Η ανθρώπινη βλακεία τελικά είναι ανίκητη.
Για να δούμε ποιά είναι η διαθήκη του Φλωράκη και τι ακριβώς έλεγε και αν κηδεύθηκε με τιμές πρωθυπουργού:
Καπετάνιος και στη διαθήκη του
«Ο τάφος να είναι απλός, μόνο να φραχτεί για να μη με ξεχώσουν τα αγρίμια». Μια απλή επιθυμία από έναν απλό άνθρωπο. Τον Χαρίλαο Φλωράκη. Με ένα σημείωμά του στη γενική γραμματέα του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, από τον Σεπτέμβριο του 1994, όταν έκλεινε τα 80, έδινε τις τελευταίες του οδηγίες:
«Δεν το ονοματίζω τούτο το χαρτί διαθήκη για τον λόγο ότι δεν έχω τίποτα να διαθέσω. Ο,τι βιος είχα το έχω δώσει στο Κόμμα, στο Κόμμα στο ΚΚΕ με τα γνωστά σύμβολά του, τη μαρξιστική - λενινιστική ιδεολογία του, το πρόγραμμά του και τις αρχές του. Πολιτικά δεν έχω επίσης τίποτα να αφήσω. Ο,τι είχα το έδωσα με τη συγκεκριμένη δράση μου. Να αφήσω πολιτικές ορμήνιες δεν το θεωρώ σοβαρό. Θέλω να επιστρέψω και να ταφώ στον τόπο που γεννήθηκα, στο Παλιοζογλώπι, και συγκεκριμένα στον Αηλιά για να 'χω αγνάντιο. Ο τάφος να είναι απλός, μόνο να φραχτεί για να μη με ξεχώσουν τα αγρίμια. Δεν θέλω λόγους και στεφάνια. Αυτά να εκφραστούν με βοήθεια στο Κόμμα».
Στον Αηλιά
Εκεί λοιπόν θα ταφεί. Στον Αηλιά, για να 'χει αγνάντιο. Από σήμερα πάντως (από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ), μέχρι αύριο (από την ίδια ώρα μέχρι τις 2 το μεσημέρι), η σορός του θα εκτίθεται στον Περισσό, σε λαϊκό προσκύνημα. Το απόγευμα της Τετάρτης εν είδει πολιτικής κηδείας θα τον αποχαιρετήσουν οι σύντροφοί του και η πολιτική ηγεσία της χώρας. Την Πέμπτη το απόγευμα θα ταφεί στον τόπο όπου γεννήθηκε. Η κηδεία, με εντολή του πρωθυπουργού, θα γίνει δημοσία δαπάνη.
Από το ΚΚΕ ανακοινώθηκε ότι όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στις κατά τόπους κομματικές οργανώσεις του ΚΚΕ, που δρομολογούν πούλμαν. Παράκληση να μη χρησιμοποιηθούν Ι.Χ., γιατί ο δρόμος προς τη Ραχούλα είναι πολύ στενός και θα δημιουργηθεί συνωστισμός. Στο χωριό, όπου θα γίνει η υποδοχή της σορού, θα πρέπει να βρίσκονται το αργότερο μέχρι τις 2.30 μ.μ.
Τώρα αν το Ζογλώπι είναι Σλάβικο να τι λένε οι ίδιοι οι κάτοικοι:
www.zwglopi.gr/to_toponimio_zwglopi.html]Το τοπωνύμιο Ζωγλόπι[/url]
Η ορθογραφία του: Σε παλαιότερους χρόνους το χωριό το συναντούμε ως Ζουγλόπου.
Μετά την απελευθέρωση, σε έγγραφα και σφραγίδες, αναφέρεται ως Ζωγλόπη (η), Ζογλόπι (το), Ζογλώπι (το) και ως Ζωγλόπι. Επικράτησε η τελευταία ορθογραφία.
Η προέλευσή του: Το τοπωνύμιο είναι δυσετυμολόγητο. Ωστόσο, κατά καιρούς, προτάθηκαν οι παρακάτω εκδοχές:
1. Το τοπωνύμιο είναι σύνθετο και παράγεται από τις λέξεις: ζώο και λώπη. (Λώπη: λέξη ομηρική, που σημαίνει δέρμα και μεταφορικά πανωφόρι, εξ ου και λωποδύτης). Σύμφωνα με αυτή την εκδοχή, το τοπωνύμιο φανερώνει την αρχαιότητα του χώρου, ότι δηλαδή το χωριό υπάρχει από τότε που οι άνθρωποι ντύνονταν με δέρματα ζώων.
2. Πρόκειται για ανθρωπωνύμιο. Το χωριό δηλαδή πήρε το όνομά του από κάποιον ιδιοκτήτη που ονομαζόταν Ζωγλόπης ή Ζουγλόπης, Ζώγος, Ζογκολόπουλος κλπ.
3. Το τοπωνύμιο έχει σχέση με την πάλαι ποτέ Δολοπία. Δολόπι και παρεφθαρμένα, χάριν προφοράς, Ζωγλόπι.
4. Το τοπωνύμιο προέρχεται από τη ρίζα –ζω ( στις λατινογενείς γλώσσες – zoo) και έχει σχέση με το ζώο και όλα τα παράγωγά του (ζούγκλα, ζωολογικός κλπ.). Σ’ αυτή την εκδοχή σημαίνει χώρο με πολλά κοπάδια ή άγρια ζώα. Το γεγονός ότι στην περιοχή του χωριού υπάρχει και τοπωνύμιο Ζωγρί, (ζωγρέω-ω: αιχμαλωτίζω, συλλαμβάνω και μεταφορικά συγκεντρώνω κοπάδια ζώων), η τελευταία εκδοχή φαίνεται να έχει περισσότερη αληθοφάνεια.
Τελικά το ερώτημα παραμένει: Υπάρχει ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ φασίστας που δεν είναι ηλίθιος;