Μετά από 35+ χρόνια πάνω σε μοτοσυκλέτες και περισσότερα από 1.000.000 km σε κάθε είδους δρόμο και με κάθε είδους συνθήκες, θεώρησα ότι μπορώ να έχω κάποια γνώμη για το θέμα του τίτλου, αλλά μ' ενδιαφέρουν και οι δικές σας απόψεις.
'Εχω αποκτήσει ή/και έχω οδηγήσει ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς σε 2 τροχούς (εσχάτως και σε 3). Ποτέ και με καμμία μοτοσυκλέτα δεν δέθηκα ιδιαίτερα (με εξαίρεση, ίσως, μία ΥΑΜΑΗΑ 650 Turbo, η οποία με παίδεψε σαν κακογαμημένη γκόμενα και ίσως γι' αυτό μου άφησε απωθημένα).
Με βάση, λοιπόν, όλη την παραπάνω εμπειρία, έχω ομαδοποιήσει κάποιες κατηγορίες μηχανόβιων, με γνώμονα την μοτοσυκλέτα που καβαλάνε. Είναι σαφές ότι δεν μπορώ να εξαντλήσω το θέμα στην πρώτη δημοσίευση, όπως και είναι προφανές ότι κάθε άλλη άποψη είναι ευπρόσδεκτη.
Αρχίζω, λοιπόν:
ΑΝΑΒΑΤΕΣ BMW: Μία κατηγορία με πολλές υποκατηγορίες.
Κατ' αρχήν, οι αναβάτες των μεγάλων τουριστικών, οι οποίοι προφανώς έχοντας μικρό καυλί, καβαλάνε μεγάλη μηχανή και σίγουρα στο γκαράζ τους υπάρχει και κάποιο θηριώδες τζιπ. Το μηχανάκι είναι γυαλισμένο, η κεραία όρθια, το ραδιοCD παίζει χιτάκια της μόδας, οι βαλίτσες είναι φορεμένες και η ένδυση-εξοπλισμός η τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Το κράνος απαραίτητα ίδιας μάρκας με την μηχανή και το bluetooth σετάκι μικρόφωνου-ακουστικού πάντα στο on, για να χάσουν την κλήση από τον Ομπάμα ή τον χρηματιστή τους. Κινούνται ανάμεσα στ' αυτοκίνητα πιο αργά από χελώνες, συχνότατα δεν χωράνε, αλλά, παρ' όλα αυτά, ουδέποτε κάνουν στην άκρη να περάσει και κανένας χριστιανός με παπί, με αποτέλεσμα πίσω τους να σχηματίζονται ουρές από έξαλλα μηχανάκια. Συνηθέστερη διαδρομή της μηχανής είναι αυτή από το σπίτι στο πλυντήριο και πάλι πίσω, ενώ τα χιλιόμετρα σε εθνικούς δρόμους έχουν γίνει από την διασταύρωση της Εκάλης μέχρι την διασταύρωση της Κηφισιάς.
Ακολουθούν οι αναβάτες της σειράς Κ (750 ή 1000 c.c.), με μηχανάκια συνήθως λειτουργικά, αλλά και εμφανέστατα τα σημάδια του χρόνου. Ηλικία περίπου 45-55, ρολάρισμα αργό, σεβασμός του Κ.Ο.Κ., ύφος μπλαζέ, αλλά οι βαλίτσες βαλίτσες. Δεν ξέρω τι συμβαίνει με τους BMWάκηδες, ίσως να νομίζουν ότι αν βγάλουν το βαλιτσομάνι από το μηχανάκι, θα κρυώσει και θα βήχει.
Επόμενη κατηγορία, οι αναβάτες των GS. Μοιάζουν με τσολιάδες της προεδρικής φρουράς πάνω σε μηχανή. Πλάτη ίσια, σώμα άκαμπτο, ύφος αγέρωχο. Συχνά, αν όχι πάντοτε, είναι κουλοί σαν αναβάτες και στην πρώτη στροφή λερώνουν βρακιά. Πρόκειται για golden boys (που τώρα τελευταία έχουν γίνει μπρούτζινα), τα οποία παρκάρισαν ή πούλησαν το Ζ4 ή την SLK και ανακαλύπτουν τα όρια της όποιας ελευθερίας τους πάνω σε μηχανή. Οφείλω πάντως από την κατηγορία αυτή να εξαιρέσω μια κοπελιά με μια κίτρινη GS 1150 και κίτρινο κράνος, με την οποία συχνά-πυκνά συναντιόμασταν στην πρωινή διαδρομή προς την δουλειά και την οποία, όταν πήγαινε τάπα, την προλάβαινα, αλλά όταν πήγαινε δίχως αύριο, την κοίταζα με το κυάλι.
Τελευταία, αλλ' όχι έσχατη, κατηγορία οι αναβάτες (ή μήπως επιβάτες) των C1. Μια κατηγορία που φθίνει, γιατί το C1 σταμάτησε να πουλιέται, ενώ απ' όσα είχαν πουληθεί, δεν έμειναν και πολλά, αφού η ποιότητα κατασκευής τους ήταν λίγο κινέζικη. Δεμένοι με ζώνες ασφαλείας, κουστουμάκι και γραβάτα, σκαρπίνι γυαλισμένο, υαλοκαθαριστήρες σε λειτουργία και μονίμως αναποφάσιστοι για το αν πρέπει ν' ακολουθούν τα άλλα μηχανάκια ή τ' αυτοκίνητα.
ΑΝΑΒΑΤΕΣ TRANSALP:
Η πιο cult κατηγορία μηχανόβιων. Μηχανάκι άλλοτε τζιτζί κι άλλοτε χρέπι. Αναβάτες που είναι ο ορισμός του κοιμάμαι κι ονειρεύομαι. 'Οταν εσύ έχεις βάλει δευτέρα, αυτοί έχουν βάλει κιόλας πέμπτη. Το μηχανάκι σπανίως ανεβαίνει πάνω από τις 2.500 rpm, λες κι είναι diesel. Τα transalp είναι η χαρά του φτιαγμένου παπιού και των deliverάδων, που τους περνάνε όπου τους βρουν, σαν σταματημένους. Παρ' όλα αυτά, οι αναβάτες των transalp είναι σε γενικές γραμμές από τους πιο σωστούς και έχουν σε μεγάλο ποσοστό καλή συμπεριφορά προς τους υπόλοιπους μοτοσυκλετιστές.
ΑΝΑΒΑΤΕΣ YAMAHA T MAX
Στην προηγούμενη ζωή τους οδηγούσαν κωλοφτιαγμένα Saxo και 106 rallye. Συνήθως έχουν after market εξάτμιση και ενώ ακούς την χλαπαταγή και νομίζεις ότι θα περάσει από πάνω σου κανένα άρμα, τελικά βλέπεις μια χαμηλή ξεκωλιασμένη πάπια, μ' ένα μπουρί της σόμπας που κοιτάει τον ουρανό. Δεν σέβονται τίποτα, μαζεύουν καθρέφτες αυτοκινήτων στο πέρασμά τους, τους ενοχλούν τα πάντα και, αν είχαν τον χώρο και την οικονομική δυνατότητα, θα είχαν γεμίσει το μηχανάκι με ενισχυτές, ηχεία, σαμπγούφερ κ.λ.π. Σε ακήρυχτο πόλεμο με τους αναβάτες των V-strom, ξεκατινιάζονται για την πρώτη θέση στο φανάρι.
Νομίζω όμως ότι μακρυγόρησα για πρώτο post, οπότε αναμένω ανταπόκριση, για να συνεχίσω...