Ο Ιώσηπος Φλάβιος ή Γιοσέφ μπεν Μαθιά. Το δεύτερο έργο του είναι η Ἰουδαϊκή ἀρχαιολογία (20 βιβλία), που τέλειωσε η συγγραφή τους το 93 ή 94 μ.Χ. δηλαδή 60 χρόνια μετά το θάνατο του ανύπαρκτου. Που δεν αναφέρει καμία σφαγή νηπίων, κανένα θαύμα, καμία ανάσταση νεκρών στην Ιερουσαλήμ, καμία έκλειψη Ηλίου.
Ο Τάκιτος (Publius [ή Gaius] Cornelius Tacitus, Annales (Ab excessu divi Augusti – Χρονικά, Από της τελευτής του θείου Αυγούστου). Περί το 116. Το έργο αυτό, αν και μεταγενέστερο των Historiae, περιλάμβανε προγενέστερα γεγονότα, τις βασιλείες δηλ. των Τιβερίου, Καλιγούλα, Κλαυδίου και Νέρωνα (14 μ.Χ. - 68). Από τα δεκαέξι βιβλία λείπουν τα 7 έως 10, οι βασιλείες δηλ. των Καλιγούλα και Κλαυδίου, και μέρη των βιβλίων 5, 6, 11 και 16, δηλαδή 80 χρόνια μετά το θάνατο του ανύπαρκτου.
Σουητώνιος γεννήθηκε περίπου το 70 μ.χ. ,κι ακόμα κι αν έγραφε 20 χρονών, ήταν 60 χρόνια μετά το θάνατο του ανύπαρκτου. Ο.Κ. δεν έπρεπε να γράψω αιώνες, έπρεπε να γράψω δεκαετίες, MEA CULPA. Και πάλι, η ουσία της ερώτησης παραμένει.
Γιατί κανένας, ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ιστορικός της εποχής που υποτίθεται ότι έζησε ο Ιησούς δεν κατάλαβε κοτζαμάν γιό του θεού, και δεν έγραψε το παραμικρό για την τεράστια επιρροή του στην περιοχή