Νέα

Ίμια και ΠΝ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 954
  • Εμφανίσεις 53K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Επισκέπτης
Φίλε hrys τους σλαβομακεδόνες τους τσακίσανε και οι Έλληνες και οι Βούλγαροι και οι Σέρβοι. Ο εθνικός τους αυτοπροσδιορισμός (ως 'Μακεδόνες') ξεκινάει απο τα μέσα του 19ου αιώνα (σχεδόν 50 χρόνια πριν απο την εξέγερση του Ίλιντεν) που και οι τρείς προαναφερθέντες εθνότητες προσπαθούσαν να τους 'αποροφήσουν', ο καθένας με δική του σκοπιμότητα. Στην αρχή ο όρος 'Μακεδών' ήταν γεωγραφικός και ίσχυε για τους πολίτες που ζούσαν στα βιλαέτια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στις περιοχές όπως Φλώρινα,Μοναστήρι και Θεσσαλονίκη(ανεξαρτήτου καταγωγής έλληνας,βλάχος,βούλγαρος,τούρκος κλπ). Μετέπειτα όμως όταν άρχιζαν να απελευθερώνονται τα έθνη των Βαλκανίων απο τους Οθωμανούς αυτοί μείνανε απομονωμένοι. Ο εθνικός τους πνευματικός ηγέτης τους Χρίστε Μιρσίκωφ εκείνη ακριβώς την περίοδο τοποθετεί στον σλαβόφωνο αυτόν λαό (που αυτοπροσδιοριζόντουσαν  ως  Βούλγαροι) την ονομασία 'Μακεδόνες'. Το πρόβλημα με μας τους Έλληνες στην παρούσα χρονική περίοδο δεν νομίζω να είναι το εθνικιστικό σημείο δηλαδή τύπου 'γυφτοσκοπιανοί' θα σας πηδήξουμε και διάφορα άλλα τέτοια γραφικά αλλά η  εθνική συμπλοκή γίνεται σε πολιτιστικό επίπεδο. Δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό της επιστημονικής κοινότητας (για να μην πω όλο) έχει καταλήξει ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν ελληνικό έθνος (απο Ντρόϋζεν,Grotte,sir Willim Tarn και μέχρι ακόμα τον Φολμεράϋερ έως πρόσφατους μελετητές της ιστορίας της αρχαίας Μακεδονίας όπως N.Hammond,Robin lane Fox,Pierre Bryant,A.B. Bosworth,Waldermar Heckel κλπ) όπως δε και η αρχαία Μακεδονική γλώσσα ήταν ελληνική διάλεκτος με κάποια λιγοστά Θρακοιλλυρικά στοιχεία (Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας Cambridge University). Αυτή είναι η επίσημη επιστημονική άποψη για την ιστορία και την γλώσσα των αρχαίων Μακεδόνων. Τώρα πάμε για τους Σλαβομακεδόνες που ιστορικά εμφανίζονται στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων απο τον 6ο αιώνα μ.Χ. ως ένα απο τα 'παλαιο'σλαβικά έθνη που εγκατστάθηκαν στην περιοχή. Η δε γλώσσα που μιλάνε και την αυτοπροσδιορίζουν εθνικά ως 'Μακεδονική' (υπόψην όταν είχα ανέβει Βουλγαρία είχα πάει και στην πρών Γιουγκοσλαβική δημοκρατία της Μακεδονίας) είναι στην ουσία Βουλγάρικη!!! Σ'αυτό συμφωνούνε όλοι οι γλωσσολόγοι. Ένας Βούλγαρος συνενοήτε άψογα μ'έναν σλαβομακεδόνα χωρίς διερμηνέα!!! Προσδιορίζοντας στους εαυτούς τους αυτοί οι άνθρωποι ως εθνικά 'Μακεδόνες' κάνουν πολιτιστικό πόλεμο σ'εμάς τους Έλληνες με ότι συνεπάγεται αυτό, απο την αρχαία ιστορία της Μακεδονίας και τον μεγαλύτερο κατακτητή του αρχαίου κόσμου του μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι και τους πρόσφατους Βαλκανικούς πολέμους 12-13. Θα κατάλαβες ότι είμαι απο τους ανθρώπους που σέβεται τον οποιοδήποτε εφόσον και αυτός δεν είναι προκλητικός. Στην συγκεκριμένη περίπτωση των Σλαβομακεδόνων όταν είχα πάει Μοναστήρι έμεινα άναυδος με την πόρωση και τον εθνικισμό που αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες μάλιστα σε σημεία να σε φέρουνε στο αμήν.

Φίλε Πάνο, είδες που μια συζήτηση για τέτοια θέματα-ταμπού μπορεί και να γίνει, και να είναι πολιτισμένη; Σε πολλά π' αυτά που λες, φυσικά και συμφωνώ. Όπως επίσης συμφωνώ οτι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο ελληνικός εθνικισμός ("γυφτοσκοπιανοί" κλπ), αλλά και ο "μακεδονικός", με το επιπρόσθετο πρόβλημα του τελευταίου να εμφανίζει και τάσεις "αλυτρωτισμού", ιδιαίτερα επικίνδυνες στην εποχή μας.
Αν είχα χρόνο τώρα (που δυστυχώς δεν έχω), θα εστίαζα και σε κάποια πράγματα που λες και στα οποία διαφωνώ. Σημασία έχει πάντως (και σ ευχαριστώ γι αυτό) οτι μπορούμε και τα συζητάμε, χωρίς να μας πιάνει απο τα μούτρα ο ένας κι ο άλλος.
Και για να κλείσω: τις προάλλες έβλεπα στην τηλεόραση τον ποδοσφαιρικό αγώνα FYROM- Αγγλίας, με τον έλληνα εκφωνητή να λέει το εξής αμίμητο: "Σας μιλαμε απο το -τάδε- στάδιο της ΣΚΟΠΙΑΝΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ". Δεν σου φαίνεται κι εσένα ως επιεικώς γελοίο στιγμιότυπο;
 

williams

Μέλος
Εγγρ.
27 Σεπ 2006
Μηνύματα
412
Like
6
Πόντοι
1
φιλε hrys

θα επιμεινω . Η αληθεια, ακομα και η ιστορικη, ειναι υποκειμενικη. Και το πιο ωραιο ειναι οτι ενα Εθνος τρεφεται απ'αυτη και μεγαλωνει στην υποκειμενικοτητα και στην λεπτη γραμμη που θα μπορουσε να την μεταβαλει σε ενα απλο 'μυθο'.  Στην τελικη ομως, αυτη η διαδιακασια διαμορφωσε (πλεον των γεννιων Ελληνων) και την ιδια την υπαρξη της χωρας μας. Εαν πρεπει να διασφαλισουμε λοιπον τα ηδη αποκτηθεντα ας το κανουμε, χωρις να ελεγχουμε εαν οταν τα αποκτησαμε σφαλαμε. Εξαλλου, δεν εχει πια σημασια ουτε για ιστορικους ουτε για πραγματικους σκοπους. Αντιθετα διευκολυνει οποιονδηποτε θελει να αμφισβητησει αυτα που τωρα πια δικαιουμαστε.

 

Επισκέπτης
Μια πολύ μικρή συμπλήρωση στα όσα αναφέρει ο φίλος panosmpos:

Οι σλαβικές γλώσσες δεν έχασαν σχεδόν ποτέ τη γεωγραφική τους συνέχεια, με αποτέλεσμα να μοιάζουν αρκετά. Και δεν μιλάω για τα "σερβοκροάτικα", που αν εξαιρέσει κανείς το αλφάβητο είναι ίδιες ουσιαστικά, αλλά για όλες τις σλαβικές γλώσσες (ρωσικά/λευκορωσικά, ουκρανικά, "γιουγκοσλαβικά", βουλγαρικά, τσέχικα, σλοβάκικα, πολωνικά) και τις διαλέκτους τους. Οι βασικές τους λέξεις είναι στο θέμα τους ίδιες και οι περισότερες διαφορές τους οφείλονται στις γλωσσικές επιδράσεις από διαφορετικούς γείτονες (πχ Γερμανικά-->Πολωνικά).
Από προσωπικές εμπειρίες γνωρίζω ότι με καλή διάθεση όλοι αυτοί οι λαοί μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους χωρίς διερμηνέα.

