Ωραία αυτά με τις μίζες αλλά το ερώτημα είναι: πόσα από τα κέρδη πήγαιναν στην μητρική στην Γερμανία;
Γιατί καλώς ή κακώς η Siemens είχε και κάποιο εργοστάσιο στην Ελλάδα και απασχολούσε και 500 άτομα. Όταν έφυγε αυτοί έψαχναν για δουλειά.
Το C4i ποίοι το εγκατέστησαν; Έλληνες υπεργολάβοι δεν ήταν;
Επίσης οι Γερμανοί αγόρασαν τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Δηλαδή τον κόσμο που είναι σήμερα στα ναυπηγεία και δεν κάνει τίποτε επί τόσους μήνες ποιός τον πληρώνει;;
Και για να μην λέμε μαλακίες: τα 2,3 εκατομμύρια Γερμανούς τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα που τους βάζεις;;;;;
Αυτοί δεν συνεισφέρουν;;;
Αλλά τελικά καταντάει κουραστικό.
Ο καθένας πετάει το μακρύ του και το κοντό του.
Και εγώ δεν ξέρω πως μπορεί να γίνει οποιαδήποτε κουβέντα χωρίς νούμερα.
Σε αυτό εδώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία για τις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας - Γερμανίας:
Αν δει κανένας τι περιλαμβάνει το διμερές εμπόριο μάλλον θα κλαίει. Ή θα γελάει:
Εισαγωγές: Αυτοκίνητα, φαρμακευτικά, εξοπλισμό πληροφορικής, εργαλειομηχανές, πλαστικά.
Εξαγωγές: Μαλλί, φρέσκα λαχανικά και φρούτα, κονσέρβες φρούτων.
Εντάξ, οι Γερμανοί τώρα φταίνε.....
Και για να τελειώνει το παραμύθι.
Στο σχήμα 7 φαίνεται ότι:
Το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας - Γερμανίας είναι αρνητικό.
Τα ισοζύγια όμως των υπηρεσιών (ένεκα τουρισμού), των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και των μεταφορών κεφαλαίου είναι ΟΛΑ θετικά.
Αυτό σημαίνει ότι λεφτά έρχονταν πάντα από την Γερμανία προς την Ελλάδα.
Αλλά στο τέλος της ημέρας οι εξαγωγές είναι τόσο ασήμαντες και οι εισαγωγές τόσο απαραίτητες που το συνολικό ισοζύγιο είναι αρνητικό.
Και για αυτό δεν φταίνε οι Γερμανοί αλλά οι βαθειές, δομικές αδυναμίες της Ελληνικής οικονομίας.
Αααα, και όπως παρατηρεί η έκθεση: οι κρατικές δαπάνες αυξήθηκαν 10 φορές ταχύτερα στην Ελλάδα από την Γερμανία....