Νέα

απλες σκεψεις που ευκολα καταριπτουν τις περισσοτερες θρησκειες

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα bourdeliotis
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 47K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
OP
OP
bourdeliotis

bourdeliotis

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2014
Μηνύματα
3.366
Κριτικές
23
Like
5
Πόντοι
26
δεν απαντησες και ποτέ, η δικαιολογια σου γιατι βαφτισες τα παιδια σου ηταν γιατι στο επεβαλε η γυναικα σου τοσα @@ εχεις
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.725
Πόντοι
1.306
δεν απαντησες και ποτέ, η δικαιολογια σου γιατι βαφτισες τα παιδια σου ηταν γιατι στο επεβαλε η γυναικα σου τοσα @@ εχεις

είσαστε και οι δύο τόσο βλάκες που δεν καταλαβαίνετε απλές απαντήσεις...

τέρμα...
 
OP
OP
bourdeliotis

bourdeliotis

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2014
Μηνύματα
3.366
Κριτικές
23
Like
5
Πόντοι
26
σε αφηνει η γυναικα σου να πεις τετοιο πραγμα για ρωτα την πρωτα  :grin: :grin:
 
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.920
Like
15.122
Πόντοι
3.656
είσαστε και οι δύο τόσο βλάκες που δεν καταλαβαίνετε απλές απαντήσεις...

τέρμα...

Επειδή σαν συνεπής άνθρωπος κρατάω τις υποσχέσεις μου, συνεχίζω:


ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ

Είναι ένας απολογισμός των περιπετειών της ερήμου και μια διασάφηση της νομοθεσία του Σινά, που γίνεται με τη μορφή τριών λόγων τους οποίους εκφωνεί ο Μωυσής πριν το Θάνατό του. Η σειρά των εντολών, σίγουρα δείχνει πόσο σημαντική θεωρείται από άποψη σπουδαιότητας κάθε εντολή. Η Τρίτη εντολή διατάζει να μην κατασκευαστεί κανένα είδωλο οποιουδήποτε πράγματος. Πρώτη επίπτωση׃ η τέχνη κηρύσσεται εκτός νόμου. Ο φιλάνθρωπος θεός  δηλώνει στη συνέχεια ότι για την αμαρτία των γονέων θα τιμωρήσει τα παιδιά ως την τρίτη και την τέταρτη γενεά. Φανταστείτε αν από το κοινοβούλιο κάποιου κράτους ψηφιζόταν ένας νόμος που θα όριζε ότι για την κλοπή π.χ. η ποινή είναι 2 χρόνια φυλάκιση. Η  ποινή αυτή θα επιβληθεί στα παιδιά του κλέφτη (1η γενεά), στα εγγόνια του (2η γενεά), στα δισέγγονά του (3η γενεά) και στα τρισέγγονά του (4η γενεά). Τότε, θα ξεσηκωνόταν θύελλα διεθνών αντιδράσεων. Όμως όχι, ο φιλεύσπλαχνος Θεός θα κυνηγάει και τους απογόνους σου. Στην τελευταία εντολή δηλώνει ότι δεν θα επιθυμήσεις το δούλο, τη δούλη, το βόδι, το υποζύγιο, οτιδήποτε ανήκει σε κάποιον άλλο. Η δουλεία λοιπόν, θεωρείτε δεδομένη. Υπενθυμίζω εδώ ότι αν χτυπήσεις το δούλο σου τόσο πολύ που θα πεθάνει επιτόπου θα τιμωρηθείς. Αν πεθάνει την επαύριον, δεν τρέχει τίποτα ( Έξοδος 21׃20 και 21). Γι αυτό το λόγο οι Αμερικάνοι Χριστιανοί θεωρούσαν επιτρεπτό να έχουν δούλους και να τους μαστιγώνουν κατά βούληση. Στη συνέχεια (6׃10 έως και 12) ο Θεός θα παραδώσει στους Εβραίους πόλεις, σπίτια, υπάρχοντα για τα οποία άλλοι μόχθησαν, αλλά ο δίκαιος Θεός θα τους τα χαρίσει. Και οι αγαθές πράξεις συνεχίζονται. Ο Θεός θα παραδώσει στους Εβραίους 7 έθνη τα οποία θα πρέπει να εξοντώσουν πλήρως (7׃1 έως και 5), χωρίς να τα λυπηθούν, μου φαίνεται ότι αυτό ονομάζεται γενοκτονία και απαγορεύεται από το Διεθνές Δίκαιο. Η Θεϊκή εντολή της πλήρους εξολόθρευσης των άλλων επαναλαμβάνεται (7׃16, 13׃13). Ομοίως και για την καταστροφή των Ιερών τους (7׃25 έως και 26, 12׃2), είπαμε όστις θέλει οπίσω μου ελθείν. Για να μην νομίσουμε ότι ο Παντογνώστης Θεός δεν έδωσε επιστημονικές γνώσεις στο Μωυσή, ας διαβάσουμε το 14׃12. Αφού έχει απαγορεύσει να τρώμε όλα τα είδη των Αετών, τον Ικτίνο, τον Γύπα, τους Κόρακες, τη Στρουθοκάμηλο (έχει μεγάλη πλάκα για τη λογική του προηγούμενου που θεωρεί πολύ βλαβερά όλα τα είδη που απαγορεύονται, υπενθυμίζω ότι η χώρα μας έχει πολλά εκτροφεία στρουθοκαμήλων και το αυγό της είναι πολύ ελαφρό και νόστιμο), την Κουκουβάγια (το ιερό πουλί της Αθήνας), το Γλάρο, όλα τα είδη των Γερακιών (ο Ώρος ο θεός των Αιγυπτίων αφεντάδων τους ήταν γερακόμορφος) το Γκιώνη, τον Πελαργό, τον Ερωδιό, τον Τσαλαπετεινό (άλλο φρικτά βλαβερό πουλί, είναι γνωστό τι αρρώστιες προκαλεί σε όποιον το φάει, αλλά το χειρότερο είναι ότι στην Αίγυπτο το θεωρούν ιερό πουλί γιατί πιστεύουν πως θα είναι στοργικός απέναντι στους γέρους γονείς του) έρχεται και μας μαθαίνει ότι η Νυχτερίδα είναι πουλί και μάλιστα ακάθαρτο, μας απαγορεύει να το τρώμε. Ο ηλίθιος ο καθηγητής της Βιολογίας μου με δίδαξε ότι η νυχτερίδα είναι θηλαστικό, πόσο αγράμματος ήτανε, θα μπορούσε να έχει διαβάσει το θεόπνευστο βιβλίο και να μας μάθει την αλήθεια. Για να συμπληρώσουμε τη βιβλική ζωολογία׃ Καὶ ταῦτα ὑμῖν ἀκάθαρτα ἀπὸ τῶν ἑρπετῶν τῶν ἐπί τῆς γῆς· ἡ γαλῆκαὶ ὁ μῦς καὶ ὁ κροκόδειλος ὁ χερσαῖος, μυγάλη καὶ χαμαιλέων, καὶ χαλαβώτης καὶ σαῦρα καὶ ἀσπάλαξ (Λευτικόν. 11,29 έως και 30).  Για να ξέρετε λοιπόν, στα ζώα που έρπουν (ερπετά) συμπεριλαμβάνονται και η γάτα, ο ποντικός και ο τυφλοπόντικας. Τώρα γιατί σέρνονται αυτά μαζί με τον χερσαίο κροκόδειλο, το χαμαιλέοντα και την σαύρα, μόνο ο παντογνώστης Θεός γνωρίζει. Και για να μην αμφιβάλουμε για τον ανθρωπισμό του, απαγορεύει στους Εβραίους να τρώνε πτώματα, αλλά επιτρέπει να δίνουν να τα τρώνε οι ξένοι που κατοικούν στις πόλεις τους, ή να τα πουλάνε στους αλλοδαπούς, μα πόση φιλανθρωπία (14׃21)! Αν δεν κατάλαβαν, επαναλαμβάνεται η εντολή της ολοσχερούς εξολόθρευσης των κατακτημένων (20׃16 έως και 18). Αν τώρα ο γιος σου είναι δύστροπος, μη στεναχωριέσαι, υπάρχει οριστική λύση (21׃18 έως και 21). Τον πας στους πρεσβύτερους, τον καταγγέλλεις και όλοι οι άντρες της πόλης τον σκοτώνουν με λιθοβολισμό.  Είναι επίσης απίθανα σημαντικό να μην οργώνεις με ένα γαϊδούρι και ένα βόδι ζεμένα μαζί  και να μην ντύνεσαι με ρούχα φτιαγμένα από μαλλί και βαμβάκι μαζί, αλλοίμονό σου αν δεν κάνεις κρόσσια στις τέσσερις άκρες του μανδύα που φοράς (22׃10 έως και 12). Είναι σαφής προτεραιότητα όλα αυτά, σε σύγκριση με την απαγόρευση της δουλείας. Αν αυτή που παντρεύτηκες αποδείχτηκε ότι δεν ήταν παρθένα, υπάρχει και για αυτό λύση. Την πας μπροστά στην πόρτα του πατρικού της σπιτιού και όλοι οι άντρες της πόλης την σκοτώνουν με λιθοβολισμό (22׃20).  Η ίδια τιμωρία προβλέπεται και για τους μοιχούς (22׃22). Αν κάποιος είχε την ατυχία να ευνουχιστεί, δεν γίνεται δεκτός στην κοινότητα, και οι νόθοι δεν γίνονται δεκτοί ούτε μέχρι τη 10η γενεά των απογόνων τους (23׃2 έως 3). Αν είχες καύλες το βράδυ και είχες ονείρωξη, είσαι ακάθαρτος, βγαίνεις έξω από το στρατόπεδο όλη την ημέρα. Το δειλινό πλένεσαι και το βράδυ ξαναμπαίνεις. Αν ξεχάσατε την εντολή των συστηματικών γενοκτονιών, ο Θεός θα σας την υπενθυμίσει. Οι Αμαληκίτες πρέπει να εξολοθρευτούν για το σφάλμα των προγόνων τους (25׃17), μιλάμε για τεράστια ελεημοσύνη. Και μη νομίσεις ότι αν ξεχάσεις την πίστη σου θα σε ξεχάσει ο Θεός. Θα σου στείλει θανατικό, φθίση, πυρετό, ρίγος, θα σου στείλει καύσωνα, ξηρασία, μαρασμό και αρρώστια των φυτών, αιγυπτιακό έλκος, έκζεμα, ψώρα, τρέλα, τύφλωση, σύγχυση του μυαλού, θα σε ληστεύουν, θα χάσεις όλα τα υπάρχοντά σου, θα αποκτήσεις πληγές στα γόνατα και στους μηρούς, ότι σπέρνεις θα στο τρώνε οι ακρίδες, τα σταφύλια σου θα τα τρώνε τα σκουλήκια, οι ελιές σου θα πέφτουν, τελικά θα τρελαθείς, ο κατάλογος των συμφορών σου είναι ατελείωτος (28׃21 μέχρι και το τέλος του κεφαλαίου). Περιέργως έχω εξαιρετική υγεία, τα λουλούδια στις γλάστρες μου δεν ξεραίνονται (έχω αυτόματο πότισμα όταν λείπω διακοπές) και κάποια σχετικά υπάρχοντα (σπίτι, αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα). Το πόσο οι ίδιοι δεν εφάρμοζαν τους νόμους αυτούς, όταν μπορούσαν, φαίνεται από το ότι αν και σαφώς ορίζεται ότι ο Βασιλιάς δεν πρέπει να έχει πολλές γυναίκες δικές του (17׃17) για να μη ξεστρατίσει η καρδιά του, ο Δαβίδ είχε τεράστιο αριθμό συζύγων και παλλακίδων, αλλά ο γιος του ο Σολομών του έριξε στα αυτιά. Είχε 700 συζύγους – πριγκίπισσες και τριακόσιες παλλακίδες, σύνολο 1.000 γυναίκες (Α΄ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ή ΒΑΣΙΛΕΙΩΝ Γ΄11׃3). Άραγε ήταν λίγες? Μήπως λέω μήπως, εκτός από απόλυτα ανήθικους και ανεφάρμοστους νόμους για ένα σύγχρονο κράτος και άχρηστους κανόνες ένδυσης και διατροφής, το Δευτερονόμιο συμπεριλαμβάνει απειλές πραγματικές όσο και ο μπαμπούλας για τα παιδάκια? Το 1/10 να μου είχε συμβεί, δεν θα ήμουνα πίσω από το πληκτρολόγιο. Αυτά για το πόσο ηθικά, λογικά και αληθινά είναι αυτά που περιγράφονται εκεί.
 

fontas.dimi

Μέλος
Εγγρ.
2 Ιουλ 2014
Μηνύματα
585
Κριτικές
2
Like
35
Πόντοι
6
Οι πιο πολλές θρησκείες είναι πίστευε και μη ερεύνα.Δεν υπάρχει λογική ή επιχειρήματα.Και σεβαστό όποιος πιστεύει και όποιος δεν πιστεύει.Επιλογή είναι
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366

[size=20pt]Στα μαθηματικά υπάρχει Θεός[/size]

Ευρωπαίοι μαθηματικοί απέδειξαν έπειτα από 40 χρόνια τη θεωρία περί της ύπαρξης του Θεού του Γκέντελ με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  29/06/2014 05:45

Υπάρχει Θεός; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους φιλοσόφους και τους θεολόγους εδώ και δεκάδες αιώνες. Ξαφνικά πριν από λίγους μήνες εμφανίστηκε η είδηση ότι δύο ευρωπαίοι μαθηματικοί, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τη σχετική θεωρία του αυστριακού μαθηματικού Κουρτ Γκέντελ, κατάφεραν να αποδείξουν μαθηματικά την ύπαρξη του Θεού! Το τι ακριβώς απέδειξαν και με ποιον τρόπο σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της Μαθηματικής Λογικής και των κανόνων που τη διέπουν.

Το θεώρημα του Θεού
Λίγο πριν από τον θάνατό του ο μεγάλος αυστριακός μαθηματικός Κουρτ Γκέντελ (Kurt Gödel) δημοσιοποίησε μια μαθηματική απόδειξη για την ύπαρξη του Θεού την οποία επεξεργαζόταν επί 30 χρόνια. Η απόδειξη αυτή βασίζεται στη σύγχρονη αξιωματική θεμελίωση των Μαθηματικών, η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνέχεια της αρχαιοελληνικής μαθηματικής παράδοσης και της Γεωμετρίας του Ευκλείδη. Σε αυτόν τον τρόπο θεμελίωσης ξεκινάμε με τη διατύπωση αξιωμάτων, δηλαδή υποθέσεων που δεν αποδεικνύονται αλλά φαίνονται προφανείς. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των αξιωμάτων και της Μαθηματικής Λογικής, μπορούμε να αποδείξουμε θεωρήματα και να οικοδομήσουμε μια ολόκληρη θεωρία. Για παράδειγμα, ένα από τα πέντε αξιώματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας είναι το ότι όλες οι ορθές γωνίες είναι ίσες μεταξύ τους. Ο Γκέντελ προσπάθησε να «αποδείξει» την ύπαρξη του Θεού ως ένα θεώρημα ξεκινώντας από ένα σύνολο πέντε αξιωμάτων που φαίνονται «προφανή» στο πλαίσιο της Μαθηματικής Λογικής.

Η «απόδειξη» αυτή φάνηκε εξαρχής ότι είχε δύο αδύνατα σημεία. Πρώτον, είναι άραγε τα αξιώματα όντως προφανή και, δεύτερον, είναι άραγε συμβατά μεταξύ τους ώστε να μην έχουν κρυφές ασυνέπειες; Για το πρώτο δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα, αφού τα αξιώματα στα Μαθηματικά μπορεί να φαίνονται «λογικά» αλλά κατά τα άλλα είναι αυθαίρετα, οπότε ο Θεός υπάρχει αν τα αξιώματα αυτά αληθεύουν. Το δεύτερο όμως αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας για πάνω από 40 χρόνια επειδή έπρεπε να αποδειχθεί ότι τα πέντε αυτά αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και άρα είναι αυτοσυνεπή.

Το κατόρθωμα των δύο ευρωπαίων μαθηματικών, του Γερμανού Κρίστοφ Μπεντζμίλερ (Christoph Benzmüller) και του Αυστριακού Μπρούνο Βολτσενλόγκελ Παλέο (Bruno Woltzenlogel Paleo), ήταν ότι κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα αξιώματα του Γκέντελ και τους συλλογισμούς του με μαθηματικά σύμβολα. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού που χειρίζεται έννοιες λογικής σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, μπόρεσαν αφενός μεν να διαπιστώσουν ότι τα αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και αφετέρου να επιβεβαιώσουν την απόδειξη του θεωρήματος.

Ιδέα με αρχαίες βάσεις
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πέρα από το καθαρά μαθηματικό μέρος, η βάση της απόδειξης του Γκέντελ περί της υπάρξεως του Θεού δεν ήταν εντελώς καινούργια αφού έμοιαζε με το επιχείρημα του άγγλου θεολόγου και φιλοσόφου του 11ου αιώνα Ανσέλμου του Καντέρμπουρι, το οποίο, με τη σειρά του, βασίζεται στη μέθοδο της «εις άτοπον απαγωγής» των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων και μαθηματικών. Ο συλλογισμός του Ανσέλμου ήταν ο εξής:

1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.

2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.

3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη όσο και στην πραγματικότητα είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.

4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης η οποία υπάρχει και στην  πραγματικότητα.

5.  Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.

6. Αρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα.

Η βασική συνεισφορά του Γκέντελ ήταν η μαθηματική περιγραφή του παραπάνω συλλογισμού και ειδικά των σημείων 3 και 4. Εκεί χρησιμοποίησε την έννοια της πιθανής αλήθειας μιας πρότασης, η οποία επεκτείνει την αριστοτελική λογική που δέχεται ότι μια πρόταση είναι είτε αληθής είτε ψευδής.