Όντως οι σλαβόφωνοι Έλληνες πολίτες (επίσκεψη σε χωριά της Φλώρινας πείθει εύκολα, αν αποκτήσεις την εμπιστοσύνη τους) έχουν αντιμετωπιστεί από παντού με περίσσεια μαλακίας, με αποτέλεσμα τα όποια προβλήματα.
Όμως και στο Μέτσοβο δεν καταλαβαίνεις τους κατοίκους (Βλάχους) όταν μιλούν μεταξύ τους. Αυτοί συνεννοούνται με Ρουμάνους ανετότατα και με Ιταλούς χωρίς μεγάλη δυσκολία. Να μην πάμε όμως μακρυά, μέχρι τα χωριά της Θήβας. Οι ντόπιοι συνεννοούνται με τους Αλβανούς ανετότατα. Μόνο οι νέες λέξεις (για τις νέες έννοιες) διαφέρουν.

Δεν νομίζω πως κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτοί δεν είναι Έλληνες. Είναι θέμα συνείδησης. Και ο καπετάν Κώτας (υπαρχει ομώνυμο χωριό νοτιοδυτικά της Φλωρινας και βόρεια της Καστοριάς) του Μακεδονικού αγώνα ήταν σλαβόφωνος και αγωνιζόταν για μια Ελληνική Μακεδονία.

Ας αφήσουμε τις μαλακίες και την κουβέντα για την κουβέντα και ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από εδώ και πέρα.

Συμφωνώ μέχρι κεραίας στα περισσότερα απ' αυτά που λες. Τι γίνεται όμως αν κάποιοι στα μέρη αυτά (Πέλλα-Φλώρινα)δεν αισθάνονται εθνικά έλληνες αλλά "μακεδόνες"; Έχουν ιδρύσει και κόμμα, το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ, θα το ξέρεις, κατεβαίνουν και στις εκλογές. Μήπως θα ήταν σκόπιμο αντί των γενικών αφορισμών, που δυστυχώς επικρατούν, θα έπρεπε να ακολουθήσουμε μια πολιτική διαλόγου με αυτούς τους ανθρώπους; Και όχι όπως, μέχρι πρότινος, να κάνουμε άσκοπους τσαμπουκάδες  και να διαλύουμε τα πανηγύρια τους, που τραγουδάνε τα τραγούδια στη γλώσσα των παππούδων τους. Λέω, μήπως!
 

Tulip

Τιμημένος
Εγγρ.
7 Οκτ 2005
Μηνύματα
145
Like
0
Πόντοι
1
Ποια είναι η γλώσσα των παππουδών τους hrys???
 

Επισκέπτης
φιλε hrys

θα επιμεινω . Η αληθεια, ακομα και η ιστορικη, ειναι υποκειμενικη. Και το πιο ωραιο ειναι οτι ενα Εθνος τρεφεται απ'αυτη και μεγαλωνει στην υποκειμενικοτητα και στην λεπτη γραμμη που θα μπορουσε να την μεταβαλει σε ενα απλο 'μυθο'.  Στην τελικη ομως, αυτη η διαδιακασια διαμορφωσε (πλεον των γεννιων Ελληνων) και την ιδια την υπαρξη της χωρας μας. Εαν πρεπει να διασφαλισουμε λοιπον τα ηδη αποκτηθεντα ας το κανουμε, χωρις να ελεγχουμε εαν οταν τα αποκτησαμε σφαλαμε. Εξαλλου, δεν εχει πια σημασια ουτε για ιστορικους ουτε για πραγματικους σκοπους. Αντιθετα διευκολυνει οποιονδηποτε θελει να αμφισβητησει αυτα που τωρα πια δικαιουμαστε.

Προφανώς διαφωνούμε, αλλά τι να κάνουμε! Χαίρομαι πάντως που μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα να έχω τη γνώμη μου, όπως κι εγώ σε σένα να έχεις τη δική σου.
 

Επισκέπτης
Η γλώσσα των παππούδων τους, εξ όσων γνωρίζω, είναι τα "ντόπια", μια σλαβική διάλεκτος που μιλιόταν -και μιλιέται ακόμα απο αρκετούς- για αιώνες στα μέρη αυτά. Την οποία μάλιστα γλώσσα, το ελληνικό κράτος ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕ το 1925 και τύπωσε μάλιστα και επίσημο αλφαβητάρι για τα σλαβόφωνα παιδιά. (ʼλλο αν μετά πήρε πίσω αυτή την αναγνώριση).
 

Tulip

Τιμημένος
Εγγρ.
7 Οκτ 2005
Μηνύματα
145
Like
0
Πόντοι
1
Τα "ντόπια" από πότε αποτελούν ξεχωριστή γλωσσική διάλεκτο???Και στο χωριό μου και στο κάθε χωριό μιλάνε με δικούς τους ιδιωματισμούς τα οποία σε καμμία περίπτωση δεν αποτελούν γλώσσα!!!
 

Επισκέπτης
Προφανώς δεν κατάγεσαι απο τα μέρη αυτά Tulip, ούτε εγώ άλλωστε. Αν όμως τύχει και βρεθείς ποτέ εκεί, θα καταλάβεις οτι μιλάμε για μια τελείως διαφορετική, "σλαβική" γλώσσα.
 

alfa291

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουν 2006
Μηνύματα
4.241
Like
465
Πόντοι
36
Φίλε hrys,

Και πολλοί συχνάζοντες στο gay-friendly Γκαζι αισθάνονται πούστηδες και όχι Έλληνες, αλλά δεν είναι αυτός λόγος να ασχοληθούμε μαζί τους, ούτε και να τους πλακώσουμε στο ξύλο βέβαια.

Το θέμα των "μακεδόνων" είναι πολύ πιο πολύπλοκο και έχει να κάνει με την μαλακισμένη μικροπολιτική ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων (Γιουγκ., Ελλ., Βουλ.) αλλά οξύνθηκε με τον εμφύλιο (46-49) σε τρομερό βαθμό. Ο μακαρίτης Ρούσσος στο δίτομο"Η Μεγάλη Πενταετία" (εκδ. Σύγχρονη Εποχή) δίνει μια όψη του θέματος πριν ακόμα από τον εμφύλιο, όταν είχε εκελεγεί ("οριστεί"?, δε θυμάμαι ακριβώς γιατί το ΚΚΕ ήταν τότε στην παρανομία) Γραμματέας από τη μειονότητα, με αποτέλεσμα δυλειτουργία όλων των ανώτερων οργάνων του κόμματος.

Το θέμα είναι ένα υποζήτημα του "Ανατολικού ζητήματος", δηλ. πως θα μοιραστεί η καταπίπτουσα οθωμανική αυτοκρατορία (τέλη 19ου-αρχές 20ου αιώνα).
Τέτοια εθνότητα ουδέποτε ιστορικά υπήρξε αυτόνομη, απλά επειδή τα σύνορα ποτέ δεν χωρίζουν τα έθνη με χειρουργικά ακρίβεια δημιουργούν ένθεν κακείθεν μειονότητες. Οι σλαβόφωνοι σε κάποιο βαθμό οδηγήθηκαν σε τέτοιο δρόμο ταυτότητας. Με παρόμοιο μαλακισμένο τρόπο έχουμε κάνει τους ΞΑΝΘΟΥΣ Πομάκους να είναι πιο κοντά στους Τούρκους....

Φυσικά και είναι μαλακία να τους απαγορεύουν να μιλάνε όπως θέλουν (το ίδιο ίσχυε και στα αρβανιτοχώρια της Αττικοβοιωτίας όπως καλά ξέρω).

Και το μεγαλύτερο ανέκδοτο είναι ότι αυτοί και οι"Σκοπιανοί" (sic) αποτελούν εθνικό κίνδυνο. Δηλαδή αν αυτοπροσδιοριζόντουσαν Βούλγαροι θα μας άρεσε καλύτερα?
 

Tulip

Τιμημένος
Εγγρ.
7 Οκτ 2005
Μηνύματα
145
Like
0
Πόντοι
1
Καλά έχεις και το χάρισμα να ξέρεις από που κατάγεται ο καθένας :idiot:???
Μην χαρακτηρίζεις την όποια τοπική ντοπιολαλιά τόσο εύκολα και αβίαστα ως γλώσσα λοιπόν......
Το "ουράνιο τόξο" ξέρεις στα αλήθεια τι ακριβώς πρεσβεύει???
 

