Νέα

Έργα και Ημέρες της νεοφασιστικής/ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης «Χρυσή Αυγή»

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 131K
  • Εμφανίσεις 3M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 12 άτομα (0 μέλη και 12 επισκέπτες)

Συμφωνείς με τη καταδίκη της Χρυσής Αυγής;

  • Ναι

    Ψήφοι: 289 72,3%
  • Οχι

    Ψήφοι: 86 21,5%
  • ΔΞ

    Ψήφοι: 25 6,3%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    400
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΚΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1944-1949.
Απεναντίας κάνει και εκδηλώσεις Μνήμης ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ.
Το μόνο που τους χαλάει είναι ότι ... έχασαν!

Αν μπορούσαν ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ.

Φυσικά ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, Ο ΤΣΥΡΙΖΑ ΔΗΛΑΔΗ
ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΣΥΜΜΟΡΙΤΟΠΟΛΕΜΟ.

το αστικό κράτος καταδίκασε το μοναρχοφασισμό?  :2funny:
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
δυστυχώς όσο κι αν αντιγράφεις παραμένεις ποντικομικρούλης...
δε μίλησα για "πέρασμα του χρόνου" αλλά για διαρκή σύγκρουση που συμπυκνώνεται στη στάθμιση...
για συμπύκνωση δλδ κοινωνικών συσχετισμών...

ο χριστιανοταλιμπανισμός δεν είναι ελληνικό προνόμιο, αλλά κοινή κληρονομιά του δυτικού κόσμου...
ανέφερα σχετικά παραπάνω πως και στην αμερική οι χριστιανοταλιμπάν συμπεριφέρονται ανάλογα,
όπως και οι ισλαμιστές ταλιμπάν φέρονται ανάλογα...

επειδή λοιπόν, τα δικαιώματα δεν είναι οικόπεδα (όπως προσφυώς ανέφερα παραπάνω) εγώ δίνω τη δική μου εκδοχή γι' αυτά και προβαίνω στη δική μου στάθμιση...

τι δεν κατάλαβες ποντικομικρούλη?
προφανώς και την αλλαγή την επιφέρουν οι κοινωνικοί συσχετισμοί οι οποίοι αλλάζουν διαρκώς συν τω χρόνω, ο χρόνος από μόνος του τι να αλλάξει? άλλη φορά θα σου αναλύω και τα σημεία στίξης για να καταλαβαίνεις

όπως εσύ λοιπόν θεωρείς την ελευθερία της έκφρασης "οικόπεδό σου", ομοίως και όσοι διαδήλωσαν έξω από το θέατρο θεώρησαν το θρησκευτικό τους συναίσθημα ως "οικόπεδό τους", ίδιοι είστε

μόνο που "εσείς" προσβάλατε πρώτοι και οι "άλλοι" απάντησαν στην προσβολή




πάρε και μία αντιεπιστημονική μεν, πραγματιστική δε, παράμετρο της υπόθεσης:

τίνος το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης προσβλήθηκε με την μη προβολή του έργου? του σκηνοθέτη, άντε και των ηθοποιών σου λέω εγώ

τίνος το δικαίωμα της θρησκευτικής συνείδησης προσβλήθηκε από την προβολή του έργου? μερικών χιλιάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων πιστών

κάνε την στάθμιση
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
προφανώς και την αλλαγή την επιφέρουν οι κοινωνικοί συσχετισμοί οι οποίοι αλλάζουν διαρκώς συν τω χρόνω, ο χρόνος από μόνος του τι να αλλάξει? άλλη φορά θα σου αναλύω και τα σημεία στίξης για να καταλαβαίνεις

όπως εσύ λοιπόν θεωρείς την ελευθερία της έκφρασης "οικόπεδό σου", ομοίως και όσοι διαδήλωσαν έξω από το θέατρο θεώρησαν το θρησκευτικό τους συναίσθημα ως "οικόπεδό τους", ίδιοι είστε

μόνο που "εσείς" προσβάλατε πρώτοι και οι "άλλοι" απάντησαν στην προσβολή




πάρε και μία αντιεπιστημονική μεν, πραγματιστική δε, παράμετρο της υπόθεσης:

τίνος το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης προσβλήθηκε με την μη προβολή του έργου? του σκηνοθέτη, άντε και των ηθοποιών σου λέω εγώ

τίνος το δικαίωμα της θρησκευτικής συνείδησης προσβλήθηκε από την προβολή του έργου? μερικών χιλιάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων πιστών

κάνε την στάθμιση

γραμμική αντίληψη της ιστορίας,
καμιά αίσθηση των διαρκών κοινωνικών συγκρούσεων και της σχέσης τους με τους θεσμούς,
στατική και ποσοτική αντίληψη της προστασίας των δικαιωμάτων,
δημοψηφισματική λογική.
ποντικομικρούλη, κάνε αναγωγή...
 

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.678
Κριτικές
8
Like
3.520
Πόντοι
786
πάρε και μία αντιεπιστημονική μεν, πραγματιστική δε, παράμετρο της υπόθεσης:

τίνος το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης προσβλήθηκε με την μη προβολή του έργου? του σκηνοθέτη, άντε και των ηθοποιών σου λέω εγώ

τίνος το δικαίωμα της θρησκευτικής συνείδησης προσβλήθηκε από την προβολή του έργου? μερικών χιλιάδων ή εκατοντάδων χιλιάδων πιστών

κάνε την στάθμιση
λάθος ελευθερία τέχνης σημαίνει και ελευθερία να πάω να δω την τέχνη, αυτοί που προσβάλλονται ας μην πάνε (οπότε δεν θα προσβάλλονται κιόλας). έχουμε παράσταση σε κλειστό χώρο με εισιτήριο, ούτε δημόσια ούτε με δημόσια χρηματοδότηση
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
γραμμική αντίληψη της ιστορίας,
καμιά αίσθηση των διαρκών κοινωνικών συγκρούσεων και της σχέσης τους με τους θεσμούς,
στατική και ποσοτική αντίληψη της προστασίας των δικαιωμάτων,
δημοψηφισματική λογική.
ποντικομικρούλη, κάνε αναγωγή...

εγώ κατάλαβα ότι το "οικόπεδό" σου εν προκειμένω ήταν αυθαίρετο και παράνομο

τόσο αυθαίρετο και παράνομο όσο με το ν'αρχίσω αυτήν την στιγμή να στολίζω την οικογένειά σου
 

centrino

Μέλος
Εγγρ.
6 Φεβ 2008
Μηνύματα
6.210
Like
658
Πόντοι
146
Θέλει η πουτάνα να κρυφτεί, μα η χαρά δεν την αφήνει (η υπογράμμιση δική μου) ...

Αξίζει πραγματικά να αναρωτηθεί κανείς πόσο «κακό» -με την έννοια της κοινωνικής απαξίας- μπορεί να είναι το να καθυβρίσει κανείς τα θεία ή να εκφράσει κάποιος δια της τέχνης και της σάτιρας την αντίθεσή του στις μεταφυσικές αναζητήσεις μίας πλειοψηφικής ομάδας ανθρώπων, και μάλιστα τόσο κακό ώστε να επισύρει ποινή φυλάκισης.

Άν γράψω και ανεβάσω ένα θεατρικό έργο σε μορφή παράστασης δρόμου στην πλατεία βάθης με θέμα το κωλοξέσκισμα της πουτάνας μάνας του ψευδοπροφήτη Μωάμεθ που ξερόχυνε φαντασιωνόμενος ένα πουστράκι ονόματι Αλαχ υπάγομαι ή όχι στις σχετικές διατάξεις προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου?

Δηλαδή το βασικό ΑΤΟΜΙΚΟ δικαίωμα της ελευθερίας έκφρασης ορίζεται βάσει του κατά πόσο εντάσσομαι σε μειοψηφική ή πλειοψηφική ομάδα?
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
λάθος ελευθερία τέχνης σημαίνει και ελευθερία να πάω να δω την τέχνη, αυτοί που προσβάλλονται ας μην πάνε (οπότε δεν θα προσβάλλονται κιόλας). έχουμε παράσταση σε κλειστό χώρο με εισιτήριο, ούτε δημόσια ούτε με δημόσια χρηματοδότηση
τα θέατρα (όπως και τα σινεμά κτλ) θεωρούνται δημόσιοι χώροι

και σε κάθε περίπτωση όταν γίνεται γνωστό τι συμβαίνει (έστω και σε κλειστό χώρο) δεν αλλάζει κάτι ως προς την παρανομία
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Η ρύθμιση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας παραμένει επίκαιρη
Το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στη συνεδρίασή του της 22.3.2006 εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Η ρύθμιση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας παραμένει επίκαιρη

Στις 15 Μαρτίου 2006, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζήτησε τις τρεις προτάσεις νόμου για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας και τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας που είχαν υποβάλει το ΚΚΕ, ο Συνασπισμός και οι ανεξάρτητοι βουλευτές κκ. Σ. Μάνος και Α. Ανδριανόπουλος. Η συζήτηση των προτάσεων στην Ολομέλεια αναμένεται να διεξαχθεί την προσεχή Πέμπτη.

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου αποτιμά αυτή καθ’ εαυτήν την κατάθεση και συζήτηση των ως άνω προτάσεων ως θετική εξέλιξη, στο μέτρο που πιστοποιεί την αμετάστρεπτη εγγραφή, στην κοινοβουλευτική επικαιρότητα, ενός θέματος που ποτέ άλλοτε μέχρι πριν από λίγους μήνες δεν είχε τεθεί με ολοκληρωμένο τρόπο. Σημειώνει επίσης με ικανοποίηση ότι, όπως προκύπτει από τη διεξαχθείσα συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή,  καταγράφεται, στα λόγια τουλάχιστον, ευρύτερη παραδοχή αρκετών από τις προταθείσες ρυθμίσεις ως αυτονόητων.

Παρά την αναμενόμενη απόρριψη των ως άνω προτάσεων από την Ολομέλεια της Βουλής, η Ένωση θα συνεχίσει την εκστρατεία για την υιοθέτηση των μέτρων που η ίδια έχει προτείνει, καθώς εξ αρχής είχε θέσει ως κύριο στόχο της την προώθηση της κοινωνικής διαβούλευσης για το κρίσιμο θέμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Παρά την παραπληροφόρηση, υπεραπλούστευση και δημαγωγία από την πλευρά της Ιεραρχίας, η ανταπόκριση της κοινωνίας στην εισαγωγή του θέματος αυτού προς συζήτηση επιτρέπει αισιοδοξία για την τελική ευόδωση ενός ανοικτού διαλόγου.

Έως σήμερα, έχει κανείς την αίσθηση ότι τα κόμματα εξουσίας βρίσκονται σε αυτό το πεδίο πίσω από την κοινωνία. Η κυβέρνηση είναι δέσμια ενός συντηρητισμού, στην παραδοσιακή και αντιδραστική «ελληνοχριστιανική» του εκδοχή, ο οποίος αντιμετωπίζει την ελεύθερη εκδήλωση θρησκευτικών και άλλων πεποιθήσεων ως διακινδύνευση της κοινωνικής συνοχής και τάξης. Η αξιωματική αντιπολίτευση είναι επίσης δέσμια ενός οπορτουνισμού, που την παρασύρει σε παλινωδίες ανάμεσα στη φραστική υπεράσπιση των δικαιωμάτων και στην έμπρακτη εξάρτηση από ο,τιδήποτε και οποιονδήποτε θα μπορούσε να εξασφαλίσει ένα πρόσκαιρο εκλογικό απυρόβλητο. Σε τελευταία ανάλυση, και στα δύο κόμματα εκφράζεται παντοιοτρόπως ένας πατερναλισμός, που στηρίζει πολυποίκιλα συμφέροντα στο σύστημα ασφυκτικού εναγκαλισμού της Πολιτείας με την πολυπληθέστερη θρησκευτική κοινότητα.

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου δεν θα κουραστεί να επισημαίνει ότι σε ζητήματα θεμελιωδών δικαιωμάτων δεν έχει θέση καμία από τις προηγούμενες αντιλήψεις και πρακτικές. Τα ζητήματα της πλήρους θρησκευτικής ελευθερίας και της ρύθμισης των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας παραμένουν ακόμη στις εκκρεμότητες της μεταπολίτευσης.

Για το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης

ο πρόεδρος                                      ο γενικός γραμματέας
Δημήτρης Χριστόπουλος                Γιάννης Κτιστάκις


 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ
ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

«Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας,
θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση
της θρησκευτικής ελευθερίας».


Άρθρο 1
Θρησκευτική ελευθερία και ισότητα

1.  Η θρησκευτική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα να εκδηλώνει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις ατομικά ή συλλογικά, δημόσια ή κατ’ ιδίαν, με τη λατρεία, τις ιεροτελεστίες, τη διδασκαλία και την πρακτική. Έχει επίσης το δικαίωμα να αποσιωπά τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και να τις μεταβάλλει ελεύθερα και χωρίς τύπους.
2. Το κράτος διασφαλίζει την ακώλυτη άσκηση της θρησκευτικής ελευθερίας και σέβεται όλα τα θρησκεύματα. Οι θρησκευτικές ενώσεις και οι λειτουργοί τους έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Η απόλαυση των ατομικών, πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.

Άρθρο 2
Θρησκευτικές ενώσεις

1. Οι αυτοτελείς θρησκευτικές κοινότητες αποκτούν νομική προσωπικότητα με εγγραφή σε ειδικό δημόσιο βιβλίο, που τηρείται στo Εφετείο Αθηνών. Η εγγραφή γίνεται με απόφαση του Εφετείου Αθηνών, που εκδίδεται με την διαδικασία της  εκούσιας δικαιοδοσίας, ύστερα από αίτηση είκοσι (20) τουλάχιστον φυσικών προσώπων, στην οποία επισυνάπτεται η συστατική πράξη και το καταστατικό της ένωσης, υπογεγραμμένα από τους ιδρυτές.
2. Για την διάγνωση του θρησκευτικού χαρακτήρα και της αυτοτέλειας, λαμβάνονται ιδίως υπ’ όψη η διάρκεια και η ύπαρξη συγκροτημένου θρησκευτικού δόγματος, προσιτού σε κάθε ενδιαφερόμενο. Αποκλείεται η εγγραφή ενώσεων που διακηρύττουν ή ακολουθούν μισαλλόδοξες πρακτικές.
3. Η κατά την παράγραφο 1 αίτηση εγγραφής κοινοποιείται υποχρεωτικά στον Εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος παρίσταται κατά την συζήτηση. Κατά της απόφασης του Εφετείου μπορούν να ασκήσουν αναίρεση οι αιτούντες και ο Εισαγγελεύς Εφετών, μέσα σε προθεσμία τριών(3) μηνών.
4. Οι θρησκευτικές ενώσεις αποφασίζουν ελεύθερα για την εσωτερική οργάνωσή τους. Για την  εξυπηρέτηση τοπικών ή ειδικών σκοπών, έχουν το δικαίωμα να συγκροτούν αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.
5. Το καταστατικό των θρησκευτικών ενώσεων  και κάθε μεταγενέστερη τροποποίησή του κατατίθενται στη Γραμματεία του Εφετείου Αθηνών και είναι προσιτά στον καθένα. Ρυθμίσεις μη κατατεθειμένες ουδέποτε κατισχύουν των προσιτών. Οι σχετικές διαφορές υπάγονται στην αρμοδιότητα των δικαστηρίων των Αθηνών.
6.  Οι χώροι λατρείας των θρησκευτικών ενώσεων είναι πράγματα εκτός συναλλαγής, με την έννοια του άρθρου 966 ΑΚ. Οι συναθροίσεις τους προστατεύονται κατ’ άρθρο 200 ΠΚ.
7. Με αίτηση του Εισαγγελέα Εφετών, το Εφετείο Αθηνών μπορεί να διατάξει την διαγραφή θρησκευτικής ένωσης από το ειδικό δημόσιο βιβλίο της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, είτε διότι εξέλιπαν οι προϋποθέσεις για την εγγραφή της, είτε διότι η ένωση δεν συμμορφώθηκε με την κατά την παράγραφο 4 του παρόντος υποχρέωσή της. Κατά της απόφασης του Εφετείου μπορούν να ασκήσουν αναίρεση η ένωση και ο Εισαγγελεύς Εφετών, μέσα σε προθεσμία τριών(3) μηνών.
8. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 3
Φορολογική μεταχείριση
θρησκευτικών ενώσεων

1.  Οι κάθε είδους δωρεές, εν ζωή ή αιτία θανάτου, καθώς και οι κληροδοσίες προς θρησκευτικές ενώσεις, απαλλάσσονται από κάθε φόρο.
2. Οι θρησκευτικές ενώσεις απαλλάσσονται από κάθε φόρο για τα εισοδήματα και τα κάθε είδους έσοδα που πραγματοποιούν κατά την επιδίωξη των θρησκευτικών σκοπών τους. Δεν υπάγονται στην απαλλαγή αυτή εισοδήματα από εμπορικές δραστηριότητες, από χρεόγραφα και από εκμετάλλευση ακινήτων.
3. Οι θρησκευτικές ενώσεις  δημοσιεύουν κάθε χρόνο τον ισολογισμό τους. Για την οικονομική διαχείρισή τους συντάσσεται κάθε χρόνο έκθεση από μέλη του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών, περίληψη της οποίας δημοσιεύεται με τον ισολογισμό. Την ίδια υποχρέωση υπέχουν και οι κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες.
4. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται  το λογιστικό πρότυπο που θα πρέπει να ακολουθούν οι θρησκευτικές ενώσεις και η κατηγορία των βιβλίων που αυτές θα πρέπει να τηρούν. Με το ίδιο διάταγμα ρυθμίζονται και  οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 4
Εκκλησία της Ελλάδος και λοιπά
εκκλησιαστικά ν.π.δ.δ.

1. Η Εκκλησία της Ελλάδος, και τα κάθε είδους νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου που εξαρτώνται από αυτήν, μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Έως ότου υπαχθεί στο καθεστώς των θρησκευτικών ενώσεων των άρθρων 2 και 3, η οργάνωσή της διέπεται από τις ρυθμίσεις που ήταν σε ισχύ κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου. Οι ρυθμίσεις αυτές, με εξαίρεση εκείνες που αναγνωρίζουν αρμοδιότητα σε όργανα της ελληνικής Πολιτείας και οι οποίες καταργούνται, επέχουν θέση καταστατικού και εξακολουθούν να εφαρμόζονται για την εσωτερική λειτουργία της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς και των κάθε είδους νομικών προσώπων που εξαρτώνται από αυτήν.
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν επίσης για την Εκκλησία της Κρήτης, τις Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο και τις ισραηλιτικές κοινότητες, που μετατρέπονται επίσης σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
3. Οι Μουφτείες  μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και περιορίζονται στο αμιγώς πνευματικό  έργο τους. Έως ότου υπαχθούν  στο καθεστώς των θρησκευτικών ενώσεων των άρθρων 2 και 3, η οργάνωσή της διέπεται από τις ρυθμίσεις που ήταν σε ισχύ κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου.
4. Η εγγραφή της Εκκλησίας της Ελλάδος και των λοιπών νομικών προσώπων του παρόντος άρθρου στο ειδικό δημόσιο βιβλίο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, καθώς και η εν γένει υπαγωγή τους στο καθεστώς των θρησκευτικών ενώσεων του ίδιου άρθρου, θα γίνει με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου μέσα σε εύλογο χρόνο και πάντως,  την 31η Δεκεμβρίου 2010 αυτοδικαίως.
5. Με την εγγραφή της Εκκλησίας της Ελλάδος στο ειδικό δημόσιο βιβλίο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, τα νομικά πρόσωπα που εξαρτώνται από αυτήν μετατρέπονται αυτοδικαίως σε αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες της, υπό την έννοια της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, εκτός εάν αυτά έως τότε  επιλέξουν, με ρητή και ανεπίφύλακτη δήλωσή τους στη Γραμματεία του Εφετείου Αθηνών,  να λειτουργήσουν εφεξής ως  νομικά πρόσωπα μη υπαγόμενα  στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου. Το ίδιο ισχύει και για τα νομικά πρόσωπα που εξαρτώνται από την Εκκλησία της Κρήτης, τις Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο και τις ισραηλιτικές κοινότητες.

Άρθρο 5
Ναοί και χώροι λατρείας

1. Για την ανέγερση ναού και κάθε είδους χώρου λατρείας κάθε θρησκευτικής ένωσης, η αρμόδια πολεοδομική αρχή εκδίδει σχετική άδεια οικοδομής, ύστερα από γνώμη της οικείας ΕΠ.Α.Ε. Η άδεια εκδίδεται ή αναθεωρείται ύστερα από αίτηση του ιδιοκτήτη και του νόμιμου εκπροσώπου της θρησκευτικής ένωσης και διέπεται από τις γενικές πολεοδομικές διατάξεις και τις τυχόν ειδικές που ισχύουν σε κάθε περιοχή. Ίδια άδεια απαιτείται και για κάθε εργασία, κατασκευή ή σχετική εγκατάσταση σε υφιστάμενους ναούς και χώρους λατρείας, ανεξάρτητα από τον χρόνο που εκδόθηκε η αρχική άδεια και από την υπηρεσία που την εξέδωσε. Προκειμένου περί ναών που έχουν χαρακτηρισθεί θρησκευτικά μνημεία, απαιτείται επί πλέον γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.

2. Προκειμένου περί ναών και χώρων λατρείας κάθε θρησκευτικής ένωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού που αφορούν κτίρια της κατηγορίας συνάθροισης κοινού (άρθρο 346 π.δ. 14.7-27.7.1999). Οι σχετικές αρμοδιότητες του Γραφείου Ναοδομίας (Κανονισμός 66/1993, Α’ 47) καταργούνται.

Άρθρο 6
Διδασκαλία των θρησκευτικών

1. Στον ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α.  Από το εδ. α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 διαγράφονται οι λέξεις «και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης».
β. Από το εδ. β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 διαγράφονται οι λέξεις «του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους».
2. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Παιδείας επανακαθορίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος των θρησκευτικών, έτσι όπως αυτό διδάσκεται στην στοιχειώδη και την μέση εκπαίδευση, ώστε η διδασκαλία του να παύσει να έχει ομολογιακό χαρακτήρα και η ύλη του να περιλάβει εισαγωγή στην ιστορία, την κοινωνιολογία και την δογματική όλων των θρησκειών. Ειδικά στο λύκειο, το μάθημα των θρησκευτικών μετονομάζεται σε θρησκειολογία.

Άρθρο 7
Εκκλησιαστική εκπαίδευση

1. Οι Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές, η Αθωνιάς Εκκλησιαστική Ακαδημία, τα Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια, τα Μέσα Εκκλησιαστικά Φροντιστήρια και τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια περιέρχονται στην ευθύνη, εποπτεία και οικονομική στήριξη της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης, του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ιερής Κοινότητας του Αγίου Όρους, ανάλογα με τον τόπο όπου τα εκπαιδευτήρια αυτά είναι εγκατεστημένα.
2. Τα εκπαιδευτήρια της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου λειτουργούν εφεξής ως ιδιωτικά, υπαγόμενα στις οικείες διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Έως ότου οι εποπτεύοντες φορείς αναμορφώσουν καταλλήλως το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας τους, εξακολουθούν να εφαρμόζονται σε αυτά οι ρυθμίσεις που ήταν σε ισχύ κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου, με εξαίρεση εκείνες που αναγνωρίζουν σε όργανα της ελληνικής Πολιτείας αρμοδιότητες ευρύτερες της συνήθους εποπτείας, που ασκείται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
3. Όσοι από τους φοιτούντες στα εκπαιδευτήρια της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου δεν επιλέξουν να παραμείνουν σε αυτά υπό το νέο νομικό καθεστώς τους, μπορούν να μετεγγραφούν σε δημόσιους εκπαιδευτικούς φορείς αντίστοιχης βαθμίδας της επιλογής τους.
4. Όσοι από το προσωπικό των εκπαιδευτηρίων της πρώτης παραγράφου του παρόντος άρθρου δεν επιλέξουν να παραμείνουν σε αυτά υπό το νέο νομικό καθεστώς τους, τοποθετούνται σε ειδικώς συνιστώμενες προσωπικές οργανικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας του ίδιου βαθμού.
5. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Παιδείας ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 8
Κατάργηση θρησκευτικού όρκου

1. Το άρθρο 408 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:

Όρκος  μάρτυρα

« Πριν εξετασθεί, ο μάρτυρας οφείλει να δώσει τον ακόλουθο όρκο: ‘Δηλώνω στην τιμή και στη συνείδησή μου ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε’ ».

2. Το άρθρο 218 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
Όρκος των μαρτύρων στο ακροατήριο

«1. Κάθε μάρτυρας οφείλει, πριν εξετασθεί στο ακροατήριο, να δώσει δημόσια τον ακόλουθο όρκο: ‘Δηλώνω  στην τιμή και τη συνείδησή μου ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να κρύψω τίποτε’.

2. Ο άλαλος μάρτυρας που γνωρίζει να γράφει ορκίζεται, γράφοντας και υπογράφοντας τον όρκο. Αν δεν ξέρει να γράφει, ορκίζεται ή με την βοήθεια του διερμηνέα.

3. Αν δεν τηρηθούν οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων, η διαδικασία είναι άκυρη».

3. Το άρθρο 220 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας καταργείται.

4. Το άρθρο 194 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:

Όρκος πραγματογνώμονα

«1. Σε αυτόν που έχει ήδη δώσει όρκο ως πραγματογνώμονας υπενθυμίζεται ο όρκος που έχει δώσει. Οι υπόλοιποι ορκίζονται ως εξής: ‘Δηλώνω στην τιμή και τη συνείδησή μου ότι θα διενεργήσω με πλήρη αμεροληψία και επιμέλεια και με κάθε μυστικότητα την πραγματογνωμοσύνη που μου ανατέθηκε, έχοντας μοναδικό σκοπό την εξακρίβωση της αλήθειας’.
2. Αν ο πραγματογνώμονας δεν ορκισθεί, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, η πραγματογνωμοσύνη είναι άκυρη».

5. Το άρθρο 236 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
Όρκος  διερμηνέα

«Ο διερμηνέας, πριν αναλάβει τα καθήκοντά του, οφείλει να δηλώσει στην τιμή και τη συνείδησή του, ενώπιον εκείνου που τον διόρισε, ότι θα μεταφράσει με ακρίβεια και πιστότητα όλα όσα θα ειπωθούν κατά τη συζήτηση ή, αν πρόκειται για την περίπτωση του άρθρου 237, τα έγγραφα».

6. Οι παράγραφοι 3, 4 και 5 του άρθρου 398 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας αντικαθίστανται ως εξής:

Όρκος  ενόρκων

«3. Ο πρόεδρος του μικτού ορκωτού δικαστηρίου διαβάζει στους ενόρκους τον ακόλουθο όρκο: ‘Δηλώστε στην τιμή και τη συνείδησή σας και υποσχεθείτε ότι θα θεωρήσετε με προσοχή και θα εξετάσετε με ευσυνειδησία, στη διάρκεια της δικαστικής συζήτησης, την κατηγορία εναντίον του…., καθώς και την υπεράσπισή του, ότι δεν θα συνεννοηθείτε με κανέναν σχετικά με την απόφαση που θα εκδοθεί και ότι, κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων που σας επιβάλλονται, δεν θα ενεργήσετε επηρεασμένοι από φιλία, έχθρα ή χάρη, ούτε για κάποια ιδιαίτερη ωφέλεια ή για άλλη παρόμοια αιτία, αλλά θα έχετε στο νου σας μόνο τη δικαιοσύνη και την αλήθεια και ότι θα ψηφίσετε κατά συνείδηση και κατά την ελεύθερη πεποίθηση που θα σχηματίσετε απ’ τη συζήτηση, προσφερόμενοι εντελώς πιστά και άδολα’.

4. Αφού διαβάσει τον όρκο, ο πρόεδρος του δικαστηρίου καλεί ονομαστικά κάθε ένορκο να σηκώσει το δεξί του χέρι και να προφέρει τη λέξη ‘υπόσχομαι’.
5. Αν, για συνειδησιακούς λόγους, ένας ένορκος κωλύεται να δώσει όρκο, δίνει αντίστοιχη διαβεβαίωση στην τιμή και τη συνείδησή του».
7. Η παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα» (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης, οι υπουργοί και οι υφυπουργοί διορίζονται και παύονται σύμφωνα με τα άρθρα 37 παρ. 1 και 81 παρ. 1 του Συντάγματος, με προεδρικό διάταγμα, ύστερα από πρόταση του Πρωθυπουργού, και δίνουν ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας τον ακόλουθο όρκο: ‘Δηλώνω στην τιμή και τη συνείδησή μου ότι θα τηρώ το Σύνταγμα και τους νόμους και θα υπηρετώ το γενικό συμφέρον του ελληνικού λαού’».
8.  Στις περιπτώσεις α΄και β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 19 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 2683/1999, Α’ 19), οι λέξεις «Ορκίζομαι να φυλάττω…και να εκπληρώνω» αντικαθίστανται με τις λέξεις «Δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδησή μου, ότι θα φυλάττω…. και θα εκπληρώνω». Η περίπτωση γ’ της ίδιας παραγράφου καταργείται.
9.  Από την παρ. 1 του άρθρου 3 του Γενικού Κανονισμού Υπηρεσίας στον Στρατό (π.δ. 130/1984, Α’ 42) διαγράφονται οι λέξεις «και το Ιερό Ευαγγέλιο ή στα Ιερά Σύμβολα που πιστεύει ο καθένας» και οι λέξεις «ορκίζομαι να φυλάττω» αντικαθίστανται με τις λέξεις «δηλώνω στην τιμή και τη συνείδησή μου ότι θα φυλάττω».  Από την παρ. 2 του ιδίου άρθρου διαγράφονται οι λέξεις «και θρησκευτικά σύμβολα».
10. Σε ορκωμοσίες που διεξάγονται σε δημόσιες Αρχές και υπηρεσίες, δεν συμμετέχουν θρησκευτικοί λειτουργοί.

Άρθρο 9
Πολιτικός γάμος

1. Το άρθρο 1367 ΑΚ αντικαθίσταται ως εξής:

« Άρθρο 1367
Τέλεση του γάμου

Ο γάμος τελείται με την ταυτόχρονη δήλωση των μελλονύμφων ότι συμφωνούν σε αυτόν. Η δήλωση γίνεται δημόσια, κατά πανηγυρικό τρόπο, ενώπιον δύο μαρτύρων, προς τον δήμαρχο ή τον πρόεδρο της κοινότητας του τόπου όπου τελείται ο γάμος, ή προς τον νόμιμο αναπληρωτή τους, που είναι υποχρεωμένοι να συντάξουν αμέσως σχετική πράξη».
2. Από το άρθρο 1368 ΑΚ διαγράφονται οι λέξεις «είτε ως πολιτικός είτε με ιερολογία της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας».
3.  Από το άρθρο 1369 ΑΚ διαγράφονται οι λέξεις «με όποιον τύπο και αν αυτός πρόκειται να τελεσθεί».
4. Το άρθρο 1371 ΑΚ καταργείται.
5. Στο άρθρο 1372 ΑΚ, οι λέξεις «ένας από τους τύπους που προβλέπονται στο άρθρο 1367 ΑΚ» αντικαθίστανται με τις λέξεις «ο τύπος που προβλέπεται στο  άρθρο 1367 ΑΚ».

Άρθρο 10
Ληξιαρχικές πράξεις

1. Το άρθρο 16 του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος της κοινότητας που δέχθηκε τη δήλωση για την τέλεση του γάμου υποχρεούται να συντάξει και να υπογράψει επί τόπου δήλωση περιέχουσα όλα τα στοιχεία της οικείας ληξιαρχικής πράξης.
2. Τη δήλωση που αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο υπογράφουν επίσης οι σύζυγοι και οι μάρτυρες. Αν αυτοί είναι αναλφάβητοι, υπογράφουν ως μάρτυρες δύο από αυτούς που παρέστησαν».
2.  Στο άρθρο 22 παρ. 1 στοιχ. ε’ του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143), μετά τις λέξεις «τα δημοτολόγια των γονέων», προστίθενται οι λέξεις: «Το θρήσκευμα καταγράφεται εφ’ όσον δηλωθεί».
3.  Τα άρθρα 26, 27 και 28 του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) καταργούνται.
4. Από το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) διαγράφονται οι λέξεις «ή ο θρησκευτικός λειτουργός που ευλόγησε τον γάμο» και οι λέξεις «ή ο θρησκευτικός λειτουργός που την συνέταξε».
5.  Από το άρθρο 31 στοιχ. α’ του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) διαγράφονται οι λέξεις «το θρήσκευμα και δόγμα».
6. Το στοιχ. δ’ του άρθρου 31 του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) καταργείται.
7. Από το στοιχείο ζ’ του άρθρου 31 του ν. 344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (Α’ 143) διαγράφονται οι λέξεις «ή ο θρησκευτικός λειτουργός».


Άρθρο 11
Κατάργηση ειδικής νομικής μεταχείρισης
θρησκευτικών λειτουργών

1.  Το στοιχείο γ’ του άρθρου 6 του ν. 1763/1988 «Στρατολογία των Ελλήνων» (Α’ 57) καταργείται.
2. Το άρθρο 99 του Εισαγωγικού Νόμου Αστικού Κώδικα καταργείται. Η κληρονομία κληρικών και μοναχών διέπεται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
3. Από την παράγραφο 7 του άρθρου 111 και από την παράγραφο 2 του άρθρου 112 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας διαγράφονται οι λέξεις «των Αρχιερέων».
4. Από τον τίτλο του άρθρου 215 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας διαγράφεται η λέξη «Αρχιερέων». Από την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου  διαγράφονται οι λέξεις «και οι Αρχιερείς».
5. Το στοιχείο δ΄ του άρθρου 1048 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας καταργείται.


Άρθρο 12
Απαγόρευση αναγραφής του θρησκεύματος


Απαγορεύεται η αναγραφή του θρησκεύματος σε δημόσιο έγγραφο, τίτλο σπουδών ή βεβαίωση δημόσιας αρχής, εκτός από τις βεβαιώσεις που εκδίδουν τα ληξιαρχεία ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου, εφόσον με την αίτηση αυτή ζητείται ρητά η αναγραφή του στοιχείου αυτού για συγκεκριμένη κάθε φορά  νόμιμη χρήση.


Άρθρο 13
Απαγόρευση προσηλυτισμού

Μετά το άρθρο 335 ΠΚ προστίθεται νέο άρθρο 335Α , το οποίο έχει ως εξής:

«Άρθρο 335Α
Προσηλυτισμός

1. Όποιος πιέζει πρόσωπο σε βαθμό καταναγκασμού, με σκοπό να μεταβάλει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις (προσηλυτισμός) τιμωρείται με πρόστιμο. Η ίδια πράξη τιμωρείται με φυλάκιση μέχρις έξη μηνών όταν επιχειρείται σε βάρος ανηλίκων.
2. Για την ποινική δίωξη απαιτείται έγκληση».
Άρθρο 14
Διαρρύθμιση κοιμητηρίων

1. Σε κάθε κοιμητήριο διαμορφώνεται, μερίμνη του οικείου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης, διακεκριμένος χώρος, με προορισμό τον αποχαιρετισμό των νεκρών, που είχαν εκφράσει την επιθυμία να ενταφιασθούν χωρίς τη διεξαγωγή θρησκευτικής κηδείας.
2. Στον ίδιο χώρο θα μπορεί να διεξάγεται θρησκευτική κηδεία, εφ’ όσον η θρησκευτική ένωση στην οποία ανήκε ο νεκρός δεν διαθέτει χώρο λατρείας σε εύλογη απόσταση.

Άρθρο 15
Αποτέφρωση νεκρών


1. Για την αποτέφρωση νεκρού χρειάζεται  δήλωση του ιδίου του προσώπου όσο ζούσε. Αν τέτοια δήλωση δεν υπάρχει, αρκεί δήλωση των πλησιέστερων συγγενών, ότι ο νεκρός, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει ρητά σχετική αντίρρηση. Σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ συγγενών του ίδιου βαθμού, αποφαίνεται ο εισαγγελέας.

2. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Υγείας, καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία αποτεφρωτηρίων από οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίoυ.


Άρθρο 16
Καθεστώς  θρησκευτικών λειτουργών


1. Η σχέση εργασίας των έμμισθων και των άμισθων λειτουργών των θρησκευτικών ενώσεων διέπεται από τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου. Οι ανωτέρω υπάγονται στην ασφάλιση του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.).
2. Οι υπηρετούντες κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου σε οργανικές θέσεις λειτουργοί και υπάλληλοι της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης, των Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου και των εξαρτώμενων από αυτές νομικών προσώπων διατηρούν το υφιστάμενο μισθολογικό, ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς τους.
3.  Στην ρύθμιση της προηγούμενης παραγράφου υπάγονται και οι υπηρετούντες  κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου Μουφτήδες.
4.  Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομίας, Απασχόλησης  και Εσωτερικών  ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.


Άρθρο 17
Επιστροφή ακινήτων

1. Το ελληνικό Δημόσιο θα επιστρέψει στην Εκκλησία της Ελλάδος, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ετών από την έναρξη της ισχύος του παρόντος, όσα ακίνητα αυτή του είχε παραχωρήσει από την 1.1.1945 και εφεξής, προκειμένου να αναλάβει την μισθοδοσία των λειτουργών όλων των βαθμών. Με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί εφ’ άπαξ για πέντε (5) το πολύ ακόμη έτη.
2. Για τον επακριβή προσδιορισμό των ακινήτων της προηγούμενης παραγράφου, η Εκκλησία της Ελλάδος οφείλει να καταθέσει στις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες του Δημοσίου  τίτλους  και άλλα αποδεικτικά στοιχεία.  


Άρθρο 18
Υπουργείο Παιδείας

1. Στο άρθρο 23§1 του ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα»(Α’ 137), το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) μετονομάζεται σε Υπουργείο Παιδείας.

2. Η Γενική Γραμματεία και η Γενική Διεύθυνση Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας καταργούνται. Το προσωπικό τους τοποθετείται σε ειδικώς συνιστώμενες προσωπικές οργανικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας του ίδιου βαθμού.


Άρθρο 19
Θρησκευτικές υπηρεσίες Υπουργείων


1. Το Θρησκευτικό Σώμα Ενόπλων Δυνάμεων και η Διεύθυνση Θρησκευτικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας καταργούνται.
2. Οι κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 23 του ν. 1481/1984 «Οργανισμός Υπουργείου Δημόσιας Τάξης» (Α’ 152) οργανικές θέσεις ιερέων της Ελληνικής Αστυνομίας καταργούνται.
3. Οι κατά τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 24 του π.δ. 36/2000 «Οργανισμός Υπουργείου Δικαιοσύνης» (Α’ 29) οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ ιερέων του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης και ΚΑΥΦ, των Υπηρεσιών Επιμελητών Ανηλίκων Δικαστηρίων Ανηλίκων και του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου καταργούνται.
4. Το προσωπικό των υπηρεσιών και οργανικών θέσεων, οι οποίες καταργούνται με τις προηγούμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου, τοποθετείται σε ειδικώς συνιστώμενες προσωπικές οργανικές θέσεις του ίδιου βαθμού των αντιστοίχων Υπουργείων.
5. Οι στρατιωτικές μονάδες, οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και τα Καταστήματα Κράτησης αρμοδιότητας Υπουργείου Δικαιοσύνης, υποχρεούνται να παρέχουν στους υπηρετούντες και στους κρατουμένους, αντιστοίχως, δυνατότητα απρόσκοπτης ατομικής πρόσβασης σε ναούς και χώρους λατρείας κατόπιν αιτήματος. Σε περιπτώσεις αδυναμίας μετακίνησης ή κατάστασης ανάγκης, οι ανωτέρω υπηρεσίες υποχρεούνται να επιτρέπουν την είσοδο θρησκευτικών λειτουργών στους χώρους τους, προκειμένου να παράσχουν υπηρεσίες σε ατομικό επίπεδο και υπό συνθήκες πλήρους διακριτικότητας.
6. Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης αντιστοίχως, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.


Άρθρο 20
Κατάργηση διατάξεων


1.  Τα άρθρα 1, 3, 4, 5 και 6 του α.ν. 1363/1938 «περί κατοχυρώσεως διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του εν ισχύϊ Συντάγματος» (Α’ 305), όπως σήμερα ισχύουν, καταργούνται. Ωσαύτως καταργούνται το άρθρο 41 του α.ν. 1369/1938 «περί ιερών ναών και εφημερίων» (Α’ 317), καθώς και το β.δ. της 20.5/2.6.1939 «περί εκτελέσεως διατάξεων του α.ν. 1672/1939 «περί τροποποιήσεως του α.ν. υπ’ αριθμ. 1363/1938 ‘περί κατοχυρώσεως των άρθρων 1 και 2 του εν ισχύϊ Συντάγματος’ »» (Α’ 220).




2. Τα άρθρα 196 ΠΚ (: «Κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος»), 198 Π.Κ. (: «Κακόβουλη βλασφημία») και 199 ΠΚ (: «Καθύβριση θρησκευμάτων») καταργούνται. Από την παράγραφο 2 του άρθρου 175 ΠΚ (: «Αντιποίηση») διαγράφονται οι λέξεις «καθώς επίσης και για την αντιποίηση άσκησης υπηρεσίας λειτουργού της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού ή άλλης θρησκείας γνωστής στην Ελλάδα»), και από το άρθρο 176 ΠΚ οι λέξεις «ή θρησκευτικού» και «από εκείνους που αναφέρει η παρ. 2 του άρθρου 175».

3.  Ο ν. 590/1977 «περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» (Α’  146), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται.

4. Ο ν. 5383/1932 «περί των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» (Α’ 110), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται.

5. Ο ν. 4149/1961 «περί καταστατικού Νόμου της εν Κρήτη Ορθοδόξου Εκκλησίας και άλλων τινών διατάξεων» (Α’ 41), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται.

6. Ο ν. 476/76 «περί Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως» (Α’308), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται, με την επιφύλαξη της προσωρινής εφαρμογής διατάξεών του σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.

7. Το ν.δ. 90/1973 «περί του Θρησκευτικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων» (Α’168), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται.

8. Ο ν. 1920/1991 «Περί κυρώσεως της από 24ης Δεκεμβρίου 1990 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών”» (Α΄ 11), όπως ισχύει σήμερα, καταργείται.

9.  Ο ν. 2456/1920 «περί ισραηλιτικών κοινοτήτων» (Α’173) και ο α.ν. 367/1945 «περί ανασυγκροτήσεως ισραηλιτικών κοινοτήτων» (Α’143) όπως ισχύουν  σήμερα, καταργούνται.

10.  Κάθε  διάταξη, γενική ή ειδική, αντίθετη προς τον παρόντα νόμο καταργείται.



Άρθρο 21
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Αθήνα,      Δεκεμβρίου  2005


ΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 

bk1981

Μέλος
Εγγρ.
29 Σεπ 2011
Μηνύματα
2.486
Κριτικές
14
Like
5
Πόντοι
26
οποιος ξερει απο νομους να μου απαντησει πως γινεται να σε πανε  στον εισαγγελεα με τις κατγγοριες της αποπειρας ανθρωποκτονιας  και της συμμετοχης σε ομαδα με εγκληματικη οργανωση και αυτος ν α σε αφησει ελευθερο
 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
Χρυσαυγίτη​ς ο Πέτρος Γαϊτάνος – Είναι δυνατόν;

Ιδιαίτερα αρνητική έκπληξη έχει δημιουργήσει η εξομολόγηση σε τηλεοπτική εκπομπή, του Πέτρου Γαϊτάνου, ότι του αρέσει ο τσαμπουκάς της Χρυσής Αυγής και πως το κόμμα πράττει σωστά!!!

Ο γνωστός καλλιτέχνης τονίζει πως οι Νεοέλληνες τον θλίβουν και δεν του αρέσουν ως λαός, ενώ αποκαλύπτει πως και εκείνος πολλές φορές θα ήθελε να κάνει αυτό που κάνουν οι Χρυσαυγίτες σπάζοντας τα CD στα κεφάλια των μαύρων που τα πουλάνε!

Στη συνέχεια υποστηρίζει πως προτιμά να ξεφεύγει η Χρυσή Αυγή, παρά να λούζεται από την χαζοευγένεια των ΜΜΕ και των πολιτικών…

Είναι αδιανότητο…

Δείτε το απόσπασμα της εκπομπής!

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
306
Πόντοι
386
Και απο τη χρυσαυγιτικη πλευρα να το δει κανεις δλδ , να ειναι τερμα χρυσαυγιτης, ειναι και πολυ φαουλ να μπλεξεις με φανατικους ταλιμπαν θρησκοληπτους. Οσους ψηφους και να παρεις.
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
οποιος ξερει απο νομους να μου απαντησει πως γινεται να σε πανε  στον εισαγγελεα με τις κατγγοριες της αποπειρας ανθρωποκτονιας  και της συμμετοχης σε ομαδα με εγκληματικη οργανωση και αυτος ν α σε αφησει ελευθερο

η προσωρινή κράτηση του κατηγορορούμενου για κακούργημε επιβάλλεται
μόνον
αν δεν κρίνονται επαρκείς οι περιοριστικοί όροι
και υπό ρητές προϋποθέσεις

282 ΚΠΔ όπως τροπ. το 2010...
 

bk1981

Μέλος
Εγγρ.
29 Σεπ 2011
Μηνύματα
2.486
Κριτικές
14
Like
5
Πόντοι
26
η προσωρινή κράτηση του κατηγορορούμενου για κακούργημε επιβάλλεται
μόνον
αν δεν κρίνονται επαρκείς οι περιοριστικοί όροι
και υπό ρητές προϋποθέσεις

282 ΚΠΔ όπως τροπ. το 2010...
αν και δεν περιμενα να απαντησεις εσυ τελικα βοηθησες
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.698
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.621
Πόντοι
17.085
Χρυσαυγίτη​ς ο Πέτρος Γαϊτάνος – Είναι δυνατόν;

Ιδιαίτερα αρνητική έκπληξη έχει δημιουργήσει η εξομολόγηση σε τηλεοπτική εκπομπή, του Πέτρου Γαϊτάνου, ότι του αρέσει ο τσαμπουκάς της Χρυσής Αυγής και πως το κόμμα πράττει σωστά!!!

Ο γνωστός καλλιτέχνης τονίζει πως οι Νεοέλληνες τον θλίβουν και δεν του αρέσουν ως λαός, ενώ αποκαλύπτει πως και εκείνος πολλές φορές θα ήθελε να κάνει αυτό που κάνουν οι Χρυσαυγίτες σπάζοντας τα CD στα κεφάλια των μαύρων που τα πουλάνε!

Στη συνέχεια υποστηρίζει πως προτιμά να ξεφεύγει η Χρυσή Αυγή, παρά να λούζεται από την χαζοευγένεια των ΜΜΕ και των πολιτικών…

Είναι αδιανότητο…

Δείτε το απόσπασμα της εκπομπής!

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Περισσότερο απ' τις απαράδεκτες δηλώσεις του εντύπωση μου έκανε ότι τελικά ζει και εκτός περιόδου Πάσχα αυτός.
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366

σαν να το ξυρίζει το ακτινίδιο ο πετράν :huh:
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366
Προσωπικά εγώ αγορίνα μου ούτε τον Λάτση τον ζηλεύω. Μαγκιά του τα λεφτά που έχει, ιδίως αν έχει στο βάθος του μυαλού του την ιδέα πως στο τέλος όλοι 2Χ2 "κατοικία" θα έχουμε! (Άντε αυτός να έχει 3Χ3!)  

Ο Λάτσης ήταν μαθητής του Ίμρε Λάκατος, ενός πολύ σημαντικού επιστημολόγου και φιλόσοφου της Επιστήμης με τον οποίο έκανε και το Διδακτορικό του στο LSE.

Ο Λάτσης προσπάθησε να εφαρμόσει  στα Οικονομικά ορισμένα κριτήρια που είχε αναπτύξει ο Λάκατος σχετικά με το τι συνιστά επιστήμη και τι όχι.

Είναι ευρέως γνωστό ένα άρθρο που είχε γράψει ο Λάτσης για τον Μίλτον Φρήντμαν όπου έφθανε στο συμπέρασμα ότι τα νεο-κλασσικά οικονομικά του Φρήντμαν ήταν ψευδο-επιστήμη.
Ψευδο-επιστήμη, ακόμη χειρότερη και απο τα οικονομικά του Μαρξ.

Κατά βάση ο Λάτσης θα ήθελε να γίνει ένας επιστημολόγος και να αφοσιωθεί στην Φιλοσοφία.

Του έτυχε όμως η περιουσία και, εεεε, είπε να μην την αφήσει να πάει χαμένη ...... στα χέρια της Μαριάννας.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom