You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Δωδεκάθεο
- Μέλος που άνοιξε το νήμα tomito
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 294
- Εμφανίσεις 18K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
- Εγγρ.
- 15 Μαΐ 2006
- Μηνύματα
- 10.311
- Κριτικές
- 3
- Like
- 164
- Πόντοι
- 166
''Για την διάσωση του έλληνισμού συνέβαλάν και άλλο τόσο δυτικοί όσο και ανατολικοί'' . Ιδιαιτερα οι δυτικοι το 1204 στην Πολη..
Το ατυχέστερο παράδειγμα βρήκες φίλε μου. Την δογματική σας -περι όνου σκιας- διαμάχη με τους δυτικούς την πλήρωσε ο ελληνισμός και τα κείμενα που χάσαμε...
Επίσης τα περισσότερα που έχουμε από τον Αριστοτέλη τα έχουμε από αραβικές μεταφράσεις.
Το ατυχέστερο παράδειγμα βρήκες φίλε μου. Την δογματική σας -περι όνου σκιας- διαμάχη με τους δυτικούς την πλήρωσε ο ελληνισμός και τα κείμενα που χάσαμε...
Επίσης τα περισσότερα που έχουμε από τον Αριστοτέλη τα έχουμε από αραβικές μεταφράσεις.
ΟΚ μετα απο καποιο σημειο δεν εχει νοημα...
Ropaloforos
Μέλος
- Εγγρ.
- 3 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 885
- Like
- 11
- Πόντοι
- 6
Επειδή διάβασα αντεγκλήσεις μεταξύ αριστεράς δεξιάς:
Η Ελληνική αριστερά είχε την ιστορική μοίρα να βρίσκεται σε μία προσυμφωνημένη δυτικά χώρα στη Γιάλτα.
Έτσι ενώ ο κομμουνισμός ήταν τότε το όνειρο που συμπήκνωνε σαν ουτοπική υπόσχεση το πάγιο αίτημα του αγνού απλού ανθρώπου για ισότητα, δικαιοσύνη, ανεξαρτησία δεν υπήρχε περίπτωση πρακτικά να το δοκιμάσει. Ευτυχώς γιατί είδαμε παντού ποια ήταν η πράξη και σε ποιά πλαίσια. Απο την άλλη το τραγικό ήταν ότι την αστυνόμευση ανέλαβαν οι ΄πρακτικοί' Έλληνες, όχι απλά συντηριτικοί αλλά παρτάκηδες τυχοδιώκτες βάρβαροι Ο.Φ.Α. (όπου φυσάει ο άνεμος). Παλιοί υπάλληλοι του Ναζισμού και μετά του Μακάρθυ. έλεγαν στους παραδοσιακούς συντηριτικούς Έλληνες ιστορίες για τους ανθέλληνες κομμουνιστές και τον καλό Χριστούλη. Έτσι είχαμε όλο τον προοδευτικό πληθυσμό κλειδωμένο στον κομμουνισμό υπο δίωξη (απο ποιό κομμάτι της κοινωνίας να δείς πρόοδο άν αυτοί που ονειρεύονται δεν συμμετέχουν?) και όλο τον ανθελληνικό σκατοελληνισμό αφεντικάρες πλιατσικόπουλους. Μέχρι τώρα τα εγκόνια τους όλο έπαρση, αμορφωσιά, ισοπέδωση και αφεντιλίκι μυρίζουν. Κόπανοι οι αριστεροί, σιχαμένοι οι ενεργοί δεξιοί, άρπαγες οι μεταπολιτευτικοί κεντρόοι. Αυτά είναι τα σκατά της πρόσφατης ιστορίας μας κύριοι για αυτό δεν έχουμε σεβασμό σε τίποτα σήμερα. Για αυτό δεν νοιαζόμαστε και η διαφθορά είναι θρησκεία. Λυπάμαι αλλά έτσι είναι.
Η Ελληνική αριστερά είχε την ιστορική μοίρα να βρίσκεται σε μία προσυμφωνημένη δυτικά χώρα στη Γιάλτα.
Έτσι ενώ ο κομμουνισμός ήταν τότε το όνειρο που συμπήκνωνε σαν ουτοπική υπόσχεση το πάγιο αίτημα του αγνού απλού ανθρώπου για ισότητα, δικαιοσύνη, ανεξαρτησία δεν υπήρχε περίπτωση πρακτικά να το δοκιμάσει. Ευτυχώς γιατί είδαμε παντού ποια ήταν η πράξη και σε ποιά πλαίσια. Απο την άλλη το τραγικό ήταν ότι την αστυνόμευση ανέλαβαν οι ΄πρακτικοί' Έλληνες, όχι απλά συντηριτικοί αλλά παρτάκηδες τυχοδιώκτες βάρβαροι Ο.Φ.Α. (όπου φυσάει ο άνεμος). Παλιοί υπάλληλοι του Ναζισμού και μετά του Μακάρθυ. έλεγαν στους παραδοσιακούς συντηριτικούς Έλληνες ιστορίες για τους ανθέλληνες κομμουνιστές και τον καλό Χριστούλη. Έτσι είχαμε όλο τον προοδευτικό πληθυσμό κλειδωμένο στον κομμουνισμό υπο δίωξη (απο ποιό κομμάτι της κοινωνίας να δείς πρόοδο άν αυτοί που ονειρεύονται δεν συμμετέχουν?) και όλο τον ανθελληνικό σκατοελληνισμό αφεντικάρες πλιατσικόπουλους. Μέχρι τώρα τα εγκόνια τους όλο έπαρση, αμορφωσιά, ισοπέδωση και αφεντιλίκι μυρίζουν. Κόπανοι οι αριστεροί, σιχαμένοι οι ενεργοί δεξιοί, άρπαγες οι μεταπολιτευτικοί κεντρόοι. Αυτά είναι τα σκατά της πρόσφατης ιστορίας μας κύριοι για αυτό δεν έχουμε σεβασμό σε τίποτα σήμερα. Για αυτό δεν νοιαζόμαστε και η διαφθορά είναι θρησκεία. Λυπάμαι αλλά έτσι είναι.
Μιας ομως και αναφερεις τον Αριστοτελη αξιζει το κοπο να σου παραθεσω τα παρακατω:
α) O μητροπολίτης Kαισαρείας Aρέθας αγόρασε και παρήγγειλε να αντιγραφούν πολυάριθμα χειρόγραφα ανάμεσα στα οποία ο Eυκλείδης, ο Πλάτωνας, ο Λουκιανός, ο Aριστοτέλης, ο Πίνδαρος και τόσοι άλλοι.
β) H αρίθμηση στα σχολεία ακολούθησε το αρχαιοελληνικό σύστημα ?και όχι το λατινικό?, όπου κάθε γράμμα αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό, το α στο 1, το β στο 2 κ.λπ.
γ) Στον 10ο αιώνα στα σχολεία της Kωνσταντινουπόλεως διδάσκονταν ο Oμηρος, η διαλεκτική, οι φιλοσοφικές επιστήμες, η ρητορική, η αστρονομία. O μαθητής άρχιζε μαθαίνοντας τη γραμματική, κατόπιν σχολίαζε τους αρχαίους συγγραφείς, καθώς επίσης μάθαινε στοιχεία της αρχαίας ιστορίας, της γεωγραφίας και της μυθολογίας. Διδασκόταν δε πέρα από τον Oμηρο τρεις τραγωδίες του Aισχύλου, τρεις του Σοφοκλή, τρεις του Eυριπίδη, τρεις κωμωδίες του Aριστοφάνη, έργα του Hσιόδου, του Πινδάρου και του Θεοκρίτου (μήπως κυνηγάμε εμείς σήμερα την αρχαιότητα;).
δ) H ρητορική ως τέχνη τελειοποιήθηκε στην εποχή του Bυζαντίου. Tον 6ο αιώνα μάλιστα στην περιώνυμη Σχολή της Γάζας ο Προκόπιος καλλιέργησε τα πιο καθαρά αττικά ελληνικά σε οποιοδήποτε είδος λόγου.
ε) Στη λογοτεχνική παραγωγή υπάρχουν πολλά σατιρικά έργα εμπνευσμένα από τον Λουκιανό, όπως ο «Φιλόπατρις» ή ο «Tιμαρίων» τον 12ο αιώνα ή κάποιες παραινέσεις προς τους βασιλείς και παίρνουν αφορμή από την παραίνεση του Δημόνικου του Iσοκράτη.
στ) Oι Kαππαδόκες Πατέρες μορφώθηκαν με βάση τη νεοπλατωνική σκέψη. O Mάξιμος ο Oμολογητής ήταν βαθύς γνώστης του Aριστοτέλη και έκανε πολλά για να ενισχύσει το νεοπλατωνικό στοιχείο του βυζαντινού μυστικισμού.
ζ) Aς αναφέρουμε ονόματα: O Iωάννης Tζέτζης (12ος αιώνας) συνέταξε σχολιασμούς στον Oμηρο και τον Hσίοδο, ο Eυστάθιος Θεσσαλονίκης, ο Mάξιμος Πλανούδης, ο Eμμανουήλ Mοσχόπουλος, ο Θωμάς Mάγιστρος, ο Δημήτριος Tρικλίνιος ερμήνευσαν Oμηρο, Θεόκριτο, Eυριπίδη, Aισχύλο και Σοφοκλή.
η) Oι μαθηματικοί Eυτόκιος (6ος αιώνας) και ο Iσίδωρος ο Mιλήσιος δημοσίευσαν εκ νέου τις μελέτες του Aρχιμήδη.
θ) Oι απόψεις των Bυζαντινών σχετικά με την οπτική διαμορφώθηκαν από τη σπουδή και τη μελέτη του Eυκλείδη, του Hρωνα, του Θέωνα του Aλεξανδρινού και από την «Oπτική» του Πτολεμαίου.
ι) H κυριότερη συνεισφορά των Bυζαντινών στην ιατρική ήταν η διατήρηση της κλασικής κληρονομιάς. Για παράδειγμα, ο Oρειβάσιος της Περγάμου στην ιατρική του σύνοψη «Συναγωγαί» κατέγραψε τις απόψεις του Iπποκράτη και του Γαληνού, διανθισμένη με χωρία από άλλους αρχαίους συγγραφείς. O Aέτιος ο Aμιδηνός έγινε διάσημος για το κεφάλαιο οφθαλμολογίας που βασιζόταν στα έργα του Aρχιγένη και του Γαληνού.
Και για το τελος ο Kωνσταντίνος ο τελευταίος αυτοκράτορας του Bυζαντίου, αιτιολογώντας την άρνηση της παράδοσής του στον Mωάμεθ, του είπε περήφανα ότι δεν θα παραδοθούμε διότι «Eλληνες εσμέν».
α) O μητροπολίτης Kαισαρείας Aρέθας αγόρασε και παρήγγειλε να αντιγραφούν πολυάριθμα χειρόγραφα ανάμεσα στα οποία ο Eυκλείδης, ο Πλάτωνας, ο Λουκιανός, ο Aριστοτέλης, ο Πίνδαρος και τόσοι άλλοι.
β) H αρίθμηση στα σχολεία ακολούθησε το αρχαιοελληνικό σύστημα ?και όχι το λατινικό?, όπου κάθε γράμμα αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό, το α στο 1, το β στο 2 κ.λπ.
γ) Στον 10ο αιώνα στα σχολεία της Kωνσταντινουπόλεως διδάσκονταν ο Oμηρος, η διαλεκτική, οι φιλοσοφικές επιστήμες, η ρητορική, η αστρονομία. O μαθητής άρχιζε μαθαίνοντας τη γραμματική, κατόπιν σχολίαζε τους αρχαίους συγγραφείς, καθώς επίσης μάθαινε στοιχεία της αρχαίας ιστορίας, της γεωγραφίας και της μυθολογίας. Διδασκόταν δε πέρα από τον Oμηρο τρεις τραγωδίες του Aισχύλου, τρεις του Σοφοκλή, τρεις του Eυριπίδη, τρεις κωμωδίες του Aριστοφάνη, έργα του Hσιόδου, του Πινδάρου και του Θεοκρίτου (μήπως κυνηγάμε εμείς σήμερα την αρχαιότητα;).
δ) H ρητορική ως τέχνη τελειοποιήθηκε στην εποχή του Bυζαντίου. Tον 6ο αιώνα μάλιστα στην περιώνυμη Σχολή της Γάζας ο Προκόπιος καλλιέργησε τα πιο καθαρά αττικά ελληνικά σε οποιοδήποτε είδος λόγου.
ε) Στη λογοτεχνική παραγωγή υπάρχουν πολλά σατιρικά έργα εμπνευσμένα από τον Λουκιανό, όπως ο «Φιλόπατρις» ή ο «Tιμαρίων» τον 12ο αιώνα ή κάποιες παραινέσεις προς τους βασιλείς και παίρνουν αφορμή από την παραίνεση του Δημόνικου του Iσοκράτη.
στ) Oι Kαππαδόκες Πατέρες μορφώθηκαν με βάση τη νεοπλατωνική σκέψη. O Mάξιμος ο Oμολογητής ήταν βαθύς γνώστης του Aριστοτέλη και έκανε πολλά για να ενισχύσει το νεοπλατωνικό στοιχείο του βυζαντινού μυστικισμού.
ζ) Aς αναφέρουμε ονόματα: O Iωάννης Tζέτζης (12ος αιώνας) συνέταξε σχολιασμούς στον Oμηρο και τον Hσίοδο, ο Eυστάθιος Θεσσαλονίκης, ο Mάξιμος Πλανούδης, ο Eμμανουήλ Mοσχόπουλος, ο Θωμάς Mάγιστρος, ο Δημήτριος Tρικλίνιος ερμήνευσαν Oμηρο, Θεόκριτο, Eυριπίδη, Aισχύλο και Σοφοκλή.
η) Oι μαθηματικοί Eυτόκιος (6ος αιώνας) και ο Iσίδωρος ο Mιλήσιος δημοσίευσαν εκ νέου τις μελέτες του Aρχιμήδη.
θ) Oι απόψεις των Bυζαντινών σχετικά με την οπτική διαμορφώθηκαν από τη σπουδή και τη μελέτη του Eυκλείδη, του Hρωνα, του Θέωνα του Aλεξανδρινού και από την «Oπτική» του Πτολεμαίου.
ι) H κυριότερη συνεισφορά των Bυζαντινών στην ιατρική ήταν η διατήρηση της κλασικής κληρονομιάς. Για παράδειγμα, ο Oρειβάσιος της Περγάμου στην ιατρική του σύνοψη «Συναγωγαί» κατέγραψε τις απόψεις του Iπποκράτη και του Γαληνού, διανθισμένη με χωρία από άλλους αρχαίους συγγραφείς. O Aέτιος ο Aμιδηνός έγινε διάσημος για το κεφάλαιο οφθαλμολογίας που βασιζόταν στα έργα του Aρχιγένη και του Γαληνού.
Και για το τελος ο Kωνσταντίνος ο τελευταίος αυτοκράτορας του Bυζαντίου, αιτιολογώντας την άρνηση της παράδοσής του στον Mωάμεθ, του είπε περήφανα ότι δεν θα παραδοθούμε διότι «Eλληνες εσμέν».
Αν και Χριστιανος το δικο μου ...οπιο ειναι απο την Αρχαια Ελλαδα
Ο ενας και μοναδικος ...Σωκρατης και η ομαδα του... Φανταζομαι φιλε sxsitegr συμφωνεις. ;) ;)
Εντάξει, το όπιο το θεωρώ λίγο υπερβολικό ως όρο, αλλά φυσικά και συμφωνώ.
- Εγγρ.
- 15 Μαΐ 2006
- Μηνύματα
- 10.311
- Κριτικές
- 3
- Like
- 164
- Πόντοι
- 166
Φίλε williams
Αμφισβήτησε κανένας τίποτα από αυτά και τα παραθέτεις? Η θες να αρχίσω-ΠΑΛΙ- να παραθέτω και εγώ τα ανάλογα αντίθετα. Ελεος!
Την αποκλειστικότητα επιζητείτε και τίποτα άλλο...
Λοιπον αν είναι έτσι στην χαρίζω
Ναι εσείς είστε το αλας της ανθρωπότητας
Ναί η ανθρωπότητα όλη ήταν βυθισμένη στην ανηθικότητα και ήρθατε εσείς και έγινε ένας κόσμος όμορφος-ηθικός αγγελικά πλασμένος.
Ναι οι Ινδιανοί οι Κινέζοι και άλλοι (λαμπροι?) πολιτισμοί και άνθρωποι ήταν όλα ένα τίποτα μέχρι να γνωρίσουν τον Ιησού.
Εντάξει τώρα?
Αμφισβήτησε κανένας τίποτα από αυτά και τα παραθέτεις? Η θες να αρχίσω-ΠΑΛΙ- να παραθέτω και εγώ τα ανάλογα αντίθετα. Ελεος!
Την αποκλειστικότητα επιζητείτε και τίποτα άλλο...
Λοιπον αν είναι έτσι στην χαρίζω
Ναι εσείς είστε το αλας της ανθρωπότητας
Ναί η ανθρωπότητα όλη ήταν βυθισμένη στην ανηθικότητα και ήρθατε εσείς και έγινε ένας κόσμος όμορφος-ηθικός αγγελικά πλασμένος.
Ναι οι Ινδιανοί οι Κινέζοι και άλλοι (λαμπροι?) πολιτισμοί και άνθρωποι ήταν όλα ένα τίποτα μέχρι να γνωρίσουν τον Ιησού.
Εντάξει τώρα?
- Εγγρ.
- 15 Μαΐ 2006
- Μηνύματα
- 10.311
- Κριτικές
- 3
- Like
- 164
- Πόντοι
- 166
φίλε williams
Θέλω να πιστευω ότι υπήρξα κόσμιος και με επιχειρήματα.
Αν έβγαλα φανατισμό (που θα θελα να πιστευω πως δεν έβγαλα) ζητάω συγνώμμη από ΟΛΟΥΣ!!!
Μια απορία μου παραμένει όμως ακόμη
Είναι κανείς από εμάς περήφανος που σε λιγο θα έχουμε στον τόπο μας ναό του Αλλαχ (για ΞΕΝΟΥΣ ΛΑΘΡΑΙΑ ΦΕΡΜΕΝΟΥΣ) αλλά όχι ναο πχ του Δία (για Ελληνες συμπολίτες μας), εξάιτιας της άρνησης της Αρχιεπισκοπής?
Και πάλι συγνώμη για την όποια "φανατίλα". Ελπίζω να έγιναν κατανοητοί οι λόγοι.
Αυτά και τέλος
ΥΓ: Παρακαλώ μην αναγκαστώ να βγάλω το απορριπτικό της αρχιεπισκοπης.
Φιλικά και με σεβασμό προς όλους
Θέλω να πιστευω ότι υπήρξα κόσμιος και με επιχειρήματα.
Αν έβγαλα φανατισμό (που θα θελα να πιστευω πως δεν έβγαλα) ζητάω συγνώμμη από ΟΛΟΥΣ!!!
Μια απορία μου παραμένει όμως ακόμη
Είναι κανείς από εμάς περήφανος που σε λιγο θα έχουμε στον τόπο μας ναό του Αλλαχ (για ΞΕΝΟΥΣ ΛΑΘΡΑΙΑ ΦΕΡΜΕΝΟΥΣ) αλλά όχι ναο πχ του Δία (για Ελληνες συμπολίτες μας), εξάιτιας της άρνησης της Αρχιεπισκοπής?
Και πάλι συγνώμη για την όποια "φανατίλα". Ελπίζω να έγιναν κατανοητοί οι λόγοι.
Αυτά και τέλος
ΥΓ: Παρακαλώ μην αναγκαστώ να βγάλω το απορριπτικό της αρχιεπισκοπης.
Φιλικά και με σεβασμό προς όλους
Δεν θα διαφωνησω σ'αυτο που γραφεις.
Οπωσδηποτε ομως ειναι λογικο και θεμιτο να υπαρχει καποιο τζαμι στην Αθηνα.
Ομοιως και καποιος ναος αφιερωμενος στους αρχαιους θεους. Βεβαια δεν ξερω τι απηχηση θα ειχε. Θα ικανοποιουσε ομως τις αναγκες καποιων (πολλων ή λιγων ειναι αδιαφορο) και αυτο εμενα μου αρκει.
Για τον Αρχιεπισκοπο ... προσωπικα ειμαι Χ.Ο. οχι Χριστοδουλικος, Βαρθολομικος, κλπ κλπ
Οπωσδηποτε ομως ειναι λογικο και θεμιτο να υπαρχει καποιο τζαμι στην Αθηνα.
Ομοιως και καποιος ναος αφιερωμενος στους αρχαιους θεους. Βεβαια δεν ξερω τι απηχηση θα ειχε. Θα ικανοποιουσε ομως τις αναγκες καποιων (πολλων ή λιγων ειναι αδιαφορο) και αυτο εμενα μου αρκει.
Για τον Αρχιεπισκοπο ... προσωπικα ειμαι Χ.Ο. οχι Χριστοδουλικος, Βαρθολομικος, κλπ κλπ
Μιας ομως και αναφερεις τον Αριστοτελη αξιζει το κοπο να σου παραθεσω τα παρακατω:
α) O μητροπολίτης Kαισαρείας Aρέθας αγόρασε και παρήγγειλε να αντιγραφούν πολυάριθμα χειρόγραφα ανάμεσα στα οποία ο Eυκλείδης, ο Πλάτωνας, ο Λουκιανός, ο Aριστοτέλης, ο Πίνδαρος και τόσοι άλλοι.
β) H αρίθμηση στα σχολεία ακολούθησε το αρχαιοελληνικό σύστημα ?και όχι το λατινικό?, όπου κάθε γράμμα αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό, το α στο 1, το β στο 2 κ.λπ.
γ) Στον 10ο αιώνα στα σχολεία της Kωνσταντινουπόλεως διδάσκονταν ο Oμηρος, η διαλεκτική, οι φιλοσοφικές επιστήμες, η ρητορική, η αστρονομία. O μαθητής άρχιζε μαθαίνοντας τη γραμματική, κατόπιν σχολίαζε τους αρχαίους συγγραφείς, καθώς επίσης μάθαινε στοιχεία της αρχαίας ιστορίας, της γεωγραφίας και της μυθολογίας. Διδασκόταν δε πέρα από τον Oμηρο τρεις τραγωδίες του Aισχύλου, τρεις του Σοφοκλή, τρεις του Eυριπίδη, τρεις κωμωδίες του Aριστοφάνη, έργα του Hσιόδου, του Πινδάρου και του Θεοκρίτου (μήπως κυνηγάμε εμείς σήμερα την αρχαιότητα;).
δ) H ρητορική ως τέχνη τελειοποιήθηκε στην εποχή του Bυζαντίου. Tον 6ο αιώνα μάλιστα στην περιώνυμη Σχολή της Γάζας ο Προκόπιος καλλιέργησε τα πιο καθαρά αττικά ελληνικά σε οποιοδήποτε είδος λόγου.
ε) Στη λογοτεχνική παραγωγή υπάρχουν πολλά σατιρικά έργα εμπνευσμένα από τον Λουκιανό, όπως ο «Φιλόπατρις» ή ο «Tιμαρίων» τον 12ο αιώνα ή κάποιες παραινέσεις προς τους βασιλείς και παίρνουν αφορμή από την παραίνεση του Δημόνικου του Iσοκράτη.
στ) Oι Kαππαδόκες Πατέρες μορφώθηκαν με βάση τη νεοπλατωνική σκέψη. O Mάξιμος ο Oμολογητής ήταν βαθύς γνώστης του Aριστοτέλη και έκανε πολλά για να ενισχύσει το νεοπλατωνικό στοιχείο του βυζαντινού μυστικισμού.
ζ) Aς αναφέρουμε ονόματα: O Iωάννης Tζέτζης (12ος αιώνας) συνέταξε σχολιασμούς στον Oμηρο και τον Hσίοδο, ο Eυστάθιος Θεσσαλονίκης, ο Mάξιμος Πλανούδης, ο Eμμανουήλ Mοσχόπουλος, ο Θωμάς Mάγιστρος, ο Δημήτριος Tρικλίνιος ερμήνευσαν Oμηρο, Θεόκριτο, Eυριπίδη, Aισχύλο και Σοφοκλή.
η) Oι μαθηματικοί Eυτόκιος (6ος αιώνας) και ο Iσίδωρος ο Mιλήσιος δημοσίευσαν εκ νέου τις μελέτες του Aρχιμήδη.
θ) Oι απόψεις των Bυζαντινών σχετικά με την οπτική διαμορφώθηκαν από τη σπουδή και τη μελέτη του Eυκλείδη, του Hρωνα, του Θέωνα του Aλεξανδρινού και από την «Oπτική» του Πτολεμαίου.
ι) H κυριότερη συνεισφορά των Bυζαντινών στην ιατρική ήταν η διατήρηση της κλασικής κληρονομιάς. Για παράδειγμα, ο Oρειβάσιος της Περγάμου στην ιατρική του σύνοψη «Συναγωγαί» κατέγραψε τις απόψεις του Iπποκράτη και του Γαληνού, διανθισμένη με χωρία από άλλους αρχαίους συγγραφείς. O Aέτιος ο Aμιδηνός έγινε διάσημος για το κεφάλαιο οφθαλμολογίας που βασιζόταν στα έργα του Aρχιγένη και του Γαληνού.
Και για το τελος ο Kωνσταντίνος ο τελευταίος αυτοκράτορας του Bυζαντίου, αιτιολογώντας την άρνηση της παράδοσής του στον Mωάμεθ, του είπε περήφανα ότι δεν θα παραδοθούμε διότι «Eλληνες εσμέν».
ΦΙΛΕ ΕΙΣΑΙ ΑΨΟΓΟΣ!!
με βοηθησες πολυ!!
και ξερεις γιατι??
γιατι οοοολοι αυτοι που ανεφερες, δεν ειχαν την τιμη να γινουν ουτε μια ονομασια οδου ο καθενας τους!
εκει τους καταταξατε για τα φιλοεθνικα τους "πιστευω"
τους καταντησατε να μην τους ξερει ουτε η μανα τους!
αντιθετα τους δολοφονους σαν τον κωστα με την ελενη, τους κανατε αγιους..
ρε ουστ
karvelas007
Μέλος
- Εγγρ.
- 27 Ιαν 2006
- Μηνύματα
- 47
- Like
- 2
- Πόντοι
- 0
Πολλούς βολεύει να μην υπάρχει Θέος έτσι ωστέ να κάνουν ότι γουσταρουν και να έχουν για Θεό την πάρτη τους!Ωραια που έιναι να κάνεις οτι γουστάρεις ετσί?Κοίτα ΄μέγαλε είτε το γουστάρεις είτε όχι δεν είσαι ο πιο μάγκας στο συμπάν!καποιός σε έφτιαξε(μεγάλη μαλάκια βέβαια) οτι και να λες .Εκτος αν φυτρωσες οπότε συγνώμη.
karvelas007
Μέλος
- Εγγρ.
- 27 Ιαν 2006
- Μηνύματα
- 47
- Like
- 2
- Πόντοι
- 0
και να φύτρωσες βέβαια κάπου το ωφείλεις
Λοιπόν κάποιες (εκ νέου) παρατηρήσεις:
1. σταύρο χαίρομαι για την συζήτηση, και πρόθυμα ακούω τις απόψεις σου, όσο δεν διολισθαίνουμε σε "παπαδοπαίδια". Μου επιτρέπεις μόνο να σε βάλω σε δεύτερη μοίρα, μέχρι να αντιμετωπίσουμε το "αρχαίο πνεύμα αθάνατο" (όχι τίποτα άλλο, αλλά με τόσα thread ανοιχτά πρέπει να κάνω τις θέσεις μου subcontracting για να προλαβαίνω να πω αυτά που θέλω).
2. για το φίλο που έβαλε την επιστολή του Γρηγορίου του Ε'. Προσωπικά δεν μου λέει τίποτα. Κατ' αρχήν γιατί ο πατριάρχης δεν μπορούσε να εκφέρει εύκολα την άποψη του, όταν ήταν μέσα στο στόμα του λύκου (Κωνσταντινούπολη). Τι θα έκανε; Θα έλεγε ζήτω ο ιερός αγώνας των ελλήνων; Εδώ αυτά έγραφε και στο τέλος τον κρεμάσανε.
(Ερώτηση κρίσεως: αφού ήτανε δούλος των τούρκων και εχθρός της επανάστασης, και αποτελούσε κακή επιρροή για τον αγώνα τότε γιατί οι τούρκοι τον λυντσάρανε και τον κρεμάσανε; )
Και καλά πες, θα το έκανε (προσωπικά δεν απαιτώ από κανένα να γίνει ήρωας, αλλά με χαρά το δέχομαι). Θα μιλούσε όμως ως ο Γρηγόριος ή ως ο εκπρόσωπος των χριστιανών υπηκόων της Οθωμανικής αυτοκρατορίας; Δεν είχε βλέπεις και την πιο ανεύθυνη θέση για να λέει τα πράγματα με τ' όνομα τους.
3. για το αν η εκκλησία ήταν υπέρ ή κατά του αγώνα. Μιλώντας πάντα για την τοπική εκκλησία (για τις δυσκολίες του Πατριαρχείο γράφω παραπάνω), αυτή ήταν τόσο ευνοϊκά διακείμενη προς τον αγώνα, όπως και όλη η ελληνική κοινωνία. Υπήρχαν παπάδες που θέλανε και παπάδες που δεν θέλανε. Όπως υπήρχαν προεστοί που θέλανε και που δεν θέλανε την επανάσταση, πολέμαρχοι, αγρότες, ο απλός λαός. Και δεν ήταν μόνο όσοι ήταν βολεμένοι από την κατάσταση (θέλω να πιστεύω ότι αυτοί ήταν λίγοι) ήταν και άνθρωποι που δεν ήταν αισιόδοξοι ότι η επανάσταση θα πετύχαινε (γιατί έχουμε πολλά παραδείγματα επαναστάσεων τον 18 αιώνα που πνιγήκανε στο αίμα).
Και αυτοί πρέπει να σκεφτόντουσαν δύο φορές, διότι και δεν μπορούσανε να πολεμήσουνε και είχανε και λαό από πίσω τους.
4. για την συμμετοχή στην επανάσταση. Υπάρχουν πάρα πολλές μαρτυρίες ότι κληρικοί και μοναχοί βοήθησαν έμπρακτα την επανάσταση. Δεν μιλάω τόσο για τους κρήτες μοναχούς (μοναχοί που φτιάχνουνε δικά τους τάγματα και πολεμάνε πιο φανατισμένα από τους πολεμιστές, μόνο στην Ιαπωνία έχω ξαναδεί), μιλάω για τις όσες μονές και εκκλησίες δώσανε καταφύγιο, και χρήματα και τρόφιμα σε όσους πολεμούσανε και τους καταδιώκανε οι τούρκοι. Σαφώς και δεν μπήκανε μπροστάρηδες: δεν θα το περίμενα από αυτούς. Αλλά, όσο μπορούσανε βοηθήσανε.
5. για την ορθοδοξία και την επανάσταση. Απ' όσο θυμάμαι, οι επαναστατικοί θυρεοί και σημαίες είχανε, είτε εικονίσματα, είτε στην συντριπτική τους πλειοψηφία τον σταυρό (εδώ). Αυτά αναγνώριζε και από αυτά κινητοποιούταν ο λαός. Εικόνα του Δία ή του Ερμή ή οποιουδήποτε θεού του δωδεκάθεου ή γενικά κάποιο γνωστό σύμβολο της αρχαίας Ελλάδος δεν χρησιμοποιήθηκε. Γιατί ο κόσμος δεν ήξερε τι είναι η σάρισσα ή η κουκουβάγια ή ο κότινος. Και γενικά, αμυδρά θυμόταν την αρχαία Ελλάδα αλλά περισσότερο το Βυζάντιο.
6. για αυτούς που διατείνονται ότι οι παπάδες του Βυζαντίου θέλανε τους Τούρκους. Λάθος. Ο Γεννάδιος και οι συν αυτώ, είπαν "καλύτερα το τουρκικό σαρίκι παρά η παπική μήτρα" (ή κάτι παρόμοιο). Προφανώς αυτό δείχνει σύγκριση μεταξύ δύο κακών, εκ των οποίων προτιμούν το μικρότερο. Δεν δείχνει σύγκριση σε σχέση με το Βυζάντιο (που μεταξύ μας με το ημι-θεοκρατικό καθεστώς που επικρατούσε, δύσκολα θα έβρισκαν καλύτερα - και δεν είναι ηλίθιοι οι παπάδες για να μην ξέρουν).
Τώρα, να κάνω links σε sites δωδεκαθεϊστών που γράφουν μαλακίες του στυλ "τι καλά που μας απήλλαξαν οι τούρκοι από το μίασμα του βυζαντίου" (και δεν ντρέπονται να το γράφουν) το θεωρώ άσκοπο αλλά αν θέλει κάποιος το κάνω.
7. για τον Σωζόμενο tomito έχεις δίκιο, όντως δεν ήταν εθνικός.
8. για τις διώξεις των εθνικών, νομίζω το έχω ξαναγράψει. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν ανεκτική προς όσους καθόντουσαν ήσυχοι και δεν φέρνανε αντιρρήσεις ή δημιουργούσαν προβλήματα. Οι εθνικοί, μέσα στον ίδιο αιώνα, δώσανε τις ευλογίες τους δύο φορές σε κινήματα κατά της κεντρικής διοίκησης (και χάσανε 2 φορές στην Μουλβία Γέφυρα και στην Φρίγανδρο) και μια φορά τα κάνανε άνω κάτω (με τον Ιουλιανό). Η πούτσα ήταν νομίζω αναπόφευκτη - εδώ οι Εβραίοι μια επανάσταση και καλή κάνανε και τους σκορπίσανε.
Δεν είναι ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος ξύπνησε ένα πρωί και τους έκανε όλους Χριστιανούς.
9. πέστα ρε germaon, τα γράφεις πολύ ωραία. Και δεν έχω καν προλάβει με την ησυχία μου να τα διαβάσω όλα.
1. σταύρο χαίρομαι για την συζήτηση, και πρόθυμα ακούω τις απόψεις σου, όσο δεν διολισθαίνουμε σε "παπαδοπαίδια". Μου επιτρέπεις μόνο να σε βάλω σε δεύτερη μοίρα, μέχρι να αντιμετωπίσουμε το "αρχαίο πνεύμα αθάνατο" (όχι τίποτα άλλο, αλλά με τόσα thread ανοιχτά πρέπει να κάνω τις θέσεις μου subcontracting για να προλαβαίνω να πω αυτά που θέλω).
2. για το φίλο που έβαλε την επιστολή του Γρηγορίου του Ε'. Προσωπικά δεν μου λέει τίποτα. Κατ' αρχήν γιατί ο πατριάρχης δεν μπορούσε να εκφέρει εύκολα την άποψη του, όταν ήταν μέσα στο στόμα του λύκου (Κωνσταντινούπολη). Τι θα έκανε; Θα έλεγε ζήτω ο ιερός αγώνας των ελλήνων; Εδώ αυτά έγραφε και στο τέλος τον κρεμάσανε.
(Ερώτηση κρίσεως: αφού ήτανε δούλος των τούρκων και εχθρός της επανάστασης, και αποτελούσε κακή επιρροή για τον αγώνα τότε γιατί οι τούρκοι τον λυντσάρανε και τον κρεμάσανε; )
Και καλά πες, θα το έκανε (προσωπικά δεν απαιτώ από κανένα να γίνει ήρωας, αλλά με χαρά το δέχομαι). Θα μιλούσε όμως ως ο Γρηγόριος ή ως ο εκπρόσωπος των χριστιανών υπηκόων της Οθωμανικής αυτοκρατορίας; Δεν είχε βλέπεις και την πιο ανεύθυνη θέση για να λέει τα πράγματα με τ' όνομα τους.
3. για το αν η εκκλησία ήταν υπέρ ή κατά του αγώνα. Μιλώντας πάντα για την τοπική εκκλησία (για τις δυσκολίες του Πατριαρχείο γράφω παραπάνω), αυτή ήταν τόσο ευνοϊκά διακείμενη προς τον αγώνα, όπως και όλη η ελληνική κοινωνία. Υπήρχαν παπάδες που θέλανε και παπάδες που δεν θέλανε. Όπως υπήρχαν προεστοί που θέλανε και που δεν θέλανε την επανάσταση, πολέμαρχοι, αγρότες, ο απλός λαός. Και δεν ήταν μόνο όσοι ήταν βολεμένοι από την κατάσταση (θέλω να πιστεύω ότι αυτοί ήταν λίγοι) ήταν και άνθρωποι που δεν ήταν αισιόδοξοι ότι η επανάσταση θα πετύχαινε (γιατί έχουμε πολλά παραδείγματα επαναστάσεων τον 18 αιώνα που πνιγήκανε στο αίμα).
Και αυτοί πρέπει να σκεφτόντουσαν δύο φορές, διότι και δεν μπορούσανε να πολεμήσουνε και είχανε και λαό από πίσω τους.
4. για την συμμετοχή στην επανάσταση. Υπάρχουν πάρα πολλές μαρτυρίες ότι κληρικοί και μοναχοί βοήθησαν έμπρακτα την επανάσταση. Δεν μιλάω τόσο για τους κρήτες μοναχούς (μοναχοί που φτιάχνουνε δικά τους τάγματα και πολεμάνε πιο φανατισμένα από τους πολεμιστές, μόνο στην Ιαπωνία έχω ξαναδεί), μιλάω για τις όσες μονές και εκκλησίες δώσανε καταφύγιο, και χρήματα και τρόφιμα σε όσους πολεμούσανε και τους καταδιώκανε οι τούρκοι. Σαφώς και δεν μπήκανε μπροστάρηδες: δεν θα το περίμενα από αυτούς. Αλλά, όσο μπορούσανε βοηθήσανε.
5. για την ορθοδοξία και την επανάσταση. Απ' όσο θυμάμαι, οι επαναστατικοί θυρεοί και σημαίες είχανε, είτε εικονίσματα, είτε στην συντριπτική τους πλειοψηφία τον σταυρό (εδώ). Αυτά αναγνώριζε και από αυτά κινητοποιούταν ο λαός. Εικόνα του Δία ή του Ερμή ή οποιουδήποτε θεού του δωδεκάθεου ή γενικά κάποιο γνωστό σύμβολο της αρχαίας Ελλάδος δεν χρησιμοποιήθηκε. Γιατί ο κόσμος δεν ήξερε τι είναι η σάρισσα ή η κουκουβάγια ή ο κότινος. Και γενικά, αμυδρά θυμόταν την αρχαία Ελλάδα αλλά περισσότερο το Βυζάντιο.
6. για αυτούς που διατείνονται ότι οι παπάδες του Βυζαντίου θέλανε τους Τούρκους. Λάθος. Ο Γεννάδιος και οι συν αυτώ, είπαν "καλύτερα το τουρκικό σαρίκι παρά η παπική μήτρα" (ή κάτι παρόμοιο). Προφανώς αυτό δείχνει σύγκριση μεταξύ δύο κακών, εκ των οποίων προτιμούν το μικρότερο. Δεν δείχνει σύγκριση σε σχέση με το Βυζάντιο (που μεταξύ μας με το ημι-θεοκρατικό καθεστώς που επικρατούσε, δύσκολα θα έβρισκαν καλύτερα - και δεν είναι ηλίθιοι οι παπάδες για να μην ξέρουν).
Τώρα, να κάνω links σε sites δωδεκαθεϊστών που γράφουν μαλακίες του στυλ "τι καλά που μας απήλλαξαν οι τούρκοι από το μίασμα του βυζαντίου" (και δεν ντρέπονται να το γράφουν) το θεωρώ άσκοπο αλλά αν θέλει κάποιος το κάνω.
7. για τον Σωζόμενο tomito έχεις δίκιο, όντως δεν ήταν εθνικός.
8. για τις διώξεις των εθνικών, νομίζω το έχω ξαναγράψει. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν ανεκτική προς όσους καθόντουσαν ήσυχοι και δεν φέρνανε αντιρρήσεις ή δημιουργούσαν προβλήματα. Οι εθνικοί, μέσα στον ίδιο αιώνα, δώσανε τις ευλογίες τους δύο φορές σε κινήματα κατά της κεντρικής διοίκησης (και χάσανε 2 φορές στην Μουλβία Γέφυρα και στην Φρίγανδρο) και μια φορά τα κάνανε άνω κάτω (με τον Ιουλιανό). Η πούτσα ήταν νομίζω αναπόφευκτη - εδώ οι Εβραίοι μια επανάσταση και καλή κάνανε και τους σκορπίσανε.
Δεν είναι ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος ξύπνησε ένα πρωί και τους έκανε όλους Χριστιανούς.
9. πέστα ρε germaon, τα γράφεις πολύ ωραία. Και δεν έχω καν προλάβει με την ησυχία μου να τα διαβάσω όλα.
Ropaloforos
Μέλος
- Εγγρ.
- 3 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 885
- Like
- 11
- Πόντοι
- 6
5. για την ορθοδοξία και την επανάσταση. Απ' όσο θυμάμαι, οι επαναστατικοί θυρεοί και σημαίες είχανε, είτε εικονίσματα, είτε στην συντριπτική τους πλειοψηφία τον σταυρό (εδώ). Αυτά αναγνώριζε και από αυτά κινητοποιούταν ο λαός. Εικόνα του Δία ή του Ερμή ή οποιουδήποτε θεού του δωδεκάθεου ή γενικά κάποιο γνωστό σύμβολο της αρχαίας Ελλάδος δεν χρησιμοποιήθηκε. Γιατί ο κόσμος δεν ήξερε τι είναι η σάρισσα ή η κουκουβάγια ή ο κότινος. Και γενικά, αμυδρά θυμόταν την αρχαία Ελλάδα αλλά περισσότερο το Βυζάντιο.
Η φιλική εταιρεία και ο Κολοκοτρώνης ιδιαίτερα, ήταν αναβιωτές, και έλεγαν στους 'Ρωμιούς' να αυτοαποκαλούνται πλέον Έλληνες. Μάλιστα ο Τεό φορούσε και κράνος (καλά δεν βρήκε το σωστό, αλλά ήθελε παραπομπή στους Έλληνες). Είχε κάνει ναύτης στο Ρωσικό στόλο και ήταν σε επαφή απο παλιά με τους Φιλικούς. Αποφάσισαν συνηδητά το Ελλάδα απο το Γρεκία ή Ρωμανία που ήταν στο τραπέζι. Το σίγουρο είναι ότι όλοι οι εμπνευστές της επανάστασης και αναβίωσης είχαν γαμήσει Ρωσίδες!
Ropaloforos
Μέλος
- Εγγρ.
- 3 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 885
- Like
- 11
- Πόντοι
- 6
Για αυτό είναι υποχρέωση κάθε αληθινού Έλληνα να....ας μας συγχωρήσουν οι φασόλες αλλά είναι εθνικό το θέμα!
Για αυτό είναι υποχρέωση κάθε αληθινού Έλληνα να....ας μας συγχωρήσουν οι φασόλες αλλά είναι εθνικό το θέμα!
EΘΝΙΚΩΤΑΤΟ θέμα είναι !
ΟΧΙ μαλακίες!
"Η ιστορία επαναλμβάνεται είτε ως ΦΑΡΣΑ είτε ως ΤΡΑΓΩΔΙΑ"
MARX
Και σ' αυτό είχε δίκαιο (όχι αυστηρά κοινωνικό, αλλά αυστηρά ΓΑΜΗΣΤΙΚΟ ζήτημα) !!
Φίλτατε Hercules_with_THE_Stick, σκέφτεσαι να γίνεις σεναριογράφος ή/και διαφημιστής (ΑΝ, φυσικά, ΔΕΝ είσαι ΗΔΗ)?
Νομίζω θα ήσουν #1
ΟΧΙ μαλακίες! (= No kidding!)
ΟΕΟΕ!
Φιλικώτατα!
Ρε γαμώτο, το κόλλημα μερικών είναι απίστευτο.[size=8pt]Λοιπόν για να μη λέμε μπουρδες!Θα παραδεχτω οποιον πιστευει οτι δεν υπάρχει Θεός οταν αποδειξει πως φτιαχτηκαν όλα γυρω μας!!!Κάμμια επιστημονικη θεωρια δεν το εχει αποδειξει συνολικα!![/size]
Στόν αντίποδα της "πίστης" βάζεις την "επιστήμη" ρε ψώνιο?
Γιατί δε βάζεις τη "ΜΗ ΠΙΣΤΗ" ρε γαμώτο μου?
Οοοοοοοοοοοοχι![size=8pt]Δεν ευθυνεται η θρησκεια για τον καθε βλάκα!!! [/size]
Ευθύνεται για όλους τους βλάκες, συνολικά!
Ρε γαμώτο, το κόλλημα μερικών είναι απίστευτο.
Στόν αντίποδα της "πίστης" βάζεις την "επιστήμη" ρε ψώνιο?
Γιατί δε βάζεις τη "ΜΗ ΠΙΣΤΗ" ρε γαμώτο μου?
Οοοοοοοοοοοοχι!
Ευθύνεται για όλους τους βλάκες, συνολικά!
OEOEOEOEOE!
Stories
Νέο!DanaeEscortmagicgirls: Διαθεσιμη απόψε