You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Παράδεισος...Πράγα
- Μέλος που άνοιξε το νήμα PROFONDO
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 4K
- Εμφανίσεις 571K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)
flowers lover
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 362
- Like
- 158
- Πόντοι
- 1
Συμφωνώ και επαυξάνω αγαπητέ συναγωνιστή. Αυτή η πόλη έχει άπειρες επιλογές σε όλους τους τομείς για. Αρκεί να διαθέτεις και ένα σχετικό budget που δεν χρειάζεται να είναι και απαραίτητα υψηλό!!! Εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνειςUpdate #2. Και παλι συγνωμη για την ελλειψη στιξης, παραγραφων κτλ, my ipad sucks etc. Μολις γυρισα απο το Νιρβανα οπου επελεξα μασαζ μιας ωρας (στο σαιτ τους λεγεται pussycat αλλα δε νομιζω οτι διαφερει ιδιαιτερα απο τα αλλα). Ειναι 2500 αλλα κολλησα και ενα πεντακοσαρικο ακομα για french. Το τυχαιο allotment μου ηταν ενα μικρο χαριτωμενο ξανθουλι φοιτητοπιπινο (Lilu). Πολυ καλυτερη in flesh απο τις φωτο και με μεγαλυτερο βυζακι (αν παχυνε της παει, αλλα απο αναλογιες μου φανηκε αστερι). Αγγλικα ανεκτα, αλλα δεν μιλησαμε και πολυ. Ακολουθει κριτικη γεροπυρφορου πρωταρη στο μασαζ. Το συγκεκριμενο παντα το σνομπαρα (νοοτροπια τυπου πληρωνεις που πληρωνεις δε γαμεις? etc). Τελικως δε συγκλονιστηκα αλλα εφυγα ικανοποιημενος με την εμπειρια.
Το πιπινι με οδηγει απο το λομπι με τα βουδοκεφαλα και τα ταντρα μπανερς με μοτο μεσα απο ενα διαδρομο με 5-6 πορτες στο μεγαλουτσικο μασαζοδωματο. Με βαζει για μπανιο, και υποτιθεται την περιμενα αλλα αυτη εφτιαγνε τα λαδια της στο δωματιο. Τελικα μου λεει να ερθω απο κει (το σαιτ λεει και καλα joint shower αλλα τεσπα). Ξαπλωνω μπρουμυτα και αρχιζει τα τριψιματα για κατι αιωνες στα ποδια και μετα προς τα πανω. Μετα απο μπολικο πασπατεμα με ενα αραιο λαδι με πασπαρευει με κατι πιο ρευστο. Το μεγαλυτερο αγχος μου ηταν μη με παρει ο υπνος γιατι παλι γυρναγα την πολη σαν το κατσικι και ειχα χαλαρωσει. Μετα απο λιγο αρχιζει το full body το οποιο ηταν ιδιαιτερα ευχαριστο και ακροβατικο. Με τα πολλα με γυρναει και το συνεχιζει απο μπροστα, με το μπονους γλωσσοφιλο, και στη συνεχεια εξηνταεννια οπου αρχιζει το χαντζομπ. Εκει σαν ασχετος που ειμαι τη ρωταω αν χυσω θα συνεχισεις το τριψιμο και μου λεει you got five minutes και λεω whaa, και κοιταω το κλοκ και το πιπιν ειχε δικιο, οποτε αδειαζω χαρουμενος τη σαυρα μου γλυφωντας το τετοιο της. Ντους, ντυσιμο και ενα μικρο ντιτουρ απο το Namesti Miru για πιτσα.
Balkan θενκς για τα τιπς, η Bara ειναι στα υποψιν απο τη προηγουμενη φορα το Γεναρη, αν εχω χρονο την Τεταρτη θα την επισκεφτω γιατι γνωρισα κι εγω ενα ρωσιδακι και αυριο πρωι εχουμε ραντεβου στο Καρλοβι πωστολενε metro για να παρουμε το τελεφερικ. Η πολη ειναι γεματη ρωσιδια btw, οχι του επαγγελματος αλλα expats/travellers. Επισης απο κουβεντες με τσεχες και ρωσιδες καταλαβαινω οτι υπαρχει σχετικο αμοιβαιο dislike μεταξυ τους (η τσεχα μου ελεγε οτι ειναι arrogant, rude και υπαρχει και θυμος για τον κομμουνισμο που τους επεβαλαν για σαραντα χρονια) και μια αλλη ρωσιδα οτι οι τσεχοι ειναι ξινοι και εχθρικοι. Νομιζω και οι δυο εχουν δικιο.
Flower αυτο που λες παιζει για το ακατανοητα complicated του να βρεις το φως να μπεις (νομιζω ειχα ποσταρει κατι παρομοιο στη σελ. 100 περσι), και τωρα με το νιρβανα κοιταγα μια ωρα τα κουδουνια σαν χαχας και μου ανοιξε απο το πλαι που ειχε κοτζαμ πινακιδα.αλλα ουτε που σκεφτηκα να κοιταξω.
Τελος περι παραδεισου κτλ θα συμφωνησω οτι ισως δεν ειναι για το μπατζετ της ελλαδας (νομιζω οτι και εγω και ο βαλκ και ο φλαουερ ειμαστε expats με ενδεχομενως average salary), αλλα χωρις να θελω να το πιξω ιστοριας, το μπατζετ του ελληνα μισθωτου δεν κανει για τιποτα (το οποιο ειναι μια θλβερη τραγωδια για τη γενια μας δυστυχως). Παντως ο παραδεισος ειναι επισης προσωπικη υποθεση για τον καθενα. Εγω πχ αγαπω την Πραγα γιατι εχει παμφθηνο υπεροχο κρεατοφαι, συγκλονιστικη μπυρα, υπεροχο nightlife, φανταστικη αρχιτεκτονικη, ιστορια να φαν και οι κοτες, μουσεια, ξανθα γκομενακια, τελεια συγκοινωνια, και υπεροχες επιλογες για κουλτουριαρηδες σαν εμενα (αυριο παω οπερα στο εθνικο θεατρο, μεθαυριο πιανο ρεσιταλ Μπραμς). Επισης καθομαι στη στουντιαρα που εκλεισα στη Vinohradska με 250 για 7 μερες πινωντας μπυρα και τρωγοντας πιτσα αφου προηγουμενως εφαγα τσεχικο νουμακι. Αυτο για μενα ειναι παραδεισος. ΧΧ
flowers lover
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 362
- Like
- 158
- Πόντοι
- 1
Μια ερώτηση για τους γνώστες.
Όταν μια κοπέλα που κάνει μασάζ στο χώρο της ή σε μαζατζιδικο δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα της σεξ αλλά γράφει ότι προσφέρει συνοδεία, τι εννοεί? Συνοδεία για φαγητό, ποτό και τέλος? Ή στην συνοδεία προσφέρει και εξτρά υπηρεσίες? Αν κάποιος έχει εμπειρία...
Όταν μια κοπέλα που κάνει μασάζ στο χώρο της ή σε μαζατζιδικο δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα της σεξ αλλά γράφει ότι προσφέρει συνοδεία, τι εννοεί? Συνοδεία για φαγητό, ποτό και τέλος? Ή στην συνοδεία προσφέρει και εξτρά υπηρεσίες? Αν κάποιος έχει εμπειρία...
ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ ΠΟΥΤΣΑΡΑΣ
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 25 Απρ 2016
- Μηνύματα
- 7.754
- Κριτικές
- 1
- Like
- 9.934
- Πόντοι
- 2.356
Τυπε
120€ για μασαζ με happy end ,μια ωρα με το κλοκ δεν ειναι too much??
Στα 40ευρω/ώρα ξεκινανε,αν και οι Τσέχοι τα θεωρουν ακριβά γιατί:"δεν μπορει να πληρωνουμε μια ωρα μασαζ όσο κοστίζει μια ώρα γαμήσι σε Privat"
Alex,ελπίζω να έβγαλες γουστα με το Ρωσίδι.
Επικοινωνησα με κάτι στανταράκια που έχω,αλλά είναι λίγο άκυρες αυτες οι μέρες(ΠΣΚ μαζεύουν όλο το χαρτί).
Οι δύο δε δουλεύουν,η άλλη βαριέται,η άλλη μου είπε να της στείλω φωτό σου
Μια ερώτηση για τους γνώστες.
Όταν μια κοπέλα που κάνει μασάζ στο χώρο της ή σε μαζατζιδικο δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα της σεξ αλλά γράφει ότι προσφέρει συνοδεία, τι εννοεί? Συνοδεία για φαγητό, ποτό και τέλος? Ή στην συνοδεία προσφέρει και εξτρά υπηρεσίες? Αν κάποιος έχει εμπειρία...
Οι υπηρεσιες μπορεί να είναι και σεξ,αλλά αυτό εξαρτάται μόνο από δύο παραμέτρους
α)Αν σε γουστάρουν
β)Αν χρειάζονται φράγκα άμεσα.
Οι καλες λαμβανουν υπόψιν μόνο το α) μιας και για το β) έχουν προνοήσει.
Η συνοδεία περιλαμβάνει γεύματα,κοινωνικες εκδηλώσεις,κ.λ.π.
Το σεξ ειναι στο χέρι της κοπέλας.
Ξέρω ΜΟΥΝΑΡΑ που συνοδεύει ακόμη και στο Χοτέλι για διανυκτέρευση,αλλά μόνο για ύπνο. :S
Δηλαδή αγκαλίτσα και ύπνο.
Τσέχοι ή άλλοι Σλάβοι,εννοείται πως δεν κάνουν τέτοια παρανοϊκα πράγματα,ακόμη και αυτοί που έχουν τα φράγκα δεν το κάνουν.
Ούτε Ελληνες να πουμε την αληθεια.
Τελος περι παραδεισου κτλ θα συμφωνησω οτι ισως δεν ειναι για το μπατζετ της ελλαδας (νομιζω οτι και εγω και ο βαλκ και ο φλαουερ ειμαστε expats με ενδεχομενως average salary), αλλα χωρις να θελω να το πιξω ιστοριας, το μπατζετ του ελληνα μισθωτου δεν κανει για τιποτα (το οποιο ειναι μια θλβερη τραγωδια για τη γενια μας δυστυχως). Παντως ο παραδεισος ειναι επισης προσωπικη υποθεση για τον καθενα. Εγω πχ αγαπω την Πραγα γιατι εχει παμφθηνο υπεροχο κρεατοφαι, συγκλονιστικη μπυρα, υπεροχο nightlife, φανταστικη αρχιτεκτονικη, ιστορια να φαν και οι κοτες, μουσεια, ξανθα γκομενακια, τελεια συγκοινωνια, και υπεροχες επιλογες για κουλτουριαρηδες σαν εμενα (αυριο παω οπερα στο εθνικο θεατρο, μεθαυριο πιανο ρεσιταλ Μπραμς). Επισης καθομαι στη στουντιαρα που εκλεισα στη Vinohradska με 250 για 7 μερες πινωντας μπυρα και τρωγοντας πιτσα αφου προηγουμενως εφαγα τσεχικο νουμακι. Αυτο για μενα ειναι παραδεισος. ΧΧ
Συμφωνώ ότι οι περισσότεροι του εξωτερικου που γράφουμε εδώ,δεν είμαστε του μεροκάματου.
Απλά όπως έχω ξαναγράψει,το αντικείμενο του site είναι το σεξ,κυρίως το πληρωμένο.
Εγώ λοιπόν λέω ότι μια ώρα σεξ,στα 50ευρώ, με κοπέλες των Privat που όποιος ψάξει λίγο παίζουν ΑΣΤΕΡΙΑ,δεν υπάρχει αλλού.
Ούτε Ελλάδα,ούτε υπόλοιπη Ευρώπη.
Στην Πράγα ένας τελείως άσχετος,απλά ανοιγει τον browser,βρισκει τα site των Privat,γυρνάει γλώσσα στα Αγγλικά,βλέπει φωτογραφίες/υπηρεσίες και κανονίζει ραντεβού.
Ακόμη και Whatsapp και Viber έχουν τα περισσότερα.
Οπότε και ο πιο άσχετος,με λίγο ψάξιμο στο internet,μπορεί να γαμήσει καλά.
Τέτοια υποδομή δεν έχει καμία Πολωνία,Ουκρανία,Ουγγαρία,κ.λ.π.
Η εξίσωση λοιπον έχει για μένα ως εξής:
Ένα ΠΣΚ:4 γαμήσια 50ευρώ/ώρα έκαστο.
Όλα τα υπόλοιπα είναι υποκειμενικά.
Αν θα νοικιάσεις διαμέρισμα Πράγα 1 ή αν θα κοιμηθεις με 10ευρώ τη βραδιά σε Hostel,είναι υποκειμενικο...
Η ουσία είναι τα 200ευρώ για να απολαύσεις 4 μουνάκια από μία ώρα έκαστο.
Ή λίγο παραπάνω από 100ευρω, για να απολαύσεις τα ίδια 4 μουνάκια από μισή ώρα έκαστο.
^ Για την οργανωση της Πραγας στο πληρωμενο συμφωνω αλλα στην τιμη των 50 ευρω βρισκεις και αλλου αστερια οπως Ουκρανια. Πριν καποια χρονια γινοτανε και Μολδαβια , ξερει ο flowers ...
Παντως με βαλατε στην πριζα μαγκες καθοτι εχω να παω απο το 07 στην Τσεχια , μετα απο κανενα τριμηνο γιατι δεν μπορω νωριτερα να κανουμε καμια καταδρομικη.
εις αναμνηση των καλων εποχων του Κισιναου , 35 ευρω εκαστη με συνοδεια και σεξ ... ειχαμε πιει και λιγο παραπανω εκεινο το βραδυ να περνατε καλα.
Παντως με βαλατε στην πριζα μαγκες καθοτι εχω να παω απο το 07 στην Τσεχια , μετα απο κανενα τριμηνο γιατι δεν μπορω νωριτερα να κανουμε καμια καταδρομικη.
εις αναμνηση των καλων εποχων του Κισιναου , 35 ευρω εκαστη με συνοδεια και σεξ ... ειχαμε πιει και λιγο παραπανω εκεινο το βραδυ να περνατε καλα.
Συνημμένα
flowers lover
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 362
- Like
- 158
- Πόντοι
- 1
Σε ευχαριστώ Βαλκανιε για την ενημέρωση περί μασατζουδων. Γενικά οι πληροφορίες σου είναι απόλυτα ακριβείς και με έχουν βοηθήσει πολύ στην πρώτη μου εξόρμηση στην Πράγα.
Θα το παίξω όμως κασκαντέρ μια και έχω εντοπίσει ένα αστέρι που γουστάρω τρελά και αν κάτσει έκατσε. Τουλάχιστον να μην μου μείνει απωθημένο...
Τασουλη τι μου θύμησες ρε φίλε...Απίστευτη βραδιά!!! Χρυσές εποχές που όπως λες και εσύ, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί...
Πάντως όποτε θέλεις, συναντιομαστε στην Πράγα... Αυτή την στιγμή είναι ίσως ο πιο ασφαλής και για όλα τα βαλάντια σεξοτουρισμος
Θα το παίξω όμως κασκαντέρ μια και έχω εντοπίσει ένα αστέρι που γουστάρω τρελά και αν κάτσει έκατσε. Τουλάχιστον να μην μου μείνει απωθημένο...
Τασουλη τι μου θύμησες ρε φίλε...Απίστευτη βραδιά!!! Χρυσές εποχές που όπως λες και εσύ, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί...
Πάντως όποτε θέλεις, συναντιομαστε στην Πράγα... Αυτή την στιγμή είναι ίσως ο πιο ασφαλής και για όλα τα βαλάντια σεξοτουρισμος
ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ ΠΟΥΤΣΑΡΑΣ
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 25 Απρ 2016
- Μηνύματα
- 7.754
- Κριτικές
- 1
- Like
- 9.934
- Πόντοι
- 2.356
Τύποι εχω χάσει λίγο την μπάλα με τα pm,μου ηρθε πληροφόρηση από Πράγα οπότε έχουμε και λέμε:
Για τον βυζολάγνο φίλο,που όπως μου τα έγραψε δεν ψαχνει και σώμα φωτομοντέλου,αλλά μεγάλα βυζγιά.Από αύριο θα βγει κλαρί αυτή:
Ανεξάρτητη,23 χρονών,175,Πράγα 10,+420 776 495 095.
Κανείς δεν ξέρει τι λεφτά ζητάει,μη δώσεις πάνω από 2000κορώνες/ώρα για κανέναν λόγο.
Προσωπικα μου φαίνεται λιγο τρομακτική,αλλά ίσως είναι πιτσιρίκι που δεν ξερει ακόμη να βαφτεί.
Μεγάλα βυζγιά έχει και το ένα από τα δυο Ρωσάκια της βδομάδας με το γνωστό τηλεφωνο:+420 777 272 822
23 χρονων,1.74,5αρι φυσικό βυζί.
Υπολόγισε τουλάχιστον 100-120 ευρω την ώρα.
Το άλλο μαντρωμένο Ρωσάκι(και τα 2 Ρωσάκια μόνο incall) περιοχή Πράγα 2
Aνεξαρτητο 20 χρονο πετίτ Ρωσάκι που θα μάθω τι ζητάει απο λεφτά
Ολλανδέζα(αρκετά σπάνιο για Πράγα) ανεξάρτητη,27 λέει αλλά την κόβω για 30+
Ψηλή είναι,βυζί 4άρι σιλικόνη,+420 773 109 717
Μου γράφει τέλεια Αγγλικά,αλλά από τις φωτό την βλέπω λίγο φαγωμένη την τύπισσα,άμα έχει καβατζάρει και τα 30 προσωπικά δεν με ενδιαφέρει με τόσα αρνάκια γάλακτος που κυκλοφορούν.
@Αlexkidd έτσι για την ιστορία,από το Lolitas
[URL unfurl="true"]http://lolitas.cz/cs/12-divky[/url]
μετά το ντου,προέκυψε το Lollipops
www.loliprivat.cz/en/divky/]http://www.loliprivat.cz/en/divky/[/url]
με απίστευτα μουνιά όπως η Nicol και η Sophia
www.loliprivat.cz/en/profil/Nicol/]http://www.loliprivat.cz/en/profil/Nicol/[/url]
www.loliprivat.cz/en/profil/Sophia/]http://www.loliprivat.cz/en/profil/Sophia/[/url]
Tην Nicol της έστειλα μνμ να δω αν δουλεύει αλλά ειναι εκτός Πράγας,η άλλη χάθηκε..
Αλλά τις περισσότερες τις βρίσκουμε..
Π.χ.η Nela του Lolitas είναι η Nora του Top Privat
www.topprivat.cz/nora]http://www.topprivat.cz/nora[/url]
Για τον βυζολάγνο φίλο,που όπως μου τα έγραψε δεν ψαχνει και σώμα φωτομοντέλου,αλλά μεγάλα βυζγιά.Από αύριο θα βγει κλαρί αυτή:
Ανεξάρτητη,23 χρονών,175,Πράγα 10,+420 776 495 095.
Κανείς δεν ξέρει τι λεφτά ζητάει,μη δώσεις πάνω από 2000κορώνες/ώρα για κανέναν λόγο.
Προσωπικα μου φαίνεται λιγο τρομακτική,αλλά ίσως είναι πιτσιρίκι που δεν ξερει ακόμη να βαφτεί.
Μεγάλα βυζγιά έχει και το ένα από τα δυο Ρωσάκια της βδομάδας με το γνωστό τηλεφωνο:+420 777 272 822
23 χρονων,1.74,5αρι φυσικό βυζί.
Υπολόγισε τουλάχιστον 100-120 ευρω την ώρα.
Το άλλο μαντρωμένο Ρωσάκι(και τα 2 Ρωσάκια μόνο incall) περιοχή Πράγα 2
Aνεξαρτητο 20 χρονο πετίτ Ρωσάκι που θα μάθω τι ζητάει απο λεφτά
Ολλανδέζα(αρκετά σπάνιο για Πράγα) ανεξάρτητη,27 λέει αλλά την κόβω για 30+
Ψηλή είναι,βυζί 4άρι σιλικόνη,+420 773 109 717
Μου γράφει τέλεια Αγγλικά,αλλά από τις φωτό την βλέπω λίγο φαγωμένη την τύπισσα,άμα έχει καβατζάρει και τα 30 προσωπικά δεν με ενδιαφέρει με τόσα αρνάκια γάλακτος που κυκλοφορούν.
@Αlexkidd έτσι για την ιστορία,από το Lolitas
[URL unfurl="true"]http://lolitas.cz/cs/12-divky[/url]
μετά το ντου,προέκυψε το Lollipops
www.loliprivat.cz/en/divky/]http://www.loliprivat.cz/en/divky/[/url]
με απίστευτα μουνιά όπως η Nicol και η Sophia
www.loliprivat.cz/en/profil/Nicol/]http://www.loliprivat.cz/en/profil/Nicol/[/url]
www.loliprivat.cz/en/profil/Sophia/]http://www.loliprivat.cz/en/profil/Sophia/[/url]
Tην Nicol της έστειλα μνμ να δω αν δουλεύει αλλά ειναι εκτός Πράγας,η άλλη χάθηκε..
Αλλά τις περισσότερες τις βρίσκουμε..
Π.χ.η Nela του Lolitas είναι η Nora του Top Privat
www.topprivat.cz/nora]http://www.topprivat.cz/nora[/url]
Κούλης Χρυσός
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 29 Μαρ 2017
- Μηνύματα
- 6.254
- Κριτικές
- 19
- Like
- 7.232
- Πόντοι
- 3.346
Ωραια τα ρωσσιδια ... αυτα ειναι τα καλα της Πραγας στην οργανωση που λεγαμε
στο μαντρωμενο ερχεται μετα την γερμανια διοτι η γερμανια εχει πολλες επιλογες στο μαντρωμενο μονο τα fkk υπερεχουν σ' αυτο τον τομεα δεν υπαρχουν τετοια πουθενα στον κοσμο
ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ ΠΟΥΤΣΑΡΑΣ
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 25 Απρ 2016
- Μηνύματα
- 7.754
- Κριτικές
- 1
- Like
- 9.934
- Πόντοι
- 2.356
στο μαντρωμενο ερχεται μετα την γερμανια διοτι η γερμανια εχει πολλες επιλογες στο μαντρωμενο μονο τα fkk υπερεχουν σ' αυτο τον τομεα δεν υπαρχουν τετοια πουθενα στον κοσμο
Έχει FKK,Saunaclub,κ.λ.π. και η Πράγα,αλλά όχι με τα μεγαλεια του Artemis και των υπόλοιπων.
Oυτε flatrate εχει η Πράγα.
Αλλά απο την άλλη η Γερμανια δεν έχει Privat.
Έχει δηλαδή αν ψαχτείς πολύ,αλλά την ίδια πουτανίτσα που πληρώνεις 50ευρω/ώρα στην Πραγα,στη Γερμανία θα την πληρώσεις 100+
Για παράδειγμα..
Κολωνία,με 50(+5 ευρώ είσοδο),πας στο Laufhaus του Pascha,γυρνάς 7 ορόφους και γαμας 20 λεπτα.
Για FKK πρέπει να σταξεις.
Flatrate η Κολωνία έχει μονάχα ενα,δεν το αναφερω καν,γιατι έχει μονο γριες ρουμανογύφτισσες.
To μόνο κατάστημα που παρεχει υπηρεσιες Privat ειναι το Teenyland,
www.teenyland-koeln.de/?q=teenys]http://www.teenyland-koeln.de/?q=teenys[/url]
αλλά παει στο 100ρικο η ώρα,μέχρι πριν λίγο καιρο ήταν 140.
140 ειναι και στα υπόλοιπα καλά μπουρδελα της πόλης.
Με 140 ρίχνεις σχεδον 3 ωριαία γαμησια Πραγα και Γερμανια 1.
Κούλης Χρυσός
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 29 Μαρ 2017
- Μηνύματα
- 6.254
- Κριτικές
- 19
- Like
- 7.232
- Πόντοι
- 3.346
Έχει FKK,Saunaclub,κ.λ.π. και η Πράγα,αλλά όχι με τα μεγαλεια του Artemis και των υπόλοιπων.
Oυτε flatrate εχει η Πράγα.
Αλλά απο την άλλη η Γερμανια δεν έχει Privat.
Έχει δηλαδή αν ψαχτείς πολύ,αλλά την ίδια πουτανίτσα που πληρώνεις 50ευρω/ώρα στην Πραγα,στη Γερμανία θα την πληρώσεις 100+
Για παράδειγμα..
Κολωνία,με 50(+5 ευρώ είσοδο),πας στο Laufhaus του Pascha,γυρνάς 7 ορόφους και γαμας 20 λεπτα.
Για FKK πρέπει να σταξεις.
Flatrate η Κολωνία έχει μονάχα ενα,δεν το αναφερω καν,γιατι έχει μονο γριες ρουμανογύφτισσες.
To μόνο κατάστημα που παρεχει υπηρεσιες Privat ειναι το Teenyland,
www.teenyland-koeln.de/?q=teenys]http://www.teenyland-koeln.de/?q=teenys[/url]
αλλά παει στο 100ρικο η ώρα,μέχρι πριν λίγο καιρο ήταν 140.
140 ειναι και στα υπόλοιπα καλά μπουρδελα της πόλης.
Με 140 ρίχνεις σχεδον 3 ωριαία γαμησια Πραγα και Γερμανια 1.
πολυ σωστη η διευκρινηση σου βαλκανιε για γερμανια και πραγα (τσεχια)
^ Ναι αλλα και στο Λονδινο εχει απειρα Privat επειδη δεν εχει FKK, ημουνα πριν δεκαημερο και ο δικος μου που μενει μονιμα εκει καθε βδομαδα τα επισκεπτεται. Με τον ιδιο συνωμοτικο τροπο ψαχνεις να βρεις το διαμερισμα , σου ανοιγουνε οταν χτυπησεις και κοιτανε να μην σε ειδε καποιος που μπηκες μεσα κτλ
60 εως 100 λιρες δηλ 70 εως 120 ευρω και βρισκεις απο Τσεχες , Ουκρανες , Ρωσσιδες , Ουγγαρεζες, Ρουμανες μεχρι Κολομβιανες και Βραζιλιανες. Το μειον ειναι οτι επειδη ειναι χαοτικο το Λονδινο σε σχεση με την μικρη Πραγα η ταλαιπωρια ειναι αφανταστα μεγαλη , μερικες φορες χρειαζεσαι 15 στασεις με το μετρο για να φτασεις σε καποια απο αυτα Η τιμη ειναι αρκετα καλη συμφωνα με τις μισθους και το βιοτικο επιπεδο της πολης ... ολα παιζοντε, εξαρταται που μενεις και ποσα βγαζεις το μηνα ;)
60 εως 100 λιρες δηλ 70 εως 120 ευρω και βρισκεις απο Τσεχες , Ουκρανες , Ρωσσιδες , Ουγγαρεζες, Ρουμανες μεχρι Κολομβιανες και Βραζιλιανες. Το μειον ειναι οτι επειδη ειναι χαοτικο το Λονδινο σε σχεση με την μικρη Πραγα η ταλαιπωρια ειναι αφανταστα μεγαλη , μερικες φορες χρειαζεσαι 15 στασεις με το μετρο για να φτασεις σε καποια απο αυτα Η τιμη ειναι αρκετα καλη συμφωνα με τις μισθους και το βιοτικο επιπεδο της πολης ... ολα παιζοντε, εξαρταται που μενεις και ποσα βγαζεις το μηνα ;)
Κούλης Χρυσός
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 29 Μαρ 2017
- Μηνύματα
- 6.254
- Κριτικές
- 19
- Like
- 7.232
- Πόντοι
- 3.346
^ Ναι αλλα και στο Λονδινο εχει απειρα Privat επειδη δεν εχει FKK, ημουνα πριν δεκαημερο και ο δικος μου που μενει μονιμα εκει καθε βδομαδα τα επισκεπτεται. Με τον ιδιο συνωμοτικο τροπο ψαχνεις να βρεις το διαμερισμα , σου ανοιγουνε οταν χτυπησεις και κοιτανε να μην σε ειδε καποιος που μπηκες μεσα κτλ
60 εως 100 λιρες δηλ 70 εως 120 ευρω και βρισκεις απο Τσεχες , Ουκρανες , Ρωσσιδες , Ουγγαρεζες, Ρουμανες μεχρι Κολομβιανες και Βραζιλιανες. Το μειον ειναι οτι επειδη ειναι χαοτικο το Λονδινο σε σχεση με την μικρη Πραγα η ταλαιπωρια ειναι αφανταστα μεγαλη , μερικες φορες χρειαζεσαι 15 στασεις με το μετρο για να φτασεις σε καποια απο αυτα Η τιμη ειναι αρκετα καλη συμφωνα με τις μισθους και το βιοτικο επιπεδο της πολης ... ολα παιζοντε, εξαρταται που μενεις και ποσα βγαζεις το μηνα ;)
rispect
ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ ΠΟΥΤΣΑΡΑΣ
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 25 Απρ 2016
- Μηνύματα
- 7.754
- Κριτικές
- 1
- Like
- 9.934
- Πόντοι
- 2.356
^ Ναι αλλα και στο Λονδινο εχει απειρα Privat επειδη δεν εχει FKK, ημουνα πριν δεκαημερο και ο δικος μου που μενει μονιμα εκει καθε βδομαδα τα επισκεπτεται. Με τον ιδιο συνωμοτικο τροπο ψαχνεις να βρεις το διαμερισμα , σου ανοιγουνε οταν χτυπησεις και κοιτανε να μην σε ειδε καποιος που μπηκες μεσα κτλ
60 εως 100 λιρες δηλ 70 εως 120 ευρω και βρισκεις απο Τσεχες , Ουκρανες , Ρωσσιδες , Ουγγαρεζες, Ρουμανες μεχρι Κολομβιανες και Βραζιλιανες. Το μειον ειναι οτι επειδη ειναι χαοτικο το Λονδινο σε σχεση με την μικρη Πραγα η ταλαιπωρια ειναι αφανταστα μεγαλη , μερικες φορες χρειαζεσαι 15 στασεις με το μετρο για να φτασεις σε καποια απο αυτα Η τιμη ειναι αρκετα καλη συμφωνα με τις μισθους και το βιοτικο επιπεδο της πολης ... ολα παιζοντε, εξαρταται που μενεις και ποσα βγαζεις το μηνα ;
Το έχω δοκιμάσει το Λονδίνο,όντως η ποικιλία είναι μεγάλη και το παιχνίδι με τα διαμερίσματα μοιάζει.
Αλλά για μένα που ασχολούμαι μόνο με λευκές και επί των πλείστων Σλάβες γυναίκες,οι Σλάβες του Λονδινου,των FKK Γερμανίας με χαλάνε..
Η Σλάβα που πήγε στη δύση,μιλάω γενικα για γκομενες,πέρα από τα κόμπλεξ που είχε,της δημιουργήθηκαν και νέα.
Άλλο λοιπόν Πολωνέζα,Τσεχα,Ρωσίδα που μένει δύση και άλλο όταν είναι στη χώρα τους.
Ακομη και οι Σλάβες πουτάνες στη δύση,δυτικοποιύνται και χάνουν μεγάλο μέρος της Σλαβίλας που μας φτιάχνει τόσο.
Και πράγματι το κασέρι που βγάζει ο καθένας ορίζει τι και πως.
Απλά τα 140 ευρώ για Γερμανία,είναι πολλά και για τον μέσο Γερμανό.
Δηλαδή 4 γαμήσια το μηνα 500+ευρώ ειναι σοβαρο εξοδο.
Οι της ανατολικής Γερμανίας,απλά κάνουν 2-3-4 ώρες ταξιδι και πηγαινουν Τσεχία.
Με δυτικο πορτοφόλι αξιζει με χίλια.
Οι δυτικογερμανοι τη βγάζουν στα Pascha και στα Samya,άντε να πανε και κανά Αμστερνταμ να τους κοροϊδέψουν οι απατεώνισσες στις βιτρίνες..
Κούλης Χρυσός
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 29 Μαρ 2017
- Μηνύματα
- 6.254
- Κριτικές
- 19
- Like
- 7.232
- Πόντοι
- 3.346
Ακομη και οι Σλάβες πουτάνες στη δύση,δυτικοποιύνται και χάνουν μεγάλο μέρος της Σλαβίλας που μας φτιάχνει τόσο.
γι' αυτο μου φαινεται ολοι θα γινουμε ΄΄εθνικογαμιστες πορνομεταναστες΄΄ σαν το δημητρακη ΓΑΒ
Η Σλάβα που πήγε στη δύση,μιλάω γενικα για γκομενες,πέρα από τα κόμπλεξ που είχε,της δημιουργήθηκαν και νέα.
Άλλο λοιπόν Πολωνέζα,Τσεχα,Ρωσίδα που μένει δύση και άλλο όταν είναι στη χώρα τους.
Ακομη και οι Σλάβες πουτάνες στη δύση,δυτικοποιούνται και χάνουν μεγάλο μέρος της Σλαβίλας που μας φτιάχνει τόσο.
πράγματι αγαπητέ, τώρα θίγεις ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ζήτημα, αυτό της γαμημένης της ομογενοποίησης του κόσμου. Θα καταντήσουμε όλοι σε βάθος χρόνου να πίνουμε Starbuks και να τρώμε Dominos κλπ κλπ. Εφιαλτική προοπτική. Όταν πρωτοπήγα στην Ρουμανία το 2004 ήταν μια φτωχή χώρα που την είχε ξεσκίσει ο δικτάτορας Τσαουσέσκου. Σήμερα είναι μια χώρα που δυτικοποιείται με ταχείς ρυθμούς Φοβάμαι ότι σε λίγο τίποτε δεν θα έχει τοπικό χρώμα. Όλοι προσπαθούν να μιμηθούν την Αμερική ή έστω την δύση γενικότερα. Η πιτσιρίκα Ρουμάνα που έβρισκε Έλληνα γκόμενο, τώρα είναι μιας μορφής ελληνίδα, με νευρώσεις, ανάγκη για κοινωνική καταξίωση και καριέρα, μανικιούρ και στο ψάξιμο για τον εντός εισαγωγικών καλό γαμπρό. θεωρώ ότι το πολύ επικίνδυνο αυτό φαινόμενο δεν μας έχει προβληματίσει αρκετά. Αντιγράφω μια πιο επιστημονική προσέγγιση του αξιόλογου κ. Παναγιώτη Ροϊλου : Στις χώρες του λεγόμενου δυτικού πολιτισμού διαπιστώνω μία σημαντική αντίφαση, η οποία δεν πιστεύω ότι έχει τύχει της σοβαρής και συστηματικής ανάλυσης (θεωρητικής, φιλοσοφικής, κοινωνιολογικής, ανθρωπολογικής και κυρίως πολιτικής) που της αρμόζει: ενώ σε κρατικό επίπεδο προκρίνεται, πάρα πολύ ορθά, η έμφαση στην προάσπιση της πολυπολιτισμικότητας, σε διεθνές επίπεδο προάγονται πρακτικές μίας πολιτισμικής (και άλλης) ομογενοποίησης, συμπεριλαμβανομένης κατά το δυνατόν και της γλωσσικής, που σταθερά προάγει ηγεμονικές δομές σκέψης--πρακτικές εν τέλει χειραγώγησης εντόπιων πολιτισμικών προϊόντων και κατά συνέπεια υποσκελισμού τους. Το ερώτημα/στοίχημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κοινότητες που συνεχίζουν να υφίστανται ως πολιτικές ενότητες μέσα στο πλαίσιο των εθνικών, λίγο-πολύ, κρατών, όπως αυτά τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, είναι η αποτελεσματική τομή και ισότιμη συνεύρεση παγκοσμιοποιημένων δομών παραγωγής και διακίνησης πολιτισμικών αγαθών και εντόπιων πολιτισμικών παραδόσεων. Όπως θα καταλάβατε, προτιμώ τον όρο εντόπιος του ουσιοκρατικού εθνικού για αυτονόητους λόγους.
Σε συγκεκριμένους κύκλους αυτοβαυκαλιζόμενης, αλλά όχι ιδιαίτερα αυτοκρινόμενης, διανόησης, η προβολή και προαγωγή της εντοπιότητας έχει αναχθεί σε ιδεολογικό ταμπού, και αυτό χωρίς αντίστοιχη κριτική, ή τουλάχιστον χωρίς αντίστοιχα έντονη και επίμονη, κριτική ομογενοποιητικών ηγεμονικών συστημάτων λόγου, σκέψης και ιδεολογιών, που και στον χώρο του πολιτισμού προνομιακοί φορείς παραγωγής και εκμετάλλευσής του προασπίζονται. Εν τέλει και εν πολλοίς, όπως και στα αλληλένδετα θέματα και στοιχήματα στους χώρους της πολιτικής και οικονομίας, το δίπολο ομογενοποίηση/εντοπιότητα ανάγεται στην αντίθεση αυτονομία/ετερονομία. Το τελευταίο, στον χώρο της πολιτικής φιλοσοφίας, το έχει ευφυώς αναλύσει ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Πριν από επτά χρόνια, έγραφα σε άρθρο μου σε κεντρική αθηναϊκή εφημερίδα:
«Τις τελευταίες δύο δεκαετίες διακρίνω μια επικίνδυνα γενικευμένη κλίση προς τον δεύτερο πόλο της δυναμικής αυτής αντιπαράθεσης μεταξύ αυτονομίας και ετερονομίας στις χώρες του γνωστού ως δυτικού κόσμου και, βεβαίως, και στην Ελλάδα. Οχι μικρό ρόλο στην εξέλιξη αυτή... έχει παίξει η σε παγκόσμιο επίπεδο εμπέδωση και προώθηση δύσκαμπτων προτύπων συμπεριφοράς στην οικονομία, τον πολιτισμό, την πολιτική και τους ανθρωπογεωγραφικούς συσχετισμούς.
Στην ελληνική κοινωνική και πολιτική ζωή, η πρόσφατη εκδήλωση της οικονομικής κρίσης αποτελεί μία μόνο, αρκετά σοβαρή, έκφανση της φοράς αυτής προς δομές ετερονομίας.
Η ελαφρά τη καρδία άφεση των οικείων μας αμαρτιών είναι αυτή που σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται για την πορεία της ελληνικής πραγματικότητας προς μια κατάσταση ετερόνομης εξάρτησης από οιωνεί μεταφυσικά, δηλαδή εξωγενή, κέντρα αποφάσεων. Αμεσα συνδεδεμένο με μια τέτοια κατάσταση είναι βέβαια και το ευρύτερο φάσμα της παγκοσμιοποίησης, που συχνά χρησιμοποιείται σαν ένα είδος μοιρολατρικού άλλοθι για ποικίλα εντόπια σφάλματα.
Η άκριτη αποδοχή κυρίως ομογενοποιητικών σχημάτων σκέψης και συμπεριφορών σε διάφορους τομείς και η περαιτέρω επιστράτευσή τους για εσωτερική εκμετάλλευση, αποτελεί ανεύθυνο παιχνίδι, που συμβάλλει στην ενίσχυση ετερονομικών συσχετισμών μεταξύ διαφορετικών κρατών από τη μια και μεταξύ κράτους και πολιτών από την άλλη».
Αυτά, ενδεικτικά, έγραφα πριν επτά χρόνια. Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί και παγιωθεί πια οι όροι του παιχνιδιού, αντιστάσεις στις ομογενοποιητικές αυτές τάσεις μπορούν να διαμορφωθούν και να ενεργοποιηθούν, πιστεύω, όχι τόσο σε κρατικό, όσο σε τοπικό επίπεδο. Εξηγούμαι: η παραγωγή, προβολή και κατανάλωση πολιτισμικών προϊόντων και παραδόσεων (άυλος και υλικός πολιτισμός, μουσική, χορός, λογοτεχνία, μνημεία, γαστρονομία, κτλ.) μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική, όχι μόνο από άποψη οικονομική αλλά και πολιτισμική και πολιτική, αν οργανωθεί πιο συστηματικά (αλλά χωρίς βέβαια τάσεις γραφικού φολκλορισμού ή επικίνδυνου τοπικισμού) σε τοπικό επίπεδο. Και εδώ τον πρωτεύοντα ρόλο καλείται να παίξει η τοπική αυτοδιοίκηση (δήμοι/περιφέρειες), συχνά σε συνδυασμό και με τη δημιουργική εθελοντική προσφορά και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ο νεόπτωχος κρατικός υδροκεφαλισμός ούτε μπορεί, έτσι κι αλλιώς, παρά τις όποιες αγαθές προθέσεις, ούτε και αναγκαστικά πρέπει να είναι ο ταγός σε τέτοιες προσπάθειες. Τοπικές κοινωνίες θα ήταν καλό να αναλάβουν πιο έντονα και συστηματικά δράσεις διατήρησης, προβολής και ενίσχυσης του εντόπιου πολιτισμού τους και να τον εξάγουν και προς τα έξω. Από τα Ιόνια μέχρι το ανατολικό Αιγαίο και την επικίνδυνα παραμελημένη Θράκη μέχρι την Κρήτη και το θλιβερά, μετά το ατυχέστατο 2010, εμβληματικό Καστελόριζο, ακόμη και σήμερα κοιτίδες εντόπιου πολιτισμού είναι ζωντανές. Εμπέδωση διεθνών συνεργασιών με αντίστοιχους φορείς τοπικής εξουσίας στο εξωτερικό, αλλά και διοικητικές δομές της όχι σπάνια ισχυρής ελληνικής διασποράς ανά τον κόσμο και ασφαλώς σε συνεργασία και με το κεντρικό κράτος, στον βαθμό που η γραφειοκρατία δεν επεμβαίνει ως τροχοπέδη, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ευρύτερη δυνατή διάδοση της αξίας τοπικών πολιτισμικών προϊόντων.
Θα ήθελα να τελειώσω με την εξής επισήμανση, που όσο και αυτονόητη να είναι, αξίζει να την επαναλαμβάνουμε με κάθε ευκαιρία, αφού στους καιρούς που ζούμε, ειδικά σήμερα που «του ταλαιπώρου κράτους μας [είναι] μεγάλη η πτώχεια» (για να επικαλεσθώ τον σχεδόν πάντοτε επίκαιρο Καβάφη) και η λεγόμενη μεσαία τάξη, ιστορικά ο κατεξοχήν φορέας πολιτισμικής παραγωγής και κατανάλωσης στις αστικές δημοκρατίες της μεταδιαφωτιστικής περιόδου, τείνει να εξαφανισθεί, τίποτε δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο: διακίνηση και προώθηση του πολιτισμού δε μπορεί να συνεχίσει να γίνεται, αν διακριτός πολιτισμός δεν συνεχίσει να παράγεται. Θεμελιώδης βάση κάθε πολιτισμικής παραγωγής (και εχέφρονος κατανάλωσής του) είναι η παιδεία και τα σχολεία.
Πριν κάποια χρόνια είχα την χαρά να δω από κοντά τι σπουδαία δουλειά γίνεται στα σχολεία της απομονωμένης Σικίνου, όπου οι ελάχιστοι μαθητές καλούνταν να εστιάσουν εργασίες τους και σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος. Και η αλήθεια είναι ότι εκεί το κεντρικό κράτος στέκεται υποδειγματικά αποφασιστικός αρωγός των προσπαθειών της μικρής κοινωνίας και των δασκάλων/καθηγητών. Η παιδεία και η παροχή της και στο μικρότερο απομονωμένο νησί πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη αξία, πέρα από τις όποιες παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, που όχι σπάνια αρνούνται να αναγνωρίσουν κάποιες ιδιαιτερότητες, ακόμη και γεωγραφικές, της υποθηκευμένης Ελλάδας. Οι κοιτίδες πολιτισμικής δράσης σε τοπικό επίπεδο και η προβολή τους σε εθνικό και παγκόσμιο, θα μπορούσαν να είναι το ανάχωμα στην περαιτέρω επέκταση των συμπτωμάτων του ετερονομικού, οικονομικοπολιτικού αναμορφωτισμού που με τόση ενάργεια και διαχρονική οξυδέρκεια είχε διαγνώσει ο Καβάφης σχεδόν ενενήντα χρόνια πριν (1928):
Εν μεγάλη ελληνική αποικία, 200 π.Χ.
Ότι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ' ευχήν στην Aποικία
δεν μέν' η ελαχίστη αμφιβολία,
και μ' όλο που οπωσούν τραβούμ' εμπρός,
ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός
να φέρουμε Πολιτικό Aναμορφωτή.
Όμως το πρόσκομμα κ' η δυσκολία
είναι που κάμνουνε μια ιστορία
μεγάλη κάθε πράγμα οι Aναμορφωταί
αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ
δεν τους χρειάζονταν κανείς.) Για κάθε τι,
για το παραμικρό ρωτούνε κ' εξετάζουν,
κ' ευθύς στον νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,
με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.
Έχουνε και μια κλίσι στες θυσίες.
Παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη·
η κατοχή σας είν' επισφαλής:
η τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Aποικίες.
Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,
κι από την άλληνα την συναφή,
κι από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική·
είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τί να γίνει;
σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.
Κι όσο στον έλεγχό τους προχωρούνε,
βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε·
πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.
Κι όταν, με το καλό, τελειώσουνε την εργασία,
κι ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
να δούμε τι απομένει πια, μετά
τόση δεινότητα χειρουργική.--
Ίσως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.
Να μη βιαζόμεθα· είν' επικίνδυνον πράγμα η βία.
Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.
Έχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς, η Aποικία.
Όμως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
Και τέλος πάντων, να, τραβούμ' εμπρός.
Άλλο λοιπόν Πολωνέζα,Τσεχα,Ρωσίδα που μένει δύση και άλλο όταν είναι στη χώρα τους.
Ακομη και οι Σλάβες πουτάνες στη δύση,δυτικοποιούνται και χάνουν μεγάλο μέρος της Σλαβίλας που μας φτιάχνει τόσο.
πράγματι αγαπητέ, τώρα θίγεις ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ζήτημα, αυτό της γαμημένης της ομογενοποίησης του κόσμου. Θα καταντήσουμε όλοι σε βάθος χρόνου να πίνουμε Starbuks και να τρώμε Dominos κλπ κλπ. Εφιαλτική προοπτική. Όταν πρωτοπήγα στην Ρουμανία το 2004 ήταν μια φτωχή χώρα που την είχε ξεσκίσει ο δικτάτορας Τσαουσέσκου. Σήμερα είναι μια χώρα που δυτικοποιείται με ταχείς ρυθμούς Φοβάμαι ότι σε λίγο τίποτε δεν θα έχει τοπικό χρώμα. Όλοι προσπαθούν να μιμηθούν την Αμερική ή έστω την δύση γενικότερα. Η πιτσιρίκα Ρουμάνα που έβρισκε Έλληνα γκόμενο, τώρα είναι μιας μορφής ελληνίδα, με νευρώσεις, ανάγκη για κοινωνική καταξίωση και καριέρα, μανικιούρ και στο ψάξιμο για τον εντός εισαγωγικών καλό γαμπρό. θεωρώ ότι το πολύ επικίνδυνο αυτό φαινόμενο δεν μας έχει προβληματίσει αρκετά. Αντιγράφω μια πιο επιστημονική προσέγγιση του αξιόλογου κ. Παναγιώτη Ροϊλου : Στις χώρες του λεγόμενου δυτικού πολιτισμού διαπιστώνω μία σημαντική αντίφαση, η οποία δεν πιστεύω ότι έχει τύχει της σοβαρής και συστηματικής ανάλυσης (θεωρητικής, φιλοσοφικής, κοινωνιολογικής, ανθρωπολογικής και κυρίως πολιτικής) που της αρμόζει: ενώ σε κρατικό επίπεδο προκρίνεται, πάρα πολύ ορθά, η έμφαση στην προάσπιση της πολυπολιτισμικότητας, σε διεθνές επίπεδο προάγονται πρακτικές μίας πολιτισμικής (και άλλης) ομογενοποίησης, συμπεριλαμβανομένης κατά το δυνατόν και της γλωσσικής, που σταθερά προάγει ηγεμονικές δομές σκέψης--πρακτικές εν τέλει χειραγώγησης εντόπιων πολιτισμικών προϊόντων και κατά συνέπεια υποσκελισμού τους. Το ερώτημα/στοίχημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κοινότητες που συνεχίζουν να υφίστανται ως πολιτικές ενότητες μέσα στο πλαίσιο των εθνικών, λίγο-πολύ, κρατών, όπως αυτά τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, είναι η αποτελεσματική τομή και ισότιμη συνεύρεση παγκοσμιοποιημένων δομών παραγωγής και διακίνησης πολιτισμικών αγαθών και εντόπιων πολιτισμικών παραδόσεων. Όπως θα καταλάβατε, προτιμώ τον όρο εντόπιος του ουσιοκρατικού εθνικού για αυτονόητους λόγους.
Σε συγκεκριμένους κύκλους αυτοβαυκαλιζόμενης, αλλά όχι ιδιαίτερα αυτοκρινόμενης, διανόησης, η προβολή και προαγωγή της εντοπιότητας έχει αναχθεί σε ιδεολογικό ταμπού, και αυτό χωρίς αντίστοιχη κριτική, ή τουλάχιστον χωρίς αντίστοιχα έντονη και επίμονη, κριτική ομογενοποιητικών ηγεμονικών συστημάτων λόγου, σκέψης και ιδεολογιών, που και στον χώρο του πολιτισμού προνομιακοί φορείς παραγωγής και εκμετάλλευσής του προασπίζονται. Εν τέλει και εν πολλοίς, όπως και στα αλληλένδετα θέματα και στοιχήματα στους χώρους της πολιτικής και οικονομίας, το δίπολο ομογενοποίηση/εντοπιότητα ανάγεται στην αντίθεση αυτονομία/ετερονομία. Το τελευταίο, στον χώρο της πολιτικής φιλοσοφίας, το έχει ευφυώς αναλύσει ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Πριν από επτά χρόνια, έγραφα σε άρθρο μου σε κεντρική αθηναϊκή εφημερίδα:
«Τις τελευταίες δύο δεκαετίες διακρίνω μια επικίνδυνα γενικευμένη κλίση προς τον δεύτερο πόλο της δυναμικής αυτής αντιπαράθεσης μεταξύ αυτονομίας και ετερονομίας στις χώρες του γνωστού ως δυτικού κόσμου και, βεβαίως, και στην Ελλάδα. Οχι μικρό ρόλο στην εξέλιξη αυτή... έχει παίξει η σε παγκόσμιο επίπεδο εμπέδωση και προώθηση δύσκαμπτων προτύπων συμπεριφοράς στην οικονομία, τον πολιτισμό, την πολιτική και τους ανθρωπογεωγραφικούς συσχετισμούς.
Στην ελληνική κοινωνική και πολιτική ζωή, η πρόσφατη εκδήλωση της οικονομικής κρίσης αποτελεί μία μόνο, αρκετά σοβαρή, έκφανση της φοράς αυτής προς δομές ετερονομίας.
Η ελαφρά τη καρδία άφεση των οικείων μας αμαρτιών είναι αυτή που σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται για την πορεία της ελληνικής πραγματικότητας προς μια κατάσταση ετερόνομης εξάρτησης από οιωνεί μεταφυσικά, δηλαδή εξωγενή, κέντρα αποφάσεων. Αμεσα συνδεδεμένο με μια τέτοια κατάσταση είναι βέβαια και το ευρύτερο φάσμα της παγκοσμιοποίησης, που συχνά χρησιμοποιείται σαν ένα είδος μοιρολατρικού άλλοθι για ποικίλα εντόπια σφάλματα.
Η άκριτη αποδοχή κυρίως ομογενοποιητικών σχημάτων σκέψης και συμπεριφορών σε διάφορους τομείς και η περαιτέρω επιστράτευσή τους για εσωτερική εκμετάλλευση, αποτελεί ανεύθυνο παιχνίδι, που συμβάλλει στην ενίσχυση ετερονομικών συσχετισμών μεταξύ διαφορετικών κρατών από τη μια και μεταξύ κράτους και πολιτών από την άλλη».
Αυτά, ενδεικτικά, έγραφα πριν επτά χρόνια. Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί και παγιωθεί πια οι όροι του παιχνιδιού, αντιστάσεις στις ομογενοποιητικές αυτές τάσεις μπορούν να διαμορφωθούν και να ενεργοποιηθούν, πιστεύω, όχι τόσο σε κρατικό, όσο σε τοπικό επίπεδο. Εξηγούμαι: η παραγωγή, προβολή και κατανάλωση πολιτισμικών προϊόντων και παραδόσεων (άυλος και υλικός πολιτισμός, μουσική, χορός, λογοτεχνία, μνημεία, γαστρονομία, κτλ.) μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική, όχι μόνο από άποψη οικονομική αλλά και πολιτισμική και πολιτική, αν οργανωθεί πιο συστηματικά (αλλά χωρίς βέβαια τάσεις γραφικού φολκλορισμού ή επικίνδυνου τοπικισμού) σε τοπικό επίπεδο. Και εδώ τον πρωτεύοντα ρόλο καλείται να παίξει η τοπική αυτοδιοίκηση (δήμοι/περιφέρειες), συχνά σε συνδυασμό και με τη δημιουργική εθελοντική προσφορά και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ο νεόπτωχος κρατικός υδροκεφαλισμός ούτε μπορεί, έτσι κι αλλιώς, παρά τις όποιες αγαθές προθέσεις, ούτε και αναγκαστικά πρέπει να είναι ο ταγός σε τέτοιες προσπάθειες. Τοπικές κοινωνίες θα ήταν καλό να αναλάβουν πιο έντονα και συστηματικά δράσεις διατήρησης, προβολής και ενίσχυσης του εντόπιου πολιτισμού τους και να τον εξάγουν και προς τα έξω. Από τα Ιόνια μέχρι το ανατολικό Αιγαίο και την επικίνδυνα παραμελημένη Θράκη μέχρι την Κρήτη και το θλιβερά, μετά το ατυχέστατο 2010, εμβληματικό Καστελόριζο, ακόμη και σήμερα κοιτίδες εντόπιου πολιτισμού είναι ζωντανές. Εμπέδωση διεθνών συνεργασιών με αντίστοιχους φορείς τοπικής εξουσίας στο εξωτερικό, αλλά και διοικητικές δομές της όχι σπάνια ισχυρής ελληνικής διασποράς ανά τον κόσμο και ασφαλώς σε συνεργασία και με το κεντρικό κράτος, στον βαθμό που η γραφειοκρατία δεν επεμβαίνει ως τροχοπέδη, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ευρύτερη δυνατή διάδοση της αξίας τοπικών πολιτισμικών προϊόντων.
Θα ήθελα να τελειώσω με την εξής επισήμανση, που όσο και αυτονόητη να είναι, αξίζει να την επαναλαμβάνουμε με κάθε ευκαιρία, αφού στους καιρούς που ζούμε, ειδικά σήμερα που «του ταλαιπώρου κράτους μας [είναι] μεγάλη η πτώχεια» (για να επικαλεσθώ τον σχεδόν πάντοτε επίκαιρο Καβάφη) και η λεγόμενη μεσαία τάξη, ιστορικά ο κατεξοχήν φορέας πολιτισμικής παραγωγής και κατανάλωσης στις αστικές δημοκρατίες της μεταδιαφωτιστικής περιόδου, τείνει να εξαφανισθεί, τίποτε δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο: διακίνηση και προώθηση του πολιτισμού δε μπορεί να συνεχίσει να γίνεται, αν διακριτός πολιτισμός δεν συνεχίσει να παράγεται. Θεμελιώδης βάση κάθε πολιτισμικής παραγωγής (και εχέφρονος κατανάλωσής του) είναι η παιδεία και τα σχολεία.
Πριν κάποια χρόνια είχα την χαρά να δω από κοντά τι σπουδαία δουλειά γίνεται στα σχολεία της απομονωμένης Σικίνου, όπου οι ελάχιστοι μαθητές καλούνταν να εστιάσουν εργασίες τους και σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος. Και η αλήθεια είναι ότι εκεί το κεντρικό κράτος στέκεται υποδειγματικά αποφασιστικός αρωγός των προσπαθειών της μικρής κοινωνίας και των δασκάλων/καθηγητών. Η παιδεία και η παροχή της και στο μικρότερο απομονωμένο νησί πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη αξία, πέρα από τις όποιες παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, που όχι σπάνια αρνούνται να αναγνωρίσουν κάποιες ιδιαιτερότητες, ακόμη και γεωγραφικές, της υποθηκευμένης Ελλάδας. Οι κοιτίδες πολιτισμικής δράσης σε τοπικό επίπεδο και η προβολή τους σε εθνικό και παγκόσμιο, θα μπορούσαν να είναι το ανάχωμα στην περαιτέρω επέκταση των συμπτωμάτων του ετερονομικού, οικονομικοπολιτικού αναμορφωτισμού που με τόση ενάργεια και διαχρονική οξυδέρκεια είχε διαγνώσει ο Καβάφης σχεδόν ενενήντα χρόνια πριν (1928):
Εν μεγάλη ελληνική αποικία, 200 π.Χ.
Ότι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ' ευχήν στην Aποικία
δεν μέν' η ελαχίστη αμφιβολία,
και μ' όλο που οπωσούν τραβούμ' εμπρός,
ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός
να φέρουμε Πολιτικό Aναμορφωτή.
Όμως το πρόσκομμα κ' η δυσκολία
είναι που κάμνουνε μια ιστορία
μεγάλη κάθε πράγμα οι Aναμορφωταί
αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ
δεν τους χρειάζονταν κανείς.) Για κάθε τι,
για το παραμικρό ρωτούνε κ' εξετάζουν,
κ' ευθύς στον νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,
με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.
Έχουνε και μια κλίσι στες θυσίες.
Παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη·
η κατοχή σας είν' επισφαλής:
η τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Aποικίες.
Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,
κι από την άλληνα την συναφή,
κι από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική·
είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τί να γίνει;
σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.
Κι όσο στον έλεγχό τους προχωρούνε,
βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε·
πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.
Κι όταν, με το καλό, τελειώσουνε την εργασία,
κι ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
να δούμε τι απομένει πια, μετά
τόση δεινότητα χειρουργική.--
Ίσως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.
Να μη βιαζόμεθα· είν' επικίνδυνον πράγμα η βία.
Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.
Έχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς, η Aποικία.
Όμως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
Και τέλος πάντων, να, τραβούμ' εμπρός.
urlauber
Σεβαστός
- Εγγρ.
- 16 Νοε 2015
- Μηνύματα
- 4.724
- Κριτικές
- 1
- Like
- 4.555
- Πόντοι
- 1.706
Κε σκε σε samya??Οι δυτικογερμανοι τη βγάζουν στα Pascha και στα Samya,άντε να πανε και κανά Αμστερνταμ να τους κοροϊδέψουν οι απατεώνισσες στις βιτρίνες..
ΒΑΛΚΑΝΙΟΣ ΠΟΥΤΣΑΡΑΣ
Σπουδαίος
- Εγγρ.
- 25 Απρ 2016
- Μηνύματα
- 7.754
- Κριτικές
- 1
- Like
- 9.934
- Πόντοι
- 2.356
Παρόμοια θέματα
- Απαντήσεις
- 99
- Εμφανίσεις
- 8K