Νέα

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα petroskonstantinou17
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 725
  • Εμφανίσεις 29K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

dinn

Μέλος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
726
Like
41
Πόντοι
6
Μια fan made αφισα ταινίας για το 1453 απο τον μεγα σκηνοθετη και ηθοποιο Μελ Γκιμπσον ο μονος που θα ειχε τα κοτσια να παρουσιασει στην οθονη την Αληθεια του Κων/νου Παλαιολογου οτι θυσιαστηκε υπερασπιζομενος ενα φαντασμα Αυτοκρατοριας που παλαιοτεροι του καταρρακωσαν σε παρακμη,ως δευτερος ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ για να αφησει ιερα και αωνια παρακαταθηκη στον Ελληνισμο αντιστασης στους Τουρκοχοιρους κατα των Τουρκομογγολων αλλα και την μυστηριακη φυση του θρυλου του "Μαρμαρωμενου Βασιλια" η οποια δηλωνει αυτην την παρακαταθηκη του,θα ηταν ενα μιγμα Braveheart και Passion of the Christ.Τετοιες υπερπαραγωγες επρεπε να τις χρηματοδοτει το ψευδεπιγραφο Υπ."Πολιτισμου"που ειναι υπ.Θολοκουλτουρας με τις εμετικες ταινιες του Νεου Ελλ.Κινηματογραφου 40 χρονια...αλλα και Ελληνων παμπλουτων παραγωγων οπως η εταιρεια με το ελληνοπρεπεστατο ονομα "1821" του Παρη Κασιδοκωστα(γενος Λατση)...Ελπιζω καποτε να υλοποιηθει οσο ζει ο τεραστιος σκηνοθετης ΜΕΛ ΓΚΙΜΠΣΟΝ
 

Συνημμένα

  • marble_king 1453.jpg
    marble_king 1453.jpg
    120,3 KB · Εμφανίσεις: 47

poppop

Μέγας
Εγγρ.
30 Ιουλ 2006
Μηνύματα
12.194
Κριτικές
11
Like
4.593
Πόντοι
4.765
s/milfakias ναι ελέγονταν αυτά κρειττότερόν εστίν ιδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν
Βέβαια, όπως έγραψα η μαλακία (ας το πω έτσι) έγινε το 1204 με την κατάληψη της Πόλης από τους σταυροφόρους.
Το βυζαντιο ειχε σχολάσει πολυ πιο πριν,μετά τον Βουλγαροκτόνο,το 1204 ηταν φυσικη συνεπεια αυτης της παρακμής ενω ο Βατάτζης ηταν μόνος και χωρις συνεχεια για να την ανατρεψει,  το 1453 ηταν το αναποφευκτο τυπικο τέλος και ουτε υπηρχε περιπτωση κανενας Παλαιολογος να τους σωσει
Και η Δύση εξαναγκάστηκε να ενωθεί μόνο όταν κόντεψαν οι τουρκαλάδες να μπουν στη Βιέννη.
Δεν ενωθηκε,απλά η Δυση παρόλες τις εριδες της οι οποίες επετρεψαν στους Οθωμανους να φτάσουν τόσο μακρυά δεν ηταν διαλυμενη οπως το Βυζαντιο για αυτο και  ο Σομπιεσκι   με μια κατεβασια διελυσε τα μπουλουκια των Μογγολων
 

Kman2

Σπουδαίος
Εγγρ.
18 Ιουλ 2010
Μηνύματα
20.997
Κριτικές
1
Like
14.003
Πόντοι
2.606
Αντίθετα οι Τούρκοι κάνουν υπερπαραγωγές για την απελευθέρωση της Ιστανμπούλ όπως την αποκαλούν.

 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.243
Κριτικές
35
Like
6.109
Πόντοι
6.796
"Γιατί έπεσε η Πόλη πατέρα;" - να ένα ωραίο θέμα να συζητάς τέτοια μέρα κάθε 29η Μαΐου μέχρι την Επιστροφή.
1. Λόγω διαφθοράς:
«Ο θεολόγος Ιωσήφ Βρυέννιος (14-15 αιώνας) σ’ έναν του λόγο με τον τίτλο «τίνες αιτίαι των καθ’ ημάς λυπηρών» περιγράφει τη βυζαντινή αυτοκρατορία σαν ένα τόπο φαυλόβιο, βορβορικό, ερεβώδη σε σχέση με την παλαιά αυτοκρατορική λάμψη. Ακόμα και ανήλικα κορίτσια παραδίνονταν στη διαφθορά και η πορνεία των γυναικών ήταν παντού εξαπλωμένη με τα καπηλιά και τα πανδοχεία να έχουν την τιμητική τους. Η πόλη βρίσκεται σε απόλυτη παρακμή. Μάλιστα θυμίζει σε πολλά την σημερινή Αθήνα. Χωρισμένη σε διάφορες γειτονιές που χωρίζονται από ξεχορτάριαστα παρτέρια, που κάπου κάπου χρησιμοποιούνται ως χωματερές σκουπιδιών, αναλόγως με την συνοικία. Κι αν θεωρεί κάποιος πως αυτή είναι η κατάσταση μόνο των πληβείων ας το ξανασκεφτεί. Στην βυζαντινή αριστοκρατία οι γυναίκες ντύνονταν με αντρικά ρούχα και οργίαζαν νύχτα και μέρα. Η ελίτ σταθερά προσηλωμένη στην οικουμενιστική της αφασιακή θεώρηση αρνείται να αναγνωρίσει τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί, κυρίως στον ελληνικό χώρο, λόγω συμπαγούς εθνικής ταυτότητας (Σβορώνος). Η πάλαι ποτέ περίλαμπρη Βασιλεύουσα είναι ένα απέραντο πορνείο που κατακλύζεται από δεισιδαιμονίες και προκαταλήψεις (Κορδάτο). Διάφοροι τσαρλατάνοι (μερικοί εντάσσουν σε αυτούς και τον λόγιο, μοναχό και μετέπειτα Πατριάρχη Κων/λεως Γεννάδιο Σχολάριο) ψευδοπροφήτευαν, σε καθημερινή σχεδόν βάση και για πάνω από εκατόν πενήντα έτη, πως οι ρωμιοί θα έβλεπαν άσπρη μέρα μόνον όταν τα μεχμέτια πατούσαν την Πόλη [«Ίσθι, τέκνον. Ει μη παντελής φθορά Ρωμαίοις επέλθοι, ουκ επιγελάσει τοις Χριστιανοίς η τύχη. Δει γαρ την Πόλιν υπό Τούρκων φθαρήνια και ούτω τα των Χριστιανών δυστυχήματα τέλος έξουσι»]. Η λεπτομέρεια αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για να κατανοήσουμε το υπόβαθρο μιας καθαρά ιδεολογικής σύγκρουσης, των Ενωτικών (Ουνιτών) και των Ανθενωτικών.
2. Λόγω της διαμάχης «ανθενωτικών» και «ουνιτών»:
Η Ένωση των Εκκλησιών που αποφασίστηκε στη Σύνοδο της Λυών (1274 μΧ) καταργήθηκε σχεδόν αμέσως. Στον ενάμιση αιώνα που ακολούθησε ακούγονταν κατά καιρούς ενωτικές φωνές όπως αυτές του Bαρλαάμ ντε Σεμινάρα, του Δημήτριου Κυδώνη, του μαθητή του Μανουήλ Καλέκα και του αρχιεπισκόπου Σμύρνης Παύλου, αλλά και εκείνες οι κοντόφθαλμες ανθενωτικές όπως αυτή του Νείλου Καβάσιλα. Οι δραστήριοι ηγεμόνες του Μορέως και της Ηπείρου όμως επέμειναν, με την αρωγή κυρίως της Γαληνιοτάτης, δηλαδή της Δημοκρατίας της Βενετίας. Έτσι, φτάνουμε στη Σύνοδο της Φερράρας-Φλωρεντίας, ακριβώς επειδή η έδρα των συνομιλιών άλλαξε όταν ξέσπασε πανούκλα στην πρώτη πόλη. Με τον φόβο και τον τρόμο ζωγραφισμένο στα μάτια και την καυτή ανάσας του τούρκου στον σβέρκο οι εκκλησιαστικές ζυμώσεις ήσαν τώρα πιο έντονες και είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πνευματική και πολιτική ζωή του Χριστιανικού Κόσμου για δύο βασικούς λόγους:(α) διότι οι αποφάσεις της Συνόδου θα σήμαιναν -και θα ήταν ψέμα μου να το κρύψω- ολοκληρωτική υποταγή των Βυζαντινών στους Λατίνους. Εδώ όμως ας μας επιτραπεί μία μικρή παρένθεση. Τον 13ο αιώνα ο ζωτικός χώρος της Ρωμανίας εδαφικά, έχει συρρικνωθεί στο ελάχιστο. Μία φλούδα γης γύρω από τον Βόσπορο και μερικές ψηφίδες γης (τιμάρια) σε Ήπειρο, Μωριά και Τραπεζούντα και (β)διότι στο Βυζάντιο είχε ήδη προηγηθεί μια σειρά από έντονες πνευματικές διαμάχες που επηρέασαν και το ζήτημα της Ένωσης καταλυτικά. Οι διαμάχες ήταν φιλοσοφικές και πολιτικές και η επιφάνεια τους αφορούσε τις θεολογικές αντιθέσεις που υπήρχαν ανάμεσα στην παραδοσιακή βυζαντινή θεολογική σκέψη και σε δυτικούς νεοτερισμούς που έρχονταν και από τη Δύση όπως για παράδειγμα την αντίθεση του Ησυχασμού με τη δυτική σχολαστική φιλοσοφία και την Αναγέννηση. Αυτές οι αντιθέσεις ήταν φιλοσοφικές-θεολογικές, όμως αναπόφευκτα εκφέρονταν από τους πνευματικούς ανθρώπους της εποχής και με τη μορφή μιας γενικότερης διάθεσης, θετικά ή αρνητικά φορτισμένους- απέναντι στη Δύση και άρα και απέναντι στην Ένωση της Ανατολικής Εκκλησίας με τη Δυτική.
Ο Γεώργιος Γεννάδιος Σχολάριος, που μετέβη στη Φερράρα ως ουνίτης για να περάσει αργότερα στην απέναντι όχθη και ο μητροπολίτης Εφέσου, Μάρκος Ευγενικός, υπερτόνισαν τις δογματικές διαφορές μεταξύ των Εκκλησιών και τις ανησυχίες τους για τη δυνατότητα της Ανατολικής να διατηρήσει μια ισορροπία δυνάμεων με τη Δυτική Εκκλησία και να μην καταλήξει πλήρως υποτελής σ' αυτήν ναρκοθετώντας τις συνομιλίες στις οποίες ωστόσο ο ρεαλισμός των Παλαιολόγων και των Καντακουζηνών θριάμβευσε. Αντίθετα, οι ενωτικοί όπως ο Καρδινάλιος Βησσαρίων από την Τραπεζούντα και ο Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων πρόβαλαν τη σημασία της πνευματικής και φυλετικής υπεροχής της Δύσης καθώς και τις ουσιαστικές ομοιότητες στον τρόπο ζωής και την εύκολη προσέγγιση που υπήρχαν ανάμεσα στους λαούς του Βυζαντίου και στους Φράγκους. Ο Πλήθωνας βέβαια αδιαφορούσε για την Ένωση. Ήθελε απλά να διδάξει σε Ελεύθερους Ανθρώπους που μόνο η Μεσόγειος βρέχει τα πόδια τους. Ήταν ελληνιστής, πίστευε στην Ελληνική Αναγέννηση, και ως μέρος αυτής πρέπει να ιδωθεί. Στα της ενώσεως τώρα, αυτό που είχαν διαβλέψει οι ουνίτες και αρνούνταν να αντιληφθούν οι ανθενωτικοί, είναι ακριβώς το πρόβλημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το Ισλάμ σήμερα: σήμερα δεν απειλεί την Δύση κανένας Τραμπ (κι ας πάτησαν οι αμερικάνοι την Ευρώπη το 45), όπως τότε δεν απειλούσε η Δύση την Κωνσταντινούπολη (και ας την άλωσε το 1204). Ο μόνος πραγματικός κίνδυνος εκείνη την στιγμή ήταν η σέλα και η σπάθα του έφιππου γενιτσάρου. Η, πρωτίστως ιδεολογική, αντίθεση μεταξύ των δύο θα κορυφωθεί όταν ο Γεννάδιος θα κάψει τις θέσεις του Πλήθωνα για τον Πλάτωνα και ο Μέγας Δούκας λουκάς Νοταράς θα εκστομίσει το «Κρειττότερόν εστιν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν».
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.243
Κριτικές
35
Like
6.109
Πόντοι
6.796
3. Λόγω της απροθυμίας των κατοίκων της Πόλης να πολεμήσουν «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία»:
Το πιο θλιβερό φαινόμενο από όλα τις παραμονές της αλώσεως ήταν η απροθυμία και η εκθήλυνση των υπηκόων της πάλαι ποτέ ένδοξης αλλά νοσούσας πλέον αυτοκρατορίας: Άλλοι πάλι από το λαό, λέει ο χρονογράφος Λεονάρδος, όταν ο αυτοκράτορας τους παρακαλούσε να πάνε στα κάστρα και να πολεμήσουν για τη σωτηρία της Πόλης, απαντούσαν πως δεν «αδειάζουν γιατί έχουν δουλειές στα σπίτια τους, εξάλλου, πρέπει να δουλέψουν για να βγάλουν το ψωμί τους»». Δυστυχώς ήταν λογικό να συμβαίνει αυτό. Απέναντι στους Τούρκους στάθηκαν μερικές χιλιάδες επικοί υπερασπιστές υπό τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Έλληνες, Γενουάτες, Βενετοί και Κρήτες. Την ίδια στιγμή στα μοναστήρια υπήρχε ένας αριθμός περίπου 25.000-50.000 μάχιμων ανδρών, η παρουσία των οποίων κενδεχομένως να αρκούσε για να αντιστρέψει τα αριθμητικά δεδομένα (6.000-7.000 Βυζαντινοί και 80.000-100.000 οθωμανοί). Παρέμειναν όμως απαθείς σε ένα καθεστώς όπως τα σημερινά εξάστερα ξενοδοχεία, για τους πιό πλούσιους, όπου με ένα ικανοποιητικό αντίτιμο εξασφάλιζε κανείς πλήρη ασυλία από την στράτευση για την άμυνα της Πόλης. Την ίδια στιγμή, το αρσενάλι της Βενετίας γέμιζε ασφυκτικά με νέα παιδιά ως την πλατεία του Αγίου Μάρκου, ντυμένα τον πορφυρό πολεμικό χιτώνα και με τις βαλίστρες και τα δόρατα τους στα χέρια έσερναν τον χορό του θανάτου από την Βενετία στην Κωνσταντινούπολη. Το ίδιο και ο γιγαντόσωμος Γενουάτης Διοικητής της Χίου, Τζιστουνιάνι ο οποίος εξέπλευσε προς τον Βόσπορο με 2500 άνδρες του.
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.243
Κριτικές
35
Like
6.109
Πόντοι
6.796
4. Η Πόλη «παραδόθηκε εκ των έσω»:
Ο Μωάμεθ, και ο κάθε ισμαηλίτης Σουλτάνος, ήταν (και είναι) υποχρεωμένοι να σέβονται το Κοράνι. Αν έπαιρναν την Πόλη με το σπαθί, τότε καμιά εκκλησία και κανένα ιερό δε θα έμενε όρθιο κι ούτε θα δίνονταν αμέσως τα θρησκευτικά και πολιτικά προνόμια στους Ρωμαίους. Αυτή ήταν η οθωμανική και γενικά η μουσουλμανική παράδοση στον πόλεμο για την μοίρα των κατακτημένων. Το κοράνι όμως απαγορεύει ρητά και κατηγορηματικά να καταστρέφονται οι χώρες που παραδίνονται θεληματικά εφόσον ανήκουν στις αβρααμικές θρησκείες κι ακόμα να μην γίνονται σφαγές και καταστροφές ή να χαλούν τις εκκλησίες των απίστων. Η συνθήκη αυτή άντεξε στον χρόνο ώστε να αναγνωρίζεται και η εγκυρότητα της. Η Ιερουσαλήμ δεν σφαγιάστηκε, ούτε ισοπεδώθηκε, αφού παραδόθηκε. Η ιστορία όμως συχνά σκαρώνει τερτίπια αναπάντεχα. Ένα από αυτά έχει να κάνει με την άλωση της Πόλης. Όπως είναι γνωστό η Πόλη έπεσε την σαν σήμερα το μεσημέρι, όταν ο Βασιλεύς των Ελλήνων Κωνστνατίνος ΙΑ' Παλαιολόγος, φονεύθηκε στην Πύλη του Αγίου Ρωμανού. Το πόσο γενναίος άνδρας υπήρξε ο Παλαιολόγος αποδεικνύεται όχι μόνο από την θυσία του αλλά και από τον λόγο του προ αυτής: «Γνωρίζω δὲ ὅτι αὔτη ἡ μυριαρίθμητος ἀγέλη τῶν ἀσεβῶν, καθὼς ἡ αὐτῶν συνήθεια, ἐλεύσονται καθ’ἠμῶν μετὰ βαναύσου καὶ ἐπηρμένης ὀφρύος καὶ θάρσους πολλοῦ καὶ βίας, ἴνα διὰ τὴν ὀλιγότητα ἠμῶν θλίψωσι καὶ ἐκ τοῦ κόπου στενοχωρήσωσι, καὶ μετὰ φωνῶν μεγάλων καὶ ἀλαλαγμῶν ἀναριθμήτων, ἴνα ἠμᾶς φοβήσωσι». Δεν τους φοβήθηκε ποτέ. Κοίταξε την άβυσσο στο πρόσωπο και κόντεψε να την νικήσει.
 

Ampelale

Τιμημένος
Εγγρ.
10 Οκτ 2015
Μηνύματα
10.243
Κριτικές
35
Like
6.109
Πόντοι
6.796
Ο Γεννάδιος που στο μεταξύ είχε καταστεί εμβληματική μορφή των ανθενωτικών, εξακολουθούσε με ιδιαίτερο ζήλο την διαβολή του και την δράση του εναντίον του Βασιλέως. Δίδασκε πως ήταν θέλημα θεού η Πόλη να τουρκέψει και καταριόταν τους ενωτικούς και το παλάτι, φανάτιζε το λαό που πολλές φορές έδειξε σημεία ανταρσίας αγριεύοντας και βρίζοντας αρχόντους και βασιλέα μπροστά στον ιππόδρομο. Η Μεγάλη Εκκλησία, ακριβώς επειδή είχε τελεστεί ενωτική λιτανεία εντός της, θεωρείτο ότι την είχαν καταλάβει οι λεγεώνες των εωσφορικών ταγμάτων και έστεκε έρημη, σαν νεκροζώντανη. Οι ανθενωτικοί είχαν δώσει ειδικές οδηγίες στους κληρικούς που επηρέαζαν να μην εξομολογούν και να αποκλείουν από τα μυστήρια της ενορίας τους αρχικά όσους λαϊκούς είχαν εκκλησιαστεί από καθολικό ιερέα και στην πορεία όλους όσους καλό έβλεπαν την Ένωση. Εδώ όμως θα ήταν λάθος να μην τονιστεί επίσης το γεγονός, ότι η μνήμη των δεινών της αλώσεως από τους Φράγκους ήταν ακόμη νωπή και η βαρβαρότητα των δυτικών ιπποτών -που σε τίποτα δεν θύμιζαν τα ιππποτικά ρομάντζα και τα ανδραγαθήματα- φάνταζε ολοζώντανη στα μάτια όλων (Φραντζής - Χρονικόν Αλώσεως της Πόλεως). Γεγονός όμως είναι πως αν η Πόλη είχε καταληφθεί με το δόρυ μόνο, τότε θα ισοπεδωνόταν συθέμελα και καμία προνομιακή μεταχείριση, ασυλία, οικονομική ή φυσική, ή εύνοια δεν θα ήταν αρκετή για να συγκρατήσει τα βαρβαρικά στίφη από ανατολίτες. Το ζήτημα τέθηκε από τον Σουλεϊμάν, όταν στην προσπάθεια οικονομικής ενίσχυσης της εκστρατείας τους στην Ευρώπη ζήτησε την γνωμοδότηση του Ανώτατου Ισλαμικού Δικαστηρίου της Υψηλής Πύλης. Το δικαστήριο απεφάνθη ότι ορθώς οι ρωμιοί είχαν ασυλία εξαναγκασμού στράτευσης στον οθωμανικό στρατό διότι αν και η Πόλη είχε κυριευτεί, εξ αιτίας του Βασιλέα της, είχε παραδοθεί από τον Πατριάρχη της. Δυστυχώς για τους υπερασπιστές των ανθενωτικών, πριν την άλωση και με δεδομένο τον πολιτικό-εκκλησιαστικό ζόφο που περιγράψαμε, η θέση του Πατριάρχη είχε χηρέψει. Πρώτος Πατριάρχης μετά την άλωση - με τον Μεχμέτ να τον ψάχνει επί έξι ολόκληρες μέρες - χρίστηκε (εννοείται) ο Γεώργιος Γεννάδιος Σχολάριος
Υ.Γ.
Όταν ξαναγυρίσουμε - εμείς, τα παιδιά, τα εγγόνια, τα δισέγγονα μας κ.ο.κ. - πάλι ο τούρκος θα είναι το υπαρξιακό μας πρόβλημα και όποιος συνεργάζεται μαζί του.
 

ass_kavlos

Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2009
Μηνύματα
8.224
Κριτικές
2
Like
27
Πόντοι
66
3. Λόγω της απροθυμίας των κατοίκων της Πόλης να πολεμήσουν «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία»:
Το πιο θλιβερό φαινόμενο από όλα τις παραμονές της αλώσεως ήταν η απροθυμία και η εκθήλυνση των υπηκόων της πάλαι ποτέ ένδοξης αλλά νοσούσας πλέον αυτοκρατορίας: «[...] Άλλοι πάλι από το λαό, λέει ο χρονογράφος Λεονάρδος, όταν ο αυτοκράτορας τους παρακαλούσε να πάνε στα κάστρα και να πολεμήσουν για τη σωτηρία της Πόλης, απαντούσαν πως δεν «αδειάζουν γιατί έχουν δουλειές στα σπίτια τους, εξάλλου, πρέπει να δουλέψουν για να βγάλουν το ψωμί τους»». Δυστυχώς ήταν λογικό να συμβαίνει αυτό. Απέναντι στους Τούρκους στάθηκαν μερικές χιλιάδες επικοί υπερασπιστές υπό τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Έλληνες, Γενουάτες, Βενετοί και Κρήτες. Την ίδια στιγμή στα μοναστήρια υπήρχε ένας αριθμός περίπου 25.000-50.000 μάχιμων ανδρών, η παρουσία των οποίων κενδεχομένως να αρκούσε για να αντιστρέψει τα αριθμητικά δεδομένα (6.000-7.000 Βυζαντινοί και 80.000-100.000 οθωμανοί). Παρέμειναν όμως απαθείς σε ένα καθεστώς όπως τα σημερινά εξάστερα ξενοδοχεία, για τους πιό πλούσιους, όπου με ένα ικανοποιητικό αντίτιμο εξασφάλιζε κανείς πλήρη ασυλία από την στράτευση για την άμυνα της Πόλης. Την ίδια στιγμή, το αρσενάλι της Βενετίας γέμιζε ασφυκτικά με νέα παιδιά ως την πλατεία του Αγίου Μάρκου, ντυμένα τον πορφυρό πολεμικό χιτώνα και με τις βαλίστρες και τα δόρατα τους στα χέρια έσερναν τον χορό του θανάτου από την Βενετία στην Κωνσταντινούπολη. Το ίδιο και ο γιγαντόσωμος Γενουάτης Διοικητής της Χίου, Τζιστουνιάνι ο οποίος εξέπλευσε προς τον Βόσπορο με 2500 άνδρες του.


Πηγές τύπε! Πηγές.
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.483
Like
877
Πόντοι
96
Η παραγματική άλωση έγινε την περίοδο 1920-1923 , όταν ό Ελληνικός στρατός ήταν έξω από την πόλη και δεν την κατέλαβε .Οι Τούρκοι δεν είχαν τα μέσα να την κρατήσουν τότε.Αποτέλεσμα ένώ μέχρι τότε  ο ελληνικός πληθυσμός ήταν πλειοψηφία , να καταντήσουμε σήμερα σε μια τριτικοσμική πόλη των 17 εκατομμυρίων.Αλλά η ιστορία εκδικείται.'Οταν σου δίνει πίσω τα δικά σου μέρη και τα φτύνεις ή τα προδίδεις για όποιες δικαιολογίες, τότε ο εχθρός σου ανασταίνεται και θα σε καταπιεί (και τη Πελοπόννησο , Στερεά), όπως γίνεται σήμερα με την Τουρκία των 75 εκατομμυρίων.  :headbang:
 

s/milfakias

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2017
Μηνύματα
651
Like
127
Πόντοι
6
Η παραγματική άλωση έγινε την περίοδο 1920-1923 , όταν ό Ελληνικός στρατός ήταν έξω από την πόλη και δεν την κατέλαβε .Οι Τούρκοι δεν είχαν τα μέσα να την κρατήσουν τότε.Αποτέλεσμα ένώ μέχρι τότε  ο ελληνικός πληθυσμός ήταν πλειοψηφία , να καταντήσουμε σήμερα σε μια τριτικοσμική πόλη των 17 εκατομμυρίων.Αλλά η ιστορία εκδικείται.'Οταν σου δίνει πίσω τα δικά σου μέρη και τα φτύνεις ή τα προδίδεις για όποιες δικαιολογίες, τότε ο εχθρός σου ανασταίνεται και θα σε καταπιεί (και τη Πελοπόννησο , Στερεά), όπως γίνεται σήμερα με την Τουρκία των 75 εκατομμυρίων.  :headbang:
είχαν οι βρετανοί προειδοποιήσει ΑΥΣΤΗΡΑ τον πλαστήρα να μήν τολμήσει να χτυπήσει την Πόλη γιατί ....
Προφανώς γεωπολιτικά παιχνίδια στην πλάτη μας. Γενικά, η Ελλάδα των 2 ηπείρων και των 5 θαλασσών ήταν αγκάθι στο μάτι πολλών ''συμμάχων '' συμπεριλαμβανομένων και των Ιταλών ,Γάλλων και Ρώσων βεβαιως ( που τούς θεωρούμε και φίλους μας και αδελφούς τρομάρα μας !)
 

Νεαρχος Κουκης

Σεβαστός
Εγγρ.
22 Οκτ 2014
Μηνύματα
11.412
Κριτικές
15
Like
6.092
Πόντοι
1.496
Ο τελευταίος Αυτοκράτορας πολέμησε όπως ο πρόγονός του ο Λεωνίδας στις Θερμοπύλες.
Δεν ξέρω σήμερα είμαι χάλια, δεν έχω όρεξη για τίποτα....
Πάντως η ΑΕΚ (δεν υπήρξα ποτέ φίλαθλός της) σήμερα στο Facebook αναφέρεται στο γεγονός της Άλωσης.
Προτίστως είναι επιχειρηματικοί οι λόγοι, όμως δεν πειράζει γιατί αν αναλογιστούμε ότι ο περισσότερος νεαρός κόσμος δεν ξέρει την τύφλα του τη μαύρη και μαθαίνει τις ειδήσεις - γεγονότα από τέτοιες ιστοσελίδες, η κίνηση αυτή είναι τελικά θετική. Διότι με το ρυθμό της αποσύνθεσης της νεολαίας βασικά γεγονότα πέρασαν και περνούν στη λήθη.
Ουδέποτε πήραμε μαθήματα από την Ιστορία. ΠΟΤΕ, ΠΟΤΕ, ΜΑ ΠΟΤΕ...........
Τιμημενη πατριδα Πελοποννησος.
 

Kman2

Σπουδαίος
Εγγρ.
18 Ιουλ 2010
Μηνύματα
20.997
Κριτικές
1
Like
14.003
Πόντοι
2.606
Η παραγματική άλωση έγινε την περίοδο 1920-1923 , όταν ό Ελληνικός στρατός ήταν έξω από την πόλη και δεν την κατέλαβε .Οι Τούρκοι δεν είχαν τα μέσα να την κρατήσουν τότε.Αποτέλεσμα ένώ μέχρι τότε  ο ελληνικός πληθυσμός ήταν πλειοψηφία , να καταντήσουμε σήμερα σε μια τριτικοσμική πόλη των 17 εκατομμυρίων.Αλλά η ιστορία εκδικείται.'Οταν σου δίνει πίσω τα δικά σου μέρη και τα φτύνεις ή τα προδίδεις για όποιες δικαιολογίες, τότε ο εχθρός σου ανασταίνεται και θα σε καταπιεί (και τη Πελοπόννησο , Στερεά), όπως γίνεται σήμερα με την Τουρκία των 75 εκατομμυρίων.  :headbang:

Τους Τούρκους έπρεπε να τους γαμησουμε στη Μικρά Ασία,στις φτωχές και άνυδρες περιοχές.Η Κωνσταντινουπόλη ήταν άσχετη με την υπόθεση.Από τη στιγμή που χάσαμε τη Μικρά Ασία χάσαμε και την Κωνσταντινούπολη αυτά πάνε πακέτο.
 

midas69

Μέγας
Εγγρ.
22 Φεβ 2012
Μηνύματα
16.382
Like
12.952
Πόντοι
3.656
τι εγινε ωρε μιναρες!!!!! :happy:
 

Τσάρκας4

Μέλος
Εγγρ.
13 Ιαν 2009
Μηνύματα
1.483
Like
877
Πόντοι
96
Είδα καθυστερημένα κάποια σχόλια και απαντώ.
Για να μην παρεξηγούμαστε , τιμούμε τους προγόνους μας που έπεσαν στα μέτωπα της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης .Πολλοί ήταν από Πελοπόννησο και Στερεά!Η εγκατάλειψη της Ανατολικής Θράκης με Ελληνικό πληθυσμό πάνω από 90% και της Κωνσταντινούπολης χωρίς να πέσει ούτε μια τουφεκιά έχει αποσιωπηθεί και προβάλλεται η καταστροφή στην Μικρά Ασία.Οι Τούρκοι δεν μπορούσαν να περάσουν στη Θράκη , δεν είχαν ούτε στόλο ούτε άλλες δυνάμεις .Αυτοί που έδωσαν τις διαταγές  είναι στο στόχαστρο της κριτικής μου.Αυτοί  φταίνε για την πραγματική άλωση  και κατ'επέκταση για ρτην μετατόπιση της Τουρκίας προς τα δυτικάμε τις συνέπειες να τις βλέπουμε σήμερα!Δηλαδή φταίει το Ελληνικό πολιτικό κατεστημένο της τότε εποχής που είναι το ίδιο με το σημερινό.(Ίδια σκατόμυαλα). :tickedoff:
 

marseille

Μέλος
Εγγρ.
19 Μαΐ 2017
Μηνύματα
289
Like
5
Πόντοι
1
Γιατι υπέκυψε πνευματικα στη σκοτεινη και τρυφηλη ανατολή  αιώνες πριν την Άλωση

Ακριβώς!! Ο Χριστιανισμός δημιουργήθηκε για να καταστρέψει την Ρωμαική Αυτοκρατορία και τα κατάφερε


 

el toro

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Νοε 2013
Μηνύματα
1.174
Κριτικές
1
Like
1.308
Πόντοι
216
Μια ερωτηση παιδες . Αν ξερει καποιος ας μου απαντησει
Η Βυζαντινη , Ανατολικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια εχει καποια σχεση με Ελλαδα ?
 

marseille

Μέλος
Εγγρ.
19 Μαΐ 2017
Μηνύματα
289
Like
5
Πόντοι
1
s/milfakias ναι ελέγονταν αυτά κρειττότερόν εστίν ιδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν
Βέβαια, όπως έγραψα η μαλακία (ας το πω έτσι) έγινε το 1204 με την κατάληψη της Πόλης από τους σταυροφόρους. Από τότε δημιουργήθηκαν τα μίση και ο κόσμος διχάστηκε.
Και η Δύση εξαναγκάστηκε να ενωθεί μόνο όταν κόντεψαν οι τουρκαλάδες να μπουν στη Βιέννη.
Πάρα πολύ σωστά τα λες. Κι εγώ τους θαυμάζω, είναι ενωμένοι. Όσοι τους πειράζουν τρώνε μπόμπες, είτε βουλιάζουν τα καίκια τους.

Eίχε προηγηθεί η σφαγή των Λατίνων το 1182. Η Δ' Σταυροφορία ήταν αντίποινα. Αν και το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ξεκίνησε με την ήττα στο Ματζικερτ το 1071
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom