Η δρομολόγηση του νομοσχεδίου τροποποίησης του ΚΟΚ βρίσκεται ήδη στην τελευταία φάση της (Στις 5/12 η Κυβερνητική Επιτροπή συζήτησε και ενέκρινε την αναθεώρηση του ΚΟΚ) . Όμως καταχρηστικά γίνεται λόγος για το «νέο» ΚΟΚ, αφού η νομοθετική ανευθυνότητα δεν είναι κάτι «νέο» στη χώρα μας. Ποιο είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό των τροποποιήσεων που προωθούνται; Είναι η εισπρακτικότητα «παλιά μου τέχνη κόσκινο», η οποία τώρα φθάνει μέχρι τα ακραία της όρια και συνοδεύεται από απίστευτη αδικία και αγγίζει τα όρια της νομοθετικής σχιζοφρένιας. Αναλυτικά, θα επισήμανα τα εξής:
1) Δρακόντειες κυρώσεις που δεν συνάδουν προς τη Δημοκρατία
Σε μία Δημοκρατία οι κυρώσεις πρέπει να είναι ήπιες και να επιβάλλονται σε μεγάλο ποσοστό παραβατών - όχι δρακόντειες, επιβαλλόμενες σε λίγους παραβάτες προς εξουθένωση τους και προς εκφοβισμό των υπολοίπων.
2) Κυρώσεις που προκαλούν αντικοινωνικότητα και σοβαρές παραβατικές συμπεριφορές
Όταν τα χρηματικά πρόστιμα είναι υπέρογκα και δυσβάσταχτα, τότε ο παραβάτης αγανακτεί και συχνά γίνεται αντικοινωνικός και αντιδρά σε οτιδήποτε προέρχεται από το κράτος. Επίσης, όταν η αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης γίνεται για «ψύλλου πήδημα» η όταν είναι μακράς διαρκείας, συχνά ο παραβάτης οδηγεί χωρίς άδεια οδήγησης, με αποτέλεσμα οι συνέπειες για την κοινωνία να είναι χειρότερες και το πρόβλημα επιδεινώνεται.
3) Αντιφατική νομοθετική πολιτική
Δεν είναι δυνατών για παραβάσεις του ΚΟΚ να επιβάλλονται αυστηρότατες κυρώσεις, ενώ για εγκλήματα που τελούνται με πρόθεση οι ποινές να αποτελούν «χάδια» και να είναι ηπιότερες. Αν για παραβάσεις του ΚΟΚ πέφτει «τσεκούρι», τότε αναλογικά ο κλέφτης, ο ληστής κ.λπ. τι ποινές θα έπρεπε να υφίστανται; Να τους κόβουν το χέρι με το οποίο έκλεψαν η να τους στέλνουν σε καταναγκαστικά έργα, όπως γινόταν άλλοτε και αλλού;
4) Η εφαρμογή των κυρώσεων του ΚΟΚ χρειάζεται πρώτιστα κρίση!
Δεν είναι δυνατόν να εξομοιώνεται αυτός που παραβιάζει το κόκκινο με «τσαμπουκά» με εκείνον που το παραβιάζει σε άδειο δρόμο, αφού πρώτα ελέγξει προσεκτικά! Το να βάζει ο ΚΟΚ «στο ίδιο τσουβάλι» τον ανεύθυνο εγκληματία οδηγό με τον τυχαίο παραβάτη, η με τον επιπόλαιο, συνιστά χείριστη πολιτική και αυτοί που την προωθούν και την εφαρμόζουν θα έπρεπε να ντρέπονται.
5) ʼνιση μεταχείριση, υπέρ των ισχυρών
Αν στον πιτσιρικά που δεν φορά κράνος επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με τον μηνιαίο μισθό και δέκα μέρες αφαίρεση της αδείας οδήγησης τότε αναλογικά:
α) στην κατασκευάστρια εταιρεία που δημιουργεί η ανέχεται παγίδα στον δρόμο θα έπρεπε να επιβάλλεται πρόστιμο ίσο προς τον τζίρο της για ένα μήνα! (και όχι πρόστιμο -χάδι που σπανίως επιβάλλεται)
β) στον Δήμαρχο που παράνομα δημιουργεί η ανέχεται κινδύνους στον δρόμο θα έπρεπε να επιβάλλεται προσωρινή παύση για δέκα μέρες, εκτός των άλλων.
Επίλογος
Οι τροποποιήσεις του ΚΟΚ είναι κυρίως για τη δημιουργία εντυπώσεων στους αδαείς, συνιστούν (όσον αφορά την πολιτική των κυρώσεων) ανεύθυνη νομοθετική πολιτική και χωρίς να λύνουν το πρόβλημα, φοβούμαι ότι θα το επιδεινώσουν, κυρίων με τη δημιουργία και την αύξηση άλλων, χειρότερων παραβατικών συμπεριφορών