Νέα

Ρομαντισμός Και Μπουρδέλα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα sotirof
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 7K
  • Εμφανίσεις 446K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Τι μας ελκει?

  • Αναγκη?

    Ψήφοι: 131 18,8%
  • Συνηθεια?

    Ψήφοι: 52 7,5%
  • Δεν μπορω διαφορετικα?

    Ψήφοι: 42 6,0%
  • Βαρεθηκα την γυναικα μου!

    Ψήφοι: 45 6,5%
  • δεν ξερω !

    Ψήφοι: 62 8,9%
  • Η γυναικα μου δεν τα κανη ολα!

    Ψήφοι: 56 8,0%
  • Γουσταρω κατουρλιλα?

    Ψήφοι: 22 3,2%
  • Μεταξι και ξερο ψωμι?

    Ψήφοι: 28 4,0%
  • Μπουδελα για παντα?

    Ψήφοι: 51 7,3%
  • Αλλο?

    Ψήφοι: 32 4,6%
  • Γαμαμε σε μπουρδελα αλλα δεν θελουμε να το πουμε?

    Ψήφοι: 48 6,9%
  • Διασκεδαση?

    Ψήφοι: 127 18,2%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    696

Επισκέπτης
σωστα ,

γι'αυτο  η περιπλανηση στους βοθρους
σε εκπαιδευει να εντοπιζεις
την δυσοσμια ακομα και αν αυτη
ειναι καλυμμενη με τις ακριβες
κωλωνιες της κοινωνιας
Γιατρέ μου,
πέρασε η ώρα δυστυχώς.
Θα διαφωνήσουμε κάποια άλλη στιγμή.
Φοράς κι εσύ ακριβές κολώνιες πιστεύω.
Κι εγώ κι άλλοι πολλοί.
Καλό σου βράδυ
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Γιατρέ μου,
πέρασε η ώρα δυστυχώς.
Θα διαφωνήσουμε κάποια άλλη στιγμή.
Φοράς κι εσύ ακριβές κολώνιες πιστεύω.
Κι εγώ κι άλλοι πολλοί.
Καλό σου βράδυ

με ενδιαφερον θα περιμενω την αποψη σου

καλο βραδυ!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
απλα προσπαθω να μαθαινω τι ειναι το παθολογικο και τι το υγιες
τι ειναι μη αναστρεψιμα παθολογικο και σε τι υπαρχει περιθωριο θεραπειας
δεν θελω να μπερδευτουμε με θεωριες γιατι μαλλον δεν θα καταληξουμε...

ας πουμε βρισκω παθολογια σε μια μικρη εκδιδομενη νεοεισαχθεισα στο επαγγελμα
που εσκεμμενα ή μη , καλλιεργει προσδοκιες αγαπης και ερωτα χωρις φυσικα να
ειναι διατεθειμενη να τις υλοποιησει (συμφωνα με τον ορισμο ενος φιλου για το τι ειναι πουτανα!) και να ανεχεται ή επιδιωκει τον εξευτελισμο ολων οσων την πηδανε...μονο και μονο για το χρημα!

ομως ποσοι απο μας μπορουμε να δουμε την ασχημια ακομα και πισω απο μια ωραια επιφανεια?

και οσοι τον βλεπουμε αυτον τον ωκεανο ασχημιας θα βρουμε ποτε κατι ομορφο, ή θα μας πνιξει η δυσωδια αυτου του υπονομου ?

ρητορικα ερωτηματα !
Μαλιστα,μου φαινετε οτι κουραζης ασκοπα τον εγκεφαλο σου,απο την οπτικη γωνια που το βλεπης,θα πω την δικια μου σκεψη οσο πιο απλα γινετε,σκεψου οτι πινουμε καφεδακι στα φλο στην πλατεια της ηδονης :grin:,δλδ.χαλαρα μιας και το ειπες.Τα βλεπης εκ αντιθετου διαμετρηματος,μπορη να βλεπης θεραπειες και διαφορες,αλλα μπορη να τα δης πιο απλα και να σου φτιαχτη η διαθεση!Μπορης να τα δης σαν στιβαξη γεγονοτων με φυσιολογικη και με αναγκη προτεριοτητος σειρα!Για σενα πχ. που το σκεφτεσε παθολογικο και θεραπευσιμο για καποιον να ειναι παθολογικο και σωστο,σε καποια θεματα προσπαθουμε να δωσουμε λυσης γιατι εμεις φανταζομαστε ενα προβλημα,και δεν χρειαζετε να λεμε για θεωριες οταν οι λυσεις ειναι απλες!Θα σου ανατρεψω το παραδειγμα σου,η μικρη νεοεισαχθησα μπορη να τρεφη ιστοριες και αγαπες γιατι ξερη οτι δεν θα μπορη να ειναι παντα πουτανα,οτι καποια στιγμη θα μεινη μονη στην ζωη,επομενως ξερη οτι ειναι στο βουρκο και ψαχνη το σωσσιβιο της.Αυτο που μου αρεση στην γραφη σου ειναι οτι χρησιμοποιης λιγες λεξεις αλλα με μεγαλη σημασια!Ωραια παμε στο εσκεμμενα η μη,ανοιγετε μεγαλο θεμα αλλα θα προσπαθησω να ειμαι συντομος,αν ενας μοχλος πιεσης ασκηθη σε ενα ατομο να κανη κατι που δεν θελη αλλα πρεπη να το κανη για διαφορους λογους,ακομα και εκβιαστικους θα το κανη αλλα δεν θα το πραξη σωστα,για αυτο μερικες φορες λεμε τι ξεπετα δεν ειναι σωστη επαγγελματιας κλπ.φυσικα και δεν μπορη να γινη μια ιστορια αγαπης με μια ιεροδουλη,αν και ειναι τοσο λεπτα τα ορια του ορισμου της αγαπης για τον καθενα μας!Αν γινη θα διαρκεση πολυ λιγο και σε σπανιες περιπτωσης,οπως σε περιπτωση μιας πολυ φτωχιας κοπελας που δεν ειχε καμια ελπιδα στον τοπο της να βρη χρηματα που χρειαζετε(κανω μια δικια μου υποθεση)για λογους υγειας πχ.εκεινη βαζη το μαχαιρι στην ψυχη της και ο αλλος θα την εκμεταλευτη δλδ. το συστημα,και εδω ερχομαι στο θεραπευσιμο και στο υγιες,για εκεινη ειναι υγιες για εμας ειναι μια πουτανα,θα υπομενη μεχρι να τελειωση αλλα θα κραταη μεσα της τον ερωτα και την αγαπη,οταν θα τελειωνη την βαρδεια της και θα μπλεκετε μεσα στο ανωνυμο πληθος σαν ενας απλος ανθρωπος και φτανη στο σπιτι της,θα κλειση την πορτα και θα πεση η αυλαια πισω της,(εδω υπαρχουν καποια σεναρια)η θα παη για μετο αιδιασμενη για τον εαυτο της η θα κλαψη χωρις να υπαρχη ανθρωπος να της απαληνη τον πονο η θα πεση για υπνο χωρις να σκεφτη τιποτα.Την ασχημια μπορη να την δουν λιγοι και μετρημενοι στα δακτυλα,ειναι αυτοι που εχουν οραμα του αρωματος της ζωης και θετικη ενεργεια,δυσκολο πραγμα στις μερες μας,η δυσωδια αγαπητε μας εχη πνιξη εδω και καιρο αλλα κανουμε οτι δεν το βλεπουμε γιατι θελουμε οχι ολοι και προσπαθουμε να ξεφυγουμε.Επισης σιγουρα θα βρουμε κατι ομορφο στον ωκεανο της ασχημιας αλλα ειναι σαν την οασι στην ερημο!Προσωπικα δεν δανειζομαι ορους,φτιαχνω τους δικους μου και με το περασμα του χρονου αν ειναι λαθος τους διορθωνω!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
τα τρενα αλλαζουν ποτε τροχιες?

κινουνται παντα σε ραγες συγκεκριμενων διαδρομων

οι πορνες ειναι τα τρενα και οι ραγες τα χρηματα τους
που τις καταδικαζουν να κινουνται παντα στις διαδρομες
της αθλιοτητας , παρα τις διακυρρηξεις τους οτι
μπορουν να κινηθουν και χωρις ραγες...

Ντετερμινισμος !

http://[URL unfurl="true"]www.venturaweekly.com/images/07/santa-paula-train.jpg[/img[/URL]]
[/quote]
Αλλαζουν τροχιες,μπαινουν σε παρακαμψης που το αποφασιζη ο κλειδουχος για διαφορους λογους,ενας τετοιος μπορη να βρεθη για καποιες απο αυτες........Βλεπης ομως οτι το καθοριζουμε μονο απο την δικια μας οπτικη γωνια?ποιος ομως καθοριζη αυτην την πορεια/εμεις, που εις γνωση μας την καθοριζουμε.Δεν θελω σε καμια περιπτωση να θεωρηθη οτι τις υποστηριζω συζητηση κανουμε!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
σωστα ,

γι'αυτο  η περιπλανηση στους βοθρους
σε εκπαιδευει να εντοπιζεις
την δυσοσμια ακομα και αν αυτη
ειναι καλυμμενη με τις ακριβες
κωλωνιες της κοινωνιας
Τωρα για τις κωλωνιες μου θυμιζης οτι τις ανακαλυψαν οι γαλλοι για να καλυβουν την δυσοσμια τους!
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
καταρχην χαιρομαι που σε ξαναδιαβαζω

διακρινω ενα ρομαντισμο στη γραφη σου

οπως πχ:  οπως σε περιπτωση μιας πολυ φτωχιας κοπελας που δεν ειχε καμια ελπιδα στον τοπο της να βρη χρηματα που χρειαζετε(κανω μια δικια μου υποθεση)για λογους υγειας πχ.εκεινη βαζη το μαχαιρι στην ψυχη της και ο αλλος θα την εκμεταλευτη δλδ. το συστημα

ή θα υπομενη μεχρι να τελειωση αλλα θα κραταη μεσα της το ερωτα της αγαπης και του ερωτα,οταν θα τελειωνη την βαρδεια της και θα πλεκετε μεσα στο ανωνυμο πληθος σαν ενας απλος ανθρωπος και φτανη στο σπιτι της,θα κλειση την πορτα και θα πεση η αυλαια πισω της,(εδω υπαρχουν καποια σεναρια)η θα παη για μετο αιδιασμενη για τον εαυτο της η θα κλαψη χωρις να υπαρχη ανθρωπος να της απαληνη τον πονο η θα πεση για υπνο χωρις να σκεφτη τιποτα.

ή Θα σου ανατρεψω το παραδειγμα σου,η μικρη νεοεισαχθησα μπορη να τρεφη ιστοριες και αγαπες γιατι ξερη οτι δεν θα μπορη να ειναι παντα πουτανα,οτι καποια στιγμη θα μεινη μονη στην ζωη,επομενως ξερη οτι ειναι στο βουρκο και ψαχνη το σωσσιβιο της

τον οποιο βρισκω αρκετα ενδιαφερων ακομα και για το βιβλιο που ετοιμαζεις

προσωπικα πιστευω οτι ολα γινονται συμφωνα με μια φυσικη αναγκαιοτητα (ουδεν ανευ φυσιος γινεται που ελεγε και ο Ιπποκρατης)
και επειδη μ'αρεσει το Καλλος  
κουραζω το μυαλο μου συνειδητα για να καταλαβω τους μηχανισμους που αυτο αλοιωνεται και καταντα ασχημο

γιατι ας μην ξεχναμε οτι και ο ιδιος ο Ρομαντισμος ειναι η αναζητηση του Καλλους

 



 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Αλλαζουν τροχιες,μπαινουν σε παρακαμψης που το αποφασιζη ο κλειδουχος για διαφορους λογους,ενας τετοιος μπορη να βρεθη για καποιες απο αυτες........Βλεπης ομως οτι το καθοριζουμε μονο απο την δικια μας οπτικη γωνια?ποιος ομως καθοριζη αυτην την πορεια/εμεις, που εις γνωση μας την καθοριζουμε.Δεν θελω σε καμια περιπτωση να θεωρηθη οτι τις υποστηριζω συζητηση κανουμε!
τα ατομα ακολουθουν σαν ερμαια ντετερμινιστικες προκαθορισμενες τροχιες

οι ανθρωποι δημιουργουν τον δικο τους δρομο , κινουνται σε "αγνωστο προορισμο" για τα
κοινωνικα δεδομενα

ποσους ανθρωπους και ποσα ατομα εχεις δει στους χωρους της πορνειας?

προσωπικα εχω δει ενα ωκεανο απο ατομα και ελαχιστους ανθρωπους
 

Επισκέπτης
οταν θα τελειωνη την βαρδεια της και θα πλεκετε μεσα στο ανωνυμο πληθος σαν ενας απλος ανθρωπος και φτανη στο σπιτι της,θα κλειση την πορτα και θα πεση η αυλαια πισω της,(εδω υπαρχουν καποια σεναρια)η θα παη για μετο αιδιασμενη για τον εαυτο της η θα κλαψη χωρις να υπαρχη ανθρωπος να της απαληνη τον πονο η θα πεση για υπνο χωρις να σκεφτη τιποτα.
Ή απλά να σκέφτεται τι μπορεί να κάνει ακόμα για να αυξήσει τα ήδη πρωτόγνωρα γι' αυτήν έσοδα (όσο είναι καινούρια) ή πόσα πλέον έχει στην τράπεζα και πως να τα επενδύσει (όσο περνάει ακόμα η μπογιά της).
Εδώ τα χρήματα αγοράζουν ανθρώπους, στην αθωότητά τους θα κολλήσουνε;

Επένδυσες την υπογραφή σου παρεμπιπτόντως φίλε rigor; :think:
 

Επισκέπτης
ποσους ανθρωπους και ποσα ατομα εχεις δει στους χωρους της πορνειας?

προσωπικα εχω δει ενα ωκεανο απο ατομα και ελαχιστους ανθρωπους
Ο Διογένης θεωρούσε ότι είναι γενικό φαινόμενο της κοινωνίας (όχι των χώρων της πορνείας).
Γι' αυτό και αναζητούσε ανθρώπους μ' ένα φανάρι μέσα στο καταμεσήμερο!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Απο μια δηλωση............



«Ο Νταλί ήταν ο πιο ευφυής άνθρωπος που γνώρισα. Ενας πραγµατικά εκπληκτικός καλλιτέχνης. Είχε όµως και τη σκοτεινή του πλευρά. Ηταν ηδονοβλεψίας και απολάµβανε τα όργια. Πλήρωνε ανθρώπους για να κάνουν σεξ µπροστά του. Μπορεί να µην ήταν πολύ σηµαντικό, αλλά ήταν αναµφισβήτητα κοµµάτι του εαυτού του» λέει στους «Sunday Τimes» ο Οσκαρ Τάσκετς, ο άνθρωπος που βοήθησε τον σπουδαίο σουρεαλιστή καλλιτέχνη, τον Σαλβαντόρ Νταλί, να φτιάξει το διασηµότερο ίσως έργο του: να «µετατρέψει» τα χείλια της Μέι Ουέστ σε... καναπέ.

Αν άκουγε το Ιδρυµα Γκαλά - Νταλί τον 68χρονο αρχιτέκτονα που ζει στη Βαρκελώνη να κάνει τις παραπάνω δηλώσεις σίγουρα θα τον αναζητούσε για να του βάλει... πιπέρι στο στόµα, καθώς έχει αναλάβει µετά τον θάνατό του να διαχειριστεί το έργο και την κληρονοµιά του. Μόνο που σύµφωνα µε πολλούς πλέον έχει µετατραπεί σε έναν οργανισµό λογοκρισίας, καθώς προσπαθεί να σταµατήσει οτιδήποτε θεωρεί πως µπορεί να αµαυρώσει τη φήµη του ανατρεπτικού και εκκεντρικού καλλιτέχνη, δεδοµένου ότι τέτοιες φήµες µπορεί να έχουν αντίκτυπο και στην αξία των έργων του.

«Συµπεριφέρεται σαν χήρα που προσπαθεί να αγιοποιήσει την εικόνα ενός νεκρού» συνεχίζει ο στενός φίλος του Νταλί, ο οποίος υποστηρίζει πως η σχέση του µε το πουριτανικό – όπως το χαρακτηρίζει – Ιδρυµα είναι του τύπου «από µακριά κι αγαπηµένοι». «Από επιχειρηµατικής πλευράς είναι κατανοητό, αλλά από καλλιτεχνικής;» αναρωτιέται.

«Του άρεσε να παίζει µε τους ανθρώπους σαν να ήταν πιόνια στο σκάκι», επισηµαίνει η Κάθριν Μουρ – χήρα του γραµµατέα του Νταλί επί σειρά ετών Πίτερ Μουρ (γνωστού και ως «υπουργού άµυνας» λόγω της προϋπηρεσίας του στην υπηρεσία πληροφορίων του στρατού), ο οποίος απολύθηκε το 1975 όταν η µούσα του Νταλί, Γκαλά, απαίτησε την αντικατάστασή του από έναν «νεώτερο και πιο ωραίο, καθώς το πάθος της για τους νέους άνδρες δεν την εγκατέλειψε ώς το θάνατό της» (το 1982 σε ηλικία 87 ετών).

Πολλά όµως από τα πάθη που αποδίδονται στον Νταλί δεν ήταν αποκλειστικά δικά του, αλλά της Γκαλά. Εκείνη ήταν που έφερνε τους εραστές της ενώπιόν του, αλλά κι εκείνη που είχε τρελό πάθος για το χρήµα. «Κάθε πρωί µετά το πρόγευµα, µου αρέσει να ξεκινάω τη µέρα µου κερδίζοντας 20.000 δολάρια» έλεγε η Γκαλά που «λάτρευε το χρήµα όπως ο αλκοολικός το ποτό». Και ενώ εκείνη έχανε τον έλεγχο, στον Νταλί κόλλησε ο Αντρέ Μπρετόν το παρατσούκλι «Αvida Dollars» (απληστία για δολάρια) αναγραµµατίζοντας το όνοµά του – Salvador Dali.


«Δεν εµποδίζουµε κανέναν»

Τι απαντά το Ιδρυµα Γκαλά-Νταλί σε όλους όσους το κατηγορούν για τάσεις λογοκρισίας; «Δεν είµαστε οργανισµός που λογοκρίνει. Δεν θέλουµε να προβάλλουµε µια ντεκαφεϊνέ εκδοχή του Νταλί. Η αλήθεια είναι αλήθεια.

Δεν θα σταµατήσουµε κανέναν που θέλει να ασχοληθεί µε τη ζωή του, που είναι γεµάτη πικάντικες λεπτοµέρειες», λέει ο Χουάν Μανουέλ Σεβιγιάνο, εκ µέρους της διεύθυνσης. «Οσοι µας κατηγορούν ότι θέλουµε να έχουµε τον έλεγχο, ίσως κρύβουν κάτι στον τρόπο που χειρίζονται τα δικαιώµατα του Νταλί».





 

Συνημμένα

  • images.jpg
    images.jpg
    7,2 KB · Εμφανίσεις: 20

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Ή απλά να σκέφτεται τι μπορεί να κάνει ακόμα για να αυξήσει τα ήδη πρωτόγνωρα γι' αυτήν έσοδα (όσο είναι καινούρια) ή πόσα πλέον έχει στην τράπεζα και πως να τα επενδύσει (όσο περνάει ακόμα η μπογιά της).
Εδώ τα χρήματα αγοράζουν ανθρώπους, στην αθωότητά τους θα κολλήσουνε;

Επένδυσες την υπογραφή σου παρεμπιπτόντως φίλε rigor; :think:
φιλε ροκαβλον η παραθεση ηταν απο την απαντηση του sotirof

αν θες την δικια μου απαντηση συμφωνω με αυτη την "ωμη" αληθεια που περιγραφεις απο πανω

ομως δεν καταλαβα τι ακριβως εννοεις περι της επενδυσης της υπογραφης μου...
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Ο Διογένης θεωρούσε ότι είναι γενικό φαινόμενο της κοινωνίας (όχι των χώρων της πορνείας).
Γι' αυτό και αναζητούσε ανθρώπους μ' ένα φανάρι μέσα στο καταμεσήμερο!
μπραααβο

δες την τελευταια μου απαντηση στο thread της πουτανολογιας
(στο διαλογο με τον προφεσορ)

ειναι ολιστικο το φαινομενο , αν υπαρξει προβλημα σ'ενα τομεα αυτο επεκτεινεται και σε αλλους
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Δεν ήταν σκέτο <<γνώθι μαθών>>; :think:
ομως μαθαινεις μονο σκεπτομενος
και η σκεψη ποναει , γιατι χαρασσει στη μνημη
νεες δομες

γνωμη μου επι του Νταλι:

ειναι αλλο να χρησιμοποιουμε ως υλικο δημιουργιας
αντικειμενα ηδονης και αλλο να καταδεχομαστε οι
ιδιοι να γινουμε αντικειμενα...εστω και ηδονης!
Το πρωτο δημιουργει κατι καινουριο , ενα εργο
το δευτερο ειναι απλα εκδηλωση χρηματοδουλειας
 

Επισκέπτης
μπραααβο

δες την τελευταια μου απαντηση στο thread της πουτανολογιας
(στο διαλογο με τον προφεσορ)

ειναι ολιστικο το φαινομενο , αν υπαρξει προβλημα σ'ενα τομεα αυτο επεκτεινεται και σε αλλους
Πόσο μάλλον αν αυτός ο τομέας έχει να κάνει τόσο άμεσα με το είναι του ανθρώπου, όπως η πορνεία!
Συμφωνώ!

βλεπεις ομως φιλε μου οτι η καταπατηση των ανθρωπινων δικαιωματων που πολλες φορες συνεπαγεται φθορα σε σωματικο επιπεδο , δεν ειναι αμιγως θεμα ιατρικης , ειναι συνδυασμος
πολιτικης , οικονομιας  κοινωνιολογιας και ιατρικης
ειναι ολιστικο το συστημα και δεν ξερω ποιος μπορει να δωσει μια ολιστικη θεραπεια
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
τα ατομα ακολουθουν σαν ερμαια ντετερμινιστικες προκαθορισμενες τροχιες

οι ανθρωποι δημιουργουν τον δικο τους δρομο , κινουνται σε "αγνωστο προορισμο" για τα
κοινωνικα δεδομενα

ποσους ανθρωπους και ποσα ατομα εχεις δει στους χωρους της πορνειας?

προσωπικα εχω δει ενα ωκεανο απο ατομα και ελαχιστους ανθρωπους
Πολυ γουσταρω....
Η αιτιοκρατία (ντετερμινισμός) (Determinism) είναι η φιλοσοφική τάση που επηρέασε ιδιαιτέρως την επιστημονική σκέψη από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Απόδέχεται την ύπαρξη της αιτιότητας, την καθολική αιτιώδη και νομοτελειακή συνάφεια όλων των φαινομένων. Το ευθέως αντίθετο της αιτιοκρατίας πρεσβεύει η αναιτιοκρατία ή ιντετερμινισμός. Οι αρχικές ιδέες που διαμόρφωσαν την αιτιοκρατία ως ιδεολόγημα απαντώνται στους ατομικούς φιλόσοφους (βλ. Αριστ., Περί ζώων γενέσεως, 789β 2) τους Επικούρειους και τον Λουκρήτιο (De rerum naturae). Στη σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη η αιτιοκρατία συνδέεται με τη σκέψη διανοητών όπως ο Φράνσις Μπέικον, ο Γαλιλαίος, ο Καρτέσιος, ο Νεύτων, ο Λομονόσοφ, ο Λαπλάς, ο Σπινόζα και οι γάλλοι υλιστές του 18ου αι.. Ο μηχανιστικός και αφηρημένος χαρακτήρας των εν λόγω περί αιτιοκρατίας αντιλήψεων εκφράζεται με την απολυτοποίηση της μορφής της αιτιοκρατίας, την ταύτιση της αιτιοκρατίας με την αναγκαιότητα και την απόρριψη του αντικειμενικού χαρακτήρα της τυχαιότητας.

Σύμφωνα με τις αρχές του ντετερμινισμού τα πάντα στον κόσμο γίνονται με μια αιτιώδη συνάφεια –αιτιοκρατία. Κάθε γεγονός το οποίο εμπεριέχει ανθρώπινη δράση συνδέεται με αιτιώδη αλυσιδωτή σχέση με τις προγενέστερες καταστάσεις. Δεν υπάρχουν ανεξήγητα η τυχαία γεγονότα. Η ιδέα ότι το σύμπαν αποτελεί ένα ντετερμινιστικό σύστημα έχει επιδράσει με καθοριστικό τρόπο στις Δυτικές και μη φιλοσοφικές και θρησκευτικές αντιλήψεις. Οι αρχαίοι έλληνες φιλόσοφοι Λεύκιππος και Δημόκριτος ήταν οι πρώτοι που θεωρητικά συνέλαβαν την ιδεολογία του ντετερμινισμού, πρεσβεύοντας ότι στηρίζονταν στις μηχανικές αλληλεπιδράσεις των ατόμων.
Ισαάκ Νεύτων

Στον σύγχρονο δυτικό κόσμο η φιλοσοφία του ντετερμινισμού είναι συνδεδεμένη με την Νευτώνεια φυσική. Η υπόθεση «The billiard ball», προϊόν της νευτώνειας φυσικής, υποστηρίζει ότι οι θεμελιώδεις συνθήκες στο σύμπαν είχαν εγκατασταθεί, η εξέλιξη ήταν αναπόφευκτή και με μονοσήμαντο τρόπο. Αν ήταν δυνατόν να γνωρίζουμε το σύνολό της ύλης και τους νόμους που διέπουν το σύμπαν, θα ήταν εφικτό να προσομοιάσουμε κάθε σημεία σε οποιοδήποτε χρόνο του σύμπαντος. Η νευτώνεια φυσική και η τάξη του ντετερμινισμού υπηρέτησαν και υπηρετούν την επιστήμη και τη θεωρητική σκέψη με μεγάλη επιτυχία, έως ότου τα προβλήματα μεταφέρονται στην κλίμακα του σύμπαντος ή του ατόμου, εκεί όπου η νευτώνεια φυσική αδυνατεί να δώσει λύσεις.
 Η αμφισβήτηση

Ο Ντέιβιντ Χιουμ αμφισβήτησε την αρχή της αιτιότητας. Σύμφωνα με τον Χιούμ, καμία αντίφαση δεν υπάρχει εάν ισχυριστεί κανείς για μια αιτία ότι δεν συνεπάγεται το αποτέλεσμα που της αποδίδεται. Ούτε εμπειρικά είναι δυνατόν ποτέ να παρατηρήσουμε τον αιτιώδη δεσμό, την αναγκαία σχέση μεταξύ αιτίας και του αποτελέσματος. Απλώς, ο,τι στην πραγματικότητα παρατηρούμε σε μια αιτιώδη σχέση είναι το ένα γεγονός να διαδέχεται κάποιο άλλο γεγονός και τίποτε άλλο πέραν της χρονικής αυτής διαδοχής τους-«μετά τούτο, άρα εξαιτίας τούτου».

Ανάλογη προς την θέση του Χιούμ ήταν και η άποψη που εξέφρασαν και οι εκπρόσωποι του πυρωνισμού, σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει στην πραγματικότητα δεσμός μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος αλλά αυτός είναι επινόημα των ανθρώπων.

Στα νεότερα χρόνια οι εκπρόσωποι της θεωρίας της ευκαιριοκρατίας αμφισβήτησαν την άμεση σχέση μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος, και ότι δυο γεγονότα μπορούν να συνδέονται χάρη στη διαμεσολάβηση του Θεού αφού καθώς δημιούργησε τον κόσμο φρόντισε να διαδέχονται το ένα το άλλο χωρίς να υφίσταται μεταξύ τους καμιά ουσιώδης σχέση.
Κβαντομηχανική
Σχετικό άρθρο: Κβαντομηχανική
Μεγάλο μέρος της σύγχρονης αμφισβήτησης ή απλά συζήτησης γύρω από τον ντετερμινισμό παρουσιάζεται με επίκεντρο τα σύγχρονα πορίσματα της κβαντομηχανικής. Συγκεκριμένα, σε ατομικό επίπεδο, τα στοιχεία που περιγράφουν τις κινήσεις σωματιδίων μπορούν μόνο να υπολογιστούν πιθανολογικά (είναι για παράδειγμα δυνατό να προβλέψουμε την θέση ενός σωματιδίου αλλά όχι και την ταχύτητά του ταυτόχρονα). Αυτό σημαίνει πως το σύμπαν δεν μπορεί να προβλεφθεί απόλυτα (ακόμα και αν ήταν δυνατό να έχουμε όλα τα στοιχεία του παρελθόντος και την ικανότητα να τα αναλύσουμε ακριβώς). Αυτό το πόρισμα δεν αναφέρεται απλά στην ανικανότητα του ανθρώπου να παρατηρήσει συγκεκριμένα φαινόμενα αλλά σε συγκεκριμένη ιδιότητα της Φύσης εκφρασμένη από την Αρχή της απροσδιοριστίας, η οποία έχει παρατηρηθεί πειραματικά. Ο λόγος που δεν βλέπουμε αυτή την αβεβαιότητα στην καθημερινότητα είναι ότι εμφανίζεται σε πολύ μικρή κλίμακα και γίνεται κυρίως εμφανής στον μικρόκοσμο. Άρα το «σκληρό» ντετερμινιστικό μοντέλο δεν εφαρμόζεται παρά μόνο εάν θεωρήσουμε την πιθανολογική αβεβαιότητα μέρος της ντετερμινιστικής εικόνας για το σύμπαν. Σε αυτή την περίπτωση όμως, η ιδέα πως το σύμπαν δρα «όπως θα δρούσε ούτως ή άλλως» δεν ισχύει. Στην υποθετική περίπτωση που η ιστορία - ή μέρος της ιστορίας - θα επαναλαμβανόταν, η κβαντική αβεβαιότητα θα δημιουργούσε μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας.

Μοντέλα που προσπαθούν να ικανοποιήσουν την ντετερμινιστική εικόνα μιλάνε συχνά για μια κρυμμένη μεταβλητή η οποία θεωρητικά θα δώσει στην κβαντική μηχανική αυτό που της λείπει και θα την ξανακάνει ντετερμινιστική. Πολλά μοντέλα έχουν προταθεί αλλά συνήθως αποδεικνύονται ανεφάρμοστα πειραματικά. Ανάμεσά τους και εκείνα που προτείνουν πως οι κβαντικές κυματοσυναρτήσεις (που αναπαριστούν όλα τα στοιχεία που αποτελούν ένα σύστημα υπό παρατήρηση) εκφράζουν τον ντετερμινισμό μιας και εμπεριέχουν την πληροφορία που αφορά πιθανότητες που σχετίζονται με το σύστημα. Η ιδέα όμως αυτή δεν είναι εύκολο να χαρακτηριστεί απόλυτα ντετερμινιστική ή τουλάχιστον «σκληρά» ντετερμινιστική: στην χαρακτηριστική περίπτωση της κυματοσυνάρτησης που εκφράζει όλη την Ύπαρξη, η «μεγάλη συνάρτηση» θα περιέχει και την πιθανότητα για εναλλακτικά σύμπαντα μετά το big bang αλλά και την πιθανότητα η γη ή ο γαλαξίας να μην υπήρχαν καν.

Επιστήμονες που αμφισβήτησαν την πιθανολογική εικόνα για το σύμπαν προσπαθώντας να κρατήσουν την μέχρι τότε ντετερμινιστική (και αναζήτησαν την «κρυμμένη μεταβλητή») ήταν πολλοί. Ανάμεσά τους και ο Αϊνστάιν ο οποίος αφιέρωσε μεγάλο μέρος του τέλους της ζωής του προσπαθώντας να βρει την σύνδεση μεταξύ θεωρίας της σχετικότητας και κβαντομηχανικής προς ικανοποίηση του ντετερμινιστικού μοντέλου. Μάλιστα είπε «[..]ο Θεός δεν παίζει ζάρια.»[
Ο όρος Ντετερμινισμός (Determinism) όπως έχει διαμορφωθεί στη σύγχρονη αντίληψη, στην Ελληνική γλώσσα αποδίδεται σήμερα με τους όρους Ετεραρχία ή Ετεροκαθορισμός και τούτο διότι ο όρος Ντετερμινισμός όπως καθιερώθηκε σήμερα διεθνώς, υποδηλώνει κατά βάση ένα θεωρητικό σύστημα που πρεσβεύει πως όλα τα αντικείμενα και όλα τα συμβάντα ενός ορισμένου κάθε φορά είδους (που εμπίπτουν βεβαίως στο ενδιαφέρον ενός επιστημονικού κλάδου) είναι εκ των προτέρων καθορισμένα (determined) είτε λόγω κάποιων νόμων (laws) είτε κάποιων δυνάμεων (forces) που τα υποχρεώνουν να παραμένουν ως έχουν.

Όμως έτσι η εξειδίκευση του διεθνούς αυτού όρου μπορεί να προσδιορίζει είτε τη τάξη των πραγμάτων (αιτιών) (class of things), που είναι αυτά καθορισμένα, είτε τον τύπο του πράγματος (αιτίας) (type of things), που επιφέρει τον καθορισμό, είτε και τα δύο μαζί. Έτσι ο "Οικονομικός ντετερμινισμός" τείνει να σημαίνει ότι οικονομικοί παράγοντες είναι εκείνοι που καθορίζουν όλους τους άλλους, ο "Ιστορικός ντετερμινισμός" ότι τα ιστορικά συμβάντα είναι καθορισμένα, και ο "Κοινωνιολογικός ντετερμινισμός" να ισχυρίζεται ότι τα κοινωνικά γεγονότα είναι και αυτά καθορισμένα από κοινωνικούς παράγοντες (social factors).

Παρά ταύτα είναι γεγονός πως μόνο επανερχόμενοι στην αρχαία ελληνική σκέψη του χαρακτήρα της αιτιοκρατίας μπορεί ο σημερινός χαρακτηρισμός "Ντετερμινισμός" να διαπεράσει την υποδιαίρεση κατά κλάδο ή θέμα και να μπορέσει κανείς να περιγράψει τον "αιτιώδη ντετερμινισμό" ο οποίος και τελικά σημαίνει το θεωρητικό σύστημα με το οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι τα διάφορα συμβάντα οφείλονται (καθορίζονται) κατά τρόπο αιτιολογικό (causal determinism). Βέβαια και αυτή η ιδέα σήμερα μπορεί να αντιτάσσεται στον "Στατιστικό ντετερμινισμό" ή στον "Θεολογικό ντετερμινισμό" όπου υποστηρίζονται θεωρίες πως τα γεγονότα καθορίζονται κατά τρόπο μη-αιτιολογικό (non causally) (στατιστική πιθανότητα ή από την θεότητα). ΄

Έτσι παραμένει ακόμη σε συζήτηση κατά πόσο αυτοί οι τύποι καθορισμού μπορεί να εκλαμβάνονται ως "μη-αιτιολογικοί" ή κατά πόσο τέλος πάντων και σε εσχάτη ακόμη ανάλυση θα μπορούσε να διακριθεί κάποιος ειδικός τύπος αιτιότητας. Βέβαια δεν είναι και λίγοι εκείνοι που πρεσβεύουν ότι αφενός οι στατιστικές πιθανότητες θα πρέπει να ερμηνεύονται ως συνέπειες αυτών λόγω πολυπλοκότητας και αδυναμίας να απομονωθούν ανά περίπτωση, και αφετέρου ότι και οι υπερβατικοί καθοριστικοί παράγοντες θα πρέπει να προσμετρούνται στις αιτίες.
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Ή απλά να σκέφτεται τι μπορεί να κάνει ακόμα για να αυξήσει τα ήδη πρωτόγνωρα γι' αυτήν έσοδα (όσο είναι καινούρια) ή πόσα πλέον έχει στην τράπεζα και πως να τα επενδύσει (όσο περνάει ακόμα η μπογιά της).
Εδώ τα χρήματα αγοράζουν ανθρώπους, στην αθωότητά τους θα κολλήσουνε;

Επένδυσες την υπογραφή σου παρεμπιπτόντως φίλε rigor; :think:
Δεν διαφωνω,απλα γενικα μιλησα για σεναρια!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom