tramountana
Σεβαστός
- Εγγρ.
- 2 Φεβ 2010
- Μηνύματα
- 76.754
- Κριτικές
- 2
- Like
- 2.724
- Πόντοι
- 1.306
Η ηθική σαφώς και έχει υποκειμενική βάση, δεν διαφωνώ σε αυτό. Μην ξεχνάμε όμως ότι κάθε κοινωνία συνδέεται με ένα ελάχιστο πρότυπο ηθικής, το οποίο, με διαφοροποιήσεις έστω, επιβάλλεται στην πλειοψηφία των μελών της, μέσα από τις καθημερινές συνδιαλλαγές, την θρησκεία και φυσικά την εκπαίδευση/παιδεία. Συνεπώς δεν είναι όλα τόσο σχετικοποιημένα, όσο θέλουμε να λέμε.
Θυμάμαι όταν ξέσπασε η υπόθεση του ΝΣΚ, κάποιος δημοσιογράφος είχε γράψει εύστοχα ότι στην Αμερική μπορείς να κλέψεις όσο θέλεις, αλλά δεν μπορείς να ξενοπηδάς, ενώ στην Γαλλία μπορείς να ξενοπηδάς όσο θέλεις αλλά δεν μπορείς να κλέψεις. Υποθέτω ότι βασίζεται στην παρατήρηση ότι το ηθικό πρότυπο στις κοινωνίες αυτές είναι διαφορετικό και έτσι ίδιες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται διαφορετικά.
Η φιλοσοφική συζήτηση περί ηθικής και δικαίου βέβαια είναι τεράστια, και αν αρχίσουμε δύσκολα θα τελειώσουμε. Πάντως μάην καμαράντ, και το δίκαιο σχετικοποιείται, όταν αρχίζουμε την συζήτηση περί φυσικού και θετ(ικ)ού δικαίου, καθώς και για τα πρότυπα συμμόρφωσης προς τους νόμους (δηλαδή γιατί κάποιοι νόμοι "πιάνουν" και κάποιοι μένουν στο κείμενο).
Για να τοποθετήσω την συζήτηση πίσω στην βάση της, η αρχική διαφωνία με τον Άλεξ είναι για το κατά πόσο μπορείς να κάνεις σκόντο στην ηθική [size=40pt]σου[/size] επειδή κάποιος είναι καλός πολιτικός (αμφ) ή επειδή κάποιοι άλλοι είναι χειρότεροι. Κάθε άποψη σεβαστή φυσικά, η ιστορία όμως έδειξε με τις εκλογές του 2009 ότι οι περισσότεροι δεξιοί ψηφοφόροι δεν γλύφουν εκεί που έφτυναν.
αυτό και μόνο φτάνει....