Δεν ρωτάω αυτό. Ρωτάω ποιος και πότε δίνει την εντολή να σηκωθούν και να κάνουν ρίψεις. Γιατί είμαι σίγουρος ότι δεν την δίνει την εντολή κάποιος μέσα από το Τατόι η από την Ελευσίνα..νομίζω από αυτά τα 2 αεροδρόμια σηκώνονται αυτά.
την επιχειρησιακή σχεδίαση και εκμετάλλευση την έχει η πολιτική προστασία και το πυροσβεστικό σώμα (ΠΣ).
αυτό σημαίνει ότι το που θα βρίσκονται τα πυροσβεστικά α/φ που διαθέτουμε, καθώς και το πότε και που θα επιχειρήσουν κατά τη διάρκεια της πυροσβεστικής περιόδου το κανονίζουν αυτοί (πολιτική προστασία - ΠΣ). Η αεροπορία απλά τα συντηρεί και τα πετάει όπως ξαναείπα.
για να καταλάβεις καλύτερα...ναι η βάση των CL είναι η 112ΠΜ στην ελευσίνα, ενώ τα PZL είναι στο τατόι.
το χειμώνα με ευθύνη της ΠΑ (και τη βοήθεια και της ΕΑΒ) γίνεται η συντήρηση (δεν χρειάζονται λεπτομέρειες).
με την έναρξη της πυροσβεστικής περιόδου η πολιτική προστασία (σε συνεργασία με ΠΠ και ΠΑ) έχει ήδη εκπονήσει τα επιχειρησιακά σχέδια, αυτό στην τότε φάση βασικά σημαίνει που θα έχουν αναπτυχθεί τα α/φ (δε μένουν όλα ελευσίνα και τατόι για ευνόητους λόγους - διασπείρονται στην επικράτεια για να είναι πιο κοντά σε τυχόν φωτιές). αυτό έχει να κάνει με τα σχέδια - βλέπε ΠΣ και πολιτική προστασία - αλλά και τις δυνατότητες των α/φ και Α/Δ - βλέπε ΠΑ).
Τα PZL κάνουν κυρίως από αέρος έλεγχο και επιτήρηση. για έγκαιρη αναγνώριση φωτιάς και φυσικά (μικρο)επέμβαση καθώς δε μεταφέρουν παρά περίπου μισό τόνο νερό. πάντως κι αυτό δεν είναι αμελητέο καθώς αν δεις τη φωτιά έγκαιρα, ακόμα και αυτό το φορτίο μπορεί να κάνει δουλειά ή τουλάχιστον να την περιορίσει μέχρι να έρθουν τα άλλα μέσα (εναέρια και επίγεια). το καλό με τα PZL είναι ότι μπορούν και επιχειρούν ακόμα και από πολύ μικρά Α/Δ (που το 99,9 του κόσμου ούτε που γνωρίζει ότι υπάρχουν) και τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα παντού.
Τα CL 215 και 415 έχουν το κύριο έργο της πυρόσβεσης και επιχειρούν κυρίως από μεγάλα Α/Δ της ΠΑ.
όταν μπει μια φωτιά η πολιτική προστασία και το πυροσβεστικό (υπάρχει και εκπρόσωπος της ΠΑ φυσικά) δίνουν οδηγίες σε ΔΑΥ και ΕΚΑΕ ποιος ή ποιοι (τύπος/οι) α/φ, πόσα, που και πότε θα επιχειρήσουν. εννοείται ότι όλα αυτά είναι δυναμικά και κατά τη διάρκεια του χρόνου (ακόμα και της μέρας) και ανάλογα με τις φωτιές, την ένταση, τη σπουδαιότητα, τις συνθήκες που επικρατούν, όλα αλλάζουν συνεχώς.
να σου πω ότι φυσικά δεν είναι μόνο τα μέσα που διαθέτουμε, αλλά και αυτά που νοικιάζουμε ή έρχονται ως βοήθεια από φίλιες χώρες. και σε αυτά γίνεται κουμάντο όπως ακριβώς περιέγραψα πριν. έχε υπόψη ότι το κάθε πτητικό μέσο δεν είναι για όλες τις περιστάσεις, ούτε πετάει με όλες τις συνθήκες.
πχ αν θυμάσαι το ιλιούσιν είναι ένα τεράστιο α/φ που μεταφέρει πολύ μεγάλες ποσότητες νερού, αλλά η χρήση του είναι κυρίως για φλατ, μεγάλες εκτάσεις. δεν κάνει για "περίεργο" ανάγλυφο, χαράδρες κλπ, όπου τα CL έχουν πλεονέκτημα.
όπως επίσης δεν μπορούν όλα τα Α/Φ να πετάξουν σε όλες τις συνθήκες ανέμου, θερμοκρασίας κλπ...
νομίζω σου εξήγησα...