Η παρεμβολη των οικονομικων κινητρων στα ζητηματα του σεξ ειναι παντα σε μεγαλυτερο η μικροτερο βαθμο καταστρεπτικη. Οι σεξουαλικες σχεσεις πρεπει να αποτελουν μιαν αμοιβαια απολαυση, στην οποια προχωρουν και τα δυο μερη μοναχα κατω απο αυθορμητη παρορμηση. οπου αυτο δε συμβαινει, η σχεση αποστερειται απο καθε αξιολογο στοιχειο. Για να μεταχειρισθη κανεις ενα προσωπο με τοσο οικειο τροπο, οπως απαιτει αυτη η σχεση, δεν πρεπει να του λειπει ο σεβασμος προς το ανθρωπινο ον σαν τετοιο γιατι αυτος πρεπει να αποτελει για τις γυναικες τον πιο συνηθισμενο τροπο για να εξασφαλισουν τα μεσα της ζωης τους, και η συνολικη ποσοτητα των ανεπιθυμητων σεξουαλικων σχεσεων που ανεχονται οι γυναικες ισως και να ειναι μεγαλυτερη στο γαμο, παρα στην πορνεια. Η ηθικη στις σεξουαλικες σχεσεις, οταν ειναι απαλλαγμενο απο τις προληψεις, συνισταται κυριως στο σεβασμο του αλλου προσωπου και στην αρνηση μας να το χρησιμοποιησουμε αποκλειστικα και μονο σαν μεσο προσωπικης ικανοποιησεως, χωρις να λογαριασουμε τις επιθυμιες του. Κι΄αρκιβως επειδη καταπαταει αυτη την αρχη η πορνεια θα εξακολουθουσε να ειναι ανεπιθυμητη και στην περιπτωση ακομα που οι πορνες γυναικες, που κανουν αυτη τη ζωη, θα ηταν σεβαστες, και οι κινδυνοι απο τα αφροδισια νοσηματα θα ειχαν εκλειψει.
Ο Χαβελοκ Ελλις στην εξαιρετικα ενδιαφερουσα μελετη του για την πορνεια προβαλλει ενα επιχειρημα που δεν το βρισκω σωστο. Εξεταζει το οργιο, που ηταν γνωστο στους περισσοτερους αρχαιους πολιτισμους, και αποτελουσε διεξοδο για τις αναρχικες ορμες, οι οποιες σε αλλες εποχες χρειασθηκε να μπουν κατω απο ελεγχο. Συμφωνα με την αποψη του , η πορνεια βγηκε απο το οργιο και υπηρετει του σκοπους που υπηρετουσε προηγουμενος αυτο. Πολλοι αντρες, λεει, δεν μπορουν να βρουν πληρη ικανοποιηση μεσα στους περιορισμους, το διακοσμο και τα ευπρεπη πλαισια ενος συμβατικου γαμου. Και πιστευει, πως οι ανδρες με μια επισκεψη τους καθε τοσο στις πορνες βρισκουν μια λιγωτερο αντικοινωνικη διεξοδο, απο αλλες τις οποιες θα μπορουσαν να αναζητησουν. Ουσιαστικα το επιχειρημα αυτο ειναι το ιδιο με του Λεκυ, με μονη τη διαφορα οτι μας προσφερεται σε πιο συγχρονισμενη μορφη. Οι γυναικες που ζουν τη σεξουαλικη ζωη τους χωρις δεσμευσεις και περιορισμους, υποκεινται στις ιδιες με τους αντρες παρορμησεις, που αναφερει ο Χαβελοκ Ελλις και οταν η σεξουαλικη ζωη των γυναικων ελευθερωθη, οι αντρες θα μπορουν να βρισκουν ικανοποιηση για τις παρορμησεις που συζηταμε, χωρις να αναγκαζονται να καταφευγουν στη συντροφια των γυναικων ελευθεριων ηθων, που τα κινητρα τους ειναι καθαρως χρηματικα. Αυτο πραγματικα ειναι ενα απο τα μεγαλυτερα πλεονεχτηματα, που πρεπει να ελπιζουμε πως θα μας δωσει η σεξουαλικη απελευθερωση των γυναικων. Οσο μπορεσα να διακρινω μελετωντας τη ζωη, οι γυναικες που οι γνωμες και τα αισθηματα τους για το σεξ δεν κυριαρχουνται απο τα παληα ταμπου, ειναι ικανες να βρουν, και συγχρονα να προσφερουν, πολυ πληρεστερη ικανοποιηση στο γαμο, απ΄οτι ηταν δυνατο στις ημερες της Βικτωριανης εποχης.
Οπου η παληοτερη ηθικη περασε σε παρακμη, ακολουθησε τα χναρια της και η πορνεια. Οι νεοι, που προηγουμενως ηταν υποχρεωμενοι να πηγαινουν καθε τοσο στις πορνες, μπορουν τωρα ναχουν σχεσεις με κοπελλες ελευθερες κι΄απο τις δυο πλευρες, οπου το ψυχικο στοιχειο εχει το ιδιο βαρος, με το καθαρα φυσικο, και που συχνα κλεινουν μεσα τους εναθερμο ερωτικο αισθημα αμοιβαιο. Απο την αποψη μιας γνησιας ηθικης κατι τετοιο αποτελει τεραστια προοδο απεναντι στο παληο συστημα. Η καινουργια ελευθερια αναμεσα στους νεους, ειναι κατα τη γνωμη μου, κατι που πρεπει να χαιρομαστε δημιουργει μια γενεα αντρων χωρις βαναυσοτητα και γυναικων χωρις σεμνοτυφια. Εκεινοι που αντιστρατευονται στην καιρνουρια ηθικη, πρεπει να δουν καθαρα οτι στην ουσια επιζητουν τη συνεχιση της πορνειας, σαν τη μονη ασφαλιστικη δικλειδα απεναντι στην πιεση που ασκει ενας εξαιρετικα ακαμπτος και αυστηρος ηθικος κωδικας.