Νέα

Νέο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα piderof
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 286
  • Εμφανίσεις 20K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

karamba

Μέλος
Εγγρ.
29 Ιουλ 2009
Μηνύματα
560
Like
12
Πόντοι
6
Μακάρι να παίρναμε ρώσσικα αλλά είναι δύσκολο. Μπορεί να είναι πιο φτηνά από τα δυτικά αλλά αν βάλουμε τι ποσά θα χρειαστούν για υποστήριξη (όπλα, εκπαίδευση μηχανικών κ.α.)  πάει πολύ μακριά η βαλίτσα...Τουλάχιστον όταν την δεκαετία του '70 πήραμε τα Mirage είχαμε χρήμα να τα υποστηρίξουμε...
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
Συμφωνώ σε αρκετά. Μόνο 2-3 παρατηρήσεις.
Μακάρι το πρόβλημά μας να ήταν τα F4Ε Phantom II και τα (όντως γαμάτα) Α7 Corsair II. Αυτά είναι παρωχημένα προ πολλού και δυστυχώς πλέον πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής ζωής ακόμα και των Mirage 2000EGM/BGM και F-16 Block 30/50 που ανέρχονται συνολικά σε 50+ αεροσκάφη. Μόνο τα F-16 Block 52+ και Block 52+ Adv αλλά και τα Mirage 2000-5 Mk2 που ανέρχονται συνολικά σε 110 αεροσκάφη μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Δυστυχώς οι Τούρκοι εφαρμόζοντας προγράμματα αναβάθμισης και παραγγελιών έχουν 200+ F-16 Block 50+ () στα οποία θα προστεθούν και τα 100 F35 που θα γίνουν επιχειρησιακά μετά το 2020.

Δεν είμαι σίγουρος ότι η απάντηση σε αυτό είναι τα ρωσικά Sukhoi 35. Πλέον οι αερομαχίες γίνονται από μακριά και εκεί έχει στρατηγικό πλεονέκτημα ο άλλος. Και αν παρ' ελπίδα χρειαστούν WVR αερομαχίες έχει ένα στόλο 200+ αναβαθμισμένων αεροσκαφών 3ης++ γενιάς για να τις υποστηρίξει. Προφανώς οι σχηματισμοί που θα στέλνουν οι Τούρκοι θα αποτελούνται από αναγνωριστικά / φωτογραφικά αεροσκάφη, F-16 και F-35.

Τέλος για την κριτική στα αμερικάνικα F-22 και F-35 πράγματι έχω διαβάσει κι εγώ στο διεθνή τύπο πολλά αρνητικά σχόλια. Η Βρετανία και η Ολλανδία έχουν ήδη διαμαρτυρηθεί για τα υποβαθμισμένα χαρακτηριστικά stealth, το Ισραήλ θα τα πάρει μισοκούφια και θα βάλει δικά του συστήματα και η Αυστραλιανή Βουλή κόντεψε να ακυρώσει την παραγγελία λόγω των τεχνικών προβλημάτων και της εκτόξευσης του κόστους. Ωστόσο όσα και να είναι τα προβλήματα, αφού οι Αμερικανοί τελικά τα εγκρίνουν και αντικαθιστούν όλα τα F-16, F-15 Eagle και F-18 Hornet των ενόπλων δυνάμεών τους με αυτά, κάτι λέει. Αν υπήρχε ζήτημα εθνικής ασφάλειας πιστεύω ότι δε θα δίσταζαν να ακυρώσουν το πρόγραμμα. Μετά από 7 χρόνια δοκιμών τα περισσότερα προβλήματα έχουν λυθεί και το αεροπλάνο είναι σχεδόν έτοιμο για μαζική παραγωγή.

Πάντως έχω μεγάλη απορία αν όλα αυτά τα συστήματα 5ης γενιάς θα δουλέψουν στην πράξη, σε μια αληθινή αερομαχία.
 

taurus1

Ανώτερος
Εγγρ.
8 Μαρ 2006
Μηνύματα
5.515
Κριτικές
31
Like
1.467
Πόντοι
6.305
Κάποια στιγμή όλο αυτό το παιχνίδι με τους εξοπλισμούς, τη συντήρηση ενός στρατού όπου οι αξιωματικοί (και μάλιστα οι υψηλόβαθμοι) είναι περισσότεροι από τους στρατιώτες, τα στρατόπεδα λειτουργούν με 10-12 άτομα κτλ ,πρέπει να σταματήσει! Ή πορευόμαστε προς μια πραγματική Ευρωπαική Ένωση, όπου την ευθύνη των συνόρων έχει ο ευρωπαικός στρατός  και η κάθε χώρα-πολιτεία διατηρεί μια εθνοφυλακή ή φτιάχνουμε έναν μικρό-ευέλικτο -σύγχρονο στρατό.
Αυτά που λέγονται , ότι παλαιότερα υπήρχαν λεφτά είναι αηδίες!Ποτέ δεν υπήρχαν λεφτά!!Απλά αγοράζαμε με δανεικά, ό,τι μας πάσαραν (ό,τι ΄συνέφερε τον εκάστοτε υπουργό και τα τσιράκια του..αξιωματικούς η μή)..Λίγο ακόμα να είχε κρατήσει η δεκαετία του ΄80 και είμαι σίγουρος ό,τι κάποιος <<Άκης>>, θα φρόντιζε ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει μέχρι και αεροπλανοφόρο για να υπερασπιστεί τη Μύκονο..
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
Λοιπόν πολύ πολύ περιληπτικά οι μόνες κινήσεις που θα μπορούσαν ίσων να πραγματοποιηθούν οικονομικά και να είχαν ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι οι εξής.
-ένας ικανός αριθμός su-30 mki δεύτερο χέρι, ενδεχομένως από την ινδική αεροπορία
-ένας μικρός αριθμός μεταχειρισμένων φ15 παλαιότερης γενιάς που αποσύρουν οι αμερικάνοι εαν το τελικό πακέτο είναι συμφέρον οικονομικά (κάτω από 30 μύρια/αεροσκάφος ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ) και ανάλογες τιμές σε αναλώσιμα, συντηρηση, οπλισμό.
-μια αναζήτηση στην αγορά της κίνας για το j10
οτιδήποτε άλλο είναι ή υπερβολικά ακριβό ή υπερβολικά κακό ή και τα δύο.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
Λοιπόν πολύ πολύ περιληπτικά οι μόνες κινήσεις που θα μπορούσαν ίσων να πραγματοποιηθούν οικονομικά και να είχαν ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι οι εξής.
-ένας ικανός αριθμός su-30 mki δεύτερο χέρι, ενδεχομένως από την ινδική αεροπορία
-ένας μικρός αριθμός μεταχειρισμένων φ15 παλαιότερης γενιάς που αποσύρουν οι αμερικάνοι εαν το τελικό πακέτο είναι συμφέρον οικονομικά (κάτω από 30 μύρια/αεροσκάφος ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ) και ανάλογες τιμές σε αναλώσιμα, συντηρηση, οπλισμό.
-μια αναζήτηση στην αγορά της κίνας για το j10
οτιδήποτε άλλο είναι ή υπερβολικά ακριβό ή υπερβολικά κακό ή και τα δύο.
Η πρότασή σου τύπε είναι ψιλοανεφάρμοστη γιατί πολεμική αεροπορία με τέτοια πολυδιάσπαση δεν υπάρχει στον κόσμο. Με ένα τέτοιο σενάριο η ΠΑ θα πρέπει να έχει εκπαιδεύσει πιλότους και μηχανικούς που θα υπηρετούν σε 5 διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών (F-16, Mirage 2000, F-15, Sukhoi 30 και J-10) και θα πρέπει να αναπτύξει υποδομή και συστήματα επικοινωνίας και υποστήριξης που δεν έχει εφαρμόσει ποτέ άλλο κράτος στο παρελθόν.

Εδώ για τα F-16 παρήγγειλαν 2 διαφορετικούς τύπους κινητήρων (General Electric F110-GE και Pratt & Whitney F100) και οι μηχανικοί έκραζαν τους υπουργούς και τα επιτελεία από το πρωί μέχρι το βράδυ. Και όλα αυτά για το ίδιο μαχητικό. Φαντάσου να πάρουμε 5, δύο αμερικάνικα, ένα γαλλικό, ένα ρώσικο κι ένα κινέζικο...
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
Η πρότασή σου τύπε είναι ψιλοανεφάρμοστη γιατί πολεμική αεροπορία με τέτοια πολυδιάσπαση δεν υπάρχει στον κόσμο. Με ένα τέτοιο σενάριο η ΠΑ θα πρέπει να έχει εκπαιδεύσει πιλότους και μηχανικούς που θα υπηρετούν σε 5 διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών (F-16, Mirage 2000, F-15, Sukhoi 30 και J-10) και θα πρέπει να αναπτύξει υποδομή και συστήματα επικοινωνίας και υποστήριξης που δεν έχει εφαρμόσει ποτέ άλλο κράτος στο παρελθόν.

Εδώ για τα F-16 παρήγγειλαν 2 διαφορετικούς τύπους κινητήρων (General Electric F110-GE και Pratt & Whitney F100) και οι μηχανικοί έκραζαν τους υπουργούς και τα επιτελεία από το πρωί μέχρι το βράδυ. Και όλα αυτά για το ίδιο μαχητικό. Φαντάσου να πάρουμε 5, δύο αμερικάνικα, ένα γαλλικό, ένα ρώσικο κι ένα κινέζικο...

Τύπε προφανώς είπα μια από τις 3 προτάσεις οχι και τις 3 μαζί :)
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
Τύπε προφανώς είπα μια από τις 3 προτάσεις οχι και τις 3 μαζί :)
Σόρρυ τύπε έτσι όπως το έγραψες "ένας ικανός αριθμός από το ένα, ένας μικρός αριθμός από το άλλο" κατάλαβα ότι πρότεινες και τα 3 αθροιστικά. Πάντως από τις λύσεις αυτές μόνο το F-15 Eagle βρίσκω ότι είναι ρεαλιστικό σενάριο για πολλούς λόγους. Είχε πέσει παλιότερα στο τραπέζι η ιδέα αλλά αποσύρθηκε.
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
-Ρε τύπε πες μας εσύ την πρόταση σου να τελειώνουμε τι προσπαθείς να εκμαιεύσεις από εμάς τις δικές σου απόψεις;

-ρωτάς προτάσεις, δηλαδή τι θεωρεί ο καθένας καλύτερο ως κίνηση ή πρόγνωση για το τι θα γίνει που είναι τελέιως άλλο πράμα; Αποφάσισε.
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
-Ρε τύπε πες μας εσύ την πρόταση σου να τελειώνουμε τι προσπαθείς να εκμαιεύσεις από εμάς τις δικές σου απόψεις;

-ρωτάς προτάσεις, δηλαδή τι θεωρεί ο καθένας καλύτερο ως κίνηση ή πρόγνωση για το τι θα γίνει που είναι τελέιως άλλο πράμα; Αποφάσισε.
Τύπε την παλεύεις;
:think:
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
Ρε τύπε ήμουνα σαφής. Ελληνικά νομίζω μιλάω. Θα μας πεις εσύ τι προτίνεις;
Θα μας πεις και το τι γουστάρεις να ακούσεις; απόψεις ή προβλέψεις;
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
Ρε τύπε ήμουνα σαφής. Ελληνικά νομίζω μιλάω. Θα μας πεις εσύ τι προτίνεις;
...Τώρα για αγορά καινούργιου που είναι και η σημαντικότερη απόφαση, κατά τη γνώμη μου η ιδανική λύση ανάγκης θα ήταν τα Dassault Rafale που είναι πολύ καλά σε air superiority, έχουν AESA radar και semi stealth χαρακτηριστικά (radar jammer) και υπάρχει και η τεχνογνωσία σε πιλότους και μηχανικούς από την προηγούμενη πείρα τους με τα Mirage.




Θα μας πεις και το τι γουστάρεις να ακούσεις; απόψεις ή προβλέψεις;
Ό,τι θέλει λέει ο καθένας τύπε. Συζήτηση κάνουμε.  ;)
 

pezaxa

Μέλος
Εγγρ.
14 Οκτ 2012
Μηνύματα
285
Like
10
Πόντοι
1
φιλε μου σωστο αυτο που λες..αλλα σε ορισμενα επαγγελματα..ειναι καποιες ορολογιες που τις μα8αινεις στα αγγλικα...και ετσι μενουν..εφοσον η τεχνολογια αναπτυσσεται εκει..βγαινουν συντομογραφιες και ορολογιες στην εκαστοτε γλωσσα..

Οι ορολογιες βγαινουν στα αγγλικα και τις μαθαινουμε στα αγγλικα γιατι πλεον οι Ελληνες μονο αγοραζουμε....και δεν παραγουμε ειτε προιοντα ειτε τεχνογνωσια...
Η ελληνικη γλωσσα ειναι η μοναδικη που θα παραμεινει αθανατη διοτι εχει <<μηχανισμο>> αναπαραγωγης καινουριων λεξεων-ορων....σε αντιθεση με αγγλους που απλα πετανε μια λεξη απο το μυαλο τους!
και για να δωσω παραδειγμα.... ο κινητηρας τυπου jet...απο που σκατα προηλθε αυτη η λεξη?τι ετυμολογια εχει?
αλλο παραδειγμα οι Γερμανοι...δεν φταιχνουν νεες λεξεις...απλως ενωνουν 15 λεξεις στην σειρα και <<περιγραφουν>> αυτο που θελουν...πχ στα γερμανικα γλαστρα = κατσαρολα για λουλουδια  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

το κακο με την ελληνικη γλωσσα ειναι πως στους ορους αρκετες φορες υπαρχουν μεγαλες λεξεις και για αυτο προτιμονται οι διεθνεις αγγλοφωνες...πχ jet = αεριοστροβιλοπροωθητηρας
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
Ωραία τώρα συνενοούμαστε.

Λοιπόν για μένα η πρόταση σου είναι υπερβολικά ακριβή για ένα ήδη αρκετά μέτριο και αρκετά παλαιό αεροσκάφος.
Στα κόστη του ραφαλ οτιδήποτε πάνω απο 20 αεροσκάφη είναι όνειρο θερινής νυκτός, τη στιγμή που ακόμη και τα διπλά είναι ανεπαρκή.

Μιλάμε για 90 μύρρια ποσά στα οποία σε μερικά χρόνια θα παίζουν τα τ50 και j20 και όλα αυτά για ένα αεροσκάφος 4 γενιάς της δεκαετίας του 80!!
Επικαλύπτεται επιχειρησιακά με το φ16 και δεν το συμπληρώνει επιχειρησιακά όπως τα su30/f15 και δεν είναι ετοιμοπαράδοτο που σημαίνει πως με τους ρυθμούς των γάλλων θέλει άλλα 10 χρόνια μέχρι να γίνει επιχειρησιακό από την παραγγελία, δηλαδή δεν λύνει το άμεσο πρόβλημα που θες να λύσεις.
Τουλάχιστον είναι πιο συμφέρον προσφορά από το γιουροφάιτερ.

Συνολικά η πρόταση σου δεν χαρακτηρίζεται ως μαχητικό επόμενης γενιάς αλλά ως ενδιάμεσης γενιάς και για αυτό το σκοπό ούτε άμεσα διαθέσιμο είναι ούτε αποδεκτό οικονομικά, για αυτό και το μόνο τάρκετ γκρουπ που μπορεί να χτυπήσουν οι γάλλοι είναι πλούσιες αγορές όπως της ινδιάς που έχουν την πολυτέλια να έχουν σα δευτεροτριτοκλασάτο σκάφος και κάποιες μοίρες ραφάλ και ακόμη και εκεί μόνο με ΠΟΛΥ "λάδι"  ;)
 
OP
OP
P

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
Ωραία τώρα συνενοούμαστε.

Λοιπόν για μένα η πρόταση σου είναι υπερβολικά ακριβή για ένα ήδη αρκετά μέτριο και αρκετά παλαιό αεροσκάφος.
Στα κόστη του ραφαλ οτιδήποτε πάνω απο 20 αεροσκάφη είναι όνειρο θερινής νυκτός, τη στιγμή που ακόμη και τα διπλά είναι ανεπαρκή.

Μιλάμε για 90 μύρρια ποσά στα οποία σε μερικά χρόνια θα παίζουν τα τ50 και j20 και όλα αυτά για ένα αεροσκάφος 4 γενιάς της δεκαετίας του 80!!
Επικαλύπτεται επιχειρησιακά με το φ16 και δεν το συμπληρώνει επιχειρησιακά όπως τα su30/f15 και δεν είναι ετοιμοπαράδοτο που σημαίνει πως με τους ρυθμούς των γάλλων θέλει άλλα 10 χρόνια μέχρι να γίνει επιχειρησιακό από την παραγγελία, δηλαδή δεν λύνει το άμεσο πρόβλημα που θες να λύσεις.
Τουλάχιστον είναι πιο συμφέρον προσφορά από το γιουροφάιτερ.

Συνολικά η πρόταση σου δεν χαρακτηρίζεται ως μαχητικό επόμενης γενιάς αλλά ως ενδιάμεσης γενιάς και για αυτό το σκοπό ούτε άμεσα διαθέσιμο είναι ούτε αποδεκτό οικονομικά, για αυτό και το μόνο τάρκετ γκρουπ που μπορεί να χτυπήσουν οι γάλλοι είναι πλούσιες αγορές όπως της ινδιάς που έχουν την πολυτέλια να έχουν σα δευτεροτριτοκλασάτο σκάφος και κάποιες μοίρες ραφάλ και ακόμη και εκεί μόνο με ΠΟΛΥ "λάδι"  ;)
1) To Rafale στοιχίζει 82 εκατομμύρια δολάρια, όχι ευρώ. Άρα σε ευρώ είναι περίπου 65 εκατομμύρια το κάθε αεροσκάφος. To Sukhoi 35 στοιχίζει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ΧΩΡΙΣ να υπολογίζεις τι θα ξοδέψεις σε τροποποιήσεις υλικού και συστημάτων για να το εντάξεις επιχειρησιακά στην ΠΑ.
2) Δεν είναι απλώς μέτριο, είναι πολύ καλό μαχητικό πολλαπλών ρόλων όπως έχουν δείξει εκθέσεις επιτροπών ξένων κρατών για την αγορά νέου μαχητικού. Και αν σε υποψιάζει η ινδική επιτροπή που το έβγαλε πρώτο, σε παραπέμπω στην ελβετική που το έβγαλε επίσης πρώτο.
3) Την Ινδία μην την προσπερνάς αβρόχοις ποσί. Είναι η 4η μεγαλύτερη πολεμική αεροπορία στον κόσμο και έχει τόσο αμερικάνικα όσο και ρώσικα μαχητικά. Υπενθυμίζω ότι στον τρέχοντα διαγωνισμό για την προμήθεια νέου μαχητικού 4ης++ γενιάς τα ρώσικα Sukhoi και Mig αποκλείστηκαν από τον πρώτο γύρο, στο δεύτερο αποκλείστηκαν τα F-16 Block 60+ Adv και F/A 18 Super Hornet και έμειναν τα Eurofighter και Rafale με φαβορί το τελευταίο που πρώτευσε στα evaluation tests.
4) Το σχέδιο του Rafale μπορεί να είναι σχετικά παλιό (δεκαετία '80) αλλά σε αυτό βασίστηκαν παλαιότερα πετυχημένα μαχητικά (Mirage) και καινούργια 4ης++ γενιάς (Eurofighter). Άλλωστε οι τροποποιήσεις που έχει υποστεί (καλύτερος αεροδυναμικός σχεδιασμός, δικινητήριο, μεγαλύτερα canards στο ρύγχος) δίνουν εξαιρετικά αποτελέσματα σε δοκιμασίες ευελιξίας, thrust-to-weight ratio και κλειστές αερομαχίες.
5) Τα ηλεκτρονικά του είναι ανώτερα από κάθε άλλο μαχητικό 4ης++ γενιάς. Ξεπερνά και το Eurofighter και το Gripen και το Sukhoi 35. Έχει ευαίσθητο AESA radar της GTDAR, RCS εφάμιλλο αυτού του νεότερου Eurofighter και σύστημα αυτοπροστασίας SPECTRA.
6) Δεν είπα ότι είναι το ιδανικό απέναντι στα F35. Είπα ότι δεδομένης της οικονομικής κατάστασης είναι η καλύτερη λύση ανάγκης. Μακάρι να είχαμε φράγκα να παίρναμε 100 F35 και 100 Τ-50.
 

TempT

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
2.054
Like
6
Πόντοι
16
Για τα επομενα 10 χρονια δε παιζει να παρουν ουτε τηλεκατευθυνομενα αεροπλανα οποτε το χρονο σας χανετε. Σε δεκα χρονια παιζει το consortium του F35 να απεχει πολυυυυυυυ απο τον στοχο των 3500+ αεροπλανων, με δεδομενο οτι και οι ιδιοι οι Αμερικανοι κοβουν τις παραγγελιες, οποτε λογικα θα αρχισουν τις προσφορες για να μην παρα-ανεβει η τιμη της μοναδας, καπου εκει μπορει να μπει τσοντα η Ελλαδα και να παρει ορους/αντισταθμιστικα.
 

TempT

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
2.054
Like
6
Πόντοι
16
To Dassault nEUROn (ή απλά Neuron) είναι ένα γαλλικό πρόγραμμα Μη Επανδρωμένου Μαχητικού Αεροσκάφους που αυτή τη στιγμή είναι στο στάδιο της κατασκευής του πρωτοτύπου από την Dassault Aviation σε συνεργασία με την Ελληνική ΕΑΒ, την Σουηδική Saab, την Ιταλική ALENIA, την Ισπανική EADS CASA και την Ελβετική RUAG.

Η φάση ανάπτυξης θα διαρκέσει έξι χρόνια (από το 2005 που ξεκίνησε το πρόγραμμα). Η πρώτη πτήση υπολογίζεται ότι θα γίνει το 2010. Τα επόμενα δυο χρόνια, δηλαδή μεχρι το 2013, θα γίνονται δοκιμαστικές πτήσεις και εκείνη την περίοδο θα κατασκευαστούν τα πρώτα 100 αεροπλάνα. Το μαχητικό σχεδιάστηκε ώστε να έχει ιδιότητες στελθ.
:2funny:

ωραια αυτα αλλα για 10+ χρονια η Ελλαδα δεν εχει λεφτα ουτε για τετοιο

A%2Bfun%2Bway%2Bto%2Bstart%2Bthe%2Bhobby.jpg
 
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
2.072
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
16
1) To ραφάλ με αεσα για το οποίο μίλησες βγαίνει περίπου στα 90 εκατ. ευρώ. Το su35 πρέπει να παίζει κάπου στα 50-60 εκατ. Αντίστοιχες διαφορές και μεγαλύτερες υπάρχουν και στον οπλισμό και στη συντήριση.... εν πάση περιπτώση εγώ εννοείται πως δεν έκανα λόγο ούτε για su35 (το οποίο θεωρώ απαγορευτικά ακριβό και μη διαθέσιμο άμεσα). Δεν πρόκειται να μπω καν στη διαδικασία να συγκρίνω το κατά πάσα πιθανότητα καλύτερο σκάφος αυτή τη στιγμή στο πλανήτη γη με το ραφάλ, έλεος. Θα το συνέκρινα με τιποτα su27, mig29, ef άντε με ζόρια με κανένα su30 και κανένα f15 και όλα αυτά αγνοώντας το μειονέκτιμα κόστους. Σε κάθε περίπτωση βέβαια είναι καύτερο από τα φ16 για τις ανάγκες της ελλάδας αλλά αυτό δεν είναι κανένα σπουδαίο κατόρθωμα.

2) ποιος σου είπε ότι οι ελβετοί είναι αμερόληπτοι;  :2funny:

3) το ακριβώς αντίθετο εγώ έφτασα στο σημείο να πω να πάρουμε αεροσκάφη από τους ινδούς. άλλωστε σε 10-15 χρόνια μόνο ινδικής και κινεζικής κατασκευής αεροσκάφη θα είμαστε σε θέση να αγοράζουμε γιατί οτιδήποτε άλλο θα είναι απαγορευτικά ακριβό. όσο για το διαφωνισμό δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράματα. θέλανε αεροσκάφος -συμπληρωματικό- για τα su30 που ήδη είχανε και οι ρώσσοι το μόνο που είχανε να τους προτίνουνε, πέραν από επιπλέον σου30, είναι το mig35 το οποίο ακόμα δεν είναι ούτε σε μακέτες  :2funny: Ακόμα και έτσι κατάλαβαν το λάθος που κάνανε και κλαίνε με μαύρο δάκρυ και προσπαθούν να ακυρώσουν τη συμφωνία με τους γάλλους.

4) θεωρώ το ραφάλ ένα καλό αεροσκάφος που όμως σε 10 χρόνια θα είναι ήδη παλιό και σε κάθε περίπτωση το βασικό του πρόβλημα είναι το παντελώς απαγορευτικό κόστος. για την ιστορία δεν είναι 4++ αλλά 4.5 Μόνο οι ρώσοι αποκαλούν τα τελευταία τους αεροσκάφη 4++ και πιθανόν είναι τα μόνα που διακαιούνται να αποκαλούνται έτσι.

5) έχει καλά ηλεκρονικά, φυσικά είπαμε δεν κάνουμε συγκρίσεις με το βασιλιά που είναι εκτός συναγωνισμού  ;)

6) είπα πως είναι πανάκριβο το ραφάλ δεν είπα πως δεν είναι αρκετό για να ΕΞΑΥΛΏΣΕΙ τα φ35, μην μπερδεύεις αυτά που λέω  :cheesy:
Τώρα όσο για τα φ35 αν τα δίνανε τζάμπα για στόχο μάλλον δεν θα αξίζανε τα πυρομαχικά που θα τα διέλυαν....
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom