Νέα

Έργα και Ημέρες της νεοφασιστικής/ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης «Χρυσή Αυγή»

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 131K
  • Εμφανίσεις 3M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 16 άτομα (0 μέλη και 16 επισκέπτες)

Συμφωνείς με τη καταδίκη της Χρυσής Αυγής;

  • Ναι

    Ψήφοι: 289 72,3%
  • Οχι

    Ψήφοι: 86 21,5%
  • ΔΞ

    Ψήφοι: 25 6,3%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    400
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Σάν την "δικτατορία του προλεταριάτου" δηλαδή ?

'Οπως την εκτέλεση των υποχωρούντων σοβιετικών στρατιωτών στο Στάλινγκραντ με εντολή του ίδιου του Στάλιν ας πούμε?

Όπως τις εκκαθαρίσεις Βελουχιώτη, Πλουμπίδη από το επίσημο ΚΚΕ για το καλό του κόμματος και του λαού, πχ?

Δεν καταλαβαίνω, παρακαλώ γίνεσαι περισσότερο συγκεκριμένος?

δεν μπορείς να καταλάβεις, ίσως γιατί έχεις εύκαιρες,
μόνον τις παραπάνω εικόνες όταν μιλάς για ολοκληρωτισμό.
αλλά "ολοκληρωτισμός" υπάρχει όταν τα πάντα υποτάσσονται σε κάποιον στόχο...

κι εσύ έθεσες τον στόχο στον οποίο όλοι και όλα πρέπει να υποταχθούν.

ιδού πως ο καπιταλισμός μετατρέπει έναν (θεωρητικώς) φιλελεύθερο σε (πρακτικώς) ολοκληρωτικό...
κι επειδή κόκκινος δεν μπορεί να είναι λόγω (ιδεολογικού) DNA, γίνεται αναγκαστικά μαύρος...
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
ε ρε γλέντια

είδες και απόειδες και τελικά κατέληξες σε αυτήν την παπαριά

τσίμπα τώρα ένα εικονίδιο γιατί μόνο γι'αυτά είσαι---------------> :jerking:

επ' αυτής της ανάρτησης που έχει την υπογραφή μου, τι έχεις να πεις επί της ουσίας?

αν δεν έχεις, μην ποστάρεις άλλο εικονίδιο...
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Καθολου αδυνατο...αντιθετως πολυ ευκολο:Η ΧΑ στην παρανομια ως ρατσιστικη οργανωση,που ειναι(βλεπε"γαμημενες αλβανικες κωλοτρυπιδες"και τα ρεστα)...το πολυ πολυ να κλαινε στα φορα οι πεταμενοι και οι κρυφοφαν τους(σα και σενα δηλαδη).

[URL unfurl="true"]http://ekloges.ypes.gr/v2012b/public/index.html#{"cls":"level","params":{"level":"epik","id":1}}[/url]

425.990 ψήφοι ... Είναι αργά για δάκρυα Στέλλα ... ΚΑΝΕΙΣ δεν θα αναλάμβανε το ρίσκο να τους θέσει εκτός νόμου, πλεόν.
 

Επισκέπτης
Σου είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις ότι οι ακραίοι - όλων των αποχρώσεων - υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ προσωπικών προτιμήσεων?

Το ηθικό και ουσιαστικό αίτημα είναι λοιπόν το εάν θα τους επιβληθεί η υιοθέτηση πρακτικών που θα τους εντάξουν εντός ορίων της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας ή η ανεξέλεγκτη δράση.

Εκτός φυσικά εάν προτιμάς εκτελεστικά αποσπάσματα, εκτοπισμούς, εξορίες κτλ
Βασικα ο centrino βρισκει ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ(για τον ιδιο και τους ομοιους του)την παρουσια της ΧΑ,το γιατι το εχει πει προεκλογικα,ασε που ΟΛΗ η ρητορικη του παιζει επανω σε αυτο το θεμα(η ΧΑ ως αντιπαλο δεος και τα ρεστα)...τα υπολοιπα ειναι να 'χαμε να λεγαμε...
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
δεν μπορείς να καταλάβεις, ίσως γιατί έχεις εύκαιρες,
μόνον τις παραπάνω εικόνες όταν μιλάς για ολοκληρωτισμό.
αλλά "ολοκληρωτισμός" υπάρχει όταν τα πάντα υποτάσσονται σε κάποιον στόχο...

κι εσύ έθεσες τον στόχο στον οποίο όλοι και όλα πρέπει να υποταχθούν.

ιδού πως ο καπιταλισμός μετατρέπει έναν (θεωρητικώς) φιλελεύθερο σε (πρακτικώς) ολοκληρωτικό...
κι επειδή κόκκινος δεν μπορεί να είναι λόγω (ιδεολογικού) DNA, γίνεται αναγκαστικά μαύρος...

- "Ζήτω ο κυρίαρχος λαός", "όλα για τον εργάτη".

- Φωτιά και τσεκούρι στον φασίστα θιασώτη του ολοκληρωτισμού. Κρεμάστε τον ...

Γρανιτένος συλλογισμός, ιντίιντ ...
 

Επισκέπτης
[URL unfurl="true"]http://ekloges.ypes.gr/v2012b/public/index.html#{"cls":"level","params":{"level":"epik","id":1}}[/url]

425.990 ψήφοι ... Είναι αργά για δάκρυα Στέλλα ... ΚΑΝΕΙΣ δεν θα αναλάμβανε το ρίσκο να τους θέσει εκτός νόμου, πλεόν.
Και το ΚΚΕ καποτε ειχε πολυ μεγαλυτερη δυναμη απο το 6,9% της ΧΑ,και το εβγαλαν παρανομο...Εκτος εαν θες να πεις οτι οι καραφλες εχουνε την ικανονοτητα και τα πατηματα στην κοινωνια να βγαλουνε στο βουνο τον καθε κατακαημενο ανηλικο τυπου πεταμενου που ξημεροβραδιαζεται με κοπυ πεηστ και τον καθε χαζοβιολη που περιμενει να τον"σωσει"ο μπετοβλακας... :2funny:
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
επ' αυτής της ανάρτησης που έχει την υπογραφή μου, τι έχεις να πεις επί της ουσίας?

αν δεν έχεις, μην ποστάρεις άλλο εικονίδιο...
γνωστό και τετριμμένο, τα ατομικά-κοινωνικά-πολιτικά δικαιώματα επανακαθορίζονται στο πέρασμα του χρόνου

εσύ πες μου με ποιά λογική θεωρείς ότι πρέπει να προσβάλλεις ένα ατομικό δικαίωμα τρίτου θεωρώντας αυθαίρετα το δικό σου ως υπέρτερο (κάτι που μάλιστα δεν ισχύει όπως είδες και από απόφαση ευρωπαϊκού, όχι χριστιανοταλιμπανικοελληνικού, δικαστηρίου)

 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
- "Ζήτω ο κυρίαρχος λαός", "όλα για τον εργάτη".

- Φωτιά και τσεκούρι στον φασίστα θιασώτη του ολοκληρωτισμού. Κρεμάστε τον ...

Γρανιτένος συλλογισμός, ιντίιντ ...

- "Ζήτω η εθνική ομοψυχία και η τρόικα", "όλα για το ευρώ".

- Φωτιά και τσεκούρι στον φασίστα θιασώτη της άλλης άποψης. Κρεμάστε τον ...



αυτό πως σου φαίνεται?  :2funny:
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Βασικα ο centrino βρισκει ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ(για τον ιδιο και τους ομοιους του)την παρουσια της ΧΑ,το γιατι το εχει πει προεκλογικα,ασε που ΟΛΗ η ρητορικη του παιζει επανω σε αυτο το θεμα(η ΧΑ ως αντιπαλο δεος και τα ρεστα)...τα υπολοιπα ειναι να 'χαμε να λεγαμε...

Αμφιβάλεις για το ότι ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΑ τέθηκε ανοιχτά πάνω στο τραπέζι το ζήτημα των ορίων της εξωθεσμικής μαζικής πολιτικής βίας ΧΑΡΗ στην Χ.Α. (προσοχή δεν μιλάων για ένοπλη λαϊκή προπαγάνδα - τρομοκρατία για ορισμένους) ... και ότι το αστικό πολιτικό σύστημα για πρώτη φορά τίθεται ενώπιον των ευθυνών του στον τομέα της συστηματικής ανοχής φαινομένων βίας και τραμπουκισμού σε δρόμους, αμφιθέατρα και χώρους δουλειάς?

Αφήστε όλα τα λουλούδια ν' ανθήσουν "φασιστάκια" ...
 

Επισκέπτης
δεν πρόκειται για ΟΛΗ την αριστερά,

και πάντως δεν πρόκειται για τη σημερινή αριστερά...

ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΚΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1944-1949.
Απεναντίας κάνει και εκδηλώσεις Μνήμης ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ.
Το μόνο που τους χαλάει είναι ότι ... έχασαν!

Αν μπορούσαν ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ.

Φυσικά ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, Ο ΤΣΥΡΙΖΑ ΔΗΛΑΔΗ
ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΣΥΜΜΟΡΙΤΟΠΟΛΕΜΟ.
 

Επισκέπτης

- "Ζήτω η εθνική ομοψυχία και η τρόικα", "όλα για το ευρώ".

- Φωτιά και τσεκούρι στον φασίστα θιασώτη της άλλης άποψης. Κρεμάστε τον ...



αυτό πως σου φαίνεται?  :2funny:
Το λεει πιο κομψα:
To δικαίωμα ενός θεατράνθρωπου να ανεβάσει στην κρισιμότερη χρονική περίοδο για την χώρα ένα θεατρικό έργο που εν γνώσει του θα ερμηνευόταν ως άμεση πρόκληση από μεγάλο μέρος του πληθυσμού πυροδοτώντας διχαστικές αντιδράσεις και υποδαυλίζοντας πάθη ακραίων στοιχείων είναι κατά την γνώμη σου σημαντικότερο από το αίτημα για κοινωνική συναίνεση και καταλλαγή.
Yπερανω ολων η"κοινωνικη συναινεση"(δεν μας ειπε σε τι ομως).
 

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.571
Κριτικές
8
Like
3.402
Πόντοι
786
1. ου παντός συνταγματολογείν (ε μπακάλη;),
2. κορυφαίος ο μανωλεδάκης (μπράβο ο πορνοπάπος!),
3. ο ΑΠ για τα δικαιώματα (και γενικώς τα πολιτικά δικαστήρια) συχνά λέει μαλακίες,
3α. φερ' ειπείν δεν αναγνώρισε έννομη προστασία στην καθολική εκκλησία, γιατί κατά την γνώμη του δεν έχει προσωπικότητα,
4. η τέχνη και η επιστήμη ειναι ελεύθερες,
5. η ΕΣΔΑ προβλέπει την ρήτρα των αναγκαίων περιορισμών σε μια δημοκρατική κοινωνία,
5α. σχετική διδακτορική εργασία του Γ. Πινακίδη
,
6. δεν υπάρχει στην ελληνική έννομη τάξη διαδικασία απαγόρευσης κόμματος, γίνεται μόνο ένας επιφανειακός έλεγχος από τον ΑΠ κατά την δήλωση συμμετοχής στις εκλογές
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146

- "Ζήτω η εθνική ομοψυχία και η τρόικα", "όλα για το ευρώ".

- Φωτιά και τσεκούρι στον φασίστα θιασώτη της άλλης άποψης. Κρεμάστε τον ...



αυτό πως σου φαίνεται?  :2funny:

Καταλαβαίνω ότι καταλαβαίνεις, άρα καταλαβαινόμαστε  :)
 

Επισκέπτης
Αμφιβάλεις για το ότι ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΑ τέθηκε ανοιχτά πάνω στο τραπέζι το ζήτημα των ορίων της εξωθεσμικής μαζικής πολιτικής βίας ΧΑΡΗ στην Χ.Α. (προσοχή δεν μιλάων για ένοπλη λαϊκή προπαγάνδα - τρομοκρατία για ορισμένους) ... και ότι το αστικό πολιτικό σύστημα για πρώτη φορά τίθεται ενώπιον των ευθυνών του στον τομέα της συστηματικής ανοχής φαινομένων βίας και τραμπουκισμού σε δρόμους, αμφιθέατρα και χώρους δουλειάς?
Χρησιμη η ΧΑ λοιπον...Αλλα δεν μας λες ποιους θα βγαλουνε στο ανταρτικο οι καραφλες αμα βγουνε στην παρανομια ως ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ κομμα,τον πεταμενο και τον αλλονα τον χαζο με τα βιντεο? :2funny:
Αφήστε όλα τα λουλούδια ν' ανθήσουν "φασιστάκια" ...
Μα αφηστε τα και εσεις,ω λατρεις της δημοκρατιας και του κοινοβουλευτισμου...Ας πουμε,αφηστε τους καραφλες ΧΩΡΙΣ τα κολληταρια τους τους μπατσους απο διπλα... :2funny:
 

Επισκέπτης
6. δεν υπάρχει στην ελληνική έννομη τάξη διαδικασία απαγόρευσης κόμματος, γίνεται μόνο ένας επιφανειακός έλεγχος από τον ΑΠ κατά την δήλωση συμμετοχής στις εκλογές
Αυτο δεν το ηξερα,οτι δεν υπαρχει τετοια διαδικασια καν δηλαδη.
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
γνωστό και τετριμμένο, τα ατομικά-κοινωνικά-πολιτικά δικαιώματα επανακαθορίζονται στο πέρασμα του χρόνου

εσύ πες μου με ποιά λογική θεωρείς ότι πρέπει να προσβάλλεις ένα ατομικό δικαίωμα τρίτου θεωρώντας αυθαίρετα το δικό σου ως υπέρτερο (κάτι που μάλιστα δεν ισχύει όπως είδες και από απόφαση ευρωπαϊκού, όχι χριστιανοταλιμπανικοελληνικού, δικαστηρίου)

δυστυχώς όσο κι αν αντιγράφεις παραμένεις ποντικομικρούλης...
δε μίλησα για "πέρασμα του χρόνου" αλλά για διαρκή σύγκρουση που συμπυκνώνεται στη στάθμιση...
για συμπύκνωση δλδ κοινωνικών συσχετισμών...

εσύ πες μου με ποιά λογική θεωρείς ότι πρέπει να προσβάλλεις ένα ατομικό δικαίωμα τρίτου θεωρώντας αυθαίρετα το δικό σου ως υπέρτερο (κάτι που μάλιστα δεν ισχύει όπως είδες και από απόφαση ευρωπαϊκού, όχι χριστιανοταλιμπανικοελληνικού, δικαστηρίου)

ο χριστιανοταλιμπανισμός δεν είναι ελληνικό προνόμιο, αλλά κοινή κληρονομιά του δυτικού κόσμου...
ανέφερα σχετικά παραπάνω πως και στην αμερική οι χριστιανοταλιμπάν συμπεριφέρονται ανάλογα,
όπως και οι ισλαμιστές ταλιμπάν φέρονται ανάλογα...

επειδή λοιπόν, τα δικαιώματα δεν είναι οικόπεδα (όπως προσφυώς ανέφερα παραπάνω) εγώ δίνω τη δική μου εκδοχή γι' αυτά και προβαίνω στη δική μου στάθμιση...

τι δεν κατάλαβες ποντικομικρούλη?



 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
657
Πόντοι
146
Αυτο δεν το ηξερα,οτι δεν υπαρχει τετοια διαδικασια καν δηλαδη.

Σε πόσους μήνες ανοίγει η περιόδος συνταγματικής αναθεώρησης είπαμε?


Να χαρώ εγώ τους δημοκράτες που θα θέσουν εκτός νόμου κόμμα με 400.000+ ψήφους ...
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Ο Θεός δεν έχει ανάγκη εισαγγελέα

Με αφορμή την πρόσφατη ποινική δίωξη για βλασφημία, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου διοργανώνει δημόσια συζήτηση με θέμα

Ο Θεός δεν έχει ανάγκη εισαγγελέα

Η Ένωσή μας σε παλιότερη πρότασή της το 2005 σχετικά με μια νέα διευθέτηση των σχέσεων κράτους και εκκλησίας έχει τοποθετηθεί υπέρ της κατάργησης του αδικήματος της βλασφημίας και της καθύβρισης θρησκευμάτων από τον Ποινικό Κώδικα, το οποίο αποτελεί ένα κραυγαλέο νομικό αναχρονισμό.  Η πρόσφατη ποινική δίωξη εναντίον συντελεστών της θεατρικής παράστασης Corpus Christi και του δημιουργού της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης «Γέροντας Παστιτσίος», επανέφερε στην επικαιρότητα το ζήτημα.

Στην εκδήλωση θα προβληθεί αρχείο εικαστικής λογοκρισίας για έργα που έχουν διωχθεί ως βλάσφημα στην Ελλάδα από το 1950 ως σήμερα. Εισηγούνται:

   Η Κλειώ Παπαπαντολέων και Βαγγέλης Μάλλιος – νομικοί, μέλη του δ.σ. της Ένωσης, με θέμα: «Σάτιρα και βλασφημία: οι περιπέτειες ενός δικαιώματος».
   Ο Μιχάλης Τσαπόγας, νομικός, μέλος της Ένωσης και ειδικός επιστήμονας στο Συνήγορο του Πολίτη με θέμα: «Οι παραδοσιακές συνταγές της μισαλλοδοξίας».
   Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης, φιλόλογος – συγγραφέας με θέμα:  «Ποιον προστατεύουν τελικά οι νόμοι κατά της βλασφημίας;» .
   Ο Γιάννης Ζιώγας – επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με θέμα: «Καταγράφοντας το απαγορευμένο:  όψεις εικαστικής λογοκρισίας στη σύγχρονη Ελλάδα».
   Ο Στρατής Μπουρνάζος – ιστορικός, επιμελητής της ενθέτου Ενθέματα της Κυριακάτικης Αυγής με θέμα: «Πτυχές   corpus   Christi & παστιτσίου».
   Ο Φίλιππος Λοΐζος, δημιουργός και διαχειριστής της σελίδας  «Γέροντας Παστίτσιος» , και ο Λαέρτης Βασιλείου, σκηνοθέτης του Corpus Christi, με θέμα:

      «Βιώνοντας τη λογοκρισία»

Συντονίζει ο αντιπρόεδρος του δ.σ. της Ένωσης, Δημήτρης Χριστόπουλος, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας Παντείου Πανεπιστημίου.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο «Δρακοπούλου» στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών την Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012 στις 18.30.
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου: πήγε κανένας?  :2funny:
 

Επισκέπτης
Σε πόσους μήνες ανοίγει η περιόδος συνταγματικής αναθεώρησης είπαμε?

Να χαρώ εγώ τους δημοκράτες που θα θέσουν εκτός νόμου κόμμα με 400.000+ ψήφους ...
Και το 1946-49 δημοκρατες ητανε,δεν εγινε καμμια χουντα.

Το ζητημα ειναι τι γινεται ΜΕΤΑ...Ε,λοιπον οι 400000 θα κλαινε στα φορα και τα ιντερνετια και ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ.
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Η θεοσέβεια δεν πρέπει να επιβάλλεται

Αναδημοσίευση από το tvxs

Ποιο είναι στην πράξη το σκεπτικό του νόμου πάνω στον οποίο βασίστηκε η σύλληψη του 27χρονου;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα κράτος ποινικοποιεί συμπεριφορές, πρακτικές και στάσεις οι οποίες είτε προσβάλλουν, είτε έχουν την -έστω και απομακρυσμένη δυνατότητα- να προσβάλλουν αρχές και συστήματα αξιών που αυτό θεωρεί ζωτικής σημασίας για την κοινωνική συμβίωση. Μέσα από αυτό το πρίσμα, η ποινικοποίηση της βλασφημίας και της καθύβρισης θρησκευμάτων αναδεικνύει ότι η θρησκευτικότητα και η πίστη στο Θεό, δεν είναι απλώς κοινωνικά φαινόμενα τα οποία το κράτος παρατηρεί ουδέτερα και προστατεύει στο πλαίσιο του συνταγματικού δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας, αλλά μεγέθη τα οποία το κράτος τα αξιολογεί ως ιδιαίτερα σημαντικά για το ίδιο κατ’ αρχάς και γι’ αυτό και τα αναγάγει σε έννομα αγαθά. Με τα αδικήματα της βλασφημίας θεσμοθετείται ένα «προνόμιο» για την προστασία ειδικά και μόνον –άρα και κατ’ εξαίρεση- των θρησκευτικών συναισθημάτων και αντιλήψεων και όχι, για παράδειγμα, των πολιτικών, των αθλητικών, των επιστημονικών κτλ. Το απλό εμπειρικό ψυχολογικό γεγονός ότι κάποιος μπορεί να θίγεται, δεν σημαίνει άνευ άλλου τινός, ότι αυτό, πρώτον, ενδιαφέρει ή οφείλει να ενδιαφέρει το δίκαιο και δεύτερον, ότι είναι επιπλέον και άξιο ποινικής προστασίας. Ουσιαστικά, με την ποινικοποίηση του «ανίερου» λόγου το κράτος υποκαθιστά τη θρησκευτική εξουσία και κολάζει το ίδιο την αμαρτία.

Τι έχετε να παρατηρήσετε με βάση επί μέρους ζητήματα;

Το προκαταρκτικό ζήτημα με το οποίο η ερμηνευτική προσέγγιση των αδικημάτων της βλασφημίας και της καθύβρισης θρησκευμάτων είναι αναγκασμένη να αναμετρηθεί είναι η αοριστία και η σύγχυση που επικρατεί τόσο στη θεωρία όσο και στη νομολογία σχετικά με το προστατευόμενο έννομο αγαθό των διατάξεων αυτών. Αυτό είναι κάτι το ασυνήθιστο στον δικαιικό χώρο του ποινικού δίκαιου, ο οποίος διακρίνεται –ή τουλάχιστον οφείλει να διακρίνεται- από την ακρίβεια, τη σαφήνεια και –κυρίως- το ορισμένο τόσο της περιγραφόμενης συμπεριφοράς όσο και της προστατευόμενης αξίας, ώστε να είναι και συνταγματικά ανεκτή η οικεία ποινική διάταξη.

Το δεύτερο ζήτημα, το οποίο προφανώς συνέχεται με το πρώτο, είναι η χρήση πολλαπλών αόριστων εννοιών και αξιολογικών εκφράσεων κατά την περιγραφή των εγκλημάτων, ώστε να καταλείπονται ιδιαίτερα ευρέα περιθώρια υποκειμενικότητας κατά την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων. Η ίδια δηλαδή αοριστία που χαρακτηρίζει το έννομο αγαθό, εντοπίζεται και στην περιγραφόμενη συμπεριφορά, με αποτέλεσμα εύλογα να τίθεται ζήτημα συνταγματικότητας των εν λόγω ρυθμίσεων.

Τέλος, από νομικοπολιτική πλευρά, η επίμονη διατήρηση και εφαρμογή αυτών των αδικημάτων σήμερα θέτει ένα ζήτημα προσφορότητας, αποτελεσματικότητας και εν τέλει σκοπιμότητας.

Ανταποκρίνεται λοιπόν η σημερινή ελληνική πραγματικότητα σε μία σύγχρονη προσέγγιση ανάλογων ζητημάτων; Με την έννοια της ελευθερίας της έκφρασης, της ανοχής στη σάτιρα κλπ;

Αξίζει πραγματικά να αναρωτηθεί κανείς πόσο «κακό» -με την έννοια της κοινωνικής απαξίας- μπορεί να είναι το να καθυβρίσει κανείς τα θεία ή να εκφράσει κάποιος δια της τέχνης και της σάτιρας την αντίθεσή του στις μεταφυσικές αναζητήσεις μίας πλειοψηφικής ομάδας ανθρώπων, και μάλιστα τόσο κακό ώστε να επισύρει ποινή φυλάκισης.

Πολύ περισσότερο αξίζει να αναρωτηθεί κανείς γιατί το κράτος ενδιαφέρεται τόσο για τις μεταφυσικές αντιλήψεις του κάθε κοινωνού ώστε να προσφεύγει στο ποινικό δίκαιο, ως σύστημα καταστολής και βίας, προκειμένου να εξασφαλίσει έναν ιδιότυπο σεβασμό στα θρησκευτικά συναισθήματα μίας πλειοψηφίας και μάλιστα, όπως εν προκειμένω, παραβιάζοντας το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης.


Αληθεύει ότι πρόσφατα αυστηροποιήθηκαν οι αντίστοιχες ποινές στην Ελλάδα;

Οι ποινές δεν αυστηροποιήθηκαν, κατά βάση είναι οι ίδιες, αντιθέτως με τον Ν. 4055/2012 η παρ. 2 του άρ. 198 ΠΚ μετατράπηκε σε πταίσμα.


Τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περισσότερες χώρες έχουν ή είχαν παρόμοιες διατάξεις και μάλιστα κάποιες υποθέσεις οδηγήθηκαν και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Σε μεγάλο βαθμό όμως, τα αδικήματα αυτά, και όπου ακόμα προβλέπονται, είναι ανενεργά, σε αντίθεση με τη χώρα μας, η οποία διαθέτει πλούσια νομολογία στον τομέα λογοκρισίας της τέχνης προς όφελος της επικρατούσας θρησκείας και θυμίζω τις πρόσφατες υποθέσεις της έκθεσης Outlook όπου κατέβηκε ο πίνακας του Τιερί ντε Κορντιέ και διώχθηκαν ποινικά οι υπεύθυνοι της έκθεσης, το αυστριακό κόμικ «Η ζωή του Χριστού» το οποίο αποσύρθηκε από την κυκλοφορία και διώχθηκαν ο δημιουργός, ο εκδότης, ακόμα και οι βιβλιοπώλες που το διέθεταν στα ράφια τους καθώς και τις επανειλημμένες διώξεις που έχει δεχτεί ο Τζίμης Πανούσης.


Υπάρχουν όρια στη σάτιρα; Αν ναι, ποιος τα ορίζει;

Δεν μπορεί να πει κανείς εκ των προτέρων και σε ένα αφηρημένο επίπεδο ποια είναι τα όρια της σάτιρας. Η σάτιρα συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης, αναπόσπαστο κομμάτι της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας της τέχνης αλλά και μια κοινωνική πρακτική, βαθιά εμπεδωμένη στην κουλτούρα μας, συνιστά δηλαδή αναπόσπαστο στοιχείο του πολιτισμού μας. Υπάρχει άλλωστε και το περίφημο ρητό «τίποτα δεν είναι ιερό, όλα μπορούν να λεχθούν». Τα όρια συνεπώς εάν επιχειρήσει κανείς να τα θέσει εκ των προτέρων θα κυλήσει αναπόφευκτα σε αυταρχικές λογικές. Δεν μπορούμε να φιμώνουμε όποιον λέει πράγματα που δεν μας αρέσουν, προσβάλλουν τις ιδέες μας ή αποδοκιμάζουν τη δική μας πίστη, πεποίθηση, ομάδα. Εάν αυτό ίσχυε, όλοι θα ήμασταν στα δικαστήρια με όλους σε καθημερινή βάση. Θεωρώ ότι το όριο είναι η προσβολή της προσωπικότητας, εξατομικευμένα, που καταλήγει σε διασυρμό συγκεκριμένου προσώπου, υπό ειδικές προϋποθέσεις κτλ και το μέσον προστασίας είναι η αγωγή προσβολής προσωπικότητας και όχι φυσικά τα αδικήματα περί βλασφημίας.


Συνεπώς;

Επειδή συνεπώς τα αδικήματα αυτά έχουν πολλάκις στη χώρα μας οδηγήσει στην πλήρη ακύρωση τόσο του δικαιώματος στην τέχνη όσο και στην έκφραση, θα πρέπει άμεσα να καταργηθούν ώστε να πάψει αυτή η ιδιότυπη, θεοκρατική και φεουδαρχική αντίληψη της υποχρεωτικής θεοσέβειας ως νομικής επιταγής.

 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom