Η εύρεση αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας,είναι πλέον πολύ δύσκολη υπόθεση.Κοίταζε ο αδερφός μου για μια μοτοσυκλέτα,ήθελε ένα Vstrom,βλέπει ένα του 2018 με κάπου 70.000χλμ και τιμή στις 8200€!Μου το λέει και πάμε να τη δούμε.Ήθελε με το "καλημέρα" λάστιχα,κάπου 500€.Ήθελε αλυσίδα και γρανάζια,άλλα 300€+ πήγαινε δηλαδή με το καλημέρα 9000€.Καινούρια έχει περίπου 10.000!!!!Του λέω άσε τις μαλακίες,πάρε 2000€ από εμένα να βάλεις και κανά αξεσουάρ που θέλεις και πάρε καινούρια.Και αυτό έκανε...
Ένας φίλος που ήθελε να αλλάξει το παλιό αμάξι που είχε με 300.000χλμ επειδή ότι έβρισκε της τελευταίας 5ετίας ήταν πάνω από 15000€,ήθελε μικρό αλλά όχι πολύ μικρό.Κατέληξε σε καινούριο Peugeot 208 μια έκδοση Like,με 75 μόνο άλογα,αλλά καινούριο.Και ας έχει στα πίσω παράθυρα μανιβέλες και όχι ηλεκτρικά.Ας μην έχει οθόνη κλπ.Πήρε ένα τελείως καινούριο αμάξι..
Οι ιδιοκτήτες βασίζονται στο γεγονός ότι καθυστερούν οι παραδόσεις,ένας μου έλεγε ότι έχει παραγγείλει το corola cross με 11 μήνες παράδοση,και κοπανάνε τις τιμές.Όποιος έχει αμάξι και δε χρειάζεται επειγόντος ένα,ας πάρει το πιο φθηνό καινούριο.Αρκετά με τους επιτήδειους,είτε είναι μαντράδες είτε ιδιώτες,που νομίζουν ότι έχουν την κότα με τα χρυσά αυγά...Μερικοί νομίζουν ότι επειδη αγόρασαν ένα αμάξι π.χ 20.000€ πριν 6 χρόνια,θα χάσουν σε μια 6ετια μόνο 2000€...Όχι,δεν πάει έτσι,όσο καλό και αν είναι το αμάξι δεν μπορεί ένα 6ετιας να κάνει 18000€ όταν το αντίστοιχο καινούριο,σε επίπεδο εξοπλισμού,μάρκα κλπ,κάνει 25000€.
Δε συζητάμε για αμάξια προ κρίσης...Όχι ότι τελείωσε η κρίση στην πραγματικότητα,αλλά αμάξια του 2009-2010 δηλαδή 13 ετών οχήματα τα βλέπω σε τιμές 8-9000€,όταν οι περισσότεροι μόλις τελείωσε η εγγύηση πήγαιναν στον μαστροΜήτσο και έβαζαν το πιο φθηνό λάδι και το πιο φθηνιάρικο τακάκι.Φρενάς μου έλεγε ότι πήγαιναν και του ζητούσαν μεταχειρισμένα τακάκια σε αμάξια 3-4 ετών για να βγάλουν 1-2 μήνες...Από εκεί και πέρα καταλαβαίνει κάποιος τι θα πάρει...
Τα δε εισαγόμενα αν δείτε τι φέρνουν οι έμποροι θα φρικάρετε,πάνε σε συνεργεία,τα επισκευάζουν με ότι πιο φθηνό βρουν,μεταχειρισμένα ανταλλακτικά συνήθως ή καινούρια φθηνά after market,τους ρίχνουν ένα γυάλισμα και τα πουλάνε για ευκαιρίες...
Όχι ότι δεν υπάρχουν καλά αμάξια,αλλά ή θα είναι πολύ ακριβά ή δε θα πωλούνται ακόμα.Τώρα όλα τα υπόλοιπα είναι για να περνάμε την ώρα μας....
Κάπου τα παρά λες….
με 350€ βάζεις το καλύτερο λάστιχο για V Storm και έχει και με 285€ επίσης. Τοποθετημένα σε 650 ή 1000
Αλυσίδα - γρανάζια με 250 ευρώ τοποθετημένα (χρυσή αλυσίδα) αν είναι το 1000, αλλιώς με 180€ στο 650.
Εννοείται η τιμή 8.000€ προς 10.000€ καινούργιο δεν αξίζει να μην τα δώσεις και να έχεις εγγύηση + μεταπώληση αν είσαι τυπικός στα service και δεν το έχεις λιώσει.
Τώρα για τις τιμές σε μεταχειρισμένη μηχανή, ο κάθε ένας προσπαθεί να βγάλει όταν την πουλάει νούμερο λογικό για αυτόν…. τρελό για τον αγοραστή.
Έβαλες το κλειδί στο καινούργιο και πάτησες το START ?…. Χάνεις χρήμα!
Αυτό βέβαια δεν το καταλαβαίνουν πολλοί και νομίζουν ότι πουλάνε χαβιάρι…
Απλά στις μεταχειρισμένες μηχανες, έχει κάποιος και την επιλογη να δώσει 80€ για δυναμό μέτρηση
Αν βγάζει τα άλογα που πρέπει, το μοτέρ δεν θα έχει πρόβλημα
Εκτός του test drive, και αφού ελεγχθεί στο πλαίσιο (το οποίο στις μηχανές φαίνεται κατευθείαν σε σχέση με τα αμάξια).
Πάμε στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Με τις άφραγκες που παίζουν το 70% των οδηγών τα έχουν για μουλάρια δίχως συντήρηση και όταν αρχίσουν να ζητούν τα πουλάνε, και όταν τα πουλάνε πάλι ζητάνε νούμερο τρελό.
Για μένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν αξίζει, με ρόδες ασχολούμαι που μου φέρνουν λεφτά και για να τα φέρνουν τα πληρώνω και γαμαω τους οδηγούς μου… αν μου τα γαμάνε.
Πάμε στο θέμα αγορά τιμης σε μάντρα,μεταχειρισμένου
παράδειγμα στην οικογένεια επειδή ζήτησε η γυναίκα να αλλάξει ένα ford Ka 1.2 του 2012 που της αγόρασα κούτα από τον Σφακιανακη και του είχα κάνει επέκταση εγγύησης (και όλα τα service στην ώρα με το book service ευαγγέλιο, και τα λάδια αυστηρά ή στον χρόνο ή στις 7.000χλμ) να πάρει μια Mercedes αυτόματη (υπ όψιν το Ka έχει σήμερα το 2023 67.000χλμ και εννοείται δεν υπάρχει λόγος για αλλαγή, αλλά γυναίκες είναι τι περιμένεις…) εδώ της άλλαξα ιμάντα χρονισμού και τρόμπα νερού, χωρίς να χρειάζεται
Γύρισα κάνα 2 μάντρες, φορτωμένος με χρήμα πάνω μου και ρώταγα τα κλασικά, book service κτλ κτλ κτλ
Όλοι έλεγαν είναι πένα… όταν τους έλεγα για άνοιξε το καπό να δω τα λάδια ή σήκωσε το να δω από κάτω… (έχω πατέρα μηχανικό και κυριολεκτικά μπουσούλησα στα συνεργεία μέσα)
Ξεκινάγανε τα παρατράγουδα…. και τα λάδια που ήταν πένα δεν ήταν
ημιαξόνια θέλαν… και αλλά πολλά
Από μικρός έμαθα, οι μηχανικοί έχουν χρυσούς πάγκους και το ψωμάκι μας είναι τα ανταλλακτικά…
Στο δια ταύτα το γέλιο έπεφτε όταν τους έλεγα, είσαι τρελός για την τιμή…. και αν μου έκανε τον μάγκα…
Του κούναγα 3 τούβλα των 5.000€ και του έλεγα, με 15.000€ τα δίνω προκαταβολή….
Να φτιάξω το δικό σου όχι….
Για μένα μεταχειρισμένο αξίζει μόνο αν κανένας γνωστός σας το αγόρασε κούτα, και το πρόσεχε και θέλει να το αλλάξει
Σε μάντρες μακριά…