1+1 κάνουν 2;
Ο Γκέντελ έγινε διάσημος σε νεαρή ηλικία όταν διατύπωσε το περίφημο «θεώρημα της μη πληρότητας». Συνέπεια του θεωρήματος αυτού είναι ότι, στο πλαίσιο της «Απλής Αριθμητικής» των ακεραίων αριθμών, η οποία βασίζεται σε αξιώματα όπως το γνωστό «1+1=2», υπάρχουν προτάσεις που δεν είναι δυνατόν να διαπιστώσουμε αν αληθεύουν ή όχι βασιζόμενοι μόνο στα αξιώματα αυτά. Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται από μια αυτοαναφορά και το πιο γνωστό ανάλογό τους στο πλαίσιο της απλής λογικής είναι το παράδοξο του αρχαίου έλληνα φιλοσόφου Ευβουλίδη, σύμφωνα με το οποίο «αν κάποιος παραδεχθεί ότι ψεύδεται, αυτό που λέει είναι αλήθεια ή ψέμα;». Η πρόταση αυτή οδηγεί σε φαύλο κύκλο, αφού αν η πρόταση είναι αληθής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας ψεύδεται ενώ αν η πρόταση είναι ψευδής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας λέει την αλήθεια. Το θεώρημα της μη πληρότητας του Γκέντελ είχε σοβαρότατες συνέπειες στη θεμελίωση των Μαθηματικών με βάση την αξιωματική μέθοδο, η οποία στη δεκαετία του 1920 φαινόταν ότι θα κατάφερνε να ενοποιήσει όλους τους κλάδους αυτής της επιστήμης σε ένα ενιαίο οικοδόμημα. Παράλληλα όμως υπήρξε ο λόγος που του προσφέρθηκε το 1940 μια θέση στο Ινστιτούτο Προχωρημένων Σπουδών του Πρίνστον, όπου και παρέμεινε ως καθηγητής ως τον θάνατό του το 1978. Η συνεισφορά του Γκέντελ στη θεμελίωση της Μαθηματικής Λογικής αναγνωρίστηκε επανειλημμένως, με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το βραβείο Αϊνστάιν του Ινστιτούτου που του απονεμήθηκε το 1951 από τον ίδιο τον Αϊνστάιν, ο οποίος ήταν συνάδελφός του σε αυτό το ίδρυμα και στενός φίλος του. 

Οι συνθήκες θανάτου του Γκέντελ ήταν πολύ ασυνήθιστες και αποτέλεσαν την έμπνευση για το θεατρικό έργο «Δέκατη έβδομη νύχτα» του Απόστολου Δοξιάδη. Ο Γκέντελ έπασχε από έλκος του δωδεκαδακτύλου και ακολουθούσε, με δική του πρωτοβουλία, μια πολύ αυστηρή δίαιτα. Σιγά-σιγά άρχισε να πιστεύει ότι τον δηλητηριάζουν και κατέληξε να αρνείται να φάει το φαγητό του. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, θα έλεγε κανείς, αποτέλεσε το κορυφαίο λογικό παράδοξο υλοποιημένο - και όχι διατυπωμένο - από τον θεμελιωτή της Μαθηματικής Λογικής. Αν δεν έτρωγε, ήταν σίγουρο ότι ο Γκέντελ θα πέθαινε από ασιτία. Αν έτρωγε ίσως να πέθαινε από δηλητηρίαση - αλλά και ίσως όχι. Ο Γκέντελ, πέρα από κάθε λογική, διάλεξε ενσυνείδητα την πρώτη επιλογή - και πέθανε από ασιτία.

Ο κ. Χάρης Βάρβογλης είναι καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ.


 

piderof

Μέλος
Εγγρ.
10 Οκτ 2006
Μηνύματα
5.022
Κριτικές
2
Like
44
Πόντοι
66
1) Το αν υπάρχει ή όχι Θεός, είναι θέμα πίστης, όχι λογικής. Συνεπώς δε χωρεί απόδειξη ότι υπάρχει Θεός, ούτε απόδειξη ότι δεν υπάρχει.
2) Η πίστη του καθενός βασίζεται α) στην επιρροή που έχει από την οικογένειά του και τον κοινωνικό περίγυρο, β) στις ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ και όχι αποδείξεις της ύπαρξης του Θεού ή τέλος πάντων μιας ανώτερης από τον άνθρωπο δύναμης.
3) Ας πούμε εγώ πιστεύω ότι υπάρχει Θεός. Οι ενδείξεις που έχω είναι η δημιουργία του σύμπαντος και της ζωής που θεωρώ απίστευτο να έγιναν τυχαία και τα επίπεδα αγιότητας στα οποία έφτασαν κάποιοι άνθρωποι που έζησαν πριν από μένα ακολουθώντας το λόγο Του. Ο άλλος μπορεί να θεωρεί ότι ένα πορτοκάλι μάζας εις τη νιοστή που υπήρξε πριν 14 δισεκατομμύρια χρόνια έκλασε τυχαία και από τις απίστευτης ακρίβειας καραμπόλες και συμπτώσεις δημιουργήθηκε το σύμπαν. Και ότι οι στρατιές Αγίων της Εκκλησίας ήταν τσαρλατάνοι. Σεβαστό.
4) Αυτό που δε μπορεί να αμφισβητηθεί ωστόσο είναι η ανάγκη του ανθρώπου να πιστέψει σε κάτι ανώτερο από αυτόν. Σε όλες τις εποχές και σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, από τη μινωική Κρήτη ως την αρχαία Κίνα και από τους Ζουλού της Αφρικής μέχρι τους Βίκινγκς του Αρκτικού Κυκλου, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι πίστευαν κάπου. Γεγονός που ίσως εξηγεί και την προέλευση του ανθρώπου. Ακόμα και οι Διαφωτιστές ή οι Υλιστές που αρνούνται το Θεό ως πνευματική οντότητα, έβαλαν στη θέση του τον Άνθρωπο και τη Λογική, θεοποίησαν δηλαδή την Ανθρώπινη Λογική, σε μια απόπειρα - κατ' εμέ - εγωιστικής εξήγησης των πάντων με το πεπερασμένο μας Νου.
Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να παραθέσω μια ωραία ιστορία από την παράδοση της Εκκλησίας που θέλει να καταδείξει πόσο μάταιο (για να μην πω ανόητο) είναι να προσπαθεί κάποιος άθεος ορθολογιστής να κατανοήσει τα πάντα με τη λογική.

" Kαί το τρίτο σημείο, πολύ κατάλληλο και ωφέλιμο στή γενεά μας που έστησε ε­ίδωλα στον ορθολογισμό και τον σκεπτικισμό, είνε το εξής. Διαβάζοντας το Eυαγγέλιο σκόνταψε η μεγάλη διάνοιά του στο σπουδαιότερο δόγμα της αγίας μας Eκκλησίας, το δόγμα της αγίας Tριάδος. Eνας Θεός, αλλά τρισυπόστατος, Πατήρ, Yιός και Άγιον Πνεύμα – Αγία Tριάς, ελέησον τον κόσμον. Σ αυτό το δόγμα, στην «εξίσωσι» αυτή, ότι ένα είνε τρία και τρία είνε ένα, σκόνταψε ωσάν σε πρόβλημα άλγεβρας. Αλυτο και μυστηριώδες. Διάβαζε, προσπαθούσε να το λύση, αλλά δεν μπορούσε. Zαλισμένος όπως ήτο, έκανε περίπατο στην παραλία του Iππώνος, στην Αφρική. Eκεί στην αμμουδιά βλέπει ένα ξανθό χαριτωμένο παιδάκι. Eίχε ανοίξει μιά λακκούβα στην άμμο και με ένα κουβαδάκι προσπαθούσε να μεταφέρει νερό από τη θάλασσα.
―Tί κάνεις εκεί, παιδί μου; το ερωτά.
K εκείνο, που δεν ήταν παιδί αλλά άγγελος υπό μορφήν παιδιού, απαντά·
―Bλέπεις αυτή τη θάλασσα; M αυτό το κουβαδάκι θα την αδειάσω.
―Tί λές, παιδάκι μου; Eίνε δυνατόν αυτό; H θάλασσα είνε ανεξάντλητη.
―Αν αυτό είνε αδύνατον, λέει ο άγγελος, πώς ζητάς εσύ με το μικρό σου μυαλό ν' αδειάσης τον ωκεανό της θεότητος;
Σοφή η απάντησις. Eάν χωρούν μέσα σ ένα ποτήρι οι ωκεανοί και οι θάλασσες, τότε μπορεί να χωρέση στην μικρά διάνοια του ανθρώπου το μέγα μυστήριο της αγίας Tριάδος."

:priest:
 

Επισκέπτης
1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.

2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.

3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη όσο και στην πραγματικότητα είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.

4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης η οποία υπάρχει και στην  πραγματικότητα.

5.  Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.

6. Αρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα.

Απίστευτα πρόχειρη λογική,

Καμία συνεπαγωγή μεταξύ των βημάτων...

 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
Απίστευτα πρόχειρη λογική,

Καμία συνεπαγωγή μεταξύ των βημάτων...

σε αυτά λέει ότι βασίστηκε ο γκέντελ για να στηρίξει την απόδειξή του την οποία όπως γράφει το άρθρο επιβεβαίωσαν (το ένα από τα δύο σκέλη της που μπορεί να επιβεβαιωθεί) οι σύγχρονοι επιστήμονες με την βοήθεια Η/Υ

κατ'εμέ δεν υπάρχουν αυθεντίες αλλά δεν γίνεται να καταρρίψεις μια τέτοιας εμβέλειας εργασία τόσο πρόχειρα όσο το έκανες εσύ, έλεος :P
 

Επισκέπτης
σε αυτά λέει ότι βασίστηκε ο γκέντελ για να στηρίξει την απόδειξή του την οποία όπως γράφει το άρθρο επιβεβαίωσαν (το ένα από τα δύο σκέλη της που μπορεί να επιβεβαιωθεί) οι σύγχρονοι επιστήμονες με την βοήθεια Η/Υ

κατ'εμέ δεν υπάρχουν αυθεντίες αλλά δεν γίνεται να καταρρίψεις μια τέτοιας εμβέλειας εργασία τόσο πρόχειρα όσο το έκανες εσύ, έλεος :P

Ουσιαστικά παρουσιάζει τον Θεό ως οντότητα 1, και λέει ότι αν η 1 υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, θα μπορούσαμε να φανταστούμε μία οντότητα 2, που είναι ανώτερη απ την 1. Επειδή δε μπορούμε, σημαίνει ότι η 1 δεν υπάρχει μόνο στη σκέψη μας, αλλά και στην πραγματικότητα.

Πρώτα από όλα το βήμα 4 είναι παντελώς αμφισβητήσιμο...

Ακόμα και η ίδια η θρησκεία, αμφισβητεί ότι η ανθρώπινη σκέψη δε μπορεί να συλλάβει την οντότητα 1 (Δεν υπάρχουν εικόνες του Θεού, κλπ)

Γενικώς μια μπούρδα λογική, όπως και το θεώρημα μη πληρότητας. Παιχνίδια λογικής με συγκεκριμένα όρια και κανόνες λογικής

Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΚΕΙ ΕΞΩ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ...

ΟΙ ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΧΙΛΙΕΤΙΩΝ (ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ) ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΚΕΙ ΕΞΩ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΠΑΖΛ ΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ...
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
3) Ας πούμε εγώ πιστεύω ότι υπάρχει Θεός. Οι ενδείξεις που έχω είναι η δημιουργία του σύμπαντος και της ζωής που θεωρώ απίστευτο να έγιναν τυχαία και τα επίπεδα αγιότητας στα οποία έφτασαν κάποιοι άνθρωποι που έζησαν πριν από μένα ακολουθώντας το λόγο Του. Ο άλλος μπορεί να θεωρεί ότι ένα πορτοκάλι μάζας εις τη νιοστή που υπήρξε πριν 14 δισεκατομμύρια χρόνια έκλασε τυχαία και από τις απίστευτης ακρίβειας καραμπόλες και συμπτώσεις δημιουργήθηκε το σύμπαν. Και ότι οι στρατιές Αγίων της Εκκλησίας ήταν τσαρλατάνοι. Σεβαστό.

Ωραίο αυτό.

Επειδή υπάρχουν άγιοι της εκκλησίας θα υπάρχει και θεός.

Αυταπόδεικτον.

Εδώ υπάρχει ο δικός μας www.bourdela.com/forum/index.php?action=profile;u=90152]The Saint![/url] δεν θα υπάρχει θεός;
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
σε αυτά λέει ότι βασίστηκε ο γκέντελ για να στηρίξει την απόδειξή του την οποία όπως γράφει το άρθρο επιβεβαίωσαν (το ένα από τα δύο σκέλη της που μπορεί να επιβεβαιωθεί) οι σύγχρονοι επιστήμονες με την βοήθεια Η/Υ

κατ'εμέ δεν υπάρχουν αυθεντίες αλλά δεν γίνεται να καταρρίψεις μια τέτοιας εμβέλειας εργασία τόσο πρόχειρα όσο το έκανες εσύ, έλεος :P

Για πες, για πες.

Για πες μας με δικά σου λόγια τα 5 αξιώματα του Gödel και τα βήματα για την απόδειξη της πρότασης του:

18lr6hq440divjpg.jpg
 

asia_fun

Μέλος
Εγγρ.
19 Νοε 2009
Μηνύματα
3.888
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
16
ρε θα μας τρελανετε? με εξισωσεις  :uglystupid:  αποδειξατε οτι υπαρχει "θεος"  :jerking:  
επειδη οι θετικοι κυριως  επιστημονες  αμφισβητουν το θεο βρεθηκε ενας τρομπας (gobel) να κανει ενα θεωρημα
και οι χριστιανοταλιμπαν το μνημονευετε συνεχεια  :jerking:

δικαιωμα σας να πιστευετε σε οτι θελετε (ανεξιθρησκεια εχουμε) εφοσον δεν ειναι επικινδυνο
για το κοινωνικο συνολο (π.χ σατανισμος-θυσιες), εμεις θα "πιστεουμε" στο τιποτα


 

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.606
Κριτικές
8
Like
3.457
Πόντοι
786
αυτό που υπάρχει στην σκέψη μας είναι ο θάνατος
 

enallaktikos

Μέλος
Εγγρ.
23 Οκτ 2007
Μηνύματα
5.490
Like
281
Πόντοι
86
Ειναι η αντίφαση του κενού συνόλου τύποι.
Ενώ  περιέχει το τίποτα παρόλαυτά υπάρχει.  :S
Εισάγεται τεχνητά μόνο και μόνο για περιγραφικούς λόγους στη μαθηματική σκέψη.
Αν όντως πέθανε έτσι ο Γκέντελ ήταν μεγάλο ψυχάκι για να τον παίρνουμε στα σοβαρά πέρα από τις αμιγώς μαθηματικές του γνώσεις.
 
OP
OP
bourdeliotis

bourdeliotis

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2014
Μηνύματα
3.366
Κριτικές
23
Like
5
Πόντοι
26
[size=20pt]Στα μαθηματικά υπάρχει Θεός[/size]

Ευρωπαίοι μαθηματικοί απέδειξαν έπειτα από 40 χρόνια τη θεωρία περί της ύπαρξης του Θεού του Γκέντελ με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  29/06/2014 05:45

Υπάρχει Θεός; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους φιλοσόφους και τους θεολόγους εδώ και δεκάδες αιώνες. Ξαφνικά πριν από λίγους μήνες εμφανίστηκε η είδηση ότι δύο ευρωπαίοι μαθηματικοί, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τη σχετική θεωρία του αυστριακού μαθηματικού Κουρτ Γκέντελ, κατάφεραν να αποδείξουν μαθηματικά την ύπαρξη του Θεού! Το τι ακριβώς απέδειξαν και με ποιον τρόπο σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της Μαθηματικής Λογικής και των κανόνων που τη διέπουν.

Το θεώρημα του Θεού
Λίγο πριν από τον θάνατό του ο μεγάλος αυστριακός μαθηματικός Κουρτ Γκέντελ (Kurt Gödel) δημοσιοποίησε μια μαθηματική απόδειξη για την ύπαρξη του Θεού την οποία επεξεργαζόταν επί 30 χρόνια. Η απόδειξη αυτή βασίζεται στη σύγχρονη αξιωματική θεμελίωση των Μαθηματικών, η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνέχεια της αρχαιοελληνικής μαθηματικής παράδοσης και της Γεωμετρίας του Ευκλείδη. Σε αυτόν τον τρόπο θεμελίωσης ξεκινάμε με τη διατύπωση αξιωμάτων, δηλαδή υποθέσεων που δεν αποδεικνύονται αλλά φαίνονται προφανείς. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των αξιωμάτων και της Μαθηματικής Λογικής, μπορούμε να αποδείξουμε θεωρήματα και να οικοδομήσουμε μια ολόκληρη θεωρία. Για παράδειγμα, ένα από τα πέντε αξιώματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας είναι το ότι όλες οι ορθές γωνίες είναι ίσες μεταξύ τους. Ο Γκέντελ προσπάθησε να «αποδείξει» την ύπαρξη του Θεού ως ένα θεώρημα ξεκινώντας από ένα σύνολο πέντε αξιωμάτων που φαίνονται «προφανή» στο πλαίσιο της Μαθηματικής Λογικής.

Η «απόδειξη» αυτή φάνηκε εξαρχής ότι είχε δύο αδύνατα σημεία. Πρώτον, είναι άραγε τα αξιώματα όντως προφανή και, δεύτερον, είναι άραγε συμβατά μεταξύ τους ώστε να μην έχουν κρυφές ασυνέπειες; Για το πρώτο δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα, αφού τα αξιώματα στα Μαθηματικά μπορεί να φαίνονται «λογικά» αλλά κατά τα άλλα είναι αυθαίρετα, οπότε ο Θεός υπάρχει αν τα αξιώματα αυτά αληθεύουν. Το δεύτερο όμως αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας για πάνω από 40 χρόνια επειδή έπρεπε να αποδειχθεί ότι τα πέντε αυτά αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και άρα είναι αυτοσυνεπή.

Το κατόρθωμα των δύο ευρωπαίων μαθηματικών, του Γερμανού Κρίστοφ Μπεντζμίλερ (Christoph Benzmüller) και του Αυστριακού Μπρούνο Βολτσενλόγκελ Παλέο (Bruno Woltzenlogel Paleo), ήταν ότι κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα αξιώματα του Γκέντελ και τους συλλογισμούς του με μαθηματικά σύμβολα. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού που χειρίζεται έννοιες λογικής σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, μπόρεσαν αφενός μεν να διαπιστώσουν ότι τα αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και αφετέρου να επιβεβαιώσουν την απόδειξη του θεωρήματος.

Ιδέα με αρχαίες βάσεις
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πέρα από το καθαρά μαθηματικό μέρος, η βάση της απόδειξης του Γκέντελ περί της υπάρξεως του Θεού δεν ήταν εντελώς καινούργια αφού έμοιαζε με το επιχείρημα του άγγλου θεολόγου και φιλοσόφου του 11ου αιώνα Ανσέλμου του Καντέρμπουρι, το οποίο, με τη σειρά του, βασίζεται στη μέθοδο της «εις άτοπον απαγωγής» των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων και μαθηματικών. Ο συλλογισμός του Ανσέλμου ήταν ο εξής:

1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.

2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.

3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη όσο και στην πραγματικότητα είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.

4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης η οποία υπάρχει και στην  πραγματικότητα.

5.  Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.

6. Αρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα.

Η βασική συνεισφορά του Γκέντελ ήταν η μαθηματική περιγραφή του παραπάνω συλλογισμού και ειδικά των σημείων 3 και 4. Εκεί χρησιμοποίησε την έννοια της πιθανής αλήθειας μιας πρότασης, η οποία επεκτείνει την αριστοτελική λογική που δέχεται ότι μια πρόταση είναι είτε αληθής είτε ψευδής.

1+1 κάνουν 2;
Ο Γκέντελ έγινε διάσημος σε νεαρή ηλικία όταν διατύπωσε το περίφημο «θεώρημα της μη πληρότητας». Συνέπεια του θεωρήματος αυτού είναι ότι, στο πλαίσιο της «Απλής Αριθμητικής» των ακεραίων αριθμών, η οποία βασίζεται σε αξιώματα όπως το γνωστό «1+1=2», υπάρχουν προτάσεις που δεν είναι δυνατόν να διαπιστώσουμε αν αληθεύουν ή όχι βασιζόμενοι μόνο στα αξιώματα αυτά. Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται από μια αυτοαναφορά και το πιο γνωστό ανάλογό τους στο πλαίσιο της απλής λογικής είναι το παράδοξο του αρχαίου έλληνα φιλοσόφου Ευβουλίδη, σύμφωνα με το οποίο «αν κάποιος παραδεχθεί ότι ψεύδεται, αυτό που λέει είναι αλήθεια ή ψέμα;». Η πρόταση αυτή οδηγεί σε φαύλο κύκλο, αφού αν η πρόταση είναι αληθής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας ψεύδεται ενώ αν η πρόταση είναι ψευδής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας λέει την αλήθεια. Το θεώρημα της μη πληρότητας του Γκέντελ είχε σοβαρότατες συνέπειες στη θεμελίωση των Μαθηματικών με βάση την αξιωματική μέθοδο, η οποία στη δεκαετία του 1920 φαινόταν ότι θα κατάφερνε να ενοποιήσει όλους τους κλάδους αυτής της επιστήμης σε ένα ενιαίο οικοδόμημα. Παράλληλα όμως υπήρξε ο λόγος που του προσφέρθηκε το 1940 μια θέση στο Ινστιτούτο Προχωρημένων Σπουδών του Πρίνστον, όπου και παρέμεινε ως καθηγητής ως τον θάνατό του το 1978. Η συνεισφορά του Γκέντελ στη θεμελίωση της Μαθηματικής Λογικής αναγνωρίστηκε επανειλημμένως, με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το βραβείο Αϊνστάιν του Ινστιτούτου που του απονεμήθηκε το 1951 από τον ίδιο τον Αϊνστάιν, ο οποίος ήταν συνάδελφός του σε αυτό το ίδρυμα και στενός φίλος του. 

Οι συνθήκες θανάτου του Γκέντελ ήταν πολύ ασυνήθιστες και αποτέλεσαν την έμπνευση για το θεατρικό έργο «Δέκατη έβδομη νύχτα» του Απόστολου Δοξιάδη. Ο Γκέντελ έπασχε από έλκος του δωδεκαδακτύλου και ακολουθούσε, με δική του πρωτοβουλία, μια πολύ αυστηρή δίαιτα. Σιγά-σιγά άρχισε να πιστεύει ότι τον δηλητηριάζουν και κατέληξε να αρνείται να φάει το φαγητό του. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, θα έλεγε κανείς, αποτέλεσε το κορυφαίο λογικό παράδοξο υλοποιημένο - και όχι διατυπωμένο - από τον θεμελιωτή της Μαθηματικής Λογικής. Αν δεν έτρωγε, ήταν σίγουρο ότι ο Γκέντελ θα πέθαινε από ασιτία. Αν έτρωγε ίσως να πέθαινε από δηλητηρίαση - αλλά και ίσως όχι. Ο Γκέντελ, πέρα από κάθε λογική, διάλεξε ενσυνείδητα την πρώτη επιλογή - και πέθανε από ασιτία.

Ο κ. Χάρης Βάρβογλης είναι καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ.


δεν ισχυει το 2 (ή πιο σωστα ισχυει στο μυαλο των αναλφαβητων γιαγιαδων και των ταλιμπαν), αρα και τα βηματα απο εκει και κατω δεν αποδεικνυουν υπαρξη θεου
 

Tsambo

Μέλος
Εγγρ.
26 Απρ 2008
Μηνύματα
5.195
Κριτικές
1
Like
5
Πόντοι
66
αυτό που υπάρχει στην σκέψη μας είναι ο θάνατος
Επιτελους γραφτηκε και κατι ενδιαφερον. Δεν ειναι καθολου παραξενο, κατ'εμε, οτι οι δυο πιο διαδεδομενες και ταυτοχρονα βιαιες ιστορικα θρησκειες του κοσμου ανταμειβουν με τοσο πλουσια μετα θανατον ζωη τα χαζαδια που βιαιοπραγουν στο ονομα τους.
 
