Νέα

Βίντεο σοκ από τα F-16 λίγο πριν τη συντριβή του αεροσκάφους Ήλιος....

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα alohaaaaaa
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 30
  • Εμφανίσεις 4K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
Φανταζομαι και ο πιλοτος ενος βομβαρδιστικου  πριν ριξει την βομβα πανω απο κατοικημενη περιοχη το ιδιο θα νιωθει.

Δεν έχεις ολοσχερώς δίκιο.

Γνώρισα αμερικάνους βομβαρδιστές του ΒΠΠ που ισοπεδώνοντας τη Γερμανία το 1944 και 1945, το έκαναν μουρμουρίζοντας "Πάρε κι αυτές καριόλη" για τους από κάτω.
Όχι όλοι, αλλά πολλοί. Μάλλον οι περισσότεροι θα έλεγα.

Δε νομίζω να βρεις ποτέ κανέναν χειριστή μαχητικού που αναγκασμένος να πυροβολήσει ακυβέρνητο εμπορικό (για τους λόγους που είπατε), θα έλεγε το ίδιο. Σε αυτό, έχεις δίκιο.  Όχι για τον πόλεμο όμως.

Θα το έκανε, αλλά όχι λέγοντας "Πάρε κι αυτή καριόλη".

Δυσάρεστες καταστάσεις, αλλά ξεπερνιώνται.
 

stefanD

Μέλος
Εγγρ.
15 Μαρ 2006
Μηνύματα
2.026
Κριτικές
4
Like
21
Πόντοι
16
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, αλλα πρέπει να πρόκειται για μοναδική περίπτωση παγκοσμίως, πολιτικό αεροσκάφος γεμάτο κόσμο να πετάει ακυβέρνητο κοντά σε κατοικημένες περιοχές. Εχουν πέσει αεροπλάνα συνήθως λόγω καιρού, η λόγω λαθος χειρισμού και πολλές φορές κατα την διαδικασία προσγείωσης/απογείωσης, αλλα να πετάει ακυβέρνητο πρέπει να είναι μοναδική η περίπτωση και απο τις πιο τραγικές στα χρονικά.
 

CCSS13

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
27 Δεκ 2009
Μηνύματα
19.297
Like
2
Πόντοι
166
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, αλλα πρέπει να πρόκειται για μοναδική περίπτωση παγκοσμίως, πολιτικό αεροσκάφος γεμάτο κόσμο να πετάει ακυβέρνητο κοντά σε κατοικημένες περιοχές. Εχουν πέσει αεροπλάνα συνήθως λόγω καιρού, η λόγω λαθος χειρισμού και πολλές φορές κατα την διαδικασία προσγείωσης/απογείωσης, αλλα να πετάει ακυβέρνητο πρέπει να είναι μοναδική η περίπτωση και απο τις πιο τραγικές στα χρονικά.
σωστοs.Μια φορα εγινε και δεν θα ξαναγινει κατι τετοιο
 

giorgospapa

Τιμημένος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2006
Μηνύματα
15.922
Κριτικές
10
Like
39
Πόντοι
2.157

razorcool

Μέλος
Εγγρ.
29 Μαΐ 2006
Μηνύματα
19
Like
0
Πόντοι
0
Θα μου επιτρεψετε να πω την αποψη μου και εγω .
Διαβασα ολα τα του θεματος εδο στο Post αυτο

Σας λεω λοιπον οτι
α) σαφως και εχει επεξεργαστει τον ηχο στο βιντεο καποιοσ αλλα οχι για καποιο αλλο λογο απλα για να ακουγετε καθαρα μια και ειναι για τα μεσα ΜΜΕ
β) ναι σε αλλα βιντεο ακους τους πιλοτουσ να αγκομαχανε λογο G-force αλλα εδω δενε χουμε αερομαχια οποτε και ειναι νορμαλ η φωνη του πιλοτου και δεν εχουμε G - force
γ) δεν υπηρχε περιπτωση να δουμε το βιντεο απο το δευτερο Α/φος δεν εχουμε φτασει ακομα στα αμερικανικα προτυπα 100% των ΜΜΕ και σαφως το βιντεο αυτο θα προκαλουσε ακομα πιο πολυ πανικο οσον αφορα την εμπιστοσυη στα πολιτικα Α/φη οποτε και μαλον το απαγορεψαν ηηηηηηηη το απαγορεψε η ιδια η εταιρια για πρωσοπικους λογους της ηη η επιτροπη που ανελαβε να βρει τα αιτια  σιγουρα ομως μη περιμενετε να το δειτε
δ) η φωνη του πιλοτου δεν ειναι ντουπλαρισμενη οπως καποιοι ειπαν απλα δεν εχουμε καταδιωξη δεν εχουμε G-F οπτε μιλαει νορμαλ αν παρατηρησετε το (ασ το πουμε) ταχυμετρο και την διαδρομη του Α/φους θα καταλαβετε οτι το αφοσ βρισκετε απο την αριστερη πλευρα πλησιαζει σε υψοσ και αποσταση το πιλοτηριο και κανει δεξια κλιση(εμπρος απο το  πολ. ΑΦος μετα πισω και δεξια του δλδ engines low  + airbrakes) παρατηρηστε το υψος συνοδειας το οποιο και δεν σπαει κατω απο τα 2 χιλ. ποδια για λογους ασφαλειας οποε και οταν το Πολ. Αφος παει για βουνο το στρ. Αφος περνει υψος
ε) οι συνομιλιες και οι κοδικοι μεταξυ (ασ πουμε εδαφους και Αφους για λογους ευνοητους)επιτρεψτε μου να σας ενημερωσω  οτι ειναι αυθεντικοι κοδικοι  κλησης

τα γνωριζω ολα αυτα γιατι ειμαι στην Π.Α

τωρα οι λογοι που επεσε χμμμμ κρατηστε απλα και μια πισινη(οχι για καποιο ιδιετερο λογο η ισως παλι οχι) το πως επεσε? καντε τις πισινες Χ2

αυτα απο μενα
 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
864
Like
5
Πόντοι
6
Εγω μια απορια ειχα και εχω. Αφου επεσε επειδη του τελειωσαν τα καυσιμα , τοτε το βουνο που προσεκρουσε γιατι ηταν ολο καμμενο στα πλανα των ΜΜΕ???

Οχι πως δεν συμφωνω με την επιλογη της καταρριψης , εαν αυτη τελικα εγινε.
 

kongas

Μέλος
Εγγρ.
10 Φεβ 2010
Μηνύματα
1.393
Like
0
Πόντοι
16
Εγω μια απορια ειχα και εχω. Αφου επεσε επειδη του τελειωσαν τα καυσιμα , τοτε το βουνο που προσεκρουσε γιατι ηταν ολο καμμενο στα πλανα των ΜΜΕ???
Υποθετω οτι ενα αεροσκαφος εχει κι αλλα ευφλεκτα μερη (εκτος απο τα καυσιμα) που μπορουν να προκαλεσουν πυρκαγια σε δασικη περιοχη το κατακαλοκαιρο
 

FidoDiLdo

Μέλος
Εγγρ.
15 Σεπ 2005
Μηνύματα
864
Like
5
Πόντοι
6
Μιλαμε για ενα καρβουδισμενο βουνο οχι για μερικες εστιες.

Εξαλλου γι αυτο και σε περιπτωσεις εκτακτης προσγειωσης η πρωτη κινηση του πιλοτου , πριν την επιχειρησει , ειναι να αδειασει τα καυσιμα στην θαλασσα.
 

Επισκέπτης
Το βουνο δεν ηταν ολο καβουρδισμενο...απλα η φωτια που προκληθηκε κατεκαψε μεγαλυτερη εκταση , λογω ανεμων που ειχε τη συγκεκριμμενη μερα.
Οι πιλοτοι ηταν αναισθητοι αρα δεν μπορουσαν να αδειασουν τα καυσιμα στη θαλασσα.
Το αεροπλανο δεν βρεθηκε τυχαια στο Γραμματικο. Ο αεροσυνοδος Ανδρεας Προδρομου , ο οποιος ειχε πτυχιο πιλοτου χρησιμοποιησε τα τελευταια καυσιμα για να οδηγησει το αεροπλανο σε μη κατοικημενη περιοχη. Η φωνη του εχει καταγραφει στο μαυρο κουτι και ειναι ο μονος που ειχε τις αισθησεις του οταν το αεροπλανο συνετρηβει.
Τα F16 δεν κατερριψαν το αεροπλανο ακριβως γιατι ειχαν δει και αναφερει , οτι καποιος προσπαθουσε να το χειριστει.
 

francesco

Σεβαστός
Εγγρ.
23 Ιαν 2007
Μηνύματα
2.469
Κριτικές
13
Like
1
Πόντοι
2.007
εχει βγει το πορισμα και ειναι αυτο που λεει ο stavros51

Παραδόθηκε το πόρισμα για το Μπόινγκ της HELIOS

Ενεργά και λανθάνοντα αίτια

Tο τελικό πόρισμα για τα αίτια της πτώσης του Μπόινγκ της Κυπριακής εταιρείας HELIOS, τον Αύγουστο του 2005, παρέδωσε στον Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη και στον εισαγγελέα ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων Ακριβός Τσολάκης.
Όπως δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο κ. Τσολάκης, η εταιρεία έχει αποδεχθεί τις τέσσερις από τις πέντε συστάσεις οι οποίες εμμέσως δείχνουν κατασκευαστικά λάθη. «Η όλη υπόθεση περιστρέφεται γύρω από λανθασμένη θέση του διακόπτη συμπίεσης και αποσυμπίεσης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσολάκης.

Το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες τόσο στην εταιρία HELIOS, όσο και στην
κατασκευάστρια Boeing, καθώς και στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου. «Το αεροσκάφος συνετρίβη εξαιτίας λαθών που ξεκίνησαν από το έδαφος και δεν αντιμετωπίστηκαν στον αέρα», αναφέρεται και τονίζεται ότι «τα ευρήματα δείχνουν εγκληματική αμέλεια στο έδαφος και στον αέρα».

Για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας γίνεται λόγος «για πρωτοφανή απουσία αξιολόγησης του συστήματος ασφάλειας πτήσεων», ενώ για την κατασκευάστρια Boeing σημειώνεται πως δεν έλαβε τα απαιτούμενα μέτρα «ώστε να αντιμετωπίσει προηγούμενα περιστατικά στο σύστημα συμπίεσης (καμπίνας) που είχαν συμβεί στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους».

Ακολουθεί περίληψη του πορίσματος

Την 14η Αυγούστου 2005 και ώρα 09:07, το υπό στοιχεία νηολογίου 5B-DBY αεροσκάφος (α/φ) Boeing 737-300 της εταιρείας, Helios Airways, αναχώρησε από την Λάρνακα, της Κύπρου, με προορισμό την Πράγα, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, μέσω Αθηνών. Το α/φ έλαβε εξουσιοδότηση να ανέλθει στα 34 000 ft και να συνεχίσει κατ' ευθείαν προς το Ραδιοβοήθημα της Ρόδου (RDS VOR). Καθώς το α/φ διήρχετο ανερχόμενο τα 16 000 ft, ο Κυβερνήτης (Κ1) επικοινώνησε με την Επιμελητεία Πτήσεων της εταιρίας του και ανέφερε ότι είχε ένα Προειδοποιητικό Σήμα Διαμόρφωσης Απογείωσης (Take-off Configuration Warning), καθώς και ένα πρόβλημα στο σύστημα Ψύξης Συσκευών (Equipment Cooling). Διάφορες επικοινωνίες έλαβαν χώρα μέσα στα επόμενα οκτώ λεπτά, σχετικά με τα ανωτέρω προβλήματα, μεταξύ του Κ1 και της Επιμελητείας Πτήσεων της εταιρίας, οι οποίες τερματίσθηκαν τη στιγμή που το α/φ ανερχόμενο διήρχετο από τα 28 900 ft. Στη συνέχεια, δεν υπήρχε ραδιοτηλεφωνική επικοινωνία των σταθμών εδάφους με το α/φ. Στη διάρκεια της ανόδου, σε ύψος α/φ περίπου 18 200 ft, έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου στον θάλαμο επιβατών. Το α/φ οριζοντιώθηκε στα 34 000 ft και συνέχισε την πτήση του σύμφωνα με τα στοιχεία του δρομολογίου, τα οποία είχαν προτοποθετηθεί στον υπολογιστή του α/φ από το έδαφος.

Την 10:21 το α/φ διήλθε πάνω από το Ραδιοβοηθήμα Κέας (ΚΕΑ VOR), στην συνέχεια πάνω από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (ΔΑΑ) και κατόπιν εισήλθε στο Ίχνος της Δημοσιευμένης Διαδικασίας Κράτησης (Holding Pattern) του ΚΕΑ VOR την 10:38. Την 11:24 στη διάρκεια του έκτου κύκλου στο Ίχνος Κράτησης, το Boeing 737 αναχαιτίστηκε από δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Ο ένας εκ των χειριστών των F-16 παρατήρησε το α/φ από πολύ κοντά και την 11:32 ανέφερε ότι η θέση του Κ1 ήταν κενή, η θέση του Συγκυβερνήτη (Κ2) ήταν κατειλημμένη από ένα άτομο που είχε γύρει μπροστά πάνω από το χειριστήριο, οι μάσκες οξυγόνου των επιβατών αιωρούντο και τρεις επιβάτες στον θάλαμο επιβατών ήταν καθισμένοι και φορούσαν μάσκες οξυγόνου. Δεν παρατηρήθηκε εξωτερική ζημιά ή πυρκαγιά και το α/φ δεν απαντούσε στις κλήσεις δια του ασυρμάτου. Την 11:49 ο χειριστής των F-16 ανέφερε ότι ένα άτομο που δεν φορούσε μάσκα οξυγόνου εισήλθε στον θάλαμο διακυβέρνησης και κάθισε στη θέση του Κ1. Ο χειριστής του F-16, προσπάθησε ανεπιτυχώς να αποσπάσει την προσοχή του. Την 11:50 έσβησε ο αριστερός κινητήρας από εξάντληση καυσίμου και το α/φ άρχισε κάθοδο. Την 11:54 κατεγράφησαν στον Καταγραφέα Ομιλίας θαλάμου διακυβέρνησης (CVR) δύο εκπομπές κινδύνου (MAYDAY).

Την 12:00 έσβησε και ο δεξιός κινητήρας σε ύψος περίπου 7 100 ft. Το α/φ συνέχισε με ραγδαία κάθοδο και προσέκρουσε επί λοφώδους επιφανείας την 12:03 στην περιοχή της Κωμόπολης του Γραμματικού Αττικής, περίπου 33 km ΒΔ του ΔΑΑ. Οι 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν του α/φ τραυματίστηκαν θανάσιμα. Το α/φ κατεστράφη.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων προέβη στην διερεύνηση του ατυχήματος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον ICAO για την περίπτωση και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ατύχημα προήλθε από ενεργά και λανθάνοντα αίτια.

Τα ενεργά αίτια ήταν :

• Μη αναγνώριση ότι ο επιλογέας τρόπου λειτουργίας του συστήματος συμπίεσης του α/φ ήταν στην θέση ΜΑΝ (χειροκίνητο) κατά την εκτέλεση της Προ Πτήσης Διαδικασίας, του Προ Εκκίνησης και του Μετά την Απογείωση καταλόγου ελέγχου.

• Αδυναμία αναγνώρισης των προειδοποιήσεων και της ερμηνείας των αιτιών ενεργοποίησης αυτών (Προειδοποιητική Σειρήνα Ύψους Θαλάμου, Ένδειξη Πτώσης Μασκών Οξυγόνου Επιβατών, Κύριος Προειδοποιητικός Σηματοδότης) και συνέχιση της ανόδου.

• Αδυναμία χειρισμού του α/φ από το ΠΘΔ λόγω υποξίας, με αποτέλεσμα την συνέχιση της πτήσης δια του υπολογιστή και του αυτόματου πιλότου, την εξάντληση του καυσίμου και την κράτηση των κινητήρων και την πρόσκρουση του α/φ στο έδαφος.

Τα λανθάνοντα αίτια ήταν :

• Ελλείψεις της εταιρίας στην οργάνωση, διαχείριση ποιότητας (quality management) και στην νοοτροπία της ασφάλειας πτήσεων (safety culture).

• Διαχρονική αδυναμία της Ρυθμιστικής Αρχής για την εκτέλεση των υποχρεώσεων της, στην επίβλεψη της ασφάλειας πτήσεων.

• Ανεπαρκής Αξιοποίηση του Δυναμικού και των Διαθεσίμων Μέσων υπό του Πληρώματος (Crew Resource Management).

• Αναποτελεσματικότητα των μέτρων που ελήφθησαν από την κατασκευάστρια εταιρία εξαιτίας προγενέστερων συμβάντων σχετικών με την συμπίεση στο συγκεκριμένο τύπο α/φ.

Η ΕΔΑΑΠ περαιτέρω συμπέρανε, ότι οι ακόλουθοι παράγοντες δυνατόν να συνέβαλαν στο ατύχημα: Παράλειψη επανατοποθέτησης του επιλογέα τρόπου συμπίεσης του θαλάμου στην θέση AUTO μετά από μη προγραμματισμένη συντήρηση του α/φ, έλλειψη συγκεκριμένων διαδικασιών ΠΘΕ (σε διεθνές επίπεδο) για την αντιμετώπιση της περίπτωσης απώλειας συμπίεσης του α/φ και συνέχιση της ανόδου παρά την πτώση των μασκών οξυγόνου επιβατών και αναποτελεσματικότητα των διεθνών αεροπορικών αρχών για επιβολή της εφαρμογής των σχεδίων λήψης διορθωτικών μέτρων μετά από σχετικές αξιολογήσεις.

Στους μήνες που ακολούθησαν το ατύχημα, η ΕΔΑΑΠ προέβη σε επτά ενδιάμεσες Συστάσεις Ασφαλείας (ΣΑ) ήτοι πέντε προς την Κρατική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) και την κατασκευάστρια εταιρεία, εκ των οποίων για τις τέσσερις ήδη ελήφθησαν διορθωτικά μέτρα, μία προς την Κυπριακή Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων και τις αεροπορικές εταιρείες με έδρα την Κύπρο, για την οποία ήδη έχει ληφθεί διορθωτική επέμβαση και μία ΣΑ προς την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία έτυχε πλήρους εφαρμογής. Επιπροσθέτως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ εξέδωσε μία Τεχνική Οδηγία που απαιτούσε αναθεωρήσεις του Εγχειριδίου Πτήσης του α/φ και γνωστοποιούσε στα πληρώματα τις επικείμενες βελτιωμένες διαδικασίες για Προ Πτήσης ρύθμιση (setup) του συστήματος συμπίεσης του θαλάμου, καθώς και με βελτιωμένες διαδικασίες για την ερμηνεία και ανταπόκριση στην Προειδοποιητική Σειρήνα Ύψους Θαλάμου και στην Προειδοποιητική Σειρήνα Διαμόρφωσης Απογείωσης /Προσγείωσης.

Στη συνέχεια το πόρισμα, επισημαίνει έναν αριθμό πρόσθετων ευρημάτων όσο αφορά στην ασφάλεια πτήσεων σχετικών με: Διαδικασίες Συντήρησης, Εκπαίδευση Χειριστών, Διαδικασίες Κανονικές και Ανάγκης, οργανωτικά θέματα σχετικά με την διεξαγωγή του επιχειρησιακού έργου της εταιρείας, οργανωτικά θέματα σχετικά με την επίβλεψη της συντήρησης και της πτητικής λειτουργίας από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Πτητική Ασφάλεια (EASA), τον Σύνδεσμο Αεροπορικών Αρχών (JAA) και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), θέματα σχετικά με τις εκδόσεις της κατασκευάστριας εταιρείας για την συντήρηση και την πτητική λειτουργία και θέματα σχετικά με το χειρισμό από τις Διεθνείς Αρχές, προειδοποιητικών πληροφοριών από συμβάντα, σε τρόπο ώστε να λαμβάνονται προληπτικά μέτρα εγκαίρως. Συνεπεία των ανωτέρω, η ΕΔΑΑΠ, στο Τελικό Πόρισμά της, εξέδωσε ένδεκα πρόσθετες Συστάσεις Ασφαλείας με αποδέκτες, την Κυπριακή Δημοκρατία, την EASA/JAA και τον ICAO.

Σύμφωνα με την παρ. 6.3 του Παραρτήματος 13 της Σύμβασης του Σικάγου, αντίγραφα του Σχεδίου Τελικού Πορίσματος εστάλησαν την 18η Μαΐου 2006 στα κράτη που συμμετείχαν στη διερεύνηση, ώστε να προβούν σε σχολιασμό. Τα σχόλια που απεστάλησαν από τις αρμόδιες Αρχές της Κύπρου, Ηνωμένου Βασιλείου και Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ελήφθησαν υπόψη από την ΕΔΑΑΠ στη σύνταξη του τελικού πορίσματος

Copyright @ ΣKAΪ 100.3 RADIO , 2003 - 2006
To θυμαμαι πολυ καλα αυτο το αεροπορικο δυστηχημα!!
Στεναχωρηθηκα παρα πολυ τοτε  ναι μεν για τον χαμο ολων αυτων των ανθρωπων αλλα και επειδη γιορταζα και τα 20 μου γενεθλια την ημερα εκεινη!!Ακους τυχη παντως να γινει πανω στα γενεθλια μου!!
 

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.474
Like
35.677
Πόντοι
9.931
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, αλλα πρέπει να πρόκειται για μοναδική περίπτωση παγκοσμίως, πολιτικό αεροσκάφος γεμάτο κόσμο να πετάει ακυβέρνητο κοντά σε κατοικημένες περιοχές. Εχουν πέσει αεροπλάνα συνήθως λόγω καιρού, η λόγω λαθος χειρισμού και πολλές φορές κατα την διαδικασία προσγείωσης/απογείωσης, αλλα να πετάει ακυβέρνητο πρέπει να είναι μοναδική η περίπτωση και απο τις πιο τραγικές στα χρονικά.
Νομίζω έχει συμβεί και στης Η.Π.Α αντίστοιχη περίπτωση δηλ. αναίσθητοι πιλότοι, μόνο που εκεί ήταν ένα liar-jet, τελικά το αεροπλάνο έπεσε αφού τελειώσανε τα καύσιμα :(
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom