Aφηνω τα αλλα για επομενη φορα και θα σταθω στους Ελληνες, που το θεωρω σημαντικοτερο
Οι Ελληνες το 500πχ μετα τις μεταρυθμισεις του κλεισθενη δημιουργησαν πρωτοι την εννοια του ελευθερου ανθρωπου με την εννοια του πολιτη. Ηταν οι πρωτοι στην ιστορια που δεν ηταν υπηκοοι κανενος, ηταν πολιτες της πολης κρατους και η πολις ηταν αυτη που εδινε ελευθερια. Θυμιζω την περιπτωση του Δημαρατου εξοριστου βασιλια της σπαρτης, οταν ζητησε καταφυγιο στην περσικη αυλη, παραθετω αποσπασμα απο το εργο Ιστοριαι του Ηροδοτου (μεταφραση)
(Ξερξης) Τώρα λοιπόν απάντησέ μου σ' αυτό το ερώτημα: θα τολμήσουν οι Έλληνες να σηκώσουν χέρι εναντίον μου και να μου αντισταθούν; Γιατί, όπως εγώ πιστεύω, κι αν ακόμη όλοι οι Έλληνες και οι υπόλοιποι λαοί που κατοικούν δυτικότερα ένωναν τις δυνάμεις τους, δε θα 'ναι σε θέση ν' αντιμετωπίσουν την επίθεσή μου, μια και δεν είναι μονοιασμένοι. Θέλω όμως ν' ακούσω ποια γνώμη έχεις κι εσύ γι' αυτούς»
Όταν τ' άκουσε αυτά ο Δημάρατος, είπε τα εξής: «Βασιλιά μου, επειδή η προσταγή σου είναι να σου πω οπωσδήποτε την αλήθεια, μιλώντας έτσι ώστε ο συνομιλητής σου να μην πιαστεί αργότερα ψεύτης, η Ελλάδα παλαιόθεν και ως τώρα ζει συντροφιά με την Πενία, αλλά εφοδιάστηκε με αρετή, που κερδήθηκε με τη σοφία και τον κυρίαρχο νόμο· οπλισμένη μ' αυτήν η Ελλάδα αγωνίζεται εναντίον της Πενίας και του δεσποτισμού.
(συνεχιζει ο δημαρατος λεγοντας διπλωματικα στον ξερξη οτι οι σπαρτιατες θα τον πηδηξουν οτι και να κανει, γιατι δεν μασανε τιποτα)
(Μετα Ξερξης)
Bέβαια αν, όπως συμβαίνει με μας, τους εξουσίαζε ένας, από το φόβο που θα τους έδινε θα μπορούσαν να δείξουν μεγαλύτερη παλικαριά απ' αυτή που έχουν από φυσικού τους, και θα βάδιζαν, κι ας ήταν λιγότεροι, εναντίον περισσότερων – να 'ναι καλά το μαστίγιο που θα τους ανάγκαζε· όμως, με το χαλάρωμα που τους δίνει η ελευθερία, ούτε το ένα ούτε τ' άλλο απ' αυτά θα μπορούσαν να κάνουν.
Αρχηγος των Ελληνων ηταν ο νομος της πολης, της κοινωνιας τους δηλαδη. Οταν ο Σωκρατης καταδικαστηκε σε θανατο, οι μαθητες του την νυχτα δωροδοκησαν τον φρουρο (ελλαδαρα ρε, απο τοτε) και μπηκαν στο κελι να τον παρουν. Ο Σωκρατης τους εδιωξε λεγοντας τους οτι ο νομος της πολης του τον εκανε αυτο που ηταν, του χαρισε την οικογενεια του τους μαθητες του και οτι αλλο ειχε μεχρι τοτε, δεν μπορει να τον παρακουσει τωρα μονο και μονο επειδη ηταν εναντιον του (πλατωνας, απολογια σωκρατους)
Δεν υποχρεωνονταν λοιπον απο κανεναν βασιλια η αυτοκρατορα οι Ελληνες παρα μονο απο αυτον τον νομο
που τους εκανε ελευθερους. Για αυτο τον νομο ελεγαν οι σπαρτιατισσες στους γιους τους η ταν η επι τας, για αυτο ζηλευαν οι αλλοι σπαρτιατες οσους πεθαιναν με ανδρεια στην μαχη
Χαρακτηριστικα, στον ταφο του Αισχυλου, του πατερα της τραγωδιας, ο ιδιος ειχε ζητησει να γραψουν οχι οτι ηταν αυτος που κερδισε 28 φορες το βραβειο στους δραματικους αγωνες που γινονταν κατα τα διονυσια, αλλα το παρακατω (μεταφραση)
Τον γιο του Ευφορίωνα τον Αθηναίο Αισχύλο
κρύβει νεκρόν το μνήμα αυτό της Γέλας με τα στάρια·
την άξια νιότη του θα ειπεί του Μαραθώνα το άλσος
κι ο Μήδος ο ακούρευτος οπού καλά την ξέρει.
(ο Αισχυλος ειχε πολεμησει στον μαραθωνα)
Στην μαχη της σαλαμινας οι περσες κωπηλατες ηταν σκλαβοι που τους μαστιγωναν, ενω οι ελληνες ελευθεροι ελληνες πολιτες (τοσο ελευθεροι που ενω ειχαν συμφωνησει σε σχεδιο οταν ηρθε η ωρα ο καθενας εκανε οτι του γουσταρε, ελλαδαρα ρε και παλι). Αυτος ηταν και ο λογος που νικησαν, η δυναμη που τους εδινε η ελευθερια (Hanson Ποιος σκοτωσε τον Ομηρο εκδ κακτος)
Δεν τους υποχρεωνε κανεις λοιπον να πολεμησουν, το εκαναν γιατι ηταν οι μονοι στον πλανητη τοτε που ηταν ελευθεροι και το φυλαγαν αυτο με την ζωη τους
Η ανωτερωτητα των ελληνων απεναντι στους αλλους δεν ηταν εθνικη, αλλα πολιτιστικη. Ηταν βαρβαροι, οπως ελεγαν και τους μακεδονες και ας ηταν ελληνικο φυλο γιατι δεν ειχαν "πολη-κρατος" ειχαν βασιλια και ηταν δουλοι. Δεν υπαρχει ουτε εθνικη ουτε ρατσιστικη υπεροχη στην αρχαια ελλαδα μονο η διαφορα του ελευθερου ανθρωπου με αυτη του να ειναι καποιος ιδιοκτησια του βασιλια-αυτοκρατορα
Για το θεμα του προσδοκιμου των αρχαιων που ζητησες μαζεψα καποια απο βικι
Σωκρατης 71 (ηπιε το κωνειο)
Πλατωνας 80
Ευριπιδης 84
Αισχυλος 70
Ισοκρατης 98
Σοφοκλης 90
Θαλης 96 η 80 (οι πηγες διαφερουν)
Επικουρος 71
Παρμενιδης 91
Ευκλειδης 70
Ερατοσθενης 81
Ιπποκρατης 83
Κλπ κλπ
Προτεινω το απο κατω βιβλιο ως μια καλη εισαγωγη στην αρχαια Ελλαδα, αν σε ενδιαφερει
www.politeianet.gr/books/9789603824763-kitto-hdf-kaktos-oi-ellines-205173]http://www.politeianet.gr/books/9789603824763-kitto-hdf-kaktos-oi-ellines-205173[/url]