Επισκέπτης
Φίλε hrys,

Και πολλοί συχνάζοντες στο gay-friendly Γκαζι αισθάνονται πούστηδες και όχι Έλληνες, αλλά δεν είναι αυτός λόγος να ασχοληθούμε μαζί τους, ούτε και να τους πλακώσουμε στο ξύλο βέβαια.

Το θέμα των "μακεδόνων" είναι πολύ πιο πολύπλοκο και έχει να κάνει με την μαλακισμένη μικροπολιτική ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων (Γιουγκ., Ελλ., Βουλ.) αλλά οξύνθηκε με τον εμφύλιο (46-49) σε τρομερό βαθμό. Ο μακαρίτης Ρούσσος στο δίτομο"Η Μεγάλη Πενταετία" (εκδ. Σύγχρονη Εποχή) δίνει μια όψη του θέματος πριν ακόμα από τον εμφύλιο, όταν είχε εκελεγεί ("οριστεί"?, δε θυμάμαι ακριβώς γιατί το ΚΚΕ ήταν τότε στην παρανομία) Γραμματέας από τη μειονότητα, με αποτέλεσμα δυλειτουργία όλων των ανώτερων οργάνων του κόμματος).

Το θέμα είναι ένα υποζήτημα του "Ανατολικού ζητήματος", δηλ. πως θα μοιραστεί η καταπίπτουσα οθωμανική αυτοκρατορία (τέλη 19ου-αρχές 20ου αιώνα).
Τέτοια εθνότητα ουδέποτε ιστορικά υπήρξε αυτόνομη, απλά επειδή τα σύνορα ποτέ δεν χωρίζουν τα έθνη με χειρουργικά ακρίβεια δημιουργούν ένθεν κακείθεν μειονότητες. Οι σλαβόφωνοι σε κάποιο βαθμό οδηγήθηκαν σε τέτοιο δρόμο ταυτότητας. Με παρόμοιο μαλακισμένο τρόπο έχουμε κάνει τους ΞΑΝΘΟΥΣ Πομάκους να είναι πιο κοντά στους Τούρκους....

Φυσικά και είναι μαλακία να τους απαγορεύουν να μιλάνε όπως θέλουν (το ίδιο ίσχυε και στα αρβανιτοχώρια της Αττικοβοιωτίας όπως καλά ξέρω).

Και το μεγαλύτερο ανέκδοτο είναι ότι αυτοί και οι"Σκοπιανοί" (sic) αποτελούν εθνικό κίνδυνο. Δηλαδή αν αυτοπροσδιοριζόντουσαν Βούλγαροι θα μας άρεσε καλύτερα?

Αντιπαρέρχομαι το σχόλιο περί gay-friendly Γκαζιού, ούτε  εύστοχο ήταν νομίζω, ούτε εντός θέματος, ούτε με αφορά προσωπικά στην τελική. Δεν νομίζω όμως οτι έθεσαν ζήτημα εθνικής φύσεως.
Η "Μεγάλη Πενταετία" του Πέτρου Ρούσσου δεν γράφτηκε πριν τον εμφύλιο, αλλά στη μεταπολίτευση, μετά το 1974. Ούτε ήταν ποτέ γραμματέας της μειονότητας, απ' όσο θυμάμαι. Συμφωνώ όμως μ' αυτά που λες για τη μαλακισμένη πολιτική όλων των κυβερνήσεων. Συμφωνώ επίσης και σ' αυτό που λες για τους Πομάκους, που με τον ηλίθιο τρόπο που τους φερόμαστε, τους φέρνουμε πιο κοντά στους Τούρκους απ' ότι σε μας.
Δεν προτιμώ τον όρο "Βούλγαροι" απο "Μακεδόνες", καλύτερα θα ήταν να μιλήσουν οι εθνολόγοι επ' αυτού, για να μη λέμε -όλοι μας, συμπεριλαμβάνω κι εμένα φυσικά- την όποια μαλακία μας έρχεται στο κεφάλι. Αλλά πάντα μιλάμε για ανθρώπους εκεί πανω, θέλει λίγο σεβασμό η υπόθεση, οι άνθρωποι ταλαιπωρήθηκαν πολύ.
 

Επισκέπτης
Καλά έχεις και το χάρισμα να ξέρεις από που κατάγεται ο καθένας :idiot:???
Μην χαρακτηρίζεις την όποια τοπική ντοπιολαλιά τόσο εύκολα και αβίαστα ως γλώσσα λοιπόν......
Το "ουράνιο τόξο" ξέρεις στα αλήθεια τι ακριβώς πρεσβεύει???

Μια απλή υπόθεση έκανα, μη συγχύζεσαι, δεν σε έβρισα. Αν όμως ήταν μια απλή ντοπιολαλιά όπως λες, τότε γιατί τόσος ντόρος για τη ΜΗ ΧΡΗΣΗ της;
Και ναι, ξέρω τι πρεσβεύει το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ και σε αρκετά συμφωνώ κιόλας. Εσύ ξέρεις η "σου είπανε";
 

Tulip

Τιμημένος
Εγγρ.
7 Οκτ 2005
Μηνύματα
145
Like
0
Πόντοι
1
Aπό τη στιγμή που δεν γνωρίζεις με ποιον μιλάς κάθε φορά κράτα καλύτερα τις όποιες "υποθέσεις" για τον κύκλο σου.
Αφού συμφωνείς με το "ουράνιο τόξο" γούστο σου.Γνωρίζω καλά τι πρεσβεύει το "ουράνιο τόξο" μην ανησυχείς......και τις ειρωνείες αν μου "το είπανε" αλλού.....
 

alfa291

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουν 2006
Μηνύματα
4.241
Like
465
Πόντοι
36
hrys

παρξήγηση!

Η 5ετία λέω ότι αναφέρεται στο 41-45 ("πριν τον εμφύλιο"), όχι ότι γράφτηκε τότε.

ΔΕΝ ήταν ο Ρούσσος ο γραμματέας του ΚΚΕ ο καταγόμενος από από τη μειονότητα, άλλος ήταν (δε θυμάμαι όνομα, έδοσα reference  όμως).

Το περί Γκαζιού ήταν μόνο σχήμα λόγου, για να δείξω το πόσο σημαντικό θεωρώ το πρόβλημα, ΔΕΝ είναι προσωπικό ΦΥΣΙΚΑ.

Βάζεις το θέμα μονοδιάστατα και "μονόπαντα αυτοκριτικά"
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ: Νέα Σύνορα--> Μειονότητες-->Μαλακία 3 κυβερνήσεων-->ταλαιπωρία και προβλήματα για Έλληνες/Βούλγαρους/Γιουγκους/ΌΠΟΙΟΥΣ ΘΕΣ που βρέθηκαν από τη "λάθος¨πλευρά των συνόρων
 

Επισκέπτης
Οκ Tulip, ας κατεβάσουμε τους τόνους, που εσύ όμως ανέβασες. Και μπορείς να έχεις όποια άποψη θες για το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ, όπως κι εγώ τη δική μου. Στην τελική, είναι κακό να αναγνωρίσει το ελληνικό κράτος οτι στην επικράτειά του υπάρχουν εθνικές μειονότητες; Είναι φορείς μολυσματικής ασθένειας και κινδυνεύουμε μήπως;
 

Επισκέπτης
hrys

παρξήγηση!

Η 5ετία λέω ότι αναφέρεται στο 41-45 ("πριν τον εμφύλιο"), όχι ότι γράφτηκε τότε.

ΔΕΝ ήταν ο Ρούσσος ο γραμματέας του ΚΚΕ ο καταγόμενος από από τη μειονότητα, άλλος ήταν (δε θυμάμαι όνομα, έδοσα reference  όμως).

Το περί Γκαζιού ήταν μόνο σχήμα λόγου, για να δείξω το πόσο σημαντικό θεωρώ το πρόβλημα, ΔΕΝ είναι προσωπικό ΦΥΣΙΚΑ.

Βάζεις το θέμα μονοδιάστατα και "μονόπαντα αυτοκριτικά"
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ: Νέα Σύνορα--> Μειονότητες-->Μαλακία 3 κυβερνήσεων-->ταλαιπωρία και προβλήματα για Έλληνες/Βούλγαρους/Γιουγκους/ΌΠΟΙΟΥΣ ΘΕΣ που βρέθηκαν από τη "λάθος¨πλευρά των συνόρων

Μα που διαφωνούμε επιτέλους; Εγώ απλώς λέω οτι σε κάθε χώρα καλό θα ήταν να ξεμπερδεύουμε με τον μονόπαντο εθνικισμό της δικής μας χώρας, χωρίς να παραβλέπω τους γύρω εθνικισμούς, με τους οποίους επίσης διαφωνώ.
Και νομίζω οτι ο γραμματέας της μειονότητας που λες ήταν ο Ανδρέας Τζίμας-Σαμαρινιώτης, ο μετέπειτα διωχθείς απο τον Ζαχαριάδη. Αν και μπορεί να θυμάμαι λαθος
 

alfa291

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουν 2006
Μηνύματα
4.241
Like
465
Πόντοι
36
Νομιζω πως ο γρ. (όχι της μειονότητας, του ΚΚΕ ήταν αλλά σλαβόφωνος) ήταν κάποιος Τσίπας ή κάτι τέτοιο, δεν είμαι σίγουρος όμως. Αν ήταν ο Σαμαρινιώτης θα τον θυμόμουνα.
 

Επισκέπτης
Μπορεί. Θα το ψάξω, αλλά όχι τώρα alfa291, δυστυχώς δουλεύω (γκρρρρρ) ταυτόχρονα. Τα λέμε πάντως.
 

Επισκέπτης
Λοιπόν, εχουμε και λέμε Πάνο:

α. Είναι σωστό αυτό που λες για τον Γιάννη Κορδάτο, ο οποίος διετέλεσε και Γραμματέας του ΚΚΕ στις αρχές της δεκαετίας του '20. Και η ιδεολογική διαμάχη για το Μακεδονικό, με την μετατροπή του ΚΚΕ σε κόμμα "νέου τύπου" και την προσκόλλησή του στην Γ' Διεθνή, έφερε και την αποπομπή του Κορδάτου απο το Κόμμα (όχι όμως απο το Ζαχαριάδη, αυτός ήρθε πολύ πιο μετά, το '31), αν και ο μπαρμπα- Γιάννης έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του αριστερός.

β. Ο Παντελής Πουλιόπουλος (άσχετα αν συμφωνείς η διαφωνείς με τη θέση του για το Μακεδονικό) υπήρξε ένας τεραστίου διαμετρήματος διανοητής για την εποχή του. Ήταν ο Γραμματέας της Ένωσης των πρώην πολεμιστών του μικρασιατικού μετώπου και αργότερα, σε ηλικία μόλις 24 ετών(!), υπήρξε κι αυτός Γραμματέας του ΚΚΕ, για να εκκαθαρισθει αργότερα, ως "λικβινταριστής". Στην περιβόητη δε δίκη του επι εσχάτη προδοσία, αν και αντιμετώπιζε την ποινή του θανάτου, υπεράσπισε με παρρησία την (λαθεμένη, όπως αναγνώρισε αργότερα) θέση του για "απόσχιση της Μακεδονίας". Εκτελέστηκε απο τους γερμανούς κατακτητές στο Κούρνοβο το 1943. ʼφησε σημαντικό θεωρητικό έργο.

γ. Δεν ξέρω τι ήταν και τι δεν ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος, πάντως δεν θαυμάζω και ιδιαίτερα το "ιμπεριαλιστικό" του έργο, αν μου επιτρέπεις! Φυσικά δεν αρνούμαι οτι ήταν τεράστια φυσιογνωμία για τα μέτρα της εποχής που έζησε, αλλά δεν 'εμπνέομαι" και απο το παράδειγμά του. Μάλλον διαφωνείς, οπότε ...."νάχαμε να λέγαμε"    :headbang:

Φιλικά, πάντα
 

Επισκέπτης
Και βεβαίως συμφωνούμε στο ζήτημα του μακεδονικού (με η χωρίς εισαγωγικά στον όρο) αλυτρωτισμού, δεν τίθεται θέμα!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom