Παράθεση από: κωστας λαδακης (χθες στις 23:36)
Τύπε , τι κάνεις, πως πας , καλά;
Η τρομολαγνεία σε έχει επηρεάσει; 2funny 2funny
ΠΕΡΑΣΕΣ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ! Headbaning!
Για να βρεις το ποσοστό % των 1.390.000 τεστ που έγιναν
στις ΗΠΑ, που έχει πληθυσμό 330.000.000,
χρησιμοποίησες τη μέθοδο των τριών,
και είπες κάνουμε διαίρεση του 1.390.000 δια 330.000.000 και αυτό
που θα βρούμε, έστω η το πολλαπλασιάζουμε επί 100, και έτσι αυτό
που θα βρούμε είναι ένας αριθμός, τον ονομάζουμε Η,
που είναι το ποσοστό Η% των ανθρώπων που υπεβλήθησαν σε τεστ
στον πληθυσμό των 330 εκ. Σωστά ;
Το Η λοιπόν , όπως είπες, είναι 0,421 % , ΣΩΣΤΑ ;
ΜΠΡΑΒΟ, το έκανες με τη μέθοδο των τριών.
ΔΕΝ πέρασες όμως το τεστ των μαθηματικών της Α' Γυμνασίου
αφού έπρεπε να το υπολογίσεις με μόνο ΜΙΑ διαίρεση και μάλιστα
ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΗ, χρησιμοποιώντας την Προσεταιριστική Ιδιότητα
στον Πολλαπλασιασμό , και την ΑΠΑΛΟΙΦΗ του κοινού παράγοντα
σε παρονομαστή και Αριθμητή !
Συγκεκριμένα , αντί να διαιρέσουμε 1.390.000 δια 330.000.000, και ΜΕΤΑ να πολλαπλασιάσουμε επί 100, χρησιμοποιούμε την Προσεταιριστική ιδιότητα
και πολλαπλασιάζουμε πρώτα το 1.390.000 επί 100. Αυτό , γνωρίζουν οι μαθητές
της Α' Γυμνασίου, ότι γίνεται αμέσως,εύκολα ,
με το να προσθέσουμε απλώς 00 στον αριθμό, και έτσι γίνεται 139.000.000.
Τώρα πρέπει να διαιρέσουμε το 139.000.000 δια του 330.000.000, όμως
το υπολογίζουμε εύκολα , με την ΑΠΑΛΟΙΦΗ κοινού παράγοντα ,
απαλείφουμε 6 μηδενικά στον αριθμητή και 6 στον παρονομαστή,
και είναι ισοδύναμη η διαίρεση με 139 /330 = 0,421
Έτσι, έπρεπε να υπολογίσει ΕΥΚΟΛΑ το ποσοστό , ο μαθητής της Α' Γυμνασίου,
αλλά ΔΕΝ εφαρμόσατε τις γνώσεις των μαθηματικών της Α' Γυμνασίου ! 2funny
Ας πάμε όμως τώρα, σε ένα επίκαιρο, απλό προβληματάκι.
Έστω ότι γίνονται τεστ σε 4 ανθρώπους για τον Κορωνοϊό.
Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, για τα αποτελέσματα των τεστ
και ποια η πιθανότητα να εμφανιστούν, 2 θετικοί και 2 αρνητικοί
αν ήταν τελείως τυχαίο το γεγονός της προσβολής τους,ή μη, και
ποια είναι η πιθανότητα τρεις να έχουν το ίδιο πρόσημο στο τεστ , αντίθετο
από τον τέταρτο.
Το πρόβλημα αυτό είναι το ΙΔΙΟ με το εξής :
Ένα ζευγάρι κάνει 4 παιδιά.
Η πιθανότητα να είναι τα 2 κορίτσια και τα 2 αγόρια,
είναι μεγαλύτερη ή όχι, από την πιθανότητα
τα 3 παιδιά να είναι του ιδίου φύλου ( είτε 3 αγόρια και 1
κορίτσι, ή 1 αγόρι και 3 κορίτσια) ;
Υποθετικά, είναι τυχαίο , αν θα γεννηθεί κορίτσι
ή αγόρι, ίδιο σαν να ρίχνει κάποιος ένα νόμισμα
κορώνα - γράματα ,και το νόμισμα πέφτει στην κορώνα ή στα
γράμματα, με την ίδια πιθανότητα.
Το πρόβλημα αυτό είναι ΠΟΛΥ ΒΑΣΙΚΟ, και από
τις λύσεις για συνεχώς μεγαλύτερα δείγματα,
προκύπτει βασική φόρμουλα για τα δείγματα στη Στατιστική
που εφαρμόζονται στα τεστ, όπως του Κορωνοϊού.
Για πείτε μύστες ! Headbaning! Headbaning!