όχι σε πορτοφόλι) για το λεωφορείο ή ταξί. Καλό είναι επίσης να περπατάτε γρήγορα, αποφασιστικά και να παρακολουθείτε αν σας ακολουθούν κάποιοι. Στην περίπτωση που συμβεί αυτό, μπείτε στο πρώτο κατάστημα που θα βρεθεί κοντά σας. Ταχυδακτυλουργικές ικανότητες έχουν και οι κλέφτες μέσα στα λεωφορεία και στο συνωστισμό των σταθμών. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες πέφτουν θύματα κλοπής την πρώτη μέρα της άφιξής τους. Στις μικρότερες πόλεις και τα χωριά, ο κίνδυνος να πέσετε θύμα κλοπής αυτού του τύπου είναι πολύ μικρότερος.
Αναφορές υπάρχουν επίσης για ληστείες λεωφορείων σε υπεραστικές διαδρομές. Ένοπλοι, ακινητοποιούν το λεωφορείο και ληστεύουν τους επιβάτες. Δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε, πέρα από μια καλή ζώνη, μέσα από τα εσώρουχά σας που θα έχετε κρύψει κάποιο μέρος των χρημάτων σας.
Εξαιτίας των μακροχρόνιων πολέμων, υπάρχουν νάρκες. Ποτέ μην κινείστε έξω από μονοπάτια ακόμα και αν συνοδεύεστε από ντόπιο οδηγό.
Ένα άλλο πρόβλημα για τους ταξιδιώτες είναι οι λεγόμενοι καλοθελητές. Συνήθως πρόκειται για άτομα με σοβαρή εμφάνιση που θα σας πλησιάσουν και με αρκετά καλά αγγλικά θα σας συνοδεύουν βοηθώντας σας να βρείτε το λεωφορείο, το ταξί, το δρόμο, το ξενοδοχείο κ.ο.κ. Στο τέλος, το οποίο μπορεί να είναι και μια ολόκληρη μέρα συνοδείας, θα σας ζητήσει να πληρωθεί. Χωρίς να γίνετε παρανοϊκοί ή εχθρικοί με όλους, ξεφορτωθείτε τους από την αρχή με αποφασιστικό ύφος.
Αρκετές παρεξηγήσεις με ταξιδιώτες γίνονται με αστυνομικούς, στρατιώτες, τελωνειακούς και γενικά υπάλληλους διαφόρων αρχών, αφού είναι πιθανό να θελήσουν να αρχίσουν συζήτηση μαζί σας, ρωτώντας φυσικά από που έρχεστε, που πάτε και ότι άλλο περάσει από το μυαλό τους. Συνήθως οι ερωτήσεις αποσκοπούν στην ικανοποίηση της περιέργειάς τους, αρκετοί ταξιδιώτες όμως ενοχλούνται και δυσφορούν. Αν προσπαθήσετε να τους ξεφορτωθείτε απότομα και προσβλητικά, δεν είναι διόλου απίθανο να κάνουν χρήση της μικρής ή μεγάλης εξουσίας που έχουν και έτσι να βρεθείτε σε μπελάδες. Μην ξεχνάτε ότι όλοι οι αφρικανοί προσβάλλονται εύκολα από ένα λευκό που θα δείξει ότι τους υποτιμά.
 

Επισκέπτης
Κόστος & χρήματα

Όπως και σε πολλές άλλες αφρικανικές χώρες το ερώτημα για το κόστος μετατίθεται στο ερώτημα αν θα ταξιδέψει κανείς ως Αφρικανός ή ως λευκός. Τα δωμάτια που υπάρχουν για τους ντόπιους είναι κάτι παραπάνω από φτηνά (δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε δωμάτιο με 2-3 € / άτομο) ενώ το ίδιο ποσό θα ξοδέψετε για φαγητό. Οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία είναι επίσης πολύ οικονομικές και αντίστοιχα άβολες και κουραστικές. Το ταξίδι με συνθήκες ...αφρικανού, δεν είναι για τον καθένα και αυτό ισχύει στην Αιθιοπία περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Τα μεσαίας κατηγορίας ξενοδοχεία (συνήθως κρατικά) με αρκετές ανέσεις, θα σας στοιχίσουν  γύρω στα 50 € και υπολογίστε άλλα 12 € για φαγητό. Για να οργανώσετε κάποια δραστηριότητα, όπως σαφάρι, επίσκεψη σε φυλές, τρέκκινγκ κλπ. στην Αιθιοπία θα σας στοιχίσουν πολύ ακριβά. Η απουσία τουριστών, δεν επιτρέπει τον ανταγωνισμό και θα σας ζητήσουν εξωπραγματικές τιμές για αυτές τις δραστηριότητες. Παρόλα αυτά, αν ταξιδεύετε με παρέα 3-4 ατόμων, έχετε αρκετές πιθανότητες ρωτώντας τριγύρω και εξαντλώντας τις διαπραγματευτικές σας ικανότητες να πετύχετε τουλάχιστον μια αποδεκτή τιμή.
Οι ξένοι ( ή φαράντζι, όπως τους αποκαλούν οι ντόπιοι) θα πληρώσουν τις ακριβότερες τιμές που ισχύουν μόνο για τους ξένους, είτε πρόκειται για κρατικά ξενοδοχεία, είτε για εισόδους σε εθνικά πάρκα και αρχαιολογικούς χώρους. Όλοι όσοι συναλλάσσονται με ξένους στην Αιθιοπία θα σας ζητήσουν αρκετά αυξημένες τιμές από αυτές που θα πλήρωνε ένας Αιθίοπας. Αυτό συμβαίνει σε πολλές χώρες της Αφρικής, πριν όμως αρχίσετε να εξοργίζεστε, αναλογιστείτε ποιο είναι το εισόδημα ενός εργαζόμενου στην Αιθιοπία. Μια πολιτική ίσων τιμών για όλους, θα σήμαινε ότι ότι οι λευκοί πρακτικά δεν θα πλήρωναν (σχεδόν) καθόλου.
Όταν επισκεφτήκαμε τη χώρα το Ευρώ δεν είχε μπει στην κυκλοφορία και για αυτό δεν έχουμε πληροφορίες για την αποδοχή του. Το αμερικανικό δολάριο πάντως είναι παντού ευπρόσδεκτο, είτε σαν μετρητά είτε σαν ταξιδιωτική επιταγή. Επειδή οι πιθανότητες κλοπής δεν είναι μικρές, σας συμβουλεύουμε να έχετε μαζί σας μόνο ταξιδιωτικές επιταγές και ίσως κάποιο μικρό ποσό σε μετρητά. Η αξία των επιταγών ή των μετρητών καλό είναι να είναι μεγάλη (50 ή 100 $) για να είναι εύκολα αποδεκτά.
Την πιστωτική σας κάρτα αφήστε στο σπίτι. Δεν νομίζουμε ότι θα μπορέσετε να τη χρησιμοποιήσετε στην Αιθιοπία. Φροντίστε να μην ξεμείνετε από χρήματα στην Αιθιοπία για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. από κλοπή), γιατί είναι απίστευτα δύσκολο και χρονοβόρο να σας στείλει κάποιος χρήματα.

ισοτιμίες

Ενδεικτικές τιμές :


οικονομικά δωμάτια : 3 - 10 €
ξενοδοχείο μεσαία κατηγορίας: 10 - 50 €
οικονομικό γεύμα : 2 - 3 €
γεύμα σε εστιατόριο: 3 - 8 €

προτείνεις δηλαδή να βαφτούμε μαύροι? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Προορισμοί

Αντις Αμπέμπα (Adis Ababa)

Το πρώτο συναίσθημα του ταξιδιώτη που φτάνει εδώ είναι η σφοδρή επιθυμία να φύγει το γρηγορότερο. Έχοντας διαβάσει αναφορές ταξιδιωτών αφήσαμε τα φωτογραφικά και τα χρήματά μας στο safe του ξενοδοχείου και όπως αποδείχτηκε με τις 3 μικροεπιθέσεις που δεχτήκαμε (2 άνδρες σε πιάνουν και σε κρατάνε, ο τρίτος ψάχνει αστραπιαία τις τσέπες σου) αυτό ήταν πολύ σοφό. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με μεγαλουπόλεις του αναπτυσσόμενου κόσμου, η θέα από τους ταξιτζήδες, τις πόρνες, τους ζητιάνους, τους ανάπηρους, ανθρώπους που έχασαν τα μέλη τους στο πόλεμο, ημίγυμνα παιδιά του δρόμου, που θα βρεθούν γύρω σας, ζητώντας επίμονα birr (το τοπικό νόμισμα) θα στείλουν και εσάς το γρηγορότερο στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Παρόλα αυτά, η πρώτη εντύπωση της πόλης, δεν είναι και η αληθινή. Θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας, όταν επιστρέψετε εδώ μετά από μερικές εβδομάδες ταξιδιού στην υπόλοιπη χώρα. Από πλευράς ασφάλειας η πρώτη εντύπωση είναι επίσης λανθασμένη και υπερβολική. Υπάρχουν αρκετές πόλεις και δυστυχώς όχι μόνο αφρικανικές όπως το Γιοχάνεσμπουργκ ή το Ναϊρόμπι στις οποίες αντικειμενικά κινδυνεύετε πολύ περισσότερο.
Η ανοιχτή αγορά Mercato, λέγεται ότι είναι από τις μεγαλύτερες της Αφρικής και σίγουρα μια από τις πιο βρώμικες. Αν είστε άρτι αφιχθείς καλό θα ήταν να την αποφύγετε. Εκτός από την υπερφόρτωση της όσφρησής σας, θα έχετε να αντιμετωπίσετε και τους διάφορους απατεώνες που θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να βάλουν χέρι στην τσέπη σας. Προτιμείστε καλύτερα μία επίσκεψη στο Εθνικό Μουσείο το οποίο λέγεται ότι είναι ένα από τα καλύτερα της Αφρικής και εκτός από τα ενδιαφέροντα εκθέματά του διαθέτει και καλά κατατοπισμένους συνοδούς οι οποίοι περιλαμβάνονται στην τιμή του εισιτηρίου.



Ν. Αιθιοπία – η δική μας διαδρομή-


Στην Αιθιοπία φτάσαμε μετά από ένα ταξίδι στη γειτονική Ερυθραία, με σκοπό να επισκεφτούμε τις φυλές στο Νότιο τμήμα της χώρας (περιοχές Omo & Mago) που χωρίς υπερβολή ζουν ακόμα στην εποχή του χαλκού. Μέχρι και την κωμόπολη Shashemene, μπορεί κανείς να φτάσει με δημόσια συγκοινωνία (και ιώβεια υπομονή), ενώ ο μοναδικός τρόπος να κινηθεί κανείς νοτιότερα, είναι με 2 τουλάχιστον καλά 4x4 αφού εκτός από τα 1.000 χλμ. χωματόδρομου, υπάρχουν και εκατοντάδες χιλιόμετρα εκτός οποιασδήποτε μορφής δρόμου. Οι περιοχές αυτές είναι τόσο απομονωμένες, ώστε η ακινητοποίηση για οποιαδήποτε λόγο του αυτοκινήτου να θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή των επιβατών. Για το λόγο αυτό όλα τα αξιόπιστα «γραφεία» που οργανώνουν αυτές τις διαδρομές, χρησιμοποιούν τουλάχιστον 2 οχήματα ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών. Οι διαδρομές διαρκούν από 7 – 10 μέρες και οι τιμές είναι αστρονομικές: Ο κρατικός οργανισμός τουρισμού μας ζήτησε 1.800 US$ / άτομο ενώ διάφορα άλλα γραφεία ζητούσαν μέχρι και 2.500 US$ / άτομο. Εμείς επιμείναμε στην αναζήτηση αυτοκινήτου και οδηγού και τελικά μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις συμφωνήσαμε για 1.500 US$ συνολικά για τα 4 άτομα που αποτελούσαν την παρέα μας. Το αυτοκίνητο όμως ήταν ένα (ερείπιο) Land cruiser, στο οποίο (το ανακαλύψαμε δυστυχώς πολύ αργότερα, όταν ήμασταν πολύ μακριά) η τετρακίνηση ήταν εκτός λειτουργίας, κάποια από τα φύλλα σούστας έσπασαν και χρειάστηκε να συγκρατήσουμε την ανάρτηση δένοντάς την κάθε τόσο με σχοινί(!), το ψυγείο έχανε νερό, ενώ δεν έκλειναν τα παράθυρα με αποτέλεσμα εκτός από τη σκόνη να υποφέρουμε και από τεράστιες μύγες (κάτι σαν αλογόμυγες) που μας δάγκωναν αλύπητα όταν διασχίζαμε βαλτώδεις περιοχές. Ένα ιδιαίτερης σημασίας θέμα είναι το θέμα του οδηγού: Εμείς ήμασταν τυχεροί γιατί μαζί μας είχαμε ένα νεαρό και φιλότιμο φοιτητή για διερμηνέα και ένα ανόητο που οδηγούσε το τζιπ. (Σε δύσκολα σημεία χρειάστηκε να το οδηγήσουμε εμείς γιατί αλλιώς θα ήμασταν εκεί ακόμα). Για τη συνεννόηση με τις φυλές, μπορείτε να πάρετε ένα από τα αμέτρητα παιδιά που τριγυρίζουν εδώ και εκεί στην Αιθιοπία από κάποιο χωριό και μάλιστα είναι τελείως φυσικό να το αφήσετε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που το πήρατε, όταν δεν το χρειάζεστε πια.

Νεότερες αναφορές από ταξιδιώτες (Απρίλιος 2004), λένε ότι υπάρχει σημαντική αύξηση ταξιδιωτών στις περιοχές αυτές. Το κόστος του αυτοκινήτου είναι περίπου στα 600 € / εβδομάδα (δεν περιλαμβάνεται τίποτα άλλο, διανυκτερεύσεις φαγητό κλπ), ενώ τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν (Land Cruiser) ήταν σε άριστη κατάσταση.



Λίμνες Zwai και Langano


Ο δρόμος προς το Νότο ακολουθεί το Μεγάλο Ρήγμα (Rift Valley), είναι ασφαλτοστρωμένος, υπάρχει δημόσια συγκοινωνία και υπάρχουν μάλιστα και αρκετά ξενοδοχεία προσανατολισμένα στους λευκούς ταξιδιώτες που ταξιδεύουν συνήθως με οργανωμένα γκρουπ και κονβόϊ από τζιπ. Η επίσκεψη στις λίμνες (η πρώτη 160 χλ. από την Αντίς, η δεύτερη 210 χλμ.) αξίζει για το τοπίο και για τα πλήθη πουλιών που θα φωτογραφήσετε. Στη λίμνη Langano υπάρχουν 2 αρκετά καλά ξενοδοχεία στις όχθες της, το ένα (Wabe Shebele) κρατικό (10 – 40€).



Arba Minch


Η μικρή αυτή πόλη στο δρόμο προς το Νότο, είναι μια από τις πιο φτωχές στην Αιθιοπία, αλλά θα διαπιστώσετε και μόνοι σας ότι είναι και μια από τις πιο φιλικές. Είναι η μοναδική πόλη που βαδίσαμε χωρίς την κουστωδία και τα «μπιρρ» και «hello mister» μικρών και μεγάλων. Η πόλη είναι χτισμένη πάνω σε ύψωμα και έχει θαυμάσια θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το Bekele Mola Hotel (10€) που μείναμε, έχει καθαρά δωμάτια και θέα προς τις λίμνες. Κοντά  στο Arba Minch (δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε την απόσταση, γιατί είχαμε χάσει το δρόμο) υπάρχει ένα παραδοσιακό χωριό της φυλής Κόνσο, χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου και με μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα. Κοντά στο χωριό, η διάβρωση του εδάφους έχει σχηματίσει ένα φαράγγι με τμήματα του εδάφους να προεξέχουν σαν ουρανοξύστες, οι ντόπιοι το λένε Νέα Υόρκη. 200 χιλιόμετρα νοτιότερα βρίσκεται η Jinka, η τελευταία πόλη που μπορείτε να ανεφοδιαστείτε με πετρέλαιο, νερό κλπ. πριν συνεχίσετε νοτιότερα, προς την κοιλάδα Omo.



Εθνικά Πάρκα Μάγγο & Όμο


Οι περιοχές αυτές θεωρούνται οι πιο παρθένες της ανατολικής Αφρικής και σίγουρα δεν είναι κατάλληλες για τους «πρωτάρηδες» στην Αφρική. Το ταξίδι στις περιοχές αυτές έχει περισσότερο το χαρακτήρα «αποστολής» και είναι κατάλληλο για ταξιδιώτες που θέλουν μια εικόνα της Αφρικής όπως την είδαν οι πρώτοι εξερευνητές. Αν και η πανίδα είναι ίδια με τις γειτονικές χώρες (Κένυα – Τανζανία) μην περιμένετε να δείτε εύκολα άγρια ζώα εδώ: Τα ζώα είναι ασυνήθιστα στην ανθρώπινη παρουσία, δεν υπάρχουν σημεία παρατήρησης, και δεν υπάρχουν μονοπάτια που να οδηγούν στους νερόλακκους.  Η περιοχή κατοικείται από φυλές (Μούρσι, Κόνσο, Κάρο) που μόλις τώρα έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με ταξιδιώτες. Οι περισσότεροι από αυτούς, δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Αιθιοπίας, ούτε αντιλαμβάνονται την έννοια του κράτους! Ορισμένοι από αυτούς είναι οπλισμένοι με ντουφέκια και καλό είναι να αποφύγετε μεγάλες οικειότητες μαζί τους, αφού δεν θα μπορέσετε να αρνηθείτε ότι κι αν σας ζητήσουν! Τα χωριά των Μούρσι είναι προετοιμασμένα για τις επισκέψεις των λίγων ταξιδιωτών που φτάνουν εδώ και θα σας ζητήσουν μπιρρ (το τοπικό νόμισμα) για κάθε φωτογραφία. Μπορείτε να διαπραγματευτείτε τη φωτογράφηση προσφέροντας τους ξυραφάκια, καπέλα ή άλλα αντικείμενα, το καλύτερο όμως είναι να τραβήξετε φωτογραφίες χωρίς να βάλετε το σκόπευτρο της μηχανής στο μάτι σας για να μην το καταλάβουν.



Β. Αιθιοπία


Δεν είχαμε τη δυνατότητα να ταξιδέψουμε βόρεια της Αντις Αμπέμπα, και οι παρακάτω αναφορές βασίζονται στις πληροφορίες που είχαμε κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού. Το ταξίδι στη Β. Αιθιοπία είναι σαφώς ευκολότερο από ότι στο Νότο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε (αν έχετε το κουράγιο) δημόσια συγκοινωνία ή τις πτήσεις της Ethiopian Arilines. Αρκετοί ταξιδιώτες προτιμούν να ταξιδέψουν οργανωμένα με τζιπ, mini bus, ή μεγαλύτερα πούλμαν.




Αξούμ ή Αξώμη (Axum)


Η ιστορική πρωτεύουσα της Αιθιοπίας και πιο ιερή πόλη κατά την ορθόδοξη αιθιοπική εκκλησία μπορεί να σας φανεί αδιάφορη με την πρώτη ματιά, αλλά αν ακολουθήσετε τους δεκάδες πιστούς τυλιγμένους στους λευκούς μανδύες που πηγαίνουν για προσευχή νωρίς το πρωί, θα αρχίσετε να νιώθετε κάτι από το πνεύμα της πόλης. Το πιθανότερο είναι να αρχίσετε την περιήγησή σας από τον τόπο που βρισκόταν κάποτε η αρχαία πόλη (Stelae field) με τους χαρακτηριστικούς μονολιθικούς στύλους και οβελίσκους. Κοντά στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου υπάρχει το μουσείο του Αξούμ στο οποίο παρουσιάζεται το ψηλό τεχνολογικό και καλλιτεχνικό επίπεδο της αρχαίας πόλης. Αλλά το πιο σημαντικό σημείο της πόλης δεν είναι άλλο από το ναό της Μαρίας της Σιών (St. Mary of Zion) στον περίβολο του οποίου φυλάγεται η Κιβωτός της Διαθήκης. Σε κανένα δεν επιτρέπεται η είσοδος στο κτίσμα.


Bahir Dar


Τη συμπαθητική πόλη (για τα αιθιοπικά δεδομένα) στις όχθες της λίμνης Τάνα, επισκέπτονται αρκετοί τουρίστες σε για να δουν τους καταρράκτες του Μπλε Νείλου. Στην περιοχή γύρω από την πόλη υπάρχουν επίσης αρκετά μοναστήρια που αξίζουν της προσοχής σας. Οι καταρράκτες απέχουν περίπου μια ώρα με το λεωφορείο προς το χωριό Tis Abay (σημαίνει καπνός του Νείλου). Οι καταρράκτες είναι πιο εντυπωσιακοί την περίοδο των βροχών όταν υπάρχει πολύ νερό. Η πτώση των 45 μέτρων δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όπως λ.χ. στους καταρράκτες Βικτώρια όσο θα περίμεναν ορισμένοι ταξιδιώτες, αλλά δεν παύουν να είναι και ένα σημείο που αξίζει να επισκεφτείτε. Αν και τα τελευταία χρόνια πληρώνετε εισιτήριο για να επισκεφτείτε τους καταρράκτες, υπάρχουν αναφορές για πολύ ενοχλητικούς «οδηγούς» που δεν θα σας αφήσουν με τίποτα στην ησυχία σας.


Gonder


Με το εντυπωσιακό πέτρινο τοίχος, πέντε κάστρα και πλήθος από διαδρόμους και μικρότερα κτίρια στο κέντρο της πόλης, αξίζει να περιπλανηθείτε στο Gonder, ίσως αρχικά με κάποιο οδηγό για να σας δείξει τα σημεία ενδιαφέροντος και στη συνέχεια μόνοι σας. Το εισιτήριο που θα πληρώσετε (5€ ;) σας επιτρέπει να ξαναμπείτε και την επόμενη μέρα. Υπάρχουν επίσης 44 εκκλησίες στο Gonder, με πιο γνωστή από όλες εκκλησία του Debre Birhan Selasie.


Lalibela


Αν υπάρχει ένας αρχαιολογικός χώρος για τον οποίο είναι γνωστή η Αιθιοπία στον υπόλοιπο κόσμο αυτός δεν είναι άλλος από τις λαξευτές εκκλησίες της Λαλιμπέλα. Το σύμπλεγμα των εκκλησιών δίνει την αίσθηση ενός υπόγειου οικισμού, με διαδρόμους και τούνελ. Κάθε εκκλησία είναι μοναδική ως προς το σχέδιο, το μέγεθος και το διάκοσμο, και δικαίως θεωρούνται ένα από τα θαύματα του κόσμου. Η πρόσβαση στη Λαλιμπέλα είναι σχεδόν αδύνατη την εποχή των βροχών, αφού μαζί με το δρόμο κλείνουν και ο διάδρομος προσγείωσης. Αν δεν ταξιδεύετε οργανωμένα ή με αυτοκίνητο και οδηγό, ο καλύτερος τρόπος να φτάσετε εδώ είναι το αεροπλάνο από την Αντις Αμπέμπα ή το Gonder.
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
κιρι για πουτανες δεν λεει πουθενα και τα στοιχεια ειναι να μην πας μαλλον
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906

Πως θα ταξιδέψετε μέσα στη χώρα

Η Ethiopian Airlines έχει ένα πολύ καλό δίκτυο εσωτερικών πτήσεων που καλύπτει σχεδόν όλους τους προορισμούς που θα επιθυμούσε ο ταξιδιώτης. Οι τιμές κυμαίνονται στα ελληνικά επίπεδα εσωτερικών πτήσεων.

Τα λεωφορεία δεν είναι τόσο κακά όσο τα φαντάζεστε γιατί στην Αιθιοπία απαγορεύονται οι όρθιοι στα υπεραστικά λεωφορεία. Η οδήγηση είναι φυσικά όσο πιο γρήγορη και απότομη γίνεται, οι στάσεις συνεχείς και έτσι υπολογίστε μια μέση ωριαία ταχύτητα 30 χιλιομέτρων. Επειδή η χώρα είναι αχανής θα χρειαστείτε πολλές, πάρα πολλές ώρες ταξιδιού για να καλύψετε τα εκατοντάδες χιλιόμετρα που απαιτούνται. Καλό είναι να αποφύγετε διαδρομές άνω των 200 χιλιομέτρων σε μια μέρα.

Ταξί υπάρχουν σε όλες τις μεγάλες πόλεις, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις θα σας υπερχρεώσουν επειδή είστε λευκός. Με τα παζάρια δεν θα καταφέρετε πολλά πράγματα, θα προτιμήσουν να μην κάνουν καθόλου τη διαδρομή.

Η ενοικίαση αυτοκινήτων είναι δυνατή στην Αντις Αμπέμπα και περιλαμβάνει σχεδόν πάντα και οδηγό. Το κόστος είναι πολύ ψηλό, ψηλότερο ίσως από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
Πληροφορίες για τη χώρα

όνομα

Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Αθιοπίας
κάτοικοι

65.000.000 (2001) (50% του πληθυσμού είναι κάτω των 20 ετών)
πρωτεύουσα

Αντις Αμπέμπα
γλώσσα

83 γλώσσες και 200 διάλεκτοι μιλιούνται στην Αθιοπία, οι βασικές γλώσσες είναι Amharic, Tigrigna, Orominga και αγγλικά για όσους έχουν ανώτερη μορφωση.
Θρησκεία

Ορθόδοξοι Χριστιανοί Κόπτες (40%), Μουσουλμάνοι (45%)
πολίτευμα

Ομοσπονδιακή Δημοκρατία
Ώρα:

μια ώρα διαφορά με την Ελλάδα (GMT+3). Η τοπική ώρα μετράται σε 12ωρη βάση και ξεκινά 6 ώρα το πρωί και 6 το απόγευμα. Όταν τα ρολόγια σας δείχνουν 1:00, τα αιθιοπικά δείχνουν 7:00.  Οι ημερομηνίες στην Αιθιοπία ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο, δηλαδή βρίσκονται 7 ή 8 (?) χρόνια πίσω από το δικό μας. Ευτυχώς, τράπεζες και αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν το δυτικό ημερολόγιο.
Ηλεκτρική τάση:

(όταν είναι διαθέσιμη) 220V / 50 Hz, οι πρίζες είναι συμβατές με αυτές της Ευρώπης (αν και μερικές φορές τα ευρωπαϊκά φις μπαίνουν με δυσκολία στην πρίζα).
Μέτρα & σταθμά:

μετρικό σύστημα
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
ΑΙΘΙΟΠΙΑ (ΟΜΟΣΠΟΝ∆ΙΑΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΙΘΙΟΠΙΑΣ)
ΠΡΕΣΒΕΙΑ
Α∆∆ΙΣ ΑΜΠΕΜΠΑ
∆ιεύθυνση:  Off Debre Zeit Road, P.O.Box 1168, Addis Ababa - Ethiopia
Τηλ.:      (0025111)      4654911  4654912  Fax:  4665588
Τηλ.Εκτ.Αν.:0025191 1214664
Email: greekeembassy[at]ethionet.et ή gremb.adb[at]mfa.gr  Web Site:
∆ιαφ. Ώρας: +1h    Ωράριο (ώρα Eλλάδος):  08.30-16.00
ΠΡΕΣΒΥΣ:    ∆ΑΡΑΤΖΙΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ-ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΠΥΑ

Προξενικό Γραφείο
∆ιεύθυνση: Off Debre Zeit Road, P.O.Box 1168, Addis Ababa - Ethiopia
Τηλ.:      (0025111)      4654911  4654912  Fax:  4665588
E-mail:
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ:
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
502
Πόντοι
4.906
αυτα επειδη ειναι συναγωνιστης καρντασι..
 

pristine

Μέλος
Εγγρ.
26 Νοε 2007
Μηνύματα
6.666
Like
8
Πόντοι
66
Τύπε, πάμε Αιθιοπία scouting να φέρουμε κανα φτηνό σέντερ μπακ για την ομάδα που χρειαζόμαστε? :boobies:

Αντέχει ο Σαριέγκι λες? Έρχεται δύσκολος χειμώνας.... :zfuck:
 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
Τύπε, πάμε Αιθιοπία scouting να φέρουμε κανα φτηνό σέντερ μπακ για την ομάδα που χρειαζόμαστε? :boobies:

Αντέχει ο Σαριέγκι λες? Έρχεται δύσκολος χειμώνας.... :zfuck:
δικε μου αν ειναι καλη η ρατσα γιατι οχι
τρεχουν καλα και αντεχουν πολυ αυτοι εκει :2funny: :2funny:
 

tasosedess

Μέλος
Εγγρ.
17 Νοε 2007
Μηνύματα
1.295
Like
8
Πόντοι
16
αυτό το ποστ εκτός από ευχές τι άλλο προσέθεσε στο θέμα Αιθιοπία; :rolleyes: :rolleyes:
φιλε,
δεν προσθεσα τιποτα απλα γιατι δεν ειχα να προσθεσω
μπορουσα κι εγω να μιλαω για νεους τσε γκε βαρα η χριστοφορους κολομβους κ να λεω πως οι γκομενες εκει (χωρις βεβαια να το εχω διασταυρωσει) εχουν βλενορεια κ μυκιτιαση στο μουνι τους
ασε που με το που θα βγεις απο το χοτελ κατα ποσοστο 67,3 % θα σε πυροβολησουν με colt 45 :2funny: :grin: >:( :huh: :rolleyes:
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
φιλε,
δεν προσθεσα τιποτα απλα γιατι δεν ειχα να προσθεσω
μπορουσα κι εγω να μιλαω για νεους τσε γκε βαρα η χριστοφορους κολομβους κ να λεω πως οι γκομενες εκει (χωρις βεβαια να το εχω διασταυρωσει) εχουν βλενορεια κ μυκιτιαση στο μουνι τους
ασε που με το που θα βγεις απο το χοτελ κατα ποσοστο 67,3 % θα σε πυροβολησουν με colt 45 :2funny: :grin: >:( :huh: :rolleyes:

ρε φιλαράκο ένα ντοκυμαντέρ που είδα ήταν αρκετό.
από κει και πέρα εάν κάποιος θεωρεί ότι η επίσκεψη στην Αιθιοπία για ένα μήνα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εξτρίμ σπόρτς τότε τι να πω......
Ο καθένας με την τρέλλα του.
 
OP
OP
K

kiri77

Μέλος
Εγγρ.
2 Σεπ 2008
Μηνύματα
731
Κριτικές
1
Like
8
Πόντοι
6
ευχαριστο πιαρα πολυ το φιλο μου gl για της πληροφοριες!!!αν γαμισω εκει θα γαμισω και για σενα!!!

θα παω μεσω φρανκφουρτης και  απο εκει με την εμιρατες μεσω ντουπαι..η πτηση κσοτιζει κανα 600ευρο.

δεν το βλεπω σαν extrem sport,αλλα καλα ειναι να δουμε λιγο και πως ζουνε οι ανθρωποι σε μερη χωρεις πολυτελεις αγαθα και να συκρινουμε το τροπο ζωης.επειδη εχω παει σε πολλα μερη της λατινικης αμερικης(εξισου φτωχα οπως η αιθιοποια) μπορω να πω οτι ειναι πιο ευτηχησμενοι απο εμας που θεωρετικα εχουμε τα παντα
 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
ευχαριστο πιαρα πολυ το φιλο μου gl για της πληροφοριες!!!αν γαμισω εκει θα γαμισω και για σενα!!!

θα παω μεσω φρανκφουρτης και  απο εκει με την εμιρατες μεσω ντουπαι..η πτηση κσοτιζει κανα 600ευρο.

δεν το βλεπω σαν extrem sport,αλλα καλα ειναι να δουμε λιγο και πως ζουνε οι ανθρωποι σε μερη χωρεις πολυτελεις αγαθα και να συκρινουμε το τροπο ζωης.επειδη εχω παει σε πολλα μερη της λατινικης αμερικης(εξισου φτωχα οπως η αιθιοποια) μπορω να πω οτι ειναι πιο ευτηχησμενοι απο εμας που θεωρετικα εχουμε τα παντα
φερε και καλα λεμουριο τυπε
θα φορεθουν πολυ φετος :2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom