Δεν νοείται το Μπαρόκ χωρίς τον "πατέρα της μουσικής", Γ.Σ. Μπάχ .Ανεβάζω το έργο του "Jesu, Joy Of Man's Desiring" από την καντάτα υπ' αριθμόν 147 υπό την διεύθυνση του μαέστρου Leopold Stokowski το 1992 με αγγλικούς υποτίτλους. Απολαύστε το, συναγωνιστές.
. Αν το έχει ανεβάσει άλλος πριν από εμένα, ζητώ συγγνώμη.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Κλασσική Μουσική
- Μέλος που άνοιξε το νήμα sotirof
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 751
- Εμφανίσεις 27K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
Ο Γ.Σ. Μπάχ καλλιέργησε ιδιαιτέρως το είδος της καντάτας, που είναι ένα λυρικό κομμάτι φωνητικής μουσικής με οργανική συνοδεία γραμμένο για μία ή περισσότερες φωνές όπου οι άριες και τα ντουέτα ή τα τρίο συνδέονται μεταξύ τους με διάφορα ρετσιτατίβο (αφηγήσεις-απαγγελίες με συνοδεία οργάνων). Το κείμενο της καντάτας μπορεί να είναι κοσμικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα.Η μορφή της καντάτας μοιάζει με αυτήν του ορατορίου και η διαφορά τους έγκειται στο ότι το ορατόριο είναι εκτενέστερο από την καντάτα και έχει θρησκευτικό χαρακτήρα. Ανεβάζω εδώ ,ενδεικτικά, το τέταρτο μέρος της καντάτας υπ' αριθμόν 51 του Γ.Σ. Μπάχ ερμηνευμένη από την κολορατούρα λετζέρα σοπράνο Νάταλι Ντεσσέ η οποία ,σημειωτέον άλλαξε την πίστη της, προσεχώρησε στον ιουδαϊσμό , προκειμένου να παντρευτεί το αγαπημένο της. Αυτά κάνουν οι γυναίκες που αγαπούν πραγματικά. Ο τίτλος του μέρους είναι ''Sei Lob und Preis mit Ehren''...Alleluja" και διευθύνει ο μαέστρος Emmanuelle Haïm. Απολαύστε την.
Συνεχίζω με την άρια της Κλεοπάτρας από την όπερα "Ιούλιος Καίσαρ" του Γ. Φ. Χέντελ ερμηνευμένη άριστα από την κολορατούρα σοπράνο Νάταλι Ντεσσέ υπό την διεύθυνση του μαέστρου Emmanuelle Haïm. Ο τίτλος της άριας είναι "Da tempeste il legno infranto". "Απολαύστε την!
Ολοκληρώνω τις πρωινές αναρτήσεις μου με την άρια "v'adoro pupille" από την όπερα "Ιούλιος Καίσαρ" του Γ.Φρ. Χέντελ ερμηνευμένη από την σοπράνο Κίρι Τε Κανάουα σε κινηματογραφική μεταφορά της όπερας μάλλον το 1993-94. Απολαύστε την! Αυτή την άρια επιλέγουν πολλές σοπράνο ως προκλασσική άρια για τις διπλωματικές εξετάσεις μονωδίας.
Ο πιο διάσημος και δραματικός ρόλος για τον βαρύτονο είναι αυτός του Ριγολέττου στην ομώνυμη όπερα του Τζ. Βέρντι. Ο διασημότερος βαρύτονος των αρχών του 20ου αιώνα ήταν ο Ιωάννης Αγγελόπουλος , ο επονομαζόμενος πρίγκιπας. Δυστυχώς, οι ηχογραφήσεις που διαθέτω είναι από κασσέτες και δεν τις έχω μετατρέψει σε ψηφιακή μορφή ούτε υπάρχουν στο youtube. Περιορίζομαι λοιπόν να ανεβάσω την πολλή καλή ερμηνεία του Τίτο Γκόμπι από την Σκάλα του Μιλάνου το 1955. Η πρώτη άρια του βαρυτόνου στον Ριγκολέττο είναι το "Pari siamo". Απολαύστε την, λοιπόν.
Μία πολύ απαιτητική σκηνή και άρια του Ριγολέττου του Τζ. Βέρντι είναι η δεύτερη πράξη στην οποία ο Ριγολέττος αρχικά προσποιείται τον αδιάφορο έως και τον χαρούμενο αλλά αναζητεί την κόρη του Τζίλντα που απήγαγαν οι αυλικοί του Δούκα της Μάντοβας νομίζοντας πως είναι η ερωμένη του και για να τον γελοιοποιήσουν. Ο Ριγκολέττος τούς αποκαλύπτει ότι αυτή είναι η κόρη του και αυτοί του απαντούν ότι την έδωσαν στον Δούκα που θέλει να την . Ο Ριγκολέττος οργισμένος τούς βρίζει με την άρια "Cortigiani vil razza dannata" (αυλικοί το γένος αχρείο) και προσπαθεί να εισέλθει στα ιδιαίτερα δωμάτια του Δούκα. Οι αυλικοί τον εμποδίζουν και αυτός κλαίει και λέει "όλοι είστε εναντίον μου" και τούς ζητεί συμπόνοια λέγοντας ότι η κόρη του είναι το πολυτιμότερο πρόσωπο στη ζωή του καθώς ήταν χήρος. Απολαύστε εδώ την ερμηνεία του βαρυτόνου Εττόρε Μπαστιανίνι σε ηχογράφηση του 1959 με την ορχήστρα και χορωδία του Maggio Musicale Fiorentino υπό την διεύθυνση του μαέστρου Gianandrea Gavazzeni.
Συνεχίζω το αφιέρωμα στον ρόλο του Ριγολέττου της ομώνυμης όπερας του Τζ. Βέρντι με το ντουέτο Ριγολέττου-Τζίλντας της πρώτης πράξεως της όπερας αυτής με τον τίτλο "Figlia! Mio Padre!" στην οποία ο Ριγολέττος αποκαλύπτει στην κόρη του ότι η μητέρα της και σύζυγός του πέθανε και πως είναι το πολυτιμότερο πρόσωπο στη ζωή του και τής λέει να προσέχει. Απολαύστε το ντουέτο με τους Cornell MacNeil και Joan Sutherland σε ηχογράφηση του 1961 στη Ρώμη. Την ορχήστρα της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας διευθύνει ο μαέστρος Nino Sanzogno.
Ολοκληρώνω το αφιέρωμα στον ρόλο του Ριγολέττου της ομώνυμης όπερας του Τζ. Βέρντι με την τελευταία σκηνή της τελευταίας πράξεως αυτής. Ο Ριγολέττος ζητεί από τον πληρωμένο δολοφόνο Σπαραφουτσίλε το σώμα του Δούκα της Μάντοβας πού ήθελε να δολοφονήσει διότι τού την κόρη του Τζίλντα. Αρχικά καυχιέται διότι νομίζει πώς ο Δούκας είναι νεκρός αλλά ακούει τη φωνή του να τραγουδά την άρια "La donna e mobile" και ανοίγει το σάκκο που τού έδωσε ο Σπαραφουτσίλε . Αμέσως ανακαλύπτει με τρόμο ότι μέσα του είναι η Τζίλντα που θυσιάστηκε για χάρη του Δούκα που αγαπούσε. Η Τζίλντα τελικά πεθαίνει και ο Ριγολέττος θυμάται την κατάρα του Μοντερόνε στην πρώτη πράξη της όπερας. Απολαύστε την σκηνή ερμηνευμένη από τους Leonard Warren (Ριγολέττος), Jussi Björling,(Δούκας) and Bidu Sayao (Τζίλντα) στην ζωντανή ηχογράφηση από την Μετροπόλιταν όπερα της Νέας Υόρκης στις 29/12/1945.
Ένας λιγότερο δραματικός και απαιτητικός ρόλος είναι αυτός του πατέρα του Αλφρέδου Ζερμόν στην όπερα "Τραβιάτα" του Τζ. Βέρντι. Ο πατέρας του Αλφρέδου, ο Τζόρτζο Ζερμόν, μόλις μαθαίνει ότι ο γιός του είναι ερωτευμένος και συζεί με μία "συνοδό ανδρών", την Βιολέττα, στο εξοχικό της κοντά στο Παρίσι τήν επισκέπτεται και τήν πείθει να εγκαταλείψει το γιό του για να σωθεί η τιμή της οικογένειάς του. Αυτή πείθεται και στέλνει ένα γράμμα χωρισμού στον Αλφρέδο λέγοντάς του ότι επιστρέφει στην παλιά της ζωή στο Παρίσι. Ο Αλφρέδος διαβάζει το γράμμα και ραγίζει η καρδιά του. Τότε ο πατέρας του προσπαθεί να τον παρηγορήσει με την άρια "Di provenza il mar, il suol". Τελικά όλα τα βρίσκεις στο youtube. Ανεβάζω λοιπόν την ερμηνεία του Ιωάννη Αγγελοπούλου ,του πρίγκιπα της όπερας, στα ελληνικά!. Απολαύστε τον, συναγωνιστές!
Αφού βρήκα ηχογραφήσεις του ανυπέρβλητου Ιωάννη Αγγελοπούλου (1881-1943) στο youtube, αρχίζω αμέσως αφιέρωμα σε αυτόν αναρτώντας την υπέροχη ερμηνεία του στην άρια "Eri tu" από την όπερα "Ένας χορός μεταμφιεσμένων" του Τζ. Βέρντι. Απολαύστε συναγωνιστές τις έξοχες αυξομειώσεις της έντασης, την απόδοση των συναισθημάτων και την απαράμιλλη φωνητική τεχνική του. Αυτός ο γίγαντας θυσίασε την καριέρα του στην Ιταλία γιατί μισούσε το φασισμό και πέθανε στην κατοχή διότι δεν δέχθηκε να τραγουδά στη Λυρική Σκηνή παρουσία των κατακτητών.
Ο Ιωάννης Αγγελόπουλος έγινε διάσημος στην Ιταλία από τον ρόλο του Ριγολέττου στην ομώνυμη όπερα του Τζ. Βέρντι. Θεωρώ λοιπόν καθήκον μου στην μνήμη του να ανεβάσω όσες ηχογραφήσεις βρήκα στο youtube με την ερμηνεία του. Αρχίζω λοιπόν με την άρια "Cortigiani vil razza dannata" στα ελληνικά. Απολαύστε τον!
Το αφιέρωμα στον Ιωάννη Αγγελόπουλο συνεχίζεται με το ντουέτο "Figlia...Mio padre" στα ελληνικά με την σοπράνο Αλίκη Βίτσου το 1932-33 πάλι από τον αγαπημένο του ρόλο, του Ριγολέττου ,που τον κατέστησε διάσημο στην Ιταλία του 1920-23. Απολαύστε τον, συναγωνιστές!
Η παρουσίαση των ερμηνειών του ανυπέρβλητου βαρυτόνου Ιωάννη Αγγελοπούλου προχωρεί με την ανάρτηση του ντουέτου Ριγολέττου-Τζίλντας με τίτλο "Piangi Fanciulla" στα ελληνικά με την σοπράνο Νίτσα Ρίζου το 1931 στην Αθήνα. Απολαύστε την ιστορική ηχογράφηση στην οποία η Τζίλντα κλαίει γιατί έπεσε θύμα της γοητείας του Δούκα της Μάντοβας που κατάφερε να την .
Μετά από την σκηνή του κλάματος της Τζίλντας και την παρηγοριά που τής προσφέρει ο πατέρας της ,ο Ριγολέττος, συγγνώμη ο Ιωάννης Αγγελόπουλος αποφασίζει να εκδικηθεί τον Δούκα δολοφονώντας τον ενώ η Τζίλντα τον εκλιπαρεί να τον συγχωρήσει γιατί τον αγαπά . Αυτή την σκηνή της απόφασης για εκδίκηση ανεβάζω τώρα με την ερμηνεία του αειμνήστου Έλληνα βαρυτόνου μαζί του τραγουδά το ρόλο της Τζίλντας η αείμνηστη σοπράνο Μιρέιγ το 1931 στην Αθήνα. Η Μιρέιγ Φλερύ στα τελευταία της ήταν καθηγήτριά μου στη μονωδία στο Ωδείο Αθηνών. Απολαύστε τους, συναγωνιστές!
Ολοκληρώνω το αφιέρωμα στις ερμηνείες του εξόχου Ιωάννη Αγγελοπούλου στον ρόλο του Ριγολέττου του Τζ. Βέρντι με το ντουέτο "Lassu in cielo" ,την τελευταία σκηνή της όπερας αυτής. Στη σκηνή αυτή συμπρωταγωνιστεί η σοπράνο Βάκω Άγγλου το 1931. Απολαύστε τους, συναγωνιστές!.
Παρόμοια θέματα
- Απαντήσεις
- 2K
- Εμφανίσεις
- 76K
- Απαντήσεις
- 154
- Εμφανίσεις
- 24K
- Απαντήσεις
- 36
- Εμφανίσεις
- 2K
- Απαντήσεις
- 17
- Εμφανίσεις
- 2K