Δυστυχώς το τραγικό γεγονός έχει πίσω του μεγάλη ιστορια. από χτες και γω ακούω εκα κάρο μαλακιες. Σκέφτηκα να στείλω και στα ΜΜΕ μηνύματα κλπ. Αλλά, ποιο το νοημα; Έτσι σαν σχετικό με τον σιδηρόδρομο μέλος του bou αποφάσισα ότι εδώ ίσως είναι ο καλύτερος χώρος για να γράψω, όχι τόσο για να ενημερώσω τα μέλη, αλλά να ξεσπάσω ο ίδιος...
Το αρχικό σύστημα σηματοδοτησης ήταν το ERTMS το οποίο έχει εξελιχθεί σε ETCS όπως έρχεται από το ευρωπαϊκό κοινοτικό πλαίσιο. Η Ελλάδα εφόσον πήρε ΕΣΠΑ για την ανάταξη του δικτύου είχε υποχρέωση εδώ και χρόνια να έχει εγκαταστήσει τον αντίστοιχο εξοπλισμό στα τρένα, (υπάρχει αλλά είναι ήδη απαξιώνοντας διότι η πρώτη γενιά εξοπλισμού μπορούσε να γίνει από έκδοση 0 μόνο σε έκδοση 1-σημερα η γενιά είναι 7) , όπως αντίστοιχα και στις γραμμές κυκλοφορίας. Στη Λάρισα έδειξαν το μηχανισμό αλλαγής τροχιάς ή ψαλίδι στη σιδηροδρομική, ο οποίος στην ουσία είναι εφοδιασμένος με σηματοδότη ελιγμών (αγγλικός φανός ) που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με τις γραμμές κυκλοφορίας. Για την κυκλοφορία δεν υπάρχει σηματοδοτηση ούτε κυκλώματα επιτήρησης κατάληψης ούτε συστήματα αλληλομανδαλωσης στα ψαλιδια τα οποία αποτρέπουν τις εχθρικές διαδρομές. Επομενως γιατί το άκουσα κι αυτό εφόσον τα τρένα κινούνταν με μια διαδικασία από σταθμό σε σταθμό (πράγμα το οποίο γίνεται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις και εδώ μιλάμε για την καθημερινότητα), οι ταχύτητες βάσει κανονισμού όταν τα τρένα κινούνται στα τύφλα είναι κατά το μέγιστο 20χλμ/ω. Μόνο έτσι θα υπήρχε διασφάλιση κατά ατυχήματος....