Νέα

LANCER EVO vs STi vs S3

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kapartinakias
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 794
  • Εμφανίσεις 28K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

ποιο θα προτιμούσατε?

  • mitsubishi lancer evo ix

    Ψήφοι: 42 41,2%
  • subaru impreza sti

    Ψήφοι: 17 16,7%
  • audi s3 tfsi

    Ψήφοι: 43 42,2%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    102

wolfakis7

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2009
Μηνύματα
17.071
Like
7
Πόντοι
166
Έλα εδώ είναι τα και τα δύο βιβλία σε zip στα αγγλικά.

Νομίζω έχει γίνει μετάφραση και στα ελληνικά αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είναι ακριβής οπότε αν τα αγγλικά σου είναι της προκοπής διάβασε τα από δω.


Για τα βίντεα ψάχ'το γιατί δε θυμάμαι που τα είχα βρει.

Καλή μελέτη.

άψογος..θενξ!!!
 

wolfakis7

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2009
Μηνύματα
17.071
Like
7
Πόντοι
166
  οσο και να διαβασεις,σκραπας θα μεινεις μικρε

  αααααααααααααχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ

αχαχαχαχαχαχα να πάς να γαμηθείς θείο...εκεί που είμαι ήσουν κι εκεί που είσαι θα'ρθω ( και πιο πάνω ;) ) :-*
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
 εν πολλοις του τα ειπαν και οι αλλοι απο οτι ειδα
 αλλα δεν νομιζω να παρει και χαμπαρι...
 θα τον φερουμε στο κλαμπ σιγα σιγα με αλλο τροπο,δια της βιντεομαθησεως
 το βιντεακι με τον Ρερλ θελει στο παγωμενο Μοντε του '85 με το S1 quatro,να βλεπει
 τα ποδια του και να τον πιανει ζαλαδα...

Ζμπρωξε κανα καλο λινκ ρε μαστορα...
οχι πως θα μαθω και κατι,οπως ειπες, αλλα για να γκαβλαντιζουμε, και να 'χουμε να λεμε


η μαλακεια ειναι οτι οι πλουσιοι φιλοι μου-εχω τετοιους- δε νομιζω να μου δανεισουν ποτε τα μπρικια τους με τα 400-500 αλογα, γιατι ξερουν οτι οδηγαω σαν μανιακος...κι εγω δεν θα τους τα ζηταω,φυσικα,με τη σειρα μου! Γιατι ξερω οτι δεν ειμαι κι ο πιο πραος ανθρωπος στον κοσμο, και δεν εχω 100 και 200 χιλιαρικα για σερβις αμα κατι παει στραβα... :2funny:. Αντε,να τα παω καμια βολτα Αθηνων-Λαμιας αμα θα ειναι κι αυτοι μεσα, ισα-ισα για να δω την επιταχυνση στην ευθεια

Η δευτερη μαλακεια ειναι οτι δεν καβαλαω μηχανες, κι ουτε θα μαθω ποτε-σε καλο επιπεδο- γιατι,σαν παιδι της πολης,και με φοβικους γονεις, εμαθα τελικα ποδηλατο στην 3η λυκειου...!!! Οπως καταλαβαινετε,καμια ανεση με τις 2 ροδες! Αλλα γι αυτους που σκαμπαζουν απο μηχανακια κι εχουν και τ'αρχιδια να τρεξουν-γιατι εκει θελει σοβαρα αρχιδια- απορω πώς καθονται κι ασχολουνται με αμαξια και μαλακειες. Παρτε ρε καμια χαγιαμπουσα, και χυστε τις κωλοφερραρι στη μαπα!!! Εγω προσωπικα σας ζηλευω εσας που ξερετε καλα απο μηχανακια ;)
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Θα γραψουμε και ενα καλο 0-160-0 και θα το στελουμε του Γκιωργος να κανουνε τα ματακια του γλουπςςςςςςςς
αααααααααχαχαχαχαχαχ
Ο Γιώργκος δεν καυλώνει πια με τα γκάζια, την έχω δει ίκαρος τελευταία (προσπαθώ, μαθαίνω ακόμη) και είναι άλλη φάση. Δεν είναι όπως τα τουτού μεν, αλλά έχει άλλη ηρεμία η πτήση.

Βέβαια, ένα καλό videάκι με καλές επιδόσεις, είναι πάντα ευχάριστο.

Πάντως, εάν ο κολλητός σου με το caterham έχει και μία ξεσκούφωτη 911, πές του φιλάκια.  ;)
 

hitman21

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
29 Απρ 2008
Μηνύματα
14.892
Κριτικές
2
Like
13
Πόντοι
166
Ειναι για αλλη φαση,ειναι δυσκολο,ειναι απαιτητικο,ειναι για λιγους που
μπορουν να το πανε οπως του αξιζει  

που να δεις τα μοντελα ως το 07 που δεν ειχαν ηλεκτρονικα πανω..
εκεινη την περιοδο κολωνα και s2k ηταν η αθηνα :2funny:
 

billy_gs

Μέλος
Εγγρ.
3 Σεπ 2007
Μηνύματα
1.626
Κριτικές
1
Like
0
Πόντοι
16
Ο Γιώργκος δεν καυλώνει πια με τα γκάζια, την έχω δει ίκαρος τελευταία (προσπαθώ, μαθαίνω ακόμη) και είναι άλλη φάση. Δεν είναι όπως τα τουτού μεν, αλλά έχει άλλη ηρεμία η πτήση.

Βέβαια, ένα καλό videάκι με καλές επιδόσεις, είναι πάντα ευχάριστο.

Πάντως, εάν ο κολλητός σου με το caterham έχει και μία ξεσκούφωτη 911, πές του φιλάκια.  ;)

....αν μενει και προς Πολιτεια μερια......δως του κ απο μενα ενα!!  :kissass:
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
 Α γαμει ρε....πιαστηκαν τα δακτυλα μου.... :2funny: :2funny: :2funny:

To βιντεο τωρα θα το δω...(εννοω θα το μελετησω ;))
Παντως,ενα πρωτο πραγμα που μου εκανε εντυπωση απο αυτα που γραφεις, ειναι η τεχνολογια που υπηρχε ΑΠΟ ΤΟΤΕ.
Ας πουμε, οι διπλοι συμπλεκτες εγω πιστευα οτι ειναι μια απο τις πιο προσφατες τεχνολογιες στα αυτοκινητα (αν και εχοντας δει πώς δουλευουν,ειχα σχηματισει την εντυπωση πως δεν ειναι κατι το φοβερα συνθετο,απλα μια πολυ εξυπνη σκεψη...).Και τελικα ειναι πολυ παλια υποθεση! Δεν το περιμενα
Επισης,εγω νομιζα οτι εκεινες τις εποχες,αλλα και μεχρι πολυ πιο προσφατα, τα ραλλυ ηταν πληρως χειροκινητα-δηλ ολα αυτα με τα σειριακα κλπ δεν το περιμενα με τιποτα να υπαρχουν...Btw, ξερετε απο ποτε εσκασαν μυτη ΓΕΝΙΚΑ τα αυτοματα-σε απλα αυτοκινητα? Εγω ξερω για κατι παλιες Μερσεντες,κατι Jaguar(?) και κατι γομαρια στην αλλη ακρη του Ατλαντικου. Αλλα δεν ξερω ακριβως εποχη. Ποια εταιρεια τα εισηγαγε πρωτη?? (μιας και λεμε για ιστορικη προσφορα εταιρειων).
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
Btw, ξερετε απο ποτε εσκασαν μυτη ΓΕΝΙΚΑ τα αυτοματα-σε απλα αυτοκινητα? Εγω ξερω για κατι παλιες Μερσεντες,κατι Jaguar(?) και κατι γομαρια στην αλλη ακρη του Ατλαντικου. Αλλα δεν ξερω ακριβως εποχη. Ποια εταιρεια τα εισηγαγε πρωτη?? (μιας και λεμε για ιστορικη προσφορα εταιρειων).


  Μωρε γαμω την κοινωνια μου... :tickedoff: :tickedoff:

  Εισαι τελειως κουκουρουκου ρε :2funny: :2funny:

  Απο τοσα και τοσα που θα μπορουσες να ειχες ρωτησει,που θα'χαμε να λεγαμε για κανα ξαμηνο,
  για αυτοματα κιβωτια βρηκες να ρωτησεις;;; :s&m_3:

  Μπλιαααααχαχχαχααχ   ελεος ρε
 
  Ρε Εκτορα,που εχω μπλεξει με τον φιντο ντιντο;;;; :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
  Μωρε γαμω την κοινωνια μου... :tickedoff: :tickedoff:

  Εισαι τελειως κουκουρουκου ρε :2funny: :2funny:

  Απο τοσα και τοσα που θα μπορουσες να ειχες ρωτησει,που θα'χαμε να λεγαμε για κανα ξαμηνο,
  για αυτοματα κιβωτια βρηκες να ρωτησεις;;; :s&m_3:

  Μπλιαααααχαχχαχααχ   ελεος ρε
 
  Ρε Εκτορα,που εχω μπλεξει με τον φιντο ντιντο;;;; :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Ε,ειχαμε πιασει πιο σοβαρη (τεχνικη) κουβεντα χτες αλλα ελειπες
Για ροπες, ιπποδυναμεις κλπ
Μου εχουν μεινει κατι αποριες αλλα το κοιταζω μονος μου!
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Διαβασα τα μαθηματά μου κι επανερχομαι
Λοιπον, δυο λογια για ροπη-ιπποδυναμη, για οσους δεν καταλαβατε τιποτα απο την προηγηθεισα συζητηση....
Θα βαλω και λιγα μαθηματικα μεσα,που για οσους δεν ειστε τελειως ασχετοι, θα σας φανουν παιχνιδακι

Η ιπποδυναμη,ειναι η γνωστη μας απο το σχολειο ΙΣΧΥΣ. Δηλαδη:  Ενεργεια(εργο)/Χρονο. Η ενεργεια με τη σειρα της-δηλ ο αριθμητης του κλασματος, ειναι Δυναμη*Αποσταση. Με λιγα λογια, ποση δυναμη ασκουσαμε σε ενα σωμα,για να καταφερουμε σε αυτο μια Χ μετατοπιση. Αρα,ενεργεια δια χρονο μας δειχνει ποσο γρηγορα κατορθωθηκε η παραπανω μετατοπιση (σε σχεση παντα και με τη ΔΥΝΑΜΗ που απαιτηθηκε να ασκηθει επανω στο σωμα για να το ωθησει στην εν λογω μετατοπιση.) Η σχεση με το "γρηγορα" γινεται πιο κατανοητη αν μετατρεψουμε το αρχικο κλασμα της "Ισχυος" σε μια αλλη μορφη...(Δυναμη*Αποσταση)/Χρονο= Δυναμη* (Αποσταση/Χρονο)=Δυναμη*Ταχυτητα. Για να κανουμε ενα ελαφρυ αντικειμενο να παει με 10 km/hr θελουμε μικροτερη ισχυ, απο ο,τι για να κανουμε ενα βαρυτερο να παει με την ιδια ταχυτητα...Επειδη απο τον 1ο νομο του Νευτωνα, οσο μεγαλυτερη η μαζα, τοσο μεγαλυτερη η απαιτουμενη δυναμη, για να επιτευχθει η ιδια επιταχυνση (και κατα συνεπεια,ταχυτητα!). Τωρα, για καποιες στανταρ τιμες που εχουν συμφωνηθει,στον παραπανω τυπο, εχει προκυψει η τιμς της ιπποδυναμης των αμαξιων...1hp δηλαδη. Φανταστειτε οτι ενα αληθινο αλογο μπορει να πιασει μεχρι και ιπποδυναμη 15hp οταν βαλει τα δυνατά του.Αλλα υπολογιστηκε (προσφατα),οτι η μεση του ιπποδυναμη ειναι πραγματι κοντα στην τιμη που οριστηκε ως 1hp. Υπαρχει κι η ιπποδυναμη για ηλεκτρικες συσκευες που μετριετια σε Watt κι εχει μια ελαφρα αποκλιση απο τη μηχανολογικη ιπποδυναμη(hp).

