Νέα

Ελλάδα...Αγανακτισμένοι στο Σύνταγμα... σκυτάλη από Ισπανία

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pet1
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 20K
  • Εμφανίσεις 489K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Alexfran

Μέλος
Εγγρ.
17 Σεπ 2006
Μηνύματα
1.046
Like
0
Πόντοι
16

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΛΛΑΞΑΜΕ!

ΕΧΟΥΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ !

Σ Ω Θ Η Κ Α Μ Ε!

(με jeffrey prothipourgo)

Σ Ω Θ Η Κ Α Μ Ε!  

ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ!
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366
Δεν μπορεί να προσφύγει ο Ιδιώτης στο Ελεγκτικό Συνέδριο ?
Για ψάξε το λίγο καλύτερα φοιτητάκο.



Ρε φιλαράκο ,αγνοείς βασικά πράγματα .Φάε το ρυζόγαλο σου που σου δίνει η μαμάκα σου και μην μιλάς για πράγματα που δεν ξέρεις ,παιδί της μαμάς ,σαν τον αρχηγο σου.

Σκουπιδοερευνητάκο, διδακτορικέ του κώλου.

Τι σχέση έχει αυτό;;;

Είναι προσφυγή για χρέη αυτό;;;

Πόσο ΒΛΑΚΑΣ είσαι.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Εμ είσαι και ντιπ παπάρας και άσχετος.

Ο άλλος σου εξήγησε πως έτρεξε το έργο: η Hochtief έβαλε τα λεφτά της κατασκευής και το Δημόσιο την γη.

Και ποιός σου λέει ότι το Δημόσιο δεν υπερκοστολόγησε το δικό του κομμάτι;

Από εκεί και πέρα το κόστος της κατασκευής δεν είναι μόνον το κόστος των Ελλήνων υπεργολάβων. Προσωπικό της εταιρείας δεν ασχολήθηκε, knowhow, κόστος χρήματος, ασφάλειες δεν είναι έξοδα;

Έκανε ο Ζούγκλας κοστολόγηση του έργου......


Υ.Γ. Προσπάθησε τώρα με καμία άλλη υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου στην οποία έχει προσφύγει η Hochtief. Να σου δώσω ιδέες: Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ΟΔΔΗΧ, ΟΔΙΕ, κάτι βρε παιδί μου θα βρεις.

ααααααααααααχαχχαχααχαχχααχχααχχα
στ αρχίδια μου ποιός είναι μέτοχος.
κάποιος πληρώνει και αυτός είναι ο έλληνας φορολογούμενος.
και κάποιος ζημιώθηκε με τις πράξεις κάποιων εκλεγμένων.
εάν βάσει συμφωνιών και συμβάσεων έχω εξαπατηθεί με την υπογραφή κάποιου πούστη (στο δημόσιο) που τώρα υπερασπίζεσαι ως νόμιμο τότε θα σε γαμήσω και σένα και αυτόν χωρίς σάλιο.
τέρμα οι πουστιές και η ατιμωρησία....
και η εφαρμογή δε θ αρχίσει απο αυτόν που χρωστάει 1 ευρώ ή το εισιτήριο στο τρένο όπως έχετε μάθει τόσα χρόνια.
η φάπα και η πούτσα θα ξεκινήσει απο εκεί που πρέπει...
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
56
Πόντοι
4.095
ο καθ όλα έγκριτος και καθόλου λαμόγιο κος Μάκης Τρανταφυλλόπουλος...

τολμας και τον αμφισβητείς  :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2:

Πάψε ρε που είναι λαμόγιο.

Κάθε χρόνο πρώτη σκατόφατσα είναι στην Γερμανική Πρεσβεία στην δεξίωση για την ένωση της Γερμανίας.

 

Κώστας Λαδάκης

Σπουδαίος
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.255
Κριτικές
7
Like
10.531
Πόντοι
2.886
Εμ είσαι και ντιπ παπάρας και άσχετος.

Ο άλλος σου εξήγησε πως έτρεξε το έργο: η Hochtief έβαλε τα λεφτά της κατασκευής και το Δημόσιο την γη.

Και ποιός σου λέει ότι το Δημόσιο δεν υπερκοστολόγησε το δικό του κομμάτι;

Από εκεί και πέρα το κόστος της κατασκευής δεν είναι μόνον το κόστος των Ελλήνων υπεργολάβων. Προσωπικό της εταιρείας δεν ασχολήθηκε, knowhow, κόστος χρήματος, ασφάλειες δεν είναι έξοδα;

Έκανε ο Ζούγκλας κοστολόγηση του έργου......


Υ.Γ. Προσπάθησε τώρα με καμία άλλη υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου στην οποία έχει προσφύγει η Hochtief. Να σου δώσω ιδέες: Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ΟΔΔΗΧ, ΟΔΙΕ, κάτι βρε παιδί μου θα βρεις.
Για το κόστος ενος Δημοσίου Εργου και την αναγνώριση των τιμολογίων ,αρμόδιο είναι ΜΟΝΟ το Ελεγκτικό Συνέδριο ,φοιτητάκο.
Ρώτα κανένα φίλο του μπαμπάκα σου Κατασκευαστή Μηχ/κο.
Και φάε την κρεμόυλα σου.

 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Σκουπιδοερευνητάκο, διδακτορικέ του κώλου.

Τι σχέση έχει αυτό;;;

Είναι προσφυγή για χρέη αυτό;;;

Πόσο ΒΛΑΚΑΣ είσαι.

δε με απάντησες τελικά.
υπάρχει εξαπάτηση του ελληνα φορολογούμενου απο τη χοχτιφ, την ΑΙΑ το ΔΑΑ ή δεν ξέρω γω απο ποιον αλλο ΝΑΙ Η ΟΧΙ;
και ποιός ΠΟΥΣΤΗΣ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕ ΑΚΤΙΝΑ ΜΕΡΙΚΩΝ ΧΛΜ;
Η ΕΕ τι έχει να μας πει επι μονοπωλιακών πρακτικών ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΠΟΥΤΑΝΑ ΤΗΝ ΟΝΕ ΣΑΣ;
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
Και ποιός σου λέει ότι το Δημόσιο δεν υπερκοστολόγησε το δικό του κομμάτι;

:rolleyes: :rolleyes:

κατ'αρχάς τα στοιχεία δεν τα παρέθεσε ο μάκης

από την άλλη, είναι αλήθεια ότι ο μάκης συνηθίζει να κάνει την τρίχα τριχιά, αλλά ας μας δώσουνε τουλάχιστον αυτήν τη γαμημένη την τρίχα τα μουνόπανα οι γερμανοί :birdman: (αν μπορεί να χαρακτηριστούν ως τρίχα τα 500 μύρια σε ΦΠΑ, τα οποία χρωστούνται σύμφωνα και με διπλή γνωμοδότηση του ΝΣΚ - για τα υπόλοιπα όποιος θέλει ας διατηρήσει τις επιφυλάξεις του, αν και το να μην ισχύουν αυτά που αποκαλύφθηκαν εχθές είναι μάλλον απίθανο, όλοι ξέρουμε σε ποιά χώρα ζούμε)
 

CLOSER822

Σπουδαίος
Εγγρ.
23 Ιουν 2008
Μηνύματα
25.921
Like
12.776
Πόντοι
2.606

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.725
Πόντοι
1.306
ααααααααααααχαχχαχααχαχχααχχααχχα
στ αρχίδια μου ποιός είναι μέτοχος.
κάποιος πληρώνει και αυτός είναι ο έλληνας φορολογούμενος.
και κάποιος ζημιώθηκε με τις πράξεις κάποιων εκλεγμένων.
εάν βάσει συμφωνιών και συμβάσεων έχω εξαπατηθεί με την υπογραφή κάποιου πούστη (στο δημόσιο) που τώρα υπερασπίζεσαι ως νόμιμο τότε θα σε γαμήσω και σένα και αυτόν χωρίς σάλιο.
τέρμα οι πουστιές και η ατιμωρησία....
και η εφαρμογή δε θ αρχίσει απο αυτόν που χρωστάει 1 ευρώ ή το εισιτήριο στο τρένο όπως έχετε μάθει τόσα χρόνια.
η φάπα και η πούτσα θα ξεκινήσει απο εκεί που πρέπει...

το που πρέπει βέβαια θα το προσδιορίσουν οι έντιμοι κύριοι της συνομοταξίας τριανταφυλλόπουλου, καζάκη κλπ κλπ...
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
:rolleyes: :rolleyes:

κατ'αρχάς τα στοιχεία δεν τα παρέθεσε ο μάκης

από την άλλη, είναι αλήθεια ότι ο μάκης συνηθίζει να κάνει την τρίχα τριχιά, αλλά ας μας δώσουνε τουλάχιστον αυτήν τη γαμημένη την τρίχα τα μουνόπανα οι γερμανοί :birdman: (αν μπορεί να χαρακτηριστούν ως τρίχα τα 500 μύρια σε ΦΠΑ, τα οποία χρωστούνται σύμφωνα και με διπλή γνωμοδότηση του ΝΣΚ - για τα υπόλοιπα όποιος θέλει ας διατηρήσει τις επιφυλάξεις του, αν και το να μην ισχύουν αυτά που αποκαλύφθηκαν εχθές είναι μάλλον απίθανο, όλοι ξέρουμε σε ποιά χώρα ζούμε)
αυτό.
τίποτα αλλο.
 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
Ρε πούστη μου που είναι ο Τζέυ Χώνει τόσην ώρα να μας πει κανένα σχόλιο για τον ανασχηματισμό...
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
ο καθ όλα έγκριτος και καθόλου λαμόγιο κος Μάκης Τρανταφυλλόπουλος...

τολμας και τον αμφισβητείς  :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2: :s&m_2:


ο ζούγκλας το λέει ρε σκουπίδι;

Γιώργος Στεργιόπουλος

Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν μέχρι σήμερα αναπάντητα.

Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε πολλαπλάσια τιμή από την αρχική.

Το 1991, η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIF, σχετικά με την κατασκευή του αεροδρομίου, ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση ετέθη σε ισχύ το1994, περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU και το κόστος του έργου ...πενταπλασιάστηκε.
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366
Για το κόστος ενος Δημοσίου Εργου και την αναγνώριση των τιμολογίων ,αρμόδιο είναι ΜΟΝΟ το Ελεγκτικό Συνέδριο ,φοιτητάκο.
Ρώτα κανένα φίλο του μπαμπάκα σου Κατασκευαστή Μηχ/κο.
Και φάε την κρεμόυλα σου.

Βρε ηλίθιε βλάκα.

Ξέρεις πως στήθηκε το έργο;;; Τίποτε τιμολόγια δεν πήγε η Hochtief για έγκριση.

Ερευνητή του κώλου, διδάκτορα της πούτσας.

 

bobas

Μέλος
Εγγρ.
25 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.701
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16

Συνημμένα

  • what-s-on-a-man-s-mind-sigmund-freud.jpg
    what-s-on-a-man-s-mind-sigmund-freud.jpg
    30,5 KB · Εμφανίσεις: 14

bobas

Μέλος
Εγγρ.
25 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.701
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
" (...) και να υπηρετω το γενικο συμφερον του ελληνικου λαου"

Λαστ μπατ νοτ λιστ στην ορκομωσια  :think: :think:
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Ξέρεις πως στήθηκε το έργο;;; Τίποτε τιμολόγια δεν πήγε η Hochtief για έγκριση.

έτσι ....
ποιός ειναι ο μαλάκας δεν ξέρω ακόμα...

ΕΡΧΟΝΤΑΙ νέα σκάνδαλα ενόψει και μάλιστα με γαλάζιες και πράσινες αποχρώσεις διότι όπως φαίνεται τα πρόσωπα και οι Κυβερνήσεις αλλάζουν αλλά όχι οι μίζες. Εντύπωση προκάλεσε η παρέμβαση του κ .Τερεζάκη απο τις Ελεγκτικές υπηρεσίες της Ε.Ε που αποκαλύφθηκαν ξανά απο τηλεοπτική εκπομπή σχετικά με το Αεροδρόμιο 'Ελευθέριος Βενιζέλος' που αν ζούσε σήμερα θα έτριζαν τα..κόκκαλά του απο τις μίζες.
Ποταμός ήταν ο αρμόδιος ανεξάρτητος Ευρωπαικός υπάλληλος για την σύμβαση που ετοιμάστηκε το 1995, υπογράφηκε το 1996 αλλά όταν έπεσαν οι υπογραφές υπήρξε ρήτρα πολλών εκατομμυρίων Ευρώ που αφορούσε την παράδοση του έργου απο το 1992 και φαίνεται όπως αποδεικνύεται ότι οι υπογραφές έπεσαν αλλά στο ευρετήριο της σύμβασης υπήρξαν κοστοβόρες επιβαρύνσεις και μεταχρονολογημένες αλχημείες. Μάλιστα, εκθίασε την ύπαρξη υπογραφών απο εντολοδόχους της τότε Κυβέρνησης Σημίτη αλλά και το οξύμωρο γεγονός πως οι μετέπειτα κυβερνήσεις αποδέχθηκαν το έργο.
Το μέγα σκάνδαλο αφορά και ένα μελανό σημείο. [size=24pt]Η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία και οι μητρικές της ήταν αρμόδια για την εκτέλεση, ολοκλήρωση, ποιοτικό έλεγχο και παράδοση του έργου. Δηλαδή κάνει τα πάντα και όπως λέμε Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει! [/size]
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366

ο ζούγκλας το λέει ρε σκουπίδι;

Γιώργος Στεργιόπουλος

Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν μέχρι σήμερα αναπάντητα.

Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε πολλαπλάσια τιμή από την αρχική.

Το 1991, η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIF, σχετικά με την κατασκευή του αεροδρομίου, ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση ετέθη σε ισχύ το1994, περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU και το κόστος του έργου ...πενταπλασιάστηκε.

Από πότε 1 DM = 5 Euro;
 

The Saint*

Τιμημένος
Εγγρ.
28 Ιουλ 2010
Μηνύματα
58.367
Κριτικές
90
Like
41.385
Πόντοι
25.467
Ή δεν με παρακολουθείς ή εγώ δεν είμαι σαφής.
Η απουσία του συντεταγμένου κράτους σημαίνει οτι ΔΕΝ περιφρουρείται η ατομική ιδιοκτησία.
Ο πιο "δυνατός" κερδίζει.

Πάμε στα αυτονόητα του σήμερα:
Πολιτεία=αυτόνομη διοικητικά επαρχία.
Κράτος=πολλές πολετείες μαζι (ΗΠΑ).

Ο όρος πολιτεία και ο όρος κράτος σήμερα συχνά ταυτίζονται.

Ο Αριστοτέλης (αν θυμάμαι καλά) παρατήρησε ότι ο άνθρωπος είναι «φύσει πολιτικόν ζώον». Μέσα στο οργανωμένο σύνολο συνάπτει διαπροσωπικές σχέσεις και επιλύει ευκολότερα τα ποικιλόμορφα προβλήματά του. Μόνο η οργανωμένη πολιτεία είναι σε θέση να θεσπίσει κανόνες και να εγγυηθεί την εφαρμογή τους.

Άν εννοείτε ότι ο θεσμός του κράτους τεκμηριώνει και περιχαρακώνει άλλους, ήδη υπάρχοντες, θεσμούς, όπως ο θεσμός της ατομικής ιδιοκτησίας, θα με βρείτε σύμφωνο.  

Επιτρέψτε μου όμως να παρατηρήσω ότι το κάτωθι παράδειγμά σας για όσον αφορά τα αυτονόητα, είναι λίγο υπεραπλουστευμένο.

Γράφετε :

Πάμε στα αυτονόητα του σήμερα:
Πολιτεία=αυτόνομη διοικητικά επαρχία.
Κράτος=πολλές πολετείες μαζι (ΗΠΑ).

Ο όρος πολιτεία και ο όρος κράτος σήμερα συχνά ταυτίζονται.

Ο ορισμός του όρου κράτος που χρησιμοποιείται στις πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες,  οφείλεται στον Μαξ Βέμπερ, σύμφωνα με τον οποίο το κράτος είναι ο θεσμός εκείνος που έχει το μονοπώλιο της νόμιμης χρήσης της φυσικής   βίας  μέσα σε μία εδαφική περιοχή.

Τελικά μπορεί να ορίσει κανείς το κράτος κοινωνιολογικά, μόνον από ένα ειδικό μέσον που είναι κατάλληλο, όπως σε κάθε πολιτική οργάνωση, δηλαδή από την χρήση της φυσικής βίας. “Κάθε κράτος στηρίζεται στη βία”, είπε ο Τρότσκυ στο Μπρέστ-Λιτόφσκ, κι αυτό είναι πραγματικά σωστό. Άν δεν υπήρχε κανένας πολιτικός θεσμός που να γνωρίζει την χρήση της βίας, ή έννοια του κράτους δεν θα υπήρχε. Εννοείται ότι η βία δεν είναι το κανονικό ή το μόνο μέσον του κράτους. Κανένας δεν το λέει αυτό.  Αλλά είναι ένα μέσον που αποτελεί την ουσία του κράτους. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι το κράτος είναι η κοινότητα εκείνη των ανθρώπων  που διεκδικεί (αποτελεσματικά) το μονοπώλιο στη νόμιμη χρήση της φυσικής βίας, επάνω στην ευρύτερη κοινωνία που κατοικεί μέσα σε ένα ορισμένο έδαφος.
Μ. Βέμπερ – Η πολιτική ως επάγγελμα.  Αθήναι 1954.


Τόσο η εισαγωγή, όσο και η καθιέρωση του όρου που υποδηλώνει τη νέα πολιτική πραγματικότητα , αναγνωρίζεται στο πρόσωπο του Νικολό Μακιαβέλι. Ο Ηγεμόνας άρχιζει με αυτόν ακριβώς τον όρο : Lo stato (το κράτος).

Όλα τα κράτη, όλες οι εξουσίες που κυριάρχησαν και κυριαρχούν τους ανθρώπους, στάθηκαν κι είναι ακόμα ή δημοκρατίες ή ηγεμονίες  
Ν. Μακιαβέλι – Ο Ηγεμών.


Ο όρος ήταν βέβαια γνωστός. Προέρχεται από το λατινικό status, κατάσταση, το οποίο συναντάμε στην Εκλογή του Ιουστινιανού με την έννοια του “συστήματος“ δικαίου, που χαρακτηρίζει  μία κοινότητα. Με την ίδια έννοια βρίσκουμε τον όρο και σε άλλες μεταγενέστερες μεσαιωνικές πηγές. Με τον Μακιαβέλι όμως παίρνει  νέο περιεχόμενο, αυτό της κυριαρχίας, με το οποίο περνάει με τον καιρό και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες (γαλ. Etat, αγγ. State,  γερμ.  Staat) και αρχίζει πλέον να υποδηλώνει μιά μορφή “οργάνωσης” στην οποία έχει αναγνωριστεί η ικανότητα να ασκεί κυριαρχία και να ελέγχει έναν ορισμένο πληθυσμό μέσα σε μία συγκεκριμένη περιοχή.

Ο κύριος διαμορφωτής του δόγματος της κυριαρχίας, ήταν ο Ζάν Μποντέν,ο οποίος είναι και ένας από τους πρώτους  δυτικούς (ή αλλοδαπούς άν θέλετε)  μελετητές  κοινωνικών συστημάτων που κάνει σαφή την διάκριση μεταξύ πολιτείας και κράτους.

Κράτος σημαίνει πρώτιστα κυριαρχία. Και ως κυριαρχία ορίζεται η υπέρτατη και αδέσμευτη από τον νόμο εξουσία επί, της πολιτείας άν πρόκειται για πολίτες, ή του λαού να πρόκειται για υπηκόους.
Ζ. Μποντέν – De res publica.


Την θεωρία της κυριαρχίας την ανέπτυξε ακόμα περισσότερο ο Άγγλος φιλόσοφος Τόμας Χόμπς. Προσπαθώντας  να υπερκεράσει την αντιπαλότητα που δημιουργεί η χρήση βίας από το κράτος προς την πολιτεία  ή τον λαό, να αμβλύνει τις διαφορές και να συμβιβάσει τα πράγματα, καταφεύγει (ακροβατώντας επάνω σε μερικά γραπτά του Πιερ – Ζοζέφ Προυντόν και στο “Κοινωνικό Συμβόλαιο” του Ζαν – Ζακ  Ρουσσώ) σε ένα ευφυολόγημα και συγκεκριμένα στην κατασκευή  του Λεβιαθάν,  με προφανή σκοπό το  να ταυτίσει τις δύο διαφορετικές έννοιες.

Ο μόνος τρόπος για να δημιουργηθεί μια κοινή δύναμη, που να είναι σε θέση να προασπίσει τους ανθρώπους από την εισβολή ξένων και από τις μεταξύ τους αδικοπραγίες και να τους εξασφαλίσει το να ζουν ευτυχισμένοι, είναι να μεταβιβάσουν όλη τους την εξουσία και δύναμη σε έναν άνθρωπο ή σε μία συνέλευση ανθρώπων που θα μετατρέψει όλες τις θελήσεις που εκφράζονται από πολλές γνώμες σε μία και μόνη θέληση. (...) Αυτό είναι κάτι παραπάνω από συναίνεση ή συμφωνία. Είναι μια πραγματική συνένωση όλων τους σε ένα και το ίδιο πρόσωπο, που πραγματοποιήθηκε με σύμβαση του καθενός προς τον καθένα, σύμβαση που έγινε με τέτοιον τρόπο  σαν κάθε άνθρωπος να είπε σε κάθε άνθρωπο : Εξουσιοδοτώ και αναθέτω το δικαίωμα να κυβερνώ τον εαυτό μου σε αυτόν τον άνθρωπο ή σε αυτή την συνέλευση ανθρώπων, με τον όρο ότι και συ θα αναθέσεις το δικαίωμά σου σε αυτόν και θα τον εξουσιοδοτήσεις με τον ίδιο τρόπο για όλες του τις πράξεις.  Όταν αυτό γίνει, το πλήθος που ενώνεται έτσι σε ένα πρόσωπο θα καλείται commonwealth (πολιτεία) στα λατινικά civitas ή state (κράτος) στα λατινικά status (κατάσταση). Τέτοια είναι η γέννεση του μεγάλου Λεβιαθάν, ή μάλλον για να μιλήσουμε με περισσότερο σεβασμό, του θνητού θεού στον οποίο χρωστάμε, κάτω από την σκέπη του αθάνατου θεού, την ειρήνη και την άμυνά μας.
Τ. Χόμπς -  Leviathan, London, Collier-Fontana.


Παρά την θεοκρατική κατασκευή του Λεβιαθάν, θα πρέπει να αναγνωρίσω στο Χόμπς, ότι είναι ο κύριος εκφραστής της σύγχρονης έννοιας του κράτους και ιδιαίτερα της αντίληψης ότι η τελική πηγή της εξουσίας είναι οι πολίτες ή ο λαός, που με κοινή σύμβαση δημιουργεί την πολιτεία και αυτή κατόπιν συμβολαίου  εξουσιοδότησης – ανάθεσης  μεταβιβάζει την εξουσία της στο κράτος. Επίσης εκφράζει και την αντίληψη ότι το κράτος είναι ένα όργανο-μηχανισμός που δημιουργήθηκε για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κοινωνικού συνόλου , και σκοπός του είναι, το να φροντίζει για την ευημερία και την μακροημέρευση των πολιτών ή υπηκόων του.

Με εκτίμηση

The Saint
 

Άλλα thread (τυχαίες επιλογές)

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom