Το ειχα κανει και δεν το πιστευα ποσο αποτομα φρεναρε!!!!!!!!Ευτυχως ειχα κρατησει απειρη αποσταση απο τον αποπισω...
Μαστοράκο μου αυτό είναι τεχνική για ψιλοδιορθώσεις και είναι σχεδόν άχρηστη για νορμάλ-ντεμίνορμάλ-γρήγορη οδήγηση. Χρειάζεται σε πολύ εξτρίμ τύπου οδήγηση (βλ. ιάπωνας στο βίντεο και άλλα)
Αυτό που χρειάζεται για συνθήκες πίστας και μια σχετικά γρήγορη οδήγηση είναι το μύτη-τακούνι.
Το κάνει ο ιάπωνας σε κάθε κατέβασμα σχεδόν (μπορεί και σε όλα δεν τα μέτρησα) και χρησιμοποιείται για να γίνει σωστό rev matching (οι στροφές του κινητήρα να συναντήσουν τις στροφές που έχει ήδη το διαφορικό στους τροχούς).
Εσύ παγαίνεις με τρίτη λέμε τώρα και είσαι στις 5.500 rpm και θες να κατεβάσεις σε δευτέρα μαζί με τα φρένα σου για να μπεις σε μια στροφή. Αν απλά κάνεις το κατέβασμα σε δευτέρα σε συνδυασμό με τα φρενάκια σου οι στροφές σου θα ανεβούν στις 6.500 rpm πχ. Αυτό θα συμβεί γιατί οι στροφές του κινητήρα θα πρέπει να ανεβούν και να συναντήσουν τις "στροφές" που έχουν οι τροχοί σου. Αποτέλεσμα? Θα φρενάρουν απότομα οι τροχοί από την απότομη μεταβολή με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί το βάρος και να ελαφρώσει η ουρά σου (αν έχεις πισωκούνα θα χάσεις τον έλεγχο τη ουράς) ή αν έχεις μπρωστοκούνα να σου κάνει μούτρα έξω και συνεπώς να χάσεις πολύτιμα δευτερόλεπτα και να μην πλασαριστείς και σωστά για τη στροφή.
Με το rev matching στην ουσία κάνεις το εξής. Δεξί πόδι στο φρένο με τη μύτη του ποδιού, αριστερό πόδι πατάει-κρατάει συμπλέκτη, δεξί χέρι κατεβάζει σχέση στο κιβώτιο, δεξί τακούνι ποδιού τραβάει γκαζιά με αποτέλεσμα οι στροφές να ανεβούν (στο σημείο που θα ανέβαιναν ούτως ή αλλέως με το που γινόταν το κατέβασμα), αφήνεις συμπλέκτη και φρένο (φρένο αναλόγως αν είσαι στο σημείο που θες ή αν θέλει κι άλλο).
Κατ'αυτόν τον τρόπο κάνεις τον κινητήρα να προετοιμαστεί για την αλλαγή στις στροφές που θα υποστεί και να μη γαμήσει τη μάνα στις "στροφές" που ήδη υπάρχουν στους τροχούς. Θα σε βοηθήσει στο φρενάρισμα αλλά δε θα είναι απότομο και δε θα οδηγήσει σε αστάθεια.
(το αντίστροφο μέσες άκρες είναι μία από τις τεχνικές που χρησιμοποιείται στο ντριφτ σε όχι και τόσο δυνατά αυτοκίνητα προκειμένου να τα "ξεκολλήσεις" και να τους χαλάσεις την πρόσφυση)
Αρκετά δύσκολη τεχνική αλλά χρειαζούμενη για πιστάδικη οδήγηση και ειδικά αν οδηγάς πισωκούνα και σε όχι τόσο καλό οδόστρωμα που κινδυνεύεις να χάσεις άσχημα ουρά και να σου γαμήσει (αν μη τι άλλο) την είσοδο στη στροφή.
Από τη στιγμή βέβαια που λες ότι μόνο να ταπεινώνεις σε ευθείες σε νοιάζει, αν αποφασίσεις να ασχοληθείς με τη γρήγορη οδήγηση έχεις αρκετά στάδια μέχρι να φτάσεις στο μύτη-τακούνι.
Απλά έτσι για να σου φύγει η απορία.