OP
OP
bourdeliotis

bourdeliotis

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2014
Μηνύματα
3.366
Κριτικές
23
Like
5
Πόντοι
26
1) Το αν υπάρχει ή όχι Θεός, είναι θέμα πίστης, όχι λογικής. Συνεπώς δε χωρεί απόδειξη ότι υπάρχει Θεός, ούτε απόδειξη ότι δεν υπάρχει.
2) Η πίστη του καθενός βασίζεται α) στην επιρροή που έχει από την οικογένειά του και τον κοινωνικό περίγυρο, β) στις ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ και όχι αποδείξεις της ύπαρξης του Θεού ή τέλος πάντων μιας ανώτερης από τον άνθρωπο δύναμης.
3) Ας πούμε εγώ πιστεύω ότι υπάρχει Θεός. Οι ενδείξεις που έχω είναι η δημιουργία του σύμπαντος και της ζωής που θεωρώ απίστευτο να έγιναν τυχαία και τα επίπεδα αγιότητας στα οποία έφτασαν κάποιοι άνθρωποι που έζησαν πριν από μένα ακολουθώντας το λόγο Του. Ο άλλος μπορεί να θεωρεί ότι ένα πορτοκάλι μάζας εις τη νιοστή που υπήρξε πριν 14 δισεκατομμύρια χρόνια έκλασε τυχαία και από τις απίστευτης ακρίβειας καραμπόλες και συμπτώσεις δημιουργήθηκε το σύμπαν. Και ότι οι στρατιές Αγίων της Εκκλησίας ήταν τσαρλατάνοι. Σεβαστό.
4) Αυτό που δε μπορεί να αμφισβητηθεί ωστόσο είναι η ανάγκη του ανθρώπου να πιστέψει σε κάτι ανώτερο από αυτόν. Σε όλες τις εποχές και σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, από τη μινωική Κρήτη ως την αρχαία Κίνα και από τους Ζουλού της Αφρικής μέχρι τους Βίκινγκς του Αρκτικού Κυκλου, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι πίστευαν κάπου. Γεγονός που ίσως εξηγεί και την προέλευση του ανθρώπου. Ακόμα και οι Διαφωτιστές ή οι Υλιστές που αρνούνται το Θεό ως πνευματική οντότητα, έβαλαν στη θέση του τον Άνθρωπο και τη Λογική, θεοποίησαν δηλαδή την Ανθρώπινη Λογική, σε μια απόπειρα - κατ' εμέ - εγωιστικής εξήγησης των πάντων με το πεπερασμένο μας Νου.
Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να παραθέσω μια ωραία ιστορία από την παράδοση της Εκκλησίας που θέλει να καταδείξει πόσο μάταιο (για να μην πω ανόητο) είναι να προσπαθεί κάποιος άθεος ορθολογιστής να κατανοήσει τα πάντα με τη λογική.

" Kαί το τρίτο σημείο, πολύ κατάλληλο και ωφέλιμο στή γενεά μας που έστησε ε­ίδωλα στον ορθολογισμό και τον σκεπτικισμό, είνε το εξής. Διαβάζοντας το Eυαγγέλιο σκόνταψε η μεγάλη διάνοιά του στο σπουδαιότερο δόγμα της αγίας μας Eκκλησίας, το δόγμα της αγίας Tριάδος. Eνας Θεός, αλλά τρισυπόστατος, Πατήρ, Yιός και Άγιον Πνεύμα – Αγία Tριάς, ελέησον τον κόσμον. Σ αυτό το δόγμα, στην «εξίσωσι» αυτή, ότι ένα είνε τρία και τρία είνε ένα, σκόνταψε ωσάν σε πρόβλημα άλγεβρας. Αλυτο και μυστηριώδες. Διάβαζε, προσπαθούσε να το λύση, αλλά δεν μπορούσε. Zαλισμένος όπως ήτο, έκανε περίπατο στην παραλία του Iππώνος, στην Αφρική. Eκεί στην αμμουδιά βλέπει ένα ξανθό χαριτωμένο παιδάκι. Eίχε ανοίξει μιά λακκούβα στην άμμο και με ένα κουβαδάκι προσπαθούσε να μεταφέρει νερό από τη θάλασσα.
―Tί κάνεις εκεί, παιδί μου; το ερωτά.
K εκείνο, που δεν ήταν παιδί αλλά άγγελος υπό μορφήν παιδιού, απαντά·
―Bλέπεις αυτή τη θάλασσα; M αυτό το κουβαδάκι θα την αδειάσω.
―Tί λές, παιδάκι μου; Eίνε δυνατόν αυτό; H θάλασσα είνε ανεξάντλητη.
―Αν αυτό είνε αδύνατον, λέει ο άγγελος, πώς ζητάς εσύ με το μικρό σου μυαλό ν' αδειάσης τον ωκεανό της θεότητος;
Σοφή η απάντησις. Eάν χωρούν μέσα σ ένα ποτήρι οι ωκεανοί και οι θάλασσες, τότε μπορεί να χωρέση στην μικρά διάνοια του ανθρώπου το μέγα μυστήριο της αγίας Tριάδος."

:priest:

για σενα ειναι απιστευτες καραμπολες και συμπτωσεις, για τους επιστημονες ειναι πολυ πιο πιθανο να συμβει κατι τετοιο παρα να υπαρχει θεος και να χρειαζεται να κανουν ακομα πιο απιθανες παραδοχες για αντιφασεις και συμπτωσεις και θαυματα

ΟΛΟΙ????? Ο μεγαλεξανδρος για αυτο φερθηκε με τοσο "σεβασμο" στην πυθια και την τραβαγε με το στανιο επειδη πιστευε οτι υπαρχει θεος και αυτη ειναι ιερεια του θεου??? οπως και σημερα ετσι και σε ολες τις εποχες η πλειοψηφια συμπεριφερεται ως μαζα. το αν οι αθεοι εκεινων των εποχων ηταν το 5% ή το 50% δεν μπορουμε να το ξερουμε παντως σιγουρα ηταν οι πιο λογικα σκεπτομενοι (δηλαδη οι πιο εξυπνοι) ανθρωποι, οπως συμβαινει και σημερα που στους κυκλους των επιστημονων, των διανοουμενων, των φιλοσοφων η πλειοψηφια ειναι αθεοι και αντιθετα οι αναλφαβητοι και οι χαμηλου IQ δηλωνουν μαζικα πιστοι
 
OP
OP
bourdeliotis

bourdeliotis

Μέλος
Εγγρ.
28 Μαΐ 2014
Μηνύματα
3.366
Κριτικές
23
Like
5
Πόντοι
26
και δυστυχως το πιο δικαιο πολιτευμα δινει ισα δικαιωματα και ιση την ψηφο στην πλειοψηφουσα μαζα των βλακων αντι στους λιγους και εξυπνους την δυνατοτητα να διαχειριστουν τα κοινα. αποτελεσμα ο εμπειρος καπετανιος μπορει να λεει να παμε βορεια και ο ασχετος παπας του πλοιου μπορει να πεισει του επιβαινοντες να στασιασουν και να οδηγησουν το καραβι νοτια
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom