Μάγκες , ένας μόνο,
Έλληνας κατά το ήμισυ, από τον πατέρα του,
μπορεί να μας σώσει !
Ο
Demis Hassabis !
[Ο Ντέμης Χασάμπης (αγγλικά:
Demis Hassabis, πλήρες όνομα:
Demosthenes / Δημοσθένης, 27 Ιουλίου 1976, Λονδίνο)]
ιδιοφυϊα στην τεχνητή νοημοσύνη, ιδρυτής της Deepmind
Πολύ καλό βίντεο του 2023 για την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο ίδιος δεν μιλά ελληνικά («καταλαβαίνω κάποια ελληνικά, γιατί ο παππούς μου ζούσε μαζί μας για πολύ καιρό και εκείνος μιλούσε ελληνικά με τον πατέρα μου»), όμως σε παλαιότερη συνέντευξή του σε κυπριακό μέσο δήλωνε υπερήφανος για την ελληνική καταγωγή του.
«Έχω έναν ελληνικό τρόπο σκέψης και τα όσα έχει κάνει η Ελλάδα για τον δυτικό κόσμο, από την κλασική εποχή, είναι ένα τεράστιο κομμάτι του χαρακτήρα μου», έλεγε.
Στους γονείς του –που ήταν καθηγητές- δεν άρεσαν οι υπολογιστές και η τεχνολογία, ενώ και όλα του τα αδέρφια ακολούθησαν καλλιτεχνικά μονοπάτια. Έτσι, δεν είναι ακριβώς σίγουρος πώς προέκυψε η έφεσή του στα μαθηματικά και την επιστήμη.
Όμως, όταν ήταν μόλις τεσσάρων χρόνων, είδε τον πατέρα του να παίζει σκάκι με το θείο του. Δύο εβδομάδες αργότερα έπαιζε με ενήλικες –και τους κέρδιζε- και έως τα 13 του χρόνια είχε καταφέρει να γίνει ο δεύτερος καλύτερος παίκτης στον κόσμο, στις ηλικίες αυτές.
Με 200 στερλίνες που είχε κερδίσει στο σκάκι αγόρασε τον πρώτο του υπολογιστή, έναν ΖΧ Spectrum και στα 8 του χρόνια άρχισε να γράφει τα δικά του computer games. Τελείωσε το σχολείο δύο χρόνια νωρίτερα από το κανονικό και ενώ έγινε δεκτός στο Κέιμπριτζ στα 16 του, έπρεπε να περιμένει μέχρι να πιάσει το όριο ηλικίας για να εγγραφεί. Στο μεταξύ, και παρότι ήταν ακόμα ανήλικος, έπιασε δουλειά στην εταιρεία Bullfrog, όπου υπήρξε ένας από τους δημιουργούς του παιχνιδιού «Theme Park», το οποίο τη δεκαετία του 1990 πούλησε 15 εκατομμύρια αντίτυπα.
Ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Computer Science Tripos του Κέιμπριτζ και έκανε PhD στη νευροεπιστήμη στο University College London (UCL). «Βαριέμαι εύκολα και ο κόσμος είναι τόσο ενδιαφέρων, επομένως υπάρχουν πολλά cool πράγματα να κάνω», παραδέχτηκε κάποτε μιλώντας στον βρετανικό Observer.
Λίγο μετά τις σπουδές του, δημιούργησε την Deepmind, η οποία αρχικά ασχολήθηκε με τη δημιουργία προγραμμάτων λογισμικού που παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια και παιχνίδια υπολογιστών. Η εταιρεία του εξαγοράστηκε το 2014 από την Google και έχοντας πλέον απεριόριστο μπάτζετ, ανέπτυξε προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης ικανά να κερδίσουν τον άνθρωπο στο σκάκι και το Go.
Όμως, από την πρώτη στιγμή, ο Χασάμπης είχε στο μυαλό του κάτι μεγαλύτερο. Έβλεπε την τεχνητή νοημοσύνη σαν τη σωτηρία της ανθρωπότητας και παρότι οι τεχνολογίες της δεν χρησιμοποιούνται σήμερα εκτός της Alphabet, εντούτοις στόχος της είναι να βρεθούν εφαρμογές στον πραγματικό κόσμο.
moneyreview.gr
Η DeepMind απασχολεί περίπου 1.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και μερικά από τα κορυφαία μυαλά της τεχνητής νοημοσύνης, επιστήμονες που αμείβονται με μισθούς που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν το 1 εκατ. δολάρια τον χρόνο.
www.moneyreview.gr