1) "Έχεις φαγωθεί να μας πείσεις ότι ευθύνεται το Λιμενικό για το ναυάγιο."
Έχω φαγωθεί να καταλάβω τί ακριβώς έγινε, γιατί υπάρχουν κενά και σύγκρουση μεταξύ επίσημων ανακοινώσεων και μαρτυριών/καταθέσεων/πληροφοριών από άλλες πηγές, όσον αφορά τα πραγματικά περιστατικά. Συνεπώς, όσο συνεχίζεται η δημοσιογραφική έρευνα αλλά και μέχρι να ολοκληρωθεί η δικαστική, έστω και αν την πήρε υπό μάλης ο γνωστός εισαγγελέας ειδικών καθηκόντων, θα... φαγώνομαι.
2) "Μας παραθέτεις όποια ανοησία βρεις σε διεθνές μεσον, αρκεί να υποστηρίζει την "εγκληματική ευθύνη" των Ελλήνων."
α) Για τον χαρακτηρισμό "ανοησία" κανένα σχόλιο.
β) Παραθέτω ό,τι βρω που, κατά την άποψή μου, (δια)φωτίζει πλευρές που είναι ασαφείς ή για τις οποίες υπάρχει υποψία σκόπιμης απόκρυψης από τους επίσημους φορείς. Παράδειγμα του τελευταίου το σημερινό - αποκλειστικό, όπως ισχυρίζεται - της ΕΦΣΥΝ (εδώ:
https://www.efsyn.gr/ellada/koinoni...klydonizotan-epikindyna-logo-ton-yperarithmon). Άλλο παράδειγμα το σκοινί (διευκρίνιση αρμοδίου: όχι ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗΣ) πρόσδεσης που ΔΕΝ ανακοινώθηκε στα αρχικά Δελτία Τύπου της Ελληνικής Ακτοφυλακής, αλλά και όταν έγινε παραδεκτή η χρήση του και ανακοινώθηκε, μετά από δηλώσεις πολιτικων αρχηγών ή στελεχών κομμάτων και μετά από έρευνα του τύπου, δόθηκε, αρχικώς, άλλη εκδοχή από τον εκπρόσωπο του Λιμενικού (Αλεξίου, στον ΑΝΤ1) και άλλη από τον υπηρεσιακό κυβερνητικό εκπρόσωπο (Σιακαντάρης). Το θέμα με το σκοινί ΙΣΩΣ είναι πολύ σημαντικό, αλλά αυτό θέλει σίγουρα περαιτέρω διερεύνησης. Αναμονή.
3) "Βέβαια κανείς από όλους αυτούς δε μας γράφει πως ακριβώς το Λιμενικό θα έκανε ρεσάλτο και αναγκαστική διάσωση"
Στο Λιμενικό είναι εξαιρετικοί επαγγελματίες, με εμπειρία ετών και ΞΕΡΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ πώς γίνεται η διάσωση. Ο τρόπος σε τέτοιες περιπτώσεις/καταστάσεις είναι γνωστός ακόμα και στους εθελοντές/ακτιβιστές διασώστες και σίγουρα όχι με ρεσάλτο (καλή λέξη για επάυξηση εντυπώσεων, πάντως). π.χ. πρέπει να γίνεται προσέγγιση ΜΟΝΟ από την πλώρη ή από την πρύμνη (συνήθως από την πρύμνη, που είναι χαμηλότερα), ποτέ από τα πλάγια, η προσέγγιση να γίνεται με φουσκωτά, με συνοδεία μεταφραστών για συνεννόηση/ψυχολογία/κατευνασμό και με διανομή σωσιβίων και, εν τέλει, με σταδιακή απομάκρυνση κατά ομάδες αναλόγως του μεγέθους των φουσκωτών. Βεβαίως, για να τα κάνει όλα αυτά το λιμενικό, θα έπρεπε να προχωρήσει σε ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ διάσωση. Ισχυρίζεται ότι δεν το έκανε α) γιατί δεν ζήτησαν βοήθεια ή γιατί την απέρριψαν και β) γιατί ήταν επικίνδυνο (επί του (α) βλ. παρακάτω (5), το (β) θεωρώ δικαιολογία, της οποίας την σκοπιμότητα υποψιάζομαι, αλλά δεν μπορώ να γράψω.
4) "στα διεθνή ύδατα".
Εδώ συμφωνούν όλοι, τα ύδατα είναι διεθνή. Απλώς παραλείπεται το ότι το σημείο του ναυαγίου αποτελεί Περιοχή Έρευνας και Διάσωσης υπό Ελληνική αρμοδιότητα/ευθύνη με βάση την SAR (= Search And Rescue / Έρευνα Και Διάσωση) και τους υποτομείς της, δηλ. ASR (και: A/SR = Air-Sea Rescue / Αεροναυτική Διάσωση) ή AMSAR (= Aeronautical And Maritime Search and Rescue / Αεροναυτική και Ναυτική Έρευνα Και Διάσωση), όπως αυτοί συντονίζονται από δύο οργανισμούς: i) ICAO (International Civil Aviation Organization / Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και ii) IMO (International Maritime Organization / Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, στον οποίο η Ελλάδα συμμετέχει από το 1958. Υπάρχουν εγχειρίδια ενεργειών αυτών των οργανισμών για την οργάνωση των σχετικών υπηρεσιών.
(σημείωση: Η παράλειψη μπορεί να αποβεί και εθνικά επικίνδυνη και ακόμα πιο σίγουρα η, τυχόν, αποποίηση της ευθύνης της Ελλάδας για διάσωση. Οι καλοί γείτονες στα διεθνή της άλλης πλευράς του Αιγαίου καραδοκούν να παράσχουν Έρευνα και Διασωση...)
5) "σε πλοίο που δε ζήτησε κιόλας διεθνή βοήθεια και έπλεε κανονικά."
Εδώ υπάρχουν οι εξής σκέψεις/ενστάσεις προς διερεύνηση:
α) Όταν ζητείται βοήθεια δεν υπάρχει διάκριση βοήθειας σε διεθνή/κρατική. Υπάρχει το distress call ή ό,τι σχετικό και προβλέπονται ενέργειες που περιγράφονται στα προαναφερθέντα εγχειρίδια καθώς και υποχρεώσεις για διάσωση του κράτους ευθύνης. Οι υποχρεώσεις απορρέον από την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και ειδικώς το Άρθρο 98 (United Nations Convention of the Law of the Sea (UNCLOS) Article 98) σε συνδυασμό με την Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS), Κανονισμός V-33 (International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS), Regulation V-33))
β) Το "πλοίο" δεν μπορεί να εκληφθεί (ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ) ως κανονικό πλοίο (ήτοι με σημαία, δηλωμένη αφετηρία και προορισμό και υπεύθυνο καπετάνιο κλπ) ούτε και ΑΞΙΟΠΛΟΟ (και εδώ: ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ).
γ) Ακόμα κι αν δεν ζήτησε βοήθεια (ή κι αν την απέρριψε. Ποιος αλήθεια και με ποια δικαιοδοσία;) είναι δικαίωμα του υπεύθυνου για την περιοχή κράτους να προχωρήσει σε αναγκαστική διάσωση ΕΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ το πλοίο, πολύ περισσότερο που είναι πλοίο, όπως περιγράφεται στο (β). Η κρίση του Λιμενικού μας ήταν ότι δεν κινδυνεύει και ότι είναι αξιόπλοο. Επ' αυτού, κανένα σχόλιο. Αναμονή.
Εδώ, δύο γνώμες για την διάσωση:
Η πρώτη από τον καθηγητή Erik Røsæg του πανεπιστημίου του Όσλο, καθηγητή στο Σκανδιναβικό Ινστιτούτο Ναυτικού Δικαίου (Scandinavian Institute of Maritime Law) και μέλος του PluriCourts (περί του τελευταίου, εδώ:
Home - PluriCourts - Centre for the Study of the Legitimate Roles of the Judiciary in the Global Order). Δήλωσε, λοιπόν, ο Erik Røsæg, με αφορμή το ναυάγιο: "Σίγουρα είχαν καθήκον <σ.σ.: οι Ελληνικές αρχές> να ξεκινήσουν διαδικασίες διάσωσης δεδομένης της κατάστασης του σκάφους. Μια άρνηση παροχής βοήθειας μπορεί να ακυρωθεί (διάβαζε: να μη ληφθεί υπ' όψιν) εάν κριθεί παράλογη".
Η δεύτερη από τον Flavio Di Giacomo του Γραφείου για τη Μεσόγειο της Υπηρεσίας Μετανάστευσης του ΟΗΕ IOM (
Home), που τουιτάρισε ότι "όλα τα σκάφη με μετανάστες θα πρέπει να θεωρούνται επικίνδυνα και να γίνεται ΑΜΕΣΩΣ διάσωση, γιατί ακόμα και όταν φαίνεται να μην έχουν προβλήματα, σε λίγα λεπτά μπορούν να βυθιστούν."
Αμφότερες αναφέρονται σε ανταπόκριση του Associated Press.
6) "έπλεε κανονικά"
Δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ περιγραφών Λιμενικού και μαρτυριών άλλων πηγών ότι "έπλεε" κανονικά. Υπάρχει σύγχυση πότε ακριβώς ακινητοποιήθηκε. Μέχρι να διαλευκανθεί από την έρευνα, αναμονή.
7) "Απορρίπτεις συλλήβδην κάθε άποψη που δε συμφωνεί με την "ευθύνη" μας, ως και καλά ανάξιες ανάγνωσης κρατικές ανακοινώσεις."
Δεν απορρίπτω "συλλήβδην". Είμαι καχύποπτος λίαν και εξήγησα ήδη γιατί. Και σε ένα τοπίο όπου η ενημέρωση/δημοσιογραφία δεν είναι στα καλύτερά τους, και όπου, εσχάτως, οι καταγραφές του Λιμενικού, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει δεν υπάρχουν, αναζητούνται...όχι μόνο ανεξάρτητα εγχώρια ΜΜΕ αλλα και... BBC και DW. Όλα, συλλήβδην, υπό κρίσιν. Όμως, αναλογίσου και το αντίστροφο για τον εαυτό σου και την σχέση σου με τις ανεπίσημες πηγές, ως κατηγορία από εμένα.
8) Για τα υπόλοιπα και παρά ένα πριν από το τέλος: αν και ενδιαφέροντα και συζητήσιμα καθ' εαυτά, τα αφήνω ασχολίαστα, ως άσχετα ή εμμέσως σχετιζόμενα με το θέμα και χρησιμοποιούμενα για πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα (όπου ήδη έχει πάει με τις αναρτήσεις ορισμένων και μάλλον δεν θα επιστραφεί εντός παιδιάς, αλλά θα μείνει να περιφέρεται εκεί, στα διάφορα σημεία της, ίσως και μέχρι να σκάσει).
9) Και τέλος: "Το μόνο πρωτότυπο και διαφορετικό που ψάχνεις είναι κατηγορίες εναντίον της χώρας σου για κάτι που δε φέρει ευθυνη."
Αναμενόμενο να βγει (εμμέσως πλην σαφώς) το φιλοπατριδόμετρο και το ανθελληνόμετρο, για όποιον δεν καταπίνει αμάσητη την επίσημη ενημέρωση. Προσωπικώς, ακολουθώ το πρόταγμα του ποιητή, ο οποίος συνέδεσε το εθνικό και το αληθές.
Εν ανομονή, λοιπόν, της έρευνας για περισσότερα στοιχεία και για την αλήθεια περί ευθύνης ή μη.
Εδω μια ευχή: Να μην υπάρξει ΝΟΜΙΚΗ εμπλοκή ενδιαφερόμενων φορέων (διεθνών ή κρατικών) ως κατηγόρων κατά της Ελλάδας για ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ ενέργειες ή/και ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ εκ μέρους αρμόδιων φορέων του Ελληνικού κράτους, εμπλοκή στηριζόμενη στα εγχειρίδια των προαναφερθέντων οργανισμών και στις πρόνοιες/διατάξεις των προαναφερθεισών Συμβάσεων...