Αλλα να υποθεσω οτι σε μια ανηφορα θα μπει πιο νωρις για να υποβοηθησει τον κινητηρα...? (εντελως παπατζιδικα το θετω, αλλα δεν γνωριζω ποτε και πώς ανοιγουν τα τουρμπο)
Ναι, πιο νωρίς θα μπει.
Και αυτό επειδή ο κινητήρας έχει μεγαλύτερο φορτίο και παράγει περισσότερα καυσαέρια.
Περισσότερα καυσαέρια, ξεκινάει να γυρίζει πιο γρήγορα το turbo.
Με λίγα λόγια, περισσότερο φορτίο, ξεκινάει πιο νωρίς το turbo, με το γκαζόφρενο στην στροφή, ο τύπος έδινε φορτίο στον κινητήρα, έβγαζε αρκετά καυσαέρια (που εάν είχε αφήσει το γκάζι δεν θα τα είχε) για να κρατάει το turbo σε περιστροφή και να έχει την δύναμη που ήθελε. Διαφορετικά θα έπεφτε στην τρύπα του turbo (turbo lag) και θα αγόραζε π.χ. οικόπεδο.
Δες πόσο πιο απαραίτητο είναι αυτό σε αυτοκίνητα με μεγάλα turbo και μεγάλα turbo lag.
BTW, turbo είναι και τα Kompressor του μπαμπά του περσόνα, αλλά αυτό δεν γυρίζει λόγω καυσαερίων...οπότε δεν έχει turbo lag.