Κάποιες παρατηρήσεις πάνω στα παραπάνω posts.
1. έχω γράψει και σε προηγούμενο thread, ότι η θεωρία της συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού είναι σχετικά καινούργιο (όρα Παπαρηγόπουλος) και πλέον αχρείαστο φρούτο. Χρησίμευσε για να παράσχει ιδεολογικό υπόβαθρο στην Μεγάλη Ιδέα, τώρα πλέον που αυτή μας τελείωσε με το πιο επώδυνο τρόπο, νομίζω ότι και αυτή δεν μας χρειάζεται.
Όπως πολύ σωστά το έθεσε και φίλος παραπάνω, το "αρχαίο πνεύμα αθάνατο" πέθανε στην Πύδνα, και κάθε προσπάθεια να το επαναφέρουμε, πέραν του ότι καταλήγει σε κακέτυπα, καταντάει στο τέλος και γραφική.
2. το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι οι νεοέλληνες απέχουν πάρα πολύ από το να θεωρηθούν απόγονοι των αρχαίων ελλήνων. Προφανώς γιατί στην περιοχή αυτή της γης έχει περάσει κάθε καρυδιάς καρύδι (και η Σμαράγδα), από τους γότθους του Αλάριχου και την καταλανική εταιρεία του ντε Φλωρ, μέχρι τους φίλτατους τούρκους που αναφερθήκανε πλειστάκις.
Και για όσους νομίζουν ότι διατηρήσαμε τα αρχεία ελληνικά χαρακτηριστικά μας, μια ματιά εδώ. Στο ίδιο τεταρτημόριο με τους αλβανούς και τους τούρκους είμαστε (και διάφορους άλλους λαούς της στέπας).
(Έτσι εξηγείται και η προτίμηση στο ορφικό κατά τα άλλα "με την κοιλίτσα έξω").
3. για την σχέση ελληνισμού και ορθοδοξίας, μπορώ να πω ότι είναι αμφίδρομη. Είναι ενδιαφέρον να διαβάζεις μελέτες πάνω στις στωικές και νεοπλατωνικές επιδράσεις της πρώιμης χριστιανοσύνης, όπως επίσης και στην συμβολή της ορθοδοξίας στην διάδοση του ελληνισμού και της ελληνικής ταυτότητας στα βαλκάνια, την εποχή της τουρκοκρατίας.
Νομίζω ότι ήταν μια αμοιβαία επωφελής σχέση. Γιατί κακά τα ψέμματα, με σημερινούς όρους και ο χριστιανισμός και ο ελληνισμός είναι open source.
1. έχω γράψει και σε προηγούμενο thread, ότι η θεωρία της συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού είναι σχετικά καινούργιο (όρα Παπαρηγόπουλος) και πλέον αχρείαστο φρούτο. Χρησίμευσε για να παράσχει ιδεολογικό υπόβαθρο στην Μεγάλη Ιδέα, τώρα πλέον που αυτή μας τελείωσε με το πιο επώδυνο τρόπο, νομίζω ότι και αυτή δεν μας χρειάζεται.
Όπως πολύ σωστά το έθεσε και φίλος παραπάνω, το "αρχαίο πνεύμα αθάνατο" πέθανε στην Πύδνα, και κάθε προσπάθεια να το επαναφέρουμε, πέραν του ότι καταλήγει σε κακέτυπα, καταντάει στο τέλος και γραφική.
2. το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι οι νεοέλληνες απέχουν πάρα πολύ από το να θεωρηθούν απόγονοι των αρχαίων ελλήνων. Προφανώς γιατί στην περιοχή αυτή της γης έχει περάσει κάθε καρυδιάς καρύδι (και η Σμαράγδα), από τους γότθους του Αλάριχου και την καταλανική εταιρεία του ντε Φλωρ, μέχρι τους φίλτατους τούρκους που αναφερθήκανε πλειστάκις.
Και για όσους νομίζουν ότι διατηρήσαμε τα αρχεία ελληνικά χαρακτηριστικά μας, μια ματιά εδώ. Στο ίδιο τεταρτημόριο με τους αλβανούς και τους τούρκους είμαστε (και διάφορους άλλους λαούς της στέπας).
(Έτσι εξηγείται και η προτίμηση στο ορφικό κατά τα άλλα "με την κοιλίτσα έξω").
3. για την σχέση ελληνισμού και ορθοδοξίας, μπορώ να πω ότι είναι αμφίδρομη. Είναι ενδιαφέρον να διαβάζεις μελέτες πάνω στις στωικές και νεοπλατωνικές επιδράσεις της πρώιμης χριστιανοσύνης, όπως επίσης και στην συμβολή της ορθοδοξίας στην διάδοση του ελληνισμού και της ελληνικής ταυτότητας στα βαλκάνια, την εποχή της τουρκοκρατίας.
Νομίζω ότι ήταν μια αμοιβαία επωφελής σχέση. Γιατί κακά τα ψέμματα, με σημερινούς όρους και ο χριστιανισμός και ο ελληνισμός είναι open source.