Σύμφωνα με μια άποψη, εξαιτίας του καταμερισμού της εργασίας. Ο καταμερισμός της εργασίας είναι μία από τις εκφάνσεις του καθεστώτος της ιδιοκτησίας: κατέχω μια ορισμένη θέση στην παραγωγική διαδικασία, εκτελώ μία ορισμένη, συγκεκριμένη εργασία, επειδή μονάχα εγώ γνωρίζω τον τρόπο εκτέλεσής της (κι οι όποιοι όμοιοί μου). Αυτό με κάνει ιδιοκτήτη της πολύ αναγκαίας αυτής γνώσης. Ακολούθως, η πορνεία είναι η αξίωση να πουλιέται η ανθρώπινη φύση ως κτήση του εκάστοτε τυχαίου ατόμου. Το ελάττωμα αυτής της άποψης βρίσκεται στον πυρήνα του σκεπτικού της: δεν είμαστε κύριοι καμίας φύσης, αντίθετα παραμένουμε υποτελείς της.
Σύμφωνα με μιαν άλλη άποψη, οι άντρες άρχισαν να πληρώνουν το σεξ προκειμένου να καρπωθούν ανταλλάγματα που μόνοι τους, ο καθένας ξεχωριστά, ήταν αδύνατο να καρπωθούν. Καθώς στις ιεραρχικές κοινωνίες των πρωτευόντων θηλαστικών το άλφα αρσενικό μονοπωλούσε την κυριαρχία πάνω στα θηλυκά, κι επειδή τα τελευταία χρειάζονταν, στο διάβα μιας μακρόχρονης εξελικτικής διαδικασίας, όλο και περισσότερος πόρους (για διάφορους λόγους), τα θηλυκά συνασπίστηκαν προκειμένου να εκβιάσουν απ' όλα τ' αρσενικά της ομάδας την εισφορά τροφής. Ένας μόνο δεν μπορούσε να ταΐσει όλα τα θηλυκά. Οι ορδές των ανθρωπίδων εξοντώνονταν. απ' τις κλιματικές αλλαγές και την πείνα. Αν τα αρσενικά μπορούσαν ν' ανταποκριθούν με τον τρόπο ακριβώς που προκλήθηκαν, ως ομάδα κοινών συμφερόντων, δηλαδή ως τάξη, θα επιβίωναν όλοι μαζί και θα χαίρονταν όλοι, πλέον, το σεξ.
Στο πλαίσιο αυτής της ανταλλαγής καταλαβαίνει κανείς ότι το σεξ κι οι γυναίκες μάς έκαναν ανθρώπους, στο βαθμό που συμπεριφερθήκαμε ομαδικά. Έστω κι αν μας εξανάγκασαν σ' αυτό οι πρώτες διδάξασες, τα θηλυκά.
Η πώληση του σεξ ακολουθεί χρονολογικά ως κατάλοιπο μιας τέτοιας βαθιάς επανάστασης της ανθρώπινης προϊστορίας.