Νέα

Δημοψήφισμα/Λουκάς Παπαδήμος νέος Πρωθυπουργός

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα CIVIL111
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 6K
  • Εμφανίσεις 116K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ....ΤΗΝ ΘΕΛΕΤΕ Η ΟΧΙ...???

  • ΝΑΙ

    Ψήφοι: 157 34,5%
  • ΟΧΙ

    Ψήφοι: 298 65,5%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    455

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
η ηθική της κοινωνίας ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ
Ο ΝΟΜΟΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΜΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
αυτό το έμαθα απο τον καθηγητή φιλοσοφίας στο σκολείο μου.
αυτόν που είχε μελετήσει μύρια τόμους φιλοσόφων απο εγελο μέχρι μαρξ, μεχρι αρτοτέλη μεχρι πλάτωνα.

α και για να μην το ξεχάσω.
τότε δεν υπήρχε γούγλης.
ευτυχώς δλδ γιατί εάν συναντιόμαστε θα έπρεπε να σου φέρω κάνα δυο δερματόδετους ΤΟΜΟΥΣ στο κεφάλι.

Οι κοινωνίες έχουν κάποιον ελάχιστο κοινό παρανομαστή ηθικής που συνήθως μετουσιώνεται σε νόμο αλλά από ένα σημείο και μετά οι ηθικές επιλογές ποικίλουν...Με βάση την καταγωγή, το εισόδημα, τη θρησκεία, το φύλο, το σεξουαλικό προσνατολισμό, την παιδεία, you name it ...
Ακόμη και το ίδιο άτομο μπορεί σε διαφορετικές φάσεις της ζωής του μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικές επιλογές...
Αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι ότι υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μας που ΔΕΝ ρυθμίζεται από το νόμο αλλά εναπόκειται στο άτομο να κάνει τις επιλογές του...
Να πηδήξω την πρώην του κολλητού μου; Να κερατώσω τη γυναίκα μου; Να (μην) δώσω δανεικά στο γείτονα; Να παρακαλέσω για διορισμό;
Και υπάρχει και ένα κομμάτι που βγάζει την όποια ηθική του πέρα και πάνω από το νόμο (πχ θα χτίσω αυθαίρετο γιατί έχω δικαίωμα να βάλω κεραμίδιπάνω από το κεφάλι μου και ας γαμηθεί η ρυμοτομία της περιοχής και το δάσος)...
Απλά πράγματα...
Όσο για τους τόμους, σιγά μην κατάφερνες να τους σηκώσεις!  :grin:

προφανώς εννοείς τα ηθικά όρια, τους ηθικούς φραγμούς και τα αξιακά συστήματα των άλλων.. διότι όλα αυτά από ότι αντιλαμβάνεσαι είναι υποκειμενικά...

+1...
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
προφανώς εννοείς τα ηθικά όρια, τους ηθικούς φραγμούς και τα αξιακά συστήματα των άλλων.. διότι όλα αυτά από ότι αντιλαμβάνεσαι είναι υποκειμενικά...

σαφώς και δεν είναι υποκειμενικό στη σημερινή κοινωνία τό ότι εσύ ΔΕΝ κερατώνεις τη γυναίκα σου όταν πας με πουτάνες.

αυτή είναι η διαφωνία μου με τον ίσιο.






 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
η ηθική της κοινωνίας ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ
Ο ΝΟΜΟΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΜΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
αυτό το έμαθα απο τον καθηγητή φιλοσοφίας στο σκολείο μου.
αυτόν που είχε μελετήσει μύρια τόμους φιλοσόφων απο εγελο μέχρι μαρξ, μεχρι αρτοτέλη μεχρι πλάτωνα.

α και για να μην το ξεχάσω.
τότε δεν υπήρχε γούγλης.
ευτυχώς δλδ γιατί εάν συναντιόμαστε θα έπρεπε να σου φέρω κάνα δυο δερματόδετους ΤΟΜΟΥΣ στο κεφάλι.

εγώ πάλι γιατί ακούω να μιλάνε πάντα για "κοινόν περί δικαίου αίσθημα" και όχι για "κοινόν περί ηθικής αίσθημα" ???
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
σαφώς και δεν είναι υποκειμενικό στη σημερινή κοινωνία τό ότι εσύ ΔΕΝ κερατώνεις τη γυναίκα σου όταν πας με πουτάνες.

αυτή είναι η διαφωνία μου με τον ίσιο.

Και σου απαντάω...
Το κέρατο είναι λόγος διαζυγίου και αυτή είναι η κύρωση που προβλέπει ο νόμος, αν φυσικά το θέλει και ο κερατωμένος (γιατί μπορεί να είναι μαζόχα και να γουστάρει ή να μη θέλει να χάσει τα λεφτά του/της συζύγου)..
Από κει και πέρα, το πώς χειρίζεται ο καθένας το κέρατο είναι προσωπικό ηθικό ζήτημα και λόγος δεν μου πέφτει- το πολύ- πολύ να μην τον κάνω παρέα...
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Όσο για τους τόμους, σιγά μην κατάφερνες να τους σηκώσεις!  :grin:

θες να δοκιμάσουμε;

Υ.Γ.
αρχισες πάλι τις κυβιστήσεις.
απο την πολη ερχομαι και στην κορφή κανελα.
σαφώς συμφωνώ στην τελευταία παράγραφο.
αλλωστε δε είναι εκεί η διαφωνία μου.
η διαφωνία μου είναι στην αρχική σου τοποθέτηση ή υπονοούμενο ότι το Δικαιο ενός κράτους και ο νόμος είναι ανεξάρτητο της ηθικής της κοινωνίας.
το οποίο εκτός απο λάθος πέρα ως πέρα δηλώνει και χαμηλό βαθμό κοινωνικής ολοκλήρωσης.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
εγώ πάλι γιατί ακούω να μιλάνε πάντα για "κοινόν περί δικαίου αίσθημα" και όχι για "κοινόν περί ηθικής αίσθημα" ???
γιατί πολύ απλά ακαλλιέργητε τύπε το δίκαιο είναι άμεσα συνυφασμένο με την ηθική σε προηγμένες κοινωνίες.
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
θες να δοκιμάσουμε;

Υ.Γ.
αρχισες πάλι τις κυβιστήσεις.
απο την πολη ερχομαι και στην κορφή κανελα.
σαφώς συμφωνώ στην τελευταία παράγραφο.
αλλωστε δε είναι εκεί η διαφωνία μου.
η διαφωνία μου είναι στην αρχική σου τοποθέτηση ή υπονοούμενο ότι το Δικαιο ενός κράτους και ο νόμος είναι ανεξάρτητο της ηθικής της κοινωνίας.
το οποίο εκτός απο λάθος πέρα ως πέρα δηλώνει και χαμηλό βαθμό κοινωνικής ολοκλήρωσης.

Anytime - πάμε στο Γκασπαρ που έχει βιβλία ως μέρος του ντεκόρ, μην κουβαλάς από το σπίτι.
Όσο για την κωλοτούμπα, αυτή υπάρχει μόνο στο μυαλό σου...
Η αρχική - και τελική- μου θέση είναι ότι η ηθική είναι υποκειμενική, ο νόμος πιο αντικειμενικός. Τελεία.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Και σου απαντάω...
Το κέρατο είναι λόγος διαζυγίου και αυτή είναι η κύρωση που προβλέπει ο νόμος, αν φυσικά το θέλει και ο κερατωμένος (γιατί μπορεί να είναι μαζόχα και να γουστάρει ή να μη θέλει να χάσει τα λεφτά του/της συζύγου)..
Από κει και πέρα, το πώς χειρίζεται ο καθένας το κέρατο είναι προσωπικό ηθικό ζήτημα και λόγος δεν μου πέφτει- το πολύ- πολύ να μην τον κάνω παρέα...
ας το πάρουμε με ένα πλαό παράδειγμα ΚΠΔ....
η επιείκεια απ το νομοθέτη σε ένα έγκλημα πάθους απο εκείνη στην εν ψυχρώ δολοφονία έχει καθαρά ηθικό κοινωνικό κριτήριο.
όπως και η αυστηρότητα στην παιδεραστία σε σχέση με βιασμούς ενηλίκων.
πιο ξεκάθαρο ηθικό έρεισμα απο τα παραπάνω στο νομικό δίκαιο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
ας το πάρουμε με ένα πλαό παράδειγμα ΚΠΔ....
η επιείκεια απ το νομοθέτη σε ένα έγκλημα πάθους απο εκείνη στην εν ψυχρώ δολοφονία έχει καθαρά ηθικό κοινωνικό κριτήριο.
όπως και η αυστηρότητα στην παιδεραστία σε σχέση με βιασμούς ενηλίκων.
πιο ξεκάθαρο ηθικό έρεισμα απο τα παραπάνω στο νομικό δίκαιο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Τώρα θα σου έγραφα για την έννοια του καταλογισμού αλλά βαριέμαι...Ας πούμε ότι το ποινικό μας σύστημα είναι πιο επιεικές στα άτομα που μόνινα ή προσωρινά δεν ξέρουν τί κάνουν ή δεν μπορούν να σκεφτούν καθαρά (βρασμός ψυχής)

Πιο πάνω μίλησα για ελάχιστο κοινό ηθικό παρανομαστή μιας κοινωνίας... Στην κοινωνία μας, το παιδί έχει τεράστια σημασία και ορθότατα και ό,τιδήποτε στρέφεται κατά της παιδικής ψυχής με τρόπο μη αναστρέψιμο τιμωρείται αυστηρότατα...
Εν προκειμένω, νόμιμο και ηθικό συμπίπτουν...
Θυμίσου από την άλλη το παράδειγμα με το αυθαίρετο... Για κάποιους είναι ηθικούς, για άλλους όχι, για όλους όμους είναι παράνομο.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Anytime - πάμε στο Γκασπαρ που έχει βιβλία ως μέρος του ντεκόρ, μην κουβαλάς από το σπίτι.
Όσο για την κωλοτούμπα, αυτή υπάρχει μόνο στο μυαλό σου...
Η αρχική - και τελική- μου θέση είναι ότι η ηθική είναι υποκειμενική, ο νόμος πιο αντικειμενικός. Τελεία.
μάλλον το πας σε λάθος βάση γιατί δεν ξεκνάς καθόλου απο τη βάση του ποιός καθορίζει την αντικειμενικότητα του νόμου.
και αυτός είναι η ηθική του κοινωνικού συνόλου.
το λεγόμενο περί διακίου άισθημα σε μια κοινωνία αυτό ακριβώς αντικατοπτρίζει.
στην αρχαία ελλάδα η παιδεραστία δεν ήταν έγκλημα. το κοινόν περί δικαιου αισθημα είχε διαφορετική ηθική έκφραση.
ΑΡΑ.
η αντικειμενικότητα ενός νόμου αποτελεί καθαρά το εκάστοτε υποκειμενικό ηθικό κριτήριο  ΟΛΑΚΕΡΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
με απλά λόγια.
ακόμα και σήμερα σε μουσουλμανικά κράτη επιτρέπεται να νυμφεύεσαι κορίτσι 11 ετών το οποίο είναι ηθικά αποδεκτό γιατ τη συγκεκριμένη κοινωνία και γι αυτό ο ΝΟΜΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΕΙ τον γαμπρό.
στις ευρωπαικές κοινωνίες το ηθικό υπόβαθρο της κοινωνίας καθορίζει και την ποινή του παραβάτη.
νομίζω ότι το καλύψαμε το θέμα.
συνοπτικά ο νόμςο μια κοινωνίας είναι αντικειμενικός ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΗΘΙΚΗΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ.
κατά συνέπεια το να θέτεις ένα νόμο σε αντικειμενική βάση όταν αυτός στηρίζεται αποκλειστικά σε υποκειμενικά ΗΘικά κριτήρια της κοινωνίας είναι μια παπαρία καμαρωτή.
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
γιατί πολύ απλά ακαλλιέργητε τύπε το δίκαιο είναι άμεσα συνυφασμένο με την ηθική σε προηγμένες κοινωνίες.

με ποιά ηθική από όλες?? την δικιάμ ου, την δικιά σου του ίσιου, του γκάμπα, του σαύρα, του πουτανιάρη, του γκέουλα, του φονιά, του παιδέρα ?????
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Τώρα θα σου έγραφα για την έννοια του καταλογισμού αλλά βαριέμαι...Ας πούμε ότι το ποινικό μας σύστημα είναι πιο επιεικές στα άτομα που μόνινα ή προσωρινά δεν ξέρουν τί κάνουν ή δεν μπορούν να σκεφτούν καθαρά (βρασμός ψυχής)

Πιο πάνω μίλησα για ελάχιστο κοινό ηθικό παρανομαστή μιας κοινωνίας... Στην κοινωνία μας, το παιδί έχει τεράστια σημασία και ορθότατα και ό,τιδήποτε στρέφεται κατά της παιδικής ψυχής με τρόπο μη αναστρέψιμο τιμωρείται αυστηρότατα...
Εν προκειμένω, νόμιμο και ηθικό συμπίπτουν...
Θυμίσου από την άλλη το παράδειγμα με το αυθαίρετο... Για κάποιους είναι ηθικούς, για άλλους όχι, για όλους όμους είναι παράνομο.
όταν σκοτώσεις τη γυναίκα σου γιατί σε κερατώνει το εγκλημα υφίσταται αλλα ο νόμος λαμβάνει πάντα υπόψιν την τιμωρία με ηθικά κοινωνικά κριτήρια. ΠΑΝΤΑ. σε όλα τα αδικήματα.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
με ποιά ηθική από όλες?? την δικιάμ ου, την δικιά σου του ίσιου, του γκάμπα, του σαύρα, του πουτανιάρη, του γκέουλα, του φονιά, του παιδέρα ?????
αυτό λεμε ρε ραπανάκη.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΗΘΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
γιατί πολύ απλά ακαλλιέργητε τύπε το δίκαιο είναι άμεσα συνυφασμένο με την ηθική σε προηγμένες κοινωνίες.

Εδώ κάνεις λάθος...
Στις παραδοσιακές κοινωνίες, δίκαιο και ηθική ήταν περίπου το ίδιο και μάλιστα, όπου δεν έφτανε ο νόμος, είχαν δικά τους έθιμα αλλά μηχανισμούς επιβολής της κυριαρχης ηθικής στα απολωλότα πρόβατα...
Στις σύγχρονες κοινωνίες, το κράτος δεν κάνει τον παιδονόμο- έχει τους νόμους οι οποίοι αντιστοιχούν συνήθως με έναν ελάχιστο κοινό παρανομαστη ηθικής της κοινωνίας αλλά όχι πάντα (πχ ομοφυλοφικοί γάμοι) αλλά από κει και πέρα αφήνει ευρύτατα περιθώρια στοςυ πολίτες να κάνουν τις επιλογές τους σε προσωπικά ζητήματα- από το τί θα φορέσουν μέχρι ποιους θα τσιμπουκώσουν...
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
όταν σκοτώσεις τη γυναίκα σου γιατί σε κερατώνει το εγκλημα υφίσταται αλλα ο νόμος λαμβάνει πάντα υπόψιν την τιμωρία με ηθικά κοινωνικά κριτήρια. ΠΑΝΤΑ. σε όλα τα αδικήματα.

Τσου.. Ο νόμος έχει θεσπίσει συγκεκριμένα ελαφρυντικά (πχ πρότερος έντιμος βίος) και παράγοντες που μειώνουν τον καταλογισμό (πχ βρασμός ψυχής)...
Καμια δικαστική απόφαση δεν λέει "ναι την σκότωσε αλλά να μην πάει ισόβια γιατί ήταν πουτάνα και τσιμπούκωνε το πουλ μπόυ"...
Εχουν γίνει αγώνες να εξοβελιστεί η κοινωνική ηθική (ποια απ' όλες; ) από την ποινική διαδικασία και να κρίνεται ο κατηγορούμενος για αυτό που έκανε και όχι για αυτό που νομίζουμε ότι είναι με βάση τις όποιες ηθικές αντιλήψεις των κρινόντων...

αυτό λεμε ρε ραπανάκη.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΗΘΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

Υπάρχει ένας ελάχιστος κοινός παρανομαστής αλλά από κει και πέρα ξεκιναν οι ατομικές επιλογές...Με τις οποίες δεν ασχολείται ο νόμος...
Και φυσικά υπάρχει και μερίδα ατόμων που θέτει την ατομική της ηθική πάνω από το νόμο...
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
αυτό λεμε ρε ραπανάκη.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΗΘΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

μήπως ισχύει το ακριβώς αντίθετο ???? και ειδικά στις προηγμένες κοινωνίες τα ηθικά κριτήρια μπορούν να διαφέρουν ανάλογα με το άτομο υπό την προυπόθεση ότι δεν έρχονται σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους ?
 

trustworth

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2009
Μηνύματα
3.848
Like
0
Πόντοι
16
   
Papademos thrown in at the deep end

New PM welcomed by Greeks, but frantic negotiations and anti-austerity protests mean no honeymoon period

   * guardian.co.uk, Sunday 13 November 2011 17.26 GMT

Greece's prime minister, Lucas Papademos, called the leaders of Germany and France, IMF chief Christine Lagarde and power brokers in the EU over the weekend in what has become a race against time to save the debt-burdened nation from bankruptcy.

Barely 24 hours after being installed at the helm of Athens' first coalition government in decades, the technocratic economist insisted that Greece was determined to commit to the tough terms of a controversial bailout agreed for the crisis-hit country last month.

The new premier, who was vice-president of the European Central Bank until May, must get the €130bn (£110bn) aid package approved by at least 180 votes in the 300-seat parliament if Greece is to receive more rescue loans form the EU and IMF.

"The payment of the next tranche of aid cannot happen unless there is a decisive step in this direction," warned the Elysée Palace in a statement that also welcomed Papademos' elevation to the post.

The prospect of Athens defaulting on big debt repayments next month means that the interim leader does not have the luxury of a honeymoon in office. The Greek finance minister, Evangelos Venzelos, says public coffers will run dry in mid-December if the country fails to secure a long-awaited €8bn cash injection from international lenders.

With officials from Greece's troika of creditors at the EU, IMF and ECB due to return to the capital for talks, all eyes will be on Papademos on Monday when he outlines his government's policies in parliament ahead of a vote of confidence in the new three-party coalition. The IMF and EU have said they want Greece's political oligarchy to give written assurances of its commitment to painful economic reforms in return for aid – a demand that, so far, has been rebuffed by the conservative New Democrat leader, Antonis Samaras.

Greeks have reacted to their new "non-political" premier with unexpected relief, according to polls. Tired of their warring party heads, 78% told a Kapa Research survey that they saw the 64-year-old US-trained academic as a positive sign in a country racked by recession, poverty and galloping unemployment.

Papademos is likely to be given a baptism of fire this week when thousands of anti-austerity protesters take to the streets to mark the 38th anniversary of the Athens Polytechnic uprising that led to the collapse of military rule. With the spectre of violence hanging over Athens, he also held talks with police chiefs and the minister in charge of public order in a bid to limit potential damage from mounting opposition to cost-cutting measures.
 

streetwalker

Μέλος
Εγγρ.
16 Μαρ 2007
Μηνύματα
8.757
Κριτικές
3
Like
201
Πόντοι
66
Η ηθική σαφώς και έχει υποκειμενική βάση, δεν διαφωνώ σε αυτό. Μην ξεχνάμε όμως ότι κάθε κοινωνία συνδέεται με ένα ελάχιστο πρότυπο ηθικής, το οποίο, με διαφοροποιήσεις έστω, επιβάλλεται στην πλειοψηφία των μελών της, μέσα από τις καθημερινές συνδιαλλαγές, την θρησκεία και φυσικά την εκπαίδευση/παιδεία.  Συνεπώς δεν είναι όλα τόσο σχετικοποιημένα, όσο θέλουμε να λέμε.

Θυμάμαι όταν ξέσπασε η υπόθεση του ΝΣΚ, κάποιος δημοσιογράφος είχε γράψει εύστοχα ότι στην Αμερική μπορείς να κλέψεις όσο θέλεις, αλλά δεν μπορείς να ξενοπηδάς, ενώ στην Γαλλία μπορείς να ξενοπηδάς όσο θέλεις αλλά δεν μπορείς να κλέψεις. Υποθέτω ότι βασίζεται στην παρατήρηση ότι το ηθικό πρότυπο στις κοινωνίες αυτές είναι διαφορετικό και έτσι ίδιες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται διαφορετικά.

Η φιλοσοφική συζήτηση περί ηθικής και δικαίου βέβαια είναι τεράστια, και αν αρχίσουμε δύσκολα θα τελειώσουμε. Πάντως μάην καμαράντ, και το δίκαιο σχετικοποιείται, όταν αρχίζουμε την συζήτηση περί φυσικού και θετ(ικ)ού δικαίου, καθώς και για τα πρότυπα συμμόρφωσης προς τους νόμους (δηλαδή γιατί κάποιοι νόμοι "πιάνουν" και κάποιοι μένουν στο κείμενο).

Για να τοποθετήσω την συζήτηση πίσω στην βάση της, η αρχική διαφωνία με τον Άλεξ είναι για το κατά πόσο μπορείς να κάνεις σκόντο στην ηθική σου επειδή κάποιος είναι καλός πολιτικός (αμφ) ή επειδή κάποιοι άλλοι είναι χειρότεροι. Κάθε άποψη σεβαστή φυσικά, η ιστορία όμως έδειξε με τις εκλογές του 2009 ότι οι περισσότεροι δεξιοί ψηφοφόροι δεν γλύφουν εκεί που έφτυναν.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom