Ένα αυτοκίνητο, το οποιο επιβάλλεται να εχει αποκτήσει ο κάθε φτασμένος οδηγός, καθ`οτι ως γνωστό, αποτελεί τη valhalla της αυτοκίνησης, το αυτοκίνητο του λαού, το R-7 semyorka με ρόδες, την επιτομή του Σοβιετικού στυλ και ντιζαιν.
Το Lada Niva ή VAZ-2121 στα ρώσικα Лада Нива που συμαίνει crop field ή χέστηκε η φοράδα στο αλώνι , είναι λοιπόν η προσπάθεια του σοβιετικού κράτους να κατασκευάσει το απόλυτο SUV, το οποιό θα κοστιζε λιγοτερο απο 1000 μπουκάλια βότκα -ώστε να το αγοράσει και ο τελευταίος μεθυσμένος της kamchatka και να κινείται σε δρόμους, που ακόμα και το Range Rover του Jeremy Clarkson θα κώλωνε.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε αφήνουν έτσι --->
Κινητήρας 1600cc, Ω-4 αερόψυκτος, που απόδιδει 72 πυρηνικά κοζάκικα άλογα.
Κίνηση σε όλους τους τροχούς (όσους δουλευουν δηλαδή) , 5ταχυτο manual κιβώτιο, εξελιγμένα ταμπούρα σε ολους τους τροχούς και δυό πόρτες.
Εξωτερική εμφάνιση:
Παρατήροντας τα στογγυλά φανάρια μπροστά, τα πισω παραλληλόγραμα κατα πλάτος, την τρύπια εξάτμηση, την εισαγωγή αέρα στο του κινητήρα και σε συνδύασμο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, άνετα θα το χαρακτήριζα Porsche Cayenne GTSRiVXK που την εχουν βαρέσει με βαριοπούλες οι σύντροφοι στο zaporizhiya.
Εσωτερικό:
Με μια λέξη -εξτριμ
Κάθεσαι πάνω σε κάτι που θυμίζει τσουβάλι με ζαχαρότευτλα....πολτοποιημένα. Κρατάς κάτι μεταξύ ταψιού μπουγάτσας και πηδαλιου του Santa María με το τζόγο να φτανει τις 42,4 μοιρες.
Οι χώροι ειναι εντυπωσιακοι. Μη σας ξεγελά το μέγεθος, μια φορά χωρέσαν μεσα 6 μαντραχαλέοι, όλοι πανω απο 1.90 και μια χοντρή γιαγιά. Επίσης το πορτμπαγκαζ ειναι αχανές, χωρανε ανετα δύο 25ακιλα σακια σιτάρι, με χώρο να βάλεις και τις σακούλες με πατάτες που βούτηξες απο το κολχοζ του χωριού.
Τα πλαστικά του, πρεπει να προέρχονται από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στο chοrnobil', τέτοια σκληράδα ούτε τα κανονια στο Ναυπλιο δεν εχουν. Μπορεις να τα σκάβεις επι ωρα με κατσαβίδι, χωρις να υπαρξει καποια εμφανή γρατζουνιά.
Tα όργανα πλοήγησης αποτελούνται από τα βασικά των βασικών, με το υπεραισιόδοξο ταχύμετρο να δεσπόζει στο κέντρο του οπτικού σου πεδιου.(Μα ποιος θεούλης, εβαλε ταχύμετρο που δείχνει μέχρι 160, με αποτελεσμα χιλιαδες νεκρους στην προσπάθειά τους να το τερματίσουν)
Το τεστ drive έγινε στη γνωστή απαιτητική διαδρομή χωριό-λαική γειτονικής πόλης για να αγοράσω παντζαρια για το borshch καθώς και κατι αλλες μαλακιες.
Πριν ξεκινήσω κοντοσταθηκα να θαυμασω τις γωνιες του εργαλειου.Με τη πρωτη μιζια δεν πηρε, ουτε με τη δευτερη, ουτε με τριτη. Απεγνωσμενος, εχοντας εναποθεσει τις ελπιδες μου στο μεταλλικο σφυροδρεπανο -που χρησιμευε να δενουν την κατσικα στο σταβλο , εκανα μια 4η μιζια και ως εκ θαυματος, το τερας βρυχηθηκε με ενα συννεφο καπνου να σκεπαζει το γειτωνικό βουνό.
Σταθηκα να θαυμασω τον ηχο του cranckshaft v-4 διαμαντιου και συμπερανα οτι ειναι οτι πιο πρρ πρρ πρρ πρρ εχω ακουσει. Μιλαμε για ΤΟΝ ηχο, ποιες tubi, ποιος akrapovich και μαλακιες. Αυτος ειναι ηχος ρε. Αν τα αμαξια κλάνανε, το Niva θα ηταν βασιλιας.-
Βγαινοντας στο δρομο, δυσκολευεται να ανεβει το 12,6 εκατοστων λοφακο πανω απο το σωληνα που καλυπτει το βουρκο πλαι στο δρομο, αλλα με λιγο παραπανω γκαζακι(τι λιγακι, κοντεψε να πετατχτει στο γρασιδι απο κατω το πενταλ) και σπιναροντας, ναι σπιναροντας το ηρωικο Niva βγαινει στο κωλοχωματοδρομο.
Το ride quality, νταξ, παλευεται. Με ground clearance 390mm περναει ανετα πανω απο τις αααπειρες λακουβες του χωματοδρομου διπλα απο το σπιτι καθως και απο τα ορυγματα στα πλαγια του -προσφατα επισκευασμενου, αλλα ηδη λιωμενου, δρομου που οδηγει στη πολη. Εντελως ουδετερη συμπεριφορα, που δεν σε προιδεαζει για τιποτα απολυτως, παρ'αυτα νιωθεις φοβερα, που οδηγεις κατι τοσο μοναδικο.
Εκει που κρουζαρα με μηδεν χιλιομετρα την ωρα, γιατι το ταχυμετρο 4 στις 5 φορες δεν δουλευει και χαζευοντας μια αγελαδα που αφοδευε στην ακρη του δρομου, δεν προσεξα την διαβαση πεζων και ετσι ειχα την ευκαιρια να δοκιμασω την αποτελεσματικοτητα των φρενων .
Ανετα θα τα χαρακτηριζα αγκυρες σπασμενες Πατας τωρα, σταματας αυριο.
Με αισθηση σαπιου σοβιετικου σφουγγαριου που κειτονταν επι 20 χρονια μεσα στο αντιδραστηρα του chornobil' παρεα με τους ραδιενεργους μύκητές του και σε συνδυασμο με το τζογαδορικο τιμονι που σε κανει να νιωθεις driftmaster. Βγαζοντας ηχους -που μονο σε λοκομοτιβες σερνουσες 4000 τονους χημικα αποβλητα κατεβαινοντας τα Ουραλια, εχεις ακουσει, ο αχταρμας σταματαει μερικα εκατοστα πριν τη διαβαση, χαλοντας το βημα στα ατελειωτα ποδια νεαρας κορασιδος με κοτσιδακια και σουπερμινι
Τιτανομεγιστοτεράστιο SUV τίποτε άλλο.
(C)ρομαν