Νέα

Ρομαντισμός Και Μπουρδέλα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα sotirof
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 7K
  • Εμφανίσεις 445K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

Τι μας ελκει?

  • Αναγκη?

    Ψήφοι: 129 18,6%
  • Συνηθεια?

    Ψήφοι: 52 7,5%
  • Δεν μπορω διαφορετικα?

    Ψήφοι: 41 5,9%
  • Βαρεθηκα την γυναικα μου!

    Ψήφοι: 45 6,5%
  • δεν ξερω !

    Ψήφοι: 62 9,0%
  • Η γυναικα μου δεν τα κανη ολα!

    Ψήφοι: 56 8,1%
  • Γουσταρω κατουρλιλα?

    Ψήφοι: 22 3,2%
  • Μεταξι και ξερο ψωμι?

    Ψήφοι: 28 4,0%
  • Μπουδελα για παντα?

    Ψήφοι: 51 7,4%
  • Αλλο?

    Ψήφοι: 31 4,5%
  • Γαμαμε σε μπουρδελα αλλα δεν θελουμε να το πουμε?

    Ψήφοι: 48 6,9%
  • Διασκεδαση?

    Ψήφοι: 127 18,4%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    692
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Αυτα οσο αφορα τον ευρωπαικο διαφωτισμο,γιατι υπαρχη και ελληνικος,Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός είναι ιδεολογικό, φιλολογικό, γλωσσικό και φιλοσοφικό ρεύμα που επιχείρησε να μεταφέρει τις ιδέες και τις αξίες του ευρωπαϊκού διαφωτισμού στον χώρο του υπόδουλου γένους. Με τον όρο διαφωτισμός εννοείται η πνευματική κίνηση που σημειώθηκε στη Δυτική Ευρώπη στα τέλη του 17ου αιώνα, με κύριους στόχους τη λύτρωση του ανθρώπινου πνεύματος από τις προλήψεις, τις δεισιδαιμονίες, την αυθεντία του κράτους και της εκκλησίας και την επικράτηση του ορθού λόγου, της πνευματικής ελευθερίας, της ανεξιθρησκίας και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Οι ιδέες του διαφωτισμού διαχύθηκαν στον ελληνικό χώρο, όταν διαμορφώθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες στις αρχές του 18ου αιώνα με την ανάθεση της εξουσίας των παραδουνάβιων ηγεμονιών σε Έλληνες ηγεμόνες και αργότερα με τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, το 1774.

Κύριοι φορείς του νεοελληνικού διαφωτισμού είναι οι Έλληνες που ζουν στην δύση. Αυτοί παρακολουθούν από κοντά όλες τις αλλαγές που γίνονται στην σκέψη, παρακολουθούν τις ανακαλύψεις πάνω στις νέες τεχνικές, ανακαλύπτουν τις ιδεολογικές αρχές πάνω στις οποίες πραγματοποιείται η γαλλική επανάσταση. Αυτό το κοινωνικό και πολιτικό γεγονός δανείζει τις αρχές στον νεοελληνικό διαφωτισμό.

Εκείνη την εποχή η Ευρώπη ανακαλύπτει τον φιλελευθερισμό και την ανάγκη της αυτοδιάθεσης των λαών. Οι Έλληνες της Δύσης αντιλαμβάνονται πως μόνο με την πνευματική αναγέννηση των υποδούλων θα μπορέσει να ωριμάσει η ιδέα της επανάστασης. Μέσα σε αυτά τα δεδομένα πολλοί μορφωμένοι Έλληνες συμμετείχαν στην διάδοση των ιδεών του διαφωτισμού, που προσαρμόστηκαν στις ανάγκες του υπόδουλου γένους.
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
Οι ρίζες

Η αγγλική βιομηχανική επανάσταση διαδόθηκε στη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες, οδηγώντας την αστική τάξη σε ανοδική πορεία. Ωστόσο, στην κεντρική, τη νότια και την ανατολική Ευρώπη εξουσίαζε στη συγκεκριμένη περίοδο η αριστοκρατία. Οι λαϊκές τάξεις, αγροτικές ως επί το πλείστον, υπέφεραν εξαιτίας της οικονομικής αστάθειας και της επακόλουθης αύξησης των τιμών. Το αποτέλεσμα ήταν η διαφοροποίηση της βορειοδυτικής Ευρώπης, που άρχισε να εκσυγχρονίζεται και της υπόλοιπης ηπείρου που έμεινε στο περιθώριο. Η αγγλική αστική επανάσταση του 17ου αι., η Γαλλική του 18ου και ο πόλεμος ανεξαρτησίας των Η.Π.Α. στράφηκαν ένάντια σε ένα παρηκμασμένο πλέον φεουδαρχικό σύστημα, που αποτελούσε εμπόδιο στην αστική ανάπτυξη.

Η βιομηχανική επανάσταση άλλαξε ριζικά την παραγωγική ικανότητα σε πολλά πεδία και τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, αλλάζοντας ριζικά τη μορφή των παραδοσιακών κοινωνιών και των οικονομιών του ευρωπαϊκού κόσμου. Κατόπιν η Γαλλική Επανάσταση προσέφερε το ιδεολογικό υπόβαθρο μιας διαφορετικής πολιτικής και κοινωνικής άποψης και έγινε η έμπνευση για έναν οικουμενικό, σχεδόν, ξεσηκωμό, με στόχο τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό1. Ο όρος οικουμενικός δικαιολογείται, αν ανατρέξει κανείς σε παγκόσμιους ιστορικούς χάρτες2 και δει πόσα απελευθερωτικά κινήματα διαδραματίστηκαν ανάμεσα στο 1811 και το 1840, παράλληλα με την παγκόσμια βρετανική οικονομική διείσδυση –διείσδυση που άντλησε τη δύναμή της από τη βιομηχανική επανάσταση.

Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός –προϊόν πολιτισμικής διάχυσης- θα μπορούσε να αποτιμηθεί ως παρακλάδι του του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Ο ίδιος ο όρος προέρχεται από τη μετάφραση των αντίστοιχων όρων της αγγλικής, γερμανικής και ιταλικής γλώσσας3. Συνεπώς είναι σκόπιμο να γνωρίζει κανείς τι εννοούσαν οι ευρωπαίοι διανοητές με τον όρο διαφωτισμός.

Ως ιδεολογία του διαφωτισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι ιδέες και οι αξίες που διαμορφώθηκαν από την παιδεία της βορειοδυτικής Ευρώπης κατά τον 18ο αιώνα, πριν από τη Γαλλική Επανάσταση. Η αφετηρία αυτής της νέας ιδεολογίας βρίσκεται στον αρχαιοελληνικό στοχασμό, τον οποίο οι εκπρόσωποί της μελέτησαν σε βάθος, αλλά στηρίχθηκε κυρίως στις σύγχρονες επιστημονικές ανακαλύψεις, με χαρακτηριστικούς εκπρόσωπους τον Γαλιλαίο και τον Νεύτωνα. Επιδίωξη των ευρωπαίων Διαφωτιστών ήταν η υπερίσχυση του σύγχρονου πνεύματος εις βάρος των κατεστημένων ιδεών της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας, του δογματισμού, της άγνοιας και της προκατάληψης. Η ριζική αμφισβήτηση των καθιερωμένων αυθεντιών, ο προβληματισμός γύρω από τη φύση, τις πηγές και τα όρια της γνώσης, η πίστη στην ανθρώπινη δυνατότητα παραγωγής γνώσης, ο ορθός λόγος και ο ελεύθερος στοχασμός είναι τα κύρια στοιχεία που διαμόρφωσαν το ιδεολογικό πλαίσιο του κινήματος του Διαφωτισμού.

[Επεξεργασία] Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός

Όπως είναι ίσως φυσικό ο νεοελληνικός διαφωτισμός εκκινήθηκε σε περιοχές στις οποίες ήκμαζε το ελληνικό στοιχείο σε διάφορους τομείς δραστηριότητας. Τα υπάρχοντα μέσα εκπαίδευσης, δηλαδή οι σχολές, οι ακαδημίες και τα ελληνικά τυπογραφεία, βοήθησαν τις διαδικασίες της αφομοίωσης και ενδεχομένως της μετάλλαξης των ιδεών. Στις ίδιες περιοχές υπήρχε οικονομική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να γνωρίσει ιδιαίτερη άνθηση η παιδεία. Οι Έλληνες έμποροι και λόγιοι ήλθαν σε επαφή με το ευρωπαϊκό πνεύμα και μεταφράστηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα στην Ελληνική τα έργα του Λοκ, του Καρτέσιου, του Ρουσό, του Λάιμπνιτς και του Βολταίρου.

Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός, όπως και ο δυτικοευρωπαϊκός, εναντιώνεται στο πολιτικό, κοινωνικό και θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής του. Ζητά παιδεία για όλους και απαλλαγή του ανθρώπου από την πρόληψη και τη δεισιδαιμονία. Παρουσιάζει ωστόσο όμως δυο σημαντικές διαφορές. Ως ιδεολογικό ρεύμα απευθύνθηκε σε υπόδουλους και συνεπώς το κύριο αίτημά του υπήρξε η απελευθέρωση του Έθνους. Στην παιδεία εναπόθεσαν οι Έλληνες –ιδιαίτερα ο Κοραής- ένα μεγάλο μέρος των ελπίδων τους για απελευθέρωση4. Από την άλλη, η παραγωγή της ιδεολογίας του ελληνικού διαφωτισμού φαίνεται πως υπήρξε έργο μεμονωμένων προσωπικοτήτων, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στην υπόλοιπη Ευρώπη.

[Επεξεργασία] Πρώιμος Διαφωτισμός

" «Διαφωτισμός κατά τον Εμμάνουελ Καντ είναι η έξοδος του ανθρώπου από την ανωριμότητά του για την οποία ο ίδιος είναι υπεύθυνος. Ανωριμότητα είναι η αδυναμία να μεταχειρίζεσαι το νου σου χωρίς την καθοδήγηση ενός άλλου. Είμαστε υπεύθυνοι γι΄αυτή την ανωριμότητα, όταν η αιτία της βρίσκεται όχι στην ανεπάρκεια του νου, αλλά στην έλλειψη αποφασιστικότητας και θάρρους να τον μεταχειριζόμαστε χωρίς την καθοδήγηση ενός άλλου. Sapere aude Έχε θάρρος να μεταχειρίζεσαι το δικό σου νου•.

Ο Μεθόδιος Ανθρακίτης 1660-1736 είναι ο πρώτος που αποκλίνει από την επίσημη θέση της τότε Εκκλησίας, η φιλοσοφία στην υπηρεσία της Θεολογίας και ο πρώτος επίσης που αντικατέστησε την αρχαΐζουσα ως γλώσσα διδασκαλίας με τη δημώδη. Διδάσκει λογική και νεότερη Ευρωπαϊκή Φιλοσοφία, Καρτέσιο (Descartes) και Μαλμπράνς Malebranche). Ο Μανουήλ Γεδεών σε πραγματεία του αναφέρει τον Μεθόδιο Ανθρακίτη ως προδρομική φυσιογνωμία.[2] Οι νεωτερικές του ιδέες τον έφεραν σε σύγκρουση με λόγιους της εποχής του και μερίδα του τότε αρτηριοσκληρωτικού εκκλησιαστικού κύκλου. Η «Οδός μαθηματικής με τμήματα γεωμετρίας, τριγωνομετρίας, άλγεβρας, σφαιρικής αστρονομίας κ.α. » είναι το πρώτο ελληνικό και μάλιστα ολοκληρωμένο μαθηματικό εγχειρίδιο της νεότερης ιστορίας μας, γραμμένο από τον Μεθόδιο Ανθρακίτη για χρήση στα ελληνικά σχολεία κατά την εποχή της τουρκοκρατίας. Μετά τον θάνατό του ο μαθητής του Μπαλάνος Βασιλόπουλος εκδίδει τα βιβλία του Λογική Ελάττων και Εισαγωγή της Λογικής. Διδάσκει στη Σχολή Κυρίτζη στην Καστοριά από το 1710-1822.[3]

Ενδιαφέρον εδώ παρουσιάζουν οι θέσεις των κυριότερων εκπροσώπων του ελληνικού διαφωτισμού για την Παιδεία του Έθνους και ιδιαίτερα για τη γλώσσα που πρέπει αυτή να χρησιμοποιεί:

Ο Θεόφιλος ο Κορυδαλλεύς (1571-1646) μετέφερε με τη διδασκαλία του στην Αθήνα, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά -γεγονός που μας οδηγεί σε αναγκαστική θεώρηση του διαφωτισμού στα Επτάνησα- και ιδίως στην Πατριαρχική Ακαδημία της Κωνσταντινούπολης υπό τον Πατριάρχη Κύριλλο Α΄ Λούκαρι το ουμανιστικό πνεύμα της Αναγέννησης. Χρησιμοποιεί ωστόσο την αττικίζουσα γλώσσα ως όργανο της φιλοσοφικής παιδείας. Προς την επιλογή του, με την οποία ταυτίστηκε αργότερα και ο Ευγένιος Βούλγαρης, αντέδρασαν οι διαφωτιστές Ιώσηπος Μοισιόδαξ, Δημήτριος Καταρτζής, Αθανάσιος Ψαλίδας και ο Αδαμάντιος Κοραής. Τις ίδες απόψεις ακολουθεί έναν αιώνα αργότερα ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος με αποτέλεσμα η πρόσληψη της νεωτερικής φιλοσοφίας να γίνεται με φορέα μια γλώσσα με αρχαϊκό χαρακτήρα -καθορισμένο κυρίως από ακαδημαϊκές συμβάσεις5.

Ένας από τους πρώτους που προσπάθησε να δει συγχρονικά τη γλώσσα και να την απαλλάξει από το βάρος της ιστορίας της ήταν ο Δ. Καταρτζής, ο οποίος έγραψε μία από τις πρώτες γραμματικές της σύγχρονης Ελληνικής, έτσι όπως μιλιόταν στην Κωνσταντινούπολη προς το τέλος του 18ου αιώνα6. Θεωρώντας πως δεν είναι δυνατόν να υπάρχει φραγμός στην επιστημονική γνώση, θέλησε έτσι να τραβήξει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αρχαία γλώσσα και τη σύγχρονη απόγονό της, αλλά η πρότασή του πέρασε απαρατήρητη εν τέλει εγκαταλείφθηκε7. Οι απόψεις του Καταρτζή για το γλωσσικό ζήτημα αποτελούσαν το πιο ριζοσπαστικό τμήμα της διαφωτιστικής του θεωρίας. Σε αντίθεση με τον Ευγένιο Βούλγαρη, ο οποίος υποστήριζε ότι μόνο το αττικό ύφος θα μπορούσε να εκφράσει τα υψηλά νοήματα της φιλοσοφίας και κατά συνέπεια ήταν η μόνη γλώσσα που άρμοζε στον Διαφωτισμό, ο Καταρτζής τόνιζε τις αρετές και τις δυνατότητες του νεότερου ελληνικού ιδιώματος. Θεωρούσε πως η ομιλούμενη Νεοελληνική «διαθέτει μελωδία, ρυθμό και την πειθώ στα ρητορικά της» και μπορεί συνεπώς να χρησιμοποιηθεί για την γενική αγωγή του έθνους8.

Για τους υπερασπιστές της φυσικής γλώσσας «δε θα έπρεπε να αισθάνεται κανείς αμηχανία αποδεχόμενος τη ζώσα ελληνική ως το όργανο έκφρασης του έθνους», καθώς σε όλη της Ευρώπη του Διαφωτισμού η ομιλούμενη φυσική γλώσσα είχε θριαμβεύσει και είχε οδηγήσει τις λογοτεχνίες ευρωπαϊκών λαών που ακολούθησαν το ρεύμα σε μια νέα ακμή9. Παρότι οι ρίζες του γλωσσικού διχασμού είναι αρχαιότερες, στις ανακατάξεις της περιόδου του Νεοελληνικού Διαφωτισμού η σύγκρουση φαίνεται να προσλαμβάνει ένα νέο ένδυμα, διατηρώντας ωστόσο το αρχικό θεμέλιο της σύγκρουσης.

[Επεξεργασία] Παράγοντες της διαφωτιστικής προσπάθειας

Η περίοδος του νεοελληνικού διαφωτισμού διακρίνεται για την ενεργοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, διανοουμένων, εμπόρων, κληρικών, κ.ά., προς την κατεύθυνση της καλλιέργειας της παιδείας, πιθανώς εξαιτίας της ουσιαστικής βελτίωσης των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών των υπόδουλων Ελλήνων. Οι Έλληνες ομογενείς των οργανωμένων παροικιών της Ευρώπης έγιναν η αιχμή του δόρατος στη διαφωτιστική προσπάθεια, χρηματοδοτώντας σχολεία και εκδόσεις βιβλίων, χορηγώντας ικανά χρηματικά ποσά για σπουδές στο εξωτερικό και γενόμενοι φορείς εκπαιδευτικής ανανέωσης. Στην Ελλάδα οι έμποροι και οι καπεταναίοι φέρνουν την πεποίθηση ότι η παιδεία μπορεί να γίνει φορέας καλύτερης και ελεύθερης ζωής, ενώ παράλληλα αναζητούν νέους διδάσκαλους για την εκπαίδευση των παιδιών τους10.

Κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατάκτησης, εξαιτίας της ύφεσης που παρουσίασε η παιδεία και η εκπαίδευση, ο διανοητικός βίος περιορίστηκε στην αποδοχή της επίσημης θρησκευτικής ιδεολογίας, που εξέφραζε μεταξύ των άλλων τη μοιρολατρική στάση απέναντι στον κατακτητή και συντηρούσε ακόμη και στα κατώτερα στρώματα του λαού την καχυποψία και την εχθρότητα προς τη Δύση και σε κάθε τι δυτικότροπο, όπως επίσης και έναντι σε κάθε τι «ελληνικό»11.

Το βάρος του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης και του διανοητικού βίου ανέλαβαν οι έλληνες λόγιοι της περιόδου μέσω της στροφής προς την κλασική αρχαιότητα αλλά και της επαφής με τον στοχασμό, τις ανακαλύψεις και τα επιστημονικά επιτεύγματα της δυτικής Ευρώπης. Έτσι, η στροφή της νεοελληνικής σκέψης προς τα αρχαία κείμενα υπήρξε το μέσο για την εθνική αυτοσυνειδησία, ενώ η «μετακένωση», σύμφωνα με τον Αδαμάντιο Κοραή, των επιτευγμάτων της ευρωπαϊκής σκέψης και επιστήμης στην ελληνική Ανατολή αναπροσανατόλισε το περιεχόμενο και τους στόχους της ελληνικής εκπαίδευσης12.

Για την απαλλαγή από το παραδοσιακό θρησκευτικό πνεύμα της εκπαίδευσης και της στροφής σε πιο εκκοσμικευμένα προγράμματα διδασκαλίας με την εισαγωγή της αρχαίας ελληνικής παιδείας έγιναν προσπάθειες και από τον χώρο της Εκκλησίας. Ο πατριάρχης Κύριλλος Λούκαρης (στις αρχές του 17ου αιώνα οργάνωσε την εκπαίδευση σε νέες βάσεις. Η ανασυγκρότηση της Πατριαρχικής Σχολής της Κωνσταντινούπολης, με την εισαγωγή της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας στα προγράμματα σπουδών, η ίδρυση τυπογραφείου, η μετάφραση της Καινής Διαθήκης σε απλούστερη γλώσσα για να γίνεται κατανοητή απ' όλους και οι συνεχείς εγκύκλιοί του ήταν ορισμένες από τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες του13.

Αποτέλεσμα της ως άνω ενεργοποίησης ήταν η ποσοτική και ποιοτική αύξηση των ελληνικών σχολείων. Πολλοί δάσκαλοι εισήγαγαν νέες μεθόδους διδασκαλίας και δίδαξαν τις νέες ανακαλύψεις της επιστήμης, ενώ άλλοι μετέφρασαν βιβλία στην Ελληνική με παρόμοιο περιεχόμενο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Κωνσταντίνου Κούμα, ο οποίος μετέφρασε γαλλικά βιβλία μαθηματικών και φυσικής. Την περίοδο 1809 - 1812 δίδαξε στο φημισμένο στην εποχή του Φιλολογικό γυμνάσιο Σμύρνης, όπου παρέδιδε δημόσια μαθήματα φυσικής και χημείας με πειράματα σε πλήθος κόσμου.

[Επεξεργασία] Η ελληνική εκδοχή των ιδεών του διαφωτισμού

Η εισαγωγή στην ελληνική εκπαίδευση επιστημονικών γνώσεων και μεθόδων αντικατόπτριζε ακριβώς τις αλλαγές στο διανοητικό πεδίο και φανέρωνε την αποδέσμευση σε μεγάλο βαθμό της ελληνικής σκέψης από τον εναγκαλισμό της παραδοσιακής θρησκευτικής ιδεολογίας.

Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές δεν έγιναν εύκολα, ούτε διέθεταν γενικό χαρακτήρα. Οι παραδοσιακές πρακτικές και προσανατολισμοί της εκπαίδευσης έδειξαν εξαιρετικές αντοχές στις προσπάθειες αντικατάστασής τους και ασφαλώς η αντίδραση των φορέων τους ήταν έντονη. Οι περιπέτειες πολλών ελλήνων Διαφωτιστών σε ελληνικά σχολεία της εποχής είναι τα τεκμήρια της επώδυνης προσπάθειας των Ελλήνων λογίων για τον αναπροσανατολισμό της εκπαίδευσης14. Η αντίδραση αυτή οφειλόταν κυρίως στην άγνοια και την αμάθεια των φορέων της παραδοσιακής ιδεολογίας και ενισχυόταν από τη μακραίωνη καχυποψία της Ανατολικής Εκκλησίας προς τη Δύση.

Η Εκκλησία συσπείρωνε κάτω από την σκέπη της όλους τους ορθόδοξους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και αποτελούσε τον επίσημο συλλογικό φορέα τους απέναντι στην οθωμανική εξουσία. Στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα όταν σταδιακά στην Ελλάδα τα κοινωνικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά δεδομένα άρχισαν αλλάζουν ποιοτικά και ποσοτικά και διοχετεύθηκαν στον χώρο τα κηρύγματα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης, η επίσημη Εκκλησία στην εισαγωγή των νέων αυτών ιδεών, είτε από συντηρητισμό, είτε από ανασφάλεια, είτε από φόβο, στάθηκε επιφυλακτική ή ακόμη και αρνητική, καθώς πίστευε πως η υιοθέτηση φιλελεύθερων και ριζοσπαστικών ιδεών έθετε σε κίνδυνο ύπαρξή της. Έτσι ερμηνεύεται πιθανώς και η καταδίκη του Ρήγα Βελεστινλή από τις εκκλησιαστικές αρχές, ακόμη και μετά θάνατον15.

Στα τέλη του 18ου αιώνα ο Ρήγας Βελεστινλής συνέταξε χάρτες, έκδωσε προκηρύξεις και οργάνωσε τη μυστική επαναστατική του δράση. Ο Ρήγας απέβλεπε στην απελευθέρωση και ενοποίηση όλων των Βαλκανικών λαών και φυσικά όλου του ελληνικού στοιχείου που ήταν διασκορπισμένο στην Ανατολή και τα ευρωπαϊκά κέντρα. Επηρεασμένος από τον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό16, πίστεψε βαθιά στην ανάγκη της επαφής των Ελλήνων με τις νέες ιδέες του διαφωτισμού που σάρωναν την Ευρώπη και αυτό τον ώθησε στη συγγραφή ή μετάφραση βιβλίων σε δημώδη γλώσσα και τη σύνταξη της Χάρτας17, ενός μνημειώδους για την εποχή του χάρτη, διαστάσεων 2,07 x 2,07 μ., που αποτελείτο από επί μέρους τμήματα. Λίγα χρόνια αργότερα, το έργο της προετοιμασίας των υπόδουλων ανέλαβε η Φιλική Εταιρεία, που κατόρθωσε να οργανώσει τους Έλληνες προς τον στόχο της εθνικής απελευθέρωσης.

Στις πρώτες δύο δεκαετίες του 19ου αιώνα, περίοδο κορύφωσης του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, οι πνευματικές εκδηλώσεις ήταν σε μεγάλη έξαρση, εξαιτίας της εμφάνισης μεγάλων μορφών των γραμμάτων, όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Νεόφυτος Δούκας, ο Άνθιμος Γαζής, ο Κωνσταντίνος Οικονόμος, ο Κωνσταντίνος Βαρδαλάχος, ο Θεόφιλος Καΐρης και άλλοι.

Παρ' όλες τις προσδοκίες, η φιλελεύθερη πολιτική που ενστερνιζόταν ο διαφωτισμός, δεν ήταν η τελική πολιτική επιλογή που επιβλήθηκε από τις προστάτιδες δυνάμεις και οι περισσότεροι από τους λόγιους εκπροσώπους του είτε απομακρύνθηκαν από τις σχολές που δίδασκαν (Γρηγόριος Κωνσταντάς) είτε είδαν τα βιβλία τους να καίγονται δημόσια (Κοραής). Οι περιπτώσεις των θρησκευτικών διώξεων του Θεόφιλου Καΐρη, του Ανδρέα Λασκαράτου και του ποιητή Παναγιώτη Συνοδινού συνιστούν τεκμήρια μιας αναζωπύρωσης της δίωξης της θρησκευτικής ετεροδοξίας, μακράν των αρχικών επιδιώξεων της απελευθέρωσης από τον θρησκευτικό φανατισμό18.

[Επεξεργασία] Σημαντικές προσωπικότητες, εκδόσεις και μυστικές εταιρείες

Ανάμεσα στις πολλές σημαντικές προσωπικότητες του Νεοελληνικού διαφωτισμού διακρίνονται οι:
Μεθόδιος Ανθρακίτης 1660-1736 εφημέριος στο ναό του Αγίου Γεωργίου της Βενετίας και διορθωτής κειμένων αρχικά στον εκδοτικό οίκο στη Βενετία των Γλυκήδων από τα Ιωάννινα και από το 1710-1722 Διευθυντής στη Σχολή Κυρίτζη στην Καστοριά και στη συνέχεια στη Σιάτιστα και στη Μπαλάνειο Σχολή των Ιωαννίνων.
Ευγένιος Βούλγαρης 1716-1806

Είναι ένας σημαντικός εκπρόσωπος του νεοελληνικού διαφωτισμού. Υπήρξε θαυμαστής του Βολτέρου και ο πιο θερμός υποστηρικτής του. Έγραψε πολλά επιστημονικά, φιλοσοφικά και θεολογικά συγγράμματα.
Ιώσηπος Μοισιόδαξ 1730-1800

Ασχολήθηκε με τα παιδαγωγικά και τις φυσικές επιστήμες. Στο γλωσσικό πρόβλημα, σε ποια γλώσσα θα φωτιζόταν το έθνος, τάχθηκε υπέρ της Κοινής.
Δημήτρης Καταρτζής-Φωτιάδης 1730-1800

Προοδευτική προσωπικότητα που επηρεάστηκε από το γαλλικό διαφωτισμό. Οι φιλοσοφικές του αντιλήψεις βρίσκονται μέσα στο δοκίμιό του Γνώθι σαυτόν.
Αδαμάντιος Κοραής 1748-1833

Η προσωπικότητα του Κοραή σημάδεψε την Ελλάδα και από μορφωτική και από πολιτική άποψη. Οι γνώσεις του και η παρουσία του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό τον κατατάσσουν ανάμεσα στους κορυφαίους φιλόλογους στον ευρωπαϊκό χώρο.
Ρήγας Φεραίος 1757-1798

Γεννήθηκε στο Βελεστίνο της Θεσσαλίας το 1757. Σπούδασε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου και αρχίζει την πολιτική του προσπάθεια. Τα έργα του Ρήγα έχουν πολιτικό, ιδεολογικό και επαναστατικό περιεχόμενο και είναι επηρεασμένος από το γαλλικό πνεύμα. Πέρα από το συγγραφικό του έργο και την πολιτική του δράση ενδιαφέρθηκε για την εκπαίδευση των Ελλήνων, γνώριζε πως μέσα από την αναγέννηση της παιδείας θα έρθει και η αναγέννηση του έθνους. Το όραμα του, είναι η απελευθέρωση των λαών της Βαλκανικής και η δημιουργία μιας ενιαίας πολιτικής ενότητας.

Πέρα από την αναφορά στους πρωταγωνιστές του νεοελληνικού διαφωτισμού πρέπει να αναφερθούμε και σε μερικά κείμενα της εποχής. Η Ελληνική Νομαρχία, ο Ανώνυμος του 1789 και ο Ρωσαγγλογάλλος. Αυτά τα κείμενα έχουν πολιτικό περιεχόμενο, ασκούν κριτική στους φορείς συντηρητικών ιδεών και σε όσους αδιαφορούν για την ελευθερία του γένους και αναφέρονται στη θεωρία και τη σκέψη που πρέπει να έχουν οι Έλληνες για να οργανώσουν τον ένοπλο αγώνα τους. Εκφραστές των ιδεών του Διαφωτισμού ήταν και διάφορα περιοδικά της εποχής, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει ο Ερμής ο Λόγιος19 και η Φιλολλογική Εταιρεία Βουκουρεστίου με την υποστήριξη της οποίας εκδόθηκε.

[Επεξεργασία] Επιτομή

Ο νεοελληνικός διαφωτισμός ως πνευματικό κίνημα αντλεί την καταγωγή του από τον ευρωπαϊκό διαφωτισμό. Παρουσιάζει, ωστόσο, ιδιαιτερότητες εξαιτίας των ιδιαίτερων κοινωνικών, πολιτικών και ιστορικών συνθηκών που χαρακτήριζαν τον Ελληνισμό εκείνης της περιόδου.

Οι Έλληνες λόγιοι, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν την αντίδραση των φορέων της κατεστημένης ιδεολογίας, ανταποκρίθηκαν στο έργο της διαφώτισης των Ελλήνων. Όχι μόνο κατόρθωσαν να αφυπνίσουν το πνεύμα της αρχαιοελληνικής παράδοσης φέρνοντας στο προσκήνιο τις αρχές και τα ιδεώδη του κλασικού πολιτισμού, αλλά έγιναν και φορείς πρόσληψης της νεωτερικής φιλοσοφίας. Με αυτόν τον τρόπο διεκδικήθηκε μεταγενέστερα κυρίως η νομιμότητα του αιτήματος αναδημιουργίας του εθνικού κράτους. Ο αγώνας των Ελλήνων για απελευθέρωση θα μπορούσε να γίνει η συνέχεια του αγώνα ενάντια στην 'ασιατική βαρβαρότητα'.

Στην πορεία του Νεοελληνικού διαφωτισμού τέθηκαν επίσης ζητήματα και προβλήματα που ταλαιπώρησαν επί μακρόν την ελληνική παιδεία, μεταδόθηκαν νέες γνώσεις και ανακαλύψεις της εποχής, ενώ τυπώθηκαν εκατοντάδες πρωτότυπα βιβλία και μεταφράσεις. Η φιλολογική διαμάχη της εποχής με επίκεντρο το γλωσσικό πρόβλημα αντικατοπτρίζει εν μέρει τις πνευματικές αναζητήσεις και τον δυναμισμό με τον οποίο αντιμετώπισαν οι Έλληνες λόγιοι τα πνευματικά ζητήματα, αλλά και μια πάλη ανάμεσα στα συντηρητικά και τα νεωτερικά ρεύματα της ελληνικής κοινωνίας.

[
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
συγχαρητηρια καταρχην για την αναρτηση,

μενω σ'αυτη τη φραση :

«Οι άνθρωποι γεννώνται καλοί από τη φύση τους και διαφθείρονται από την κρατούσα εκκλησία, την κακή παιδεία και τις κρατούσες οικονομικές συνθήκες. Ο μόνος δρόμος για να βελτιωθούν είναι να αφεθούν ελεύθεροι».

ο ανθρωπος γινεται ατομο οταν αφομοιωνεται στο κοινωνικο πλεγμα , κανονικοποιειται , ενα μερος αυτου του πλεγματος ειναι και η πορνεια , ολες οι πραξεις των ατομων ειναι με γνωμωνα πως θα βελτιστοποιησουν τις κοινωνικες παραμετρους ( χρηματα , μορια , βεβαιωσεις )

αναλογιζομενος το ταξιδι της Ανθρωποτητας απο τα σκοταδια του Μεσαιωνα στην Αναγεννηση και στο Διαφωτισμο
διαπιστωνω την αναγκη του να σκεφτεσαι να θυμασαι να πονας ωστε να γινεις Ανθρωπος , εν μεσω αυτης της τεραστιας μαζας των ατομων , μπλεγμενων σ'αυτο το κοινωνικο πλεγμα που περιλαμβανει και την πορνεια με τις πουτανες της (για να μην ξεφευγουμε απο τη θεματολογια του thread)

δεν ξερω τι λες φιλε μου sotirof...?
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
συγχαρητηρια καταρχην για την αναρτηση,

μενω σ'αυτη τη φραση :

«Οι άνθρωποι γεννώνται καλοί από τη φύση τους και διαφθείρονται από την κρατούσα εκκλησία, την κακή παιδεία και τις κρατούσες οικονομικές συνθήκες. Ο μόνος δρόμος για να βελτιωθούν είναι να αφεθούν ελεύθεροι».

ο ανθρωπος γινεται ατομο οταν αφομοιωνεται στο κοινωνικο πλεγμα , κανονικοποιειται , ενα μερος αυτου του πλεγματος ειναι και η πορνεια , ολες οι πραξεις των ατομων ειναι με γνωμωνα πως θα βελτιστοποιησουν τις κοινωνικες παραμετρους ( χρηματα , μορια , βεβαιωσεις )

αναλογιζομενος το ταξιδι της Ανθρωποτητας απο τα σκοταδια του Μεσαιωνα στην Αναγεννηση και στο Διαφωτισμο
διαπιστωνω την αναγκη του να σκεφτεσαι να θυμασαι να πονας ωστε να γινεις Ανθρωπος , εν μεσω αυτης της τεραστιας μαζας των ατομων , μπλεγμενων σ'αυτο το κοινωνικο πλεγμα που περιλαμβανει και την πορνεια με τις πουτανες της (για να μην ξεφευγουμε απο τη θεματολογια του thread)

δεν ξερω τι λες φιλε μου sotirof...?
Ευχαριστω φιλε μου για τα καλα σου λογια,αλλα λογω μη καλης διαβγιας θα προτιμουσα να σου πω την αποψη μου αυριο,βλεπης με απασχολη και ο αγνωστος προορισμος και με ενα χερι δεν πιανονται δυο καρπουζια,ακριβως το κοινωνικο πλεγμα πορνεια-πουτανες.....
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Ευχαριστω φιλε μου για τα καλα σου λογια,αλλα λογω μη καλης διαβγειας θα προτιμουσα να σου πω την αποψη μου αυριο,βλεπης με απασχολη και ο αγνωστος προορισμος και με ενα χερι δεν πιανονται δυο καρπουζια,ακριβως το κοινωνικο πλεγμα πορνεια-πουτανες.....

δεν θελω να αισθανεσαι πιεσμενος στις συζητησεις μαζι μου

γραψε οτιδηποτε θες οποτεδηποτε θες και για οποιοδηποτε θεμα

δεν με νοιαζει αυτο , με νοιαζει να γραφεται κατι που να εχει μια ουσια

για να μεινει και οχι για να ξεχαστει !
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
δεν θελω να αισθανεσαι πιεσμενος στις συζητησεις μαζι μου

γραψε οτιδηποτε θες οποτεδηποτε θες και για οποιοδηποτε θεμα

δεν με νοιαζει αυτο , με νοιαζει να γραφεται κατι που να εχει μια ουσια

για να μεινει και οχι για να ξεχαστει !
Δεν αισθανωμε πιεσμενος οταν κανω μια καλη συζητηση,ο πιεσμενος ανθρωπος δεν μπορη να εκφραση με καθαρο μυαλο τις αποψης και τις σκεψης του μιλαω γενικα,απλα οταν εχης ιστρο,πρεπη να τον αξιοποιης,δεν εχης ακουση οταν θελουν να γραψουν οτιδηποτε οι συνγραφοις απομονονονται μεχρι να τελειωσουν,Ετσι και εγω προσπαθω να βαλω σε μια σειρα την αληθεια,το συμπερασμα,την ψυχικη κατασταση και την εμπειρια,θυμηθηκα τον μαθιου που ελεγε οτι ηταν ηθοποιος,μονο που εδω υπαρχη μια διαφορα,εγω γραφω εγω υποδηωμε,αλλα το μονοπρακτο αυτο πρεπη να αποδοθη με τετοιο τροπο,ουτως ωστε να φταση στα αυτια του,η στην σκεψη του με ωραιο ακουσμα,ανεξαρτητα απο την ψυχολογικη κατασταση που θα τον οδηγηση με συναρτηση το αποτελεσμα που περιμενη ο ιδιος βαση της φαντασιας του,γιατι αυτο επιδιωκη ενα σωστο βιβλιο,να το διαβαζης με ενταση και ταυτοχρονα να βαζη το ιδιο την φαντασια σου να δουλευη και να αυξανη την αγωνια σου ως προς το αποτελεσμα,ενα ειδος εξαρτησης δλδ.μονο που εδω βαζης τον αναγνωστη να συμετασχη και αυτος φανταστικα!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
συγχαρητηρια καταρχην για την αναρτηση,

μενω σ'αυτη τη φραση :

«Οι άνθρωποι γεννώνται καλοί από τη φύση τους και διαφθείρονται από την κρατούσα εκκλησία, την κακή παιδεία και τις κρατούσες οικονομικές συνθήκες. Ο μόνος δρόμος για να βελτιωθούν είναι να αφεθούν ελεύθεροι».

ο ανθρωπος γινεται ατομο οταν αφομοιωνεται στο κοινωνικο πλεγμα , κανονικοποιειται , ενα μερος αυτου του πλεγματος ειναι και η πορνεια , ολες οι πραξεις των ατομων ειναι με γνωμωνα πως θα βελτιστοποιησουν τις κοινωνικες παραμετρους ( χρηματα , μορια , βεβαιωσεις )

αναλογιζομενος το ταξιδι της Ανθρωποτητας απο τα σκοταδια του Μεσαιωνα στην Αναγεννηση και στο Διαφωτισμο
διαπιστωνω την αναγκη του να σκεφτεσαι να θυμασαι να πονας ωστε να γινεις Ανθρωπος , εν μεσω αυτης της τεραστιας μαζας των ατομων , μπλεγμενων σ'αυτο το κοινωνικο πλεγμα που περιλαμβανει και την πορνεια με τις πουτανες της (για να μην ξεφευγουμε απο τη θεματολογια του thread)

δεν ξερω τι λες φιλε μου sotirof...?
Ωραιος συλλογισμος,αλλα οταν μπαινη στο κοινωνικο πλεγμα και κανονικοποιειραι μαθαινη και τις ηθικες αρχες,αρα κρατα τον καλο εαυτο για την κοινωνια και την πουτανια μεσα του για δικια του ευχαριστηση.Αρα ο νους κρατα την πουτανια στο μυαλο του ως κατι κακο,οχι με τον ακριβη ορο του κακου,αλλα σαν κοινωνικη πραξη,το αποτελεσμα ειναι να δουλευη το συστημα,κοινωνια=πουτανια=πολος ελξης=πουτανα=ευχαριστηση=ξοδεμα χρηματος.Η εξισωσης εισπραξης χρηματος και λειτουργειας αυτου του συστηματος σε συνδιασμο απο τις πορνες την εκμεταλευση των αδυνατων χαρακτηρων φτιαχνη το τελικο αποτελεσμα,τον βουρκο δλδ.που μεσα σε αυτον ομως συμετεχουμε ολοι,ανεξαρτητα αν δικαιλογουμε τον εαυτο μας για να μην εχουμε ενοχες!
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Ωραιος συλλογισμος,αλλα οταν μπαινη στο κοινωνικο πλεγμα και κανονικοποιειραι μαθαινη και τις ηθικες αρχες,αρα κρατα τον καλο εαυτο για την κοινωνια και την πουτανια μεσα του για δικια του ευχαριστηση.Αρα ο νους κρατα την πουτανια στο μυαλο του ως κατι κακο,οχι με τον ακριβη ορο του κακου,αλλα σαν κοινωνικη πραξη,το αποτελεσμα ειναι να δουλευη το συστημα,κοινωνια=πουτανια=πολος ελξης=πουτανα=ευχαριστηση=ξοδεμα χρηματος.Η εξισωσης εισπραξης χρηματος και λειτουργειας αυτου του συστηματος σε συνδιασμο απο τις πορνες την εκμεταλευση των αδυνατων χαρακτηρων φτιαχνη το τελικο αποτελεσμα,τον βουρκο δλδ.που μεσα σε αυτον ομως συμετεχουμε ολοι,ανεξαρτητα αν δικαιλογουμε τον εαυτο μας για να μην εχουμε ενοχες!

βλεπεις καποια αξιοσυνη στον βουρκο , εννοω στα ατομα (πορνες, , νταβατζηδες ,τσατσαδες κτλ ) που τον απαρτιζουν ?
Για να ειμαι ειλικρινης δεν μπορω να δω εγω , δεν καταλαβαινω που ειδε το μεγαλειο ο Hugo , ειναι σα να ψαχνεις ψυλλους στ'αχυρα...
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Δεν αισθανωμε πιεσμενος οταν κανω μια καλη συζητηση,ο πιεσμενος ανθρωπος δεν μπορη να εκφραση με καθαρο μυαλο τις αποψης και τις σκεψης του μιλαω γενικα,απλα οταν εχης ιστρο,πρεπη να τον αξιοποιης,δεν εχης ακουση οταν θελουν να γραψουν οτιδηποτε οι συνγραφοις απομονονονται μεχρι να τελειωσουν,Ετσι και εγω προσπαθω να βαλω σε μια σειρα την αληθεια,το συμπερασμα,την ψυχικη κατασταση και την εμπειρια,θυμηθηκα τον μαθιου που ελεγε οτι ηταν ηθοποιος,μονο που εδω υπαρχη μια διαφορα,εγω γραφω εγω υποδηωμε,αλλα το μονοπρακτο αυτο πρεπη να αποδοθη με τετοιο τροπο,ουτως ωστε να φταση στα αυτια του,η στην σκεψη του με ωραιο ακουσμα,ανεξαρτητα απο την ψυχολογικη κατασταση που θα τον οδηγηση με συναρτηση το αποτελεσμα που περιμενη ο ιδιος βαση της φαντασιας του,γιατι αυτο επιδιωκη ενα σωστο βιβλιο,να το διαβαζης με ενταση και ταυτοχρονα να βαζη το ιδιο την φαντασια σου να δουλευη και να αυξανη την αγωνια σου ως προς το αποτελεσμα,ενα ειδος εξαρτησης δλδ.μονο που εδω βαζης τον αναγνωστη να συμετασχη και αυτος φανταστικα!

πολυ γουσταρω !

μαλλον μαγειρευεις κατι καλο!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
βλεπεις καποια αξιοσυνη στον βουρκο , εννοω στα ατομα (πορνες, , νταβατζηδες ,τσατσαδες κτλ ) που τον απαρτιζουν ?
Για να ειμαι ειλικρινης δεν μπορω να δω εγω , δεν καταλαβαινω που ειδε το μεγαλειο ο Hugo , ειναι σα να ψαχνεις ψυλλους στ'αχυρα...
Χεχε!για τον βικτωρα λες?ανοιγης θεμα παλι!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
πολυ γουσταρω !

μαλλον μαγειρευεις κατι καλο!
Ναι αλλα ειναι δυσκολο,ειναι σαν το τσιμεντο που το ανακατευης αργα και σταθερα για να μην πιξη,μεχρι να το χρησιμοποιησης!
 
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396

Η πόλη με την ερειπωμένη γέφυρα (1847).
Ο Ευγένιος Ντελακρουά είχε γράψει για τον Ουγκώ πως αν αποφάσιζε να γίνει ζωγράφος αντί συγγραφέας, θα είχε επισκιάσει όλους τους καλλιτέχνες του αιώνα του. Στα σωζόμενα έργα του αναγνωρίζεται η δεξιοτεχνία, η τόλμη στην εκτέλεση και μία αίσθηση.
 

Συνημμένα

  • Victor_Hugo-Bridge.jpg
    Victor_Hugo-Bridge.jpg
    33,4 KB · Εμφανίσεις: 27
OP
OP
sotirof

sotirof

Τιμημένος
Εγγρ.
26 Ιαν 2010
Μηνύματα
10.069
Κριτικές
44
Like
27
Πόντοι
1.396
βλεπεις καποια αξιοσυνη στον βουρκο , εννοω στα ατομα (πορνες, , νταβατζηδες ,τσατσαδες κτλ ) που τον απαρτιζουν ?
Για να ειμαι ειλικρινης δεν μπορω να δω εγω , δεν καταλαβαινω που ειδε το μεγαλειο ο Hugo , ειναι σα να ψαχνεις ψυλλους στ'αχυρα...
Για να απαντησω καλυτερα στην ερωτηση σου,πες βαση ποιας πρισματικης γωνιας βλεπης το θεμα σε συναρτηση με τον συνγραφεα!
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
Για να απαντησω καλυτερα στην ερωτηση σου,πες βαση ποιας πρισματικης γωνιας βλεπης το θεμα σε συναρτηση με τον συνγραφεα!
δεν ξερω απλα μου δινεται η εντυπωση οτι οι ηρωες του, εχουν ενα μεγαλειο μεσα στην αθλιοτητα τους , δηλαδη κρατανε την αξιοπρεπεια τους παρα τα βασανα τους

βγαινοντας μια βολτα στο "δικο μας" περιθωριο , θα δεις αδιστακτα κλεφτρονια , χρηματοδουλες μεχρι αηδιας πορνες σε μπουρδελα , στουντιο ,πιατσες  που πολλες φορες πουλανε ερωτες για να σ'εχουν πελατη ,  θα δεις τσιγγανακια που αν δεν τους δωσεις λεφτα σε κοιτανε με αγριεμμενο βλεμμα , θα δεις πρεζακια  και εμπορους ναρκωτικων , θα δεις κραχτες σε κωλομπαρα , θα δεις "κουτσους" στα φαναρια που μετα τη βαρδια τους γινονται καλα...

και για να μην πολυλογω , βλεπω ενα κραμα αθλιοτητας χωρις καμια αξιοσυνη
φαινεται η αθλιοτητα ειναι ικανη αλλα οχι αναγκαια συνθηκη της Αξιας


Ναι αλλα ειναι δυσκολο,ειναι σαν το τσιμεντο που το ανακατευης αργα και σταθερα για να μην πιξη,μεχρι να το χρησιμοποιησης!
μονο οτι αξιζει ειναι και δυσκολο
φτιαξε λοιπον κατι που να αξιζει
 

rigormortis

Γλομπεο-Μύστης
Εγγρ.
23 Απρ 2008
Μηνύματα
10.644
Κριτικές
429
Like
5.094
Πόντοι
20.605
ταυτιζομαι με τις σκεψεις του "ταξιτζη"

All the animals come out at night - whores, skunk pussies, buggers, queens, fairies, dopers, junkies, sick, venal. Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets.


απο τη μια βλεπεις την κοινωνικη μιζερια των "καθωσπρεπει" και απο την αλλη την αθλιοτητα του περιθωριου

για μενα ειναι ακριβως ο ιδιος βοθρος αλλαζει το περιτυλιγμα μονο
 

farkeli

Τιμημένος
Εγγρ.
11 Οκτ 2008
Μηνύματα
7.572
Κριτικές
101
Like
204
Πόντοι
1.886
ταυτιζομαι με τις σκεψεις του "ταξιτζη"

All the animals come out at night - whores, skunk pussies, buggers, queens, fairies, dopers, junkies, sick, venal. Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets.


απο τη μια βλεπεις την κοινωνικη μιζερια των "καθωσπρεπει" και απο την αλλη την αθλιοτητα του περιθωριου

για μενα ειναι ακριβως ο ιδιος βοθρος αλλαζει το περιτυλιγμα μονο
Και εγώ ... "ταυτίζομαι"

αλλά δεν νομίζω να είμαι σε ... σωστό δρόμο 

:think:
 

farkeli

Τιμημένος
Εγγρ.
11 Οκτ 2008
Μηνύματα
7.572
Κριτικές
101
Like
204
Πόντοι
1.886
Όσους δεν φαντάζεσε ...  :2funny: :2funny: :2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom