Σωστός. Με λίγα λόγια να τους πεις να το βάλουν στον κώλο τους το δέμα, και να στείλεις ένα αναλυτικό e-mail στον πωλητή σου:
1) Εξηγώντας του γιατί του το στέλνεις πίσω.
2) Δηλώνοντάς του ότι όσα έξοδα κάνει λόγω αυτής της επιστροφής, θα του τα καλύψεις.
3) Παρακαλώντας τον να σου το ξαναστείλει με ΣΥΣΤΗΜΕΝΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ (
), αεροπορικά αν δεν είναι βαρύ (αλλιώς θα κάνει 3-4 μήνες να έρθει - με air mail θα κάνει 10-15 μέρες).
Υπολόγισε την αξία CIF (αξία+μεταφορικά+ασφάλιση) και έχε υπ όψη σου ότι πάνω σε αυτήν οι δασμοί θα είναι περί το 5-6% (ίσως και λιγότερο) συν 19% ΦΠΑ βέβαια, σύνολο 25% (περίπου).
Άρα 27,35 x 25% = 6,9! ΑΥΤΑ ΜΟΝΟ είναι τα λεφτά που ζητάει το Δημόσιο (σαν τελωνείο) για να πάρεις το πράμα σου. Τα υπόλοιπα είναι νταβατζηλίκια της DHL.
Το κεφάλι τους δε σπάει, γιατί το έχουν καλύψει με διάφορους νόμους και διατάξεις (η εσωτερικό κανονισμό) και αυτά τους λείπουν, αυτά ζητάνε.
Τα ποσά είναι μεγάλα σε πράματα μικρής αξίας (όπως το δικό σου), και μας κακοφαίνεται. Αν πάρεις κάτι που κάνει π.χ. €2.000, τα 90~100 δε σου φαίνονται και δε το κάνεις θέμα.
Έτσι δουλεύει το σύστημα.
Μπορείς να πας στο αεροδρόμιο και να κάνεις φασαρία "Δώστε μου το πράμα μου να το πάω εγώ ο ίδος στο Τελωνείο, δε θέλω να μεσολαβήσει ο εκτελωνιστής σας", όπου όμως από τους τελωνειακούς δε θα έχεις (νομίζω) φιλική αντιμετώπιση, γιατί η DHL είναι μόνιμος πελάτης τους και μάλλον τους ταϊζει κανονικά... (με μισθό). Εσύ είσαι "μιας βολής", από σένα δε θα πάρει μπαξίς ο τελωνειακός (διότι σε φοβάται), και δεν τον βολεύει να αλλάξει το τροπάρι και να πηγαίνουν 100 άσχετοι την ημέρα (αντί για έναν εκτελωνιστή για 100 πράματα) να παραλαμβάνουν. Άρα θα κάνει ότι μπορεί για να σε ταλαιπωρήσει και να σε αποθαρρύνει.
Η DHL θα πρέπει να σε ρώτησε (όταν σε πήρε τηλέφωνο): "Θέλετε να το εκτελωνίσουμε εμείς, ή έχετε δικό σας εκτελωνιστή να βάλετε?"
Αυτό γίνεται γιατί ο ένας αυτός εκτελωνιστής της DHL δε θέλει να τσακωθεί με συναδέλφους (παίρνοντας πελάτες τους) και γι' αυτό καθιστούν ΣΑΦΕΣ ότι μπορείς να βάλεις δικό σου εκτελωνιστή. Αλλά κι αυτόν δε θα τον πληρώσεις?
Άσε, φίλε, η υπόθεση "εκτελωνιστές" είναι απ' τις πιο βρώμικες. Και στη χώρα αυτή (σε άλλες δεν υπάρχει το επάγγελμα) είναι θεσμοθετημένο, να "μεσολαβούν" μεταξύ της Αρχής (τελωνείο) και του πολίτη.
Εκτελωνιστές και τελωνειακοί γνωρίζονται, οπότε η συναλλαγή γίνεται χωρίς να κινδυνεύει ο δημόσιος λειτουργός (τελωνειακός) να κατηγορηθεί για τίποτα. Κανένας εκτελωνιστής ΠΟΤΕ δε θα καταγγείλει τελωνειακό.
Όπως και κανένας φοροτεχνικός δε θα καταγγείλει εφοριακό ότι τον λάδωσε.
Αλλά όπως είπα, μόνο εδώ συμβαίνουν αυτά. Και νοτιότερα - ανατολικότερα.
Κατά τα λοιπά, "Επανιδρύσαμε το κράτος" (πριν 5 χρόνια).
Σιχτίρ.
ΥΓ: Το μήνυμά σου, hotyan, γιατί το έσβησες? Δε νομίζω να το σβήσαμε εμείς!