"Γίνεται σαφές ὅτι ὅσες πόρνες ἤταν πονηρές καὶ παλτά, τὶς παρατούσαν στὴν ἔρημο. Μία ἔργαζόμενη που σίγουρα θὰ ἐπιβίωνε ἐκείνη τὴν δύσκολη ἐποχή ἤταν καὶ ἡ ρωσόφωνη Μαρία τοῦ ΜΑλεξ 28."
Πιστεύεις ότι θα ήταν μια καλή λύση ο εξοστρακισμός των αχρήστων ιερόδουλων;Θα μπορούσε να ευδοκιμήσει στη σύγχρονη εποχή;
Εἶναι ἀδόκιμος σήμερα ὁ ὅρος ἐξωστρακισμός, διότι εἶναι ἀνεφάρμοστος (Ἐδῶ δὲν λογοδοτοῦν οἱ πολιτικοί που ἄλλα πράττουν, ἐνῶ ἄλλα ἐπαγγέλονται στὸ προεκλογικό πρόγραμμα). Ἦταν θεσμός στὴν ἀρχαία Ἀθήνα (ἀπο 6ο πΧ αἰῶνα) γιὰ τὴν προστασία τοῦ πολιτεύματος. Ἐφαρμόστηκε ἐναντίον ἀτόμων που συσσώρευαν πολιτική δύναμη καὶ μπορεῖ νὰ ἀπειλοῦσαν τὸ πολίτευμα (δηλ μέσω ἐπιβολῆς τυρρανίδος). Μία φορά τὸν χρόνο γινόταν. Ἄν ἔκριναν ὅτι συνέτρεχε ὁ κίνδυνος, τὸ ἔπραταν (ἔγραφαν τὸ ὄνομα σὲ ὄστρακο). Ἡ ἐξορία διαρκοῦσε ἀρχικά δέκα ἔτη. Ἀργότερα πέντε.
Στὸ προκείμενο θέμα τώρα. Ἡ ἐποχή τοῦ Περδίκκα εἶναι μεταγενέστερη ἀπὸ τὴν ἐποχή τοῦ Κλεισθένη (εἰσηγητής ἐξωστρακισμοῦ) καὶ βεβαίως εἶναι πολεμική ἐποχή. Πολλοί ἄνδρες καὶ γυναῖκες πέθαιναν άπὸ ταλαιπωρίες καὶ ἀσθένειες. Ἰσχύει καὶ γιὰ τὶς πόρνες στὰ στρατόπεδα. Οὔτε εἶχαν πολιτικά δικαιώματα οἱ γυναῖκες νὰ ἀποφασίζουν γιὰ τὰ κοινά.
Εἶναι μεταφορικά ὅσα ἔγραψα γιὰ τὴν ἔρημο καὶ τῆν Μαρία. Σήμερα δὲν μποροῦμε, οὔτε εἶναι σωστό, νὰ ἐξορίσουμε ὅσους/ες δὲν ἐπιθυμοῦμε. Πρέπει ἐμεῖς πρῶτοι νὰ ἀπορρίψουμε τὶς πονηρές/ἄτιμες ἱερόδουλες: νὰ τὶς ἀγνοήσουμε καὶ νὰ τὶς περιφορνήσουμε. Σὰν νὰ μὴν ὑπάρχουν. Βέβαια, πολλοί θαμῶνες τῶν οἴκων δὲν γνωρίζουν χρήση τοῦ ἴντερνετ, οὔτε τὸ φόρουμ. Ἀπὸ τὰ πιθανὰ παθήματά τους, ὄφείλουν νὰ πράξουν τὸ ἴδιο.