Νέα

Η στοά των αθανάτων..

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα AssFiller
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 360
  • Εμφανίσεις 64K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Επισκέπτης
Ευάγγελος Παπάζογλου ή Αγγούρης

"’μα τραγουδάς τον πόνο του κόσμου, τραγουδάς και το δικό σου τον καημό. ’μα λες μόνο το δικό σου το ντέρτι δεν είσαι ρεμπέτης... "

Γεννήθηκε στο Ντουρμπαλί της Σμύρνης το 1896 (ή το 1897). Τον πατέρα του, φύλακα στους σιδηροδρόμους, τον μετέθεταν συχνά στους διάφορους σταθμούς της περιοχής και στα 1896 βρίσκεται στο Ντρουμπαλί της Σμύρνης, όπου γεννήθηκε ο Βαγγέλης. Το πραγματικό του επώνυμο ήταν Καλλίνικος. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στις διάφορες περιοχές της Σμύρνης, ακολουθώντας την οικογένειά του και μετά την τρίτη δημοτικού, οπότε σταμάτησε και το σχολείο, βοηθούσε στη δουλειά σαν κοτσαδόρος στα τραίνα. Για να μην υπηρετήσει στον Τουρκικό στρατό πήρε τα χαρτιά του ξαδέλφου του Θεόφιλου Γεροντιδάκη, που πέθανε νέος. Μόλις 16 χρονών κλέβει και παντρεύεται τη δεκατετράχρονη Αναστασία Μπαγιάτη. Απόκτησαν δυο παιδιά , που το ένα πέθανε μικρό και το άλλο, τη δεκαετία το πενήντα. O γάμος δεν κρατά πολύ, χωρίζουν το 1918. Μαθαίνει κιθάρα, βιολί, μπάντζο, μαντολίνο και θητεύει στην περίφημη Εστουδιαντινα Βασιλείου Σιδερή "Τα Πολιτάκια" στην οποία συμμετείχε και ο Σπ. Περιστέρης (πρώτο μαντολίνο με τον Παπάζογλου ως δεύτερο). Εκεί συνάντησε τους άλλους μεγάλους Σμυρνιούς Σπύρο Περιστέρη, Παναγιώτη Τούντα, τους Ογδοντάκηδες και το Σαλονικιό Δημήτρη Σέμση που γύρω στο 1920 ήταν στη Σμύρνη παίζοντας βιολί. Ο Παπάζογλου ήταν αυτοδίδακτος. Παρόλ' αυτά κατόρθωσε να μάθει πολύ γρήγορα τη μουσική σημειογραφία, με τη βοήθεια του μαέστρου Σπύρου Περιστέρη. Έτσι πάρα πολλές παρτιτούρες των τραγουδιών του διασώθηκαν μέχρι σήμερα.
Μετά την απελευθέρωση της Σμύρνης κατατάσσεται ως εθελοντής στον Ελληνικό στρατό. Έρχεται στην Αθήνα το 1923 μετά τη Μικρασιατική καταστροφή.



Το 1924 ανοίγει ουζερί-καφενείο στις παράγκες της Παλιάς Κοκκινιάς. Στις 20 Ιουλίου 1927 παντρεύεται για δεύτερη φορά, την Αγγελική Μαρωνίτη, σπουδαία Σμυρνιά τραγουδίστρια από μεγάλη μουσική οικογένεια, η οποία δυστυχώς τυφλώνεται το 1930. Δεν αποκτούν παιδιά και υιοθυετούν τον ανηψιό τους Γιώργη Παπάζογλου.
Στο διάστημα 1923-1941 εργάστηκε με Μικρασιάτικα ρεμπέτικα συγκροτήματα. Πεθαίνει στο σπίτι τους στην Κοκκινιά την Κυριακή 27 Ιουνίου 1943 από φυματίωση.
Συνεργάστηκε με όλους σχεδόν τους μεγάλους μουσικούς και τραγουδιστές του λαϊκού τραγουδιού της εποχής του. Σύμφωνα με την αφήγηση της Αγγελικής Παπάζογλου:
"...Με τον Παντελίδη δουλέψαμε πολλές φορές. Στις Τζιτζιφιές στην οδό Τζαβέλλα και αλλού. Ήτονε παλιός σύντροφος του Βαγγέλη απ' τη Σμύρνη και πολύ φίλος. Σπουδαίο παιδί.
...Ο Κώστας Μαρσέλος ή Νούρος ήταν φημισμένος τραγουδιστής, πριν έρθει εδώ, από τη Σμύρνη...Όπως στη Σμύρνη έτσι κι εδώ άφησε εποχή. Μαζί του ο Βαγγέλης δούλεψε πολλές φορές...
... Ύστερα ηπήγα στον Πειραιά στην οδό Τζαβέλα, στη μπυραρία του "ΚΕΣΕ" με τον Πέτρο Αρμάο, το Σταύρο Παντελίδη και το Βαγγέλη Παπάζογλου. Εκεί γνωριστήκαμε με το Βαγγέλη... Από κει και ύστερα δούλεψα με το Στελλάκη και το Βαγγέλη στο "Πράσινι Σαλόνι" στην οδό Πατησίων, στο "Τρίγωνο", στου "Μπητίδη" στην Κοκκινιά και στου "Μπαλλή" στη Δραπετσώνα και τελευταία στην Κοκκινιά στου "Αδαμάκη" με το Στελλάκη, το Νούρο το Βαγγέλη, το Μαργαρώνη...
...Ανάμεσα στα άλλα τραγούδια του Βαγγέλη ήταν και "Η κόρη της χήρας", που το 'χε ακούσει ο Σκαρβέλης και ξετρελλάθηκε, όπως έλεγε. Ο Βαγγέλης δεν έγραφε ποτέ για το ίδιο πράμα αλλά με τα πολλά κάθησε κι έγραψε τους άλλους στίχους που λένε "Για πες μου βρε Στελλάκη..." και του το έδωσε. Τώρα πως τα κανόνισαν μεταξύ τους δε θυμάμαι. Μετά ήρθε το Στελλάκι στο σπίτι, ήπιανε τα ούζα τους και σαν ήρθανε στα κέφια σηκώθηκαν και αγκαλιασμένοι το κάνανε πρόβα.
...Με το Στελλάκι χάλασαν την καρδιά τους, γιατι ο Βαγγέλης ήβαλε τον Κάβουρα και τραγούδησαε τον "Ξεμάγκα", μέχρι που κόψανε την καλημέρα. Πικράθηκε το Στελλάκι. Όμως ο "Ξεμάγκας" του άρεσε του Βαγγέλη με τον Κάβουρα. Το είπε και η Ρίτα, αλλά δεν του άρεσε του Βαγγέλη. Με το Στελλάκι ξαναμίλησαν στη κηδεία του Κάβουρα.
...Όλοι που παίζανε τα μπαγλαμαδάκια και τα μισομπούζουα, όλοι ηρχούντουστε και βρίσκανε το Βαγγέλη στη δουλειά. Κι ένας Δελιάς. Κι ο Μπάτης δεν έλειπε από κοντά μας. Μας είχε δώσει και καναρίνια.
...Ήτανε έξυπνος στη δουλειά ο Μάρκος. Ότι άκουε δεξιά-αριστερά. Τότε τα τραγούδια ήτανε χωρίς νοικοκύρη. Ήτανε αδέσποτα. Ότι άκουες μπορούσες να το βάλεις στο όνομά σου. Γινόσουνα μπαμπάς του. Μον' να στο βγάλουνε πλάκα οι εταιρείες. Ο Μάρκος έπαιζα καλά. Έχει πολλούς που διαβάζουνε και δεν παίζουνε καλά. Ο Μάρκος έπαιζε όμορφα. Νάβλεπες τα δάχτυλά του, έλεγε ο Βαγγέλης, σαν αβδέλλες κoλλάνε πάνω στο μάνικο.
...Κι ο Στράτος ηρχούντανε στο σπίτι. Έχει περάσει πολλά του Βαγγέλη τραγούδια. Και την "Αγιοθοδωρίτισσα" τούχει περάσει, το θυμάμαι ακόμα σα νάναι τώρα που τούκανε μια απ' τα πρίμα, μια απ' τα μπάσα την εισαγωγή ο Βαγγέλης και έμπαινε ο Στράτος.
...Μετά το τριάντα ήρχανε όλοι οι ντόπιοι οργανοπαίχτες στην Κοκκινιά για νάναι κοντά μας. Όχι για δουλειά. Δε δουλεύανε. Δε μπορούσανε να δουλέψουνε μαζί μας. Εκείνοι παίζανε άλλο σκοπό, εμείς παίζαμε άλλο τροπάρι. Ηρχούντουστε για να μας ακούνε κι από μας να παίρνουνε..."
Ήταν στιχουργός, συνθέτης και -αν και είχε εξαιρετική φωνή- σπάνια τραγουδούσε. Τα λαϊκά τραγούδια που έγραψε είναι χαρακτηριστικά τόσο για την ποικιλία μελωδίας και ρυθμού, όσο και για την πρωτοτυπία και απλότητα των στίχων του.
Ποτέ δεν δέχτηκε να αντιγράψει ή να επαναλάβει τον εαυτό του. Όταν κυκλοφόρησε ο "Παλιατζής" του Ιωαννίδη, στην εταιρεία υπήρχε και δικός του "Παλιατζής". Έτσι άρχιζε:
"Το πρωί σαν ξημερώσει
παίρνω επ' ώμου το τσουβάλι
ξεπετιέμαι μες τους δρόμους
και φωνάζω σαν τσακάλι..."
Πήγε κατευθείαν και είπε στον Σκαρβέλη, πού ήταν διευθυντής: "Δώσε μου πίσω το τραγούδι μου. Κρίμα μόνο που ο κόσμος δε θα ακούσει ένα ρεμπέτη "Παλιατζή". Το τραγούδι του Ιωαννίδη δεν είναι ρεμπέτικο, είναι Ευρωπαϊκό".
Ο Βαγγέλης Παπάζογλου υπήρξε ένα από τους λίγους ασυμβίβαστους στις επιταγές της λογοκρισίας του Μεταξά με αποτέλεσμα την εξαφάνισή του από τη δισκογραφία. Παρόμοια τύχη άλλωστε επέβαλλε η δικτατορία μέσα στις προσπάθειές της για ευρωπαϊκό εξωραϊσμό και γενικά στο σμυρνέικο (τουρκομερίτικο γι' αυτήν) τραγούδι.
Δε μετακινήθηκε ούτε μέτρο από αυτά που πίστευε ακόμα κι στις πιο άσχημες στιγμές της ζωής του. Όταν μπήκανε οι Γερμανοί στην Αθήνα, μη θέλοντας να παίζει και να χορεύουνε οι "φχαριστημένοι και οι μαυραγορίτες", είπε στους συνεργάτες του: "Τώρα το παπιγιόν δεν έχει θέση. Ήρθε η ώρα να δείξουμε ο καθένας τι μετράει και τι μπορεί να κάνει. Εγώ δε θα την ξαναπάθω όπως στη Σμύρνη που έπαιζε ο κόσμος τα όργανα και χόρευε και ήτανε προδομένος. Εγώ από σήμερα δεν ξανατραγουδώ, ούτε παίζω όσο θα κρατήσει ο πόλεμος". Από τη στιγμή εκείνη παράτησε την κιθάρα, έριξε ένα τσουβάλι στον ώμο και πήρε τους δρόμους. Έγινε παλιατζής. Η απόφασή του στάθηκε μοιραία γι' αυτόν. Η πείνα τον τσάκισε και πέθανε φυματικός.
Ο Παπάζογλου, δεν είναι μόνο χρονικά μεταξύ των πρώτων του λαϊκού μας τραγουδιού (αφού ανήκει στην πριν τον Βαμβακάρη γενιά), αλλά και ουσιαστικά. Σ' αυτόν και στον Τούντα στηρίχθηκε κυρίως το λαϊκό τραγούδι πριν "παρέμβουν" τα μπουζούκια. Λέει ο Στελλάκης Περπινιάδης:
"Φυσικά υπήρχαν και συνθέτες, που όσα έγραφαν ήταν αριστουργήματα. Όπως ο Παπάζογλου ο λεγόμενος Αγγούρης. Κάθε τραγούδι του Αγγουριού δημιουργούσε αμέσως καταστάσεις, έβαζε δηλ. τους συνθέτες αμέσως να τρέχουν να σπάνε τα κεφάλια τους να τον συναγωνιστούν. Αλλά ποιός; Μόνο ο Τούντας μπορούσε να τον παλέψει λιγάκι.
... Αμφιβάλλω αν η λαϊκή μουσική θα μπορέσει να ξαναβγάλει Παπάζογλου και Τσιτσάνη στη σύνθεση, Γιοβάν Τσαούς στις μουσικές γνώσεις και σαν οργανοπαίκτη, Χιώτη στη δεξιοτεχνία (μαζί με το Μπέμπη) και Στράτο Παγιουμτζή στη φωνή.
...Ο Παπάζογλου ήταν 40 χρόνια μπροστά από όλους τους άλλους στη μουσική. Οι μελωδίες του ήταν πρωτοποριακές και οι στίχοι του το ίδιο. Δεν πιστεύω να μπορούσε άλλος να γράψει αυτά τα σπάνια και υπέροχα έργα.
...Κάθε τραγούδι του Αγγουριού ήταν και μια επιτυχία, με πωλήσεις που δεν τις έβλεπαν στον ύπνο τους όλοι οι άλλοι μαζί τότε."

Στο ενεργητικό του, αναφέρονται περίπου τριάντα ηχογραφημένα τραγούδια, αλλά είναι βέβαιο ότι έγραψε πολύ περισσότερα. Από αυτά ένα μέρος τους κράτησε και χαθήκανε τα χρόνια της κατοχής και ένα μέρος χάρισε σε διάφορους φίλους συνθέτες και τραγουδιστές.

Δισκογραφία του Βαγγέλη Παπάζογλου

1. Αν ήμουν άντρας, Κατίνα Χωμαχιανού ή Χωματοπούλου (1933)
2. Ο αργιλές, Στελλάκης Περπινιάδης (1933)
3. Ο Νικοκλάκιας, Στελλάκης Περπινιάδης (1933)
4. Οι λαχανάδες, Στελλάκης Περπινιάδης (1934),παράλληλες εκτελέσεις το ίδιο έτος με Ρόζα Εσκενάζυ, Κατίνα Χωματιανού, Κώστα Ρούκουνα και μία του 1935 στην Νέα Υόρκη με την Εστουδιαντίνα «Τα Πολιτάκια»
5. Η μπαμπέσα, Στελλάκης Περπινιάδης (1934), άλλες δυο παράλληλες εκτελέσεις το ίδιο έτος με Ρόζα Εσκενάζυ, με Κάκια Μένδρη και με «Πολιτάκια» στην Νέα Υόρκη, 1935
6. Ο παπατζής, Στελλάκης Περπινιάδης (1934)
7. Τσαχπίνα μαυρομάτα, Στελλάκης Περπινιάδης (1934)
8. Βάλε με στην αγκαλιά σου, Μαρίκα Καναροπούλου - Τουρκαλίτσα (1934) και δυο εκτελέσεις του 1935 με Στελλάκη Περπινιάδη και με Ρόζα Εσκενάζυ
9. Ντερβίσενα, Αγγελική Παπάζογλου, πρώτη εκτέλεση (1934) και δεύτερη ο Κώστας Ρούκουνας (1935)
10. Μαρίκα χασικλού, Κώστας Ρούκουνας (1934)
11. Αγιοθοδωρίτισσα, Στελλάκης Περπινιάδης (1935)
12. Η φωνή του αργιλέ, Στελλάκης Περπινιάδης (1935), στην εισαγωγική πρόζα παίρνει μέρος και ο συνθέτης
13. Ο λαθρέμπορας, Στελλάκης Περπινιάδης (1935)
14. Σαν φουμάρω τσιγαρλίκι, Στελλάκης Περπινιάδης (1935)
15. Ζουρλοπαινεμένης γέννα, Στελλάκης Περπινιάδης (1935) και το ίδιο έτος άλλη εκτέλεση με την Ρίτα Αμπατζή
16. Η Βολιώτισσα, Ρίτα Αμπατζή (1935)
17. Ο Ξεμάγκας, Ρίτα Αμπατζή (1935)
18. Της το βγάλανε, Ρόζα Εσκενάζυ (1935)
19. Μου φαίνεται, Στελλάκης Περπινιάδης (1936), άλλη εκτέλεση το ίδιο έτος με τον Κώστα Ρούκουνα
20. Θα στο λύσω, Στελλάκης Περπινιάδης (1936) και άλλη εκτέλεση το ίδιο έτος από τον Γιώργο Κάβουρα με τίτλο «Το αίνιγμα»
21. Σαν εγύριζα απ' την Πύλο, Στράτος Παγιουμτζής (1936)
22. Καλόγρια, Ρίτα Αμπατζή (1936)
23. Στρι' ρε κουτσαβάκι, Χρήστος Τσαγκαράκης - Ιντζέβεης (1936)
24. Το παιδί του δρόμου, Γιώργος Κάβουρας (1937)
25. Να μην λες το μυστικό σου, Κώστας Ρούκουνας (1938)

Η Αγγελική Παπάζογλου ηχογράφησε μόνο πέντε (5) μανέδες σε στίχους Πάπάζογλου (Ματζόρε, Σαμπάχ, Χετζάζ, Γαλατά ή Ανταμαμάν και Ταμπαχανιώτικος) και ένα τραγούδι του Παπάζογλου τη Ντερβίσαινα.


Πολυτραγουδισμένα και "πολυκλεμμένα"

Τα τραγούδια του Παπάζογλου δεν υπήρξαν επιτυχίες μόνο στην εποχή τους αλλά εξακολουθούν να είναι. Δυστυχώς πολλοί πήραν τις συνθέσεις του και είτε με τους ίδιους στίχους είτε με διαφορετικούς τις παρουσίασαν για δικές τους. Πολλά επίσης τραγούδια του είτε τα έδωσε ο ίδιος είτε ως "δώρο" σε τραγουδιστές ή συνθέτες είτε ως μίζα σε στελέχη των εταιρειών "κατά τη συνήθεια της εποχής".
Λέει ο Στελλάκης Περπινιάδης: "Τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει απάνω στα τραγούδια του όλοι οι κλέφτες και δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο. Χωρίς φιλότιμο κα ίχνος πέτσας, πήραν φόρα και άρχισαν να λεηλατούν τα τραγούδια του... Εγώ ξέρω όλους τους κλέφτες και όλα τα τραγούδια που του άρπαξαν."
Και η Αγγέλα Παπάζογλου: "Κι ο Περιστέρης, κι ο Τούντας κι ο Σαλονικιός και ο Λαμπρόπουλος και ο Γδόντας κι ο Σκαρβέλης ήτανε δικτάτορες. Όλοι τους ηρχούντανε στο σπίτι και τον γυρεύανε. Το Περιστέρι ηρεγούντανε τα μινόρε. Το Στελλάκη τσι μανέδες. Ο Σαλονικιός τα σμυρνέικα. Ο Τομπούλης ότι νάτανε. Εσύ μου έλεγε μη μιλάς. Δε σούφαγα τα αμπελοχώραφά σου. Είναι δικός μου ο μπαξές που τρυγάω..."
Kαι πάλι η Αγγέλα Παπάζογλου: "Με βοήθησαν όλοι. Κι ο Χατζηδουλής, κι ο Σχορέλης κι ο Χατζιδάκης που έγραψε στα τραγούδια από κάτω φαρδιά-πλατιά "Ευάγγελος Παπάζογλου" και τσ' ήσκισε όλοι τσι ψευτοσυνθέτες και τα τσιράκια τους που γράφανε ψέματα στα βιβλία τους..."

1. Οι Λαχανάδες (Στα Λεμονάδικα)
Και ποιος δεν το έχει τραγουδήσει!!! Πρωτοκυκλοφόρησε το 1934. Σε τέσσερις παράλληλες εκτελέσεις σε διαφορετικές εταιρείες και ακόμη μία την επόμενη χρονιά:
α. Με το Στελλάκη Περπινιάδη : ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ D.b 2041 - Cb 841 (1934)
β. Με τον Κώστα Ρούκουνα : ΠΑΡΛΟΦΩΝ 21747 - Β 101493 (1934)
γ. Με τη Ρόζα Εσκενάζυ : ΗΙΣ ΜΑΣΤΕΡΣ ΑΟ 214 - ΟΤ 1611 (1935)
δ. Με την Κατίνα Χωματιανού : ΠΑΡΛΟΦΩΝ 21747 - 101451 (1934)
ε. Με την Εστουδιαντίνα "Πολιτάκια" στη Νέα Υόρκη (1935) (ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ)
Υπάρχουν ακόμα δεκάδες ηχογραφήσεις του τραγουδιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από τις οποίες αξίζει να αναφερθούν: Με τη Σωτηρία Μπέλλου, με το Γιάννη Κυριαζή, σόλο του Γιώργου Ζαμπέτα αλλά και του Ιορδάνη Τσομίδη, οργανικό του Χατζιδάκη (στο δίσκο "Ο σκληρός Απρίλης του 45"). Και φυσικά πολλές ακόμα ηχογραφήσεις από νεώτερους, όπως με το Θόδωρο Καναρίδη, τον Απόστολο Νικολαΐδη, με το Λάκη Χαλκιά και τη Βασιλική Λαβίνα, το Δημήτρη Μακεδόνα και τη Δήμητρα Γαλάνη, τη Ρίτα Σακελαρίου, τον Κώστα Κυρίτση κ.ά.
Αλλά το εμφάνισαν ως δικό τους ή ως διασκευή:
α. Ο Νίκος Δαλέζιος σε δίσκο με τίτλο "Σαν τον αγά την άραξες" (ODEON DSOb 2690 X 7BO 583) με εκτελεστή το Βαγγέλη Περπινιάδη.
β. Στα 1975 ο ιδιοκτήτης της ΠΑΝΙΒΑΡ, Δ. Βαρδουλάκης το παρουσίασε ως δικό του (ΠΑΝΙΒΑΡ ΥΡΑ 5082) με εκτελεστή το Σπύρο Ζαγοραίο. Στη ίδια εταιρεία κυκλοφόρησε και η εκτέλεση του Απόστολου Νικολαΐδη όπου όμως αναφέρεται ως συνθέτης ο Παπάζογλου.
γ. Ο Γ. Θεοφιλόπουλος με εκτελεστή το Μανώλη Τοπάλη (δίσκος ΣΟΝΟΡΑ SNR 1024 - 419)
δ. Ο Β. Βασιλειάδης (γιος του "Τσάντα") με τον Πυθαγόρα (δίσκος MARGO8154-1367 No7 αν και μέσα ο δίσκος γράφει Παπάζογλου)
ε. Κάποιος Σκουρτέλης (δίσκος EL GRECO ΕG 01)
στ. Διασκευή του Ν Πετρίδη (δίσκος PAN VOX X 33 SPV 10251)

2. Μπαμπέσσα
Φωνογραφημένο τρεις φορές στα 1935.
α. Με το Στελλάκη Περπινιάδη : ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ D.b 2041 - Cb 888
β. Με τη Ρόζα Εσκενάζυ : ΧΙΣ ΜΑΣΤΕΡΣ Α.Ο. 2141 - Ο.Τ. 1610
γ. Με τη Σοφία Καρίβαλλη : ONTEON b.A. 1808 - CbO 2140
Αλλά τη μουσική της "δανείστηκε" ο Κ. Καπετάνιος στο τραγούδι "Τον Γιώργο επαράτησες" (δίσκος ΟΛΥΜΠΙΚ 7147-45-Fb 293) με την ’ννα Χρυσάφη.

3. Ο ξεμάγκας
Το κλέβουνε συνέχεια από το 1935. Του αλλάζουν τίτλο, του αλλάζουνε λόγια, αλλά η μουσική του νικά:
α. Δίσκος 48 G 2404 RCA: ΠΡ. ΤΣΑΟΥΣΑΚΗ - Λ. ΜΠΟΥΡΝΕΛΗ "Θα τη γλεντήσω τη ζωή" με τον Πρ. Τσαουσάκη.
β. Δίσκος MAS505 Α/Α 10958: Λ. ΜΠΟΥΡΝΕΛΗ "Ο Αργιλές" με τον Π. Μιχαλόπουλο.
γ. Δίσκος PHILIPS 814821-1: Σ. ΧΡΥΣΙΝΗΣ - Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - Χ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ "Βαρέθηκα τον αργιλέ" με τη Δούκισσα.
δ. Δίσκος AVANTAGE 109: "Βαρέθηκα τον αργιλέ" (Δ. Λορέντζου)
ε. Δίσκος VENUS 1002 Α/Α 2223 "Βαρέθηκα το ούζο πια" Οδ. Μοσχονάς - Μητσάρας (Δ. Φράτης)

4. Αργιλέ μου παινεμένε (Πρώτη εκτέλεση ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ W 697 - A 494 με το Στελλάκη)
α. Δίσκος VENUS 1042 (1976), με τίτλο "Ναργιλέ μου παινεμένε" στο όνομα των Δ. ΦΡΑΤΗ και Α. ΜΠΟΝΗ (εκτελεστής Δ. Φράτης ή Μητσάρας)
β. Δίσκος MINΩΣ - 5092-7ΧΒΟ 4439 (1969) με τίτλο "Σάββατο σήμερα" ή "Το μωρό μου" στο όνομα του Β. Βασιλειάδη σε στίχους Πυθαγόρα και εκτελεστή το Στέλιο Καζαντζίδη.

5. Η φωνή του αργιλέ (Πρώτη εκτέλεση ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ CG 1108 - DG 6066 με το Στελλάκη)
α. Δίσκος PHILIPS P.H./P.R. 33212: ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΣΑΚΗ "Το παιδί της Κοκκινιάς" με το Νίκο Γιουλάκη και τη Μπέμπα Μπλανς
β. Δίσκος POLYDOR 2061-13-P 1972: Γ. ΜΑΝΗΣΑΛΗ "Αν γουστάρω πορτοφόλι" σε στίχους του Κ. Ψυχογιού με τη Pίτα Σακελαρίου
γ. Δίσκος POLYDOR 2421083 MC 3180083: ΖΑΚ ΙΑΚΩΒΙΔΗ "Πέντε κρίκοι ένα τάλληρο" στίχοι Γ. Δαλιανίδη
δ. Δίσκος HIS MASTERS VOICE 7XGA 1483-45 7PG3165: ΑΠ. ΚΑΛΔΑΡΑ - Ν. ΔΑΛΕΖΙΟΥ "Το καινούριο μου κορίτσι", τραγουδά ο Αντ. Ρεπάνης
ε. Στο LP Α 109 του Δ. Ευσταθίου με τίτλο "Φύσα ρούφα", φαίνεται να ανήκει σε κάποιον ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ

6. Αγιοθοδωρίτισσα
α. Δίσκος NEW SOUND ΟΕ 80145: ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ "Να ήμουνα στη Μύκονο"
β. Σε άλλο δίσκο αναφέρεται ότι τους στίχους έχει γράψειο ο Γ. Κόρος

7. Ο Λαθρέμπορας
Ο Β. Βασιλειάδης (και πάλι!!!) στο δίσκο ΜΙΝΩΣ MSM 268, MTbS 8XMS 3145, με τίτλο "’ιντε τα δυο σου μάτια" σε στίχους Τ. Κωλέττη και εκτελεστή τον Τόλη Βοσκόπουλο.

8. Βάλε με στην αγκαλιά σου
Τρεις εκτελέσεις την ίδια χρονιά (1935)
α. Με το Στελλάκη: Δίσκος ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ A.A 1041 - 6033
β. Με τη Ρόζα Εσκενάζυ: Δίσκος ΗΙΣ ΜΑΣΤΕΡΣ ObA 168 - A.O. 2206
γ. Με τον Κώστα Ρούκουνα: Δίσκος ΠΑΡΛΟΦΩΝ
Το 1968 ο Γ. Ροβερτάκης το κυκλοφόρησε στο όνομά του με τον ίδιο τίτλο και εκτελεστή το Χρηστάκη (Δίσκος SONATA - SON 135 B)

9. Τσαχπίνα Μαυρομάτα
Κυκλοφόρησε στο όνομα του Δ. Πολίτη (COLUMBIA DG 2114) με τον Στελλάκη. Είναι όμως του Βαγγέλη Παπάζογλου

10. Το Προφυγάκι
Στο όνομα του Π. Τούντα με τον Στελλάκη. Είναι μάλλον το πρώτο τραγούδι που έγραψε ο Παπάζογλου όταν ήρθε στην Αθήνα μετά την καταστροφή της Σμύρνης, αν και ηχογραφείται μια δεκαετία αργότερα.

11. Η ψευτοφιλία
Κυκλοφόρησε το 1937 στο όνομα των Δημήτρη Σέμση (Σαλονικιός) και Στελλάκη Περπινιάδη. Έχει βρεθεί χειρόγραφη παρτιτούρα από τον Β. Παπάζογλου.

Ο Στελλάκης Περπινιάδης αναφέρει ότι ο Μάρκος Βαμβακάρης, έκλεψε ένα πολύ ωραίο χασάπικο του Παπάζογλου και το έκανε δίσκο. Είναι "Οι γλάροι". Το τραγούδι το είχε συνθέσει από τα 1925 ο Β. Παπάζογλου αλλά ποτέ δεν το γραμμοφώνησε. Αρχίζει έτσι:
"Βλέπεις το γλάρο στα ψηλά
που χαμηλοκοιτάζει
ψαράκια βλέ- μα βλέπει στο γυαλό
και βαριαναστενάζει
..."

Με τα λόγια της Αγγέλας Παπάζογλου:
"Εγώ να δανείζομαι να μη μας φάνε τα χρέη και μείνομε στο δρόμο, και ν' ακούω τα τραγούδια του Βαγγέλη να τα παίζουνε τα ράδια νύχτα-μέρα σ' άλλα ονόματα... να κονομάνε οι άλλοι...να τρώνε οι άσχετοι...Αν ζούσε ο Βαγγέλης ξέρεις τι θα τους έλεγε: Τι άντρες είστε σεις βρε; Δε ντρεπούσαστε; Με τη δική μου την 'τέτοια' καβαλάτε τσι γυναίκες σας;"



Οι πληροφορίες από τα βιβλία:
1. Γιώργης Παπάζογλου "Ονείρατα της άκαυτης και της καμμένης Σμήρνης - Αγγέλα Παπάζογλου - Τα χαΐρια μας εδώ"
2. Τάσος Σχορέλης "Ανθολογία Ρεμπέτικου τραγουδιού"
3. Κώστας Χατζηδουλής "Ρεμπέτικη Ιστορία 1"
4. Ηλίας Βολιώτης Καπετανάκης "Μάγκες αλήστου εποχής"
 

Spinos

Μέλος
Εγγρ.
13 Αυγ 2007
Μηνύματα
269
Like
7
Πόντοι
1
Α.................................
Εχω μέίνει παγωτό !!!
Ρε Αρίων φιλαράκι, τι πράγμα είναι αυτό !!!
Μπήκα για μια ...βόλτα και παράτησα τη δουλειά μου με αυτά που μας παραθέτεις...
Άπαιχτος.Συγχαρητήρια...
(συνεχίζω το διάβασμα και μάλλον κάτι θα σου ζητήσω).
 

Επισκέπτης
Α.................................
Εχω μέίνει παγωτό !!!
Ρε Αρίων φιλαράκι, τι πράγμα είναι αυτό !!!
Μπήκα για μια ...βόλτα και παράτησα τη δουλειά μου με αυτά που μας παραθέτεις...
Άπαιχτος.Συγχαρητήρια...
(συνεχίζω το διάβασμα και μάλλον κάτι θα σου ζητήσω).
η επόμενη συλλογή που θα ανεβάσω θα είναι αφιερωμένη σε εσένα θα είναι με κελαιδίσματα.
 

Spinos

Μέλος
Εγγρ.
13 Αυγ 2007
Μηνύματα
269
Like
7
Πόντοι
1
Λοιπόν φίλε.
Μπορείς να βοηθήσεις?
Ψάχνω, στίχους και περισσότερες λεπτομέρειες (αν το τραγούδι γράφτηκε για κάποιο λόγο κλπ) από τα εξής:
ΘΕΛΩ ΝΑ Σ ΑΝΤΑΜΩΣΩ (ΞΑΒΕΡΙΩΤΙΣΣΑ)- Μπαγιαντέρας
ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΡΟΓΥΑΛΙ (ΤΟ ΑΚΡΟΓΥΑΛΙ) – Περιστέρης
ΒΑΡΚΑ ΜΟΥ ΜΠΟΓΙΑΤΙΣΜΕΝΗ- Μπάτης

Εχεις κάτι αν δεν είναι κόπος για σένα?
Πλιζ μωρό μου Αριωνάκι μου...
 

Επισκέπτης
για  τους ρεμπέτες φίλους μια όμορφη αφιέρωση για να απολαύσουν με αυτά τα υπέροχα τραγούδια της μέρες αυτές.

ΜΥΘΟΣ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΣ - Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ & Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ & Β. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ (3χ4 cds) -    02-11-07, 13:11
ΜΥΘΟΣ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ & ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ & ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ

Περιγραφή Συλλογής


Τίτλος: Μύθος Ρεμπέτικος
Δημιουργοι: Γ. Παπαιωαννου, Μ. Βαμβακαρης, Β. Τσιτσάνης
Τύπος Αρχείων: Mp3
Ποιότητα (Bitrate): 192 Kbs
Εξώφυλλα: Ναι
+ All covers (front ,back,cd )

Μια συλλογή που σας μεταφέρω ένα κομμάτι από τον πρόλογο της έκδοσης:

“Κάθε καινούρια έκδοση είναι στιγμή μοναδική και κάθε έργο έχει την αξία του. Ο «Μύθος Ρεμπέτικος», όμως, είναι μία στιγμή ιδιαίτερη. Για πρώτη φορά παρουσιάζονται σε μία ενότητα ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Γιάννης Παπαϊωάννου και ο Βασίλης Τσιτσάνης. Γνήσιοι, αυθεντικοί δημιουργοί και οι τρεις τους, χάραξαν ο καθένας το δικό του δρόμο, για να συναντηθούν στη διαχρονική έννοια που λέγεται Ελλάδα. Μακριά από αφορισμούς και σκοπιμότητες, το έργο αυτό αποτελεί μία κατάθεση, μια σκιαγράφηση των συνθετών και της εποχής τους. Και οι τρεις επηρέασαν και επηρεάστηκαν από τον περίγυρο τους, αλλά αυτοί είχαν το μεγάλο χάρισμα: εκφράστηκαν με τα τραγούδια τους και μαζί τους εκφράστηκαν χιλιάδες, εκατομμύρια Έλληνες. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τραγούδια τους τραγουδιούνται και σήμερα απ' όλους, νέους και μεγαλύτερους. …………
…… Και στα CD που συνοδεύουν την έκδοση, ακούγονται για πρώτη φορά κάποιες αυθεντικές, σπανιότατες ηχογραφήσεις - προσωπικές στιγμές των δημιουργών….
Πιστεύουμε ότι ο «Μύθος Ρεμπέτικος» αξίζει να βρίσκεται σε κάθε ελληνικό σπίτι. Για να γνωρίζουμε το παρελθόν, να κατανοούμε το παρόν, να διαμορφώνουμε το μέλλον.”

Και από τον πρόλογο για τον Γιάννη Παπαιωαννου :

Ένας δικός μας άνθρωπος

“Τα τραγούδια του Παπαιωαννου είναι γνωστά και ο ίδιος ανήκει στους κλασικούς της λαϊκής μας μουσικής. Όταν λοιπόν μου ζητήθηκε να γράψω για τον άνθρωπο, βρέθηκα μπροστά ι σε μία πρόκληση, αλλά και ένα δίλημμα. Ο πειρασμός να πω το ναι ήταν μεγάλος. Αλλά, πώς θα μπορούσα να προσεγγίσω ένα γίγαντα του ρεμπέτικου, εγώ; Με τι είδους προσωπικά βιώματα θα μπορούσα να προσεγγίσω κάποιον που έζησε και δημιούργησε σε εποχές που, αν και σχετικά πρόσφατες, φαντάζουν σήμερα τόσο μακρινές; Με τι βάθος ψυχής θα μπορούσα να γράψω για ένα γνήσιο λαϊκό καλλιτέχνη, που έδωσε όλη του τη ζωή στη μουσική; Τι ήξερα εγώ από όλα αυτά; Τη λύση μου την έδωσε ο ίδιος ο Παπαϊωάννου. Ανακαλύπτοντας κομμάτι - κομμάτι τη ζωή του, το πνεύμα του, το μεράκι του, μέσα από συζητήσεις με ανθρώπους που είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν προσωπικά, ο μπαρμπα-Γιάννης άρχιζε να γίνεται και για μένα ένα πρόσωπο οικείο κι αγαπημένο. Η απλότητα του χαρακτήρα του, η μεγαλοθυμία του, η ντομπροσύνη του, η μαγκιά του, με έκαναν να ακούσω αλλιώτικα τη μουσική του. Τώρα πια δεν ήταν η μουσική ενός μεγάλου του ρεμπέτικου που την άκουγα με δέος, αλλά τα τραγούδια ενός δικού μου ανθρώπου που μιλούσαν κατευθείαν στην καρδιά μου με λόγια απλά και δυνατά, με πενιές καθαρές και μελωδικές, ξάστερες σαν την ψυχή του δημιουργού τους. Κατάλαβα ότι δεν ήταν διόλου τυχαίες η αγάπη κι η εκτίμηση του κόσμου που περιέβαλλε τον Παπαϊωάννου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. ….. Να μοιραστείς λίγη από τη χαρά τους που είχαν δίπλα τους το μπαρμπα-Γιάννη να τους διασκεδάζει, να τούς κάνει να ξεχνούν για λίγο μόχθους και πίκρες. Να νιώσεις και εσυ λίγη από τη ξεγνοιασιά κάποιων άλλων εποχών, όταν τα πράγματα ήταν πιο απλά κι οι άνθρωποι καλύτεροι. Με την ευχή, όλα αυτά να σου κάνουν καλό …”


Τίτλοι Τραγουδιών Cd1

1.Ο ΚΑΨΟΥΡΗΣ- ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ - ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ 3:08
2.ΤΟ ΛΑΧΕΙΟ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ - ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ (Στίχοι: Κ.Μάνεση) 3:26
3.ΑΦΟΤΟΥ Μ' ΑΠΑΡΝΗΘΗΚΕΣ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Χ. ΛΟΥΡΕΤΖΗ 3:10
4.ΝΑΥΤΑΚΙ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΑΠΟΥΜπΗΣ - ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ 3:07
5.ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΝΤΡΕΑ ΖΕΠΟ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ - ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ 3:07
6.ΟΤΑΝ ΗΡΘΑ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ. ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ 3:14
7.ΑΠ'ΤΗΣ ΖΕΑΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ Δ. ΠΕΡΔΙΚΟΠΟΥΛΟΣ - Γ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ (Στίχοι: Χ.Βασιλειάδη) 3:15
8.ΤΙ ΜΑΓΙΑ Σ' ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΙΣΕΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ (Στίχοι: Β.Ταμβάκη) 3:16
9.ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΑΨΗΛΑ Γ.ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ. ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ 3:25
10.ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ (Στίχοι: Κ.Μάνεση) 3:04
11.ΦΟΥΡΝΟΣ ΝΑ ΜΗ ΚΑΠΝΙΣΕΙ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Α. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ (Στίχοι: Χ.Βασιλειάδη) 3:22
12.ΣΕΡΒΙΚΟ ΣΜΥΡΝΕΙΚΟ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 1:33
Μουσική, Στίχοι: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ

Τίτλοι Τραγουδιών Cd2

1.ΦΑΛΗΡΙΩΤΙΣΣΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (Στίχοι: Ε.Γρυπάρη) 3:01
2.ΠΕΘΑΝΕ Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΑΓΙΟΥΜΤΖΗΣ 3:17
3.ΣΤΑ ΠΕΥΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΑΤΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ (Στίχοι: Χ.Βαοιλειάδη) 3:07
4.ΨΑΡΟΠΟΥΛΑ Δ. ΠΕΡΔΙΚΟΠΟΥΛΟΣ - Γ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 3:08
5.ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Α. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ 2:49
6. ΓΙΑ ΧΑΜΠΙΜΠI ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ – ΟΔ. ΜΟΣΧΩΝΑΣ 3:19
7.ΠΑΨΕ Ν" ΑΚΟΥΣ ΤΗ ΦΙΛΗ ΣΟΥ ΟΔ. ΜΟΣΧΩΝΑΣ – ΣΤΕΛ.ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ 3:17
8.ΦΥΓΕ ΔΕ ΣΕ ΘΕΛΩ ΠΙΑ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ 3:34
9.ΜΟΔΙΣΤΡΟΥΑΑ Γ. ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ 3:00
10. ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 2 58
11. ΒΑΔΙΖΩ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ - Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (Στίχοι Α.Παγκαλακη) 3:21
12. ΧΑΛΑΛΙ ΣΟΥ ΧΑΛΑΛΙ ΡΕΝΑ ΝΤΑΛΙΑ ■ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΟΣΧΟΝΑΣ 2:52


Τίτλοι Τραγουδιών Cd3LIVE

1.ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ *
ΤΑ ΝΕΙΑΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΧΟΡΤΑΣΑ ΠΑΝ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
2.ΠΗΡΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟ ΣΤΕΡΝΟ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ
3.ΒΑΔΙΖΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΙΛΩ ΠΑΝ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
4.ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ ΜΟΝΑΧΟΣ ΟΔΥΣ. ΜΟΣΧΟΝΑΣ (Χ. Βασιλειάδη - Γ. Παπαίωάννου)
5.ΑΣΕ ΜΕ, ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΣΕ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩ ΔΗΜ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
6.ΓΚΕΛΜΕΝΤΕΝ ΗΛ. ΕΛΙΑΣΟΓΛΟΥ
7.ΕΧΟΥΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ
8.ΕΧΤΕΣ ΑΡΓΑ ΤΟ ΔΕΙΛΙΝΟ ΔΗΜ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
9.ΚΑΡΑΜΠΙΜΠΕΡΙΜ ΗΛ. ΕΛΙΑΣΟΓΛΟΥ
10. ΣΟΥ 'ΧΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ

* Από την συζήτηση με τον Λ. Παπαδόπουλο, στις 2 Αυγούστου 1972



Τίτλοι Τραγουδιών Cd4

1. ΑΦΗΓΗΣΗ
2. ΦΑΛΗΡΙΩΤΙΣΣΑ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
3. ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
4. ΜΠΙΡ-ΑΛΛΑΧ ΣΤΑΜΟΥΛΗ
5.ΣΟΛΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
6.ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
7.ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
8.ΦΟΒΑΜΑΙ ΜΗ ΣΕ ΧΑΣΩ Α. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ - Γ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
9.ΠΟΥ ΠΑΣ ΜΕΜΕΤΗ ΜΟΥ Παραδοσιακό - Διασκευή: Γ. ΠΑΠΑΪΩ,
10.ΜΠΟΥΦΕΤΖΗΣ Γ. ΜΠΑΤΗ - Διασκευή: Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
11.ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΦΩΣ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
12.ΤΟ ΧΑΡΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΜΩΣΑ Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
13. ΑΠ' ΤΗΣ ΖΕΑΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ Γ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Μουσική, Στίχοι: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ


 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Δώσε Arion Δωσεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε  :rockon: :rockon: :rockon:
 

Επισκέπτης
ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ

Και από τον πρόλογο για τον Μάρκο Βαμβακάρη :

Εγκόλπιον για τον Μάρκο

“Στο χωριό, είχαμε στην Κατοχή δυο γραμμόφωνα. Ένα με χωνί και βαλιτσάκι τ' άλλο. Μαζί, δυο τρεις ντάνες δίσκους, κυρίως δημοτικούς.
Εκεί μέσα είχαν ξεπέσει δυο τρεις κλασικοί —«Βαρκαρόλα απ' τα παραμύθια του Όφμαν», του Όφενμπαχ, κάτι βαλσάκια και ταγκουδάκια κι ένα δυο ρεμπέτικοι.
Οκτώ χρονώ παιδάκι εκούρδιζα εκείνο με το χωνί, το 'βγαζα στο μπαλκόνι κι άκουγα:
«Κάθε βραδάκι μια φωτιά
στο στήθος μου φουντώνει
κι αδιάκοπα με τυραννούν
πίκρες, καημοί και πόνοι...»
Ήσανε τότες τα άγρια γυρίσματα του Εμφύλιου. Στρατοδικεία, Ανταρτοδικεία, Εκτελέσεις, Φυλακές , Εξορίες.
Για το τίποτα έχανε το σκυλί τον αφέντη. Για ένα στραβοκατούρημα, έχανες τη ζωή σου. Κι ελόγου μου, που είχα λόγους να είμαι βασανισμένος, στην τρυφερή ηλικία των οκτώ χρόνων, σαν εγύριζε η βελόνα στο γραμμόφωνο, προς το τέλος..
«Τέτοια ζωή με βάσανα
κανένας δεν την έχει
να τρέχουνε το μάτια μου
σαν την βροχή που βρέχει»,..αμολυόντουσαν βρύσες και τα δικά μου.
Σαν οι μέρες κύλαγαν κομμάτι καλύτερες, ακούγαμε «Βαρκαρόλα».
Κι από μετά, η εσωτερική μετανάστεψη. Τρένο. Λίγο ψωμάκι και τυράκι στην πετσέτα. Στο άστυ. Πότε στις ταράτσες - πλυσταριά, πότε σε Αυλές των Θαυμάτων.
Εβρίσκαμε ένα δωμάτιο, στρατοπεδεύαμε την τύχη μας.
Δουλειά στο ταβερνείον «Συντριβάνι», Φωκίωνος Νέγρη, νυχτερινό Γυμνάσιο, συρμαγιές του ποδαριού. Δεν θυμούμαι πια καλά.
Στον «Κήπο του Αλλάχ» τον άκουσα, προς Αιγάλεω μεριά. Στο ποτάμι δίπλα.
Κι αρχίζει το ψάξιμο των δίσκων και το σαράκι μου για τον Συριανό. Κουράγιο και καρτέριο, σ' εκείνους τους δύσκολους μετεμφυλιακούς καιρούς.
Και πέρασμα στα μακάμια, απο το μεράκι στον πολιτισμό,
που αφειδώλευτα εσκόρπισεν ετούτος των Ελλήνων Μπροστάρης.”

Γιώργης Χριστοφιλάκης

Τίτλοι Τραγουδιών Cd1

1. ΟΛΟΙ ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΤΟΥΝΙΑ 306
2. ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΘΗΚΑ 3:07
3. ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΥΡΑ ΦΡΥΔΙΑ ΜΑΡ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ 3:08
4. ΕΦΟΥΜΑΡΑΜ' ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ 3:10
5. Ο ΙΣΟΒΙΤΗΣ 3:12
6. ΟΤΑΝ ΠΙΝΩ ΤΟΥΜΠΕΚΑΚΙ 3:14
7. ΑΛΑΝΙΑΡΗΣ 3:15
8. ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ 3:04
9. ΑΔΙΚΑ ΜΕ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ 3:10
10. ΤΑΞΙΜ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ 3:10
11. ΣΥΡΟΣ 3:00
12. ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΝΕ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ 3:06

Τίτλοι Τραγουδιών Cd2

1.ΡΙΞΕ ΤΣΙΓΓΑΝΑ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
2.ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΑΙΑ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
3.ΜΑΤΣΑΚΙΑ ΠΕΝΤΟΧΙΛΙΑΡΑ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
4.ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
5.Ο ΜΑΣΤΟΥΡΑΣ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
6.ΑΛΑΝΑ ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΣΣΑ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
7.Ο ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
8.ΚΟΡΟΙΔΟ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
9.ΑΡΑΠ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ Μ. ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ
*10. ΗΧΗΤΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
ΝΤΟΥΖΕΝΙ - ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΤΑΞΙΜΙ ΡΑΣΤ
ΓΙΑΤΙ ΜΙΚΡΟΥΛΑ ΜΟΥ - ΣΧΟΛΙΟ

Τίτλοι Τραγουδιών Cd3

1. Η ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ 3:10
2. Ο ΜΑΡΚΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ 3:09
3. ΩΡΕΣ ΜΕ ΘΡΕΦΕΙ Ο ΛΟΥΛΑΣ 3:07
4. ΣΚΥΛΑ Μ' ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΩΝΩ 3:22
5. ΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ 3:35
6. Ο ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ 3:03
7. ΟΜΟΡΦΗ ΜΕΛΑΧΡΟΙΝΗ 3:08
8. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΖΗΛΕΥΕΙ 3:18
9. ΠΟΛΙΤΙΣΣΑ 3:10
10. ΕΙΣΑΙ ΑΦΡΑΤΗ ΣΑ ΦΡΑΤΖΟΛΑ β' φωνή: Α. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ 3:08
11. ΜΕΣ' ΣΤΗ ΧΑΣΑΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΣΚΗΛ 3:27
12. ΝΟΣΤΙΜΟ ΤΡΕΛΛΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ 3:02

Τίτλοι Τραγουδιών Cd4

1. ΑΝ Μ' ΑΞΙΩΣΗ Ο ΘΕΟΣ 3:14
2. ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝΕ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ 3:36
3. ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ 255
4. ΞΕΛΟΓΙΑΣΜΕΝΗ Β' φωνή: Α. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ 3:00
5. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗ 3:05
6. ΚΑΦΤΟΝΕ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΦΤΟΝΕ 3 75
7. ΨΕΥΤΙΚΟΣ ΝΤΟΥΝΙΑΣ 2 58
8. ΜΟΡΤΙΣΣΑ ΧΑΣΙΚΛΟΥ 3:15
9. ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΑΓΚΑΣ ΚΑΙ ΝΤΑΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ - ΡΙΤΑ ΑΜΠΑΤΖΗ 3:14
10. ΘΕΛΩ ΜΑΣΤΟΥΡΗΣ ΝΑ ΓΙΝΩ 3:15
11. ΜΑΡΚΟΣ Ο ΣΥΡΙΑΝΟΣ 3:15
12. Η ΚΟΛΠΑΤΖΟΥ 3:12

Μουσική, Στίχοι: ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ

Κώδικας:


 

Επισκέπτης
Η συλλογή αυτή περιέχει άλλα 4 cd με τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη. 2 cd με επιτυχίες του ’30, του '40 και του ’50 και 2 cd με live εκτελέσεις από το «Θεμέλιο», το 1974. Παρακάτω τα links.



cd 1 Live
01.Anaggelia & eisodos Vas.Tsitsani & omilia
02.Ela na noiwseis pws einai i zwi
03.Giati me ksupnises prwi
04.Xwrisame ena deiino
05.Kapoio alani ap' to limani
06.Thessaloniki mou
07.To vapori ap' ti Persia
08.Sfurizei i famprika
09.H tsigkana
10.Dhlhthrio sti fleva
11.Sunnefiasmeni Kuriaki
12.Ta kavourakia

cd 2 Live
01.Arxontissa
02.Serse la fam
03.Xatzikuriakeio
04.Ta lerwmena t' apluta
05.Zaira
06.Stou Sideri ton palio nteke
07.Otan sumvei sta periks
08.Prigkipomastourides
09.Stin Kalampaka mia vradua
10.Antilaloune ta vouna
11.Sto paliospito etouto
12.Paliwse to sakaki mou
13.Solo mpouzouki

cd 3
01.Paikste mpouzoukia kai violia (V.Tsitsani) - Marika Ninou
02.Eimaste zeugari fino (V.Tsitsani, G.Tsakalou) - M.Linta, Vas.Tsitsanis
03.Periplanwmeni zwi (V.Tsitsani, K.Virvou) - M.Linta
04.Ftwxo kormi (V.Tsitsani) - M.Linta
05.Mampo me pennies (V.Tsitsani) - Polu Panou
06.Fellaxes glukes (V.Tsitsani) - Polu Panou
07.Fere sta paidia na pioune (V.Tsitsani) - M.Linta, M.Xiwtis
08.O kokoras (V.Tsitsani, G.Tsakalou) - Marika Ninou
09.Oti mou kaneis tha sou kanw (V.Tsitsani, G.Tsakalou) - Marika Ninou, Vas.Tsitsanis
10.Gia na se kanw anthrwpo (V.Tsitsani, K.Virvou) - M.Linta, Vas.Tsitsanis
11.Ta vasana mes' ti zwi (V.Tsitsani) - Marika Ninou
12.Gennithika gia na ponw (V.Tsitsani, K.Virvou) - Marika Ninou

cd 4
01.Arxontissa (V.Tsitsani) - S.Pagioumtzis, St.Perpiniadis
02.Mes ti polli skotoura mou (V.Tsitsani, S.Pagioumtzi) - S.Pagioumtzis
03.Mia kuriaki se gnwrisa (V.Tsitsani) - S.Pagioumtzis, St.Perpiniadis
04.Sta Trikala sta duo stena (V.Tsitsani) - S.Pagioumtzis, Vas.Tsitsanis
05.Apopse na mi koimitheis (V.Tsitsani) - Rita Ampatzi, St.Perpiniadis
06.H gerakina (V.Tsitsani) - Iwanna Gewrgakopoulou
07.Xaremia me diamantia (V.Tsitsani) - S.Pagioumtzis, Vas.Tsitsanis
08.Tagma tilegrafitwn (V.Tsitsani) - Vas.Tsitsanis, Dimitris Perdikopoulos
09.Trikalini tsaxpina (V.Tsitsani, N.Loupa) - St.Perpiniadis, P.Xrusinis
10.Ta xanw otan se vlepw (V.Tsitsani, N.Loupa) - St.Perpiniadis
11.Nuxtes magikes (Arapines) (V.Tsitsani) - I.Gewrgakopoulou, St.Perpiniadis
12.Agapw mia pantremeni (V.Tsitsani) - S.Pagioumtzis, Vas.Tsitsanis

Ενεργά links


Κώδικας:


 

Επισκέπτης
Και σαν ημέρα που είναι σας ανεβάζω ένα ιδιαίτερο cd που απαρτίζεται από μιξαρισμένα ρεμπέτικα για να το απολαμβάνουν όταν οδηγούν ειδικά.

είναι του dj dimis και αποτελείται από 56 μιξαρισμένα ρεμπέτικα τραγούδια.


 

Επισκέπτης
τραγούδια του καφέ αμάν.


Τίτλοι Τραγουδιών

01 - ΠΟΛΙΤΙΣΣΑ ΜΑΡΙΚΑ - Στο καφέ αμάν
02 - ΑΜΠΑΤΖΗ ΡΙΤΑ - Νέος Κονιάλης
03 - ΝΤΑΛΓΚΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ - Ο Σεβδαλής
04 - ΑΜΠΑΤΖΗ ΡΙΤΑ - Μάγκικα
05 - ΕΣΚΕΝΑΖΗ ΡΟΖΑ - Στην πόλη στο Μεβλά Χανέ
06 - ΜΥΤΤΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ - Είσαι πόντος έξτρα
07 - ΠΑΠΑΓΚΙΝΑ ΜΑΡΙΚΑ - Θα σπάσω κούπες
08 - ΜΑΓΚΙΔΟΥ ΒΙΡΓΙΝΙΑ - Πάλι τα' καψε η μαμά σου
09 - ΣΕΜΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - Διπλόχορδο τσιφτετέλι
10 - ΕΣΚΕΝΑΖΗ ΡΟΖΑ - Το καναρίνι
11 - ΑΡΑΠΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - Παγκρατιώτισσα
12 - ΑΜΠΑΤΖΗ ΡΙΤΑ - Κούλα
13 - ΕΣΚΑΝΑΖΗ ΡΟΖΑ - Τα ματάκια σουτα δυο
14 - ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ Ν. - Ζωντοχήρα
15 - ΒΑΚΑ ΑΜΑΛΙΑ - Τα ματάκια σου πουλί μου
16 - ΕΣΚΕΝΑΖΗ ΡΟΖΑ - Μέσα στην πόλη βρίσκομαι
17 - ΚΑΡΙΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ - Ταμπαχανιώτικος
18 - ΕΣΚΕΝΑΖΗ ΡΟΖΑ - Η Μαρίκα στην Αθήνα
 

Συνημμένα

  • frontso1.th.jpg
    frontso1.th.jpg
    5,8 KB · Εμφανίσεις: 24

Επισκέπτης
Λοιπόν φίλε.
Μπορείς να βοηθήσεις?
Ψάχνω, στίχους και περισσότερες λεπτομέρειες (αν το τραγούδι γράφτηκε για κάποιο λόγο κλπ) από τα εξής:
ΘΕΛΩ ΝΑ Σ ΑΝΤΑΜΩΣΩ (ΞΑΒΕΡΙΩΤΙΣΣΑ)- Μπαγιαντέρας
ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΡΟΓΥΑΛΙ (ΤΟ ΑΚΡΟΓΥΑΛΙ) – Περιστέρης
ΒΑΡΚΑ ΜΟΥ ΜΠΟΓΙΑΤΙΣΜΕΝΗ- Μπάτης

Εχεις κάτι αν δεν είναι κόπος για σένα?
Πλιζ μωρό μου Αριωνάκι μου...
Η ξαβεριώτισσα      [Προηγούμενη σελίδα]

Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος, Μπαγιαντέρας
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος, Μπαγιαντέρας
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Γκόγκος, Μπαγιαντέρας

Μαραίνεται η καρδούλα μου
από πικρό μαράζι
για κάποια ξαβεριώτισσα | Δις
που όλο καημούς μου βάζει | Δις

Βραδιοξημερώνομαι
πάντα στη γειτονιά της
να μ' ανταμώσει δε μπορεί | Δις
φοβάται τη μαμά της | Δις

Έλα και σου 'χω κούκλα μου
βοτάνι να σου δώσω
να την κοιμήσεις μια βραδιά | Δις
να 'ρθεις να σ' ανταμώσω | Δις

Πόσες φορές θα σου το πω
με μια γλυκιά κιθάρα
πως έχω αγάπη στην καρδιά
για σε κρυφή λαχτάρα
 

Επισκέπτης
        ΡΕΜΠΕΤΗΣ  ΠΟΡΙΩΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ

  ΜΗΤΣΟΣ  ΓΚΟΓΚΟΣ  -  ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ

                                               

      Ο μεγάλος «ρεμπέτης», λαϊκός τραγουδιστής,  Μήτσος ( Δημήτρης) Γκόγκος  ή «Μπαγιαντέρας»  καταγόταν από τον Πόρο.    Ο πατέρας  του  Γιάννης Γκόγκος, ήταν  Ποριώτης, και η μητέρα του  Αγγελική από την Ύδρα. Ο πατέρας του ήταν υπαξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού -  στον Λιμενικό τομέα-    και  μια μετάθεση, έφερε τα πράγματα  έτσι, ώστε  ο Μήτσος  να γεννηθεί στον Πειραιά,  στο Χατζηκυριάκειο, το 1903. Η οικογένειά του  είχε χτήματα  στο  Καραπολίτι  του Πόρου.

        Ο  Μπαγιαντέρας  φοίτησε στο δημοτικό  και όταν το  τελείωσε  συνέχισε και πήρε  το πτυχίο του καθιερωμένου, τότε, τετρατάξιου  Γυμνασίου. Μετά απέκτησε πτυχίο ηλεκτρολόγου. Ποτέ, όμως  δεν άσκησε  το επάγγελμά του.

        Ο  Μπαγιαντέρας  ξεκίνησε τη μουσική πολύ νέος. "Από ηλικία επτά χρονώ πήρα ένα μαντολίνο στα χέρια μου. Το 1910... Μα νομίζω 16 δραχ­μές το 'χα πάρει. Σκέψου τι εποχή ήτανε, ε; Μ' αυτό, χωρίς δάσκαλο, χωρίς τίποτα, άρχισα κι έπαιζα"  αφηγήθηκε ο ίδιος.

        Μέχρι το 1920 έπαι­ζε μαντολίνο και κιθάρα, μετά βιολί και από το 1924 άρχισε  να μαθαίνει μπουζούκι και μπαγλαμά. Το 1925 διασκεύασε την Ιταλική οπερέτα "Μπαγιαντέρα", του Έριχ Κάλμαν, για λαϊκή ορχήστρα με μπουζούκι και μαντολίνο. Από τότε απέκτησε το παρατσούκλι Μπαγιαντέρας με το οποίο έγινε και γνωστός. Λίγο πριν  τη δεκαετία του 1930 άρχισε να τριγυρνάει στα Πειραιώτικα στέκια που σύχναζε ο εργατόκοσμος του λιμανιού, παίζοντας το «πρόστυχο» για την εποχή μπουζούκι.

      «Το μεταχειριζότανε μόνο ο υπόκοσμος της τότε εποχής αυτό το όργανο. Στους τεκέδες και σε καμιά ταβερνούλα έβρισκες καμιά κιθαρίτσα και κάνα τέτοιο, μπουζουκάκι κρεμασμένο επάνω», είχε δηλώσει στον Λευτέρη Παπαδόπουλο και διευκρίνισε: "Όταν λέμε «υπόκοσμος», πρέπει να κάνουμε μια διάκριση. Υπόκοσμος λέγεται  κι ο κλέφτης. Γενικά οι χασισοπότες. Αυτοί ήταν όλοι ντερβισάδες, χασίκλες... Κατά τ' άλλα ήτανε εντάξει. Νοικοκυραίοι.  Άλλοι ήτανε ψαράδες, άλλοι αραμπατζήδες μες το τελωνείο".

        Παρά  τις αντιρρήσεις του πατέρα του –τον προόριζε  για το  Λιμενικό Σώμα-  ο  Μήτσος  από  17  ετών  επιδόθηκε στο μπουζούκι, με μεγάλη επιτυχία. 

      Ο Μπαγιαντέρας είχε στενή σχέση με τους πρωτεργάτες του Ρεμπέτικου, κυρίως με τον Μάρκο Βαμβακάρη, τον Στράτο Παγιουμτζή και τον Μεθενίτη ρεμπέτη Γιώργο Μπάτη. Το 1937 ηχογραφεί τον πρώτο του δίσκο στην Κολούμπια με τίτλο «οι Καπνεργάτριες», με το τραγούδι «η καπνουλού» αφιερωμένο στη σύντροφο της ζωής του, καπνεργάτρια και στιχουργό Δέσποινα Αραμπατζόγλου.

      Τα  τραγούδια του  έγιναν  αμέσως γνωστά, και μερικές από τις επιτυχίες του είναι: «Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη», «μέσα στης ζωής τα μονοπάτια»,  «αποβραδίς ξεκίνησα», « σαν μαγεμένο το μυαλό μου  φτερουγίζει»,  « Ξεκινάει μια ψαροπούλα»,    « Ξαβεργιώτισσα»,  «Πειραιωτοπούλα», «παρηγοριά ζητούσα κάθε βράδυ», « Αλάνι  με  φωνάζουν»    και  ακόμη:

    «To μαναβάκι», «Θα κλέψω μια μελαχρινή»,  «Για μια κουτσουκαριώτισσα»,  «Μάτια γλυκά και γαλανά»,  «Γυρνώ σαν νυχτερίδα»,  «Το τραγούδι της αγάπης»,  «Μ' έχεις μαγεμένο»,  «Το αλανάκι»,  «Ελα να μπερμπαντέψεις», «Του Κυριάκου το γαϊδούρι»,  «H μικρή από το Πασαλιμάνι», « Η άνοιξις», « Με ξέχασες», « Το πέρασμα», « Η κοτούλα», « Μια τράτα  Κουλουριώτικη», «Κι αν χωρίσαμε δε φταίω»  και άλλα.

        Εκτός από τα 100, περίπου, τραγούδια και τα 30  ανέκδοτα, έχει στο ενεργητικό του και μια μέθοδο για την εκμάθηση  του μπουζουκιού άνευ διδασκάλου.



                                      ΤΥΦΛΩΘΗΚΕ  ΑΠΟ ΓΛΑΥΚΩΜΑ



        Τυφλώθηκε , όμως , νωρίς, τον Απρίλη του 1941.  Ο  Μπαγιαντέρας  λέει  πως  έχασε το φως του:

  «Δούλευα  στου  «Δασκαλά­κη», στο Μαρούσι. Τότε το με­ροκάματο ήταν πολύ μικρό και δεν έπρεπε να χάνουμε ούτε μια μέρα. Τα μάτια μου πονούσαν συνεχώς. Ηξερα ότι είχα γλαύκωμα. Ετσι, μία μέρα, εκεί που  έπαιζα ένα από τα γνωστά μου τραγούδια, αισθάνθηκα ότι χα­νόταν το κάθε τι από μπροστά μου. Δεν μπορούσα να κάνω πια τίποτα. Το μοιραίο είχε έλθει. Από κει κι' έπειτα άρχισε η περιφρόνηση από πολλούς. Δεν μπορούσαν να βασιστούν πια  σε μένα.  Εκανα το παν τότε για να τους αποδείξω το τι αξίζω. Δημιούργησα τις μεγαλύτερές μου επιτυχίες εκείνη την εποχή που τραγουδήθηκαν και τραγουδιούνται ακόμη.  Αρχισαν τότε αυτοί που με περιφρόνησαν να με φροντίζουν κάπως και να με πλησιάζουν, ποντάροντας, όπως καταλάβαινα στα τραγούδια μου. Δεν έπαψα ποτέ να παίζω μπου­ζούκι και  κιθάρα, παρ' όλο ότι είχα χάσει το φως μου.  Αλλά  ήρθε μετά η Κατοχή».



                                    ΜΕ ΤΟ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙ  ΣΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ



        Ο  ίδιος αφηγήθηκε  στον Κώστα Χατζηδουλή  που έκανε σχετική έρευνα για τους «Ρεμπέτες»:

      «Το πρωί ξεκίναγα μόνος, τυφλός με το μπαστούνι για τα διάφορα συσσίτια κι όπου μοίραζαν γάλα για τα παιδιά. Με γνώριζαν απ’ τα τραγούδια μου, ήμουν

και  τυφλός και με συμπονούσαν, δεν ήμουν κι' εγωιστής, έπρεπε να αγωνιστώ για να  ζήσουμε κι' έτσι έκανα. Με­γάλος μουσικός ο φουκαράς ο 'Αττίκ και πέθανε τότε από την πείνα  και  τη  δυστυχία.

        » Ηταν μια  κυρία τότε εκεί προϊσταμένη στις διανομές που με συμπονούσε πάρα πολύ. Με γνώριζε καλά από τα τραγούδια μου και της άρεσα σαν μουσικός και με βοηθούσε. Κάθε μέρα πήγαινα και μου  γέμιζε ταγάρια ολόκληρα με τρόφιμα και γάλατα. Κάθε μέρα γινόταν αυτό, ενώ το βράδυ γύριζα στα ταβερνάκια και  με  τα λεφτά συμπλήρωνα τις ανάγκες μου.

      Η γυναίκα αυτή  μου έδινε  θάρρος και μου 'λεγε κάνε υπομονή και εμείς θα σε βοηθούμε. Κι' έτσι  γινόταν.. …Καλή της  ώρα  αν ζει.

      Έτσι ξεπέρασα τη δύσκολη περίοδο της Κατοχής. Σποραδικά όμως πήγαινα σε  μαγαζιά και  δούλευα με συγκροτήματα.  Όπως σ'  ένα μαγαζί στον Προφήτη Δανιήλ  και αργότερα στο μαγαζί του Νό­τη του 'Αγύρτη, όπως τον έλε­γαν. Από τα μαγαζιά αυτά  πέρασε και ο Μανώλης ο Χιώτης,  ο Γιώργος Μητσάκης και άλλοι. 

      Στου Νότη ήταν και ο Κορίνθιος και κάποιος άλλος –που δε χρειάζεται να πω το όνομά του, δηλαδή δεν είναι απαραίτητο – ο οποίος ήταν  Εβραίος κι έπαιζε ακορντεόν.

      Ολοι ξέρουμε τι γινόταν τότε με τους Εβραίους  στην περίοδο της Κατοχής. Οι Γερμανοί    τους  γύρευαν όλους, τους κυνηγούσαν με τόσο μίσος, κι όταν τους έπιαναν ή τους έστελναν  σε στρατόπεδα  συγκεντρώσεως ή τους σκότωναν. Ο ακορντεονίστας  αυτός που ήταν από τα πιο καλά παιδιά, έκρυβε ότι ήταν Εβραίος. Μόνο εμείς λίγοι  άνθρωποι, συνάδελφοί του γνωρίζαμε την καταγωγή του, κι εμείς τον κρύβαμε, κανείς δεν το έμαθε.



                                          ΣΤΗΝ «ΤΡΙΑΝΝΑ»  ΤΟΥ ΧΕΙΛΑ



      Μετά την κατοχή το πρώ­το μαγαζί  που δούλεψα,  ήταν του Χειλά,  η  θρυλική «Τριά­ννα», στη λεωφόρο Συγγρού. Στο μαγαζί αυτό δούλεψα ένα χρόνο συνέχεια. Στην «Τριά­ννα»  είχα  τότε  μαζί  μου  μπουζούκι τον Σπύρο Ευσταθίου. τον  αδελφό του Μήτσου,  αυτόν που τον λέγαμε  χαϊδευτι­κά  «μπουμπούνα». Καλά παλ­ικάρια και  οι δυο τους.

      Μέσα εκεί  έγραψα  το «Ξεκινάει  μια ψαροπούλα», που το  τραγούδησε ο Στελλάκης  Περπινιάδης. Και σ αυτό νομίζω  παίζει  μπουζούκι ο Τσιτσάνης.  Σιγόντο  έκανε στο Στελλάκη μια καλή ρεμπέτισσα τραγουδίστρια η Ιωάννα Γεωργακοπούλου. Αυτό τραγούδι είχε γκραν επιτυχία.  Αλλωστε το τραγούδησε, είπαμε , ο Στελλάκης.

          Λίγο μετά έγινε δίσκος και η «όμορφη Πειραιώτισσα». Κι  αυτό είχε μεγάλη επιτυχία.  Αυτό το τραγούδι το είχα γραμμένο, στίχους και μουσική, από προπολεμικά, από 1938-39, όταν έγραψα το «ζούσα  μοναχός», το «μαγεμένο»  και  το  « Χατζηκυριάκειο»……. 



                                    ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ  ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΕΡΟΘΕΟ



      Τα τελευταία χρόνια  ο Μπαγιαντέρας  τα έζησε απομονωμένος  στο σπίτι του στον Αγιο  Ιερόθεο, συντροφιά  με τη  σύζυγό του Δέσποινα.

  Στις αρχές 'Οκτω­βρίου  1985  υπέστη εγκεφαλικό επει­σόδιο και μπήκε στο νοσοκομείο. Εγινε καλά και βγήκε. Δυστυ­χώς, όμως, στις 24 'Οκτωβρίου μπήκε πάλι στον "Ευαγγε­λισμό", γιατί έπαθε ουρολοίμω­ξη, και μετά  λοίμωξη του αναπνευστικού.  Σιγά – σιγά  έχασε την επαφή με το περιβάλλον.

        Και πέθανε  18 Νοέμβρη του 1985. Κοντά  του    τις τελευταίες του  στιγμές  ήταν  η  κόρη του Ελλη  Μαργαρίτη, που του συμπαραστάθηκε σ όλη  του τη  ζωή  ( η άλλη του κόρη ζούσε στο Σικάγο).  και  ο  γιος  του  που  ακολούθησε  το  ίδιο  επάγγελμα.



                                                                                              ΒΑΣΙΛΗΣ  ΠΑΝ. ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ

                                                                                                            15-11-03



© ΤΡΟΙΖΗΝΙΑ- KOUTOUZIS NEWS  Αναδημοσίευση  επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή  .
 

Επισκέπτης
ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - Δισκογραφία


Περιγραφή Δισκογραφίας
_______________________

Ερμηνευτές: Νικολαδης Απόστολος
Τίτλος: Δισκογραφία
Τύπος Αρχείων: Mp3
Ποιότητα (Bitrate): 128, 160, 192 Kbs
Covers: Ναι


Ο Απόστολος Νικολαΐδης γεννήθηκε στη Δράμα το 1938 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Εμφανίστηκε στο ελληνικό μουσικό στερέωμα το 1962.
Τη δεκαετία του '60 στην εταιρεία δίσκων Columbia ηχογράφησε τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών όπως ο Μανώλης Χιώτης, ο Απόστολος Καλδάρας και ο Γιώργος Λαύκας και συνεργάστηκε με τον Στέλιο Καζαντζίδη, την Μαρινέλλα και άλλους γνωστούς καλλιτέχνες. Έζησε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για 25 ολόκληρα χρόνια.

Ο κλασσικός ρεμπέτικος δίσκος 33 στροφών "Όταν Καπνίζει Ο Λουλάς" του Απόστολου Νικολαΐδη, ο οποίος ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε στην Αμερική το 1973, έσπασε όλα τα ρεκόρ πωλήσεων.
Ο δίσκος έχει πουλήσει πάνω από τρία εκατομμύρια αντίτυπα σ' όλο το κόσμο και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κυκλοφορίες στην ιστορία του Ελληνικού τραγουδιού.

Αρχάγγελος.


Rar-Password:
 

Επισκέπτης
:dancing:
 

Συνημμένα

  • arxaggelospj5thjj7.jpg
    arxaggelospj5thjj7.jpg
    7,4 KB · Εμφανίσεις: 25

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom