Εάν ήταν 2 σταθμάρχες στον σταθμό, πως ξέρουν ότι ο συγκεκριμένος έκανε την ενέργεια και όχι ο άλλος;
Εάν ήταν μόνος του το κάνει ακόμη χειρότερο, αφού και στην εκπαίδευση δεν υπήρχε διαφάνεια (για αυτόν τον λόγο βγήκανε εκτός όλοι όσοι εκπαιδεύτηκαν μαζί του), αλλά και η εμπειρία του ήταν ελάχιστη.
Μας επιβεβαιώνουν δηλαδή ότι δεν έτυχε να βρέθηκε μόνος του στη βάρδια το μοιραίο βράδυ, και αυτό γινόταν συστηματικά.
Όπως φαίνεται από το ρεπορτάζ ήταν θέμα τύχης που το ατύχημα δεν έγινε μερικές μέρες νωρίτερα.
Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ο μόνος που δεν μπορεί να εξαλειφθεί.
Για αυτό όταν μειώνεις τους ανθρώπους σε μια δουλειά, τους αντικαθιστάς υποτίθεται με αυτοματισμούς, που είτε μειώνουν το φόρτο εργασίας, είτε προειδοποιούν όταν έχει γίνει το λάθος με σκοπό να διορθωθεί πριν καταλήξει σε ατύχημα.
Σε όλα τα ατυχήματα εάν κάνεις ουσιαστική έρευνα, βρίσκεις «συστημικά» λάθη και αδυναμίες του οργανισμού:
1) Οι εκπαιδευτές του τύπου ήταν ταυτόχρονα και αξιολογητές του, πράμα το οποίο θα έπρεπε να απαγορεύεται.
(για αυτό θέσανε σε διαθεσιμότητα όλη τη σειρά του).
Σε άλλον τομέα ΜΜΜ, δεν επιτρέπεται ο εκπαιδευτής να είναι και εξεταστής.
Επίσης δεν επιτρέπεται ο εξεταστής να είναι συγγενής η να έννομο συμφέρον.
2) Εάν θες να υπάρχει ένας σταθμάρχης αντί για 2, πρέπει πρώτον να αυξήσεις τους αυτοματισμούς (τηλεδιοίκηση) και δεύτερον να βάζεις άτομα που έχουν επαρκή εμπειρία.
Εννοείται ότι όταν χρειάζεσαι 2 άτομα, θα προγραμματίζεις πάντα έναν πολύ έμπειρο με έναν άπειρο στην ίδια βάρδια και όχι 2 άπειρους μαζί.
3) Η ασφάλεια είναι θέμα πάνω από όλα ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ, δηλαδή έλλειψη σταρχιδισμού:
Βλέπεις έναν «αδύναμο» συνάδελφο(όπως δημοσιεύτηκε όλοι ξέρανε για τον συγκεκριμένο). Ποιές διαδικασίες αναφοράς υπάρχουν, ώστε οι συνάδελφοι του να ειδοποιήσουν τον οργανισμό, και ποιο όργανο θα αξιολογήσει τις αναφορές αυτές (safety management system), ώστε να παρθούνε τα κατάλληλα μέτρα :
Επανεκπαίδευση, μετάθεση σε σταθμό με λιγότερες απαιτήσεις , βάρδιες με αρχαιότερο ή εκπαιδευτή σταθμάρχη, εώς και αλλαγή καθηκόντων στην τελική.
Να είχε τύχει στην πρώτη βάρδια και να ήταν το πρώτο του λάθος, να πω οκ. Όμως φαινότανε οι αδυναμίες του.
Όλοι ξέρανε και κάνεις δεν τολμούσε να θίξει το θέμα επισήμως. Μήπως έφταιξε και το ότι ήταν καθαρά βυσματική η μετάταξη και γρήγορη μετάθεση στον συγκεκριμένο σταθμό ;
Δηλαδή ρε τύπε με την λογική σου, ο οδηγός που οδήγησε μόνος του μέχρι τη Ρουμανία, ενώ έπρεπε να είναι 2 για να ξεκουράζονται στη διαδρομή, είναι ο μοναδικός υπεύθυνος που σκοτώθηκε ο κόσμος ;
Ούτε το πρακτορείο φταίει που δεν άλλαξε μέρα το δρομολόγιο ή δεν προσέλαβε έναν οδηγό παραπάνω για standby ?
Ούτε στα σύνορα μέχρι τη Ρουμανία έλεγξε κάνεις τους ταχογράφους και πόσες ώρες οδηγούσε αυτός ο άνθρωπος μόνος του ;
Και να μη γινόταν το ατύχημα στη διαδρομή προς Ρουμανία, πολλές οι πιθανότητες να γινόταν στην επιστροφή αν οδηγούσε πάλι μόνος του.
Ναι είναι ανθρώπινο λάθος και σε αυτήν την περίπτωση.
Ποτέ δεν είπε κανείς ότι είναι μόνο ανθρώπινο λάθος
Και είναι πολύ λογικά αυτά που λες
Το όργανο που ήταν υπεύθυνο για την ασφάλεια του σιδηροδρόμων ηταν η ρας
Το θέμα είναι ότι προσπαθεί Η αντιπολίτευση να εκμεταλλευτεί και το ίδιο θα έκανε και Νέα Δημοκρατία αν ήταν αντιπολίτευση
Υπάρχουν πράγματα που γίνονται διαχρονικά
Και όποτε γίνεται η στραβή το θυμόμαστε
Πριν από μερικά μηνύματα έγραψα για την ασφάλεια των σχολικών εκδρομών
Και έκανα συγκεκριμένα ερωτήματα
Αυτό γιατί ανακοινώθηκε ότι συνελήφθη καθηγητρια για μη εποπτεία μαθητου στην εκδρομή όπως συνελήφθησαν και οι γονείς του
Για μη εποπτεία ανηλίκου
Επειδή ο μαθητής πυροβόλησε με πλαστικές σφαίρες νομίζω τροχονόμο
Για το θέμα δεν απάντησε κανείς
Δεν έχει ενδιαφέρον η ασφάλεια όλων των παιδιών στις σχολικές εκδρομές;
Φυσικά έχει
Δεν απαντάει κανείς όμως επειδή δεν υπάρχει κομματική γραμμή
Και δεν είναι πρώτη φορά που βάζω θέμα που δεν μου απαντάει κανείς όταν δεν υπάρχει κομματική γραμμή
Και να κάνω πάλι μία συγκεκριμένη ερώτηση δύσκολη ερώτηση
Αν ένας μαθητής σε πενθήμερη εκδρομή
Πεθάνει από υπερβολική κατανάλωση ή ποτού ή ναρκωτικών
Όλοι θα τα βάλουν με το τότε υπουργείο Παιδείας που θα κυβερνά
Πιστεύεις ότι δεν γίνεται κατανάλωση ποτών στις εκδρομές;
Ναρκωτικών;
Αν όχι δεν σε αφορά το θέμα
Αν ναι πες μου ένα τρόπο που χωρίς χοντρά αστυνομικά μέτρα παραδείγματος χάρη έρευνα σε δωμάτια και σωματική έρευνα
Να μην υπάρξει ποτέ τέτοιο θέμα
Δηλαδή θάνατος από υπερβολική δόση
Αλλά αυτό δεν είναι καλό λόγω δημοκρατικών ευαισθησιών και δικαιωμάτων των μαθητών
Όπως δεν είναι και καλό να πεθάνουν
Τώρα που δεν συμβαίνει τίποτα κάνουμε την πάπια
Το θέμα είναι η συζήτηση πριν να γίνει κάτι
Και σε συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολύ δύσκολη
Και δεν βολεύει Σε τέτοιες περιπτώσεις να γίνεται συζήτηση
Δεύτερο παράδειγμα για τις σχολικές εκδρομές
Αναχώρηση από το σχολείο 8:30
Άφιξη παραδείγματος χάρη στο Ναύπλιο 11
Διάφορα τοπικά ενδιαφέροντα Μπούρτζι και λοιπά μιάμιση ώρα
Φτάσαμε 12:30
Από τις 12:30 μέχρι τις 6:00 που θα είναι η αναχώρηση
Και δεν μιλάω για παιδιά δημοτικού για παιδιά λυκείου
Για πεντέμισι ώρες θεωρητικά πρέπει οι καθηγητές να εποπτεύουν τους μαθητές
Για να γίνει αυτό πρέπει να είναι συνέχεια μαζί τους
Πιστεύεις ότι πότε γίνεται αυτό;
Ποτέ δεν γίνεται
Πιστεύεις ότι μπορεί να γίνει;
Μπορεί αλλά με σκληρά αστυνομικά μέτρα
Τα οποία δεν θέλουμε
Αν λοιπόν ένα παιδί κάνει κρυφά μπάνιο και πνιγει
Θα φταίνε οι καθηγητές
Αν οι καθηγητές έχουνε κατά τη διάρκεια των 4.5 ώρες τα παιδιά συνέχεια κοντά τους και για φαγητό και μετά για που;
Και πρέπει οι καθηγητές να τα έχουν ανα τμήματα
Να μην πηγαίνει ο καθένας με φίλους του από άλλο τμήμα παραδείγματος χάρη
Να τρώει υποχρεωτικά εκεί που θα τρώει καθηγητής
Και να πηγαίνει βόλτα για τρεις ώρες μετά το φαγητό με τον καθηγητή σε συγκεκριμένο σημείο
Κάνεις μαθητής δεν θα ήθελα να πάει σε τέτοια εκδρομή
Όπως δεν βολεύει να συζητιούνται πριν να γίνει κάτι και πολλά από τα κακά των σιδηροδρόμων
Πού μέσα μπαίνουν
Ρουσφέτια πολιτικά και συνδικαλιστικά
Και όχι μόνο της εκάστοτε κυβερνήσης
Δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία
Μίζες που πρέπει να αποδεχτούν βέβαια
Ωχαδερφισμός
Λούφα
Και πολλά άλλα
Υπεύθυνοι σε μεγάλες θέσεις που είναι κομματικά στελέχη
Μπλέξιμο αρμοδιοτήτων