jhonny64
Σεβαστός
- Εγγρ.
- 31 Μαρ 2007
- Μηνύματα
- 67.511
- Like
- 2.739
- Πόντοι
- 1.306
Το Χρονικό Της Άρσης Του Καμποτάζ
Ενώ το καμποτάζ για την ακτοπλοϊα είχε αρθεί πλήρως από το 2001 με τον τότε πολυσυζητημένο «νόμο Παπουτσή», δεν συνέβη το ίδιο και για την κρουαζιέρα. Παρά την μερική απελευθέρωση του καθεστώτος, μόνο ελληνικές εταιρείες συνέχισαν να πραγματοποιούν homeporting δρομολόγια κρουαζιέρας, χωρίς να αλλάξει κάτι στο προηγούμενο καθεστώς. Παρά την προσπάθεια που έγινε το 2007 από την κυβέρνηση Καραμανλή και τον αρμόδιο υπουργό Αναστάσιο Παπαληγούρα για πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα,[size=20pt] η μεταρρύθμιση δεν προχώρησε, καθώς προσέκρουσε επάνω σε εσωκομματικές ενστάσεις βουλευτών,[/size] αλλά και λόγω των πιέσεων που δεχόταν η κυβέρνηση από τις εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Το καθεστώς αυτό του προστατευτισμού σταμάτησε με δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, δίνοντας το δικαίωμα σε ξένες εταιρείες, από χώρες εκτός Ε.Ε, να πραγματοποιήσουν τέτοιου τύπου δρομολόγια.
Η πρώτη πραγματοποιήθηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου το 2010.
Στα τέλη Μαΐου 2010 και σε συνέχεια των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού στη συνδιάσκεψη του Σ.Ε.Τ.Ε, η τότε Υπουργός Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη, μετά από πόρισμα που έλαβε από μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων που η ίδια είχε συστήσει, ανακοίνωσε την κατάθεση του νομοσχεδίου για την άρση του cabotage.
Η δεύτερη νομοθετική παρέμβαση
Ο Δεύτερος Νόμος Για Την Άρση Του Καμποτάζ
Η οικουμενική κυβέρνηση υπό τον Λουκά Παπαδήμο ήταν εκείνη που έφερε ξανά το ζήτημα του καμποτάζ στο νομοθετικό και πολιτικό προσκήνιο.
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στις 12 Απριλίου 2012. Έκτοτε, τυπικά η ελληνική κρουαζιέρα είναι πλήρως απελευθερωμένη, με τους παγκόσμιους κολοσσούς της κρουαζιέρας να μπορούν να πραγματοποιήσουν δρομολόγια homeport αλλά και να επενδύσουν στα ελληνικά λιμάνια.
Αυτοαπατηθειτε τωρα
Ενώ το καμποτάζ για την ακτοπλοϊα είχε αρθεί πλήρως από το 2001 με τον τότε πολυσυζητημένο «νόμο Παπουτσή», δεν συνέβη το ίδιο και για την κρουαζιέρα. Παρά την μερική απελευθέρωση του καθεστώτος, μόνο ελληνικές εταιρείες συνέχισαν να πραγματοποιούν homeporting δρομολόγια κρουαζιέρας, χωρίς να αλλάξει κάτι στο προηγούμενο καθεστώς. Παρά την προσπάθεια που έγινε το 2007 από την κυβέρνηση Καραμανλή και τον αρμόδιο υπουργό Αναστάσιο Παπαληγούρα για πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα,[size=20pt] η μεταρρύθμιση δεν προχώρησε, καθώς προσέκρουσε επάνω σε εσωκομματικές ενστάσεις βουλευτών,[/size] αλλά και λόγω των πιέσεων που δεχόταν η κυβέρνηση από τις εγχώριες εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Το καθεστώς αυτό του προστατευτισμού σταμάτησε με δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, δίνοντας το δικαίωμα σε ξένες εταιρείες, από χώρες εκτός Ε.Ε, να πραγματοποιήσουν τέτοιου τύπου δρομολόγια.
Η πρώτη πραγματοποιήθηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου το 2010.
Στα τέλη Μαΐου 2010 και σε συνέχεια των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού στη συνδιάσκεψη του Σ.Ε.Τ.Ε, η τότε Υπουργός Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη, μετά από πόρισμα που έλαβε από μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων που η ίδια είχε συστήσει, ανακοίνωσε την κατάθεση του νομοσχεδίου για την άρση του cabotage.
Η δεύτερη νομοθετική παρέμβαση
Ο Δεύτερος Νόμος Για Την Άρση Του Καμποτάζ
Η οικουμενική κυβέρνηση υπό τον Λουκά Παπαδήμο ήταν εκείνη που έφερε ξανά το ζήτημα του καμποτάζ στο νομοθετικό και πολιτικό προσκήνιο.
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στις 12 Απριλίου 2012. Έκτοτε, τυπικά η ελληνική κρουαζιέρα είναι πλήρως απελευθερωμένη, με τους παγκόσμιους κολοσσούς της κρουαζιέρας να μπορούν να πραγματοποιήσουν δρομολόγια homeport αλλά και να επενδύσουν στα ελληνικά λιμάνια.
Αυτοαπατηθειτε τωρα