[size=8pt]
Επειδή κάποιοι θέτουν το θέμα του βαφτίσματος.
1. Το βάφτισμα δεν το επιβάλλει η εκκλησία στα νήπια, το επιλέγουν οι γονείς τους. Χωρίς την συναίνεση του γονέα, βάφτιση δεν μπορεί να γίνει. Επίσης, δεν υπάρχει νομικό πρόβλημα αν είσαι αβάπτιστος. Το πολύ πολύ στην ταυτότητα σου να γράψεις αντί για όνομα ΑΚΟ (δεν ξέρω τι σημαίνει, αλλά γενικώς το συνάντησα πολύ στο στρατό σε αβάπτιστους ομογενείς της τέως ΕΣΣΔ). Αντί λοιπόν να τα ρίχνουμε στους παπάδες, ας τα ρίξουμε στους γονείς.
2. Ότως, όπως αναφέρθηκε, ο καθένας μπορεί να αλλάξει ελεύθερα θρησκεία, όσες φορές θέλει, με κάποιες διατυπώσεις. Πρακτικά, αυτό περιορίζει την σημασία της βάπτισης, διότι δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα (εκτός και αν κάποιος την θεωρεί μίασμα). Ο (μη πλέον) πιστός, πηγαίνει στον εφημέριο της ενορίας του, και κάνει μια απλή (πιθανώς και γραπτή) δήλωση ότι δεν επιθυμεί να περιλαμβάνεται στο πλήρωμα της εκκλησίας. Η δήλωση γίνεται μπροστά σε αυτόν και μόνο και δεν δημοσιεύεται. Έκτοτε, καταλύεται κάθε πνευματική σχέση μεταξύ πιστού και εκκλησίας και αυτός παύει να θεωρείται ορθόδοξος.
That being said, το θεωρώ αστείο να λέει κάποιος "ε καλά, τζάμπα κόπος", γιατί δεν είναι κόπος. Επίσης, ατάκες του στυλ "δεν έχω σκοπό να τους δώσω τόση σημασία" είναι άνευ αντικειμένου, πρωτίστως διότι δείχνουν μια ανακολουθία μεταξύ των λεγομένων και των πραττομένων και δευτερευόντως δίοτι στο τέλος, όταν (κούφια η ώρα) πεθάνει αυτός που τις λέει, οι παπάδες θα πούνε την εξόδιο, θα τον αποχαιρετήσουν και θα τελέσουν τα μνημόσυνα (τσιμπώντας το παραδάκιον), όσο και να γυρίζει μέσα στην κάσα ή να τρίζουν τα κόκκαλα του.
3. Για το αν μπορεί ο γονέας να επιβάλλει τις θρησκευτικές του απόψεις στο παιδί του, έχει κριθεί πως ναι, κατά πάγια νομολογία του ΣτΕ και του ΕΔΑΔ. Το ίδιο ισχύει και για την γλώσσα. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί κάποιος να διαμαρτυρηθεί ότι οι γονείς του τον έκαναν ορθόδοξο (ενώ ήταν παγανιστής) ή ότι τον έβαλαν να μάθει ελληνικά (ενώ θα προτιμούσε τα κογκολέζικα).
4. Παρομοίως, έχει κριθεί ότι αποστολή του κάθε κράτους είναι (μεταξύ των άλλων) να διατηρήσει την πολιτισμική, γλωσσική, θρησκευτική, παραδοσιακή και κάθε τύπο σχετική (εξαιρείται η αστυνομική) ταυτότητα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να αναγκαστεί το κράτος να καταργήσει το μάθημα των Θρησκευτικών, δεν μπορεί όμως και να το επιβάλλει σε όλους τους μαθητές, ακόμα και αυτούς που δεν θέλουν.
Αυτά τα ολίγα, ευχαριστώ πολύ. [/size]
Στα πολύ σύντομα:
1) Είπαμε πως «επιλέγουν» οι γονείς το βάφτισμα. Παράδειγμα εγώ (ως γονέας).
2) Να τα ρίχνουμε στα νήπια καλύτερα αντί στους γονείς?
3) Οχι ότι με ενδιαφέρει γιατί θα το κάνω, αλλά
ξέρει κανείς ΠΟΙΕΣ είναι οι διατυπώσεις για αλλαγή θρησκείας? (Εχω κάτι υποψίες).
4) Sorry φίλε, δε θα τους κάνω τη χάρη. «Πλήρωμα» της εκκλησίας έχω πάψει να είμαι πάνω από 30 χρόνια. Τότε πήδηξα την κουπαστή του καραβιού.
5) Σοβαρολογείς? Θέλει δήλωση στον εφημέριο για να «καταλυθεί» κάθε πνευματική σχέση?
5.1) Δηλαδή εγώ που δεν έχω κάνει δήλωση, έχω πνευματική σχέση?
5.2) Πότε έκανα δήλωση ότι έχω σχέση, και τώρα πρέπει να πάω να το ξε-δηλώσω?
5.3) Και τι είναι ο «εφημέριος» που πρέπει να πάω να κάνω «δήλωση» ενώπιόν του? Κάποιας μορφής αρχή?
5.4) Από ποιόν «παύει να θεωρείται ορθόδοξος» ο πολίτης μετά τη δήλωση?
6) Το αν είναι κόπος, θα το μάθουμε αν κάποιος ξέρει τη διαδικασία και μας την πει.
7) Ποια είναι η ανακολουθία?
8) Από πρόσφατο περιστατικό (πέθανε γέρων θείος), σου λέω ότι μια κηδεία με όλες τις «νορμάλ» προδιαγραφές (χωρίς μητροπολίτη και τέτοιες ακρότητες δηλαδή) πάει ίσα με 10 χιλιαρικάκια. Το που πάνε αυτά, κανείς δε ξέρει, γιατί τα εισπράττει όλα το «γραφείο», και τα μοιράζει παραπέρα. 2.000 ας πούμε (ναι τους απατεώνες) κάνει το φέρετρο. Τόσο το λάδι, τόσο το ξύδι, τόσο ο πολυέλαιος, τόσο το λαδόξυδο, τόσο το καφενείο (κονιακάκι ? παξιμαδάκι), τόσο το σκάψιμο, τόσο το μπάζωμα, τόσο τα «παιδιά» με τα κουστουμια που κουβαλάνε, σύνολο 10k. Για ευρώ μιλάω, όχι για bytes. Ποια θα κόψεις με την «πολιτική» κηδεία? Αν είσαι αποφασισμένος (μιλάω για πράματα που εσύ ορίζεις - αν εσύ είσαι ο ξάπλα, άλλοι ορίζουν και πληρώνουν) να πας κόντρα στο σύστημα, πήγαινε σε ένα μαραγκό, δώσε σκαρίφημα και μέτρα, και με euro 100 σου ετοιμάζει το κουστουμάκι, σανιδένιο, καρφωτό. Χρειάζεται λούστρο? Γιατί, για να γυαλίζει εκεί που θα μπει?
Θέλω να πω ότι «το σύστημα» είναι μεγάλο, βαθύ και πλατύ, και η «δήλωση» από μόνη της ΔΕ σε γλυτώνει απ τα έξοδα... Απ τα 10k, άντε τα 500 να ήταν της εκκλησίας.
Το «γραφείο» εκδίδει και ΔΠΥ. Σαν τους εκτελωνιστές. «Δαπάνες καταβληθείσες δια λογαριασμόν»...
Γιατί υπάρχουν εκτελωνιστές ξέρετε? Για να λαδώνουν τους τελωνειακούς.
«Γραφεία τελετών» γιατί υπάρχουν, ξέρετε? Για να ταϊζουν τους παπάδες.
Δεν είναι μόνο «σύστημα» είναι και «κύκλωμα».
Ασχετο, αλλά γεγονός: Έχουν ξεφυτρώσει διάφορα ?catering? που έχουν μια αίθουσα, και οργανώνουν «δεξιώσεις» μετά από γάμους και βαφτίσια (να πούμε και κάτι ευχάριστο, όχι μόνο για κοράκια). Ξέρετε ότι ο παπάς της εκκλησίας που «κάνει τα χαρτιά» και «κλείνει» το ναό για την τελετή έχει «βαρύνουσα άποψη» για το σε ποιό catering θα γίνει η δεξίωση? Και ότι αν δε... συναινέσει ο τελετώμενος, μπορεί και να μη βρει την ημερομηνία που θέλει?
Είναι πολλά τα λεφτά ʼρη, που έλεγε κι ο Παπαγιαννόπουλος στην ταινία...
Και για να το κλείσω,
9), ας έχει κριθεί ότι ο γονέας μπορεί να επιβάλλει στο παιδί του θρησκεία. Και μπορεί, σίγουρα όταν αυτό είναι μηνών ακόμα, και το βαφτίζει. Και μετά? Μπορεί να του πει «πήγαινε τώρα στην εκκλησία, είναι Κυριακή», όταν δε μπορεί να του πει σε ποιό αυτί θα βάλει και σε ποιό όχι σκουλαρίκι?
Sxsitegr, σου έδωσα τροφή για να βαράς πλήκτρα, ΟΚ?