θα την βγαλουν παρανομη για να μαθει να κανει μαγκιες στην Ελλαδα των τραπεζων
Πήρε μπροστά το σύστημα Μαξιμου:
O Χρήστος Μεγάλου φτιάχνει την πρώτη Ελληνική Neobank – Η Snappi είναι το restart που xρειαζόταν το τραπεζικό σύστημα
2 Απριλίου 2025 09:27
Ας το πούμε καθαρά: το τραπεζικό σύστημα όπως το ξέραμε τελειώνει. Αν οι ελληνικές τράπεζες νομίζουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με τα μοντέλα του ’90, τότε πολύ απλά δεν θα υπάρξουν στο ’30. Ο κόσμος αλλάζει, οι πελάτες αλλάζουν, οι ανάγκες αλλάζουν. Ή εξελίσσεσαι ή πεθαίνεις. Τόσο απλά.
Και μέσα σε όλη αυτή την αργοκίνητη μιζέρια του χρηματοπιστωτικού τοπίου, να ‘σου ο Μεγάλου. Ναι, ο CEO της Πειραιώς, που έκανε κάτι που κανείς δεν περίμενε: πήρε πρωτοβουλία, έπαιξε επιθετικά και λανσάρει την πρώτη αμιγώς ελληνική ψηφιακή τράπεζα, τη Snappi. Όχι άλλη μια πλατφόρμα-κακέκτυπο των ξένων neobanks. Όχι άλλη μία αργοκίνητη τραπεζική app-καταστροφή. Αλλά κάτι νέο, γνήσιο, ευέλικτο, καλοκουρδισμένο πάνω στις πραγματικές ανάγκες του σήμερα – και κυρίως των πελατών του αύριο.
Η Snappi έχει στο DNA της κάτι που λείπει απ’ όλο το τραπεζικό status quo: τόλμη. Δεν πατάει απλώς σε νέα τεχνολογία – πατάει πάνω σε μια νέα νοοτροπία. Μια τράπεζα που ξέρει ότι οι 20άρηδες και οι 30άρηδες δεν θα ανεχτούν ουρές, fax και ακατανόητες χρεώσεις. Μια τράπεζα που δεν ντρέπεται να πει “Pay Later” γιατί καταλαβαίνει πώς ζουν οι σημερινοί εργαζόμενοι. Που ξέρει πως η Gen Z δεν πάει στο υποκατάστημα – πάει στο TikTok.
Η Gabriella Kindet, CEO της Snappi, το είπε καθαρά: “δεν είμαστε άλλη μια Revolut”. Και έχει δίκιο. Η Snappi δεν είναι απλά fintech. Είναι next-gen banking. Με ελληνικό IBAN, με φυσική και ψηφιακή κάρτα, με δυνατότητα να ανοίξεις λογαριασμό από το κινητό σου σε χρόνο μηδέν, με προμήθειες σχεδόν μηδενικές, και με στόχο να εκπαιδεύσει τους πελάτες της – όχι να τους στύψει.
Και μην ξεχνάμε το μεγάλο στοίχημα: τα στεγαστικά. Εδώ είναι που οι παραδοσιακές τράπεζες τα έχουν κάνει μαντάρα. Στην Ελλάδα της ακρίβειας και των Airbnb, οι νέοι δεν μπορούν καν να ονειρευτούν να αγοράσουν σπίτι. Η Snappi το βλέπει σαν ευκαιρία – και καλά κάνει. Σχεδιάζει να μπει στα στεγαστικά με σύγχρονες, προσβάσιμες λύσεις. Όχι με 30 σελίδες συμβόλαιο και δέκα “κρυφές” χρεώσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Snappi, πριν καν ανοίξει επίσημα, έχει ήδη 150 συνεργασίες με εμπορικές επιχειρήσεις. Και μέχρι το τέλος του 2025 θέλει να έχει 100.000 πελάτες. Ο στόχος για 1,9 εκατομμύρια πελάτες μέχρι το 2028 δεν είναι απλώς φιλόδοξος – είναι και απολύτως ρεαλιστικός, αν σκεφτεί κανείς το χάσμα που υπάρχει σήμερα ανάμεσα σε αυτό που προσφέρει η αγορά και αυτό που ζητά η νέα γενιά.
Όσο για την Πειραιώς, δεν κάνει πίσω. Αντί να δει τη Snappi ως απειλή, την αγκάλιασε ως συμπλήρωμα. Ο Μεγάλου το κατάλαβε πρώτος: οι πελάτες δεν είναι κολλημένοι στο υποκατάστημα – είναι κολλημένοι στο κινητό. Αν δεν είσαι εκεί, απλώς δεν υπάρχεις.
Οι υπόλοιπες τράπεζες ας το πάρουν χαμπάρι: το μέλλον δεν περιμένει. Δεν θα έρθει να σας χτυπήσει την πόρτα. Θα σας προσπεράσει. Αν δεν θέλετε να καταλήξετε σαν τον ΟΤΕ πριν τα data, ή σαν τις ταξιτζήδες πριν το Beat, ήρθε η ώρα να κάνετε restart. Όχι με δελτία τύπου και πορτοκαλί χρώματα. Με πραγματική αλλαγή.
Η Snappi ξεκινά. Όποιος θέλει να μείνει στο παιχνίδι, ας βιαστεί. Οι υπόλοιποι, ας κρατήσουν θέση στο μουσείο της τραπεζικής ιστορίας.