Ροπη...Δεν μπαινω σε αναλυση φυσικης περι της ροπης,γιατι ειναι ασχετη εν προκειμενω! Παμε κατευθειαν στη μηχανολογικη εννοια της Ροπης. Ισχυει η σχεση: Iπποδυναμη=Ροπη*Στροφες του κινητηρα(rpm). Τα μεγεθη Ιπποδυναμη και Ροπη μεταβαλλονται συνεχεια,με αποτελεσμα η παραπανω σχεση να ισχυει μεν,ως ισοτητα, αλλα με αλλες τιμες καθε φορα...Ωστοσο η ιπποδυναμη παρουσιαζει μια σχετικη αναλογικοτητα με τις στροφες-χωρις βεβαια η ροπη να μενει καθολου στασιμη. Ετσι, οσο ανεβαινουν οι στροφες,και μεχρι τον κοφτη,παρα τις αυξομειωσεις της Ροπης, η Ιπποδυναμη ακολουθει γενικα τις στροφες,κι αυξανει! Η ροπη πώς συμπεριφερεται? Η Ροπη ειναι η πρωτη παραγωγος της Ιπποδυναμης, γιατι απο τον προηγουμενο τυπο προκυπτει οτι: Ροπη=Ιπποδυναμη/ rpm...Ετσι,σε συναρτηση με f(x)=Ιπποδυναμη και χ=Στροφες, η πρωτη παραγωγος του f ειναι η Ροπη. Η πρωτη παραγωγος δειχνει ρυθμο μεταβολης.Με λιγα λογια, την "ορεξη" του αμαξιου να τρεξει σε μια συγκεκριμενη στιγμη της λειτουργιας του κινητηρα. Οταν ο ρυθμος αυτος, κι αρα η κλιση της εφαπτομενης ευθειας,στην καμπυλη της συναρτησης ιπποδυναμης, παρει τη μεγιστη τιμη της, το αμαξι εχει πολλη δυναμη, πχ για ενα προσπερασμα...Οχι μεγιστη ιπποδυναμη,αλλα μεγιστη ταση να πιασει τη μεγαλη ιπποδυναμη! Οποιος καταλαβε την προηγουμενη προταση εχει μπει 100% στο νοημα  ;)

Συνεπαγεται οτι: Την ωρα που θες να κανεις πχ το προσπερασμα, θες η ταση αυτη να ειναι μεγιστη.Αρα,θες μεγιστη ροπη! Κι οχι μεγιστη ιπποδυναμη. Η μεγιστη ροπη παρατηρειται σε στροφες χαμηλοτερες απο αυτες της μεγιστης ιπποδυναμης, πραγμα που ειναι και λογικο, αφου οταν εχεις τη μεγιστη ροπη,εισαι "καθ'οδον" για τη μεγιστη ιπποδυναμη-δηλ υποτιθεται οτι πρεπει να εχεις καποιο περιθωριο στροφων μπροστα σου,μεχρι τη βελτιστη ιπποδυναμη. Η οποια με τη σειρα της, θα σου χρειαστει στο τελος, για να κατεφερεις τη μεγιστη τελικη ταχυτητα...Φαινεται οτι για τις επιταχυνσεις ευθυνεται κυριως η ροπη, και για τις ταχυτητες η Ιπποδυναμη.
Αρα,συνοψιζοντας...Εισαι με 3η και πας για προσπερασμα. Το αμαξι εχει τη μεγαλυτερη "καυλα" του στις 4500 ας πουμε, οπου υπαρχει η μεγιστη ροπη.Εκει η ιπποδυναμη παρουσιαζει τη μεγαλυτερη ταση για αυξηση,ως προς την αυξηση των στροφων παντα... Μετα τις 4500, οσο ανεβαζεις στροφες, τοσο ανεβαινει κι η ιπποδυναμη,αλλα με φθινοντα ρυθμο πλεον.Δηλαδη με μεγαλυτερη δυσκολια. Ωστοσο,εσυ θες να συνεχισεις να ανεβαζεις στροφες, για δυο λογους. Ο πρωτος ειναι οτι θες να παρεις ο,τι μπορεις περισσοτερο σε ιπποδυναμη,απο τη συγκεκριμενη σχεση του κιβωτιου(αλλιως θα ηταν σαν να σπαταλας εκεινη τη στιγμη μερος της ικανοτητας του κινητηρα σου). Ο δευτερος ειναι οτι θες οταν αλλαξεις ταχυτητα, και βαλεις μια σχεση παραπανω,να πεσεις πανω στην ιδανικη ΡΟΠΗ της επομενης σχεσης(εν προκειμενω 4ης).Δεν θα πετυχεις ακριβως,αλλα θα πετυχεις καπου κοντα αν η αλλαγη απο τη μικροτερη προς τη μεγαλυτερη σχεση γινει στα πανω ορια στροφων της μικροτερης(3ης). (Και λιγο πιο κατω απο αυτο που γραφει το κοντερ των στροφων ως μεγιστη τιμη-πχ 7.000)...Με το ανεβασμα της σχεσης σε 4η,οι στροφες θα πεσουν, κι αρα θα πλησιασεις στο ευρος της καλης ροπης της νεας σχεσης(4ης)! Γιατι ειπαμε, οτι ουτως ή αλλως, το ευρος στροφων της μεγιστης ροπης ειναι χαμηλοτερο απο το αντιστοιχο ευρος της μεγιστης ισχυος (ιπποδυναμης). Τωρα,αμα εισαι με τη μεγαλυτερη σχεση στοκιβωτιο και απλα θες να τελικιασεις, ειναι φυσικο η ροπη να μην σε απασχολει πλεον, αφου οσο ειναι να πιασεις,θα το πιασεις με το ανεβασμα των στροφων (που ειπαμε πως γενικα ειναι αναλογες με την ιπποδυναμη). Επομενη σχεση δεν υπαρχει...Αρα το μεγεθος της ροπης χανει καθε αξία. Κι οσο ειναι να πας θα πας, αν καταφερεις να πας τις στροφες στο ανωτατο οριό τους.

Οσοι καταφερετε να διαβασετε,και να κατανοησετε ολο το παραπανω κειμενο, δεν θα ξαναμπερδευτειτε ποτε στη ζωη σας σχετικα με τα 2 αυτα μεγεθη...

Επισης,ενδεικτικα διαγραμματα απο δυναμομετρηση, που δειχνουν την καμπυλη ροπης και ισχυος ενος αμαξιου, υπαρχουν εδω: . Θα σας βοηθησει να οπτικοποιησετε καλυτερα τις παραπανω πληροφοριες...

Παρατηρησεις/διορθωσεις/συμπληρωσεις καλοδεχουμενες- καθοτι κι εγω μολις τωρα τα διαβασα και τα κατανοησα. Αρα,μπορει κατι να μην ειναι 100% ευστοχο απο πλευρας μου!
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Διαβασα τα μαθηματά μου κι επανερχομαι
Λοιπον, δυο λογια για ροπη-ιπποδυναμη, για οσους δεν καταλαβατε τιποτα απο την προηγηθεισα συζητηση....
Θα βαλω και λιγα μαθηματικα μεσα,που για οσους δεν ειστε τελειως ασχετοι, θα σας φανουν παιχνιδακι

Η ιπποδυναμη,ειναι η γνωστη μας απο το σχολειο ΙΣΧΥΣ. Δηλαδη:  Ενεργεια(εργο)/Χρονο. Η ενεργεια με τη σειρα της-δηλ ο αριθμητης του κλασματος, ειναι Δυναμη*Αποσταση. Με λιγα λογια, ποση δυναμη ασκουσαμε σε ενα σωμα,για να καταφερουμε σε αυτο μια Χ μετατοπιση. Αρα,ενεργεια δια χρονο μας δειχνει ποσο γρηγορα κατορθωθηκε η παραπανω μετατοπιση (σε σχεση παντα και με τη ΔΥΝΑΜΗ που απαιτηθηκε να ασκηθει επανω στο σωμα για να το ωθησει στην εν λογω μετατοπιση.) Η σχεση με το "γρηγορα" γινεται πιο κατανοητη αν μετατρεψουμε το αρχικο κλασμα της "Ισχυος" σε μια αλλη μορφη...(Δυναμη*Αποσταση)/Χρονο= Δυναμη* (Αποσταση/Χρονο)=Δυναμη*Ταχυτητα. Για να κανουμε ενα ελαφρυ αντικειμενο να παει με 10 km/hr θελουμε μικροτερη ισχυ, απο ο,τι για να κανουμε ενα βαρυτερο να παει με την ιδια ταχυτητα...Επειδη απο τον 1ο νομο του Νευτωνα, οσο μεγαλυτερη η μαζα, τοσο μεγαλυτερη η απαιτουμενη δυναμη, για να επιτευχθει η ιδια επιταχυνση (και κατα συνεπεια,ταχυτητα!). Τωρα, για καποιες στανταρ τιμες που εχουν συμφωνηθει,στον παραπανω τυπο, εχει προκυψει η τιμς της ιπποδυναμης των αμαξιων...1hp δηλαδη. Φανταστειτε οτι ενα αληθινο αλογο μπορει να πιασει μεχρι και ιπποδυναμη 15hp οταν βαλει τα δυνατά του.Αλλα υπολογιστηκε (προσφατα),οτι η μεση του ιπποδυναμη ειναι πραγματι κοντα στην τιμη που οριστηκε ως 1hp. Υπαρχει κι η ιπποδυναμη για ηλεκτρικες συσκευες που μετριετια σε Watt κι εχει μια ελαφρα αποκλιση απο τη μηχανολογικη ιπποδυναμη(hp).

Ροπη...Δεν μπαινω σε αναλυση φυσικης περι της ροπης,γιατι ειναι ασχετη εν προκειμενω! Παμε κατευθειαν στη μηχανολογικη εννοια της Ροπης. Ισχυει η σχεση: Iπποδυναμη=Ροπη*Στροφες του κινητηρα(rpm). Τα μεγεθη Ιπποδυναμη και Ροπη μεταβαλλονται συνεχεια,με αποτελεσμα η παραπανω σχεση να ισχυει μεν,ως ισοτητα, αλλα με αλλες τιμες καθε φορα...Ωστοσο η ιπποδυναμη παρουσιαζει μια σχετικη αναλογικοτητα με τις στροφες-χωρις βεβαια η ροπη να μενει καθολου στασιμη. Ετσι, οσο ανεβαινουν οι στροφες,και μεχρι τον κοφτη,παρα τις αυξομειωσεις της Ροπης, η Ιπποδυναμη ακολουθει γενικα τις στροφες,κι αυξανει! Η ροπη πώς συμπεριφερεται? Η Ροπη ειναι η πρωτη παραγωγος της Ιπποδυναμης, γιατι απο τον προηγουμενο τυπο προκυπτει οτι: Ροπη=Ιπποδυναμη/ rpm...Ετσι,σε συναρτηση με f(x)=Ιπποδυναμη και χ=Στροφες, η πρωτη παραγωγος του f ειναι η Ροπη. Η πρωτη παραγωγος δειχνει ρυθμο μεταβολης.Με λιγα λογια, την "ορεξη" του αμαξιου να τρεξει σε μια συγκεκριμενη στιγμη της λειτουργιας του κινητηρα. Οταν ο ρυθμος αυτος, κι αρα η κλιση της εφαπτομενης ευθειας,στην καμπυλη της συναρτησης ιπποδυναμης, παρει τη μεγιστη τιμη της, το αμαξι εχει πολλη δυναμη, πχ για ενα προσπερασμα...Οχι μεγιστη ιπποδυναμη,αλλα μεγιστη ταση να πιασει τη μεγαλη ιπποδυναμη! Οποιος καταλαβε την προηγουμενη προταση εχει μπει 100% στο νοημα  ;)

Συνεπαγεται οτι: Την ωρα που θες να κανεις πχ το προσπερασμα, θες η ταση αυτη να ειναι μεγιστη.Αρα,θες μεγιστη ροπη! Κι οχι μεγιστη ιπποδυναμη. Η μεγιστη ροπη παρατηρειται σε στροφες χαμηλοτερες απο αυτες της μεγιστης ιπποδυναμης, πραγμα που ειναι και λογικο, αφου οταν εχεις τη μεγιστη ροπη,εισαι "καθ'οδον" για τη μεγιστη ιπποδυναμη-δηλ υποτιθεται οτι πρεπει να εχεις καποιο περιθωριο στροφων μπροστα σου,μεχρι τη βελτιστη ιπποδυναμη. Η οποια με τη σειρα της, θα σου χρειαστει στο τελος, για να κατεφερεις τη μεγιστη τελικη ταχυτητα...Φαινεται οτι για τις επιταχυνσεις ευθυνεται κυριως η ροπη, και για τις ταχυτητες η Ιπποδυναμη.
Αρα,συνοψιζοντας...Εισαι με 3η και πας για προσπερασμα. Το αμαξι εχει τη μεγαλυτερη "καυλα" του στις 4500 ας πουμε, οπου υπαρχει η μεγιστη ροπη.Εκει η ιπποδυναμη παρουσιαζει τη μεγαλυτερη ταση για αυξηση,ως προς την αυξηση των στροφων παντα... Μετα τις 4500, οσο ανεβαζεις στροφες, τοσο ανεβαινει κι η ιπποδυναμη,αλλα με φθινοντα ρυθμο πλεον.Δηλαδη με μεγαλυτερη δυσκολια. Ωστοσο,εσυ θες να συνεχισεις να ανεβαζεις στροφες, για δυο λογους. Ο πρωτος ειναι οτι θες να παρεις ο,τι μπορεις περισσοτερο σε ιπποδυναμη,απο τη συγκεκριμενη σχεση του κιβωτιου(αλλιως θα ηταν σαν να σπαταλας εκεινη τη στιγμη μερος της ικανοτητας του κινητηρα σου). Ο δευτερος ειναι οτι θες οταν αλλαξεις ταχυτητα, και βαλεις μια σχεση παραπανω,να πεσεις πανω στην ιδανικη ΡΟΠΗ της επομενης σχεσης(εν προκειμενω 4ης).Δεν θα πετυχεις ακριβως,αλλα θα πετυχεις καπου κοντα αν η αλλαγη απο τη μικροτερη προς τη μεγαλυτερη σχεση γινει στα πανω ορια στροφων της μικροτερης(3ης). (Και λιγο πιο κατω απο αυτο που γραφει το κοντερ των στροφων ως μεγιστη τιμη-πχ 7.000)...Με το ανεβασμα της σχεσης σε 4η,οι στροφες θα πεσουν, κι αρα θα πλησιασεις στο ευρος της καλης ροπης της νεας σχεσης(4ης)! Γιατι ειπαμε, οτι ουτως ή αλλως, το ευρος στροφων της μεγιστης ροπης ειναι χαμηλοτερο απο το αντιστοιχο ευρος της μεγιστης ισχυος (ιπποδυναμης). Τωρα,αμα εισαι με τη μεγαλυτερη σχεση στοκιβωτιο και απλα θες να τελικιασεις, ειναι φυσικο η ροπη να μην σε απασχολει πλεον, αφου οσο ειναι να πιασεις,θα το πιασεις με το ανεβασμα των στροφων (που ειπαμε πως γενικα ειναι αναλογες με την ιπποδυναμη). Επομενη σχεση δεν υπαρχει...Αρα το μεγεθος της ροπης χανει καθε αξία. Κι οσο ειναι να πας θα πας, αν καταφερεις να πας τις στροφες στο ανωτατο οριό τους.

Οσοι καταφερετε να διαβασετε,και να κατανοησετε ολο το παραπανω κειμενο, δεν θα ξαναμπερδευτειτε ποτε στη ζωη σας σχετικα με τα 2 αυτα μεγεθη...

Επισης,ενδεικτικα διαγραμματα απο δυναμομετρηση, που δειχνουν την καμπυλη ροπης και ισχυος ενος αμαξιου, υπαρχουν εδω: . Θα σας βοηθησει να οπτικοποιησετε καλυτερα τις παραπανω πληροφοριες...

Παρατηρησεις/διορθωσεις/συμπληρωσεις καλοδεχουμενες- καθοτι κι εγω μολις τωρα τα διαβασα και τα κατανοησα. Αρα,μπορει κατι να μην ειναι 100% ευστοχο απο πλευρας μου!

ΕΥΓΕ ΝΕΟΣ.

με μια υποσημείωση συμβουλή.
τα μαθηματικά και η φυσική και η χημεία δεν ανακαλύφθηκαν για να σου κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη ούτε και για να αποστηθίζεις αυτά που σου έβαλε η κυρία Τασία στο Σχολείο.
ανακαλύφθηκαν για να ερμηνεύουν την καθημερινή σου ζωή κατά βάση.
όπως πολλές απο την μαλακίες που μάθαινες στο σχολείο κανείς μαλάκας δάσκαλος δεν κάθησε να σου εξηγήσει πού εφαρμόζονται.
μηχανικά η φυσική σου έδωσε άριστη εξήγηση του τί είναι η ιπποδύναμη και η ροπή ενός κινητήρα.
επίσης σου έμαθε τον κύκλο καρνό δλδ τον κύκλο των τεσσάρων θεμελιωδών χρόνων ενός 4χρονου κινητήρα εσωτερικής καύσης με εισαγωγη συμπιεση/αφάφλεξη, καύση/εκτόνωση εξαγωγή.
ο φυσικός μακροσκοπικός παραπάνω ορισμός έχει και μικροσκοπικό οργανικό χημικό ορισμό που δεν είναι άλλος απο την οξειδοαναγωγή της βενζίνης (οκτάνιο γιατί έχει 8 άνθρακες).
τι σημαίνει οξειδωαναγωγή; σημαίνει η συμπεριφορά ενός υδρογονάνθρακα εάν αναμειχθεί με οξυγόνο.
σε όλες τις οξειδοαναγωγικές καύσεις το αποτέλεσμα της ένωσης μερών υδρογονάνθρακα με οξυγόνο είναι μονοξείδιο του άνθρακα και ΝΕΡΑΚΙ του ΘΕΟΥ. (έχεις δει την εξάτμιση να στάζει όταν είναι κρύος ο κινητήρας και απορείς; δεν έχει ζεσταθεί ακόμα η εξάτμιση και το νερό δεν γίνεται ατμός......)

τι κακό έχει το παραπάνω; αυτό το γαμημένο μονοξείδιο που είναι δηλητήριο............
 

andreoug

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
1 Σεπ 2005
Μηνύματα
1.508
Κριτικές
22
Like
390
Πόντοι
6.055
Γαμάτο το google, αντε με το καλό να νιώσετε κάποτε όσοι δεν το χετε κάνει έναν flat six ή εναν V8, (μακάρι και παραπάνω) πίσω από το σβέρκο και να κρατήσετε τιμολόγιο με θυρεό,αλογάκι ή ταύρο στα χέρια. Οπως λέω συχνά ποτέ δεν είναι αργά για να έχει κανεις ευτυχισμένα παιδικά χρόνια.
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Γαμάτο το google, αντε με το καλό να νιώσετε κάποτε όσοι δεν το χετε κάνει έναν flat six ή εναν V8, (μακάρι και παραπάνω) πίσω από το σβέρκο και να κρατήσετε τιμολόγιο με θυρεό,αλογάκι ή ταύρο στα χέρια. Οπως λέω συχνά ποτέ δεν είναι αργά για να έχει κανεις ευτυχισμένα παιδικά χρόνια.

πες μας τις εντυπώσεις σου απο την πραγματική ζωή αδερφέ με ένα τέτοιο στα χέρια.
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Όχι ρε φίλε και έτσι, βρες κανέναν πιο ψηλό τουλάχιστον!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom