figa_lygourio
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Ιουλ 2012
- Μηνύματα
- 198
- Like
- 27
- Πόντοι
- 1
[size=11pt]Επειδή γράφονται πολλά για τους όρους trans, transgender, crosdresser , drag queen , travesti κλπ θα ήθελα να προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τι ακριβώς σημαίνει κ τι προσδιορίζει ο καθένας τους για όσους δε γνωρίζουν.
Θα προσπαθήσω να τους αναλύσω με τα λίγα που ξέρω κ με τον κίνδυνο να κουράσω ή να κάνω κ λάθος.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, τι σημαίνει crossdresser αλήθεια? Αυθόρμητα απαντώντας κ ψάχνοντας λίγο θα βρούμε τον όρο "παρενδυσία". Τι θα πει παρενδυσία? ποιος λέγεται παρενδυτικός? "Παρενδυτικός είναι ο άντρας που φορά γυναικεία ρούχα ή η γυναίκα που φορά ανδρικά ρούχα για λόγους που έχουν σχέση με τη σεξουαλικότητά τους και δεν χρειάζεται να αναλύσουμε εδώ."
Η "παρενδυσία" λοιπόν είναι φοβερά άκυρος όρος στα ελληνικά, μπορείς να τον βρεις με μαθηματική ακρίβεια στο κεφάλαιο "σεξουαλικές διαστροφές" στα ελληνικά ψυχιατρικά εγχειρίδια, που έχουν μείνει στον 19ο αιώνα όπως φαίνεται, και έχει όλη την αρνητική χροιά που έχει η λέξη "τραβεστιλίκι" αλλά στο λιγότερο λαϊκό του. "Παρενδυτικός" (το "παρενδυτική" δεν το έχω συναντήσει ποτέ) είναι ένας "διεστραμμένος", "προβληματικός" άντρας για τον οποίο εκφράζουμε αρνητική ηθική και ιατρική άποψη επειδή φοράει γυναικεία ρούχα.
Στην ελληνική "σκηνή" (και μ'αυτό εννοώ τα κατά γενική ομολογία straight chat rooms και σελίδες γνωριμιών) χρησιμοποιείται στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων το crossdresser, ή CD ή "cross" ("είμαι cross! - έλα ρε, καλή φάση!") το οποίο ως ξένη λέξη έχει νοηματοδοτηθεί εξαρχής ως κάτι θετικό, ένα kink αντί "μια διαστροφή". Με τον ίδιο τρόπο που το "γκέι" είναι πιο θετικό/φιλικό από το "ομοφυλόφιλος". Δείχνει, δε, ότι ξέρεις για τί πράγμα μιλάει ο άλλος, και οτι δεν πλάθεις τέρατα με το μυαλό σου. Είναι όμως έτσι στην Ελλάδα?
Ξεκίνησα όμως να γράφω επειδή διαφωνώ ότι το crossdressing έχει να κάνει με σεξουαλικούς λόγους. Μπορεί να έχει να κάνει, μπορεί και όχι. Θεωρώ πιο σωστό να περιγράφουμε το crossdressing ως μια παρατηρούμενη συμπεριφορά, χωρίς να κάνουμε ηθικές εκτιμήσεις για τα αίτια. Crossdressing δεν είναι να ντύνεσαι με ρούχα του "αντίθετου φύλου" για σεξουαλικούς λόγους, είναι να ντύνεσαι με ρούχα "του αντίθετου φύλου", τελεία.
Επίσης, το τί είναι το "αντίθετο φύλο" έχει να κάνει με το βαθμό στον οποίο πιστεύει κανείς/καμία στον έμφυλο δυϊσμό και πόσο του/της αρέσει να βλέπει εαυτήν και αλλήλους υπό το πρίσμα του.
Για παράδειγμα: Με γυναικεία ρούχα/εσώρουχα ντύνονται άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως μη-τρανς (cisgender) στρέιτ άντρες, επειδή τους καβλώνει το ταμπού, ή η αίσθηση του υφάσματος, ή επειδή τους χαλαρώνει η μερική κατάλυση των ετεροκανονιστικών καταπιεστικών προτύπων που λένε "ο άντρας είναι *έτσι* και πρέπει να το αποδεικνύει κάθε δευτερόλεπτο, αλλιώς οφείλει να έχει άγχος για το φύλο και τη σεξουαλικότητά του". Αντίστοιχα και άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως μη-τρανς στρέιτ γυναίκες, ή γκέι άντρες ή λεσβίες γυναίκες, εμπάσει περιπτώσει, άνθρωποι των οποίων η έμφυλη ταυτότητα δεν εξαρτάται από τα ρούχα και δεν καταργείται, στο μυαλό τους, από ρούχα που θεωρούνται ασύμβατα με το σώμα/φύλο τους. Νομίζω μπορούμε να το πούμε με ασφάλεια "cross-dressing" όλο αυτό.
Με ρούχα που "δεν επιτρέπονται στο φύλο τους" ντύνονται επίσης drag queens και drag kings, με σκοπό τη διασκέδαση, υποσκάπτοντας και σατιρίζοντας τα αντρικά και γυναικεία στερεότυπα, τα σχετικά με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά των "δυο" φύλων. Επίσης μπορούμε να το πούμε cross-dressing.
Αν δω όμως έναν άνθρωπο στο δρόμο, που η κατατομή του προσώπου ή/και του σώματός του ή/και οι τρόποι του (mannerisms) με κάνουν να σκέφτομαι "θήλυ", ο οποίος άνθρωπος φοράει αντρικό τζιν, πουκάμισο και σακάκι; Το μάτι μου ασυναίσθητα ελέγχει κατευθείαν για στήθος και φούσκωμα στο παντελόνι. Δε βλέπω στήθος, βλέπω φούσκωμα στο παντελόνι.
Μπορεί να γνωρίζω ή όχι ότι μέσα απ'τα ρούχα έχει δέσει σφιχτά το στήθος, και "οπλοφορεί" (αγγλιστί: "is packing (heat)" ήγουν έχει παραγεμισμένο το βρακί στον καβάλο με κάλτσα ή dildo). Θα μιλήσω για cross-dresser? Ίσως, αν είναι σε ένα αποκριάτικο πάρτι ή σε ένα cosplay party (ιαπωνικός όρος, σύντμηση του "costume play") και έχω ενδείξεις ότι αυτοπροσδιορίζεται ως κορίτσι που μεταμφιέστηκε σε αγόρι.
Όμως αν είναι ένα τρανς αγόρι, αυτό είναι το φύλο του, η καθημερινότητά του, ο τρόπος να κοινωνικοποιείται; Είναι, αυστηρά μιλώντας, cross-dressing; Όχι, γιατί τότε κάνω μια κρίση για αυτόν τον άνθρωπο, τον ετεροκαθορίζω, τον κατατάσσω ως "γυναίκα", κάτι στο οποίο δε συμφωνεί και του κολλάω και μια δική μου γνώμη-ταμπέλα από πάνω. Πιθανόν να μη συμμερίζεται καν τη γνώμη μου για τα φύλα, και να θεωρεί τον όρο crossdressing άσχετο και χωρίς νόημα για τον ίδιο, η αντίθετα να νιώθει ότι τον μειώνει να υποβιβάζουν τον τρόπο που εκφράζει κοινωνικά το φύλο του στο επίπεδο της "μεταμφίεσης" και της μη-σοβαρότητας.
Όταν λέμε οτι αφού το άτομο Χ αισθάνεται γυναίκα και φοράει γυναικεία ρούχα, γιατί να το αποκαλούμε cross-dresser? H απάντηση είναι ότι το «cross» αφορά το sex, όχι το gender. Φοράει ρούχα αντίθετα με το σωματικό του φύλο.
Αν το άτομο Χ που έχει σώμα άνδρα και αισθάνεται γυναίκα φορά γυναικεία ρούχα,, αυτό είναι το πρώτο στάδιο το οποίο περνάνε όλες οι τρανς. Όταν γεννιούνται τους κατατάσσουν ως άρρενες, μεγαλώνοντας διαπιστώνουν ότι το φύλο τους δεν είναι άρρεν, και η πρώτη γρηγορη παρέμβαση που μπορούν να κάνουν είναι να κυκλοφορούν με γυναικεία ρούχα.
Εδώ δημιουργείται η παρεξήγηση. Πολλοί νομίζουν πως πρόκειται για τραβεστί ή cross-dresser, απ'τη στιγμή που τα γυναικεία ρούχα είναι συνέχεια του gender τους, και για το "αντρικό σώμα" δεν ευθύνεται ο τρανς?. Αν το cross έχει σχέση με το sex και όχι το gender, τότε ποιό είναι το sex ενός ανθρώπου; Οι intersex άνθρωποι είναι άρρενες ή θήλεις; Τα αγόρια με σύνδρομο kleinefelter και τα κορίτσια με σύνδρομο Turner; Τα κορίτσια που γεννιούνται με ΧΥ χρωμοσώματα αλλά το σώμα τους δεν αναγνωρίζει την τεστοστερόνη των εσωτερικών τους όρχεων, και συνεπώς μεγαλώνουν με πολύ τυπικό γυναικείο gender και γυναικείο sex, εκτός αν ανακαλύψουν σε τυχαίο έλεγχο ότι δεν έχουν μήτρα και ωοθήκες (complete androgen insensitivity); Ένα τρανς άτομο που δε "φαίνεται" το φύλο που το κατέταξαν στη γέννηση; Ένα μη τρανς άτομο που μοιάζει ανδρόγυνο ούτως ή άλλως; Πώς θα τα ορίσεις ως cross, αφού η εμφάνιση δε σε βοηθάει;
Τα φύλα (sexes) δεν είναι μόνο δυο, και πολλοί πιστεύουν ότι είναι χρήσιμη μεν, αλλά υπεραπλουστευτική γενίκευση εκ μέρους των γιατρών και των στατιστικολόγων να μην το αναγνωρίζουν. Στην ιατρική που σπούδασα, όλοι οι καθηγητές και οι καθηγήτριες θεωρούσαν ότι αν ένας άνθρωπος έχει όρχεις είναι άντρας και στρέιτ, ενώ αν έχει ωοθήκες είναι γυναίκα και στρέιτ. Η πολυμορφία την οποία προσπαθούμε να συμπεριλάβουμε σ'αυτό το νήμα μπαίνει απ'το ένα τους αυτί και βγαίνει απ'το άλλο.
Το τί θεωρείται αντρικό σώμα και τί όχι, χωράει πολλή συζήτηση, και όντως γίνεται πολλή συζήτηση σε φεμινιστικούς και τρανσφεμινιστικούς κύκλους. Για τον τρανς το σώμα του είναι γυναικείο επειδή ανήκει σε γυναίκα, και ήταν ανέκαθεν γυναικείο ακόμα κ με πέος. Όταν μια γυναίκα έχει το τάδε ή το δείνα χαρακτηριστικό (π.χ. γαμψή μύτη) αυτό θα έπρεπε να επεκτείνει το σύνολο των χαρακτηριστικών που μπορούν να θεωρούνται γυναικεία και όχι να γίνεται αιτία σεξιστικών χαρακτηρισμών (π.χ. 39 νούμερο παπούτσι είναι τρομακτικό για κινέζες γυναίκες, θα ήταν όμως τεράστιος κόπος να πείσουμε τις Δυτικές γυναίκες ότι έχουν "αντρικές πατούσες").
Προσωπικά θα έλεγα οτι και ένα πέος είναι γυναικείο χαρακτηριστικό, όπως και ένα μουνί αντρικό χαρακτηριστικό ανάλογα σε ποιόν/ποιάν ανήκουν. Ή αλλιώς, δε μου είναι περίεργες οι φράσεις "είμαι άντρας με μουνί" και "είμαι γυναίκα με πούτσο". Δεν είναι η νόρμα, αλλά δεν είναι και φοβερός κόπος για μένα να δεχτώ διαφορετικούς τρόπους να βλέπει κανείς το σώμα και το φύλο του.
Καταλαβαίνω ότι δεν είναι δημοφιλής άποψη, αλλά απ'τη στιγμή που δε δέχομαι ότι οι αρρενωπότητες και οι θηλυκότητες είναι θέσφατα και κωδικοποιημένες στα γονίδιά μας συμπεριφορές, αλλά κοινωνικοί ρόλοι τους οποίους ασπαζόμαστε, δε μπορώ παρά να οδηγηθώ σ'αυτό το συμπέρασμα: το φύλο ως sex, ως σώμα, είναι λιγότερο σημαντικό από το gender, επειδή το sex είναι ένα σωματικό χαρακτηριστικό για το οποίο δεν ευθύνεσαι, και δε θα έπρεπε να υφίστασαι ρατσισμό γι'αυτό, ακριβώς όπως γίνεται με την αριστεροχειρία.
Γιατί θεωρώ οτι οι έμφυλοι ρόλοι δεν είναι ισχυρά κωδικοποιημένοι στα γονίδια αλλά κατασκευασμένοι κοινωνικά; Γιατί οι άντρες στην Αναγέννηση ήταν υποχρεωμένοι να φοράνε πούδρα και περούκες, το γαλάζιο ήταν ως το 1930 το χρώμα των κοριτσιών (επειδή για τους καθολικούς συμβόλιζε την Παναγία) και το ροζ ήταν το χρώμα των αγοριών, επειδή θεωρείτο απόχρωση του κάργα αρρενωπού (για κάποιον αυθαίρετο λόγο) κόκκινου. Η αρρενωπότητα και η θηλυκότητα του τότε δεν είναι η αρρενωπότητα και η θηλυκότητα του σήμερα, και πολλοί άνθρωποι νιώθουν άβολα στα περιορισμένα κουτάκια ακόμα και του σημερινού, ανεκτικότερου, έμφυλου δυϊσμού. Η έμφυλη ταυτότητα, αυτό που νιώθουμε για τους εαυτούς και τις εαυτές μας μοιάζει (λένε οι έρευνες) να είναι αρκετά αμετάβλητο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας, με έδρα τον εγκέφαλο (και όχι τα γεννητικά όργανα φυσικά). Οι έμφυλοι ρόλοι απ'την άλλη μοιάζει να είναι κοινωνικές κατασκευές που άγονται και φέρονται ανάλογα με την εποχή και τη γεωγραφική περιοχή.
Εν κατακλείδι επειδή έχω γνωρίσει αρκετές τρανς στέκομαι με μεγάλο σεβασμό απέναντι τους , καθόλου ρατσιστικά κ υπεραμύνομαι των δικαιωμάτων τους με τους διεμφυλικούς συλλόγους που έχουν ιδρύσει κ άλλους. Όροι όπως τραβέλι, τραβεστί, cross-dresser, άντρας που το παίζει γυναίκα, άντρας που μεταμορφώθηκε σε γυναίκα, άντρας που υποκρίνεται την γυναίκα, κλπ δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί σε καμμιά περίπτωση κ εκπίπτουν εν τη γεννέσει τους , δεν αντικατοπτρίζουν τη δική μου εμπειρία, αλλά την εμπειρία ανθρώπων που βλέπουν με άλλο πρίσμα τον κόσμο, και δικαίωμά τους. Αλλά μιλάμε για registers, που λέει και ο Nickel, οπότε έχουμε φτάσει να συζητάμε λεπτές αποχρώσεις νοημάτων, και δε νομίζω ότι συζητάμε ακόμα για τόσο χοντροκομμένα στερεότυπα.
Συμφωνώ να μην περιορίζουμε τη χρήση λέξεων, εφόσον δε βλάπτουν κανέναν και επιδέχονται επανοικειοποίησης. Το "βαριά ψυχοπαθητική διαταραχή" που γράφουν ακόμα έλληνες ψυχίατροι ως... διάγνωση(!) για γκέι άντρες, εν έτει 2014, και ενώ η ομοφυλοφιλία έχει σταματήσει να θεωρείται αρρώστια από όλους τους σοβαρούς φορείς και οργανώσεις παγκοσμίως, δεν είναι επανοικειοποιήσιμο. Ούτε το "τραβέλι", ούτε το "πούστης" έχουν ή θα αποκτήσουν ποτέ εντελώς θετική ή έστω ουδέτερη σημασία παρά τις γενναίες προσπάθειες επανοικειοποίησης. Ούτε το "παρενδυσία" μπορεί να αποβάλλει την τουλάχιστον 50 ετών χρήση του για να υποδηλώσει ψυχιατρική νόσο, διαστροφή και εγκληματικότητα. Δεν υπάρχει και κοινότητα ανθρώπων που να τη χρησιμοποιεί ως αυτοπροσδιορισμό, και οι ψυχίατροι που είναι οι μόνοι που τη χρησιμοποιούν επειδή ακόμα υπάρχει στα εγχειρίδια, δεν ενδιαφέρονται και δεν είναι δουλειά τους να βοηθήσουν στην επανοικειοποίησή της.
Κάποιοι θα διαφωνήσουν με το ποστ κ κάποιοι ίσως το θεωρήσουν σπουδή στις εκ γεννετοίς ιδιαιτερότητες όλων μας, ανεξάρτητα αν είναι σε βαθιά ή μη προσδιορισμένη συνοχή με το gender μας.[/size]
Θα προσπαθήσω να τους αναλύσω με τα λίγα που ξέρω κ με τον κίνδυνο να κουράσω ή να κάνω κ λάθος.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, τι σημαίνει crossdresser αλήθεια? Αυθόρμητα απαντώντας κ ψάχνοντας λίγο θα βρούμε τον όρο "παρενδυσία". Τι θα πει παρενδυσία? ποιος λέγεται παρενδυτικός? "Παρενδυτικός είναι ο άντρας που φορά γυναικεία ρούχα ή η γυναίκα που φορά ανδρικά ρούχα για λόγους που έχουν σχέση με τη σεξουαλικότητά τους και δεν χρειάζεται να αναλύσουμε εδώ."
Η "παρενδυσία" λοιπόν είναι φοβερά άκυρος όρος στα ελληνικά, μπορείς να τον βρεις με μαθηματική ακρίβεια στο κεφάλαιο "σεξουαλικές διαστροφές" στα ελληνικά ψυχιατρικά εγχειρίδια, που έχουν μείνει στον 19ο αιώνα όπως φαίνεται, και έχει όλη την αρνητική χροιά που έχει η λέξη "τραβεστιλίκι" αλλά στο λιγότερο λαϊκό του. "Παρενδυτικός" (το "παρενδυτική" δεν το έχω συναντήσει ποτέ) είναι ένας "διεστραμμένος", "προβληματικός" άντρας για τον οποίο εκφράζουμε αρνητική ηθική και ιατρική άποψη επειδή φοράει γυναικεία ρούχα.
Στην ελληνική "σκηνή" (και μ'αυτό εννοώ τα κατά γενική ομολογία straight chat rooms και σελίδες γνωριμιών) χρησιμοποιείται στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων το crossdresser, ή CD ή "cross" ("είμαι cross! - έλα ρε, καλή φάση!") το οποίο ως ξένη λέξη έχει νοηματοδοτηθεί εξαρχής ως κάτι θετικό, ένα kink αντί "μια διαστροφή". Με τον ίδιο τρόπο που το "γκέι" είναι πιο θετικό/φιλικό από το "ομοφυλόφιλος". Δείχνει, δε, ότι ξέρεις για τί πράγμα μιλάει ο άλλος, και οτι δεν πλάθεις τέρατα με το μυαλό σου. Είναι όμως έτσι στην Ελλάδα?
Ξεκίνησα όμως να γράφω επειδή διαφωνώ ότι το crossdressing έχει να κάνει με σεξουαλικούς λόγους. Μπορεί να έχει να κάνει, μπορεί και όχι. Θεωρώ πιο σωστό να περιγράφουμε το crossdressing ως μια παρατηρούμενη συμπεριφορά, χωρίς να κάνουμε ηθικές εκτιμήσεις για τα αίτια. Crossdressing δεν είναι να ντύνεσαι με ρούχα του "αντίθετου φύλου" για σεξουαλικούς λόγους, είναι να ντύνεσαι με ρούχα "του αντίθετου φύλου", τελεία.
Επίσης, το τί είναι το "αντίθετο φύλο" έχει να κάνει με το βαθμό στον οποίο πιστεύει κανείς/καμία στον έμφυλο δυϊσμό και πόσο του/της αρέσει να βλέπει εαυτήν και αλλήλους υπό το πρίσμα του.
Για παράδειγμα: Με γυναικεία ρούχα/εσώρουχα ντύνονται άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως μη-τρανς (cisgender) στρέιτ άντρες, επειδή τους καβλώνει το ταμπού, ή η αίσθηση του υφάσματος, ή επειδή τους χαλαρώνει η μερική κατάλυση των ετεροκανονιστικών καταπιεστικών προτύπων που λένε "ο άντρας είναι *έτσι* και πρέπει να το αποδεικνύει κάθε δευτερόλεπτο, αλλιώς οφείλει να έχει άγχος για το φύλο και τη σεξουαλικότητά του". Αντίστοιχα και άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως μη-τρανς στρέιτ γυναίκες, ή γκέι άντρες ή λεσβίες γυναίκες, εμπάσει περιπτώσει, άνθρωποι των οποίων η έμφυλη ταυτότητα δεν εξαρτάται από τα ρούχα και δεν καταργείται, στο μυαλό τους, από ρούχα που θεωρούνται ασύμβατα με το σώμα/φύλο τους. Νομίζω μπορούμε να το πούμε με ασφάλεια "cross-dressing" όλο αυτό.
Με ρούχα που "δεν επιτρέπονται στο φύλο τους" ντύνονται επίσης drag queens και drag kings, με σκοπό τη διασκέδαση, υποσκάπτοντας και σατιρίζοντας τα αντρικά και γυναικεία στερεότυπα, τα σχετικά με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά των "δυο" φύλων. Επίσης μπορούμε να το πούμε cross-dressing.
Αν δω όμως έναν άνθρωπο στο δρόμο, που η κατατομή του προσώπου ή/και του σώματός του ή/και οι τρόποι του (mannerisms) με κάνουν να σκέφτομαι "θήλυ", ο οποίος άνθρωπος φοράει αντρικό τζιν, πουκάμισο και σακάκι; Το μάτι μου ασυναίσθητα ελέγχει κατευθείαν για στήθος και φούσκωμα στο παντελόνι. Δε βλέπω στήθος, βλέπω φούσκωμα στο παντελόνι.
Μπορεί να γνωρίζω ή όχι ότι μέσα απ'τα ρούχα έχει δέσει σφιχτά το στήθος, και "οπλοφορεί" (αγγλιστί: "is packing (heat)" ήγουν έχει παραγεμισμένο το βρακί στον καβάλο με κάλτσα ή dildo). Θα μιλήσω για cross-dresser? Ίσως, αν είναι σε ένα αποκριάτικο πάρτι ή σε ένα cosplay party (ιαπωνικός όρος, σύντμηση του "costume play") και έχω ενδείξεις ότι αυτοπροσδιορίζεται ως κορίτσι που μεταμφιέστηκε σε αγόρι.
Όμως αν είναι ένα τρανς αγόρι, αυτό είναι το φύλο του, η καθημερινότητά του, ο τρόπος να κοινωνικοποιείται; Είναι, αυστηρά μιλώντας, cross-dressing; Όχι, γιατί τότε κάνω μια κρίση για αυτόν τον άνθρωπο, τον ετεροκαθορίζω, τον κατατάσσω ως "γυναίκα", κάτι στο οποίο δε συμφωνεί και του κολλάω και μια δική μου γνώμη-ταμπέλα από πάνω. Πιθανόν να μη συμμερίζεται καν τη γνώμη μου για τα φύλα, και να θεωρεί τον όρο crossdressing άσχετο και χωρίς νόημα για τον ίδιο, η αντίθετα να νιώθει ότι τον μειώνει να υποβιβάζουν τον τρόπο που εκφράζει κοινωνικά το φύλο του στο επίπεδο της "μεταμφίεσης" και της μη-σοβαρότητας.
Όταν λέμε οτι αφού το άτομο Χ αισθάνεται γυναίκα και φοράει γυναικεία ρούχα, γιατί να το αποκαλούμε cross-dresser? H απάντηση είναι ότι το «cross» αφορά το sex, όχι το gender. Φοράει ρούχα αντίθετα με το σωματικό του φύλο.
Αν το άτομο Χ που έχει σώμα άνδρα και αισθάνεται γυναίκα φορά γυναικεία ρούχα,, αυτό είναι το πρώτο στάδιο το οποίο περνάνε όλες οι τρανς. Όταν γεννιούνται τους κατατάσσουν ως άρρενες, μεγαλώνοντας διαπιστώνουν ότι το φύλο τους δεν είναι άρρεν, και η πρώτη γρηγορη παρέμβαση που μπορούν να κάνουν είναι να κυκλοφορούν με γυναικεία ρούχα.
Εδώ δημιουργείται η παρεξήγηση. Πολλοί νομίζουν πως πρόκειται για τραβεστί ή cross-dresser, απ'τη στιγμή που τα γυναικεία ρούχα είναι συνέχεια του gender τους, και για το "αντρικό σώμα" δεν ευθύνεται ο τρανς?. Αν το cross έχει σχέση με το sex και όχι το gender, τότε ποιό είναι το sex ενός ανθρώπου; Οι intersex άνθρωποι είναι άρρενες ή θήλεις; Τα αγόρια με σύνδρομο kleinefelter και τα κορίτσια με σύνδρομο Turner; Τα κορίτσια που γεννιούνται με ΧΥ χρωμοσώματα αλλά το σώμα τους δεν αναγνωρίζει την τεστοστερόνη των εσωτερικών τους όρχεων, και συνεπώς μεγαλώνουν με πολύ τυπικό γυναικείο gender και γυναικείο sex, εκτός αν ανακαλύψουν σε τυχαίο έλεγχο ότι δεν έχουν μήτρα και ωοθήκες (complete androgen insensitivity); Ένα τρανς άτομο που δε "φαίνεται" το φύλο που το κατέταξαν στη γέννηση; Ένα μη τρανς άτομο που μοιάζει ανδρόγυνο ούτως ή άλλως; Πώς θα τα ορίσεις ως cross, αφού η εμφάνιση δε σε βοηθάει;
Τα φύλα (sexes) δεν είναι μόνο δυο, και πολλοί πιστεύουν ότι είναι χρήσιμη μεν, αλλά υπεραπλουστευτική γενίκευση εκ μέρους των γιατρών και των στατιστικολόγων να μην το αναγνωρίζουν. Στην ιατρική που σπούδασα, όλοι οι καθηγητές και οι καθηγήτριες θεωρούσαν ότι αν ένας άνθρωπος έχει όρχεις είναι άντρας και στρέιτ, ενώ αν έχει ωοθήκες είναι γυναίκα και στρέιτ. Η πολυμορφία την οποία προσπαθούμε να συμπεριλάβουμε σ'αυτό το νήμα μπαίνει απ'το ένα τους αυτί και βγαίνει απ'το άλλο.
Το τί θεωρείται αντρικό σώμα και τί όχι, χωράει πολλή συζήτηση, και όντως γίνεται πολλή συζήτηση σε φεμινιστικούς και τρανσφεμινιστικούς κύκλους. Για τον τρανς το σώμα του είναι γυναικείο επειδή ανήκει σε γυναίκα, και ήταν ανέκαθεν γυναικείο ακόμα κ με πέος. Όταν μια γυναίκα έχει το τάδε ή το δείνα χαρακτηριστικό (π.χ. γαμψή μύτη) αυτό θα έπρεπε να επεκτείνει το σύνολο των χαρακτηριστικών που μπορούν να θεωρούνται γυναικεία και όχι να γίνεται αιτία σεξιστικών χαρακτηρισμών (π.χ. 39 νούμερο παπούτσι είναι τρομακτικό για κινέζες γυναίκες, θα ήταν όμως τεράστιος κόπος να πείσουμε τις Δυτικές γυναίκες ότι έχουν "αντρικές πατούσες").
Προσωπικά θα έλεγα οτι και ένα πέος είναι γυναικείο χαρακτηριστικό, όπως και ένα μουνί αντρικό χαρακτηριστικό ανάλογα σε ποιόν/ποιάν ανήκουν. Ή αλλιώς, δε μου είναι περίεργες οι φράσεις "είμαι άντρας με μουνί" και "είμαι γυναίκα με πούτσο". Δεν είναι η νόρμα, αλλά δεν είναι και φοβερός κόπος για μένα να δεχτώ διαφορετικούς τρόπους να βλέπει κανείς το σώμα και το φύλο του.
Καταλαβαίνω ότι δεν είναι δημοφιλής άποψη, αλλά απ'τη στιγμή που δε δέχομαι ότι οι αρρενωπότητες και οι θηλυκότητες είναι θέσφατα και κωδικοποιημένες στα γονίδιά μας συμπεριφορές, αλλά κοινωνικοί ρόλοι τους οποίους ασπαζόμαστε, δε μπορώ παρά να οδηγηθώ σ'αυτό το συμπέρασμα: το φύλο ως sex, ως σώμα, είναι λιγότερο σημαντικό από το gender, επειδή το sex είναι ένα σωματικό χαρακτηριστικό για το οποίο δεν ευθύνεσαι, και δε θα έπρεπε να υφίστασαι ρατσισμό γι'αυτό, ακριβώς όπως γίνεται με την αριστεροχειρία.
Γιατί θεωρώ οτι οι έμφυλοι ρόλοι δεν είναι ισχυρά κωδικοποιημένοι στα γονίδια αλλά κατασκευασμένοι κοινωνικά; Γιατί οι άντρες στην Αναγέννηση ήταν υποχρεωμένοι να φοράνε πούδρα και περούκες, το γαλάζιο ήταν ως το 1930 το χρώμα των κοριτσιών (επειδή για τους καθολικούς συμβόλιζε την Παναγία) και το ροζ ήταν το χρώμα των αγοριών, επειδή θεωρείτο απόχρωση του κάργα αρρενωπού (για κάποιον αυθαίρετο λόγο) κόκκινου. Η αρρενωπότητα και η θηλυκότητα του τότε δεν είναι η αρρενωπότητα και η θηλυκότητα του σήμερα, και πολλοί άνθρωποι νιώθουν άβολα στα περιορισμένα κουτάκια ακόμα και του σημερινού, ανεκτικότερου, έμφυλου δυϊσμού. Η έμφυλη ταυτότητα, αυτό που νιώθουμε για τους εαυτούς και τις εαυτές μας μοιάζει (λένε οι έρευνες) να είναι αρκετά αμετάβλητο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας, με έδρα τον εγκέφαλο (και όχι τα γεννητικά όργανα φυσικά). Οι έμφυλοι ρόλοι απ'την άλλη μοιάζει να είναι κοινωνικές κατασκευές που άγονται και φέρονται ανάλογα με την εποχή και τη γεωγραφική περιοχή.
Εν κατακλείδι επειδή έχω γνωρίσει αρκετές τρανς στέκομαι με μεγάλο σεβασμό απέναντι τους , καθόλου ρατσιστικά κ υπεραμύνομαι των δικαιωμάτων τους με τους διεμφυλικούς συλλόγους που έχουν ιδρύσει κ άλλους. Όροι όπως τραβέλι, τραβεστί, cross-dresser, άντρας που το παίζει γυναίκα, άντρας που μεταμορφώθηκε σε γυναίκα, άντρας που υποκρίνεται την γυναίκα, κλπ δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί σε καμμιά περίπτωση κ εκπίπτουν εν τη γεννέσει τους , δεν αντικατοπτρίζουν τη δική μου εμπειρία, αλλά την εμπειρία ανθρώπων που βλέπουν με άλλο πρίσμα τον κόσμο, και δικαίωμά τους. Αλλά μιλάμε για registers, που λέει και ο Nickel, οπότε έχουμε φτάσει να συζητάμε λεπτές αποχρώσεις νοημάτων, και δε νομίζω ότι συζητάμε ακόμα για τόσο χοντροκομμένα στερεότυπα.
Συμφωνώ να μην περιορίζουμε τη χρήση λέξεων, εφόσον δε βλάπτουν κανέναν και επιδέχονται επανοικειοποίησης. Το "βαριά ψυχοπαθητική διαταραχή" που γράφουν ακόμα έλληνες ψυχίατροι ως... διάγνωση(!) για γκέι άντρες, εν έτει 2014, και ενώ η ομοφυλοφιλία έχει σταματήσει να θεωρείται αρρώστια από όλους τους σοβαρούς φορείς και οργανώσεις παγκοσμίως, δεν είναι επανοικειοποιήσιμο. Ούτε το "τραβέλι", ούτε το "πούστης" έχουν ή θα αποκτήσουν ποτέ εντελώς θετική ή έστω ουδέτερη σημασία παρά τις γενναίες προσπάθειες επανοικειοποίησης. Ούτε το "παρενδυσία" μπορεί να αποβάλλει την τουλάχιστον 50 ετών χρήση του για να υποδηλώσει ψυχιατρική νόσο, διαστροφή και εγκληματικότητα. Δεν υπάρχει και κοινότητα ανθρώπων που να τη χρησιμοποιεί ως αυτοπροσδιορισμό, και οι ψυχίατροι που είναι οι μόνοι που τη χρησιμοποιούν επειδή ακόμα υπάρχει στα εγχειρίδια, δεν ενδιαφέρονται και δεν είναι δουλειά τους να βοηθήσουν στην επανοικειοποίησή της.
Κάποιοι θα διαφωνήσουν με το ποστ κ κάποιοι ίσως το θεωρήσουν σπουδή στις εκ γεννετοίς ιδιαιτερότητες όλων μας, ανεξάρτητα αν είναι σε βαθιά ή μη προσδιορισμένη συνοχή με το gender μας.[/size]