Νέα

LANCER EVO vs STi vs S3

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kapartinakias
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 794
  • Εμφανίσεις 28K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

ποιο θα προτιμούσατε?

  • mitsubishi lancer evo ix

    Ψήφοι: 42 41,2%
  • subaru impreza sti

    Ψήφοι: 17 16,7%
  • audi s3 tfsi

    Ψήφοι: 43 42,2%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    102

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Εγω καταλαβα στα μπαμ αυτο που λες
Αλλα εχω μια αλλη απορια...Υπρχει περιπτωση να εχεις σε ενα οχημα μεγαλυτερη ιπποδυναμη απο ο,τι σε ενα αλλο, και συγχρονως μικροτερη ροπη??? Εκει τι παιζει στο προσπερασμα, ας πουμε????
μπορείς να έχεις παραπλήσια ιπποδύναμη και μισή ροπή..... βγάζεις πολλά άλογα στις 6 χιλιάδες στροφές αλλά απο ροπή στρέψης στα χαμηλά ψοφίμι.... εκεί είναι η διαφορά.
για παράδειγμα. ένα τουρμπισιο αυτοκίνητο με τα ίδια κυβικά μπορεί στις ίδιες στροφές χαμηλά να έχει την ίδια ιπποδύναμη με ατμοσφαιρικό αλλά τη διπλάσια ροπή........
πρακτικά ένα χοντα βτεκ δουλεύει καλά απο τις 6000 στροφές και πάνω μέχρι κόφτη ενώ το τουρμπισιο (λόγω γουέστ γκέιτ για να μην σπάσει το μοτέρι δεν τουρμπίζει το ίδιο πάνω απο τις 6000 αλλά πολύ λιγότερο)
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Ναι το έχω πιάσει αυτό.

Και κάπου εκεί ήταν που κατάλαβα ότι άμα έχεις σκατά κιβώτιο δεν πα να κάνει ότι θέλει το μοτέρ, τ'αρχίδια σου θα παίρνεις.

ακριβώς. παράδειγμα.....
ενας μαλάκας έχει διπλασσιάσει την ιπποδύναμη στο μπουρδέλο του.
με το μαμήσιο κιβώτιο το μόνο που καταφέρνει ειναι να βάζει πιο γρήγορα τους κόφτες (παράγει πολύ γρήγορα έργο) αλλά απο πραγματική αποδοση γάματα.
λχ εγώ στο ουνάκι είχα 200 αλόγατα στον τροχό. Ξεκίναγε με... δευτέρα και στην πέμπτη τελίκιαζε στα 260.... λογω κόφτη.....
 
OP
OP
K

kapartinakias

Μέλος
Εγγρ.
1 Ιουλ 2010
Μηνύματα
34
Like
0
Πόντοι
0
Δικαιώνομαι που το EVO έρχεται πρώτο ακόμη στις καρδιές όλων μας!!!!!

JAPAN RULES
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Ναι, πιο νωρίς θα μπει.

Και αυτό επειδή ο κινητήρας έχει μεγαλύτερο φορτίο και παράγει περισσότερα καυσαέρια.

Περισσότερα καυσαέρια, ξεκινάει να γυρίζει πιο γρήγορα το turbo.

Με λίγα λόγια, περισσότερο φορτίο, ξεκινάει πιο νωρίς το turbo, με το γκαζόφρενο στην στροφή, ο τύπος έδινε φορτίο στον κινητήρα, έβγαζε αρκετά καυσαέρια (που εάν είχε αφήσει το γκάζι δεν θα τα είχε) για να κρατάει το turbo σε περιστροφή και να έχει την δύναμη που ήθελε. Διαφορετικά θα έπεφτε στην τρύπα του turbo (turbo lag) και θα αγόραζε π.χ. οικόπεδο.

Δες πόσο πιο απαραίτητο είναι αυτό σε αυτοκίνητα με μεγάλα turbo και μεγάλα turbo lag.


BTW, turbo είναι και τα Kompressor του μπαμπά του περσόνα, αλλά αυτό δεν γυρίζει λόγω καυσαερίων...οπότε δεν έχει turbo lag.

Ναι,αυτα τα ξερω τι ρολο βαρανε... Αλλα απο τον μπαμπα του Περσονα υπηρχανε??
 

lucky_striker

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.783
Κριτικές
13
Like
4
Πόντοι
616
ακριβώς. παράδειγμα.....
ενας μαλάκας έχει διπλασσιάσει την ιπποδύναμη στο μπουρδέλο του.
με το μαμήσιο κιβώτιο το μόνο που καταφέρνει ειναι να βάζει πιο γρήγορα τους κόφτες (παράγει πολύ γρήγορα έργο) αλλά απο πραγματική αποδοση γάματα.
λχ εγώ στο ουνάκι είχα 200 αλόγατα στον τροχό. Ξεκίναγε με... δευτέρα και στην πέμπτη τελίκιαζε στα 260.... λογω κόφτη.....

Άρα είχες μακρύ κιβώτιο σχετικά?

Δεν ξέρω τι επιδόσεις είχε το ουνάκι αλλά για να χτυπάς 260 με πεντατάχυτο 200 άλογα λογικά καλή κλιμάκωση είχες.

μπορείς να έχεις παραπλήσια ιπποδύναμη και μισή ροπή..... βγάζεις πολλά άλογα στις 6 χιλιάδες στροφές αλλά απο ροπή στρέψης στα χαμηλά ψοφίμι.... εκεί είναι η διαφορά.

Εκεί είναι ίσως η πληγή μου στο θέμα κατανόησης ροπής.

Γιατί την κουβεντιάζουμε πάντα σε σχέση με χαμηλές στροφές?

Γιατί πιο ψηλά αρχίζει να μας ενδιαφέρει πιο πολύ η ιπποδύναμη? (μιας και λόγω ορμής πλέον το να παράγουμε έργο είναι εύκολο οπότε μας μένει το να το κάνουμε γρήγορα)
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
Ναι,αυτα τα ξερω τι ρολο βαρανε... Αλλα απο τον μπαμπα του Περσονα υπηρχανε??

Και από πιο πριν ακόμη... π.χ. Mercedes 500K

800px-Silver_Mercedes-Benz.jpg
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Άρα είχες μακρύ κιβώτιο σχετικά?

Δεν ξέρω τι επιδόσεις είχε το ουνάκι αλλά για να χτυπάς 260 με πεντατάχυτο 200 άλογα λογικά καλή κλιμάκωση είχες.

Εκεί είναι ίσως η πληγή μου στο θέμα κατανόησης ροπής.

Γιατί την κουβεντιάζουμε πάντα σε σχέση με χαμηλές στροφές?

Γιατί πιο ψηλά αρχίζει να μας ενδιαφέρει πιο πολύ η ιπποδύναμη? (μιας και λόγω ορμής πλέον το να παράγουμε έργο είναι εύκολο οπότε μας μένει το να το κάνουμε γρήγορα)

το ουνάκι ξύριζε γιατί ήταν 850 κιλά.
το κιβώτιο ήταν κοντό. εάν η πέμπτη ήταν μακρυά η εάν είχε έκτη θα τρακοσάριζε.
η ροπή σε ενδιαφέρει όταν θες πολύ γρήγορα να παράξεις ένα συγκεκριμένο έργο.
η ιπποδύναμη σε ενδιαφέρει για το πόση εν δυνάμει κινητική ενέργεια μπορεις να φτάσεις μάξιμουμ (αρα τελική ταχύτητα) προφανώς τα δύο αυτά είναι σχετικά αλληλένδετα.
απλα το τούρμπισμα με τα ίδια κυβικά σου δίνει διπλασιες και βάλε ροπές ενώ τα αλόγατα δεν διπλασσιάζονται απαραίτητα....
με απλά λόγια.....
ένα αυτοκίνητο με τουρμπινα και τα ιδια κυβικά θα φτάσει πολύ πιο γρήγορα την τελική του ταχύτητα η οποία όμως μπορεί να είναι ίδια με του ατμοσφαιρικού

γι αυτο και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα η μαλακία της τελικής ταχύτητας είναι αδιάφορη.
αυτό που μετράει είναι το χιλιάρικο. Δλδ σε πόσα δεύτερα διανύεις ένα χιλιόμετρο.
πρακτικά υπήρχε ένας κανόνας ότι όσα αυτοκίνητα χρειάζονται κάτω απο 30 δεύτερα για το χιλιάρικο είναι σπορ.
 

lucky_striker

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.783
Κριτικές
13
Like
4
Πόντοι
616
το ουνάκι ξύριζε γιατί ήταν 850 κιλά.
το κιβώτιο ήταν κοντό. εάν η πέμπτη ήταν μακρυά η εάν είχε έκτη θα τρακοσάριζε.
η ροπή σε ενδιαφέρει όταν θες πολύ γρήγορα να παράξεις ένα συγκεκριμένο έργο.
η ιπποδύναμη σε ενδιαφέρει για το πόση εν δυνάμει κινητική ενέργεια μπορεις να φτάσεις μάξιμουμ (αρα τελική ταχύτητα) προφανώς τα δύο αυτά είναι σχετικά αλληλένδετα.
απλα το τούρμπισμα με τα ίδια κυβικά σου δίνει διπλασιες και βάλε ροπές ενώ τα αλόγατα δεν διπλασσιάζονται απαραίτητα....
με απλά λόγια.....
ένα αυτοκίνητο με τουρμπινα και τα ιδια κυβικά θα φτάσει πολύ πιο γρήγορα την τελική του ταχύτητα η οποία όμως μπορεί να είναι ίδια με του ατμοσφαιρικού

γι αυτο και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα η μαλακία της τελικής ταχύτητας είναι αδιάφορη.
αυτό που μετράει είναι το χιλιάρικο. Δλδ σε πόσα δεύτερα διανύεις ένα χιλιόμετρο.
πρακτικά υπήρχε ένας κανόνας ότι όσα αυτοκίνητα χρειάζονται κάτω απο 30 δεύτερα για το χιλιάρικο είναι σπορ.

Ναι σε πιάνω.

Το drag χιλιομέτρου που τώρα έχει αντικατασταθεί από drag 400 μέτρων τουλάχστον στην αγορά που γνωρίζω ως κριτήριο.

Τέσπα.

Σύνθετα πράγματα.

Ωραία πράγματα.

Ευχαριστώ για το μάθημα.

Θα περάσω απ'το ταμείο. :grin:
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Ναι, πιο νωρίς θα μπει.

Και αυτό επειδή ο κινητήρας έχει μεγαλύτερο φορτίο και παράγει περισσότερα καυσαέρια.

Περισσότερα καυσαέρια, ξεκινάει να γυρίζει πιο γρήγορα το turbo.

Με λίγα λόγια, περισσότερο φορτίο, ξεκινάει πιο νωρίς το turbo, με το γκαζόφρενο στην στροφή, ο τύπος έδινε φορτίο στον κινητήρα, έβγαζε αρκετά καυσαέρια (που εάν είχε αφήσει το γκάζι δεν θα τα είχε) για να κρατάει το turbo σε περιστροφή και να έχει την δύναμη που ήθελε. Διαφορετικά θα έπεφτε στην τρύπα του turbo (turbo lag) και θα αγόραζε π.χ. οικόπεδο.

Δες πόσο πιο απαραίτητο είναι αυτό σε αυτοκίνητα με μεγάλα turbo και μεγάλα turbo lag.


BTW, turbo είναι και τα Kompressor του μπαμπά του περσόνα, αλλά αυτό δεν γυρίζει λόγω καυσαερίων...οπότε δεν έχει turbo lag.

Πολυ μαστορια ρε παιδι μου,αυτοι οι πουσταραδες... Οχι οτι ηταν καλυτεροι απο τους σημερινους-σαν οδηγοι, αλλα ειχαν πολυ πιο μπελαλιδικη δουλεια να κανουνε...

Αυτο που λεειο Περσονας,παντως, εγω το ηξερα αλλιως
Οτι η ροπη εχει να κανει με "δυναμη"-δηλ ανηφορες,αντιξοοτητες κλπ- και η ιπποδυναμη με εκρηκτικοτητα-προσπερασματα κλπ... Δηλαδη οτι η ιπποδυναμη καθοριζει αυτο το "ποσο γρηγορα θα φτασεις στην ταδε κινητικη ενεργεια"
Βασει του ορισμου και των παραδειγματων που εδωσε ο Περσονας, δεν παει ετσι

(μπορεις να πεις μια στιγμη τις μοναδες μετρησης του ενος και του αλλου,μπας και βγαλω ακρη??)
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Και από πιο πριν ακόμη... π.χ. Mercedes 500K

800px-Silver_Mercedes-Benz.jpg

τα κομπρεσσόρια ειχαν ανακαλυφθεί πριν τον βουπουπου...
απλά τα σχεδια η μερσεντέ τα χε βάλει συρτάρι.
ο κομπρέσσορας παίρνει ουσιαστικά κίνηση απ το στρόφαλο για να υπερσυμπιέσει οποτε κλέβει ενέργεια απ το μοτέρι. απλά η συνολική ενέργεια που κερδίζεις στο τελικό ισοζύγιο είναι μεγαλύτερη.
ο στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων συμπιεζει τον αέρα εισαγωγής απο τα εκπεμπόμενα καυσαέρια του κινητήρα, δλδ απο τη χαμένη ενεργεια του κύκλου καρνό.
αριστο σαν σκέψη αλλά εχει και τα αρνητικά του που προέρχοντια απο τους θρμοδυναμικούς νόμους
PV=nRT όταν αυξάνεις την πιεση για τον ίδιο όγκο αερίου αυξάνεις και τη θερμοκρασία. τσουπ μπήκε και το ιντερκούλερ στη μέση. αλλά με την πιεση αυξάνεις και τα ζόρια στα εφαπτόμενα μέρη. τσουπ μπήκε και η φλατζούλα στη μέση.
οι μαλάκες που αυξάνανε πίεση η μεγαλώνανε τουρμπινα γρήγορα ήθελαν φλατζα το λιγότερο και όλοκληρο μοτέρ το περισσότερο σε περίπτωση ηλεκτρόλυσης απο τα νερά που έμπαιναν απ τη διαρροή στο θάλαμο καύσης......
 

wolfakis7

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2009
Μηνύματα
17.071
Like
7
Πόντοι
166
:o Περσόνα τα σπας ρε... τι ανάλυση είναι όλη αυτή ρε?
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
νύχτα στράκια.
δωρεάν μαθηματα τέλος.  :grin:
 

lucky_striker

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.783
Κριτικές
13
Like
4
Πόντοι
616
τα κομπρεσσόρια ειχαν ανακαλυφθεί πριν τον βουπουπου...
απλά τα σχεδια η μερσεντέ τα χε βάλει συρτάρι.
ο κομπρέσσορας παίρνει ουσιαστικά κίνηση απ το στρόφαλο για να υπερσυμπιέσει οποτε κλέβει ενέργεια απ το μοτέρι. απλά η συνολική ενέργεια που κερδίζεις στο τελικό ισοζύγιο είναι μεγαλύτερη.
ο στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων συμπιεζει τον αέρα εισαγωγής απο τα εκπεμπόμενα καυσαέρια του κινητήρα, δλδ απο τη χαμένη ενεργεια του κύκλου καρνό.
αριστο σαν σκέψη αλλά εχει και τα αρνητικά του που προέρχοντια απο τους θρμοδυναμικούς νόμους
PV=nRT όταν αυξάνεις την πιεση για τον ίδιο όγκο αερίου αυξάνεις και τη θερμοκρασία. τσουπ μπήκε και το ιντερκούλερ στη μέση. αλλά με την πιεση αυξάνεις και τα ζόρια στα εφαπτόμενα μέρη. τσουπ μπήκε και η φλατζούλα στη μέση.
οι μαλάκες που αυξάνανε πίεση η μεγαλώνανε τουρμπινα γρήγορα ήθελαν φλατζα το λιγότερο και όλοκληρο μοτέρ το περισσότερο σε περίπτωση ηλεκτρόλυσης απο τα νερά που έμπαιναν απ τη διαρροή στο θάλαμο καύσης......

Τράβα γαμήσου ρε!

Δεν μπορούσα πιο ευγενικά σόρρυ.

Δεν περνάω ταμείο. Κρατάω τα λεφτά για τα ντεπόν! :2funny: :2funny: :2funny:



 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
:o Περσόνα τα σπας ρε... τι ανάλυση είναι όλη αυτή ρε?
αύριο θ ασχοληθουμε με αναρτήσεις διπλα ψαλίδια γονατα μακφέρσον και μετατρόχια, μεταξόνια.
αμα έχουμε χρόνο θα αναλύσουμε και τη διαφορά της πίσω απο την μπροστοκούνα.
 

wolfakis7

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
5 Αυγ 2009
Μηνύματα
17.071
Like
7
Πόντοι
166
αύριο θ ασχοληθουμε με αναρτήσεις διπλα ψαλίδια γονατα μακφέρσον και μετατρόχια, μεταξόνια.
αμα έχουμε χρόνο θα αναλύσουμε και τη διαφορά της πίσω απο την μπροστοκούνα.

θέλω κι ένα σπέσιαλ μάθημα περί οδήγησης μηχανών, γυμνών, προς το παρόν... :grin:

θενκ γιου βέρι σμουτς :-*
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
13
Πόντοι
866
Τράβα γαμήσου ρε!

Δεν μπορούσα πιο ευγενικά σόρρυ.

Δεν περνάω ταμείο. Κρατάω τα λεφτά για τα ντεπόν! :2funny: :2funny: :2funny:




ένα τελευταίο....
το θυμάσαι το οβερμπουστ του νάιτράιντερ;
αυτό το μαγικό έκανε και η φίατ για να πάει τα αλογατα στα 136 απο 115 στο ουνο με τα ιδια κυβικά και την ίδια τουρμπινα.
πήγαιναν οι μαλάκες με τα πούντα και αυξάνανε την πιεση με πρόγραμμα όπως έκαναν στα ούνα και μπαμ πάρε χέρι την τουρμπίνα ή το πιστονάκι...
αυριο θα αναλύσουμε και πώς δουλεύει το όβερμπουστ και το γουέιστγκέιτ στους στροβιλοσυμπιεστές.
φέρε και πονστάν.
αααααααααααααααααααααααααχαχχαχααχαχχα
νύχτες μαγκάκια.
καλά ξεμπερδέματα με το ΔΝΤ. εμεις παλιά είχαμε πρόβλημα μόνο με τα μοτέρια.
 

Α-Ω

Μέγας
Εγγρ.
15 Σεπ 2009
Μηνύματα
6.293
Κριτικές
14
Like
4.781
Πόντοι
3.715
αύριο θ ασχοληθουμε με αναρτήσεις διπλα ψαλίδια γονατα μακφέρσον και μετατρόχια, μεταξόνια.
αμα έχουμε χρόνο θα αναλύσουμε και τη διαφορά της πίσω απο την μπροστοκούνα.

το ζιγκλέρ μην παραλείψουμε, το ζιγκλέρ...!
 

lucky_striker

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
3.783
Κριτικές
13
Like
4
Πόντοι
616
ένα τελευταίο....
το θυμάσαι το οβερμπουστ του νάιτράιντερ;
αυτό το μαγικό έκανε και η φίατ για να πάει τα αλογατα στα 136 απο 115 στο ουνο με τα ιδια κυβικά και την ίδια τουρμπινα.
πήγαιναν οι μαλάκες με τα πούντα και αυξάνανε την πιεση με πρόγραμμα όπως έκαναν στα ούνα και μπαμ πάρε χέρι την τουρμπίνα ή το πιστονάκι...
αυριο θα αναλύσουμε και πώς δουλεύει το όβερμπουστ και το γουέιστγκέιτ στους στροβιλοσυμπιεστές.
φέρε και πονστάν.
αααααααααααααααααααααααααχαχχαχααχαχχα
νύχτες μαγκάκια.
καλά ξεμπερδέματα με το ΔΝΤ. εμεις παλιά είχαμε πρόβλημα μόνο με τα μοτέρια.

Ποιον ναιτράιντερ ρε πέρσι!?

Ρε!!! 24 είμαι ρε! Τι με πέρασες?

Καλός ο χασελχοφ αλλα εγώ τον πρόλαβα σε μπέιγουοτς καταστάσεις.

Αύριο θα μου αναλύσεις το όβερμπουστ του και θα φέρω πονστάν.

Μεθαύριο θα μου αναλύσεις τα βυζά της πάμελας και θα φέρω βιάγκρα!

Deal???  :2funny:

Καληνύχτα και μνημόνια γλυκά!
 

Επισκέπτης
ένα αυτοκίνητο με τουρμπινα και τα ιδια κυβικά θα φτάσει πολύ πιο γρήγορα την τελική του ταχύτητα η οποία όμως μπορεί να είναι ίδια με του ατμοσφαιρικού

To τελευταίο δεν ισχύει στην πράξη.
Ξεκάθαρα ένα ατμοσφαιρικό δίλιτρο δεν φτάνει με τίποτε την τελική ενός S3.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom